DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 26. péntek

Szenzációs videó az Abu Dhabi Nagydíj sajtótájékoztatójáról: a világbajnokok nem bírtak magukkal a világ talán legunalmasabb újságíróját hallgatva...

Elképesztően hosszú ideig, több mint egy percen át tette fel kérdését egy újságíró az Abu Dhabi Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján, a versenyzők pedig nem bírtak magukkal, és röhögésbe fulladt a dolog. Végül Vettel koronázta meg a jelenetet a hetven másodperces „villámkérdést” követően: „Meg tudná ismételni a kérdést?”

Austin nem tudja, rendez-e idén F1-es futamot, de nem csak tőlük függhet a döntés

Miközben egyre valószínűbb, hogy a szeptember 6-i Olasz GP után is marad még Európában a Formula-1 mezőnye, továbbra is sok a kérdőjel az öreg kontinensen kívüli versenyekkel kapcsolatban. Különösen igaz ez az amerikai földrész nagydíjaira: Kanada a pletykák szerint október első felében pótolhatja júniusról elhalasztott futamát (ekkor még az időjárás megfelelő hozzá), az USA, Mexikó, Brazília hármas viszont erősen kétséges a továbbra is tomboló koronavírus-járvány miatt.

Az USA Nagydíj ráadásul többszörös nehéz helyzetben van, mivel a Circuit of the Americas pályán rendezendő versenyt Texas állam fedezi, amely viszont az odalátogató turisták adójából áll össze, ami a járvány miatt értelemszerűen kiesett. Bobby Epstein, az austini pálya főnöke ugyanakkor a Motorsport.com szaklapnak kihangsúlyozta: egyelőre nincs eldöntve, hogy lesz-e idén F1-es futam náluk vagy sem, és nem is kell kapkodniuk a döntéssel, mivel ők „akár három hét alatt” is meg tudnak szervezni egy zárt kapus versenyhétvégét. Epstein arra is rámutatott, hogy a versenyük sorsa alighanem a kanadai, a mexikói és talán a brazil futamok helyzetétől is függ, hiszen az F1 számára akkor érné meg az amerikai kiruccanás, ha minél több fordulót tudnának rendezni a kontinensen.

A hírek szerint egyébként a Formula-1 vezetése még a héten közzétesz további részleteket a versenynaptárral kapcsolatban, de elképzelhető, hogy csak a sokak által már tényként kezelt mugellói futamot és még egy-két állomást fognak bejelenteni, nem pedig a teljes menetrendet.

austin-f1-dppi

Új kutat fognak fúrni Afrikában, ahányszor Perez és Stroll pontot szerez

Különleges fogadalmat tett a Racing Point névadó szponzora, a BWT: az osztrák víztechnológiai cég kutat épít Gambia valamelyik falujában, ahányszor Sergio Perez vagy Lance Stroll a 2020-as szezon egyik futamán az első 10 között végez.

Az RP20 rózsaszínét kölcsönző vállalat BWT b.Water Mission elnevezésű kezdeményezésével azon dolgozik, hogy Gambiában mindenki hozzátérjen a tiszta és biztonságos ivóvízhez. A projekt célkitűzése a következő hét évben tízezer vízcsapot telepíteni az afrikai országban, hogy senkinek se kelljen 150 méternél messzebbre mennie, ha ivóvízhez akar jutni. A csapat oldalán egy számlálót is létrehoztak, amely jelzi, hány kút megépítése köszönhető a két versenyző eredményességének.

Bereznay Dani elmondja, hogy megéri-e megvenni az F1 2020-at

Erről készített videót a magyar szimulátoros versenyző.

 

Az Osztrák Nagydíjak elfeledett pillanatai

Legalábbis az F1 YouTube-csatornájának legfrissebb videója szerint az elfeledett momentumok közé tartozik Michael Schumacher bokszban kigyulladó Ferrarija, Sebastian Vettel néhány évvel ezelőtti defektje vagy épp Jean Alesi repülése (a videó átkattintás után indul!):

 

Alonso megmutatta Indy 500-as autóját

A 2017-es remeklés és műszaki hibás kiesés, valamint a tavalyi McLaren-lebőgés után idén ismét elindul a koronavírus-járvány miatt augusztus 23-ra halasztott indianapolisi 500 mérföldes versenyen a tripla koronára hajtó Fernando Alonso. A spanyol most meg is mutatta, milyen festésű autóval fog szerepelni az Arrow McLaren SP színeiben:

alonso-ic-1

alonso-ic-2

alonso-ic-3

Sikeres volt Dovizioso műtétje, biztos a jerezi indulásban

Vasárnap mi is beszámoltunk a hírről, hogy motokrosszozás közben kulcscsonttörést szenvedett Andrea Dovizioso. A Marc Marquezt az előző években leginkább megszorongató olasz bal vállát még aznap megműtötték: a beavatkozás sikeres volt, a Ducati motorosának célja pedig, hogy a történtek ellenére rajthoz tudjon állni a július 19-én esedékes évadnyitó Spanyol Nagydíjon, ennek érdekében azonnal meg is kezdte a rehabilitációt.

Paolo Ciabatti, a bolognaiak sportigazgatója a Crash.net szaklapnak elmondta: bár tisztában voltak a motokrossz jelentette kockázatokkal, azért engedtek mégis indulni Doviziosót a regionális versenyen, mert az olasz szeretett volna éles körülmények között is visszarázódni a koronavírus-járvány miatti leállás után, s egyébként is, a MotoGP-sek számára a motokrossz igen gyakran jelenti a felkészülési edzéseik részét.

 

Idén is számít orosz pilótájára a Renault F1-es csapata

A Renault Formula-1-es csapata hivatalos közleményben jelentette be, hogy 2020-ban is Szergej Szirotkin lesz az istálló tesztpilótája. Az orosz exversenyző minden versenyhétvégén megjelenik majd, így tesz már a most hétvégi Osztrák Nagydíjon is. Szirotkin tavaly is ebben a szerepkörben volt a Renault-nál, de eddig nem jelentették be hivatalosan, hogy idénre is marad - érdekes, hogy erről ilyenkor születik döntés.

szirotkin_2

fotó: dppi

A hatóságok figyelmeztetik a briteket: senki ne merjen Silverstone-ba menni

A hatóságok figyelmeztették a brit Formula-1-es szurkolókat, hogy maradjanak távol Silverstone-tól, amikor oda látogat majd a mezőny augusztusban - felhívták a figyelmet arra is, hogy a tömeg miatt veszélybe kerülhetnek a futamok. A helyi hatóságok közleményben tudatták, hogy nagyon szigorú szabályok lesznek életben és bármilyen kontroll nélküli tömeg veszélyezteti a két brit futamot, sőt, ha ott bármilyen incidens történik, az az egész F1-es szezont is. A rendőrség mellé állt a Brit Nagydíj főnöke, Stuart Pringle is, ő is ugyanezt kérte a szurkolóktól.

silv

fotó: dppi

Nem tud versenyre utazni a Formula-E kínai pilótája

Kénytelen kihagyni a Formula-E 2019/2020-as szezonjának utolsó hat futamát Ma Csing-hua a világjárvány következtében bevezetett utazási korlátozások miatt. A pilótának augusztus elején a németországi Berlinben kellene megjelennie az elektromos formulaautós széria rendhagyó szezonzáróján, ám Kínából ez jelenleg vállalhatatlan feladat. Ma - és a szintén kínai hátterű csapatának érintett tagjai - így kénytelenek otthonról végignézni az utolsó versenyeket. A pilóta helyettesét későb jelentik be.

ma-20191

Fotó: DPPI

Hamilton büszke a Mercedesre a dizájnváltás miatt

Ahogy arról beszámoltunk, a Mercedes megváltoztatta az idei évre szánt autófestését a Black Lives Matter mozgalom jegyében - Lewis Hamiltonnak tetszik ez a változtatás. "Büszke vagyok a csapatra, hogy nyitott szemmel jár a rasszimus és a diszkrimináció komoly problémáját illetően" - írta közösségi oldalán a világbajnok. Hozzátette, hogy a Mercedes erőfeszítéseket tett annak érdekében, hogy szebb legyen a jövő és ez a gyártó számára is egy új éra kezdetét jelenti.

"Sok dolgunk van, de hiszem, hogy együtt megváltoztathatjuk ezt a sportot" - írta a pilóta.

 

Kétségtelenül Giovinazzi az olasz tripla leglelkesebb támogatója

Továbbra is csak a 2020-as versenynaptár első nyolc fordulója ismert – a hírek szerint már a héten megérkezhet a folytatás –, és a lehetséges forgatókönyvek között szerepel, hogy Európán kívüli kieső helyszínek pótlására három nagydíjat is tartanak Olaszországban: Monzában, Mugellóban és Imolában. Érthető, hogy a mezőny egyetlen olaszát, Antonio Giovinazzit lelkesítik a tervek.

„Nagy örömmel hallom ezt a hírt, mert háromszor versenyezni Olaszországban olyan lehetőség lenne, ami valószínűleg soha többet nem adatna meg nekem. Én lennék az első olasz, akivel egy évben ez megtörténhetne. Biztosat persze még nem tudunk, de nagy támogatója vagyok” – idézi Giovinazzit a Motorsport.com.

„Három fantasztikus pályáról van szó: Monzában természetesen nagy rutinom van, tavaly itt teljesítettem az első Olasz GP-m. Mugello az új F1-es autókkal hihetetlen lenne, főleg kvalifikációs körön. Imolának pedig óriási a történelme, nagyon gyors és szűk pálya. Mind a három helyszínen versenyezni akarok, mert fantasztikus és izgalmas pályák. Sajnos mégsem lenne ugyanaz, mint a tavalyi verseny, mert sajnos az emberek, akik számomra fontosak, nem lennének ott, hiányozna a tifosi” – mondta Giovinazzi, aki néhány héttel ezelőtt, a karantén alatt a Formula Podcastben is szerepelt vendégként.

Megvan Vettel idei sisakfestése, mutatjuk

Egyszerű, de nagyszerű - hogy tetszik?

 

Latifi ehető Williamst kapott születésnapjára

Az F1-es csapat újonc pilótája hétfőn töltötte be a huszonötödik életévét, ennek örömére stílszerűen egy kék-fehér formulaautóval díszített tortát kapott. Innen is boldog születésnapot neki.

Elkészült a 2020-as F1-es szezon főcíme

A hétvégi szezonnyitó alkalmából a Formula-1 ma bemutatta a 2020-as idény főcímét. Némileg módosítottak a jól ismert zenén, valamint a háttérben most már a különböző korszakok ikonikus jelenetei pörögnek, miközben bemutatják a mezőny húsz pilótáját.

Ez volt az eddigi leggyorsabb kör Spielbergben

Végre ismét eljött az ideje annak, hogy a világjárvány és a kényszerszünet hatásai helyett autókról és sebességről beszélgessünk. Ennek örömére a Ferrari előásta a Red Bull Ringen valaha teljesített leggyorsabb kört, amit Charles Leclerc a tavalyi Osztrák Nagydíj időmérőjén rakott össze. A teljesítménye pole-pozíciót ért.

Tassi az első duplázó a virtuális WTCR-ben

Már a második szimulátoros szériáját futja a Túraautó-világkupa, amelyben ezúttal csak profi pilóták vehetnek részt. A hétvégén került sor a harmadik fordulóra a Slovakia Ring online változatán, ahol a második versenyt a salzburgringi nyitányon is már egy győzelmet szerző Tassi Attila nyerte. A hondás pilóta ezen kívül egy ötödik helyet gyűjtött még be, míg Michelisz Norbert egy negyedik és egy ötödik, Boldizs Bence pedig két kilencedik helyezéssel gazdagodott. Az alábbiakban a teljes versenyeket visszanézheted:

Újrahasznosította három és fél hónappal ezelőtti posztját a McLaren

Végre elérkezett az F1-es szezonnyitó hete, így a közösségi médiát elárasztották a csapatok ezzel foglalkozó bejegyzései. A McLarennek azonban eszébe jutott, hogy tartottunk már itt egyszer idén a tragikomikus-szánalmas módon az utolsó pillanatban lefújt Ausztrál Nagydíj előtt, így a wokingiak előkeresték akkori tweetjüket, és csupán két betű törlésével (milyen jó, ha két ország neve ennyire hasonlít!) újrahasznosították azt:

 

Újra magyar csapatban az Európa-bajnok: Kiss Norbert a váltásról

A kétszeres kamion Európa-bajnok Kiss Norbert járt az Autósport és Formula Magazin stúdiófelvételén, ahol visszatekintett a Mercedes márkával töltött elmúlt négy évre – amely során sajnos nem teljesültek a kezdeti remények – egyben előre is tekintett: az új magyar formáció, a Révész Truck Racing Team színeiben, ismét MAN-nal vág neki a 2020-as szezonnak.

Az AFM Motorsporthíradó teljes júliusi adása is visszanézhető itt:

Montoya őzétől a Mercedesek ütközéséig – az Osztrák GP legemlékezetesebb pillanatai

Ráfordultunk a spielbergi évadnyitó hetére, így az F1 YouTube-csatornája az Osztrák Nagydíjak legérdekesebb momentumaiból készített top 10-es válogatást (a videó átkattintás után indul!):

 

Ki a legnagyobb kieséskapitány az F1-ben?

A Racing Statistics legújabb videója az 50 legtöbb kieséssel rendelkező F1-es versenyző nem túl nagy presztízsértékű listáját mutatja be. Persze akinek hosszúra nyúlt a karrierje, óhatatlanul is felkerült a listára, és ez még nem jelenti azt, hogy az átlagnál sűrűbben állt volna meg alatta az autó.