DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 23. kedd

Szenzációs videó az Abu Dhabi Nagydíj sajtótájékoztatójáról: a világbajnokok nem bírtak magukkal a világ talán legunalmasabb újságíróját hallgatva...

Elképesztően hosszú ideig, több mint egy percen át tette fel kérdését egy újságíró az Abu Dhabi Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján, a versenyzők pedig nem bírtak magukkal, és röhögésbe fulladt a dolog. Végül Vettel koronázta meg a jelenetet a hetven másodperces „villámkérdést” követően: „Meg tudná ismételni a kérdést?”

Valószínűleg a szezonzáróig kell várniuk Schumacheréknek

Két újonc különösen bánhatja, hogy az Eifel Nagydíj pénteki szabadedzései nem valósulhattak meg az időjárás – a mentőhelikopter felszállását köd gátolta meg – miatt: Mick Schumacher az Alfa Romeo, Callum Ilott pedig a Haasnál teljesíthette volna első F1-es szabadedzését. A Formula-2 pontversenyének első két helyezettje nem bukta el teljesen a lehetőséget, az őket támogató Ferrari pótolna, de erre Mattia Binotto szerint legnagyobb valószínűséggel csak a szezonzárón, Abu Dhabiban kerülhet sor december 11-én.

A várakoztatást Binotto azzal magyarázta a csapatfőnökök pénteki csapattájékoztatóján, hogy a soron következő Portimao, Imola és Isztambul új, illetve visszatérő helyszínek, ahol fontos a pályaidő a szerződtetett versenyzők számára, ráadásul Olaszországban kétnapos nagydíjhétvégét tartanak egyetlen edzéssel. A két Bahreinben tartott fordulón a Formula-2 is szerepel, Schumachernek és Ilottnak itt arra kell koncentrálnia, hogy megküzdjenek a bajnoki címért. Így marad Abu Dhabi, ahol az F2 már nem versenyez.

Ha azonban Schumacher az Alfánál, Ilott a Haasnál vezet Abu Dhabiban az első tréningen, az a harmadik Ferrari-akadémistával, Robert Svarcmannal kitolás: eredetileg neki ígérték az Alfa Romeó-s edzéslehetőséget a szezonzárón.  

Igen, az autók nélküli két szabadedzésről is készült hivatalos összefoglaló

Bokszutcában unatkozó és poénkodó versenyzők, lelátón didergő nézők: összesen három percnyi összefoglalóban a pénteki nap „eseményei”. (A videók a YouTube-ra átkattintás után indulnak el.)

Videó: Hatalmasat repült Rossi vb-éllovas féltestvére

Óriási highside bukást produkált a Francia Nagydíj második Moto2-es szabadedzésén Luca Marini: Valentino Rossi összetett pontversenyben vezető féltestvérének esése miatt a tréninget is meg kellett szakítani piros zászlóval. A fiatal olaszt – akinek a hírek szerint van esélye arra, hogy jövőre a szerződéssel rendelkező Tito Rabat helyén a MotoGP-ben debütáljon – természetesen azonnal az orvosi központba szállították, s az első értesülések bokatörésről szóltak, ezt azonban szerencsére egy kórházi látogatás után a Sky Racing Vr46 cáfolta, így a motoros szombaton megkísérli folytatni a Le Mans-i hétvégét. Mozgóképen a hatalmas baleset:

Ki örülne, ha a Red Bull otthagyná az F1-et?

Van bármi esély arra, hogy az energiaitalos istálló ennyi idő, pénz és energia befektetése után maga mögött hagyja a száguldó cirkuszt, miután a motorszállítója faképnél hagyta? Erre kerestük a választ legutóbbi podcast-adásunkban.

 

Raikkönen két szóban felfedte a gumimelegítés titkát

Az Eifel Nagydíjon várható extrém hideg miatt felmerült a kérdés, hogyan tudják felmelegíteni majd az abroncsokat a versenyzők a Nürburgringen, Kimi Raikkönen viszont a tőle megszokott tömörséggel megadta a választ: „Gyorsan megyek.” Az F1 ráadásként nem röstellte az alábbi videóba bevágni a finn egyik korábbi, mémmé érett felvezető körös „megmozdulását”:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Tyre temperature 101 with Dr. Raikkonen . #F1 #Formula1 #KimiRaikkonen #EifelGP @kimimatiasraikkonen @alfaromeoracingorlen

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

Újabb fertőzöttet találtak a Mercedesnél, de már érkeznek a tartalékosok

Tegnap számoltunk be róla, hogy Németországban ismét felütötte fejét a koronavírus az F1-ben, ami most a Mercedes istállóját érinti. A címvédőknél felbukkant fertőzést követően az egész csapatot újratesztelték, aminek egy újabb pozitív, valamint egy határozatlan eredménye lett. Az érintetteket, valamint négy negatív eredményt produkáló személyt az FIA előírásainak megfelelően elkülönítettek. Ők a versenyhétvége további részében nem vesznek részt, helyettük a csapat berendelt hat főt, akik Nagy-Britanniából utaznak a helyszínre - tudta meg a Formula.hu a Mercedestől.

mercedes-garage

Fotó: DPPI

Schumacher előtt tiszteleg nürburgringi sisakjával Vettel

Egészen közel kell menni ugyan hozzá, de különleges bukósisakban fog versenyezni az Eifel Nagydíjon Sebastian Vettel: a megszokott dizájnra 3D-s nyomtatásos technikával felkerültek Michael Schumacher 2006-os sisakjának motívumai, így például a csillagok és a szignója is.

Nico Rosberg egy Ferrarival mutatja be a Nürburgringet

A 2016-os világbajnok szimulátorozott egyet a hétvége helyszínén - megmutatta, hogy milyen egy jó kör, majd el is magyarázta, hogy hol mi történik. (ehhez a részhez angoltudás szükséges)

Most nem bízta a véletlenre az FIA, hogy hol lehet elvégezni a rajtpróbákat

Lewis Hamilton oroszországi büntetése után a Nürburgringen minden eddiginél egyértelműbben jelölték ki egy rajtrács felfestésével, hogy hol is lehet a bokszutca-kijáratnál gyakorolni a startokat. Abban is van persze némi irónia, hogy pont a Mercedes legnagyobb riválisa, a Red Bull tett ki erről egy fotót a közösségi oldalára:

 

A német hidegbe érkezett meg az F1 mezőnye

A maszk mellett most már sapka, vagy kabát is szükséges - elég hűvös a hangulat az Eifel Nagydíj helyszínén...

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Welcome to the Nurburgring: Wrap up warm . #F1 #Formula1 #EifelGP

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

10-től MotoGP, 11-től F1 - itt a pénteki program

A pénteki nap menetrendje a tv-közvetítésekkel együtt:

09:55 - 10:40 MotoGP, 1. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)

11:00 - 12:30 Formula-1, 1. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

12:40 - 13:10 TCR Europe, 1. szabadedzés 

13:00 - 13:45 DTM, 1. szabadedzés 

14:10 - 14:55 MotoGP, 2. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)

15:00 - 16:30 Formula-1, 2. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

16:30 - 17:00 DTM, 2. szabadedzés 

17:30 - 18:00 TCR Europe, 2. szabadedzés

éjjó

fotó: dppi

Videó: Nyert, majd a cél után törte össze autóját a Toyota finn üdvöskéje

Kalle Rovanpera produkálta a leggyorsabb időt a WRC olaszországi futamánának, a Szardínia Ralinak shakedownján, legalábbis az első körben - a bemelegítő, még tét nélküli szakaszon az első próbálkozást megnyerte, azonban elfelejtett kellően nagyot fékezni a fotocella után, így a célvonalon áthaladva beesett az árokba és elég csúnyán összetörte a Yaris WRC-t.

EjzQ8xRXkAAH04f

Nem versenyezhet a címvédő bajnok pozitív koronavírustesztje miatt

Egy újabb versenysorozat egyik oszlopos tagja dől ki a Covid-19 miatt. Paul-Loup Chatin 2019-ben az ELMS (Európai Le Mans-széria) legmagasabb kategóriájában, az LMP2-ben szerzett bajnoki címet az IDEC Sport versenyzőjeként Memo Rojas és Paul Lafargue társaként. A 2020-as szezon utolsó előtti fordulóját, Monzát a hétvégén azonban ki kell hagynia, miután az Olaszországba utazás előtt két pozitív vírustesztet produkált.

A csapat tájékoztatása szerint Chatin karanténba került otthonában: a versenyző nem mutat tüneteket és jól érzi magát. Remélhetőleg a novemberi, portimaói szezonzárón újra versenyezhet.

A rossz hírben legalább az a jó, hogy címvédés nem fog múlni a kényszerű kihagyáson: Chatin, Lafargue és a Rojast váltó Richard Bradley egysége csupán 11. helyen áll a pontversenyben. A trió idei legjobb eredményét nem is az ELMS-ben, hanem a Le Mans-i 24. óráson érte el, ahol abszolútban tizedik, LMP2-ben hatodik pozícióban értek célba.

Pozitív tesztet produkált a Mercedes egy meg nem nevezett tagja

Az Eifel Nagydíjat megelőző csütörtökön pozitív koronavírus-tesztet produkált a Mercedes Formula-1-es csapatának egy meg nem nevezett tagja - közölte a csapat a Racefans megkeresésére. A gárda működése és a fertőzött elkülönítése az FIA protokolljainak megfelelően zajlik. A lap úgy tudja, hogy a pilóták nem érintettek.

4hotnr54y5j5pr3s5cs4

Raikkönen rasszistagyanús logót visel a rasszizmusellenes kiálláson?

Tény, hogy a mai, túlérzékenyített világban már mindenkinek körültekintően kell megválasztania következő cselekedetét, mert olyan tettekkel, motívumokkal is megsérthet bizonyos csoportokat, amelyeket nem is gondolt ártalmasnak. Nemrég Lando Norrisnak a különleges sisakfestéséről kellett lemondania, mert noha csupán nagyszülei előtt szeretett volna vele tisztelegni, mégis bele lehetett látni politikai, szélsőjobboldali utalásokat is a dizájnba, ami pedig fokozottan kényes téma az F1-ben idén, amikor zászlójára tűzte a rasszizmus elleni kampányt.

Még kevésbé szerencsés ebből a szempontból Kimi Raikkönen maszkválasztása, hiszen a kritikusok azt a nem túl jól csengő gyanút fogalmazták meg vele kapcsolatban, hogy olyan arcfedővel áll ki a rajtok előtti rasszizmusellenes tüntetésre, amelyen egy náci szimbólum látható. A finn által a hétvégéken viselt maszk ugyanis rajtszáma mellett egy vaskeresztet tartalmaz, az eredetét illetően Poroszországig visszavezethető szimbólumot pedig a második világháborúban a náci Németország sajátította ki, rangos katonai kitüntetésként használva. Nos, a Raikkönen maszkján lévő kereszt valójában egy márkajelölés, a finn ugyanis tavaly kötött együttműködést a West Coast Choppers öltözködési vállalattal, amely történetesen ezt az ellentmondásos szimbólumot választotta logójául. Ami talán nem is keltett volna felháborodást, ha a West Coast Choppers a története során nem keveredett volna bele tényleg olyan szélsőséges akciókba, amelyek nyomán felmerült a gyanú, hogy a cég valóban nem áll távol a rasszista nézetektől: az alapítót, Jesse Jamest fotózták már le náci karlendítés közben, a cég termékeinek viselését pedig korábban egy kaliforniai iskolában be is tiltották, mert a szimbólum feszültséget szított a fehér és a fekete gyerekek között.

Mindez persze nem jelenti, hogy Raikkönen is osztaná ezeket a nézeteket, és ismeri már őt annyira a világ, hogy nyilatkozat nélkül is mindenki pontosan tudja: a finnt a legkevésbé sem érdekli, hogy a közösségi oldalakon parázs viták zajlanak az egyébként valóban szerencsétlenül megválasztott maszkdizájn viselésének helyességéről. 

00120022_334

00120018_519

A Haas jövő évi pilótája öltözött be már most a csapat overalljába?

A képen a 21 esztendős Formula-2-es, Callum Ilott látható, aki azért húzta fel a tűzállót, mert a holnap, az első szabadedzésen a VF-20-at vezeti a Nürburgringen – de nem lenne meglepetés, ha a ruházat a következő szezonban is maradna.

Günther Steiner csapatfőnök olyan nyilatkozatot tett, hogy a mezőnyben régóta szereplő lejáró szavatosságú pilóták helyett az istálló inkább a fiatalságba akar fektetni. A Ferrari akadémistái a kézenfekvő választások: mivel a Formula-2-t vezető Mick Schumacher sajtóhírek szerint az Alfa Romeóé lesz, van egy olyan megérzésünk, hogy a bajnoki cím másik fő esélyese, a pontverseny második helyezettje, Ilott köt ki a Haasnál, főleg, ha jó benyomást tesz az istállóra holnap.

A csütörtöki FIA-sajtótájékoztatón is megkérdezték Steinert Ilott esélyeiről, aki így fogalmazott: „Nincs a listánkon, azért, mert a Ferrari versenyzője. Nem tudom, mi a tervük vele. De talán holnap már a listán lesz. Mindenesetre nem az FP1-es eredményen múlik, hacsak nem csinál olyat, amit nagyon nem kellene és összetöri az autót. Akkor biztos nem fog a listára kerülni.”

Ha valaki már nem emlékezne, milyen is a Nürburgring, azt most Grosjean elkalauzolja

Az Eifel Nagydíjnak otthont adó visszatérő pályán legutóbb 2013-ban versenyzett az F1, akkor a francia a Lotusszal dobogóra is állhatott – ő mutatja be nekünk a német helyszínt (a videó YouTube-ra átkattintás után nézhető meg!):

 

Videó: Így vették be a MotoGP-sek a portimaói hullámvasutat

A mezőny számára ismeretlen helyszínen, a portugáliai Algarve International Circuiten fogják majd rendezni november 22-én a MotoGP évadzáróját, amely előtt a tesztcsapatok GP-motorokkal, a „rendes” versenyzők pedig utcai gépekkel próbálhatták ki szerdán a pályát. Íme, egy rövid mozgóképes összeállítás, ahogy a MotoGP-sek bevették a portimaói hullámvasutat, amelyet Valentino Rossi egyszerre nevezett élvezetesnek és a helyenkénti ugratások miatt ijesztőnek:

 

Alonso már a jövő héten pályára viszi a Renault-t?

Úgy látszik, a Formula-1-es visszatérésre készülő Fernando Alonso valóban belecsapott a lecsóba: nemrég már járt a Renault gyárában, most pedig a híresztelések szerint rövidesen újra F1-es autót is vezethet majd. A spanyol riporter, Albert Fabrega ugyanis úgy tudja, a jövő héten Barcelonában a kétszeres F1-es világbajnok beülhet a 2020-as Renault-ba, a franciák ugyanis arra használnák fel meglévő filmforgatási napjukat, amely során 100 km-t tehetnek meg, hogy Alonso visszaszokhasson a kategóriához.

Alonso ezen kívül akár egy kétéves technikát is pályára vihetne bármikor, de arra is van esély, hogy a szezon végi teszten, Abu Dhabiban is feltűnik majd – igaz, ehhez az FIA jóváhagyása is kell, mivel eredetileg „fiatal versenyzők tesztjeként” funkcionálna az idényzárót követő gyakorlás.

alonso-renault-1

Red Bull-Mercedes 2022-től? Nem lehet kizárni!

A Honda távozásával a Red Bullnak ismét új motorszállító után kell néznie. A választék szűkös, így a csapat nincs könnyű helyzetben. Hogy milyen lehetőségeik vannak, azt átbeszéltük a legutóbbi podcast-adásunkban.