DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 20. vasárnap

Egy háromszoros F1-es világbajnok a helyszínről nézte a wimbledoni elődöntőt

Sir Jackie Stewart is ott ült a lelátón Andy Murray és Roger Federer teniszmeccsén. Mielőtt elkezdődött volna a torna egyik legjobban várt mérkőzése, a skót F1-es legendának még volt ideje két teniszlegendával fényképezkedni - a képen Björn Borggal és Rod Laverrel pózol.

EasyCapture1_18

A Miami pálya álkikötője nem sikerült túl élethűre

A floridai Formula-1-es pálya több kilométerre található Miami ikonikus tengerpartjától, de hogy megidézzék a hangulatot, a pálya egyik kanyarjába terveztek egy jachtkikötőt, hajókkal, mólókkal és vízzel. A látványtervek alapján sokan találgatták, vajon valódi vizet vezetnek-e a területre. Nos, a válasz megérkezett: a szervezők felfestették a vizet, ami, valljuk be, nem lett túl élethű, így a közösségi média felhasználói jót szórakozva osztják meg a frissen készült képeket. Bárki nyeri a versenyt, lehetőleg ne ugorjon egy fejest!

DTM: Müller 2020 után újra futamot nyert, Schumacher vezetett Portimaóban

A Német Túraautó-bajnokság 2019-es és 2020-as ezüstérmese, Nico Müller utoljára az utóbbi év szezonzáróján szerzett futamgyőzelmet. A 2022-es nyitóforduló hétvégéjén, vasárnap azonban ismét régi önmagát idézte: előbb a pole-pozíciót szerezte meg, majd a futamot is megnyerte, gyakorlatilag végig a vezetést érő pozíciót tartva a Team Rosberg Audijával a rajtnál történt pár kiesést leszámítva eseménytelen futamon.

Fő üldözője a brazil Felipe Fraga volt a Red Bull–Ferrarival, aki a futam többségében két másodperc alatt tartotta lemaradását – előzési közelségbe nem került, de újoncként nem rossz eredmény a második hely. Mirko Bortolotti dupla dobogót ünnepelt két harmadik pozíciójával. Marco Wittmann és a címvédő Maximilian Götz végeztek az első ötben, a szombati győztes, a negyedik helyről startoló Lucas Auer azonban végül pontot sem szerzett. David Schumachert érdemes kiemelni, aki körökön keresztül vezette a futamot, mivel jóval később állt ki a mezőny többségénél – a német újonc így sem volt pontszerzés közelében, 15. helyen ért célba.

Button: Nem vagyok korábbi világbajnok, világbajnok vagyok

A 2009-es szezont megnyerő Jenson Buttonra, akárcsak a Formula-1 többi bajnokára, leszámítva az éppen aktuális címvédőt, szokás a „korábbi világbajnok” kifejezést használni. A 42 éves brit azonban gyűlöli ezt a titulust.

„A világbajnoki cím örökké veled marad. Én nem leszek soha korábbi világbajnok, utálom, ha az emberek így mondják. Világbajnok vagyok, ezt nem lehet elvenni tőlem” – mondta a Gentleman’s Journalnak Button. „Amikor reggelente az ember felébred, akkor nem a győzelmek jutnak eszébe, hanem az: a fenébe, világbajnok vagyok!”

A Formula-1-hez továbbra is szálak fűzik a Williams tanácsadójaként, de a versenyzői létet nem sírja vissza: „Nem hiányzik a Formula-1. Ez a sport csúcsa, nem bánom, hogy nem kell 23 versenyre elutaznom szerte a világban. Veszélyes hely, hiszen én 20 és 36 éves korom között voltam a Formula-1-ben, és ezalatt nem tanultam meg sokat az életről. Utána kellett felnőnöm” – fogalmazta meg a (nem korábbi) világbajnok.

Parádés külső íves előzéssel dőlt el a Moto3-as futam Jerezben – videó

A Jorge Lorenzo nevét viselő utolsó kanyar már számos emlékezetes, sőt botrányos jelenetet hozott a Spanyol Nagydíjak történetében, most pedig a Moto3-as versenyen Izan Guavera produkált egy fantasztikus manővert a fináléban. A pole-ból induló spanyol harmadikként érkezett meg az utolsó kanyarba, de a külső íven körbemotorozta ellenfeleit, így megnyerte a legkisebb kategória addig is izgalmas futamát – íme, mozgóképen a zseniális megmozdulás:

 

Ha valakinek ismerős a jelenet, az nem a véletlen műve: több évvel ezelőtt a Superbike-vb itteni fordulóján Eugene Laverty mutatott be egy hasonló előzést Marco Melandri ellen:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ez jut Leclerc és Sainz eszébe Ayrton Sennáról

Május 1-jén Ayrton Sennára emlékezik a Formula-1 közössége, aki 28 évvel ezelőtt, Imolában veszítette tragikusan életét. A Ferrari két pilótájának gondolatait posztolta a brazil legendáról.

Charles Leclerc: „Apám Ayrton rajongója volt, és ahogy nagyobb lettem, nekem is a hősömmé vált.”

Carlos Sainz: „Szerintem minden sportoló tudatában van, mennyire különleges volt Ayrton.”

Játékra hív minket az Alpine csapata

Egy igazi klasszikust elevenített fel a francia alakulat a közösségi oldalain. Az Alpine Esteban Oconról posztolt két képet, és a játék lényege, hogy nekünk kell megtalálni a két fotó között a különbségeket. Némelyik elég szembetűnő.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

BWT Alpine F1 Team (@alpinef1team) által megosztott bejegyzés

Így szerezte meg Vandoorne a Mercedes első sikerét Monacóban

A Formula-E történetében még soha nem fordult elő, hogy a Mercedes futamgyőzelmet ünnepelhessen Monaco utcáin, szombaton azonban erre is sor került. Stoffel Vandoorne egy kiváló stratégiával nyerte meg a szezon hatodik futamát, melynek rövid összefoglalóját az alábbi videón tekinthetjük meg. 

Lando Norris egy medencében készül a Miami Nagydíjra

Már nem kell sokat várni arra, hogy bemutatkozzon a Miamiban kialakított utcai pálya, a jövő héten ugyanis az Egyesült Államokba látogat el a Formula-1 mezőnye. A helyszínen várható melegre, és napsütésre Lando Norris elég sajátos módon készül, melyről a McLaren is megosztott egy fotót nemrégiben.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

Új időmérős formátum érkezhet jövőre

Megváltozhat a Formula-1 kvalifikációjának rendszere 2023-tól. A The Race beszámolója szerint legalább két versenyhétvégén tesztelhetik az újdonságot a következő esztendőben. A hírek alapján a formátum hasonló lenne a mostanihoz, a különbséget a gumikra vonatkozó szabályokban lehet majd felfedezni. A lap úgy tudja, a jövőben a versenyzők a jelenlegi nyolc helyett csak négy szett lágy gumit kapnának, a közepesből szintén négy, a keményből pedig három lenne elérhető. Ezzel egyetemben a különböző szakaszok során pontosan meghatároznák, melyik keveréket lehetne használni, száraz pályás körülmények esetén a Q1-ben csak a kemény, a Q2-ben a közepes, míg a Q3-ban a lágy abroncsokkal futhatnának a versenyzők, és ezt kizárólag a nedves körülmények írnák felül. A változattással az F1 tovább csökkentené a sportág környezetre gyakorolt hatást, mivel így jóval kevesebb abroncsot kellene legyártania a Pirellinek.

A Ferrari számára továbbra is fontos a Mission Winnow kampány

Bár úgy tűnt végleg eltűnhetnek a csapatot régóta szponzoráló Philip Morris cég kampányának logói, április elején kiderült, a felek továbbra is folytatják az együttműködésüket. Erről nemrégiben Mattia Binotto beszélt, aki úgy véli, fontos volt, hogy fenntartsák a régóta fennálló kapcsolatot, még akkor is, ha a megállapodás jellege megváltozott.

„Fontos tudni, hogy ez egy hosszú partnerség volt a Philip Morris vállalatával, amire nagyon büszkék vagyunk, és nagyon boldogok vagyunk, hogy még mindig tart. Ez volt a két fél szándéka, mert ennyi év után fontos volt, hogy együtt maradjunk. Igaz, a partnerség felépítésében történt némi változás, de anélkül, hogy túl sok részletbe bocsátkoznék, végül is fontosabb volt, hogy biztosítsuk a folytatást” – idézte a Ferrari csapatfőnökét a Motorsport.

Lucas Auer győzelmével indult a DTM idei szezonja

A portimaói pálya ad otthont a Német Túraautó Bajnokság szezonnyitójának Portugáliában. Az idei első időmérő edzésén elképesztően szoros küzdelem után Mirko Bortolotti szerezte meg a pole-pozíciót, mindössze 11 ezreddel megelőzve Mikaël Greniert, míg a második sorból Lucas Auer és Felipe Fraga várhatta az első futam kezdetét. Az idei év első versenyén Bortolotti jól kapta el a rajtot, és jó ideig viszonylagos nyugalomban lehetett az élen, ám egy biztonsági autós periódus után végül bukott néhány pozíciót, az első helyet pedig Auer vette át. A Mercedes versenyzőjét ugyan szorosan követték a vetélytársak, de a leintésig már senki sem állította meg, így egy győzelemmel kezdte a 2022-es idényt. Mögötte a márkatárs, Luca Stolz ért be a második helyen, míg a Lamborghinivel induló Bortolotti megrázta magát hibája után, és sikerült elcsípnie a dobogó legalsó fokát. A kilencszeres rali-világbajnok Sebastian Loeb első versenyén a 16. helyen zárt. A folytatás vasárnap következik a második futam kvalifikációjával 10:00-tól. 

Daniel Ricciardo futamgyőzelem nélkül is bevállalta a cipőzést

Hamarosan Miamiba érkezik az F1 mezőnye, ennek apropóján pedig az ausztrál versenyző ellátogatott Trevor Noah Daily Show című műsorába, melyben egy ízben már szerepelt korábban. A beszélgetés során a műsorvezető mindent megtett azért, hogy vendége tökéletesen otthon érezze magát, így a klasszikus shoey is megtörtént. A McLaren pilótája általában a nagyobb sikerek után mutatja be ezt a pódiumon, ezúttal azonban kivételt tett a műsor kedvéért. „Általában nem szoktam ilyet csinálni, hacsak nem nyertem, de legalább a cipő ezúttal nem volt rajtam” – mondta Ricciardo.

A videó a képre kattintva indul!

https://www.youtube.com/watch?v=HTRmZTZh-o8

Mitch Evans rajtolhat az élről Monacóban

A Jaguar versenyzője nyerte meg a Formula-E monacói kvalifikációját, így az új-zélandi pilóta indulhat a pole-pozícióból a szombat délutáni versenyen. Evans már a szabadedzések során is a legjobbak között volt, a második gyakorlás során pedig mindössze két tizeddel maradt le az élen záró Antonio Felix da Costa mögött. A 27 esztendős pilóta az időmérőn már nem talált legyőzőre, és két korábbi bajnoknál is gyorsabb volt a párharcok során. A negyeddöntőben Lucas di Grassi, az elődöntőben pedig Jean-Eric Vergne kapott ki tőle, míg a fináléban Pascal Wehrlein várt rá, akit végül szintén legyőzött.

Folytatás a futammal 15:00-tól.

Különleges alkotás készült Lewis Hamiltonról

Abszolút nem állíthatnánk, hogy a hétszeres világbajnok unalmasan öltözködött volna az előző évben, mivel szinte mindegyik versenyhétvégére valamilyen egyedi ruházatban érkezett meg, a paddockban pedig többféle arcát is megmutatta ezáltal. Ezekből egy igazán látványos grafika készült, amit a Circus Comic oldalán osztottak meg nemrégiben. Az alkotó egy válogatást készített Lewis Hamilton tavalyi megjelenéseiből. 

Az 1-es rajtszám nem mindenkinek hozott szerencsét

A Formula-1 történtében elég kevés olyan versenyzőt találni, akik címvédőként nem tudtak futamot nyerni az 1-es rajtszámmal, vagy miközben megkaphatták volna azt. A Firstsector és az F1news4u nevű oldalak nemrégiben arra vállalkoztak, hogy összegyűjtik ezeket a versenyzőket, így végül tizenegy ilyen emberre bukkantak. Phill Hill, Mario Andretti, Jody Scheckter, Damon Hill, és Jacques Villeneuve képtelen volt ezzel a rajtszámmal nyerni, Mike Hawthorn, Nigel Mansell, és Nico Rosberg a bajnoki cím után vonultak vissza, míg Jochen Rindt sajnos tragikus balesete miatt már nem élhette meg a bajnoki sikerét. Giuseppe Farina és Alberto Ascari némileg kakukktojások ezen a listán, mivel ők soha nem használták az egyest, tekintve, hogy akkoriban a számozási rendszer még nem volt állandó, ám a világbajnoki cím megszerzése miatt kijárhatott volna nekik.

Aki több ilyen tartalomra kíváncsi, annak érdemes csatlakoznia a Formula Retro nevű csoportunkhoz! 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

First Sector (@firstsector_) által megosztott bejegyzés

Felismerik-e a különböző tésztákat a Ferrari pilótái?

 

Olaszos hangulatú kihívást talált ki pilótáinak a maranellói istálló, Carlos Sainz és Charles Leclerc feladata a különböző tésztafajták megnevezése volt. Közben pedig interjúkérdésekre is válaszolniuk kellett, többek között azt tudakolták tőlük, mit vinnének magukkal egy lakatlan szigetre vagy épp milyen szabályváltozást vezetnének be a Formula-1-ben.

 

Máris megkapta a csapatok fényezését a Gen3 versenygép

A Formula-E bemutatta következő generációs versenygépét. A tervek szerint kilencedik szezonban (2022/23) debütáló Gen3-at gyorsan beöltöztették több csapat gúnyájába is: íme a Nissan, a Jaguar, a Mahindra és az Envision koncepciói.

Másodvirágzását éli vagy csak kikerült a reflektorfényből Valtteri Bottas?

A Formula Podcast imolai futamértékelőjében több jelölt közül végül az Alfa Romeo finn versenyzőjének adtuk a hétvége meglepetésének járó különdíjat, ugyanakkor kisebb vita is kialakult a stábtagok között, hogy vajon valóban jobb produkciót nyújt-e az új közegben, mint a Mercedesnél vagy a látszat csal – a vonatkozó részt 1:05:14-től hallgathatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Ismét magyar versenymérnöke lesz Michelisz Norbinak

Öt év után fog ismét egy honfitárs dolgozni Michelisz Norbert oldalán: a BRC Hyundai pilótája a saját blogján jelentette be, hogy 2022-ben Boriszov Dániel lesz a versenymérnöke a WTCR-ben. Mint a 2019-es világkupagyőztes írja: Boriszov már az egyetemi évek alatt belecsöppent az autósportos közegbe a korábbi versenymérnöke, Bári Gergő által alapított BME-s Formula Student-csapat révén, az elmúlt években pedig különböző túraautós bajnokságban gyűjtött tapasztalatokat. Michelisz is ismeri őt, mivel a M1RA-nál dolgoztak már együtt, arról pedig, hogy miért is lehet előny, hogy újra magyar mérnöke van, így írt Norbi:

„A pilóta-versenymérnök kapcsolatnak alapja a bizalom és meghatározó eleme a minél gördülékenyebb kommunikáció, vagy másként: ’a fél szavakból is megértjük egymást’ elv. A nemzetközi autósportban az angol a hivatalos nyelv, a Hyundai Motorsporton belül is angolul kommunikálunk, így hiába vagyunk mindketten magyarok, a rádióban, a bokszban és úgy általában a pálya környékén alapvetően angolul szólunk egymáshoz. Mindketten évek óta ebben a közegben mozgunk, mégis valahol természetes, hogy vannak olyan finomságok, amelyeket az anyanyelven egyszerűbben és gyorsabban át lehet adni egymásnak. Adott esetben ez némi előnyt is jelenthet. De nem is a közös nyelv a lényeg, vagyis nem pont úgy, ahogy azt elsőre gondolnánk. Az azonos kultúra, hasonló szocializáció legalább annyira fontos abban, hogy egy pilóta egy hullámhosszra kerüljön a mérnökével, hiszen egy versenyhétvégén információhiányos közegben, nagy nyomás alatt, idő szűkében kell tudni együttműködni, jó döntéseket hozni együtt.”

norbi-boriszov-daniel

Mégsem lesz csapatfőnök-parádé Miamiban, de Wolff nem bánja

Mi is írtunk róla, hogy a szervezők eredetileg rendhagyó programot terveztek az első Formula-1-es Miami Nagydíjra: nemcsak a versenyzőknek, hanem a csapatfőnököknek is rendeztek volna egy parádét, amely során körbevitték volna őket a pályán a lelátókon helyet foglaló szurkolók előtt. Korábban a pilóták közül Daniel Ricciardo nevezte furcsának és talán túlzónak ezt a programpontot. Végül azonban ez kikerült a menetrendből, így jövő hétvégén sem láthatunk nézőknek integető csapatvezetőket – ezt pedig Toto Wolff egyáltalán nem sajnálja:

„Inkább elkerülném. Nem hiszem, hogy a csapatvezetőknek vagy a csapattulajdonosoknak kellene integetniük a rajongóknak. Imádom a szurkolókat, de a versenyzőknek kell az előtérben lenniük. Ők a sportolók, ők a gépet vezető gladiátorok, nem pedig mi” – vélekedett az Expressnek nyilatkozó Mercedes-főnök. Wolff hozzátette: annak természetesen örül, hogy az F1 népszerűsége és ezáltal a bevételei is jelenleg növekvő tendenciát mutatnak.

wolff-csapatfonokok-pressconf-dppi