DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. január 27. hétfő

Szemből látszik igazán, mi is történt Sophia Flörsch baleseténél

A nézőtéri felvételek után itt egy újabb szögből a makaói horrorbukás, amiből kiderül, hogyan is történt az incidens: a 17 éves hölgyversenyző még az egyenesben találta el ellenfele autójának jobb hátulját, majd kitört kerekekkel csúszott rá a kerékvetőkre, amely aztán megdobta és kirepítette őt a pályáról. Szerencsére mindenki túlélte az ijesztő incidenst, Flörsch pedig már a visszatérésen gondolkodik.

 

„Nincs olyan, hogy minden idők legjobbja”

Jacques Villeneuve szerint már csak a különböző korszakok eltérő körülményei miatt sem lehet kijelenteni egy adott versenyzőről, hogy ő minden idők legjobbja, ahogy statisztikai alapon se lehet a kérdést megválaszolni. Az 1997-es világbajnok az Action Networknek kifejtette, hogy felesleges úgyszólván a „GOAT-vitába” belemenni:

villeneuve-verstappen

„Soha nincs olyan, hogy minden idők legjobbja. Túl sokat fejlődtek az autók, az egész túlságosan is különböző. Ha veszünk egy olyan valakit, mint Jackie Stewart, ő azért lenyűgöző, mert három bajnoki címet nyert abban az időben, amikor évente két-három vagy akár öt versenyző halt meg vagy sérült meg súlyosan, és olyan autókkal, amelyek a versenyek felénél lerobbantak. Mégis sikerült sokszor nyernie. Ugyanez a helyet Fittipaldival és így tovább.”

„Bizonyos értelemben három bajnoki cím akkoriban lenyűgözőbb lehet, mint most öt vagy hat” – mondta Villeneuve, majd kitért a statisztikák felborulására is, aminek köszönhetően nehéz számszakilag összevetni az egyes korszakokat: „Ha manapság kiváló autóval rendelkezel, akkor 15 helyett akár 24 futamot is nyerhetsz, mert annyival több verseny van a naptárban. Szóval a számok is torzulnak, ahogy a pontszámok is, hiszen egy győzelem 25 pontot ér, ami régebben 8, majd 9, majd 10 volt. Nem lehet összehasonlítani az egyes korszakokat.”

hamilton-schumacher-dppi

Képek forrása: Red Bull Content Pool, dppi

Újabb képeket osztott meg a Ferrari Hamiltonról és Leclerc-ről

A Ferrari 2025-ös párosa, Lewis Hamilton és Charles Leclerc overálban pózol az alábbi stúdióképeken:

ferrari-hamilton-leclerc-1

ferrari-hamilton-leclerc-2

ferrari-hamilton-leclerc-3

ferrari-hamilton-leclerc-4

ferrari-hamilton-leclerc-5

További képek a Scuderia Ferrari HP Facebook-oldalán.

Ralf Schumachert az apja szakácsnak akarta küldeni

Az F1-es karrierje során hat futamgyőzelemig és világbajnoki negyedik helyekig jutó Ralf Schumacher mindenekelőtt Michael Schumacher öccseként került be a köztudatba, s bár kétségtelen, hogy e rokoni kapcsolat megnyithatott előtte pár ajtót, épp annyira meg is nehezítette a dolgát, hogy versenyzői karrierjét példátlanul sikeres bátyja árnyékában töltötte.

A Jordan, a Williams és a Toyota egykori versenyzője többek között erről beszélt a Timesnak adott interjújában, melyben többek között úgy fogalmazott, hogy bármit is csinált, az sosem lehetett elég jó a bátyjához képest, s azt is hozzátette, hogy a családja sem igazán hitt abban, hogy ő is eljuthat a királykategóriáig: „Ők nem igazán foglalkoznak a motorsporttal, az apám nem is különösebben szereti, inkább a horgászatot részesíti előnyben.”

„Még akkor is, amikor Michael sikeres lett, azt mondogatta nekem, hogy kérlek, csinálj valami mást inkább. Azt akarta, hogy szakács legyek, keressek valamilyen rendes munkát, mert a versenyzésből nem lehet megélni. Aztán amikor Michael az F1-be került, akkor is azt mondta, hogy ne, ne felejtsd el, ő nagyon szerencsés volt, és csodálatos, hogy egy fiam bekerült, de kettő már nem fog, szóval inkább csinálj valami mást” – mesélte az F1-ben 27 dobogót szerző versenyző.

ralf-schumacher-rbcp-1

„Ha valaki megérdemelne egy F1-es ülést, az Drugovich” – Lawson

Liam Lawson úgy véli, hogy Felipe Drugovich mindenképpen megérdemelne egy ülést a Formula-1-ben. Az ifjú brazil néhány éve domináns teljesítménnyel nyert bajnoki címet a Formula-2-ben, az Aston Martin pedig le is szerződtette, ám azóta is csak teszt- és tartalékpilótai szerepkörben számítanak. Pedig az idén immár a Red Bullnál szereplő Lawson szerint Drugovichnak helye lenne az F1-es rajtrácson – minderről a Pitstop podcast adásában beszélt:

„Ha valaki megérdemelne most rögtön egy ülést, az Drugovich. Csak beült és… Abu Dhabiban a szabadedzésen gyorsabb volt 2023-ban, mint Stroll. Második leggyorsabb volt az FP1-en, aztán idén gyorsabb volt Fernandónál. Nem tudom, mik voltak pontosan a futástervek, talán volt más tényező is, de azt hiszem, gyorsabb volt Fernandónál idén az első edzésen. Megérdemel egy ülést.”

Lawson ugyanakkor arra is rámutatott, hogy az F2-es szereplés nem feltétlenül jó fokmérő: „A probléma az, hogy szinte csak lottóhúzás, amikor bekerülsz. Annyira változik, hogy egyik évben jó az egyik csapat, aztán a következő évben már nem. Az autó, a gumi és minden ugyanaz, valahogy mégis lassabbak a következő évben. Drugovich az MP-vel egy olyan autóval dominált abban az évben, amelynek nem kellett volna futamgyőztes autónak lennie. De letarolta” – mutatott rá az új-zélandi, aki arra a kérdésre, hogy a most 24 éves Drugovichnak lehet-e még esélye és ideje bekerülni az F1-be, így felelt: „Igen, egyértelműen.”

f1-drugovich-aston

Hadjar: Az egyetlen célom, hogy Tsunodát legyőzzem

A Racing Bulls újonca rögtön gyorsabb lenne tapasztaltabb csapattársánál – a 20 éves francia versenyző egyértelműsítette 2025-ös célját.

„Tudom, hogy nincs túl sok F1-es tapasztalatom, a rajtrácson pedig mindenki magas szintet képvisel. Ismerem magam, tudom, hogy rögtön le akarom győzni Tsunodát, amikor autóba ülök” – mondta Hadjar.

„Ez különösképpen fontos ebben a kategóriában, ahol nem egyformák az autók. Ez az egyetlen valós, konkrét célom.”

Napra pontosan 18 éve Hamilton McLarent tesztelt és tört rommá

2007. január 25-én, alig két hónappal a következő F1-es szezon kezdete előtt Lewis Hamilton a wokingi székhelyű csapat számára a valenciai Circuit Ricardo Tormo pályán tesztelt, spanyol kollégáival, a kétszeres F1-es világbajnok címvédő Fernando Alonsóval és Pedro de la Rosa tartalékpilótával együtt.

Az akkor 22 éves Hamilton az F1-ben való debütálására készült, és egy kezén meg tudta számolni az F1-es autóban töltött napokat.

A valenciai privát teszt során, amelyről nem maradt fenn felvétel, Hamilton közel 300 km/h-s sebességnél elvesztette az uralmát a McLaren MP4-22-es felett, megpördült, és háttal becsapódott a kavicságyba, majd a gumifalba. Szerencsére nem sérült meg.

„Sajnos ebben a sportban előfordulnak ilyen dolgok. Teljesen jól vagyok, és végig eszméletemnél voltam” – mondta akkor a brit pilóta.

Az autója azonban nem úszta meg sértetlenül. A McLaren kénytelen volt egyetlen autóval folytatni a tesztet – ezt pedig a következő teszt kezdetéig sem sikerült megoldania.

f1-hamilton-mclaren-2007

fotó: dppi

Verstappen menedzser lenne, miután befejezi versenyzői karrierjét

A világbajnoki címvédő Max Verstappen nemrégiben arról beszélt egy podcastben, hogy mindig örömmel támogat szimulátorban tehetséges fiatalokat, valamint a versenyzői karrierjét követően arra készül, hogy valamilyen menedzsmenttel kapcsolatos pozíciót tölt majd be az autósport világában.

„Segíteni akarok fiatal tehetségeknek abban, hogy a való életben is profi autóversenyzővé váljanak. Ez egy olyan dolog, ami már egészen régóta foglalkoztat engem” – mondta Verstappen.

„Mindig azt mondtam, hogy ha nem lennék autóversenyző, akkor is a versenyzés világában mozognék, és valamilyen menedzsment pozíciót töltenék be. Valószínűleg el fog jönni az a pont, amikor egy ilyen munkakörben dolgozom majd” – tette hozzá a négyszeres világbajnok.

Jövő héten újra autóba ül Hamilton, Leclerc-rel együtt fog tesztelni

A Ferrari megerősítette a RacingNews365-nek, hogy mikor ülhet autóba második tesztjén Lewis Hamilton a Ferrarinál.

A brit pilóta csapattársával, Charles Leclerc-rel együtt január 28-30. között a Spanyol Nagydíj jelenlegi helyszínén, a Circuit de Barcelona-Catalunya versenypályán fog tesztelni az olasz csapatnál.

A jövő héten keddtől csütörtökig tartó teszt zárt kapuk mögött zajlik majd.

hami1_1

Videó: Így tesztelt Imolában a Racing Bulls és a Sauber

Lewis Hamiltonon és a Ferrarin kívül is kezd ébredezni téli álmából az F1, hiszen a héten nemcsak Fioranóban gurultak pályára korábbi Formula-1-es autók, hanem egy másik olasz helyszínen, Imolában is. Mint arról beszámoltunk, a Racing Bulls és a Sauber is a májusi Emilia-romagnai Nagydíjnak otthont adó pályán tesztelt korábbi versenygépeikkel: előbbi istálló keddtől csütörtökig, míg utóbbi szerdán csatlakozott.

A körülmények nem mindig voltak ideálisak, de azért gyűjtötték a kilométereket a pilóták: a Stake-nél ez különösen Gabriel Bortoleto számára volt fontos, míg Nico Hülkenberg jórészt csak próbarajtokat csinált az olasz Motorsport.com beszámolója szerint, miközben a Racing Bullsnál Yuki Tsunoda és Isack Hadjar mellett még Ayumu Iwasa is autóba ülhetett. A tesztről készültek rajongói felvételek a pálya mellől, ebből mutatunk most egy rövid összeállítást:

Magnussenék BMW-je indul a pole-ból a daytonai 24 óráson

A hétvégén rendezik az amerikai sportautós széria, az IMSA ikonikus szezonnyitóját, a daytonai 24 órás versenyt, csütörtökön pedig már meg is rendezték a kvalifikációt. A csúcskategóriában, az LMDh-ban a #24-es BMW zsebelte be a rajtelsőséget Dries Vanthoort 1:33,895-ös köre révén: ebben az egységben szerepel az F1-ből az előző évad végén távozott Kevin Magnussen is Philipp Eng és Raffaele Marciello mellett. A második helyen a Meyer Shank Racing #93-as Acurája, a harmadikon a #7-es Porsche végzett (utóbbiban is ül egy ex-F1-es Felipe Nasr révén, míg előbbiben a háromszoros IndyCar-bajnok Alex Palou a legismertebb név). A változatos márkafelhozatalt a negyedik pozíciót megkaparintó #31-es Action Racing Cadillac folytatja – azaz négy különböző gyártó autói foglalták el az első négy rajthelyet.

A többi géposztályt illetően az LMP2-ben a #22-es United Autosports volt a leggyorsabb az időmérőn, a GTD Próban kettős Ford-siker született, míg a GTD-ben a Wrights Motorsports #120-as autó végzett elsőként. A teljes rajtrács ide kattintva található. A daytonai 24 órás magyar idő szerint szombat este 19:35-kor startol, s az IMSA honlapján élőben lehet majd nézni. Arról, hogy mely korábbi F1-es pilóták indulnak az idei viadalon, itt írtunk bővebben.

daytona-bmw

Mazepin bokszol, motorozik, és állítja: ő lehet a következő orosz F1-es

A Haastól egy szezon után távozó Nyikita Mazepin rendszeresen hangoztatja, hogy visszatér még az Formula–1-be, jóllehet nemrég úgy nyilatkozott egy orosz lapnak, hogy azt még nem tudja, hogy pontosan milyen szerepben. Abban viszont nem kételkedik, hogy ha a következő években lehetőség adódik egy orosz pilóta számára az F1-ben, akkor ő az első számú jelölt erre a szerepre: „Most 25 éves vagyok. Azt hiszem, ha a következő hét évben megjelenik egy orosz a Formula–1-ben, az én leszek” – mondta Mazepin a Forbes Russiának.

„Ugyanis ha valaki felhív, és azt mondja, hogy négy hónapon belül a volán mögé kell ülnöm, nem lesz gond velem ,és legalább 32 éves koromig biztosan tökéletes formában leszek. Jelenleg felkészültebb vagyok, mint amikor debütáltam az F1-ben. És a releváns tapasztalatom hiánya ezekben az autókban nagyon gyorsan orvosolható. Úgyhogy úgy gondolom, hogy ha a közeljövőben egy oroszt látnak az F1-ben, akkor az lesz a vezeték- és keresztneve, mint az enyém.”

Egy orosz hírügynökségnek nyilatkozva Mazepin azt is elárulta, hogy idén a ringben is kipróbálja magát: „Idén öt sportágban tervezem megméretni magam. A legizgalmasabb talán a boksz lesz ősszel, remélem, hogy minden rendben fog menni. Indulok majd Superbike-ban, az orosz tereprali-bajnokságban, indulok majd triatlonokon és remélhetőleg pályaversenyzésben is.”

mazepin-shoot-insta

Fotó: Nyikita Mazepin, Instagram

Forrong az F1-es pilóták chatcsoportja az új szabályok miatt

A holland De Telegraaf beszámolója szerint, amit azóta több F1-es lap átvett, forrong az F1-es pilóták zárt chatcsoportja azt követően, hogy nyilvánosságra hozták új szankciólistát, melynek értelmében eltiltással és pontlevonással is sújtható, aki ismétlődően úgy és/vagy olyan témában szólal meg, ami káros lehet a szövetségre, illetve a sportág vezetésére. Azt egyelőre nem tudni, hogy a felháborodott versenyzők készülnek-e közös állásfoglalásra.

Egy F2-es pilóta, az idei szezonban a Rodin színeiben induló Christian Mansell viszont már megszólalt a témában. A fiatal ausztrál, aki csak névrokona az 1992-es világbajnoknak, rendszeresen kiáll az LMBTQ+ közösség mellett, s mint posztjában leszögezte, ezen a jövőben sem fog változtatni: „Soha nem hagyom abba a harcot azért, amiben hiszek. Ez csak megnehezíti, de egy pillanatra se gondolják, hogy meghátrálok” – írta az X-en.

Mansell ezt azért hangsúlyozta, mert a szabályozás nem csupán a tavaly sok vitát generáló csúnya beszédet érinti, hanem a „politikai, vallási és személyes megnyilvánulásokat” is. A Red Bull szintén reagált a hírre egy szűkszavú, de mégis beszédes posztban: Ha megszólalunk… – írták egy „csend” jelentésű emoji kíséretében.

A BBC egy forrása szerint a büntetési tételeket tartalmazó függeléket „egy gyors online szavazáson” fogadták el ahelyett, hogy a Motorsport Világtanács következő ülésén tárgyalták volna meg.

pf-rb-threads

„Max 2026-ban is Red Bull-pilóta lesz, méghozzá ötszörös világbajnokként” – Marko

A folyamatos találgatások ellenére Helmut Marko, a Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója meg van győződve róla, hogy Max Verstappen 2026-ban is az energiaitalosokat fogja erősíteni – és nem is csak a szerződése okán, hanem amiatt is, mert jó autót fognak adni alá.

Hiába írt alá évekkel ezelőtt egészen 2028 végéig szóló szerződést a bikásokkal Verstappen, a Christian Horner körüli botrány kirobbanása óta folyamatosan téma, hogy az azóta már négyszeres világbajnok holland elhagyhatja a gárdát. A találgatásokat erősítik a Red Bull saját 2026-os motorprogramja körüli kételyek, valamint a csapat tavaly év közben visszaeső teljesítménye is. Kérő pedig akadna Verstappenért: tavaly Toto Wolff Mercedes-főnök többször is udvarolt neki nyilatkozataiban – igaz, legutóbb már azt mondta, hogy sosem tervezte a leigazolását –, míg múlt héten olyan sajtóhírek röppentek fel, hogy az Aston Martin egymilliárd eurós gigaajánlattal csábítaná át öt évre a pilótát. Ez utóbbiról a Pitwall hétfői adásában is kiemelten beszéltünk:

Helmut Marko ugyanakkor biztos benne, hogy a Mercedes és az Aston érdeklődése ellenére is kitart mellettük a címvédő: „Ez mind szép és jó, de Maxnak szerződése van velünk 2028 végéig. Különösen azért, mert azt is tudom, mennyire hűséges és hálás a Red Bull irányába. Ezért lesz 2026-ban is Red Bull-pilóta, méghozzá ötszörös világbajnokként” – jelentette ki a Red Bull-tanácsadó a Sport Bildnek.

Marko korábban rendre elmondta, hogy Verstappen mindenképp a legjobb autóban szeretne ülni, és biztos benne, hogy ezt megadhatják neki a 2024-es formahanyatlás ellenére is: „Nem kommentálom a szerződés tartalmát, de mindenesetre biztosak vagyunk benne, hogy jó autót tudunk biztosítani Max számára. A mérnökeink szép fejlődést értek el az adatokkal. Optimisták vagyunk.”

f1-marko-verstappen-redbull

„Kíméletlen, de tisztességes csata lenne Alonso és Verstappen között”

A Red Bull vezető mérnöke, Paul Monaghan pályafutása során több világbajnokkal is együtt dolgozott, hiszen mielőtt húsz éve a Red Bullhoz került, ahol Vettel és Verstappen címeinél is közreműködött, két évig Fernando Alonso munkáját segítette a Renault színeiben. A DAZN kérdésére felelve Monaghan elmondta, mire számítana attól, ha egykori és jelenlegi „kollégája”, Alonso és Verstappen összecsapna egymással a világbajnoki címért:

„Sok autót kell majd építenünk, mert fél milliméternyi helyet sem hagynak majd egymásnak! Gyorsak, tisztességesek és kíméletlenek lennének, és azt is el tudom képzelni, hogy eléggé sok rádiózás lenne. Azonban az nem is lehet kérdéses, hogy elegendő tisztelet lenne kettőjük között. És persze le a kalappal Fernando előtt abban az esetben, ha karrierje ezen szakaszában képes lenne felvenni a kesztyűt Max ellenében. Jó lenne látni!”

verstappen-alonso-zandvoort

Hernyó alakú tortát és üléspróbát kapott születésnapjára az Alpine-tól Jack Doohan

A szerdai nap nem csupán a Ferrarit először tesztelő Lewis Hamilton 2025-ös szezonjában fontos állomás, de Jack Doohan számára is. Az ausztrál üléspróbát teljesített, Enstone-ban hozzá igazították az idei versenygép pilótafülkéjét – amelyet lehet, hogy csak rövid ideig foglalhat el, jelenleg a jelek azt sejtetik, hogy Franco Colapinto ki fogja szorítani helyéről.

„Túl az üléspróbán, pár megbeszélésen és ellenőrzésen. Szuper-szuper boldog és izgatott vagyok, hogy elkezdődött ez az év. Találkozunk, srácok” – mondta rövid videós bejelentkezésben Doohan.

Az üléspróbára néhány nappal január 20., a versenyző 22. születésnapja után került sor. A csapat egy hernyó alakú tortával is meglepte. „Mi az a hernyó?” – értetlenkedett Doohan, aki először nem ismerte fel, mit mintáz a desszert. Ez egy Angliában kapható sajátosság, magyarázták meg neki:

Mérföldkőhöz érkezett a Hungaroring átalakítása

„Történelmi pillanat! Felkerült a tetőszerkezet első eleme a Hungaroring új főlelátójára” – áll a mogyoródi versenypálya bejegyzésében.

A nehézacél előszerelési munkálatainak elvégzéséhez négy hónap kellett, a végső művelethez pedig egy speciális, 650 tonnás mobil autódarura volt szükség, amiből mindössze egyetlenegy van Magyarországon. 

A hatalmas, 272 méter hosszú, 33 méter fesztávú tetőelemekből álló tetőszerkezet teljes súlya 1300 tonna, a teljes felülete pedig 8976 négyzetméter lesz.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

hungaroring_official (@hungaroring_official) által megosztott bejegyzés

Magnussen, Massa és 12 másik ex-F1-es indul Daytonában

A hétvégén rendezik az endurance-versenyzés idei első csúcseseményét, a daytonai egynapos futamot, melynek mezőnyét áttekintve nem csupán a hosszútávú versenyzés szerelmesei találhatnak ismert neveket, hiszen nem kevesebb, mint 14 egykori F1-es pilóta küzd majd a minél jobb helyezésekért, köztük tízen a csúcskategóriában, a GTP-ben, négyen pedig az LMP2-es géposztályban. Előbbiek közé tartozik az F1-ből tavaly távozó Kevin Magnussen, aki most fog bemutatkozni a BMW LMDh-programjában.

A végső győzelemre is esélyes autóban ül többek között a Wayne Taylorék Cadillacjével induló Kamui Kobayashi, a testvérautóval induló Will Stevens és Brendon Hartley, a szintén Cadillacben ülő Jack Aitken, valamint a Porschét vezető bajnoki címvédő, Felipe Nasr. Szintén a csúcskategóriában szerepel az egy szem Lamborghini volánja mögött Romain Grosjean és Danyiil Kvjat, valamint a daytonai debütálását a JDC–Miller privát Porschéjével megejtő Pascal Wehrlein és a rutinos endurance-menőnek számító Gimmi Bruni.

Az LMP2-ben indul a második daytonai részvételére készülő Felipe Massa a Riley autójával, Sebastien Bourdais a Tower Motorsportsszal, Paul di Resta a Uniteddel, Pietro Fitttipaldi pedig a Pratt Miller autójával indul a legendás egynaposon.

bmw-imsa-2025

Fotó: Hamilton megmutatta új F1-es sisakját

Eddig az egész hét Lewis Hamiltonról szól az F1-ben, a brit klasszis pedig a mai tesztnapja előtt megmutatta az új sisakfestését a közösségi oldalán:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

A Haas nem bánja, ha Bearmant elviszi a Ferrari

A 2024-es Szaúd-arábiai Nagydíjon Carlos Sainz helyén, a Ferrari színeiben debütált az F1-ben Oliver Bearman, aki az idei szezonban már állandó versenyzőként szerepel a Haas csapatánál. A brit pilóta tavaly két versenyhétvégén is vezethette a csapat autóját, miután Kevin Magnussen eltiltás, illetve betegség miatt kénytelen volt kihagyni Bakut és Interlagost.

A fiatal tehetség továbbra is a Ferrari Akadémia tagja, miközben a Haasszal kétéves szerződést írt alá, ami Ayao Komatsu csapatfőnök szerint nem jelent problémát. „Egyáltalán nem frusztráló számunkra a helyzet, sőt fantasztikus, hogy hozzáférhettünk Olihoz” – mondta Komatsu. „A Ferrarival való kapcsolatunknak köszönhetően van nálunk, ezért versenyezhetett nálunk Bakuban és Interlagosban. Ez egy pozitívum, és előnyös a számunkra.”

A Ferrarinál 2026 végéig mindkét versenyzőnek szerződése van, de Bearman előtt ott lebeghet a lehetőség, hogy a hétszeres világbajnok visszavonulása után ő vegye át a helyét a Scuderiánál. Komatsu szerint ez az ő számukra is elismerés lenne: „Nagyszerű, hogy van két évünk Olival, feltéve, hogy semmi sem történik Lewisszal és Charles-lal a Ferrarinál. Ha úgy tudunk együtt dolgozni és fejlődni, hogy 2026 végén a Ferrari ragaszkodik ahhoz, hogy Olit ültesse az egyik autóba, az számunkra is elismerést kell, hogy jelentsen.”

bearman-cota

Új kriptós szponzora lehet a Red Bullnak

A Red Bull Racing 2022 óta működött együtt a Bybit nevű kriptocéggel, amely az F1-es léptékben is kiemelkedő szponzori megállapodás keretében évente állítólag 50 millió dollárt fizetett a csapatnak. A szerződést azonban 2024 végén nem újították meg, ami jelentős bevételkieséssel jár a csapat számára, de sejthettük, hogy hamarosan megérkezik az „utánpótlás”.

A SportsBusiness beszámolója szerint ez hamarosan meg is történhet, ugyanis a Red Bull egy másik kriptocéggel, a Gate.io-val tárgyal, amely az Internazionale kiemelt partereként már most is jelen van a sportvilágban. A részletek, különösen a pénzügyi vonatkozások, egyelőre nem ismertek. A Red Bull két új együttműködést már bejelentett a 2025-ös szezonra az Avatrade és a Neat cégekkel.

bybit