DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 28. szombat

Alonso is a helyére került

"Minden a helyére kerül" - írta Pedro de la Rosa sisakgyűjteményére mutatva. Többségük ugyan a sajátja, de Alonso gokartpályájának megnyitóján beszerzett egyet honfitársától is.

CIrA63sWIAAc9C7

Egy ex-F1-es inkább nem megy a Las Vegas Nagydíjra, olyan drága egy hotelszoba

Pedig a 2005-ben és 2006-ban 11 nagydíjon feltűnt Robert Doornbos benne van még a Formula-1-es körforgásban: a holland exversenyző (akinek sport utáni szokatlan vállalkozásáról írtunk annak idején) szerepelni szokott a helyi közvetítésben. A 2023-as új nagydíjat azonban inkább kihagyja.

„Vegas különösen vad hétvégének ígérkezik a pályán és azon kívül is. Próbáltam szobát foglalni, hogy ott legyek a nagydíjon, két éjszakát kértem a Ceasars Palace-ban. Mit gondoltok, mennyibe kerül? 64 ezer dollárba” – írta rovatában a holland TopGear magazinban Doornbos, 23 millió forintnak megfelelő összeget említve.

A jelenlegi sikercsapathoz, a Red Bullhoz annak első F1-es évében beugró Doornbos ezt is tetézte: „Visszaírtam nekik, hogy benne van-e a reggeli. Kiderült, hogy nem, ezért azt mondtam, inkább hagyjuk…”

„Eltávolodtunk egymástól” – ezért hagyta el Oliveira a KTM-et

Miguel Oliveirát 2015 óta segíti a KTM: velük nyert futamokat a Moto3-ban és a Moto2-ben – előbbiben összetett második, utóbbiban harmadik helyig jutott –, a szatellit csapatukban, a Tech3-nél debütált a MotoGP-ben, ott nyert először versenyt a legnagyobbak között, az utóbbi két szezont pedig a gyári alakulatnál töltötte. Jack Miller érkezésével viszont nem maradt helye az első számú istállónál, a Gas Gas márkanévre váltó Tech3-hez pedig nem akart visszatérni, így inkább az Aprilia új szatellit gárdájához, az RNF Racinghez igazolt. A portugál azonban állítja, hogy új csapattársával, Raul Fernandezzel – aki eleve nem is náluk akart bemutatkozni – ellentétben neki nem romlott meg a viszonya a KTM-mel:

„Egyáltalán nem mondanám, hogy a KTM rosszul bánt velem” – nyilatkozta Oliveira a portugál Antena tv-csatornának. „Egyszerűen csak másképp gondolkodunk. A csapat átalakítása kéz a kézben járt azzal a szándékkal, hogy egy másik motorost szerettek volna helyettem. Ezek a különbségek nyilván eltávolítottak minket egymástól, nem volt már közös jövőnk. Nem arról volt szó, hogy ne lett volna nyitva az ajtó, mert azt akarták, hogy maradjak és versenyezzek a Gas Gasnál, ami alapvetően egy pirosra festett KTM. Az elképzelés az volt, hogy behozzák a Gas Gast és két ibériai motorosuk legyen, mivel ibériai márkáról van szó. Egy spanyol és egy portugál versenyzőt akartak, de nekem nem tetszett az ötlet.”

„Őszintén hiszem, hogy vannak időszakok az ember életében, amikor változásra van szükségünk. Vannak olyan vonatok, amikre csak egyszer lehet felszállni és meg kell ragadni a lehetőségeket. Nagyon szerettem volna váltani és kilépni a komfortzónámból. A KTM komoly kényelmet adott a karrierem során, a következő négy évem garantált volt, de mélyen belül tudtam, hogy nem ezt akarom. Új lehetőségeket akarok megtapasztalni, és világbajnok akarok lenni, amiről hiszem, hogy hamarosan megtörténik” – fogalmazott a versenyző, aki egyébként a szezonzáró utáni valenciai tesztnapon a legjobban szerepelt a csapatot váltók közül.

motogp-oliveira-ktm-2022

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Az egyetlen tulajdonság, ami idegesíti Norrisban a főnökét

Lando Norris a Formula-1-ben eltöltött négy szezonja alatt a McLaren alapemberévé vált – és ez még akkor is, ha 2021-ben történetesen nem ő, hanem az azt a futamot leszámítva szinte végig szenvedő Daniel Ricciardo révén nyertek kilenc év után újra nagydíjat. Nem véletlen, hogy a wokingiak hosszú távon számolnának a brittel – de azért van egy apró rossz szokása a pilótának, ami néha kiakasztja Zak Brownt:

„Hogy mi frusztrál engem Lando kapcsán? Hogy többször is elkésett már öt percekkel” – fogalmazott a McLaren elnök-vezérigazgatója a GQ hasábjain. „Ha valahonnan 8 órakor kell távoznunk, akkor abból 8 óra 7 perc lehet. A nagyszerű benne, hogy rendkívül őszinte – és egyértelműen fejlődött!”

Brown persze ezt a félig vicces megjegyzést leszámítva nagyon is elégedett Norrisszal és azzal, ahogy a csapat részévé vált: „Úgy érzem, a legjobbat hozzuk ki belőle. Beszédesebbé vált és elkötelezett. Képes ellazulni, mint egy családban” – mondta a McLaren-vezér, hozzátéve, hogy bár humoros figuraként ismerjük a fiatal pilótát, nagyon is komolyan veszi a dolgokat.

f1-norris-brown-mclaren

fotó: DPPI

„Életben tartani az F1-es álmot” – marad a Williams kötelékében a W Series bajnoka

Úgy tűnik, az F1-es csapatok akadémiáival kapcsolatos bejelentések napja a szerdai: a Red Bull-lal és a Ferrarival kapcsolatos fejlemények mellett ugyanis a Williams pedig azt tette közzé, hogy idén is marad a kötelékeikben Jamie Chadwick, aki főként szimulátoros munkával segíti majd az alakulatot, emellett a saját fejlődésére is nagy hangsúlyt fektetnek. A W Series háromszoros – és ezzel egyedüli – bajnoka 2023-ban az IndyCar utánpótlás-sorozatában, az Indy NXT-ben fog rajthoz állni az Andretti Autosport színeiben, de a hölgyversenyző továbbra sem tett le arról, hogy egyszer a Formula-1-be jusson – és ehhez fontos számára a williamses kapocs:

„Lenyűgöző, hogy folytathatom a kapcsolatomat a Williams Racinggel: 2019 óta támogatnak. Rendkívül fontos számomra, hogy lehetőségem van elmerülni a csapatban és életben tartani a Formula-1-es álmot. Várom, hogy mit érhetünk el közösen” – fogalmazott a bejelentés kapcsán Chadwick.

f1-chadwick-williams

Leclerc öccse és a többiek: újra lesz Ferrari-nevelt az F2-ben

Ismertette a Ferrari, hogy mely versenyzők alkotják a versenyzői akadémiáját 2023-ban. Összesen nyolc pilóta szerepel a névsorban, köztük két újonnan kiválasztott, a finn Tuukka Taponen és a brazil Aurelia Nobels, akik egyaránt Formula-4-es szinten fogják képviselni a maranallóiakat. Viszont egy év kihagyás után újra lesz érdekeltsége a Scuderiának a Formula-1 közvetlen előszobájának számító F2-ben is, hiszen Arthur Leclerc, aki Charles öccse, valamint Oliver Bearman is felléphet az F3-ból: előbbi a DAMS, utóbbi a Prema színeiben fog debütálni.

A Formula-3-ban Dino Beganovic szállíthatja a Ferrarinak az eredményeket – ő volt érintett a hétvégi érdekes dubaji befutóban is –, míg a Formula Regional európai sorozatában Rafael Camara és Maya Weug (utóbbi első női versenyzőként került korábban az akadémiára), F4-es szinten pedig a korábban említett két újonc mellett James Wharton fogja képviselni a vörösök neveldéjét.

ferrari-akademia-2023

A stadionba költözik a Miami Nagydíj paddockja, de a problémás sikán marad

Két jelentős változás történik az F1-es versenypályán Miamiban a nagydíj második kiadása előtt. Az egyik a paddockot érinti, melyet 2022-ben a bokszutcaépület és a Hard Rock Stadium közti szűk sávba szorítottak be. Idén május 5-7-én a Miami Dolhpins arénája nem csupán háttérként fog szolgálni, az aréna belsejében építik fel a paddockot a csapatok mobil vendéglátóegységeivel – erről látványos fotót is mutattak. Ezen túlmenően új Paddock Club épül, a garázssor feletti ideiglenes épület helyére állandó létesítmény kerül.

A szervezők változtattak a pályán is, bár nem úgy, ahogyan azt többen várták: a hírek, hogy a sokat kritizált 14-15-ös sikánt átépítik, tévesnek bizonyultak. Helyette újraaszfaltozzák a teljes nyomvonalat: a felületet a versenyzők irányából számos kritika érte, nedves aszfalthoz hasonlították az ideális íven kívüli részek tapadását. A vezetőség a promóter Tom Garfinkellel úgy döntött, a vonalvezetéshez nem nyúlnak, az újraaszfaltozás önmagában elősegíti az izgalmasabb futamot – tavaly mindössze 45 előzést számoltak, ami jócskán elmaradt az átlagtól.

A sikán változatlan nyomvonalát Garfinkel azzal indokolta, hogy megoszlottak a vélemények róla: bár többen kritizálták, más versenyzők elégedettek voltak vele. Az FIA-val és F1-gyel egyeztetve ezért végül az a döntés született, hogy egyelőre nem módosítják.

Visszalép az IndyCar bajnoka a daytonai 24 órástól, mert kórházban van a felesége

Január utolsó hétvégéjén rendezik a daytonai 24 órás versenyt, melyen az eredeti tervek szerint részt vett volna a kétszeres IndyCar-bajnok, egyben jelenlegi címvédő Will Power is. Most azonban bejelentette a pilóta, hogy felesége rossz egészségügyi állapota miatt visszalép a versenytől. Elizabeth már több mint egy hete kórházban van, két napot is intenzív osztályon töltött, miután megműtötték a hátát. "Balszerencsés az időzítés, de mivel Liz most nehéz időkön megy keresztül, így mellette van a helyem. A csapatvezető teljes mértékben megértette, hogy Liz mellett a helyem." Nemrégen egyébként maga Power is megsérült, miután eltörte a bordáját gokartozás közben.

Mikor legutóbb ilyen történt, a Ferrari mindent vitt!

A minap hivatalossá vált, hogy a kieső Kínai Nagydíj sem nem tér vissza, sem másik helyszínnel nem pótolják, így az eredetileg tervezett 24 helyszín helyett csak 23 állomása lesz a 2023-as szezonnak. Ez azt jelenti, hogy - a nyári szüneteket leszámítva - ez 2007 óta a leghosszabb űrt hagyja a naptárban a 2007-es évet követően. Akkor is a harmadik és a negyedik verseny között (Bahrein és Spanyolország) volt négyhetes kihagyás, most pedig Ausztrália és Baku között ugyanennyit kell majd türelemmel lennünk. Na és mi történt 2007-ben? A Ferrari tarolt, ugyanis a konstruktőri vb-címet és Kimi Raikkönen révén az egyéni bajnokságot is megnyerték!

F2: Két teljes csapat a Red Bull junioroké

A mai reggelen a Carlin és a Hitech is bejelentette felállását a Formula-2 2023-as szezonjára. Előbbi gárdát idén Emerson Fittipaldi unokája, Enzo Fittipaldi és a Formula-3 tavalyi ezüstérmese, Zane Maloney erősíti majd. Mindkettejüket az előző év végén igazolta le akadémiájába a Red Bull, mely utoljára 2021-ben tudott saját pilótát protezsálni a királykategóriába Yuki Tsunoda személyében. A japán szintén a Carlinnál versenyzett mielőtt felkerült az F1-be, azonban szerepelt a csapatnál korábban Lando Norris is, akire sokan a száguldó cirkusz alappilléreként tekintenek a jövőre nézve.

A Hitechnél Isack Hadjar és Jak Crawford várhatja izgalommal az idénykezdetet. Mindkét pilóta sikeres szezont követően, idén kerül fel a Formula-2-be. Tavaly a záró fordulóig mindketten harcban voltak az F3-as bajnoki címért, azonban Hadjar végül a negyedik, Crawford pedig a hetedik pozícióban végzett a tabellán. A Hitech soraiból az elmúlt évek során Nikita Mazepin tudott a Formula-1-be fellépni, aki visszatérését tervezi a királykategóriába.

Kié a valaha volt legértékesebb F1-es szerződés?

A napokban felröppent a hír, miszerint Lewis Hamilton kétéves szerződéshosszabbítást írhat alá a Mercedesszel, ahol évi 70 millió eurós alapfizetést kap majd a munkájáért cserébe, ami azt jelenti, hogy egy 140 milliós üzletet készülnek nyélbe ütni a felek. Ezzel a legnagyobb összértékű szerződések listáján épp csak felférne a dobogóra a hétszeres világbajnok, persze éves viszonylatban óriási összeget tehetne zsebre. Az eddigi legtöbb pénzről szóló F1-es kontraktus ugyanis Max Verstappen nevéhez fűződik, aki évi 55 millió dollár körüli összeget tehet zsebre, s miután 2028 végéig kötelezte el magát az energiaitalosok mellett, 275 millió dollárról állapodtak meg a felek. A lista második helyén kissé meglepő módon egy 2007-es kontraktus áll: Kimi Raikkönen kétéves szerződést írt alá a Ferrarival, ez idő alatt pedig 153 milliót tett zsebre. Hamilton pedig, ahogyan már említettük, felugrik a dobogóra új szerződésével, amely csak az alapfizetést tartalmazza, így könnyen lehet, hogy Raikkönent is megelőzi, amennyiben részletesebb összegek is napvilágot látnak.

Mi a közös pont Magnussen és Hülkenberg karrierjében?

A Haas csapatának két 2023-as versenyzője ugyanazon a pályán szerezte meg élete első - és mindeddig egyetlen - pole-pozíccióját. Nico Hülkenberg 2010-ben, Kevin Magnussen pedig 2022-ben szerezte meg az első rajtkockát Interlagosban, erről emlékezett meg a csapat a Facebookon.

 

Valtteri Bottas számára véget ért a téli vakáció

A finn versenyző az elmúlt bő másfél hónapot párja, Tiffany Cromwell hazájában, Ausztráliában töltötte, ahonnan rendszeresen posztolt kerékpározásairól, lenyűgöző tájakról vagy épp furcsa új hajviseletéről. Pár napja azonban közzétett egy fotót – sörrel és sültkrumplival –, amelynek leírásában kiemelte, másnap munka következik. A vidám napok véget értek, kedden egy rövid galériában mutatta be, hogy már az Alfa Romeo hinwili gyárában van, ahol megbeszéléseken vett részt és a szimulátorba is beült.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Valtteri Bottas (@valtteribottas) által megosztott bejegyzés

Az IndyCar topcsapatához szerződött Takuma Sato, de csak részmunkaidőre

A hatszoros futamgyőztes Takuma Sato a Ganassi istálló negyedik autóját vezeti 2023-ban, de kizárólag az öt oválversenyen – jelentették be kedden. A #11-es rajtszámú autó az, mellyel a szezon többségében a Formula-2-ből érkező Marcus Armstrong fog versenyezni.

A korábbi hírek alapján arra számítani lehetett, hogy Sato felhagy a teljes szezonban való szerepléssel, azonban az meglepő, hogy csapatot vált: eddigi istállója, a Dale Coyne Racing kommunikációja alapján olyan opciójuk volt a japánnal, melyet ők érvényesíthettek.

Az viszont kétségtelen, hogy Sato jól járt a váltással, nem véletlenül nevezte a Motorsport.com-nak frissen adott interjúban többször „hihetetlen lehetőségnek” a szerződést. Sato arról is beszélt, a célja a győzelem a Ganassival. Erre jó esélye nyílik, hiszen 2010 óta tartó IndyCar-pályafutása többségét kisebb istállóknál töltötte, először indul igazi topistállóval, amely gyakorlatilag minden versenyen győzelemre esélyes: a szaksajtóban már most arról beszélnek, hogy jó kilátásai vannak harmadik Indy 500-elsőségére.

„Kiállt a csont a kezemből” – durvább volt Frijns kéztörése, mint elsőre gondoltuk

Mint arról mi is írtunk, sérüléssel végződött Robin Frijns számára a Formula-E mexikóvárosi szezonnyitója: az ABT pilótája az első körben ütközött neki Norman Nato autójának, a kormány pedig úgy megrántotta a kezét, hogy eltört a csuklója. Legalábbis azt hittük, hogy „csak” ennyivel megúszta a holland, ám azóta kiderült, hogy több csontja is eltört a kezében:

„Nemcsak a csuklómat törtem el, hanem négy további csontot is a kezemben. Tényleg halálosan fájt. Szerencsére már kiengedtek az intenzív osztályról, fájdalomcsillapítókon élek, de a fájdalom így sem múlt el. Nagyon szenvedek. Kiállt a csont a kezemből, úgyhogy nem volt mókás. Egyértelműen ez karrierem legrosszabb sérülése – és remélhetőleg ezzel vége is” – nyilatkozta a De Telegraafnak Frijns, aki a közösségi oldalán is megosztott egy bejegyzést, amelyben arról írt, hogy öt órán át tartott a műtétje, de most már elkezdheti a rehabilitációt.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Robin Frijns (@robinfrijns1) által megosztott bejegyzés

Évi 70 millió euróért hosszabbíthat Hamilton a Mercedesszel?

Minden jel arra utal, hogy nem az a kérdés, hogy Lewis Hamilton a 2023 végén lejáró szerződése után is marad-e a Formula-1-ben, hanem hogy hány évre ír alá a Mercedesszel és mikor jelentik be mindezt. Toto Wolff csapatfőnök nemrég arról beszélt, hogy csak találniuk kell egy megfelelő alkalmat arra, hogy leüljenek, és várhatóan néhány órán belül meg fognak egyezni.

A Sportune lap arról írt, hogy a megállapodás már meg is született, amely ráadásul komoly fizetésemelést is tartalmaz a brit számára. Állítólag évi 70 millió eurós szerződésről lehet szó, amely jelentős növekedés a mostani 45 millió euróhoz képest – igaz, ezúttal a vb-címért járó 25 millió eurós bónuszt elvileg nem tartalmazná a kontraktus, azaz kvázi ugyanott tartana, mint eddig az alapjuttatásával és a bónusszal együttvéve. A Mercedes állítólag kétéves hosszabbítást kínált Hamiltonnak, a fizetése jelentős részét – konkrétan a 90 százalékát – pedig a Mercedesben tulajdonrésszel is bíró, Jim Ratcliffe által birtokolt Ineos állná. A hétszeres világbajnok pilóta egyébként állítólag tízéves nagyköveti szerződést is szeretne kötni a Mercedesszel, amiért a pletykák szerint évi 25 milliót kérne.

f1-hamilton-mercedes-2022

fotó: DPPI

Két csigolyája is eltört Sainznak a Dakaron

Amennyire jól indult az első szakaszon aratott győzelmével a 2023-as Dakar Rali Carlos Sainz számára, annyira borzalmasan folytatódott: már a harmadik napon nagy hátrányba került műszaki problémák miatt, majd még az első héten elszenvedte első komolyabb balesetét, ráadásul a szünnap előtti etapon sebességtúllépésért az első helyét is elvették. A kilencedik szakasz elején aztán egy újabb nagy balesetet könyvelhetett el a 60 éves versenyző, amikor felborult az Audijával. Sainz mellkasi fájdalmak miatt már úton volt a kórházba, amikor meggondolta magát és visszafordulásra kérte a mentőhelikopter vezetőjét – igaz, végül mégis fel kellett adnia végleg a versenyt.

Mint most kiderült, a Ferrari F1-es pilótájának legendás apja nem is úszta meg sérülés nélkül az utóbbi incidenst: a Twitteren közzétett posztjában arról írt, hogy két felső csigolyája is eltört. „Üdv mindenkinek! A Dakar Raliról Madridba tartó utamon a szokásosnál tovább tartottak a hátfájdalmaim az idei versenyen elszenvedett baleset következtében. Orvosi tanácsra további vizsgálatoknak vetettem alá magam, hogy felmérjük a sérülés mértékét. Sajnos az eredmények nem szolgáltak jó hírekkel, ugyanis eltörtem a T5-ös és T6-os csigolyáimat. A jó hír, hogy mindkét csigolya stabil. és a mai naptól a prioritás számomra, hogy a lehető leghamarabb felépüljek. Köszönet az utóbbi napokban kapott szeretetért és támogatásért, jelentkezem majd a fejleményekkel” – írta idősebb Sainz.

dakar-sainz-2023-crash-audi

Győzelemmel indította a 2023-as szezont Raikkönen ralis unokaöccse

Bár még csak 17 éves, már többéves rutinnal rendelkezik hazája ralibajnokságában Justus Raikkönen, aki tavaly ráadásul a WRC-be is belekóstolt a Finn Ralin. Nem véletlen a névegyezés, a fiatal pilóta ugyanis a 2007-es F1-es világbajnok Kimi Raikkönen unokaöccse. A 2023-as idénye pedig nem is indulhatott volna jobban, ugyanis győzni tudott az SM3-as kategóriában a hétvégi Lappföld Ralin (ahol a korábbi F1-es Heikki Kovalainen balesetet szenvedett, aki egyébként az ifjú Raikkönen csapattársa). Justus Raikkönen és navigátora, Mikael Korhonen ráadásul még csak a harmadik versenyét teljesítette a Peugeot 208 Rally4-es autóval.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

JustusRäikkönen (@justus.raikkonen) által megosztott bejegyzés

VIdeó: Vettel és Alonso legemlékezetesebb csatái

A két többszörös világbajnok jó pár alkalommal csörtézett egymással, ebből készített válogatást az F1. A videó ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf1_33

Három Williams-akadémista is lesz az F3-ban

A Williams pártfogoltja, Ollie Gray, aki 2022-ben második helyen végzett a brit Formula-4-es bajnokságban, a 2023-as szezont már a Formula-3-ban teljesíti. A fiatal versenyző a Carlin csapattal szerepel, amelyet már ismer tavalyról. Vele együtt három Williams-akadémista is lesz a harmadosztályban: az újonc évében többször megvillanó Zak O’Sullivan a Carlinról a Premára vált, az akadémiába frissen bekerült Franco Colapinto pedig a MP Motorsporttal tölti másodévét.

A bejelentés azt tükrözi, hogy a Williams-akadémia presztízse nőni kezd, a fiatal versenyzők számára jó alternatíva a Red Bull, Ferrari vagy más csapatok programjaival szemben. A Logan Sargeantról szóló hosszabb elemzésünkben ezzel is foglalkoztunk: a Williams-akadémista előléptetéséből az akadémia is profitálhat, amelynek soraiból az amerikai kikerült.

„Nem ugyanolyan, mint egy motorhiba?” – Grosjean megvédte a Virtuális Le Mans-t

Kisebb botrány kerekedett a hétvégi Virtuális Le Mans-i 24 órás körül, miután az akkor éppen álló Max Verstappennél szétkapcsolt a szerver, így a Team Redline #1-es egysége kiesett a versenyből. A kétszeres F1-es világbajnok kétszer is komoly kirohanást intézett a szervezők és a körülmények miatt, többek között viccnek, bohócműsornak és szégyennek nevezve a történteket. Volt azonban, aki megvédte a szimulátoros esemény szervezőit: a saját csapatával is rajthoz álló Romain Grosjean.

„És mi van akkor, ha motorhibád vagy valamilyen műszaki problémád van a való életben? Az nem ugyanaz?” – tette fel a kérdést Twitteren egy másik posztra reagálva. Gyorsan választ is kapott az endurance szakágban szereplő Brad Philpottól: „Ha a saját számítógéped romlik el, az hasonlítható egy motorhibához. De ha a szerver kapcsol szét, az inkább olyan, mintha a versenyirányítás egy random kikapcsoló gombot építene be minden autóba, amely véletlenszerűen lép működésbe.”

Grosjean ugyanakkor egy másik tweetben másképp látta a helyzetet – amiben persze szerepet játszhatott, hogy a GTE-kategóriában az ő alakulata nyert: „Vége a Virtuális Le Mans-nak, és remekül szórakoztam. A szimulátorversenyzés rendkívül kiélezett, és nagyszerű látni a világ legnagyobb versenyét a szimulátoros világban. Igen, néhány apróságon javítani kell, de nem ugyanez a helyzet bárhol máshol?”