DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap

Videó: Így zajlott Sainzék F1-es Ferrari-tesztje Fioranóban

A Scuderiától távozó Carlos Sainz, és édesapja is vezethette az F1-es autót Fioranóban decemberben, ezzel búcsúztatták a spanyolt a vörösöktől. A Williamshez igazoló versenyző videójában végigkövethetjük, hogy hogyan zajlott az esemény, angol felirattal:

Mégsem indul idén a DTM-ben a kétszeres bajnok, Gary Paffett

A 2021-es mezőny egyik húzóneve Gary Paffett volt a Mücke Motorsport Mercedesével, de 2005 és 2018 német bajnokának visszatérése végül csak tesztelésre terjedt ki. Az első két hétvégét, Monzát és a Lausitzringet Formula-E-ben való kötelezettségei miatt hagyta ki, mivel a Mercedes sportigazgatója, technikai tanácsadója és tesztpilótája is egy személyben az elektromos szériában. Zolderben már versenyzett volna, de a Belgiumba való letöltéskor előírt karantént nem tudta letölteni.

Ugyanez a bökkenő a folytatásban is: a brit állampolgárok Németországba oltottként szabadon beléphetnek, de oltatlanul érvényes rájuk a 10 napos karantén. Ez túlságosan megbonyolítja, ha nem ellehetetleníti Paffett szereplését, ezért a folytatásban a Mücke autóját az eddigi három versenyen helyettesként részt vevő Maximilian Bühk vezeti.

Nem megy át az IndyCarba a Formula-E tavalyi bajnoka

Antonio Felix da Costa, a Formula-E 2020/21-es bajnoka – aki ötödik az összetettben, de a hétvégi berlini finálén akár ismételhet is, az elektromos széria mellett a WEC LMP2-es kategóriájában is versenyez, tavaly novemberben pedig egy IndyCar-teszten vett részt a Rahal Letterman Lanigen Racing csapatával. A teszt jól sikerült, a felek kapcsolatban maradtak, de most mindkét részről kijelentették, 2022-ben biztosan nem egyesítik erejüket.

„Nem fogok az IndyCarban versenyezni jövőre, vagy legalábbis azt mondanám, ha esetleg mégis van még valami az asztalon, hogy 90 % valószínűséggel nem fogok ott versenyezni. Bobby csapatában biztosan nem” – mondta el az Autosportnak Da Costa, hozzátéve, az RLL teljes szezonra szóló szerződést kínált neki, de „akkor akartak választ, amikor én még nem tudtam adni, ezért sajnos más irányba kellett elmenniük.”

A csapatot vezető háromszoros IndyCar-bajnok, Bobby Rahal is megszólalt a lapnak, csalódottságát fejezte ki, amiért nem sikerült megszerezni Da Costát. Az amerikai kategóriaváltást jósolt a portugálnak: „Jó lehetőségei vannak Európában, és nem feltétlenül a Formula-E-ben. Ha valaki egy ideje részt vesz egy bizonyos szériában, akkor elkezd másfelé tekintgetni, ami talán jobb a jelenleginél” – fogalmazott Bobby Rahal. Hozzátette: „Sosem tudni, talán egy nap sikerült megegyeznünk.”

Vége: visszavonta a fellebbezést az Aston Martin

Csütörtök kora délután bejelentette az Aston Martin, hogy azt követően, hogy felülvizsgálati kérelmüket visszautasította az FIA, az azzal egy időben benyújtott fellebbezésüket most ők maguk visszavonják. Mint ismeretes, a Magyar Nagydíjon második helyet szerző Sebastian Vettelt utólag kizárták, mivel nem tudtak elegendő üzemanyagmintát kinyerni az autója tartályából. A csapat állítása szerint rendszerhibáról volt szó, és erre egyértelmű bizonyítékaik voltak, de hétfőn a Nemzetközi Automobil Szövetség ezt nem találta releváns információnak, így a büntetés maradt. Mostanra pedig a csapat is kihátrált az ügyből.

Így látták a szurkolók: Hamilton nincs a mezőny legjobb három pilótája között ebben a szezonban

A Formula-1 tette közzé az úgynevezett "Fan Power Rankinget", vagyis azt, hogy az oldalon szavazó szurkolók milyen pontszámokat adtak eddig az F1-es versenyzőknek ebben a szezonban. A lista természetesen a valós teljesítményt "erősen súlyozza" a szurkolói szimpátiával, amivel egy nézők által elkészített sorrend esetében természetesen nincs gond, de érdemes a helyén kezelni - íme a lista élmezőnye:

1-2. Max Verstappen és Lando Norris 8,8-8,8 pont
3. George Russell 7,7
4. Charles Leclerc 7,5
5-6. Carlos Sainz és Pierre Gasly 7,4-7.4
7. Fernando Alonso 7,3
8. Lewis Hamilton 7,2
9. Sebastian Vettel 7,1
10. Esteban Ocon 6,7

A top tízben tehát sem Sergio Perez, sem Valtteri Bottas nem kapott helyet a szurkolók szerint, Lewis Hamilton pedig csak a nyolcadik helyre jó.

00121004_436

fotó: dppi

Az ideális visszavonulás nyomában – hogyan köszöntek le az F1 világbajnokai?

Az, hogy egy versenyző milyen emléket hagy maga után az utókor számára, nemcsak azon múlik, hogy mit ért el karrierje során, hanem azon is, mennyire időzítette jól a kiszállását. Az Autósport és Formula Magazin nemrég megjelent legfrissebb számában végigvesszük, az F1 korábbi világbajnokai milyen érzékkel fordítottak hátat a sportnak - de persze sok más érdekes témát találhattok még az augusztusi kiadásban!

magazin-visszavonulas

Frusztrálja a hatszoros Superbike-világbajnokot, hogy sosem kapott lehetőséget a MotoGP-ben

Jonathan Rea vitathatatlanul a szériamotorok csúcskategóriájának, a Superbike-világbajnokságnak a legjobbja: 2015 óta zsinórban hat világbajnoki címet szerzett, s az idei vb-tabellát is vezeti, győzelmek terén pedig már száz fölött jár, csaknem megduplázva Carl Fogarty korábbi 59-es rekordját. A sikerek láttán időről időre felmerült, hogy a Kawasaki motorosa átigazolhatna a MotoGP-be, ahol 2012-ben két futam erejéig vendégszerepelt Casey Stoner helyetteseként a Repsol Hondánál, ám az északír többször is elmondta, hogy sosem kapott megfelelő ajánlatot. Most amikor a jövőjéről kérdezték, ki is fejezte ezzel kapcsolatos csalódottságát:

„Ami a jövőmet illeti, nincs ötletem. Amit tudok, hogy 2022-ben újra remek lehetőségem lesz a Kawasakival, de hogy utána mi lesz, azt nem tudom. Továbbra is úgy érzem, most vagyok a legjobb formámban; de nem tudom, mi a helyzet az olyan új kihívásokkal, mint a MotoGP. Hogy őszinte legyek, kicsit frusztrál a dolog, mert ha megnézzük a névjegyemet, hatszoros világbajnok vagyok, és hiába kopogtattam a MotoGP-s csapatoknál, az ajtó sosem nyílt ki. Nem tudom pontosan, miért, de jól érzem magam itt és örülök annak, amit elértem” – idézi Rea szavait a Crash.net szaklap.

A 34 éves versenyző tehát a szerződése szerint jövőre is a Kawasaki gyári Superbike-csapatát fogja erősíteni – bár a pletykák szerint halvány esély lehet rá, hogy mégis a Petronas SRT Yamahánál kössön ki a MotoGP-ben. A hangvillások szatellit alakulata ugyanis nehéz helyzetben van, hiszen Valentino Rossi visszavonulásával és Franco Morbidelli várható előléptetésével két motorra kellene megfelelő versenyzőt találniuk, ráadásul egyik kiszemeltjüket, Raul Fernandezt a KTM nem túl fair módon az akarata ellenére magához láncolta. Rea mellett amúgy idei fő kihívója, Toprak Razgatlioglu neve is felmerült a Petronas SRT kapcsán – annak ellenére, hogy ő pedig a Yamaha WSBK-csapatával hosszabbított nemrég.

jonathan-rea-wsbk-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ezek voltak eddig Charles Leclerc legjobb pillanatai idén

Charles Leclerc teljesítménye a nem épp világverő autó ellenére is figyelemre méltó idén is, az F1 pedig csokorba gyűjtötte, mik voltak a szezon eddigi 11 futamán a monacói legemlékezetesebb pillanatai. Bár a videó a „legjobb” címet viseli, a válogatásba bekerült monte-carlói falnak csapódást vagy a győzelem elvesztését Leclerc aligha sorolná ezek közé. Néhány szép csata és örömteli pillanat is helyet kapott azonban a gyűjteményben, amely IDE vagy a képre kattintva nézhető meg.

Mi jár a pilóták fejében a sisak alatt?

A világon csak húsz ember van jelenleg, aki a legteljesebben átélheti a királykategóriát. De kifejezhető-e vajon szavakkal az az élmény, az a megannyi érzés, ami vezetés közben átjárja őket? Az F1 legújabb rövid videójában megpróbálta ezt: a versenyzők ezúttal arról beszéltek, milyen gondolatok kavarognak bennük, miután felveszik a sisakot. Abban egyetértés volt, hogy ilyenkor, mintha csak egy kapcsolót állítanának át, teljesen más emberekké változnak, és úgy fókuszálnak, mint semmikor máskor. Hamiltonból például a harcost hozza ki a bukósisak, és el akarja venni az első helyet, hiszen „senki nem fogja tálcán kínálni neked”. Russellt megnyugtatja, amikor lecsapja a sisakrostélyt, Mick Schumacher pedig élvezi, hogy ő nézhet bárkire, de az ő szemeit senki sem látja. Az autóban csak az itt és most van, és mindenki, még a versenytársak is megszűnnek létezni.

Az összes gondolat ITT vagy a képre kattintva hallgatható meg.

 

A Williams pilótái nem akarnak elszakadni egymástól

Mivel az F1 mezőnye most a nyári szünetét tölti, így nem kell meglepődni azon, hogy egyre több nyaralós képet posztolnak a pilóták a közösségi médiában. Az viszont igazán érdekes, hogy Charles Leclerc és a párja, valamint a Williams két pilótája is ugyanoda mentek nyaralni. Nicholas Latifi nemrég posztolt egy képet az Instagramra, melyen a csapattársa, George Russell is látható, a fotóhoz pedig csak annyi fűzött hozzá, hogy „egyszerűen nem tudunk elszakadni egymástól!”  

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Nicholas Latifi (@nicholaslatifi) által megosztott bejegyzés

Jeremy Clarkson begőzölt Hamiltonra: „El kellene fenekelni”

A Top Gear és Grand Tour autós műsorok házigazdája, Jeremy Clarkson nem cizellált véleményéről közismert, különösen, ha hébe-hóba a Formula-1-ről szólal fel. Most a Sun bulvárlapnak írt rövid kommentárt a Magyar Nagydíjról, amelyen Lewis Hamiltonra fakadt ki – kétségbe vonva azt is, hogy a brit valóban rosszul lett a dobogón:

„Lewis Hamiltont el kellene fenekelni. A múlt heti, csodás verseny többségét rádiózással töltötte, ahol azt állította, a fószer előtte, Fernando Alonso csal. Ami egyébként nem volt igaz. Azután Lewis harmadik helyen végez, szédeleg a dobogón és azzal jön, hogy hosszú Covidja van. Nekem úgy tűnik, mintha azt akarta volna mondani ezzel: hagyjátok Esteban Ocont, aki újoncként megvert engem, én vagyok az igazi hős, nem engedem, hogy ezt elfelejtsétek. Hát bocs Lewis, de ha így viselkedsz, akkor nem vagy az! Ja, és fizesd ki az adódat.”

Horvátországban futott össze Tom Coronel és Lando Norris

A túraautózás egyik legkedveltebb versenyzője Tom Coronel, aki családjával ezúttal Horvátországban tölti a pihenését, melyről több képet is kitett az Instagramra. Ezek közül az egyik legérdekesebb az, amin a McLaren F1-es pilótája is látható, igaz utóbbi nem osztott meg hasonlót, de azt már korábban is elmondta, hogy óvatosabb a közösségi médiával. Coronel fotóit elnézve egyébként valószínűleg most sincs gond a jó hangulatra.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Tom Coronel WTCR

Amerikai autóversenyző-kaszkadőr-műsorvezető a McLaren Extreme-E csapatában

Bejelentette első versenyzőjét az elektromos off-road sorozathoz 2022-ben csatlakozó McLaren: a 48 éves, coloradói születésű Tanner Foust hazájában négyszeres ralikrosszbajnok, négyszer nyert X Games aranyérmet, kétszer Formula Drift bajnokságot, pályafutását pedig kaszkadőrmutatványok és a Top Gear amerikai verziójának műsorvezetése teszik színesebbé. Hogy miért rá esett a választás? Zak Brown McLaren-vezér elmondása szerint tapasztalata és győzelmi listája mellett szerepet játszott fantasztikus személyisége is, amely új rajongókkal köti össze a McLarent és juttatja el hozzájuk az Extreme-E üzenetét.

Tanner Foust így kommentálta a hírt: „Minden versenyző álma, hogy a McLarennél versenyezhessen, az pedig még különlegesebbé teszi, hogy ebben az innovatív és képzeletgazdag versenyszériában történik meg. Lehetővé teszi, hogy kiaknázzam minden rutinom és képességem, miközben egy pozitív ügynek leszek része, amely bolygónk és társadalmunk kulcsfontosságú problémáira mutat rá” – fogalmazott az amerikai, akinek női csapattársát a közeljövőben jelenti be a McLaren.

A puding próbája – mit vált ki Hamiltonból a Verstappen elleni vb-harc?

Az elmúlt néhány évben Lewis Hamilton már-már sebezhetetlennek tűnt, idén viszont a Red Bull és holland pilótája rég nem látott kihívást jelent a mercedeses brit számára – és vannak arra utaló jelek, hogy ez az új helyzet némileg kibillentheti a komfortzónájából a 36 éves pilótát. Többek között erről és még sok más érdekes témáról is olvashattok az Autósport és Formula Magazin nemrég megjelent legfrissebb számában!

hamilton-magazin

Formula-E-csapattal is szóba hozták Lionel Messit

A sportvilág legnagyobb híre az elmúlt napokban Lionel Messi távozása volt az FC Barcelona labdarúgó csapatától. Azóta persze már tudjuk, hogy az argentin klasszis a PSG együtteséhez igazol, de úgy látszik, az autósporton belül is volt néhány kérője. A Jaguar Formula-E-csapata néhány napja az Instagram oldalán posztolt egy képet, melyen bejelentették, hogy Messi lesz a tartalékversenyzőjük, de a NASCAR sem maradt le, az amerikai versenysorozat is kitett egy hasonló képet. Utóbbihoz az alábbi idézetet fűzték az alkotók: „Úgy hallottuk, hogy Messi új munka után nézhet.”

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Jaguar Racing (@jaguarracing) által megosztott bejegyzés

Binotto Verstappennek szurkol, de Hamiltonra fogad

Az olasz La Gazzetta dello Sport kérdezte meg a jelenlegi világbajnoki harcról Mattia Binottót, a Ferrari csapatfőnökét, aki világosan foglalt állást a témában:

"Izgalmas csatát vív két nagy pilóta, remélhetőleg harcolni fognak a végéig. Ha fogadnom kellene, akkor Lewisra tennék, mert szerintem végül a Mercedes fog győzni. Viszont Maxnak szurkolok, mert a sportnak jót tenne, ha megtörne az egyeduralom" - válaszolt Binotto.

bin

fotó: dppi

A McLaren sem áll le, jönnek az új fejlesztések

Már a tavalyi év vége óta arról szólt a fáma, hogy a 2021-es autókat nem nagyon fogja fejleszteni senki, mert minden erővel a 2022-es technikára kell összpontosítani, ehhez képest jó pár csapat még most is hozza a frissítéseket - a Red Bull folyamatosan fejleszt a vb-cím érdekében, de a kevésbé nagy célért küzdők sem engedték még el a szezont. A Ferrari az új motorral mondjuk már 2022-re is gyúr, de a velük harcoló McLaren is fejleszt még: Andrea Stella versenyigazgató bevallotta, hogy a Hungaroringre hozott csomagjuk még nem az utolsó volt idén.

A szakember szerint elsősorban aerodinamikailag fejlesztenek, nagyobb leszorítóerőt akarnak elérni ugyanilyen légellenállás mellett és ha óriási, gigantikus változásaik már nem is lesznek, de még több kisebb dolgot kipróbálnak az autón a következő futamok során - fontos, hogy a szélcsatorna után a pályán is megnézzék a kitalált alkatrészt és azok alapján folytathatják a fejlesztést később.

00121023_337

fotó: dppi

Romain Grosjean már vlogokat is készít

A francia pilóta a tavalyi év végén fejezte be Formula-1-es pályafutását, az idei évtől pedig az Egyesült Államokba tette át a székhelyét, miután az IndyCar lett a következő állomás a karrierjében. Grosjean már régóta aktív a közösségi médiában, idén pedig az amerikai versenysorozat különböző állomásairól készít vlogokat. A legutóbbi epizód a nyári szünetre és a nashville-i hétvégére koncentrál, ahol a Dale Coyne Racing versenyzője a 16. helyen zárt.

Videó: Ilyen „gyors” egy F1-es autó matricázása

Gyakran látni a bokszban, az autó körül sürgő-forgó szerelők közt olyan csapattagokat, akiknek a matricázás a feladatuk. Az F1 gyorsaságában pillanatok művének tűnhet ez is, a Red Bull azonban most megmutatta, mekkora türelemjáték is valójában, és hogy milyen stabil kezeket igényel.

 

Megint megfordítják a berlini vonalvezetést a Formula-E szezonzárójára

A hétvégén Berlinben zárul a Formula-E első világbajnoki, összességében hetedik idénye, méghozzá az idén bevett szokásoknak megfelelően két futammal (Monacót leszámítva mindenhol duplázott a mezőny). Mivel a helyszín ismét a Tempelhof repülőtér lesz, a szervezők a tavalyi hat versenyhez hasonlóan ismét kihasználják, hogy gyakorlatilag szabadon alakíthatják ki a nyomvonalat. Így a szombati futamot a szokásos vonalvezetésen tartják, vasárnapra viszont néhány módosítás végrehajtása után megfordítják a menetirányt – ahogy tették azt előző évben is a hatból két verseny esetén. A Formula-E első vb-címe tehát két ellentétes nyomvonalú pályán futott versenyen fog eldőlni – jelen állás szerint nem kevesebb, mint 18 pilóta esélyes még erre matematikailag.

fe-berlin-start-dppi

fotó: DPPI

Hamilton a legtöbbet emlegetett autóversenyző a világon

Érdekes statisztikákat közölt a GolfSupport.com, amely a világ élsportolóinak "említéseit" elemezte - vagyis azt, hogy hány cikk született az adott sportolóról az utóbbi egy évben. A listát a Barcelonát éppen most elhagyó futballista, Lionel Messi vezeti, akiről 2020 júliusától 2021 júniusáig 490 632 online cikket írtak, ezzel toronymagasan első - a második LeBron James 216 ezer, a harmadik Neymar 171 ezer, a negyedik Cristiano Ronaldo 145 ezer, az ötödik pedig Tom Brady 140 ezer említéssel.

Az autóversenyzők közül nagyon messze kiemelkedik Lewis Hamilton, aki a világ összes sportolóját vizsgálva a 13. helyre fér be a maga szűk 40 ezer cikkével - az első húszban (ennyit közöltek) nincs több olyan, aki az autó-motorsporttal foglalkozik.

00121023_118

fotó: dppi