DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 20. szerda

Erősorrend: A McLarenek Verstappen nyomában, Albon a top10-ben

A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik.

A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.

A rangsort az Olasz Nagydíj is  Max Verstappen vezeti, de az üldözők közelítenek rá, Alexander Albon pedig újabb remek produkciójával már betört az első tízbe. A monzai hétvégén aligha meglepő módon Charles Leclerc kapta a legmagasabb pontszámot, de nagyon jóra értékeltük Piastri, Albon és az újonc Colapinto teljesítményét is.

Itt látható az F1-es versenyzők erősorrendje az első 16 nagydíj alapján – az összesítésbe csak azok kerültek be, akik már legalább három futamon rajthoz álltak.

podcast-rankings_16

A Formula Podcast Olasz Nagydíjat értékelő adását – benne a pontszámokkal – itt tudjátok meghallgatni:

Elfogyott a Red Bulltól hozott tudás, ezért esett vissza az Aston Martin?

Ezzel az elmélettel állt elő a korábbi futamgyőztes, Ralf Schumacher. Az Aston Martin mérnöki gárdájában több Red Bulltól átcsábított szakember szolgál, elsősorban a technikai igazgató, Dan Fallows, aki 2022-ben csatlakozott a silverstone-i istállóhoz – az azévi autóra még nem volt nagy hatása, az AMR23 tervezését azonban az alapoktól kezdve felügyelte. Ennek köszönhető Schumacher szerint az Aston Martin bravúros szezonkezdete, azóta viszont elfogytak a Red Bulltól áthozott titkok és trükkök.

„Remélem, hogy ismét formába jönnek, de mi van, ha az történt, hogy Dan Fallows sok tudást hozott át a Red Bulltól az idei autóra, most viszont a bőségszaru egyszerűen kiürült, hiszen már nem lát rá korábbi csapata fejlesztéseire? Bármiről is legyen szó, ez is lehet a stagnálás oka” – vázolta az F1-Insidernek Schumacher.

Az Aston Martin gyengélkedése egy másik kockázattal is jár, mutatott rá Schumacher: Alonso korábbi istállóinál is példás csapattagként kezdte, de amikor elfogyott a türelme… „Meddig marad Fernando Alonso csendben? Ismerjük az ambícióját, ami könnyen rosszkedvvé csaphat át, ha a dolgok nem neki kedvezően alakulnak. Mert tudja mindenki, hogy ez nem az ő hibája.”

Fotó: Aston Martin F1 Team

Így csatázott Martin, Binder és Bagnaia az év MotoGP-futamán – videók

Elképesztő izgalmat és küzdelmet hozott a Thaiföldi GP, különösen annak utolsó negyede az éllovas trió között. A beszámoló és a végeredmény itt olvasható, de videón is hozzuk a legfontosabb momentumokat – így például Brad Binder első próbálkozását és Jorge Martin azonnali visszatámadását:

 

Öt körrel a vége előtt a KTM-es már sikerrel járt, átvette a vezetést:

 

Martin azonban nem hagyta magát, az utolsó előtti körben visszaelőzte a dél-afrikait:

 

Mindeközben Francesco Bagnaia az utolsó körre fordulva kis híján a külső íven előzte meg mindkettejüket egy őrült manőverrel:

 

A befutónál pedig Binder már nem tudott mit kezdeni Martinnal, a Pramac spanyolja karrierje egyik legkeményebb és legfontosabb győzelmét aratta:

 

Dráma pedig a leintés utánra is maradt, ugyanis Bindertől elvettek egy pozíciót utolsó körös pályaelhagyás miatt, így Bagnaia örökölte meg tőle az ezüstérmet, s így csak 13 pontra olvadt az olasz előnye Martin előtt – képen a pályaelhagyás:

binder-track-limits

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Nem lett bajnok Lawson Japánban: ezüstérem a Super Formulában

Míg Mexikóvárosban Daniel Ricciardo negyedik rajtkockát szerzett az AlphaTaurival, a nemrég ugyanebben az autóban ülő Liam Lawson Suzukában, a Super Formula szezonzáróján indult – a bajnokság második helyén állt, nyolc pontra az éllovas Ritomo Miyatához képest, a dupla fordulón azonban még 46 pontot osztottak ki.

Bajnoki kilátásai azonban érvágást szenvedtek az első futamon, ahol a 130R-ben történt félelmetes baleset miatt megszakították a futamot: Lawson így csak hatodik lett, ezzel 12 pontra visszacsúszott Miyata mögé, a bajnokságban pedig a futamgyőztes Tomoki Nojirival – a bajnoki címvédővel, csapattársával a Mugennél – szemben is pozíciót veszített.

Lawson a vasárnapi pole-pozícióval és az érte járó három ponttal vágott vissza, igaz, a rajtnál helyezést veszített Kakunoshin Ohtához képest, akit nem tudott visszaelőzni a végéig – Ohta a bajnokságért harcoló hármason kívül egyedüliként nyert a szezonban futamot. Miyatát azonban maga mögött tartotta Lawson, de ez már nem változtatott a bajnokság kimenetelén: Ritomo Miyata lett a Super Formula 2023-as bajnoka, három győzelmével Lawson végül a hétvége kezdetével megegyező nyolcpontos hátrányban másodikként zárta az értékelést: legalább az ezüstérem meglett számára, fél ponttal megelőzte a kétszeres bajnok csapattársat, Noijirit.

A 2023-as szezon forgatókönyve nagyon hasonló ahhoz, ami 2017-ben történt: abban az évben Formula-1-es ülés híján szintén a Super Formulában versenyzett a Red Bull juniorprogram első számú növendéke, Pierre Gasly, aki a szezon vége felé több beugrási lehetőséget kapott a királykategóriában. Japánban azonban ő sem lett bajnok, másodikként zárta az értékelést.

Fotó: Red Bull Content Pool

Csodák a magaslaton, Ferrari első sor Mexikóban – Mexikóvárosi Nagydíj, szombat

A magaslaton bármi megtörténhet, tartja a mondás: a Ferrari a semmiből szerzett első sort. Kínos Perez-eredmény a szurkolók előtt, elcsíptük Ricciardót, aki elmondta nekünk, titka a bajusz. Mészáros Sándor helyszíni bejelentkezése a Mexikóvárosi Nagydíj szombati napján - itt tekinthető meg.

Albonnak nem a paddockkal, a távozással volt gondja

Az elmúlt évben tapasztalt problémák nyomán idénre korlátozták a paddockba bocsátható emberek számát Mexikóban: a tömeg nem csupán nehezítette a versenyzők mozgását a garázsok és a hospitality egységek között, de egy-két komolyabb probléma is adódott, Pierre Gasly táskájába például belenyúltak. Amikor a sajtó képviselői arról kérdezték Alexander Albont, szerinte megfelelő intézkedések születtek-e, a brit-thai versenyző úgy válaszolt, hogy szerinte a paddockban eddig sem volt probléma:

albon-mexico

„Úgy hiszem, hogy a sportágunkat a lehető leghozzáférhetőbbé kell tennünk, szóval nem látok gondot azzal, ha emberek vannak a paddockban, persze tudom, hogy vannak határok. De őszintén szólva, ezzel eddig sem volt baj szerintem” – mondta Albon, aki máshol érzett gondot:

„Számomra inkább a kijutás volt problémás, amikor kihajtasz a paddockból, és majdnem áthajtasz az emberek lábain, mert mindannyian az autód ablakához nyomulnak. Ez egy kicsit bajosabb.”

Wolff szerint a kivezető körökön múlott minden

A két Mercedes a hétvége bizonyos pillanataiban biztató formát mutatott, mégis csak a 3., illetve a 4. sorból rajtolhat majd Hamilton és Russell az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon. Toto Wolff csapatfőnök így értékelt az időmérő után: „Láthatjuk, hogy nagyon kicsik a különbségek, a Ferrarik a semmiből jöttek. Leginkább azon múlik, hogy jók legyenek a kivezető körök. Két-három tized ide vagy oda, és máris lesz egy jó köridőd.”

„Szinte kiszámíthatatlan” – folytatta Wolff. „A gumik nagyon sérülékenyek, és akik beletalálnak, egyszerűen gyorsak lesznek. A Ferrarik hatalmasat ugrottak előre a Q2 és a Q3 között, mindkettejüknek fantasztikus volt az első szektora, mert jól összerakták a kivezető köröket. Talán egy egészen kicsit lassúak voltunk, kicsit hidegek maradtak a gumik, ezért nem lettek jók a köridők. De kicsi különbségekről beszélünk, csak két tizedről.”

hamilton-mexico

Verstappen, Hamilton és a többiek: vizsgálatok tömkelege az F1-es időmérő után

Meglepetést hozott a ferraris első sorral a Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíj kvalifikációja, a rajtrácsot azonban még átrajzolhatja néhány büntetés, a felügyelőknek ugyanis több ügyben is vizsgálódnia kell majd. Az esetek egytől egyig még a Q1-ben történtek: Max Verstappent, George Russellt és Fernando Alonsót a bokszutca kijáratánál történt feltartásért vizsgálják – a világbajnok holland a sajtótájékoztatón erről azt mondta, hogy meglepi ennek a ténye, mert nem hiszi, hogy bármi furcsát tett volna –; Lewis Hamiltont amiatt, mert nem lassított eléggé Alonso megforgásakor a sárga zászlós jelzés hatálya alatt; Logan Sargeantet amiatt idézik be, mert ő előzött is sárga zászló hatálya alatt; de vizsgálat indult amiatt is, hogy Yuki Tsunoda elsodorta a Williams egyik emelőjét a bokszutcában. Szóval hosszú estére készülhetnek a stewardok és a csapatok...

Az időmérő során azt is kiírták, hogy vizsgálják Lando Norrist, Guanyu Zhout és Russellt a maximum köridő túllépése miatt, őket azonban nem rendelték be magukhoz a felügyelők.

q1

Fent ragadt Stroll abroncsa az Aston Martinon

Valtteri Bottas utolsó mercedeses Monacói Nagydíja emlékezetesen kínos véget ért 2021-ben: a csillagosok szerelői a kiállásnál nem tudták levenni az egyik abroncsot a W12-ről, s végül csak a gyárban sikerült eltávolítani a makacs kereket. Lance Stroll hasonlót élt át a Mexikói Nagydíj pénteki edzésnapján, de szerencséjére gyorsabban sikerült megoldani a helyzetet, mint finn kollégája esetében.

stroll-mexico

„Jó köröket mentünk az első edzésen, teljesíteni tudtuk a tervezett programot, többek között magas és alacsony üzemanyagszintes körökkel is. Sajnos a második edzést megszakította számunkra egy probléma, amikor nem tudtuk eltávolítani a bal elsőt az autóról, és veszítettünk egy kis időt ennek megoldásával” – nyilatkozta a kanadai versenyző, aki a múlt héten első pontjait szerezte a nyári szünet óta.

Mikor kezdődik az F1-es időmérő és a futam Mexikóban?

Magyar idő szerint szombat este 19:30-kor veszi kezdetét az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj harmadik szabadedzése, amely szokás szerint hatvan percen keresztül tart majd. Az időeltolódás miatt ezúttal is éjszakáznunk kell: az időmérőt magyar idő szerint este tizenegy órakor rendezik meg.

A vasárnapi program valamivel korábbra csúszik nálunk, köszönhetően annak, hogy hajnalban órát állítunk, onnantól a téli időszámítás lesz ránk érvényes. Reggel a MotoGP-vel kezdhetünk, aztán nézhetjük a WRC versenynapját, amelynek végén minden bizonnyal ismét világbajnokká avatjuk Kalle Rovanperát, közben lesz Superbike és NASCAR is, majd végül este 21:00-kor kezdetét veszi a Mexikóvárosi Nagydíj.

Tehát a menetrend:

Szombat

19:30-20:30 Formula-1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)

23:00-00:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)

 

Vasárnap

06:00 Moto3, futam (Aréna4)

07:15 Moto2, futam (Aréna4)

09:00 MotoGP, futam (Aréna4)

09:15 WRC, 4. nap (RallyTV)

11:00 Superbike, Super Pole futam (Aréna4)

14:00 Superbike, második futam (Aréna4)

19:00 NASCAR Cup Series, futam (Match4)

21:00 Formula-1, futam (M4 Sport)

396090697_834983235299100_5072707942441792570_n

„De még így is jobb, mint Piastri” – Marko nem vár csodát Norristól

A várható erőviszonyokról kérdezte dr. Helmut Markót, a Red Bull tanácsadóját a Motorsport Magazine – különös tekintettel arra, hogy vajon az adatok alapján jónak tűnő McLaren mennyire lehet majd veszélyes az energiaitalosokra.

„Egy teljes versenytávon, 71 körön keresztül nem hiszem, hogy képes lesz tartani Verstappen tempóját (Lando Norris). De még így is jobb, mint Oscar Piastri, akinél a gumikopás tetőzik” – mondta Marko, aki Sergio Perez pénteki teljesítményét is pozitívan értékelte.

„Három tizedmásodpercet kapni Maxtól, ez már egy jó jel pénteken. A hazai futam mindig motiváló, és emiatt rögtön jobb a hangulat is. Az első szabadedzésen az első gumik teljességgel elfogytak, de a második gyakorlásra ezt a gumikezelési problémát megoldottuk és kontroll alatt tartottuk, szóval most a rövid és a hosszú etap is jól néz ki.”

F9epnVGbkAApC7J

F1 helyett Amerikába vagy Japánba mehet az F2 favoritja

Theo Pourchaire jó eséllyel megnyeri a 2023-as Formula-2-es bajnoki címet, de a jövő évi Formula-1-es rajtrácson biztosan nem lesz helye: csak tartalékpilóta pozíciót kapott az Alfa Romeótól, melynek akadémiája ötödik éve egyengeti pályafutását. A 20 éves pilóta versenyezni akar, így kénytelen lesz más rangos nemzetközi formulautós szériák felé venni az irányt.

„Vannak lehetőségeim, az Alfa Romeóval tárgyalunk róla, mibe vághatunk bele együtt. Én leszek a csapat tartalékpilótája, ami kiváló dolog, jó első lehetőség. De mással is akarok foglalkozni, prioritás számomra, hogy vezessek, aktív és fitt akarok maradni. Meglátjuk, de vannak nagyszerű bajnokságok” – idézi a RaceFans.net Pourchaire-t. A fiatal tehetség két szériát nevesített: „Nézzük: van az IndyCar, van a Super Formula. Talán más opciók is, majd meglátjuk.”

Pourchaire egyedüli esélye a Formula-1-es részvételre jelen állás szerint az újoncoknak járó edzéslehetőség – Mexikóvárosban az első tréningen, ahol öt F2-es pilóta is vezethetett, ő kapta meg az Alfa Romeo ülését, de még ezt a 60 percet sem használhatta ki: azonnal egy hibaüzenet fogadta, csupán négy kört tudott megtenni (mért idő nélkül) a szabadedzésen. Talán – ez még nem eldöntött – Abu Dhabiban lesz még lehetősége tréningen vezetni.

Videó: félelmetes baleset, lefújták a Super Formula futamát

Suzukában, a híres 130R-ben, egy nagyon tempós kanyarban ért össze Ukyo Sasahara és Hiroki Otsu, majd mindketten óriási sebességgel csapódtak a pálya széli gumifalba. Szerencsére egyik pilóta sem sérült meg súlyosan, bár Sasaharát bevitték a pályakórházba ellenőrzésre. 

A hatalmas baleset miatt megállították a versenyt.

„Nyers tempóban Lando felveszi a versenyt Schumacherrel és Alonsóval”

Az elmúlt hetekben Max Verstappen mellett Lando Norris mutatta a legjobb formát az F1-ben, amit jól jelez, hogy zsinórban négy dobogós helyezésnél jár a brit. A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella nem is győzte dicsérni fiatal versenyzőjét a Beyond the Grid podcast műsorában:

„Úgy vélem, a hozzávalók ahhoz, hogy sikeres legyen, kezdenek összeállni Landónál. Ha a nyers tempóról beszélünk, szerintem Lando fel tudja venni a versenyt néhány olyan nagy névvel, mint Schumacher vagy Alonso. A sikerességhez szükséges igazi tényező az egyre javuló versenyteljesítmény, hogy a lehető legalkalmazkodóképesebb legyen, hiszen sosem lesz tökéletes az autód. Lando egyértelműen jó úton jár ebben, s ennek bizonyítéka, hogy amint dobogóra esélyes autót adtunk alá, képes is volt azt elérni. Nyilvánvalóan ott van. Szerintem inkább rajtunk múlik, hogy a megfelelő technikával lássuk el.”

f1-norris_2

Rajtrács végi start vár Tsunodára az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon

Motorkomponensek cseréje miatt csak a mezőny végéről startolhat vasárnap Mexikóban Yuki Tsunoda. Az első edzésen az autóját Isack Hadjarnak átadó japán AlphaTaurijába ugyanis bekerült egy ötödik belsőégésű erőforrás, turbófeltöltő, MGU-H és MGU-K, valamint az idei harmadik akkumulátor és vezérlőelektronika, és mivel ezekkel mind átlépte a szezonra meghatározott maximumot, összességében egy rajtrács végi starttal szankcionálják – azaz akárhol is végez a szombati időmérőn, az utolsó pozícióból fog indulni (hacsak nem büntetnek másokat is addig).

f1-tsunoda

F1 Mexikóban és még sok más – szombati program

A Formula-1 a Mexikóvárosi Nagydíjjal folytatódik, de emellett is lesz mit néznetek ma, hiszen lesz Superbike, MotoGP, WRC és NASCAR is.


Fotó: Red Bull Content Pool

Szombat

00:00-01:00 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)
05:10-05:40 MotoGP, második szabadedzés (Aréna4)
05:50-06:30 MotoGP, időmérő (Aréna4)
09:00-10:15 Superbike, harmadik szabadedzés (Aréna4)
08:15 WRC, 3. nap (RallyTV)
10:00 MotoGP, sprintfutam (arena4plus.network4.hu/, online)
11:10-11:25 Superbike, Super Pole (Aréna4)
14:00 Superbike, első futam (Aréna4)
19:20-20:30 NASCAR Cup Series, időmérő
19:30-20:30 Formula-1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)
23:00-00:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)

A hétvége teljes menetrendje itt tekinthető meg.

Helyszíni: Borongós a reggel Mexikóvárosban

Esős éjjel után borongós a reggel Mexikóvárosban! A paddockban a sötét felhők láttán mindenki azt találgatja: vajon lesz eső? Az előrejelzés szerint erre 45 százalék az esély. A hacienda már nyitva, a vendégek kedvence a chilaquiles, amely egy klasszikus mexikói reggeli étel. A Foro Solban, azaz a stadionban egyelőre kevesen vannak, de a kapuknál már javában gyűlik a tömeg. A pályán Bernd Maylander tart bejárást a Mercedesszel - jelenti az F1-es hétvége helyszínéről a Formula.hu tudósítója, Mészáros Sándor.

Éjszakába nyúlóan szerelte Magnussen autóját a Haas

Egy csapat összesen négy alkalommal szegheti meg az úgynevezett "kijárási tilalmat" a paddockban. A korábbi években nagyon rákaptak az istállók, hogy éjszakába nyúlóan szerelnek az autókon, azonban ennek elébe ment pár éve az FIA, s előbb nyolcra, majd az idei és a következő szezonra már csak négyre csökkentette azon alkalmak számát, mikor egy csapat "éjszakázhat".

Ezen alkalmat használta ki most a Haas, ahol Kevin Magnussen Ferrari-erőforrásán javították ki a motorolajrendszer hibáját. A csapat közleményben erősítette meg, hogy a meghibásodást elhárították, és sikerült beindítaniuk a motort az este folyamán. A hétvége további részében minden a tervek szerint megy tovább a Haasnál, ahol megejti F1-es bemutatkozását Oliver Bearman az első szabadedzésen, aki az 50-es rajtszámot választotta debütálása alkalmából.


Fotó: Haas Media

Sainz mellett Leclerc sincs 100%-os állapotban

Carlos Sainz kihagyta a csütörtöki sajtónapot a Formula-1-es Mexikói Nagydíjon, de a Ferrarinál abban bíznak, hogy pénteken már mindkét szabadedzést teljesíteni tudja a spanyol pilóta, akinek az előzetes tájékoztatás szerint nincs komoly baja. Nincs azonban 100%-os állapotban Charles Leclerc, a Scuderia másik versenyzője sem, aki már Austinban is fájdalomcsillapítókat szedett, így versenyzett. Azóta sem múlt el a fogfájása a monacóinak.

"Azt gondoltam, hogy a bölcsességfogam az, de nem. Van némi fájdalmam, de semmi komoly. Amikor beszállok az autóba, beveszek néhány fájdalomcsillapítót, és máris minden rendben van. Nincs hatással a teljesítményemre, noha elég kemény tabletták" - viccelte el a dolgot Leclerc.

Martin bukással együtt is az élen kezdett Buriramban

A hétvégén a Thaiföldi Nagydíjjal folytatódik a MotoGP októberi távol-keleti triplája, és szokás szerint pénteken a második egyórás edzésnek volt igazán tétje. A leggyorsabbnak – akárcsak a délelőtti FP1-en – Jorge Martin bizonyult 1:29,826-os körrel, mégsem volt tökéletes napja a vb-összetettben 27 pontos hátránnyal második spanyolnak, mivel az utolsó percekben egy bukást is begyűjtött a hátsó hosszú egyenes végén. Martin mögött az edzéseken rendre erős gyári Apriliák következtek Maverick Vinales, Aleix Espargaro sorrendben, majd jött a másik Pramac Ducatin ülő Johann Zarco, megelőzve a VR46 duóját.

motogp-martin-crash-buriram

Francesco Bagnaia ezúttal hetedik lett: a vb-éllovas címvédő két Q1-es szereplés után ezúttal automatikusan bejutott a Q2-be. Ezt az említetteken kívül Fabio Quartararo, Brad Binder és Augusto Fernandez mondhatta még el magáról, míg Marc Marquez épp csak kiszorult a top 10-ből. Neki egyébként volt egy necces pillanata, amikor Martin eltalálta az egyik bokszbejárati jelzőelemet, amitől letört a pramacos első kerekénél lévő szárnyelem, ami vállon ütötte a mögötte haladó repsolost. A mezőny egyébként annyira szoros volt, hogy még a 18. helyezett Alex Marquez hátránya is alig bő fél másodperc volt.

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

motogp-buriram-day1

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Verstappen a testőreiről: Így könnyebb

Ahogy arról már beszámoltunk, testőrök vigyáznak Max Verstappenre ezen a hétvégén: egyrészt tavaly rendkívül zsúfolt volt a mexikói paddock, és például Pierre Gasly táskájába bele is nyúlt egy vendég, ami általános felháborodást váltott ki, másrészt Verstappen kevéssé népszerű jelenleg Mexikóban a Sergio Perezhez fűződő viszonya miatt.

Erről kérdezték a hollandot a sajtótájékoztatón:

„Igen, itt most egy kicsit nagyobb biztonságban vagyok, de vannak országok a világon, ahol elég sűrű a helyzet. Itt is ez volt tavaly, a paddock nagyon sűrűnek bizonyult, nehéz volt eljutni a bokszig, és ez a helyzet segít simábbá tenni a hétvégi munkát, a hotelből a pályára jutni, stb” – válaszolta a testőreit firtató kérdésre Verstappen.

f1-verstappen-redbull-mexico