DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 19. szombat

A Ferrari is leigazolhatta volna Antonellit?

A hétvégi Formula-1-es Olasz Nagydíj pénteki első szabadedzésén Lewis Hamilton autójában mutatkozik be Andrea Kimi Antonelli, aki vélhetően 2025-ben át is veszi a Ferrarihoz távozó hétszeres világbajnok ülését – sőt, a várakozások szerint ezt Monzában meg is erősítheti a Mercedes. A 18. életévét a napokban betöltő olaszt generációja egyik legnagyobb tehetségének tartják, amit igazol is az előző évek eredménysora a juniorszériákban, így nem véletlen, hogy a Mercedes már jó ideje a pártfogásába vette őt.

Ám mint azt a Red Bull F1-es tanácsadója, Helmut Marko most elárulta: akár egy másik élgárda is megszerezhette volna magának Antonellit a gokartos évei alatt/után. „A Tony Kartnál versenyzett. A Tony Kartnak a múltban együttműködése volt a Ferrarival, és persze mi is figyeltük őt valamennyire, de nem szerezhetjük meg az összes pilótát, különösen ha még annyira fiatalok. És nyilván a Ferrari végül nem igazolta le Antonellit, még ha övék is lett volna az első választás, így végül a Mercedes írt alá vele. Aztán most majd meglátjuk. Eddig jól teljesített, de meglátjuk, mire megy a Formula-1-ben” – nyilatkozta az Inside Line podcast adásában Marko, aki hozzátette: túl sok információja ugyan nincs most Antonelliről, de úgy érzi, Max Verstappennel annak idején bizonyították, hogy ha gyors és érett a fiatal versenyzője egy csapatnak, akkor érdemes megadni neki az esélyt az F1-ben.

antonelli-prema

Ezzel a körrel gyűjtötte be zsinórban harmadszor a bónuszpontot Charles Leclerc

Bahrein és Dzsidda után Melbourne-ben is a világbajnokságot magabiztosan vezető monacói ferraris futotta meg a verseny leggyorsabb körét, ami a pole-pozícióval és a győzelemmel kiegészülve Grand Slamet jelentett számára – íme, a bónuszpontot érő 1:20,260-as utolsó kör Leclerc-től, aki Fernando Alonso előző körben elért eredményét múlta felül ezzel:

Schumacher megijed, jetlag van a Red Bullnál – az Ausztrál Nagydíj legjobb rádiózásai

Az F1 szokás szerint egy csokorba gyűjtötte a hétvége legjobb rádióüzeneteit - az ebből összeállított videó ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf4_7

Szándékosan fogták vissza a Haast Melbourne-ben?

Érdekes dolgokat hallottunk a virtuális paddockban: bár talán elsőre konteónak tűnhet, nem teljesen alaptalan a feltételezés, hogy a Haast szándékosan fogták vissza kissé, hogy a mérgelődő riválisokat „megnyugtassák”. Hogy mi is ez az egész, azt meghallgathatod a Formula Podcast legújabb adásában 01:28:38-től.

 

<

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

 

Russell odaszólt a Red Bullnak

Teljesen váratlanul áll a világbajnoki tabella második helyén George Russell, hiszen a Mercedesnek egyelőre semmi köze a topcsapatokhoz, a brit pilóta el is mondta, hogy Melbourne-ben szerinte csak az ötödikek voltak a tempó alapján. Azonban hozzátette azt is, hogy eddig kiválóan hozzák ki a maximumot az esélyeikből és nem hibáznak, így tartanak ott, ahol - majd nem volt rest odaszúrni kicsit a technikai hibákkal küzdő Red Bullnak...

"Nem számít, hogy milyen gyors az autód, ha nem érsz be vele a célba, akkor nem szerzel pontokat. Mi nyilvánvalóan megcsináltuk ezt" - mondta Russell a Sky Sportsnak.

russell

fotó: dppi

Megölték a csapat lelkét, összeomlásban az Aston Martin

A Formula Podcast történetének egyik legkeserűbb hangvételű beszélgetése zajlott le az Ausztrál Nagydíjat követően a kilátástalan helyzetben lévő Aston Martin kapcsán – a lehetséges okokról 54:27-től beszélgettünk.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

 

Náci karlendítéssel ünnepelt a dobogó tetején az orosz gokartos – videó

Elképesztő jelenet játszódott le a Gokart-Eb hétvégi, portimaói versenye után: a nyitófutamot megnyerő Artyom Szeverjukin ugyanis náci karlendítássel ünnepelt a dobogó tetején állva, miközben az olasz himnusz szólt. A 15 éves gokartos orosz származású, ám az FIA orosz-ukrán háború miatt hozott döntése értelmében a versenyzők nem indulhatnak hazájuk színeiben, ezért szerepelt olasz zászló alatt. Szeverjukin a náci karlendítés után még egy jóízűt röhögött is a vélhetően viccesnek talált megmozduláson. Az FIA egyébként rövid közleményben jelezte, hogy kivizsgálják a történteket. A jelenet videón:

Marquez pocsék rajtja és parádéja, utolsó körös csata a dobogóért – a legjobb austini pillanatok

Az Amerikai GP-ről sem maradhat el a top 5-ös válogatás a legfontosabb momentumokkal – ezúttal a győztes Enea Bastianini mellett főszerepet kapott Alex Rins és természetesen Marc Marquez is:

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Videó: Ennyire kevésen múlt Albon pontszerzése a Williamsszel

Alexander Albon az utolsó előtti kör végén hajtott ki a bokszba az egyetlen kerékcseréjére, az extrém stratégiai pedig pontszerzést jelentett a Williams számára. A tv-közvetítésben nem láthattuk, de rendkívül szoros volt a csata Guanyu Zhouval – voltaképpen azon múlt a dolog, hogy a kínai újonc alatt megcsúszott a kigyorsításon az Alfa Romeo. A videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

albon-zhou-video

Felfokozott hangulat Ausztráliában: Két riporter is bevállalta a cipőzést

Ausztrália Daniel Ricciardo és ezáltal a cipőzés hazája: a helyi sztár jól ismert szokása cipőből pezsgőt inni a dobogón, ez a tradíció pedig a rajongókra is átragadt, akik nagy ünneplést csaptak a két év kihagyás után újra megtartott, rekordnézettséget hozó Ausztrál Nagydíj után.

Az ausztrál Fox Sports riportere, Drew Jones a felfokozott hangulatról tudósított, mikor a képbe rohant egy rajongó, egy dobozból (gyaníthatóan) alkoholos italt töltött sportcipőjébe, aztán jól meghúzta. Ezt követően újra töltött és Jones-t kínálta, aki hezitálás nélkül elfogadta a shoey-t – csak utólag tette hozzá, „talán nem volt a legokosabb ötlet”. 

Ugyanez ismétlődött meg a Sky Sports bokszutcai tudósítójával, Ted Kravitz-cel, aki a szurkolók gyűrűjéből jelentkezett be, mikor az egyik néző odanyújtotta a cipőjébe töltött sört. Kravitz tétovázott – „ez egy elég rossz ötlet” –, de végül engedett a tömeg biztatásának, és beismerte, nem is volt olyan rossz íze.

A szezon első duplázója: Ez történt Rómában (videó)

A Formula-E duplafordulós olasz hétvégéjén Mitch Evans mindkét győzelmet megszerezte: szombaton nagy felzárkózással, vasárnap pedig egy négyszereplős viadalt megnyerve szállította az első helyet a Jaguarral. Az eseménydús Róma ePrix összefoglalói:

Egymásnak esett két NASCAR-pilóta, öt ember választotta szét őket

Az Xfinity Series martinsville-i versenyén szabadultak el az indulatok. A versenyt domináló Ty Gibbs az utolsó körben veszített pozíciót a győztes Brendon Jones-szal szemben, amit követően Sam Mayer végképp tönkretette futamát, mikor a falba tette ellenfelét. A leintés után Gibbs és Mayer egymásnak estek, alig tudták szétválasztani a két versenyzőt.

A Williams előzetes számításai 19. helyet jósoltak Albonnak

Rendkívüli stratégiával – 57 kört teljesített kemény abroncsokon, és csak az utolsó körre tette fel csapata a lágyat – a Williams szezonjának első pontját szerezte Alex Albon. Ami a futam közben érthetetlen taktikának tűnt, végül másfél másodperc előnnyel a 11. helyezetthez képest vb-egységhez juttatta az istállót. A siker még szürreálisabb annak fényében, hogy a csapat stratégái a verseny előtt kiszámolták, tempó alapján a 19. helyezés az elérhető eredmény. (Nem számolva kiesésekkel, biztonsági autókkal.)

„A verseny előtt a stratéga azt mondta: ha a legjobb teljesítményt nézzük, a következő az elérhető legjobb eredmény: 19. és 20. hely. Nem volt valami kellemes, ráadásul a 18. helyhez képest is nagy lemaradást jósolt. Ehhez képest tizedikként beérni, ez teljességgel elképzelhetetlen volt. Nagyon különleges pillanat” – mondta a Formula-1-be egyéves kihagyás után visszatérő Albon.

Mérnökével viccelődtek is a leintés után a csapatrádióban. „A héten már másodszor nem tudunk számolni” – mondta James Urwin. „Rich-hez kell mennünk” – replikázott Albon. (Richard Lockwood a Williams vezető stratégiai szakembere.)

Magnussen: Ha nincs biztonsági autó, pontokat szerzünk

A bravúros bahreini ötödik helyezés és a szaúdi pontszerzés után a Haas az Ausztrál Nagydíjon nem hozta eddigi formáját, a hétvége folyamán az első tíz közelében sem volt az istálló. Mick Schumacher végül 13., Kevin Magnussen 14. helyen végzett – a dán szerint viszont elérhető lett volna a pontzóna.

„Csalódott vagyok, hogy nem szereztünk ma pontokat, de kis kockázatot vállaltunk a kemény abronccsal, mivel úgy éreztük, gyorsabbak vagyunk, mint amit a pozíciónk tükröz. Ez így is volt, de bejött a biztonsági autó, és tönkretette a stratégiánkat” – nyilatkozta Magnussen., „A kiinduló beállításunk nem volt jó és a gumikkal is küszködtünk az új aszfalton, de sikerült ezen fordítanunk, a futamon pedig sokkal közelebb kerültünk a mezőnyhöz, erős volt a tempónk. Sikerült visszajönnünk, legközelebb pedig már pontokat is szerzünk” – ígérte harciasan a bajnokságban kilencedik helyre csúszó dán.

Egyetlen pont öröme – így ünnepelte a Williams gumimágus Albon sikerét

Miközben a fordulatos Ausztrál Nagydíjon Charles Leclerc érinthetetlen volt, Max Verstappen pedig újfent kiesett, Alex Albon a visszatérése utáni harmadik versenyen pontot szerzett. A Williams merész taktikára küldte őt, csak a verseny legeslegvégén tudták le a kötelező egy kiállást, de bejött a húzás, így a thai pilóta egy világbajnoki egységgel örvendeztette meg csapatát. Ők pedig, bár tavaly jócskán hozzászokhattak a pontszerzéshez, valóban őszintén örültek is neki.

Nincs büntetés a futam után, de felülvizsgálati javaslat igen

Eseménydús futammal tért vissza Ausztráliába a Formula-1, öt versenyzőnek is jelenése volt a versenyfelügyelőknél a futam után. Kevin Magnussen és Fernando Alonso leszorítósdija a két fél megbékélésével ért véget, mindketten úgy vélték, csak kemény versenyzés volt, semmi más, így az idén visszatérő dánt nem marasztalták el. Ugyanígy nem büntettek senkit a Mick Schumacher, Yuki Tsunoda, Pierre Gasly trióból, akik majdnem összehoztak egy karambolt, miközben a biztonsági autót követték; Schumacher nem is tudta hova tenni az AlphaTaurik manőverét.

Bár a felügyelők utóbbi esetben sem találtak senkit bűnösnek, arra azért felhívták a szabályalkotók figyelmét, hogy további finomítások kellenének a biztonsági autós időszakra vonatkozó szabályokban. „Figyelembe véve, hogy az F1-es autók hogyan képesek gyorsulni és fékezni, különösen, amikor a kerekek és a fékek hőmérsékletét igyekeznek szinten tartani, kényelmetlen a tíz autónyi távolság a biztonsági autó mögött. Erről a jövőben mindenképpen beszélni kell a versenyzői eligazításokon, hogy a versenyzők egységesen megoldást találhassanak, mielőtt valamilyen szerencsétlen eset bekövetkezik” – olvasható a versenybíróság jegyzetében.

Russellnek szerencsét hozott a 63-as szám

George Russell debütálásakor a 63-as rajtszámot választotta, bátyja iránti tiszteletből, aki ezzel a számmal indult különböző gokartversenyeken. A 63-as számú autó pilótája aztán Melbourne-ben elérkezett karrierje 63. F1-es futamához – ami pedig első Mercedes-dobogóját hozta meg neki!

Vajon a későbbiekben is lesznek ilyen szép emlékei ezzel a számmal?

„Ez elfogadhatatlan és veszélyes” – kifakadtak az időmérős taktikázás miatt a MotoGP-sek

Egyre gyakrabban fordul elő nemcsak a kisebb géposztályokban, hanem a MotoGP-ben, hogy a motorosok egymásra várva kóricálnak lassú tempóban a pályán, hogy egy rivális szélárnyékában teljesíthessék a gyorskörüket. Ez az austini harmadik szabadedzésen és az időmérőn is látványos volt, Alex Rins pedig alaposan ki is fakadt:

„Ez elfogadhatatlan, amit láthattunk. Mi vagyunk a nagyfiúk, nekünk kellene példát állítanunk a többiek elé, és mégis a MotoGP-s srácok többet várnak másokra, mint a Moto3-asokra. A Q1-ben is húztam a gázt, aztán 4-5 versenyző megáll előttem. Teljesen értelmetlen és veszélyes, valamit tennie kell a versenyirányításnak. Minden hétvégén beszélünk erről a Biztonsági Tanács ülésén, és mégis mindig ugyanez a helyzet” – idézi a suzukis spanyolt a Crash.net.

Egyetértett Rinsszel Aleix Espargaro is, aki különösen azt tartja bosszantónak, hogy nemcsak újoncok, hanem sok-sok éves tapasztalattal rendelkező versenyzők is ezt csinálják, azt pedig egyenesen nevetségesnek találja, hogy a felügyelők indoklása szerint mindezért nem lehet büntetést kiosztani, ha a „célzott” versenyző maga sincs gyorskörön. A vb-éllovas testvére, Pol szerint ugyanakkor ez is része a játszmáknak és a versenyzésnek – mindenesetre egyre több motoros veti fel, hogy esetleg Superpole-rendszerű kvalifikációra válthatna a MotoGP: néhány hete a címvédő Fabio Quartararo is jó ötletnek nevezte az egykörös szisztémát a jelenség orvoslására.

motogp-varakozas

Fotó: Simon Patterson Twitter

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Videó: Így nyerte meg Leclerc az Ausztrál Nagydíjat

Már meg is érkezett a 2019 után visszatért Ausztrál Nagydíj összefoglalója, melyet a képre kattintva tekinthettek meg!

Átszervezés: új szerepkört kap a Red Bull eddigi vezető versenymérnöke

Az Ausztrál Nagydíj hétvégén dolgozik utoljára a Red Bull vezető versenymérnökeként Guillaume Rocquelin – erősítette meg Christian Horner csapatfőnök a szombati sajtótájékoztatón, amelyen a Formula.hu is jelen volt online formában. A 47 éves szakember a melbourne-i hétvége után az energiaitalosok juniorcsapatát fogja felügyelni, míg a helyét Gianpiero Lambiase, Max Verstappen jelenlegi versenymérnöke veszi át, aki emellett marad a világbajnok holland oldalán is.

Rocquelin 2008-ban került az energiaitalosokhoz, előbb David Coulthard mérnöke volt, majd Sebastian Vettel mellett dolgozott a német világbajnoki évei során. Mostani pozícióját 2015 óta tölti be, így értelemszerűen Verstappen tavalyi sikerében is komoly szerepet vállalt.

rocquelin-rb

Vettel csak akkor ad nevet az autójának, ha gyorsabb lesz

Sebastian Vettel sok mindennel kitűnik a paddockból – például határtalan történelemtudásával vagy robogók iránti szenvedélyével, ami most sokba is került neki –, egyik legismertebb szokása pedig, hogy nevet ad a versenyautóinak. A koronavírus miatt az idei szezont csak most megkezdő négyszeres bajnokot a pénteki sajtótájékoztatón – melyen a Formula.hu is részt vehetett – le is támadták a kérdéssel, 2022-ben kivel fog versenyezni. Vettel azonban sem a téli szünetben, sem a kényszerpihenő idején nem foglalkozott a névadással. „Megvárjuk, hogy egy kicsit gyorsabb legyen, és majd utána gondolkodunk a nevén!” – válaszolta nevetve az újságíróknak.