A minap pattant ki az újabb műszaki jellegű botrány, amelynek központi szereplője a Red Bull. Az energiaitalosok be is ismerték, hogy olyan eszköz van az autójukban, amellyel a pilótafülkéből is állítható a padlólemez előkéjének hasmagassága.
Önmagában ez még nem lenne illegális, csakhogy a gyanú szerint akár a parc fermé szabályok hatálya alatt is használhatták ezt, hiszen egy szerelő is hozzáférhetett az eszközhöz. A Red Bull persze tagadja, hogy így tettek volna, megfogalmazásuk szerint az autó összeszerelt állapotban nem lehet használni a trükköt.
Igaz, a gyanút erősítheti, hogy az FIA szigorít a méréséken az austini hétvégétől – többek között erre is rámutatott Zak Brown, a McLaren elnök-vezérigazgatója, aki további válaszokat és alapos vizsgálatot vár az ügyben.
QUE IMAGEM QUE A SKY PEGOU!
— Estagiário da F1 (@EstagiariodaF1) October 18, 2024
A FIA examinando o funcionamento do polêmico sistema da Red Bull pic.twitter.com/IUevylkx2z
Nos, úgy fest, az FIA tényleg a mélyére akar ásni a trükkös eszköznek. Ugyanis az egyetlen austini szabadedzés után a Sky Sports F1 közvetítésében is mutatták, ahogy kamerák előtt, viszonylag nyíltan prezentálta a Red Bull a Nemzetközi Automobil Szövetség két emberének, hogyan is működik az eszköz.
A „prezentációt” Ole Schack, a Red Bull első számú szerelője „tartotta”: a szakember eltávolított egy panelt az RB20-as orrkúpján, amelyen keresztül egy hosszú mágneses csavarhúzóval nyúlt be a lyukon, amellyel a jelek szerint állítani tudják a padlólemez elülső részének magasságát:
A látottak alapján több szakértő is rámutatott: alighanem igazat állíthat a Red Bull, amikor azt mondja, hogy nem használták ezt illegálisan, hiszen Schack módszere alapján képtelenség lenne úgy használni ezt az eszközt, hogy az FIA parc fermé hatálya alatt mindig árgus szemekkel figyelő emberei ne észlelték volna azt.