DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 16. szerda

A Ferrari is leigazolhatta volna Antonellit?

A hétvégi Formula-1-es Olasz Nagydíj pénteki első szabadedzésén Lewis Hamilton autójában mutatkozik be Andrea Kimi Antonelli, aki vélhetően 2025-ben át is veszi a Ferrarihoz távozó hétszeres világbajnok ülését – sőt, a várakozások szerint ezt Monzában meg is erősítheti a Mercedes. A 18. életévét a napokban betöltő olaszt generációja egyik legnagyobb tehetségének tartják, amit igazol is az előző évek eredménysora a juniorszériákban, így nem véletlen, hogy a Mercedes már jó ideje a pártfogásába vette őt.

Ám mint azt a Red Bull F1-es tanácsadója, Helmut Marko most elárulta: akár egy másik élgárda is megszerezhette volna magának Antonellit a gokartos évei alatt/után. „A Tony Kartnál versenyzett. A Tony Kartnak a múltban együttműködése volt a Ferrarival, és persze mi is figyeltük őt valamennyire, de nem szerezhetjük meg az összes pilótát, különösen ha még annyira fiatalok. És nyilván a Ferrari végül nem igazolta le Antonellit, még ha övék is lett volna az első választás, így végül a Mercedes írt alá vele. Aztán most majd meglátjuk. Eddig jól teljesített, de meglátjuk, mire megy a Formula-1-ben” – nyilatkozta az Inside Line podcast adásában Marko, aki hozzátette: túl sok információja ugyan nincs most Antonelliről, de úgy érzi, Max Verstappennel annak idején bizonyították, hogy ha gyors és érett a fiatal versenyzője egy csapatnak, akkor érdemes megadni neki az esélyt az F1-ben.

antonelli-prema

Rossit szerződtette a McLaren IndyCar-csapata

Három autóra és egy nagy névvel bővül az Arrow McLaren SP 2023-ban: a 2016-os Indy 500-győztes és 2018-as bajnoki ezüstérmes Alexander Rossi csatlakozik az istállóhoz, miután többéves szerződést írt alá. Pato O’Ward helye biztos az alakulatban, az viszont kérdéses, hogy a 30 éves Rossi a harmadik autóba ül, vagy Felix Rosenqvist helyét veszi át.

A Formula-1-ben öt nagydíj erejéig megforduló Rossi IndyCar-bemutatkozása óta, az elmúlt hét szezonban az Andretti színeiben versenyzett. Szerdán erősítették meg, hogy az amerikai elhagyja az istállót, a helyére pedig Kyle Kirkwood, az Indy Lights 2021-es bajnoka érkezik.

Fotó: IndyCar

Együtt nevettek a ferrarisok és a Red Bull-osok a humorista újabb videóján

Conor Moore ismert brit humorista, neve már talán a magyar F1-rajongóknak is ismerős lehet, hiszen korábban is készített már egy-két paródiát, melyeken a pilótákat és a száguldó cirkusz fontosabb karaktereit utánozza - meglepő hitelességgel. Most újabb videót készített a humorista, amelyet meg is tekinthettek alább, ahogyan a Ferrari és a Red Bull pilótáinak reakcióját is, akik együtt nevettek az újabb videón.

@maxv1stappen So spot on YT Conor Moore #maxverstappen #carlozsainz #f1 #formula1 ♬ original sound - Maxv1stappen

 

Két év kimaradás után megtartják az Autósport Játékokat

Az FIA új kezdeményezésként 2019-ben először rendezte meg az Autósport Játékokat, az autóversenyzés olimpiáját Vallelungában. A folytatás a következő két évben a koronavírus miatt elmaradt, de a hiátust követően 2022-ben végre megtartják a játékok második, az elsőnél sokkal nagyobb szabású kiadását.

A csütörtöki bejelentés értelmében a helyszín a 2020-as terveknek megfelelően Marseille és a Paul Ricard pálya lesz. Október 26-án a városban tartják a nyitóünnepséget, majd a következő négy napban következnek a versenyek a 2019-es hat helyett nem kevesebb, mint 17 kategóriában, beleértve a különböző egyéni és váltó, junior és senior értékeléseket. A Paul Ricardon rendezik a pályaautós (endurance, GT, túraautó és F4), szlalom és gokartos versenyeket, továbbá az aszfaltcsík lesz az e-sport házigazdája is, de továbbá helyszín lesz Saint Baume régiója a ralinak, valamint Veynois autókrosszpályája.

Az első Autósport Játékokon 192-en versenyeztek, a második kiadásra azonban az FIA ambiciózusan több mint ezer amatőr és profi résztvevőt vár.

Ilyen egy onboard kör a legendás Man-szigeti pályán – videó

A héten rendezik az idei Man-szigeti TT, amelyet a világ legismertebb utcai motorversenyeként tartanak számon – s az egyik legveszélyesebbként is, amit alátámaszt a szerda esti halálos baleset is. Az alábbi videóban a versenyt már több ízben is megnyerő John McGuinesszel teljesíthetünk egy kört, amelyből még jobban átjön az őrült tempó:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Bevállalnák a kétévenkénti rendezést a Francia Nagydíj szervezői

Ha a koronavírus-járvány miatti törléseket figyelmen kívül hagyjuk, az utóbbi években egyre több versenyből állt egy Formula-1-es szezon: tavaly és idén is 22 futamos az évad. Ez a szám pedig tovább fog nőni, hiszen 2023-ban érkezik Las Vegas, a tervek szerint visszatér Kína, valamint Katar is állandó helyszínné válik – és akkor még nem beszéltünk arról, hogy az F1 szeretne Afrikában is nagydíjat rendezni a közeljövőben. Ez azt is jelenti, hogy mivel a csapatok megállapodása szerint legfeljebb 24 fordulóból állhat a szezon, egyes jelenlegi pályák veszélybe kerülhetnek.

A hírek szerint a legnagyobb veszélyben a Francia Nagydíjnak otthont adó Le Castellet van, amely a MotorsportWeek.com értesülései szerint úgy akarja megőrizni a versenynaptárban a helyét, hogy elfogadja, hogy csak kétévenként rendezhet futamot. A szervezők állítólag elfogadták ezt a lehetőséget, már csak az a kérdés, melyik másik helyszínnel rendezhetnek felváltva versenyt: a Paul Ricard pálya mellett Spa-Francorchamps-nak és Monacónak is az idei évad végén jár le a szerződése az F1-gyel.

f1-francia-dppi

Miért cserélt sisakfestést Hamilton a futam közben?

Sokaknak feltűnt, hogy Lewis Hamilton a Monacóra tervezett speciális dizájnú sisakkal vágott neki a vasárnapi versenynek, a piros zászlós megszakítás után viszont már az idei év legtöbb helyszínén használt sárga festésű bukó volt rajta. A téma előkerült a Mercedes szokásos nagydíj utáni elemző videójában is, ahol Andrew Shovlin rántotta le a leplet a titokról:

hamilton-sisak-monaco-1-dppi

„A futam rajtjánál tapasztalt sötét és vizes körülmények között átlátszó sisakrostéllyal mennek, amivel a legjobban láthatnak a vízpermetben. Amikor száraz lesz a verseny és a Nap is alacsonyabban van – a futamnak majdnem este 6-kor volt vége –, akkor a színezett plexire váltott, mert azzal jobban lát, jobb kontrasztot biztosít és nem is ver a szemébe a Nap” – magyarázta a szakember, akinek szavai alapján tehát a különleges fehér dizájnt csak egy sisakhoz készítették el Hamiltonék, a változó körülmények között pedig egyszerűbb volt egy az egyben egy másik bukót elővenni.

hamilton-sisak-monaco-2-dppi

fotók: DPPI

Fizetésemeléssel is jár Perez szerződéshosszabbítása

Néhány nappal a Monacói Nagydíjon aratott győzelme után jelentette be a Red Bull, hogy további két évre aláírtak Sergio Perezzel, így 2024 végéig ő marad Max Verstappen csapattársa. A RacingNews365.com szaklap értesülései szerint már a szezonnyitó környékén megkezdődtek az egyeztetések minderről a felek között, csupán az utolsó simítások maradtak a legutóbbi versenyhétvége idejére.

Mindenesetre a portál úgy tudja, Perez új szerződése egyúttal fizetésemelést is jelent a mexikói számára. A háromszoros nagydíjgyőztes állítólag évi 10 millió dollárt fog keresni a Red Bullnál, ami az eddigi 8 milliós keresetéhez képest 2 milliós növekedést jelent.

perez-rb-monaco

Egyetlen dobogóra a Red Bull-os rekordtól Verstappen

Monacói pódiuma már a 65. alkalom volt, hogy Max Verstappen az első háromban végzett a Red Bull versenyzőjeként – márpedig éppen ugyanennyi dobogós eredményt szerzett Sebastian Vettel is az energiaitalos csapat színeiben. Azaz elég még egy pódium, és Verstappen egyeduralkodóvá válik e tekintetben a csapat történetében, alig 24 évesen.

A Red Bull-lal szerzett győzelmek tekintetében már egészen más a helyzet, Vettel felé billen a mérleg: a német 38-szor nyert a Milton Keynes-i csapat színeiben, míg Verstappen 24 elsőségnél tart. Az említett eredményeket mindkét versenyző azonos időtartamon belül, hat év alatt halmozta fel.

Fotó: Red Bull

Ezért versenyzett trágár felirattal a sisakján Ricciardo

Az ausztrál fejvédőjének hátsó részén az FEA rövidítés díszelgett a Monacói Nagydíjon – a három betű által takart üzenetet magyarra finoman úgy lehetne átültetni: „csessze meg mindenki”. A 2022-ben szenvedő, Monte-Carlóban csupán 13. helyen végző Daniel Ricciardót megkérdezték, kinek címezte ezt a jókívánságot.

„A 2018-as szezonban is a sisakomra tettem. Szeretek rövidítéseket használni, hogy felspannoljam magam. Igazság szerint nem vonatkozott senkire, egyszerűen pár éve szoktam mondogatni, és boldog leszek tőle. Úgy gondolom, ha a sisakomra teszem, akkor fontos szerepe van, kapcsolóként működik. Ez az egyik utolsó dolog, amit látok, mielőtt felkerül a sisak. Arra emlékeztet, hogy a zónába kerüljek” – idézi Ricciardo magyarázatát az Autosport.

Sainz még a Pirelli-teszten is kavicságyban kötött ki

Tovább folytatódik a spanyol idei balesetszériája. A Melbourne-ben, Imolában és Barcelonában is kavicságyba csúszó versenyző kedden a Ferrari és Pirelli közös tesztjén vezetett a csapat hazai pályáján, Fioranóban. A fellocsolt aszfalton a gumicég esőabroncsát tesztelte, de végül – sokadik alkalommal 2022-ben – kicsúszott. A szerdai nap folyamán egyébként már Charles Leclerc vezette az F1-75-öt.

Több eddig nem látott csata került a monacói onboard videós válogatásba – videó

A Monacói Nagydíjak adásrendezőjével számos probléma felmerült az utóbbi években, s ha megtekintjük az F1 által készített belső kamerás gyűjtést, az alapján ismét sok akcióról lemaradtunk a közvetítésben. Mick Schumacher például a balesete előtt már Alexander Albonnal is összeért, Lance Stroll a Rascasse-ban vetődött be Yuki Tsunoda mellé – de persze a legemlékezetesebb momentumok, mint Guanyu Zhou mentése vagy Lewis Hamilton és Esteban Ocon koccanása, ugyancsak ott vannak az összeállításban, amely IDE vagy a képre kattintva nézhető:

onboard-monaco-f1

Távozik az FIA-tól a sportért felelős főtitkár és az F1-es ügyvezető igazgató

Szerda délután közleményben jelentette be a Nemzetközi Automobil Szövetség, hogy távozik a kötelékeikből Peter Bayer, aki 2017 óta töltötte be az FIA sportért felelős részlegének főtitkári posztját. Ebben a pozícióban ő felügyelte az összes versenytevékenységet, kezdve a gokarttól egészen a Formula-1-ig. A tavalyi esztendő során aztán az F1 ügyvezető igazgatója is lett a szövetségnél, ebben a szerepkörben ő vezényelte le a botrányos-vitatott Abu Dhabi Nagydíjon történtekkel kapcsolatos vizsgálatot is.

Az FIA azt is elárulta, hogy átmenetileg az a Shaila-Ann Rao veszi át Bayer szerepköreit, aki korábban két évig a szövetség jogi igazgatója volt, s nemrég tért vissza hozzájuk.

peter-bayer-dppi

Hamilton állítja: nem kritizálta az FIA-t

Mi is megírtuk, hogy Lewis Hamilton értetlenkedését fejezte ki annak kapcsán, hogy miért nem startolt el az eredetileg kiírt időpontban a vasárnapi F1-es Monacói Nagydíj. A brit arról beszélt, hogy pusztán az eső nem elég indok a halasztásra – egyébként mint később kiderült, áramkimaradás is nehezítette a versenyirányítás dolgát. A Mercedes hétszeres világbajnoka Instagram-sztoriban finomította az álláspontját:

„Szóval a média azt állítja, hogy kritizáltam az FIA-t a legutóbbi verseny miatt, de ez teljes marhaság” – írta Hamilton. „Úgy gondoltam, nagyszerű munkát végeztek a hétvégén. Talán elkezdhettük volna a versenyt az eredeti időpontban, de nem sokkal utána le kellett volna állítaniuk. Akkor versenyeztünk, amikor biztonságos volt, és ez a legfontosabb. Kérlek, ne használjatok arra, hogy negatív narratívát kreáltok.”

hamilton-monaco-eso-f1-dppi

Verstappen nem vágyik a tripla koronára

A Red Bull világbajnoki címvédője az F1 News oldalának elárulta, hogy nincsenek olyan vágyai, mint Fernando Alonsónak, aki azok után, hogy Monacóban már kétszer is győzni tudott és Le Mans-t is meghódította már, többször is próbálkozott a tripla korona harmadik darabjának megszerzésével az Indy 500-on - mindeddig sikertelenül.

"Nem vágyom arra, hogy a tripla koronát üldözzem. Elismerem, amit ők tesznek, ezek a pilóták fantasztikusak" - utalt az IndyCar versenyzőire Verstappen. "Azok után, hogy már ennyi időt eltöltöttem az F1-ben, rájöttem, hogy nem érné meg az egész, hogy az életem, vagy éppen a lábaim kockáztassam egy győzelemért. Le Mans-ba majd később talán elnézek, de igazából annyira nem izgat ez az egész."

Dark Mini szabotálta Leclerc versenyét

Tekintsétek meg, miként értelmezte a spanyol társaság a Monacói Nagydíjat.

 

Leclerc kiakad, Zhou új alsóneműt kér – így szólt a rádió Monacóban

Feltartás miatt reklamáló és ijedező versenyzők, káosz a Ferrarinál, öröm a Red Bullnál – a szokásos csapatrádiós válogatás a Monacói Nagydíj hétvégéjéről IDE vagy a képre kattintva nézhető:

monaco-radio-f1

Dovizioso: Ha nem vagyok versenyképes, nem maradok a MotoGP-ben

Andrea Dovizioso tavaly év közben a szezon nagy részének kihagyása után tért vissza a MotoGP mezőnyébe, köszönhetően a Maverick Vinales viharos yamahás távozása által elindított lavinának, idén pedig már teljes idényt fut az immár RNF Racing névre hallgató alakulatnál. Az eredmények azonban jócskán elmaradnak a várakozásoktól: az olasz, aki néhány éve a Ducatin még Marc Marquez fő kihívójának számított, eddig egyszer sem fért be a top 10-be, s csupán nyolc pontot gyűjtött – igaz, Fabio Quartararón kívül az összes többi yamahásról is elmondható, hogy küszködik 2022-ben.

A mezőny rangidősének maradása így eleve kérdéses volt, de ha ehhez még hozzávesszük, hogy néhány napja bejelentették, hogy az RNF jövőre már az Aprilia partnercsapata lesz, s a Yamaha csak a két gyári gépet fogja indítani, a hely is elfogyni látszik Dovizioso számára. Ám ahogy azt az Olasz GP után elmondta, ilyen eredmények mellett nem is vágyik rá, hogy tovább versenyezzen: „Pillanatnyilag nem látok rá okot, miért versenyeznék” – idézi a motoros szavait a Crash.net. „Úgy értem, nem szeretek ebben a helyzetben lenni. Mindig mondtam, hogy ha nem vagyok versenyképes, nem maradok a MotoGP-ben. Szóval egyelőre nem gondolkodom ezen. Nem számít a gyártó sem” – tette hozzá Dovizioso.

dovizioso-rnf-dppi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Videó: Ezzel a körrel törte meg Norris a Ferrari és a Red Bull leggyorsabb körös hegemóniáját

Először fordult elő 2022-ben, hogy nem a két élcsapat egyik versenyzője futotta meg a verseny leggyorsabb körét: Monacóban Lando Norris az 55. kört 1:14,693 alatt teljesítette, miután nem sokkal előtte friss közepes abroncsokra váltott. Íme, a McLaren-pilóta egy világbajnoki pontot érő köre onboard kamerából:

 

Ezek a legfontosabb számok Sergio Perez karrierjével kapcsolatban

Ahogyan arról nemrégiben beszámoltunk, a Red Bull újabb két évre aláírt a mexikói pilótával, aki az egyik legrutinosabbnak számít a jelenlegi mezőnyben. Sergio Perez még 2011-ben kezdte meg karrierjét, a hosszabbítás hírére pedig az F1 Twitter-oldalán egy beszédes statisztika jelent meg. A 32 esztendős versenyző eddig 220 alkalommal állhatott rajthoz, ez alatt pedig háromszor győzött, 19 alkalommal volt dobogós, egy ízben a pole-pozíció is az övé lett, és hétszer tudta megfutni a leggyorsabb kört.

 

A vasárnap eddig szerencsét hozott George Russell számára

Bár a Mercedes eléggé szenved az idei szezonban, némi szerencsével három dobogós helyezést is képesek voltak elhozni, és a pontokat is szorgosan gyűjtik, Barcelonában ráadásul egészen bíztató tempóra voltak képesek az új fejlesztéseknek köszönhetően. A német istálló pilótái közül eddig a fiatal brit tehetség, George Russell volt képes stabilabb teljesítményre, aki eddig a viszontagságok ellenére kiválóan szerepel, és az ötödik helynél rosszabb eredménye nem volt még ebben a szezonban. Erre a WTF1 figyelt fel nemrégiben, akik úgy érzik, Russell lassan a Mr. Vasárnap nevet is megkaphatná.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

WTF1 (@wtf1official) által megosztott bejegyzés