DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 15. kedd

A Ferrari is leigazolhatta volna Antonellit?

A hétvégi Formula-1-es Olasz Nagydíj pénteki első szabadedzésén Lewis Hamilton autójában mutatkozik be Andrea Kimi Antonelli, aki vélhetően 2025-ben át is veszi a Ferrarihoz távozó hétszeres világbajnok ülését – sőt, a várakozások szerint ezt Monzában meg is erősítheti a Mercedes. A 18. életévét a napokban betöltő olaszt generációja egyik legnagyobb tehetségének tartják, amit igazol is az előző évek eredménysora a juniorszériákban, így nem véletlen, hogy a Mercedes már jó ideje a pártfogásába vette őt.

Ám mint azt a Red Bull F1-es tanácsadója, Helmut Marko most elárulta: akár egy másik élgárda is megszerezhette volna magának Antonellit a gokartos évei alatt/után. „A Tony Kartnál versenyzett. A Tony Kartnak a múltban együttműködése volt a Ferrarival, és persze mi is figyeltük őt valamennyire, de nem szerezhetjük meg az összes pilótát, különösen ha még annyira fiatalok. És nyilván a Ferrari végül nem igazolta le Antonellit, még ha övék is lett volna az első választás, így végül a Mercedes írt alá vele. Aztán most majd meglátjuk. Eddig jól teljesített, de meglátjuk, mire megy a Formula-1-ben” – nyilatkozta az Inside Line podcast adásában Marko, aki hozzátette: túl sok információja ugyan nincs most Antonelliről, de úgy érzi, Max Verstappennel annak idején bizonyították, hogy ha gyors és érett a fiatal versenyzője egy csapatnak, akkor érdemes megadni neki az esélyt az F1-ben.

antonelli-prema

Zengő Zoltán: Még nem fogom fel teljesen, harcban vagyunk a bajnoki címért

Fantasztikus magyar sikert hozott a WTCR második Vila Real-i futama: Rob Huff remek jokerkörös taktikával a negyedik helyről indulva győzött a Zengő Motorsport Cuprájával. A 2012-es világbajnok ezzel a világkupa összetettjében is az előkelő negyedik helyen áll, és csupán 23 pont a hátránya az éllovas Mikel Azconával szemben. Zengő Zoltán csapatfőnök úszott is a boldogságban a portugáliai diadal után – így értékelt:

 

Természetesen maga Huff is nyilatkozott egy videóban, ahol elmondta, hogy már az első futam hatodik helye is erős pontszerzést jelentett, majd a fordított rajtrácsos versenyen tökéletesen taktikáztak azzal, hogy a riválisokkal ellentétben későre hagyták a jokerkör teljesítését:

 

Az egyetlen üröm az örömben a Zengő Motorsportnál, hogy Nagy Dániel a második futam hajrájában balesetet szenvedett – ő így értékelte a történteket:

Nővére a rádión és pezsgőlocsolással, Hakkinen a futam után gratulált Schumachernek – videó

Mick Schumacher a Brit Nagydíjon elért nyolcadik helye révén végre megszerezte első pontjait a Formula-1-ben: a 2012-es évadzáró interlagosi futam óta először végzett egy Schumacher az első tízben egy versenyen. A levezetőkörön nemcsak a versenymérnök és Günther Steiner csapatfőnök gratulált a fiatal németnek, hanem bejelentkezett a rádión Mick nővére, Gina is, aki „Szuper, szuper, szuper!” felkiáltással ünnepelte testvére sikerét – majd később jól meglocsolta pezsgővel is, miközben éppen interjút adott:

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Gina Schumacher (@gina_schumacher) által megosztott bejegyzés

 

Az F1 videójából pedig az is kiderült, hogy a futam után többek között Mick apja, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher egykori legnagyobb ellenfele, Mika Hakkinen is gratulált az ifjú versenyzőnek:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

A korábbi csapatok is gratuláltak Sainz első győzelméhez

A pályafutása mérföldkövet jelentő eredményét jegyző spanyol első éveit a Toro Rossónál töltötte, a Red Bull testvércsapatánál – bár az energiaitalos formáció és a Ferrari jelenleg a legnagyobb riválisok, a legyőzött ellenfél szentelt egy posztot a spanyolnak. „Nincs menekvés. Gratulálunk első F1-es győzelmedhez!” – írták a dobogós pezsgőzés videóját tartalmazó bejegyzéshez. 

A McLaren, ahol Sainz a Ferrari előtt húzott le két szezont, az első dobogós helyezésről (2019, Brazil Nagydíj) emlékezett meg, a wokingiak első embere, Zak Brown pedig szerényen ennyit írt: „Ne felejtsd el, én tanítottam mindent, amit tudsz!”

 

 

Hét tüntetőt letartóztattak, miután a pályára rohantak a Brit Nagydíj rajtjánál

Mi is írtunk róla, hogy a rendőrség már néhány nappal korábban tudomást szerzett róla, hogy néhány tüntetők pályainvázióra készülnek Silverstone-ban. Az onboard felvételek tanúsága szerint páran sikerrel is jártak: a Brit Nagydíj első körében többen az aszfalton ültek, mielőtt a sportbírók eltávolították őket onnan, miközben a versenyt magát a Guanyu Zhou-féle baleset miatt hamar piros zászlóval félbeszakították. A tüntetést hamar magára vállalta a Just Stop Oil nevű klímavédelmi csoport.

A northamptonshire-i rendőrség a futam után közleményben jelezte, hogy összesen hét tüntetőt tartóztattak le. Mint írták: ők felajánlották, hogy békés és biztonságos módon tüntethetnek, éppen ezért „rendkívül csalódottak vagyunk, hogy az emberek egy csoportja nem vette figyelembe a figyelmeztetésünket, és azt a hihetetlenül veszélyes döntést hozták, hogy bemennek a pályára”.

Itt az év eddigi legeseménydúsabb versenyének összefoglalója

Az év eddigi egyik, ha nem a legjobb versenyét láthattuk Silverstone-ban, ahol annyi minden történt, hogy inkább bele sem kezdünk... Egy dolog biztos, ezt nem érdemes kihagyni! A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Ezt posztolta Guanyu Zhou két órával a horrorbaleset után

Negyed óráig – ennyi ideig nem érkezett semmilyen információ a kínai pilótáról – összeszorult a Formula-1 nézőinek gyomra Guanyu Zhou rajtbalesete után. Az Alfa versenyzője fejtetőre állt autóval csúszott át a bukótéren, majd felpattanva és a gumifalat átugratva csapódott a védőkerítésnek. Hihetetlen, de a pilóta megúszta a balesetet sérülés nélkül, a közvetítés végén már megmutatták, valamint ő maga is közzétett egy szelfit a közösségi médiában.

„Rendben vagyok, minden oké. A halo mentett meg ma. Köszönöm mindenkinek a kedves üzeneteket!” – írta Zhou.

DTM: Felipe Fraga domináns győzelme

A DTM norisringi 2. futamát Felipe Fraga (Red Bull AF Corse - Ferrari) kezdhette az élről, mögötte Mirko Bortolotti (GRT - Lamborghini) és Marco Wittmann (Walkenhorst Motorsport - BMW), valamint a tegnapi győztes Thomas Preining (KÜS Team Bernhard - Porsche) alkották az első két sort. Az 5. helyen láthattuk az első Mercedest, amit Maximilian Götz vezetett, majd René Rast következett a 6. helyen az első Audival.

Fraga meg tudta tartani a vezető helyét a rajtot követően, ami sokkal simábban zajlott le, mint a szombati káosz. Szorosan követték a versenytársak, az egyetlen változást az élmezőnyben az jelentette, hogy Rast meg tudta előzi Götz autóját. Fraga a 46. körben látogatott a boxba, ekkor 3,3 másodperces előnnyel vezetett Bortolotti előtt. A kerékcserék simán pörögtek, leszámítva Wittmann csapatánál, ahol hibáztak, így René Rast a 3. helyen találta magát. Fraga és Bortolotti problémamentesen hajtott a célig ebben a sorrendben, Rast is meg tudta őrizni a 3. helyét, annak ellenére, hogy 10kg extra súlyt cipelt a teljesítménykiegyenlítés miatt.

Wittmann a lassú kerékcsere után simán hozta a 4. helyet, utána Dennis Olsen (Porsche), majd a 6. helyen Götz érkezett. Pontszerző helyeken így osztoztak a versenyzők: 7. Ayhancan Guven (Ferrari), 8. Luca Stolz (Mercedes), 9. Thomas Perining (Porsche) és a 10. Maro Engel (Mercedes). Az összetett értékelést Mirko Bortolotti vezeti 89 ponttal, mögötte Sheldon van der Linde (BMW) a második 80 ponttal, dacára annak, hogy ezen a hétvégén nem tudott pontokat szerezni. Dobogós még René Rast 79 ponttal, amit a két kiváló 3. hellyel hozott 30 pontnak köszönhet.

Hosszú nyári szünet következik, legközelebb augusztus végén a Nürburgring ad otthon DTM futamnak.

 

Fotó: DTM

Mansell egykori bajnok Williamsével bemutatózott Vettel 35. születésnapján

A ma 35 éves Sebastian Vettel az FW14B egyik példányával tett meg bemutatóköröket Silverstone-ban, azzal a modellel, mellyel Nigel Mansell öt futamgyőzelmet szerzett, úton az 1992-es vb-cím felé.

Vettel félig-meddig saját magát lepte meg születésnapjára: az autó ugyanis a német tulajdonában áll. Volt még egy különlegesség, a Williamst ugyanis karbonsemleges üzemanyag hajtotta – ezzel a német szívügyére, a környezettudatosságra hívta fel a figyelmet.

Kipróbálta az F1-es kerékcserét kollégánk az Aston Martinnál

A Brit Nagydíjról tudósító Mészáros Sándor az Aston Martin silverstone-i főhadiszállását látogatta meg, ahol két francia kollégával kereket cseréltek a csapat egyik F1-es gépén. Sanyi rövid beszámolója:

Kerékcsere egy Aston Martin F1-es autón a gyár kertjében kiváló barátaimmal, Fred Ferret-vel és Jerome Bourret-val a francia l'Equipe-től. Nekem a légkulcs jutott, megdolgoztunk a vacsoráért és mivel nem állt ki ellenfél, vélhetően meg is nyertük a kihívást. Köszönet a csapat sajtóosztályának a remek estéért, Jánvári Zsoltnak pedig azért, hogy az évek során felkészített a kerékcsere-hadműveletre!

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mészáros Sándor (@mesandor) által megosztott bejegyzés

Sokkoló baleset az F2-ben, a halo mentette meg Nissanyt (videó)

 Roy Nissany és Dennis Hauger is saját lábán hagyta el a helyszínt a Formula-2 vasárnapi főfutamán történt balesetben. A két versenyző az első körös tülekedésben akadt össze, Nissany a fűre kényszerítette Haugert a Vale előtti egyenes szakaszon, aki a defektes Premát nem tudta megállítani a kanyarig.

A sebesség nem volt nagy, az igazi bajt az okozta, hogy a magasított kerékvető külső oldala megdobta a norvég autóját, amely éppen a pilóta magasságába emelkedett és keresztezte az éppen ekkor kanyarodó Nissany útját. A visszajátszásokon jól látható, a halo állította meg a rendkívül szerencsétlen szögben érkező Premát. Ha ez a baleset néhány évvel korábban, a halo bevezetése előtt történik meg, a Prema egyenesen Nissany sisakjának csapódik.

 

F3: Egy győzelmet már szerzett a Leclerc család Silverstone-ban

Arthur Leclerc két alkalommal is megelőzte a pole-pozícióból induló Zak O’Sullivant a Formula-3 brit főversenyén. Először a második körben, éppen azokban a pillanatokban, amikor biztonsági autót rendeltek meg – ezért a monacóinak vissza kellett adnia a vezető pozíciót az SC-fázis alatt. Később, a 6. körben külső íven újabb manővert produkált, és innentől vezette az egész futamot, annak ellenére, hogy fő üldözőjét sosem sikerült leszakítania magáról. A Ferrari akadémistája F3-as pályafutása harmadik, saját és a Prema idei első futamgyőzelmét aratta.

Az első öt helyezett egy csoportban száguldott a célba. A Williams-támogatott O’Sullivan második helyezéssel szerezte első F3-as dobogóját. Az eredmény nem múlt sokon: Oliver Bearman az utolsó kanyarban belső íven támadta a carlinost, a kerékvetőn megcsúszott, ezért O’Sullivan az aszfaltról kikényszerülve szelte át a célvonalat. A dobogó utolsó fokára felérő Bearman mögött az egy körrel korábban még harmadik Caio Collett és a sprintfutamot megnyerő Isack Hadjar végeztek az első öt közt a biztonsági autóval kétszer is megszakított versenyen.

Megvan, melyik Red Bull-junior veszi át Vips tartalékosi posztját

Néhány napja jelentette be a Red Bull, hogy rasszista megnyilvánulás miatt (egy játékstream közben ejtett el oda nem illő kifejezést) felbontották Jüri Vips szerződését. Miközben az észt a Formula-2-ben versenyez – és ottani alakulata nem is tette ki a szűrét –, egyúttal a Red Bull és az AlphaTauri hivatalos F1-es tartalékversenyzőjeként is funkcionált az energiaitalosoknál. Christian Horner csapatfőnök Silverstone-ban elárulta: ezt a posztot Liam Lawson fogja mostantól betölteni mindkét alakulatuknál. Lawson ugyancsak az F2-ben szerepel, idén egy győzelmet aratott eddig.

Horner egyúttal arról is beszélt, hogy természetesen a többi juniorjuk útját is figyelemmel kísérik, beleértve a nemrég a McLarennel tesztelő Jehan Daruvalát, valamint Dennis Haugert is.

lawson-dppi

IndyCar: Pato O’Ward a McLarennel indulhat az élről

Az Arrow McLaren kormánya mögött O’Ward érte el a legjobb időt és szerezte meg az első rajthelyet az Honda Indy 200 futamra, amit magyar idő szerint vasárnap este fognak megrendezni Ohióban. A széria által használt kvalifikációs rendszerben a legjobb 6 pilóta külön dönti el a rajtelsőség kérdését a Fast 6-nek nevezett utolsó időszakban.

O’Ward használt gumikon kezdte a körözést, de már ezekkel is jó időt ért el, amit nehezen tudtak megközelíteni a riválisok. Legközelebb ekkor Scott McLaughlin (Team Penske-Chevrolet) és saját csapattársa Felix Rosenqvist volt hozzá. Majd a friss gumikkal tovább javította a köridőt 1:06,7054-re, amit már nem tudott senki megjavítani. A második helyre McLaughlin érkezett, míg Rosenqvist kénytelen volt beérni a 4. hellyel, mert Colton Herta (Andretti Autosport) elhappolta előle a 3. legjobb időt.

Az 5. helyre Scott Dixon (Chip Ganassi Racing Honda) érkezett, aki korábban már 6 alkalommal nyert ezen a pályán, de ezúttal 0,7 másodperccel lemaradt az első helyről. Mögötte Simon Pagenaud hozta be a 6. helyre a Meyer Shank Racing Honda autóját. A legjobb 10-be befért még Alex Palou, David Malukas, Kyle Kirkwood és Callum Illot.

Fotó: Arrow McLaren SP

Így szerezte meg a silverstone-i pole-t Sainz – videó

A Formula-1 hétperces összefoglalót tett közzé az esős időmérőről és Sainz karrierjének első F1-es pole-járól - ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!

maxresdefault_4

 

Itt pedig Sainz pole-köre is visszanézhető belülről:

maxresdefault (1)_3

Jön a futamok napja: íme a vasárnapi menetrend

A Formula-1-es Brit Nagydíj 16:00-kor kezdődik, de lesz F2, F3, WTCR, Kamion-Eb, DTM, TCR Europe és IndyCar is - mutatjuk a bőséges vasárnapi programot:

09:35 Formula-3, Főfutam (tv: M4 Sport, élő)

11:05 Formula-2, Főfutam (tv: M4 Sport, élő)

12:55 Kamion-Eb, 3. futam 

13:30 DTM, 2. futam 

14:10 WTCR, 1. futam (tv: Eurosport 1, 19:00, felv.)

15:00 Kamion-Eb, 4. futam 

15:45 - 16:15 IndyCar, Warm up 

16:00 Formula-1, Futam (tv: M4 Sport, élő)

17:00 TCR Europe, 2. futam 

18:15 WTCR, 2. futam (tv: Eurosport 1, 20:00, felv.)

18:45 IndyCar, Futam (arena4plus.network4.hu, élő)

pf_2

fotó: dppi

WTCR: Michelisz Q3-ba, Tassi fordított rajtrácsos első sorba jutott

Nincs megállás a Túraautó-világkupa mezőnye számára, amely a hétvégén Vila Real utcáin vendégeskedik. A szombati időmérő edzésen Santiago Urrutia bizonyult a leggyorsabbnak, saját Lynk & Có-s márkatársát, a kétszeres bajnok Yann Ehrlacher-t megelőzve. A legjobb ötöt felvonultató Q3-ban volt magyar szereplő is Michelisz Norbert, aki az ötödik pozícióban végzett, így egy-egy ötödik és rajthelyet szerzett a vasárnapi futamokra.

A legjobb magyar rajtpozíció így Tassi Attiláé, aki kilencedik lett, ezzel a fordított rajtrácsos versenyen a második kockából startolhat majd. Ami a Zengő Motorsportot illeti: Rob Huff hetedik időt futott (ez hetedik és negyedik rajthelyeket jelent az összetett dobogóért harcban álló brit számára), Nagy Dániel viszont az utolsó, 17. pozíciót kaparintotta meg. A világkupa pontversenyét vezető hyundaios Mikel Azcona egyébként nyolcadik lett a kvalifikáción. Vasárnap a futamok magyar idő szerint 14:10-kor és 18:10-kor startolnak.

michelisz-vilareal-idomero-wtcr-1

Csődeljárás alá került a finn MotoGP-pálya

Három éve folyamatosan halasztódik a KymiRing debütálása a gyorsaságimotoros-világbajnokságon, de lehet, hogy már nem is fog sor kerülni rá. A The Race szaklap ugyanis arról számolt be, hogy csődeljárási folyamatot indítottak a vadonatúj finn pálya ellen: a tulajdonosok állítólag 600 ezer euróval tartoznak az építési vállalatoknak.

Eredetileg már 2020-ban versenyt kellett volna rendezni a KymiRingen, ám akkor és tavaly is lefújták azt a koronavírus-járványra hivatkozva, míg idén az orosz-ukrán háború közelsége volt a hivatalos magyarázat – igaz, arról is szóltak értesülések, miszerint a pálya egész egyszerűen még mindig nincs kész, miután nem sokat nyúltak hozzá az ott tartott 2019-es teszt óta. Tény, hogy a homologizációra még mindig nem került sor – és lehet, hogy már nem is fog…

kymi-ring-motogp_1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Történelmi Porsche-győzelem a DTM szombati futamán

A Norisringen vendégeskedik a DTM, ahol az első futamon verseny helyett inkább roncsderbi zajlott. A gördülő rajthoz 27 versenyautó sorakozott fel, de az első visszafordító kanyarban rögtön tömegbaleset történt: a biztonsági autó hét körön keresztül volt a pályán, a mezőny létszáma pedig lecsökkent 21 autóra. A versenyen ekkor az első három helyezett Thomas Preining (Porsche), a pole-ból induló Kelvin van der Linde (Audi), René Rast (Audi) volt. A versenyzők továbbra sem kímélték a technikát és egymást sem, folyamatosak volt a kisebb-nagyobb ütközetek, a 34 körben már csak 13 autó volt versenyben: kiesett többek között az összetettben élen álló Sheldon van der Linde is. Az élen továbbra is Preining haladt.

Az utolsó tíz percre a 2. helyért alakult ki óriási küzdelem, Rast, Dennis Olsen (Porsche) és Laurens Vanthoor (Porsche) küzdöttek, de a tavalyi bajnok, Maximilian Götz (Mercedes) sem volt távol. Az első helyet továbbra is Preining birtokolta, a DTM-ben eléggé szokatlan négy másodperces előnnyel.

A sok biztonsági autós fázis miatt nem futották végig a kitűzött versenytávot, életbe lépett az ilyenkor alkalmazandó szabály: 55 perc után további 3 kört következett és jött a kockás zászló. A célban végül Preining ünnepelhetett. Történelmi győzelmet könyvelhetett el ezzel a Porsche, mert soha eddig nem szerzett DTM-versenyen első helyet a márka. A második helyre Olsen, a harmadikra Rast érkezett.

porsche-dtm-norisring-1

Chadwick megállíthatatlan: négyből negyedik győzelmét aratta

Nem úgy tűnik, mintha bárki meg tudná akadályozni, hogy Jamie Chadwick harmadszor is megnyerje a W Seriest: a kétszeres bajnok a pole-pozícióból indulva győzött hazai versenyén, Silverstone-ban. A brit hölgyversenyzőt még a futam közepén néhány percig szemerkélő eső sem zavarta meg, magabiztos előnnyel húzta be idei negyedik sikerét. A második helyért zajló csatából hamar kiszállt Alice Powell, akit tíz másodperces stop & go büntetéssel sújtottak, amiért a felvezető körön a majdnem lefulladása után nem került vissza az eredeti pozíciójába az SC1-es vonalig.

A dobogó második és harmadik foka így Emma Kimilainen és Abbi Pulling között dőlt el, méghozzá a legvégén: az utolsó előtti körben próbálkozott utóbbi, ám megforgatta a finnt. Végül Pulling visszaengedte riválisát, így Kimilainen lett a második, Chadwick idei legközelebbi kihívója pedig a harmadik, így értelemszerűen újfent nő a hátránya az összetettben, 37-ről 47 pontra.

chadwick-wseries-silverstone-1

Formula-E: Da Costáé a pole Marrakeshben, Vandoorne a mezőny végén

A Vancouver helyére beugró Marrakeshben vendégeskedik a hétvégén a Formula-E mezőnye, amely az idén megszokottaknak megfelelően csoportkörös-kieséses rendszerben döntött a rajtsorrendről. Már az első csoport óriási meglepetést hozott, ugyanis az utolsó helyen esett ki a világbajnokságot vezető Stoffel Vandoorne, aki így csupán a 20. rajtkockából indulhat majd a Mercedesszel. A csapattárs és címvédő Nyck de Vries sem jutott be a kieséses fázisba, de ő legalább a kilencedik pozíciót kaparintotta meg.

A párharcok során Edoardo Mortara és Antonio Felix da Costa jutott a fináléba – előbbi Mitch Evanst és Pascal Wehrleint, utóbbi Oliver Askew-t és a csapattárs Jean-Eric Vergne-t ejtette ki menet közben –, ahol végül csupán 24 ezredmásodperc döntött a DS Techeetah korábbi bajnoka javára, aki idei első pole-ját zsebelte be. A vb-tabellán második Vergne a harmadik rajtkockát kaparintotta meg. A Marrakesh ePrix itthoni idő szerint 18 órakor startol.

dacosta-marrakesh-kvali-dppi

fotó: DPPI