„Nem láttam, hogy olyan jól teljesítettek volna…” – Horner megint odaszúrt Wolffnak Verstappen miatt
https://formula.hu/parc-ferme/38339
Hosszú hónapok óta tart a kisebb szócsata a Red Bull és a Mercedes Formula-1-es csapatfőnökei között annak kapcsán, hogy Toto Wolff nyíltan udvarolt többször is Max Verstappennek. Még Zandvoortban is arról beszélt a Mercedes-vezér, hogy csak a nyáron dőlt el, hogy 2025-ben nem érkezik hozzájuk az energiaitalosokkal egyébként 2028-ig szerződéssel rendelkező világbajnok. De vajon aggódott-e Christian Horner Verstappen esetleges elvesztése miatt?
„Nem. Azt találom inkább meglepőnek, hogy ilyen sokat beszéltek erről a médiában. A helyzet mindig is egyértelmű volt köztünk Maxszal, és szerintem beszélhetnek mások, de mi komfortosan érezzük magunkat azzal, ahol állunk” – fogalmazott a Holland Nagydíj után Horner, aki arra is utalt, hogy Verstappen megtartása és maradása függhet a Red Bull teljesítményétől, és egyúttal ennek kapcsán oda is szúrt a Mercedesnek:
„Rajtunk áll, hogy teljesítsünk. Van egy megállapodásunk 2028-ig, szóval tőlünk fog, hogyan teljesítünk. Nem láttam úgy, hogy Toto autói olyan jól teljesítettek volna ma… Minden szerződésnek van teljesítményre vonatkozó része. Nem fogunk ezekről beszélni, de amíg versenyképes az autónk, tudjuk, mi a helyzet. 2028 még nagyon messze van, a mi feladatunk győztes autóval előállni.”
Szépen helytálltak a magyarok a Gokart Világdöntőn
https://formula.hu/parc-ferme/31000
Szombaton délután véget ért a Rotax Max Grand Finals Bahreinben, vagyis a Gokart Világdöntő, melyen több magyar versenyző is érdekelt volt. A legkisebbek között Nógrádi Nimródot sajnos egyből kiforgatták a rajt után, de nagyszerű felzárkózással a 36. pozícióból egészen a 21. helyig jött előre. A MiniMaxban Zsebő Marcell rajtpozícióján hat helyet javítva ért célba a 29. helyen, míg a Juniorok közt Krepcsik Áron egy 16. helyet szerzett Magyarországnak három helyet javítva.
A legjobb helyezést a két Senior kategóriában induló versenyzőnk érte el: Juráncsik Balázs a 12. helyen végzett, Kovács Zsombor pedig közvetlenül mögötte ért célba. Balázs kilenc, Zsombor pedig nem kevesebb, mint 18 helyezést javítva szelte át a célvonalat. A DD2-ben Major Bence a 31. pozícióban zárta a döntőt, míg a DD2 Masters kategóriából Gyutai Péter egy 15. helyezéssel térhet haza.
Micromax: Nógrádi Nimród 21. hely
Minimax: Zsebő Marcell 29. hely, Körmöczi Ákos - nem jutott a döntőbe
Max Junior: Krepcsik Áron 16. hely, Lantos Balázs - nem jutott a döntőbe
Max Senior: Jurancsik Balázs 12. hely, Kovács Zsombor 13. hely
DD2: Major Bence 31. hely
DD2 Masters: Gyutai Péter 15. hely
Fotó: Rotax Karting
Rossi és Vinales is a legkevesebb pontot kapó versenyzők között zárt MotoGP-s rangsorunkban
https://formula.hu/parc-ferme/30993
A Formula Motocast 2021-es szezonértékelő adásában felállítottuk az év legjobb MotoGP-motorosainak top 10-es rangsorát, de néhány szót azokról is ejtettünk, akik kiszorultak az élbolyból – és bizony ebbe a körbe tartozott Valentino Rossi és Maverick Vinales is. A róluk szóló részt 5:18-tól hallgathatjátok:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Így vágnak neki a finálénak a magyar gokartosok
https://formula.hu/parc-ferme/30999
Ma jönnek a döntő futamok a Rotax Max Challenge Grand Finalsen, azaz a gokart világdöntőn. Körmöczi Ákos nem jutott be a döntőbe, miután megbüntették, mert egy ütközés után beesett az orrkúpja és Lantos Balázs sem lehet már ott a finálén. A többi magyar versenyző az alábbiak alapján áll fel a kategóriánként 36 versenyzősre szűkített rajtrácsra:
Micromax: Nógrádi Nimród 10. sor
Minimax: Zsebő Marcell 18. sor
Max Junior: Krepcsik Áron 10. sor
Max Senior: Jurancsik Balázs 11. sor, Kovács Zsombor 16. sor
DD2: Major Bence 18. sor
DD2 Masters: Gyutai Péter 8. sor
A tervezett menetrendet ide kattintva tekinthetitek meg(Magyarországon két órával visszább vagyunk!): https://www.rotax-kart.com/upload/files/6527.pdf
Élő közvetítés: https://www.youtube.com/user/RotaxKarting
Fotó: MGSZ (a kép jobb szélén Muhammad Wally dél-afrikai versenyző, aki egy nemes összefogás révén a Magyar Gokart Szövetség segítségével tud versenyezni a világbajnokságon, ezért magyar színekben indult)
Képekben foglalták össze Max Verstappen karrierjét
https://formula.hu/parc-ferme/30997
Egy fantasztikus csata végén a szezonzáró futamon pályafutása első világbajnoki címét szerezte meg Max Verstappen, akinek tiszteletére a Formula-1 különleges összeállítást készített. A sportág hivatalos Instagram oldalán a holland versenyző karrierjének legfőbb pontjait szedték össze, valamint a hozzájuk tartozó fotókat.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Többek között ezekkel a manőverekkel hódította el Vettel az Előzés-díjat
https://formula.hu/parc-ferme/30992
Az idei szezonban bevezetett újítás volt, hogy az év végén külön díjban részesítették a legtöbb előzést bemutató versenyzőt. Végül Sebastian Vettel bizonyult a legjobbnak ebben a tekintetben, Fernando Alonsót és Kimi Raikkönent megelőzve – az F1 Instagram-oldalának lapozható bejegyzésében meg is nézhetünk néhány manővert az Aston Martin négyszeres világbajnokától:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Nem sokon múlt, hogy Hamilton és Bottas párosa rekordot döntsön
https://formula.hu/parc-ferme/30991
Öt év után távozik a Mercedestől Valtteri Bottas, aki így kereken 100 versenyt teljesített Lewis Hamilton csapattársaként. Mint azt a Formula Podcast Facebook-csoport egyik tagja, Varga Csaba alább látható remek grafikája is mutatja, ezzel kis híján rekordot döntött a páros, hiszen Michael Schumacher és Rubens Barrichello duója 104 futamot töltött egymás oldalán a Ferrarinál – ám mint az az ábrán is látszik, ők hat idényen keresztül versenyeztek együtt, míg a brit és a finn „csak” ötig. A vonatkozó rangsorban David Coulthard és Mika Hakkinen párosa a harmadik, a mclarenes duót eggyel előzték meg Bottasék.
A Honda naggyá tenné Yuki Tsunodát
https://formula.hu/parc-ferme/30990
Eddigi karrierje legnagyobb teljesítményével rukkolt elő a szezonzárón az eddigiekben sokat kritizált ifjú japán pilóta, akit a kurtán-furcsán távozó (de közben gyakorlatilag az F1-ben maradó) Honda a legmagasabb szintre akar emelni – mint azt a helyszínen dolgozó kollégánk megtudta a szezonzárón. A japán pilótáról és a Honda „búcsújáról” 01:14:58-tól beszélgettünk a Formula Podcast Abu Dhabit értékelő adásában.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Videó: Így élték meg a szerelők a Red Bull garázsában az utolsó kört
https://formula.hu/parc-ferme/30989
Feszült pillanatok, majd mámoros őrjöngés – ez jellemezte az energiaitalosok bokszát az Abu Dhabi Nagydíj hajrájában:
Újra F2-es autóban Correa: Most is gondolok Anthoine-ra
https://formula.hu/parc-ferme/30988
Több, mint két év telt el a tragikus spái F2-es baleset óta. Az ütközést túlélő Juan Manuel Correa 2021-re felépült annyira, hogy újra versenyautóba ülhessen, és egy teljes szezont teljesített a Formula-3-ban. Az év végén pedig lehetőséget kapott, hogy az F2-be is visszatérjen egy kicsit. A Charouz autóját vezetve részt vett a nevelőszéria tesztjének mindkét napján, és az autóban természetesen előtörtek az emlékek. „Nagyon különleges érzés újra Formula-2-es autót vezetni. Egy ilyen nap emlékeztet engem arra, mennyire szerencsés vagyok, hogy itt lehetek és megélhetem mindezt. Mint mindig, ma is gondolok Anthoine-ra és a családjára” – nyilatkozta Abu Dhabiban.
A juniorszéria eddig két napon át gyakorolt, az elsőt Jehan Daruvala zárta az élen, aki a teszt idejére megkapta a Prema egyik autóját, mögötte Felipe Drugovich és az újonc Jack Doohan zárt. A második napon Drugovich már az első helyre tört, de Doohan ott maradt mögötte, Logan Sargeant kíséretében. A teszt szombaton zárul.
It felt very special to be back behind the wheel of a @Formula2 car today. Days like today remind me of how lucky I am to be here and continue to live these experiences. As always, but specially today, thinking of Anthoine and his family
— Juan Manuel Correa (@JMCorrea__) December 16, 2021
Thank you all for your kind messages! pic.twitter.com/tMnlUr02uf
Ki az új FIA-elnök? Van már némi F1-es tapasztalata!
https://formula.hu/parc-ferme/30987
A Jean Todt helyére megválasztott Mohammed ben Sulayem neve talán nem mond sokat. Az FIA leendő, dubaji elnöke számára azonban nem ismeretlen a Formula-1, az alábbi videón például a legemlékezetesebb F1-es alakítását nézhetjük meg. Szavak helyett beszéljenek a képek!
A fiával egy csapatban indul Juan Pablo Montoya
https://formula.hu/parc-ferme/30986
Megerősítette részvételi szándékát a DragonSpeed istállója a jövő évi IMSA WeatherTech SportsCar bajnokságban. Ebben a sorozatban idén csak a Daytona 24-en vettek részt, ahol az LMP2-es kategória harmadik helyén végeztek, a Le Mans-i 24 óráson viszont az LMP2 Pro Amben a legjobbak lettek, Henrik Hedman, Ben Hanley és Juan Pablo Montoya triójának köszönhetően. Jövőre az észak-amerikai sorozaton belül ugyanabban a kategóriában indulnak el, mint ebben az esztendőben, ám a korábbi hármas esetében annyi változás lesz, hogy a kolumbiai pilóta fia, Sebastian érkezik Hanley helyére.
A 16 éves versenyző így tehát az apjával együtt fog versenyezni, a WEC bahreini újonctesztjén pedig a kategóriája a legjobbjának bizonyult. „Ez egy nagyszerű lehetőség számomra, és nagyon hálás vagyok a DragonSpeed és a Henrik által adott lehetőségért! Apával versenyezni egy valóra vált álom, hiszen ő volt a példaképem, amikor felnőttem. A bahreini teszt nagyszerű élmény volt, és a csapat rengeteget segített abban, hogy rövid idő alatt sokat fejlődjek. Alig várom, hogy újra együtt dolgozhassunk” – idézte Sebastian Montoya szavait az alakulat hivatalos közleménye.
. @jpmontoya confirmado por @DragonSpeedLLC para correr el #IMSA 2022 en LMP2. Participará con su hijo, @sebasmontoya58 en las 12 horas de Sebring. @fedeautos @Oreca https://t.co/0j1o9NIquz pic.twitter.com/OS8ZPTP5eR
— Premiere Motors (@premiere_motors) December 17, 2021
Kétszeres WEC-világbajnok Porsche-csapata indul a DTM-ben
https://formula.hu/parc-ferme/30985
Leadta nevezését a 2022-es DTM-szezonra a Team 75 Motorsport, amely KÜS Team Bernhard néven egy Porsche 911 GT3-R-t indít a kilenc versenyhétvégén – a név árulkodó, a csapat tulajdonosa Timo Bernhard, aki a Porsche színeiben 2015-ben és 2017-ben a WEC világbajnoka lett (Brendon Hartley-val, valamint az első alkalomban Mark Webberrel, másodszor Earl Bamberrel trióban), a Le Mans-i 24 órást pedig szintén kétszer, 2010-ben (az Audival) és 2017-ben nyerte meg. A csapat hat szezont töltött az ADAC GT Masters kategóriában, és már a versenyzője is megvan: az osztrák Thomas Preining vezeti majd a Bernhard-féle Porschét.
A 2021-es szezonban csupán egyetlen versenyen bukkant fel a mezőnyben Porsche: a Nürburgringen, ahol a márka specialistája, Michael Ammermüller kiváló negyedik rajtkockát szerzett. Jövőre három 911 is lesz állandó jelleggel a mezőnyben, ugyanis az SSR Performance – a Nürburgringen vendégszereplő GT-csapat – két autót is csatasorba állít, még nem ismert, mely versenyzőkkel.
Így állnak a magyarok a gokart világdöntőn
https://formula.hu/parc-ferme/30984
December 11. és 18. között zajlik Bahreinben a Rotax Világdöntő, melyre számos magyar versenyző is kijutott. A Magyar Bajnokság egyes kategóriáinak nyertesei, illetve a nemzetközi szériákban sikeres gokartosok nyertek tikettet, hogy év végén összemérjék tudásukat a világ legjobbjai ellen. A magyar színekben induló versenyzők egyelőre jól szeepelnek, az alábbi eredményekkel jutottak tovább az előselejtezőből:
Micromax: Nógrádi Nimród 25. hely
Minimax: Zsebő Marcell 36. hely, Körmöczi Ákos 39. hely
Max Junior: Krepcsik Áron 26. hely, Lantos Balázs 54. hely
Max Senior: Jurancsik Balázs és Kovács Zsombor - nincs még összesített eredmény, de az első futamot mindketten a top tízben zárták és a másodikon is a mezőny első felében szerepeltek
DD2: Major Bence 37. hely
DD2 Masters: Gyutai Péter 15. hely
A döntő futamokat szombaton, december 18-án rendezik. A további magyar eredményekről és esetleges sikerekről természetesen addig is beszámolunk!
Fotó: MGSZ, Gyutai Péter
Meglehetősen szokatlan videóval mutatta be új WRC-autóját a Ford
https://formula.hu/parc-ferme/30983
A Rali-vb most lép be a hibridkorszakba, az egy hónap múlva esedékes Monte-Carlo Ralin debütálnak élesben az új autótk - a Ford Puma Rally1 Hybridet viszont az M-Sport már bemutatta egy videóval. A pilótaülésben a csapat egyik valódi versenyzője, Adrien Fourmaux:
Sainz csendben megérkezett a legnagyobbak közé
https://formula.hu/parc-ferme/30982
Hamilton, Verstappen és Bottas mellett van még egy versenyző, aki zsinórban három éve a legjobb hat között végez a bajnokságban. Egy olyan versenyző, aki csapaton belül három éve folyamatosan veri az új generáció aranyifjait: kétszer Norrist, egyszer Leclerc-t. Bár nem emlegetik annyiszor az új csillagok sorában, mint Russellt vagy épp Verstappent, Carlos Sainz helye idén végképp megkérdőjelezhetetlenné vált az új éra legnagyobb alakjai között. Sainzról 01:01:08-tól beszélgettünk a Formula Podcast szezonzárót értékelő adásában.
Így zajlott a rádiózás az utolsó körökben Abu Dhabiban
https://formula.hu/parc-ferme/30981
A Formula-1 YouTube-csatornája feldolgozta az Abu Dhabi Nagydíj utolsó köreit, a középpontba a rádióforgalmat és az onboard felvételeket helyezve. Így kommunikált Lewis Hamilton és Max Verstappen csapatával, valamint a két istálló Michael Masi versenyigazgatóval.
„Vissza kell állítani az előző kör eredményét, ez így nem helyes” – rádiózta a leintés után Toto Wolff. A következményeket jól ismerjük: a Mercedes végül nem fellebbezett, de tiltakozásként sem a csapatfőnök, sem Lewis Hamilton nem vett részt a szezon végi díjátadón.
Hosszabbított régi partnerével a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/30979
A Kaspersky és a Ferrari már 2010 óta dolgozik együtt, a biztonsági megoldásokat nyújtó cég pedig azóta hiba nélkül óvja az olasz istálló féltve őrzött adatait, így a legutóbbi 2015-ös hosszabbításukat követően most ismét egy hosszabb távú megállapodást írtak alá a felek, amiben mindketten kiemelték, hogy a Ferrari a Kaspersky segítségével próbál meg visszatérni az élmezőnybe 2022-ben, a Red Bull és a Mercedes mellé.
Verstappen a LEGO világában is bajnok lett
https://formula.hu/parc-ferme/30977
Megérkezett a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj legós összefoglalója is. Nézzük, hogyan látta a The Moving Bricks a hihetetlen finálét!
Videó: így vigasztalta Vettel, Schumacher, Ricciardo és Norris is Hamiltont
https://formula.hu/parc-ferme/30972
A drámai körülmények között, önhibáján kívül elvesztett vb-döntő után lévő Lewis Hamiltonhoz Sebastian Vettel, Mick Schumacher, Daniel Ricciardo és Lando Norris is odament:
Nothing but respect. #AbuDhabiGP #F1
— Aston Martin Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) December 14, 2021
pic.twitter.com/O6EYuOwxgl
Váratlan helyen nyílhatnak újra az F1 kapui Giovinazzi számára
https://formula.hu/parc-ferme/30976
Antonio Giovinazzi nagyon fogadkozott, hogy nem ez lesz az utolsó F1-es futama, s mint Mészáros Sándor kollégánk megtudta az Abu Dhabi Nagydíjon, olyannyira van alapja a szavainak, hogy a Formula–E-szerződésébe is belefoglaltak egy kilépési záradékot, ugyanis úgy tűnik, hogy lehet érdeklődés a szolgálataira, ha nem is jövőre, de 2023-tól. Csak épp nem a Ferrari háza táján… A Giovinazzi helyzetével kapcsolatos pusmorgást 01:26:57-től hallhatod.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!