DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 21. hétfő

„Nem láttam, hogy olyan jól teljesítettek volna…” – Horner megint odaszúrt Wolffnak Verstappen miatt

Hosszú hónapok óta tart a kisebb szócsata a Red Bull és a Mercedes Formula-1-es csapatfőnökei között annak kapcsán, hogy Toto Wolff nyíltan udvarolt többször is Max Verstappennek. Még Zandvoortban is arról beszélt a Mercedes-vezér, hogy csak a nyáron dőlt el, hogy 2025-ben nem érkezik hozzájuk az energiaitalosokkal egyébként 2028-ig szerződéssel rendelkező világbajnok. De vajon aggódott-e Christian Horner Verstappen esetleges elvesztése miatt?

„Nem. Azt találom inkább meglepőnek, hogy ilyen sokat beszéltek erről a médiában. A helyzet mindig is egyértelmű volt köztünk Maxszal, és szerintem beszélhetnek mások, de mi komfortosan érezzük magunkat azzal, ahol állunk” – fogalmazott a Holland Nagydíj után Horner, aki arra is utalt, hogy Verstappen megtartása és maradása függhet a Red Bull teljesítményétől, és egyúttal ennek kapcsán oda is szúrt a Mercedesnek:

„Rajtunk áll, hogy teljesítsünk. Van egy megállapodásunk 2028-ig, szóval tőlünk fog, hogyan teljesítünk. Nem láttam úgy, hogy Toto autói olyan jól teljesítettek volna ma… Minden szerződésnek van teljesítményre vonatkozó része. Nem fogunk ezekről beszélni, de amíg versenyképes az autónk, tudjuk, mi a helyzet. 2028 még nagyon messze van, a mi feladatunk győztes autóval előállni.”

f1-horner-verstappen-redbull

Ebből merít erőt Hamilton a nehéz időkben

A Mercedes TikTok-csatornáján tartott kérdezz-feleleket a hétszeres világbajnokkal, aki rajongói kérdéseire válaszolt. Sok minden más (bőrápolási rutin vagy épp George Russell szörfözési készségei) mellett azt is megkérdezték tőle, mivel igyekszik motiválni magát a nehéz időkben. A kérdés igencsak aktuális, hiszen a Mercedes az idei szezonban visszaesett és egyelőre csak álmodhatnak a címvédésről. Hamilton a családja mellett az edzést emelte ki; úgy érzi, ha például futás közben a fizikai határait feszegeti, az feltölti őt.

@mercedesamgf1 Reply to @bernard33_f1 Kicking off the #AskLewis TikTok Q&A! How does Lewis keep positive during the tough times? #F1 #MercedesF1 #Motorsport ♬ original sound - Mercedes-AMG F1

Ezt hiányolja Brawn az idei szezonból

A 2021-es szezon parádésra sikeredett, a Formula-1 legnagyobb örömére, és úgy tűnik, 2022 is folytatja a hagyományokat. Ismét kétesélyes a bajnokság, Max Verstappen kihívója ezúttal a Ferrari, Charles Leclerc vezetésével. Eddig kiegyensúlyozott és fordulatos küzdelem zajlik a két fiatal között, így az idei szezonra sem lehet eddig panasz. A sportért felelős igazgatónak, Ross Brawnnak azonban még hiányérzete van.

„Nagyon élvezem kettejük csatáját, de őszintén szólva reméltem, hogy a Mercedes mostanra azért már versenyképesebb lesz. Nehezen indult a szezonjuk, és nagyon keményen dolgoztak, szóval azt hittem, látunk majd némi fejlődést tőlük, de egyelőre tovább szenvednek. Fantasztikus lenne, ha egy harmadik csapat is beszállna a küzdelembe” – fogalmazott Brawn, aki máskülönben elégedett eddig a látottakkal.

A Miami pálya álkikötője nem sikerült túl élethűre

A floridai Formula-1-es pálya több kilométerre található Miami ikonikus tengerpartjától, de hogy megidézzék a hangulatot, a pálya egyik kanyarjába terveztek egy jachtkikötőt, hajókkal, mólókkal és vízzel. A látványtervek alapján sokan találgatták, vajon valódi vizet vezetnek-e a területre. Nos, a válasz megérkezett: a szervezők felfestették a vizet, ami, valljuk be, nem lett túl élethű, így a közösségi média felhasználói jót szórakozva osztják meg a frissen készült képeket. Bárki nyeri a versenyt, lehetőleg ne ugorjon egy fejest!

DTM: Müller 2020 után újra futamot nyert, Schumacher vezetett Portimaóban

A Német Túraautó-bajnokság 2019-es és 2020-as ezüstérmese, Nico Müller utoljára az utóbbi év szezonzáróján szerzett futamgyőzelmet. A 2022-es nyitóforduló hétvégéjén, vasárnap azonban ismét régi önmagát idézte: előbb a pole-pozíciót szerezte meg, majd a futamot is megnyerte, gyakorlatilag végig a vezetést érő pozíciót tartva a Team Rosberg Audijával a rajtnál történt pár kiesést leszámítva eseménytelen futamon.

Fő üldözője a brazil Felipe Fraga volt a Red Bull–Ferrarival, aki a futam többségében két másodperc alatt tartotta lemaradását – előzési közelségbe nem került, de újoncként nem rossz eredmény a második hely. Mirko Bortolotti dupla dobogót ünnepelt két harmadik pozíciójával. Marco Wittmann és a címvédő Maximilian Götz végeztek az első ötben, a szombati győztes, a negyedik helyről startoló Lucas Auer azonban végül pontot sem szerzett. David Schumachert érdemes kiemelni, aki körökön keresztül vezette a futamot, mivel jóval később állt ki a mezőny többségénél – a német újonc így sem volt pontszerzés közelében, 15. helyen ért célba.

Button: Nem vagyok korábbi világbajnok, világbajnok vagyok

A 2009-es szezont megnyerő Jenson Buttonra, akárcsak a Formula-1 többi bajnokára, leszámítva az éppen aktuális címvédőt, szokás a „korábbi világbajnok” kifejezést használni. A 42 éves brit azonban gyűlöli ezt a titulust.

„A világbajnoki cím örökké veled marad. Én nem leszek soha korábbi világbajnok, utálom, ha az emberek így mondják. Világbajnok vagyok, ezt nem lehet elvenni tőlem” – mondta a Gentleman’s Journalnak Button. „Amikor reggelente az ember felébred, akkor nem a győzelmek jutnak eszébe, hanem az: a fenébe, világbajnok vagyok!”

A Formula-1-hez továbbra is szálak fűzik a Williams tanácsadójaként, de a versenyzői létet nem sírja vissza: „Nem hiányzik a Formula-1. Ez a sport csúcsa, nem bánom, hogy nem kell 23 versenyre elutaznom szerte a világban. Veszélyes hely, hiszen én 20 és 36 éves korom között voltam a Formula-1-ben, és ezalatt nem tanultam meg sokat az életről. Utána kellett felnőnöm” – fogalmazta meg a (nem korábbi) világbajnok.

Parádés külső íves előzéssel dőlt el a Moto3-as futam Jerezben – videó

A Jorge Lorenzo nevét viselő utolsó kanyar már számos emlékezetes, sőt botrányos jelenetet hozott a Spanyol Nagydíjak történetében, most pedig a Moto3-as versenyen Izan Guavera produkált egy fantasztikus manővert a fináléban. A pole-ból induló spanyol harmadikként érkezett meg az utolsó kanyarba, de a külső íven körbemotorozta ellenfeleit, így megnyerte a legkisebb kategória addig is izgalmas futamát – íme, mozgóképen a zseniális megmozdulás:

 

Ha valakinek ismerős a jelenet, az nem a véletlen műve: több évvel ezelőtt a Superbike-vb itteni fordulóján Eugene Laverty mutatott be egy hasonló előzést Marco Melandri ellen:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ez jut Leclerc és Sainz eszébe Ayrton Sennáról

Május 1-jén Ayrton Sennára emlékezik a Formula-1 közössége, aki 28 évvel ezelőtt, Imolában veszítette tragikusan életét. A Ferrari két pilótájának gondolatait posztolta a brazil legendáról.

Charles Leclerc: „Apám Ayrton rajongója volt, és ahogy nagyobb lettem, nekem is a hősömmé vált.”

Carlos Sainz: „Szerintem minden sportoló tudatában van, mennyire különleges volt Ayrton.”

Játékra hív minket az Alpine csapata

Egy igazi klasszikust elevenített fel a francia alakulat a közösségi oldalain. Az Alpine Esteban Oconról posztolt két képet, és a játék lényege, hogy nekünk kell megtalálni a két fotó között a különbségeket. Némelyik elég szembetűnő.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

BWT Alpine F1 Team (@alpinef1team) által megosztott bejegyzés

Így szerezte meg Vandoorne a Mercedes első sikerét Monacóban

A Formula-E történetében még soha nem fordult elő, hogy a Mercedes futamgyőzelmet ünnepelhessen Monaco utcáin, szombaton azonban erre is sor került. Stoffel Vandoorne egy kiváló stratégiával nyerte meg a szezon hatodik futamát, melynek rövid összefoglalóját az alábbi videón tekinthetjük meg. 

Lando Norris egy medencében készül a Miami Nagydíjra

Már nem kell sokat várni arra, hogy bemutatkozzon a Miamiban kialakított utcai pálya, a jövő héten ugyanis az Egyesült Államokba látogat el a Formula-1 mezőnye. A helyszínen várható melegre, és napsütésre Lando Norris elég sajátos módon készül, melyről a McLaren is megosztott egy fotót nemrégiben.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

Új időmérős formátum érkezhet jövőre

Megváltozhat a Formula-1 kvalifikációjának rendszere 2023-tól. A The Race beszámolója szerint legalább két versenyhétvégén tesztelhetik az újdonságot a következő esztendőben. A hírek alapján a formátum hasonló lenne a mostanihoz, a különbséget a gumikra vonatkozó szabályokban lehet majd felfedezni. A lap úgy tudja, a jövőben a versenyzők a jelenlegi nyolc helyett csak négy szett lágy gumit kapnának, a közepesből szintén négy, a keményből pedig három lenne elérhető. Ezzel egyetemben a különböző szakaszok során pontosan meghatároznák, melyik keveréket lehetne használni, száraz pályás körülmények esetén a Q1-ben csak a kemény, a Q2-ben a közepes, míg a Q3-ban a lágy abroncsokkal futhatnának a versenyzők, és ezt kizárólag a nedves körülmények írnák felül. A változattással az F1 tovább csökkentené a sportág környezetre gyakorolt hatást, mivel így jóval kevesebb abroncsot kellene legyártania a Pirellinek.

A Ferrari számára továbbra is fontos a Mission Winnow kampány

Bár úgy tűnt végleg eltűnhetnek a csapatot régóta szponzoráló Philip Morris cég kampányának logói, április elején kiderült, a felek továbbra is folytatják az együttműködésüket. Erről nemrégiben Mattia Binotto beszélt, aki úgy véli, fontos volt, hogy fenntartsák a régóta fennálló kapcsolatot, még akkor is, ha a megállapodás jellege megváltozott.

„Fontos tudni, hogy ez egy hosszú partnerség volt a Philip Morris vállalatával, amire nagyon büszkék vagyunk, és nagyon boldogok vagyunk, hogy még mindig tart. Ez volt a két fél szándéka, mert ennyi év után fontos volt, hogy együtt maradjunk. Igaz, a partnerség felépítésében történt némi változás, de anélkül, hogy túl sok részletbe bocsátkoznék, végül is fontosabb volt, hogy biztosítsuk a folytatást” – idézte a Ferrari csapatfőnökét a Motorsport.

Lucas Auer győzelmével indult a DTM idei szezonja

A portimaói pálya ad otthont a Német Túraautó Bajnokság szezonnyitójának Portugáliában. Az idei első időmérő edzésén elképesztően szoros küzdelem után Mirko Bortolotti szerezte meg a pole-pozíciót, mindössze 11 ezreddel megelőzve Mikaël Greniert, míg a második sorból Lucas Auer és Felipe Fraga várhatta az első futam kezdetét. Az idei év első versenyén Bortolotti jól kapta el a rajtot, és jó ideig viszonylagos nyugalomban lehetett az élen, ám egy biztonsági autós periódus után végül bukott néhány pozíciót, az első helyet pedig Auer vette át. A Mercedes versenyzőjét ugyan szorosan követték a vetélytársak, de a leintésig már senki sem állította meg, így egy győzelemmel kezdte a 2022-es idényt. Mögötte a márkatárs, Luca Stolz ért be a második helyen, míg a Lamborghinivel induló Bortolotti megrázta magát hibája után, és sikerült elcsípnie a dobogó legalsó fokát. A kilencszeres rali-világbajnok Sebastian Loeb első versenyén a 16. helyen zárt. A folytatás vasárnap következik a második futam kvalifikációjával 10:00-tól. 

Daniel Ricciardo futamgyőzelem nélkül is bevállalta a cipőzést

Hamarosan Miamiba érkezik az F1 mezőnye, ennek apropóján pedig az ausztrál versenyző ellátogatott Trevor Noah Daily Show című műsorába, melyben egy ízben már szerepelt korábban. A beszélgetés során a műsorvezető mindent megtett azért, hogy vendége tökéletesen otthon érezze magát, így a klasszikus shoey is megtörtént. A McLaren pilótája általában a nagyobb sikerek után mutatja be ezt a pódiumon, ezúttal azonban kivételt tett a műsor kedvéért. „Általában nem szoktam ilyet csinálni, hacsak nem nyertem, de legalább a cipő ezúttal nem volt rajtam” – mondta Ricciardo.

A videó a képre kattintva indul!

https://www.youtube.com/watch?v=HTRmZTZh-o8

Mitch Evans rajtolhat az élről Monacóban

A Jaguar versenyzője nyerte meg a Formula-E monacói kvalifikációját, így az új-zélandi pilóta indulhat a pole-pozícióból a szombat délutáni versenyen. Evans már a szabadedzések során is a legjobbak között volt, a második gyakorlás során pedig mindössze két tizeddel maradt le az élen záró Antonio Felix da Costa mögött. A 27 esztendős pilóta az időmérőn már nem talált legyőzőre, és két korábbi bajnoknál is gyorsabb volt a párharcok során. A negyeddöntőben Lucas di Grassi, az elődöntőben pedig Jean-Eric Vergne kapott ki tőle, míg a fináléban Pascal Wehrlein várt rá, akit végül szintén legyőzött.

Folytatás a futammal 15:00-tól.

Különleges alkotás készült Lewis Hamiltonról

Abszolút nem állíthatnánk, hogy a hétszeres világbajnok unalmasan öltözködött volna az előző évben, mivel szinte mindegyik versenyhétvégére valamilyen egyedi ruházatban érkezett meg, a paddockban pedig többféle arcát is megmutatta ezáltal. Ezekből egy igazán látványos grafika készült, amit a Circus Comic oldalán osztottak meg nemrégiben. Az alkotó egy válogatást készített Lewis Hamilton tavalyi megjelenéseiből. 

Az 1-es rajtszám nem mindenkinek hozott szerencsét

A Formula-1 történtében elég kevés olyan versenyzőt találni, akik címvédőként nem tudtak futamot nyerni az 1-es rajtszámmal, vagy miközben megkaphatták volna azt. A Firstsector és az F1news4u nevű oldalak nemrégiben arra vállalkoztak, hogy összegyűjtik ezeket a versenyzőket, így végül tizenegy ilyen emberre bukkantak. Phill Hill, Mario Andretti, Jody Scheckter, Damon Hill, és Jacques Villeneuve képtelen volt ezzel a rajtszámmal nyerni, Mike Hawthorn, Nigel Mansell, és Nico Rosberg a bajnoki cím után vonultak vissza, míg Jochen Rindt sajnos tragikus balesete miatt már nem élhette meg a bajnoki sikerét. Giuseppe Farina és Alberto Ascari némileg kakukktojások ezen a listán, mivel ők soha nem használták az egyest, tekintve, hogy akkoriban a számozási rendszer még nem volt állandó, ám a világbajnoki cím megszerzése miatt kijárhatott volna nekik.

Aki több ilyen tartalomra kíváncsi, annak érdemes csatlakoznia a Formula Retro nevű csoportunkhoz! 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

First Sector (@firstsector_) által megosztott bejegyzés

Felismerik-e a különböző tésztákat a Ferrari pilótái?

 

Olaszos hangulatú kihívást talált ki pilótáinak a maranellói istálló, Carlos Sainz és Charles Leclerc feladata a különböző tésztafajták megnevezése volt. Közben pedig interjúkérdésekre is válaszolniuk kellett, többek között azt tudakolták tőlük, mit vinnének magukkal egy lakatlan szigetre vagy épp milyen szabályváltozást vezetnének be a Formula-1-ben.

 

Máris megkapta a csapatok fényezését a Gen3 versenygép

A Formula-E bemutatta következő generációs versenygépét. A tervek szerint kilencedik szezonban (2022/23) debütáló Gen3-at gyorsan beöltöztették több csapat gúnyájába is: íme a Nissan, a Jaguar, a Mahindra és az Envision koncepciói.

Másodvirágzását éli vagy csak kikerült a reflektorfényből Valtteri Bottas?

A Formula Podcast imolai futamértékelőjében több jelölt közül végül az Alfa Romeo finn versenyzőjének adtuk a hétvége meglepetésének járó különdíjat, ugyanakkor kisebb vita is kialakult a stábtagok között, hogy vajon valóban jobb produkciót nyújt-e az új közegben, mint a Mercedesnél vagy a látszat csal – a vonatkozó részt 1:05:14-től hallgathatjátok:

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict