DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 15. kedd

Verstappen „nem emlékszik” a találkozóra Wolff-fal

Az F1-es Holland Nagydíj időmérőjét követő sajtótájékoztatón, melyen a Formula.hu tudósítója is jelen volt, a második helyen záró Max Verstappent megkérdezték arról a találkozóról, mely Toto Wolff elmondása szerint a Mercedes első embere és a Verstappen-tábor között zajlott le egy esetleges Mercedeshez igazolással kapcsolatban.

verstappen-zandvoort-7

„Milyen találkozó?” – kérdezett vissza Verstappen, majd amikor arról érdeklődtek nála, hogy részt vett-e ezen a találkozón vagy csak a menedzsmentjével egyeztetett Wolff, így reagált: „Nem emlékszem.”

A hollandnak azt a kérdést is nekiszegezték, hogy szerinte Wolffnak abba kellene-e hagynia, hogy rendszeresen róla és a leigazolásáról beszél, ám Verstappen sokkal megengedőbb ezzel kapcsolatban, mint főnöke, Christian Horner: „Nem, mindenki azt mond, amit akar. Jól kijövök Totóval, szerintem nyíltan beszél arról, ami a csapatával történik, beleértve a pilótafelállást és hasonlókat is. Nincs ezzel semmi baj. Én viszont csak a saját dolgomra koncentrálok, hiszen bőven van mit csinálnunk.”

wolff-horner

Eddig hat pilóta szerezte meg Kanadában az első futamgyőzelmét

Úgy látszik a győzelem nélküli versenyzők számára különleges varázzsal bír a Circuit Gilles Villeneuve pálya Montreal városában. A Kanadai Nagydíjat 1978 óta rendezik meg ezen a helyszínen, azóta pedig összesen hat olyan pilóta volt, aki itt szerezte meg első sikerét a Formula-1-ben. Az első az a Gilles Villeneuve volt, akiről később a helyszínt is elnevezték, majd Thierry Boutsen, Jean Alesi, Robert Kubica, Lewis Hamilton és Daniel Ricciardo is itt ünnepelhetett először a dobogó legfelső fokán. Az érdekesség, hogy ebből a felsorolásból kettő versenyzőnek, Alesinek és Kubicának is csak ezen a helyen adatott meg, hogy elsőként lássák meg a kockás zászlót.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Elmosta az eső a bokszutcát Kanadában

Nagy mennyiségű csapadék zúdult le Montreal városában csütörtökön, a víz pedig gyakorlatilag elöntötte a hétvégéi Kanadai Nagydíjnak otthont adó Circuit Gilles Villeneuve pályát is. A legnagyobb probléma talán a bokszutcában alakult ki, ahová rengeteg víz folyt be. Az erről készült videók bejárták az internetet, az alábbi felvételt pedig a biztonsági autó pilótája, Bernd Maylander is megosztotta. A jelentős viharra egyébként számítani lehetett, ezért több VIP-vendégeknek szóló programot is lemondtak, de a hétvége további részében is számolni kell a zordabb időjárási körülményekkel. Az előrejelzések alapján helyi idő szerint pénteken délután 24 fok körüli hőmérséklet várható, és van esély az újabb esőre, szombaton pedig további lehűlés jön, és 16 fokos maximumot várnak a meteorológusok. A futam napján már csapadékra nincs kilátás, viszont melegebbre sem, ugyanis 18 foknál több vélhetőleg nem lesz vasárnap.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Bernd Mayländer (@berndmaylaender) által megosztott bejegyzés

Hamilton retro szimulátorral készült a Kanadai Nagydíjra

Lewis Hamilton Instagram oldalán posztolta, hogyan melegített a hétvégére: „Leszálltam Montrealban, és egyenesen egy retro játékboltba mentem. Vettem magamnak egy Sega Genesist és természetesen az Ayrton Senna: Super Monaco GP II játékot. Gyerekkoromban szerettem ezt a játékot, ahogyan most is. Még mindig kitart! Természetesen rendkívül versenyképes voltam, jelenlegi egyéni rekordom egy 49 másodperces kör, de egészen biztos, hogy ezt is meg tudom dönteni. Ez csak néhány próbálkozás után történt. Értesítek mindenkit, ha sikerül” – írta a bejegyzésben a hétszeres világbajnok. Külön érdekesség, hogy a brit pilóta a rekorddöntést a régi phoenixi városi pályán követte el.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

Egytől tízig: Így értékeltük a mezőny bakui teljesítményét

A Formula Podcast legújabb adásában természetesen ismét sorra vettük az F1-es mezőny húsz tagjának teljesítményét, s egy 1 és 10 közötti pontszámmal értékeltük a főszereplőket. Hogy pontosan mire jutottunk, azt meghallgathatjátok a bakui értékelő adásunkban 01:14:25-től.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Alonso: Nehezen jutnak majd egyzségre a csapatok a delfinezéssel

Az Alpine kétszeres F1-es világbajnoka, Fernando Alonso is beszélt a delfinezésről, amely a múlt hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíjat követően ismét előtérbe került. "A mi autónk elég jól kezeli az idei autók által okozott pattogást, én legalábbis nem sokszor éreztem Bakuban, így sokkal inkább a gumikopásra tudtunk figyelni" - kezdte a spanyol az F1i.com-nak.

"Ami a továbbiakat illeti, rendkívül nehezen fognak a csapatok egyezségre jutni bármiféle változást illetően, ráadásul megnehezíti a dolgunkat, hogy minden pályán másként jön elő a jelenség az autókon. Dzsiddában és Melbourne-ben senki sem panaszkodott miatta például."

Azóta azonban már meg is született az FIA határozata, akik szezon közben módosítanak szabályt a biztonság jegyében. Ide kattintva olvashatjátok el a részleteket.

Este lesz az F1, addig MotoGP-t nézhetünk - pénteki program

Az időeltolódás miatt este nézhetjük a Kanadai Nagydíj első és második szabadedzését, addig MotoGP és DTM szerepel a pénteki motorsport-programban. Íme a menetrend:

Június 17., péntek

 

9:55-10:40 MotoGP, első szabadedzés (Aréna4)

12:55-13:40 DTM, első szabadedzés

14:10-14:55 MotoGP, második szabadedzés (Aréna4)

15:55-16:40 DTM, második szabadedzés

20:00-21:00 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)

23:00-24:00 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)

A teljes hétvégi menetrend itt elérhető!

cana

fotó: dppi

MiniDrivers: Mindenki tudja, hogy a terv az ász!

A Family Guyból napjainkban újból ismertté vált The Trashmen 1963-as slágerével, a Bird Is The Word (magyarul: A madár az ász) című számmal próbál meg bennünket megnvettetni a MiniDrivers csapata, de persze Lewis Hamilton pattogására is tudják a megoldást, akik elkészítették az Azerbajdzsáni Nagydíj összefoglalóját.

Latifi F1-es kalandja nagyon gyorsan véget érhet

A Williams kanadai versenyzője már nem sokáig élvezheti a száguldó cirkusz pilótáinak kijáró fényt és csillogást? Nos, a helyzet nagyon ebbe az irányba mutat… A Formula Podcast legújabb adásának pusmorgásrovatában átbeszéltük a lehetséges kombinációkat, beleértve azt a lehetőséget is, hogyan mentheti meg Helmut Marko a kirúgástól Latifit! Hallgasd meg 58:03-tól!

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Ugrás az ismeretlenbe – Gumikínálat Montrealban

2019 óta első alkalommal látogat a mezőny Kanadába, ahová a Pirelli az elérhető keverékek közül a lágyabbakból állította össze a kínálatát: két szett C3 (kemény), három szett C4 (közepes) és nyolc szett C5 (lágy). A Pirelli arra számít, hogy hasonló körülmények fogják fogadni a csapatokat, mint egy héttel korábban Bakuban. Különféle felületű pályarészek követik egymást, ahol mindegyiken szükséges a nagy tapadás, akár a féktávokat, akár a kanyarsebességet vizsgáljuk. A minimális különbséget a némileg alacsonyabb átlagsebesség és valamivel alacsonyabb környezeti hőmérséklet jelenti.

Mario Isola, a gumigyártó a Formula1.com oldalnak nyilatkozta: „Kanada nagy talány lesz a csapatok számára: az időjárás változatos, bármilyen adat a pályáról és a körülményekről legalább hároméves, továbbá alapjaiban változtak meg a használható gumiabroncsok. A kerekek mérete és szerkezete, a gumikeverékek összetétele is teljesen új és egy olyan pályán vagyunk, amit szinte alig használnak. Gyorsan kell majd alkalmazkodni és tanulni.”

„A komponensek a három évvel ezelőtti versenyhez képest sokkal stabilabbak, szélesebb hőmérsékleti tartományban lehet őket használni. Ezen változásoknak köszönhetően keményebben tudják nyomni a versenyzők, miközben csökken a túlmelegedés kockázata. Külön érdekesség Montreálban, hogy itt a legkisebb az idővesztesége egy kerékcserének, ezért több különféle stratégiára számítunk a csapatok részéről” – tett hozzá Isola.

Szerző: Nyéki József

Wolff kijelentette: nincs helyük Gasly számára

Sergio Perez szerződéshosszabbításával eldőlt, hogy Pierre Gasly rövid távon biztosan nem fog visszakerülni a Red Bull anyacsapatához. A francia versenyző nem is tagadta Bakuban, hogy az AlphaTaurin kívüli opciókat is megvizsgálja: értesüléseink szerint mindenekelőtt a McLarent szemelhette ki magának, amennyiben Daniel Ricciardo nem marad a wokingiaknál.

A Mercedesnél elvileg 2023 végéig biztos a Lewis Hamilton, George Russell duó, ennek ellenére Toto Wolff csapatfőnök megkapta a kérdést, hogy lenne-e hely náluk Gasly számára – a válasz viszont elég egyértelmű volt: „Nincsenek nyitva az ajtóink” – idézi Wolffot a Motorsport.com. „Ha van erősségünk, akkor az ez a két srác. Ha pedig azt figyelném, mi zajlik a pilótapiacon, csak elterelné a figyelmemet.”

Wolff azt is hozzátette: a 2024-es szerződésekről egyelőre még korai gondolkodni. A kérdés azért került elő, mert Hamilton kontraktusa a jövő év végén jár le, s elképzelhető, hogy a hétszeres világbajnok 2024-ben már nem lesz az F1-es mezőnyben.

gasly-dppi

fotó: DPPI

Nagyobb szerepet kap az Aston Martinnál a W Series pilótanője

Jessica Hawkins 2021-ben csatlakozott az Aston Martin kötelékéhez: a hölgy a Versenyző Nagykövet szerepet kapta az istállótól, ami nagydíjakon és versenyzői értekezleteken való részvételt, valamint nyilvános megjelenéseket takart, például Szaúd-Arábiában iskolásokot kalauzolt.

A 2022-es évben azonban a silverstone-i csapat már nagyobb szerepet szánt neki: Hawkins szimulátoros programot is teljesít – a The Race értesülései szerint az első alkalomra rövidesen sor fog kerülni. Hawkins elmondta, kis problémát okozott, hogy elérje a pedálokat, de ezt az akadályt elgördítették, így nemsokára megkezdik a programot.

A versenyzőnő a pályán kettős szezont teljesít idén, a W Series mellett a TCR UK sorozatban is indul – előbbi szériában első dobogóját szerezte Miamiban elért második helyével, túraautóval pedig már a futamgyőzelmet is megízlelte az Oulton Parkban.

Így készültek el a Rolex reklámtáblái Bakuban

Az már teljesen megszokott, hogy az F1-es pályák mentén lévő táblákon többször visszaköszönnek a sportág támogatói, ezek azonban nem maguktól kerülnek oda, hanem a Sportsignage munkájának köszönhetően. A cég sok apró kulisszatitkot megszokott osztani követőivel a munkafolyamatokat illetően, az alábbi képeken pedig azt láthatjuk, hogyan festették fel az ikonikus óramárka, a Rolex logóját, mely az egyik F2-es futam után rongálódott meg némileg.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Sport Signage (@sportsignage) által megosztott bejegyzés

Esős időmérő várhat a mezőnyre Montrealban

Két év kihagyás után tér vissza a Formula-1 Kanadába, ahol a RacingNews365.com szaklap információi szerint az előrejelzések az időjárásnak is komoly szerepet jósolnak. A péntek lesz a legmelegebb nap a hétvége folyamán 25 fok körüli levegőhőmérséklettel, de már aznap késő délután, a második szabadedzés ideje környékén megérkezhetnek a záporok és viharok Montrealba. Szombaton aztán tulajdonképpen egész nap bármikor hullhat csapadék, így az időmérőt alaposan megkavarhatja némi eső, ráadásul jóval hűvösebb is lesz, 13-17 fok körül alakul majd a hőmérséklet. Vasárnapra viszont már ismét száraz időt mondanak a meteorológusok, bár a hőmérő higanyszála csak 18-19 fokig kúszik majd fel az előrejelzések szerint.

f1-eso-dppi

Charles Leclerc késésével viccelődött a Ryanair

Úgy látszik, tovább folytatódik a monacói pilóta balszerencséje, aki azok után, hogy az élről volt kénytelen feladni az Azerbajdzsáni Nagydíjat, még a Kanadába tartó repülőt is lekéste, amiről közösségi oldalain is posztolt, az alábbi szöveggel: „Azzal kezdem a hetemet, hogy lekéstem a Montrealba tartó járatomat” – írta Leclerc. Az esetre az egyik legnagyobb légitársaság, a Ryanair is reagált. „Ő egy ötös, de nem repül magángéppel. Számunkra ő egy tízes” – tette közzé a vállalat, mely a social médiában nem először próbál meg viccelődni, vagy szókimondó lenni bizonyos helyzeteket illetően.

 

Újra szezonnyitókat rendezhet Melbourne az F1-ben

Csütörtökre virradóra jelentették be, hogy egészen 2035-ig meghosszabbították az Ausztrál Nagydíj és az Albert Park szerződését a Formula-1-ben. Arról nem szólt a fáma, hogy Melbourne visszakapja-e az idénynyitó rendezésének jogát, amelyet részben a koronavírus-járvány miatt veszített el, Andrew Westacott, az Ausztrál Nagydíj promóterének vezérigazgatója ugyanakkor elárulta: részben ez lesz a helyzet. Westacott a Motorsport.com hasábjain elmondta: a most megkötött megállapodás értelmében a következő 13 évben legalább öt alkalommal az ő versenyük lesz az első az évadban.

Konkrét éveket is említett: 2024-ben és 2025-ben biztosan Melbourne-ben fog indulni a szezon, a következő tíz esztendő során pedig további legalább harmadik alkalommal. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy 2023-ban biztosan nem az Albert Parkban csap össze először a mezőny, de Westacott hozzátette: mindenképp az első három forduló egyikének fognak otthont adni minden szezonban. A promóter rámutatott: az idei viadal 400 ezer fölötti létszáma is azt bizonyítja, hogy az Ausztrál GP népszerűsége és sikeressége nem függ attól, hogy a nyitányként szerepel-e a naptárban vagy sem.

melbourne-f1-start-2022-dppi

fotó: DPPI

Brendon Hartley: A harmadik győzelem ugyanolyan jó, mint az első

Pályafutása során már harmadszor volt a győztes egység tagja Le Mans-ban Brendon Hartley, aki az első sikerét még a Porsche színeiben aratta 2017-ben, majd 2020-ban, valamint idén már a Toyotával tudott az első helyen zárni a legendás 24 órás viadalon. Az új-zélandi pilóta bevallotta, hogy legalább annyira meghatódott, mint az első győzelme során. „Ez legalább olyan jó érzés, mint az első. Teljesen elöntöttek az érzelmek, amikor áthaladtam a célvonalon, ezek mind kijöttek belőlem. Elképesztő verseny volt, folyamatosan hajtottuk egymást, így semmi sem maradt az aszfalton, annyira kiegyenlített küzdelem volt. A második győzelem fura volt a tömeg nélkül, de most itt volt a feleségem, és a hat hónapos kislányom. A mérnököm a rádión szólt, hogy látta őket, így pedig még jobban elvesztettem a fejem, és csak még többet könnyeztem” – idézte Hartley szavait a Motorsport.

Két Mercedes-védenc is pályafutásában fontos győzelmet szerzett hétvégén

Nagy öröm volt a hétvégén a Mercedes versenyzői akadémiájánál. A pilótaprogram legmagasabb szinten levő tagja, Frederik Vesti első Formula-2-es futamgyőzelmét szerezte meg Bakuban, a fordított rajtrácsos sprinten.

Eközben Nagy-Britanniában, az Oulton Parkban rendezett brit Formula-4 bajnokság második futamán a csillagosok másik protezsáltja, Daniel Guinchard menetelt az első helyezésig, szintén első győzelmet szerezve kategóriájában, sőt formulaautókkal is. Az ifjú brit negyedik versenyhétvégéjén ízlelte meg a győzelmet, miután az előző fordulón egy második helyezéssel először állt a dobogóra – a növendék tavaly még gokartozott, így első sikerét érte el formulaautóval.

A szóban forgó második futamon Ugo Ugochukwu végzett harmadikként, aki a McLaren akadémiájához tartozik – a fiatal amerikai ugyancsak idén szerezte első autós futamgyőzelmét, a pódiumon pedig már ötödször végzett.

Verstappen Lauda és Clark szintjén: már a top 10-ben a győzelmi örökranglistán

Max Verstappen a hétvégén Bakuban Formula-1-es karrierje 25. nagydíjgyőzelmét aratta, ezzel pedig utolérte a vonatkozó örökranglistán a háromszoros világbajnok Niki Laudát és a kétszeres vb-győztes Jim Clarkot: immár velük együtt áll a megosztott kilencedik helyen. A Red Bull versenyzője számára a következő mérföldkövet a 27 győzelmet számláló Jackie Stewart jelentheti. Rajta kívül már csak Lewis Hamilton (103), Michael Schumacher (91), Sebastian Vettel (53), Alain Prost (51), Ayrton Senna (41), Fernando Alonso (32) és Nigel Mansell (31) előzi a hollandot.

Verstappen egyébként a legfiatalabb azon versenyzők közül, akik elérték a 25 diadalt pályafutásuk során: a korábbi rekorder Vettel 25 évesen és 103 naposan aratta a negyedszázadik F1-es sikerét, míg a regnáló világbajnoknak ez 24 évesen és 255 naposan jött össze.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Gasly szerint másképp kell vezetni idén Kanadában

Pierre Gasly szerint a delfinezés és az idei kemény F1-es autók azt hozzák magukkal, hogy kicsit másképp kell vezetniük majd a pilótáknak a montreali pályán.

"Ezek az autók sokkal feszesebbek, mint az elődjeik, így a magas kerékvetők és a nagy sebesség igazi kihívást jelentenek majd - ahogy persze a bajnokok fala is. Sokkal inkább el kell most kerülnünk ezeket a kerékvetőket, pedig eddig pont hogy minél jobban át kellett mennünk rajtuk ahhoz, hogy jó kört rakjunk össze. Ez is utcai pálya lesz, de más az előző kettőhöz képest, itt gyors kanyarokat kell megoldani" - mondta a francia.

at_1

fotó: dppi

Vettel az egyik főszereplője a bakui onboard videós válogatásnak

A négyszeres világbajnok az időmérős falazásával, a futamon az Oconnal zajlott csata közben elkövetett hibájával és a rajtjával is szerepel az Azerbajdzsáni Nagydíjról készült belső kamerás válogatásban, de Yuki Tsunoda is az átlagnál többször bukkan fel a videóban, ami IDE vagy a képre kattintva indul:

vettel-baku-onboard