DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 16. szerda

Ezért lesz a Williamsé a legjobb pilótapáros 2025-ben Vowles szerint

A McLaren részéről hallhattuk már azt bizonygatni, hogy Lando Norris és Oscar Piastri párosával övék a mezőny legerősebb pilótakettőse, a Ferrari pedig vélhetően hasonlóan gondolkodik a 2025-re összeálló Lewis Hamilton – Charles Leclerc duóról. Most egy olyan csapatfőnök jelentette ki, övé a legerősebb versenyzőpáros, akire talán nem gondolnánk a kérdésre választ keresve: James Vowles, a Williams első embere.

„Nemcsak egy jó versenyzői felállásról van szó. Én azt gondolom, miénk a legjobb pilótapáros, vagy a legjobb pilóták párosítása a mezőnyben. Nincsen politizálás köztük” – idézi a Motorsportweek Vowlest, aki azért tartja annyira kiemelkedőnek az új szerzemény Carlos Sainz, valamint Alex Albon kettősét, mert a csapatérdeket helyezik előre a rivalizálás helyett, ezzel pedig előre fogják lendíteni a Williamst.

„Mindketten hihetetlenül elszánt versenyzők, ugyanakkor vezetők is, akik a csapat fejlődéséért tesznek. Nyomást helyeznek a csapatra, és éppen ez volt a szándékunk ezzel a párosítással. Sok éve volt már, hogy két versenyzőnk is harcolt az élmezőnyben. Ennek az energiáját kell feltámasztani a csapatban” – magyarázta Vowles. Hozzátette, Albonnak még nem volt olyan csapattársa, aki kihozta volna belőle az elit sportoló szintjét: Sainznak köszönhetően a thaiföldi is felfrissül majd, és „egy jobb Alexet” láthatunk.

Fotó: Williams

Binotto: Túl kevés a három motor egy szezonra

A legutóbbi Olasz Nagydíjon majdnem a mezőny fele, összesen kilenc pilóta kapott rajtrácsbüntetést amiatt, mert már a megengedett számot túllépő erőforrás-komponenst szereltek be az autójába. Emiatt pedig az előzetes rajtrácsot is csak hosszú órákkal az időmérő vége után adta ki az FIA. A kavarodást a versenyzők is szóvá tették, közülük néhányan azt is megemlítették, hogy a versenynaptár bővítése mellett irreális az egy idényre előírt maximum három hajtáslánc – és ugyanezt a szempontot dobta be Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke is, amikor erről kérdezték:

„Azért tartott ilyen sokáig a rajtrács kiadása, mert különböző értelmezések vannak és a szabályok nem elég világosak. Ezt egyértelműen meg kell oldanunk a jövőre nézve: és szerintem nem is csak azt, hogyan állítják össze a rajtrácsot a büntetésekkel, hanem maguknak a büntetéseknek a mennyisége is túl sok. Szerintem nehéz a rajongóknak is azt látni, hogy aki megszerzi a pole-t, az mégsem a pole-ból indul, mert rajtrácsbüntetése van. Szóval talán a versenyzőnkénti három erőforrás egy szezonra kicsit kevés a mostani állapotban. Ezt talán át kell gondolnunk a következő évadokra.”

monza-start-f1-2022-dppi

fotó: 

Szingapúri emlék: négy éve futotta karrierje egyik legnagyobb időmérős körét Hamilton

Szingapúrban általában nem viselkedett túl jól a Mercedes még a legdominánsabb éveiben sem, 2018-ban is a Ferrari, valamint a Red Bull mozgott a legjobban a szabadedzések során. Lewis Hamilton mindenesetre harminc ponttal vezetett már a hétvégére érkezve Sebastian Vettel előtt, így nem kellett feltétlenül nyernie, emiatt nem is aggódták túl a pénteket és a szombati harmadik gyakorlást a Mercedesnél. Az időmérő első szakaszában Hamilton csak a 13. időt futotta meg, majd a Q2-ben Kimi Raikkönen, Max Verstappen és Valtteri Bottas mögött negyedikként zárt, épphogy megelőzve Daniel Ricciardót.

Majd jött a Q3 és a brit klasszis félelmetes köre: gyakorlatilag az összes kanyart tökéletesen kapta el és a semmiből teljességgel valószínűtlen teljesítménnyel leiskolázta a mezőnyt. Verstappen is hasonlóan kiemelkedő produkciót nyújtott, így övé lett a második pozíció, de Hamilton még neki is adott bő három tizedmásodpercet, a harmadik Vettelnek hatot, a másik Mercedesben ülő Bottasnak hetet, Raikkönennek nyolcat, a Q1-ben még leggyorsabb Ricciardónak pedig kis híján egy teljes másodpercet. 

Hamilton pályafutásának egyik legnagyobb kvalifikációs köre ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető - egyébként utána a pole-ból rajtolva meg is nyerte a versenyt Verstappen és Vettel előtt.

pole

Verstappen újabb rangsorban a dobogón

Max Verstappen egy újabb statisztika örökranglistáján került az élmezőnybe az Olasz Nagydíjon aratott győzelmével. A holland versenyző sikerének köszönhetően először állhatott karrierje során dobogóra a monzai aszfaltcsíkon, mellyel a pálya a 30. helyszínné vált, ahol a Red Bull pilótája a pódiumon végzett. Verstappen eddigi legjobb helyezése az olasz futamon egy ötödik pozíció volt 2018-ban, melyet most tudott a dobogó legfelső fokára váltani. 

A regnáló világbajnok legutóbbi teljesítményével feljött a ranglista második helyére, megelőzte Alain Prostot, most pedig holtversenyben áll Kimi Raikkonennel, aki szintén 30 helyszínen tudott az első háromban végezni. Az első pozíciót Lewis Hamilton foglalja el, aki 35 pályán állhatott fel a pódiumra. Verstappen karrierje során csupán egy aszfaltcsíkon nem tudott serleget szerezni a futam végén, ez pedig a 2020-as évben beugró, szintén olasz Mugello volt. A rangsort vezető Hamilton esetében ez a szám 2, a brit idén Miamiban, illetve korábban az indiai versenyeken sem tudott a dobogón végezni.

 

Kovalainen megnyerte a Japán Ralibajnokságot

Heikki Kovalainen 2012-ben futott utoljára teljes szezont a Formula-1-ben, 2012-ben pedig az utolsó két futamon helyettesítette a műtáéten áteső Kimi Raikkönent a Lotusnál. Azóta több sorozatban is megfordult már, de leginkább Ázsiában talált otthonra. A Super GT után a Japán Ralibajnokságban próbálta ki magát, idén pedig felért a csúcsra a finn: navigátorával, Sae Kitagawával megnyerték a bajnokságot, annak ellenére is, hogy az utolsó, hokkaidói versenyen összetörték Skodájukat.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Heikki Kovalainen (@heikkikovalainen) által megosztott bejegyzés

 

Szögre akasztja a sisakot a magyar gokartos

A többszörös magyar bajnok gokartversenyző, Krausz Dániel a Facebookon jelentette be visszavonulását a sporttól: "Sziasztok, kedves követőim!Szeretném bejelenteni a visszavonulásom! 14 éves vagyok, és az eddigi életem több mint felét a versenyzésnek szenteltem. Mégis most úgy döntöttem, hogy abbahagyom. Ennek több oka is van. 14 évesen már belátom, hogy a gyerekkori álmom megvalósításához, azaz ahhoz, hogy Formula 1-es pilóta legyek sokkal több pénzre van szükség, mint amit valaha is remélhetek."

"A Formula 1-hez nemcsak pénzre van szükség, hanem olyan kapcsolatokra, ami nekem soha nem lesz meg, de ami nagyon fontos: rengeteget tanultam, fejlődtem és komolyodtam ez alatt a több mint 7 év versenyzés alatt. Több bajnoki címet is sikerült szereznem és a pályán mindig nagyon élveztem a vezetést. Nagyon sok energiára, akaraterőre és kitartásra volt szükségem, hogy ilyen eredményeket érjek el, de úgy érzem megérte, egy egész életre szóló élményekkel és sikerekkel gazdagodtam ez alatt az idő alatt."

Fotó: Krausz Dániel/Facebook

"Ha adhatok tanácsot bárkinek, akkor azt javaslom, hogy sportoljatok, versenyezzetek és próbáljatok meg a legjobbak lenni, de csak a pályán! Ne foglalkozzatok vele, hogy mit tesznek a szervezők, a szülők vagy a csapatok a pályán kívül, Ti csak a becsületes versenyzésre koncentráljatok! A tudásotokat soha senki nem fogja tudni elvenni, az a Tiétek!
Szeretném megköszönni mindenkinek, aki a pályafutásom során segített, szurkolt, vagy csak követte a versenyzésem, mindig lelkesített, hogy ilyen sokan figyeltétek az eseményeket.
Külön szeretném megköszönni a CCK Cocktail Sport csapatnak a bajnoki címeket, amiket velük értem el, a családomnak a sok időt és energiát, amit belém fektettek. Nagyon köszönöm a TOP MOTORSPORT csapatnak, a KMS csapatnak és a CRG csapatnak a közreműködését, tanítását és segítségét. Úgy érzem ők mind részesei a sikereimnek, ezért nagyon hálás vagyok nekik."
 
 

Nem szüntetik meg az F2-es bajnokok címvédését tiltó szabályt

Szabály írja elő, hogy a Formula-2 szezonját megnyerő versenyző nem szerepelhet a sorozatban a következő évben. Miután Monzában bebiztosította a 2022-es bajnoki címet, ez a sors vár Felipe Drugovichra is, annak ellenére, hogy a brazil biztosan nem lesz a jövő évi Formula-1-es rajtrácson. Ő vetette fel, hogy a szabályt eltörölhetnék – a Moto2-t és Moto3-t hozta fel példaként, ahol időnként a mezőnyben marad a címvédő. Az F2 vezetése azonban elzárkózik Drugovich javaslatától:

„Nem értek vele egyet. Ez egy piramis, és olyan rendszerre van szükség, ahol valaki felfelé lépdel vagy kiszáll” – mondta Bruno Michel, a széria főnöke a RaceFans.net szerint. „Nem szeretném, hogy az F2 vagy F3 professzionális bajnoksággá váljon, mert akkor éppen ebből lesz gond: egyesek örökké a bajnokságban maradnak és nagy előnyben lesznek a tapasztalatuk miatt a fiatalokkal szemben. Ez az ő karrierjük számára sem lenne jó, de a fiataloknak sem, akik nem tudnának annyira kitűnni. Szóval részemről ez abszolút nem, emellett mindig kiálltam. A GP2 és GP3 indulása óta leszögeztük: a győztes nem maradhat.”

Norris megelőzte Grosjeant és üldözőbe vette Hülkenberget

Létezik egy ranglista a Formula-1-es rekordok között, ahonnan lekerülni szeretne minden versenyző: ez a győzelem nélkül szerzett legtöbb F1-es pont listája. A csúcsot közismerten Nico Hülkenberg tartja, aki 521 pontot ért el pályafutása során egyetlen futamgyőzelem, sőt dobogós helyezés nélkül.

A német mögött Romain Grosjean állt a második helyen pályafutása 391 pontjával, de az Olasz Nagydíjon előzés történt: most már Lando Norris Hülkenberg első számú üldözője, aki 394 vb-egységet gyűjtött karrierje folyamán, hatszor dobogón is állt, de győzni – hiába került tavaly Szocsiban nagyon közel hozzá – eddig nem tudott. Hülkenberg 184, Grosjean 181, míg Norris mindössze 76 versenyhétvége alatt gyűjtötte össze a szóban forgó mennyiséget: de kétségtelen, hogy a fiatal brit is inkább lekerülni szeretne a listáról, semmint megelőzni Hülkenberget.

Az első három helyezett után egyébként Nick Heidfeld (259 pont) és George Russell (222 pont) következik a listán – a Mercedes britjének honfitársánál is nagyobb esélye van rá, hogy rövidesen lekerül onnan.

Fotó: McLaren

Ennyire jóban van Mick Schumacher és Esteban Ocon

Az Alpine francia pilótája korábban kijelentette, a csapat megüresedett ülésében Mick Schumachert szeretné jövő évi csapattársnak, akivel kifejezetten jó kapcsolatot ápol. Hogy mennyire, arra Ocon közösségi médiás posztja adja meg a választ: a 26. életévét szombaton betöltött versenyző születésnapi ünnepségén a francia pilóta családtagjai és közeli barátai mellett Schumacher is jelen volt – a közel húszfős társaságból egyedüli F1-es versenytársként.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Esteban Ocon

Tűz és leszakadó vezetőfülkék: két óriási baleset is történt a brazil kamionversenyen – videó

Két komoly incidens borzolta a kedélyeket a brazil Copa Truck kamionos széria hétvégi fordulóján. Mindkét baleset olyan erejű volt, hogy az utasfülke le is vált a versenygépről. Kleber Eletric esete még az időmérőn történt, Daniel Kelemen becsapódása pedig a futamon – szerencsére a hírek szerint mindketten sérülés nélkül megúszták a történteket. Íme, videón a két baleset (utóbbin csak az ütközés utáni jelenetek látszódnak): 

Teljesítette első gokartversenyét Robin Raikkönen – a jelek szerint igen sikeresen

Kimi Raikkönen fiáról, Robinról hosszú ideje tudni lehet, hogy édesapjához hasonlóan szereti a benzingőzt. A 2007-es F1-es világbajnok és párja, Minttu most büszkén újságolták az Instagramon, hogy a hétéves fiú teljesítette első gokartversenyét is – méghozzá a fotók tanúsága szerint legalább egy dobogós helyezéssel, legalábbis erre utal a kezében tartott trófea. „Az első a sok közül! Anya és apa büszkék rád!” – írták Raikkönenék a képek mellé, amelyek közül az egyiken Robin húga, Rianna is gratulált a sikerhez.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Minttu Räikkönen (@mintturaikkonen) által megosztott bejegyzés

Megnyerheti-e az összes hátralévő futamot a Red Bull?

Elképesztő formába lendült az utóbbi nagydíjakon Max Verstappen és a Red Bull: a Francia Nagydíjtól kezdve már sorozatban öt győzelemnél jár a holland, aki ezzel a címvédés kapujába is ért. Összességében pedig már tizenegy versenyt nyert idén, azaz jó esély van arra is, hogy megdöntse Michael Schumacher és Sebastian Vettel egy szezonban aratott 13 diadalának rekordját. De vajon megnyerheti-e a hátralévő hat verseny mindegyikét a Red Bull? Pontosan ezt a kérdést tette fel a Motorsport.com is Christian Horner csapatfőnöknek:

„Ez egy hatalmas feladat lenne, és elég sokféle pálya jön majd. Ott van például Szingapúr: ha összevetjük Monzával, ott van a legtöbb kanyar a versenynaptárban. Huplis, utcai pálya, úgyhogy teljesen más kihívást jelent. Nagyszerű pozícióban vagyunk a bajnokságban, de minden versenyen támadni fogunk és a lehető legjobbat fogjuk nyújtani, a pontok pedig majd így jönnek maguktól. De tény, hogy gyorsak voltunk Spában, Zandvoortban, Monzában és még Budapesten is, szóval igencsak jól teljesít a különböző típusú pályákon” – fogalmazott Horner, megjegyezve azért, hogy várhatóan a soron következő Szingapúri Nagydíj a keményebb versenyeik közé fog majd tartozni.

verstappen-win-monza-redbull

Ocon is megosztott egy gyerekkori fényképet

A napokban a Monzában használt csapatruházat miatt osztott meg egy fényképet gyerekkorából Charles Leclerc, most pedig születésnapja okán Esteban Ocon tett hasonlóképpen. A francia pilóta szeptember 17-én töltötte be 26. életévét, ezért meghálálva a rengeteg köszöntést az alábbi fotót töltötte fel, melyhez az alábbiakat fűzte hozzá: „Nem sok minden változott. Köszönöm a szülinapi jókívánságokat!!!” – írta közösségi oldalán az Alpine versenyzője.

Jean-Eric Vergne megérti a McLaren döntését

2012-ben és 2013-ban Daniel Ricciardo csapattársaként versenyezhetett a Toro Rosso csapatánál  Jean-Eric Vergne, aki azóta már a Formula-E kétszeres bajnokának mondhatja magát. A francia pilóta nemrégiben a Sky Sports F1 'Any Driven Monday' című műsorában beszélt Ricciardo jelenlegi teljesítményéről. Úgy érzi, az ausztrál lefelé tartó spirálban van, ami akkor kezdődött, amikor elhagyta a Red Bullt. „Régóta nem beszéltem Daniellel. Amikor vele versenyeztem, egyértelműen ő volt az egyik leggyorsabb csapattársam valaha is. Nem igazán tudom mi történt vele, úgy értem, attól a pillanattól kezdve, hogy úgy döntött elhagyja a Red Bullt, szerintem a dolgok nem igazán a tervei szerint alakultak, és az esélye, hogy egy nap világbajnok legyen, amire mindig is vágyott, valószínűleg egyre inkább elúszik. Szomorúnak tartom a McLarennel való elválást, de megértem Zak Brown döntését is, hogy teret engedjen a csapatnak a fejlődésre, mert az nem hozta azt az eredményt, amire a csapat számított” – mondta Vergne.

Nem tervezik bővíteni az F2 és az F3 mezőnyét

A Formula 2 jelenleg 22 autóval áll rajthoz, míg a Formula-3-as bajnokság futamain 30 versenyző méri össze tudását a versenypályákon. Ezt a létszámot egyik oldalt sem szeretnék bővíteni a közeljövőben még akkor sem, ha több juniorcsapat is érdeklődne a belépés iránt. Erről a szériák vezérigazgatója, Bruno Michel beszélt nemrégiben. „Nem hiszem, hogy jót tenne a bajnokságnak, ha újabb csapatokkal bővülnének. Mindig vannak olyan csapatok, amelyek abba akarják hagyni, és ebben az esetben találhatunk új belépőket. Ez már sokszor megtörtént a múltban, a GP2-vel, vagy az F2-vel is, és ez valószínűleg folytatódni fog. Sok megkeresést kaptam olyan csapatoktól, akik szeretnének csatlakozni, de mindig ugyanazt mondom. Biztosnak kell lennünk abban, hogy több versenyzőnk van, mint ülőhelyünk, mert ha ez fordítva van, akkor az istállók bajban vannak. 30 autó szerepel a Formula-3-ban, ez fantasztikus eredmény, és egyáltalán nem szeretném növelni. Az F2-ben korábban 26 autónk volt, aztán lementünk 20-ra, és most úgy gondolom, hogy a 22 egy nagyon jó szám, ezért nem tervezem, hogy új csapatot fogadunk be” – mondta el Michel a Racefans számára.

Szeptember 18. egy emlékezetes dátum Nico Rosberg számára

2016-ban jelentős előnyben volt a Mercedes, az egyéni címért pedig a csapat pilótái, Lewis Hamilton és Nico Rosberg csatáztak. Utóbbi kiváló formába került a szezon második felére, így végül övé lett a vb-győzelem, ebben pedig segítségére volt többek között a Szingapúri Nagydíjon aratott győzelem, mely karrierje 200. futamán jött össze. Sikeréről nemrégiben az F1 is megemlékezett a Twitteren. 

Novak Djokovic mellett edzett Nyck de Vries

Komolyan megviselte az Olasz Nagydíjon való beugrás a holland pilótát, aki Monzában a vakbélgyulladás miatt hiányzó Alexander Albont helyettesítette a Williams csapatánál. A Formula-E 2021-es világbajnoka egyből pontokat szerzett, ám a leintés után alig bírt kiszállni az autóból, ezért komoly edzésmunkára van szüksége. Ezt a pilóta maga is elismerte, sőt azt is elárulta, hogy nem akárkivel edzhetett együtt a napokban. „Abból az edzőteremből sétáltam ki, ahol Novak Djokovic mellett volt szerencsém edzeni. A nyakamon kellett dolgoznom, és hasonlókon, de nagyon jó volt. A vállaim jobban vannak, szerencsére a verseny után hamar magukhoz tértek, viszont határozottan elfáradtak” – mesélte nevetve az Autohebdo munkatársának. „Nem fogok panaszkodni, szombaton, vasárnap és hétfőn a felhők között jártam. Fantasztikus idők voltak, de fókuszáltnak kell maradnom, mert készen kell állnom arra, ami következik. Nagyszerű élmény volt, amit imádtam és rengeteg támogatást is kaptam, ugyanakkor az élet megy tovább!” – tette hozzá.

Esős időben parádézott a Red Bull Belgrádban

Látványos showt szokott rendezni az energiaitalos márka, ahol általában lenyűgöző járműveket vonultatnak fel, így többek között korábbi F1-es gépeket is közelről láthatnak a rajongók. Nemrégiben Bukarestben volt jelen a Red Bull showcar csapata, a hétvégén pedig Szerbia fővárosában parádéztak, ahol David Coulthard volt az egyik, aki megjáratta az RB7-est, az eseményről pedig néhány lenyűgöző fotót és videót is megosztottak a Twitteren keresztül az érdeklődőkkel.

Így áll jelenleg az F1 Esports Pro Series tabellája

Három futamon már túl van az F1Esports széria idei szezonja, az események egyik legnagyobb sztárja pedig a McLaren friss igazolása, Lukas Blakeley volt, aki tavaly még az Aston Martint erősítette, idén pedig kiválóan kezdte az idényt. Eddig megszerzett 65 egységével már 21 pontos előnyre tett szert a második helyen álló Red Bullos Frederik Rasmussennel szemben, míg a harmadik helyet a Haas tehetsége, Thomas Ronhaar foglalhatja el 35 pontos hátrányban. Mivel Blakeley két győzelmet is szerzett, így a konstruktőrök között is a McLaren Shadow vezet, az energiaitalosokat, valamint a Mercedest megelőzve.  

Jelentősen emelkedhetnek a jegyárak Monacóban

A hírek szerint sikerült megállapodni a Formula-1-nek és a Monacói Nagydíj szervezőinek, ám ennek szó szerint ára volt a RacingNews365 információi szerint. A problémákat az okozta, hogy a pálya különleges státuszt élvezett, miután ők voltak a televíziós közvetítés rendezői, megtartották a Paddock Club VIP-bevételeit, jócskán kevesebb jogdíjat fizettek másokhoz képest, ráadásul saját szponzoraik is előtérbe kerültek az F1 hivatalos támogatóival szemben. A portál valamint az Auto Motor und Sport értesülései alapján az új megállapodás miatt akár 30%-os emelkedés is bekövetkezhet a jegyárakat tekintve. Míg korábban a helyszínen ezüst és arany tribüncsomagokat kínáltak, addig jövőre kizárólag az utóbbi lesz elérhető. Ennek köszönhetően azok, akik a Casino tribünre vásárolnak belépőt 2023-ban közel 1400 eurót kell majd fizetniük a háromnapos jegyért, szemben az idei 1050 euróval, a legolcsóbb hétvégi lelátójegy pedig 700 euróba kerülhet majd.

Steiner: Mickből hiányzik a kiegyensúlyozottság

Egyre inkább úgy fest, hogy a vártnál is őrültebb pilótakeringőn rajta veszíthet Mick Schumacher: több jelölt is van a helyére a Haasnál, ráadásul az is felröppent, hogy akár a Ferrari akadémiájának kötelékeiből is kikerülhet. Günther Steiner, a Haas csapatvezetője – aki arról beszélt, hogy rutinos versenyzőt szeretnének – elmondta, hogy még van esélye a második F1-es idényét teljesítő németnek, de arról is beszélt, milyen téren kellene javulnia Schumachernek:

„Még nem tudjuk, hogy Mick maradni fog-e vagy sem. Nagyon jó versenyeket teljesített Kanadában, Nagy-Britanniában és Ausztriában. Viszont hiányzik belőle a kiegyensúlyozottság: gyakrabban kellene erős teljesítményeket nyújtania. Nem sietünk a pilótafelállást illető döntéssel, és van még lehetősége Micknek megmutatni, hogy mit tud” – idézi Steinert a PlanetF1.com szaklap.

mick-schumacher-dppi