F1-es erősorrend: Perez már Sargeant mögött
https://formula.hu/parc-ferme/38244
A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik.
A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.
A Belga Nagydíj után továbbra is Max Verstappen vezeti ezt a rangsort, mögötte Lando Norris és Oscar Piastri révén a két McLaren-pilóta következik, de George Russell javított és már ott van a top négyben, míg a két Ferrari-versenyző rontott a számain. Zölddel láthatóak azok, akik javítottak, arra viszont felhíavnánk a figyelmet, hogy Sergio Perez immár Logan Sargeant mögé csúszott, és Guanyu Zhouval holtversenyben az utolsó helyen található.
Az F1-es versenyzők erősorrendje az első 14 nagydíj, vagyis a nyári szünet előtti időszak átlaga alapján:
A Formula Podcast Belga Nagydíjat értékelő adását itt tudjátok meghallgatni:
Gyorshajtásért büntetik az Aston Martint
https://formula.hu/parc-ferme/37858
Lance Stroll túl gyorsan hajtott a bokszutcában a Miami Nagydíj (első és egyetlen) szabadedzésén, amiért a versenyfelügyelők 400 eurós büntetéssel sújtották az Aston Martin csapatát.
A Miami pálya bokszutcájában 80 km/h a sebességhatár, melyet Lance Stroll 3,5 km/h-val lépett túl a szabadedzés során. Az Aston Martin kanadai versenyzője ezzel megszegte a sportszabályzat 49.7-es pontját, amiért a silverstone-i központú istálló 400 eurós pénzbüntetésben részesült.
Stroll egyébként a rendkívül előkelő ötödik helyen zárta a gyakorlást.
Villeneuve: Miért nem megy Verstappen az Audihoz?
https://formula.hu/parc-ferme/37857
Az F1 nagy megmondóembereinek egyike, Jacques Villeneuve most aztán igazán nagyot mondott, és egy online szerencsejátékokkal foglalkozó oldalnak nyilatkozva feltette a kérdést, hogy miért ne menne Verstappen az Audihoz a Mercedes helyett, ha el akarja hagyni a Red Bullt. „Miért ne legyen az Audi? Miért ne építse fel őket? Verstappen úgy gondolja, hogy bármelyik csapattal nyerhet, szóval miért ne legyen ez az Audi?”
„Ha megnézzük a Mercedest, az sem egy könnyű csapat” – folytatta az 1997-es világbajnok. „Már három év telt el, és még mindig nem oldották meg a problémáikat. Évről évre rosszabbá tették az autójukat! Ha annyi éven át könnyedén nyertél, elfelejted, hogy mi kell ahhoz, hogy akkor is nyerj, amikor nehéz. Nem könnyű újra lendületbe jönni. A Mercedes eddig csak a győzelmet ismerte, nem is tudják, milyen az, ha nem nyernek” – fejtette ki Villeneuve, aki szerint Verstappen egy új környezetben mutathatná meg igazán, mennyit is ér:
„Max mindig versenyzői üzemmódban van, és úgy tűnik, nem fárad bele. Ez egy hatalmas erőssége. Ha egy másik csapathoz kerülne, nem biztos, hogy ugyanilyen sikereket érne el, és nem is fogja ugyanazt a védelmet élvezni Marko részéről, aki részéről sok figyelem összpontosul Maxra. Ez egy új fejezet lenne, és ki tudja, hogy az apját ennyire közel engedik-e. Nagyon érdekes lenne megnézni, hogyan fejlődik az ismeretlen tényezők között. Ha megteszi ezt a lépést, akkor kiderül, milyen fából faragták.”
Magnussen Bearmanről: Otthon vigyázok gyerekekre, nem az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/37855
A Haas egyik 2025-ös ülésére befutónak tűnő brit tehetség, Oliver Bearman esetleges érkezése kapcsán tették fel a kérdést Kevin Magnussennek, hogy ha ő is a csapatnál marad, tud-e majd támogatást nyújtani a fiatal britnek – és ezzel kapcsolatban tavalyelőtti csapattársát, Mick Schumachert is szóba hozták neki. A szókimondó dán versenyző nem hazudtolta meg önmagát válaszában:
„Nem igazán azért vagyok itt, hogy fiatal gyerekekkel törődjek. Ezt otthon csinálom. Szóval remélhetőleg a srác, aki az autóba ül, kompetens, profi és következetes lesz, ahogyan Nico is, és majd meglátjuk, hogy én leszek-e a másik autóban” – válaszolt Magnussen Miamiben a sajtó, köztük a Formula.hu képviselőjének. A Haas versenyzője azt is elismerte, hogy meglepte csapattársa, Hülkenberg eligazolása:
„Őszintén szólva azt hittem, hogy jövőre is mi ketten leszünk itt, de persze minden jót kívánok neki, addig pedig továbbra is koncentrálunk és élvezzük az idei évet, folytatjuk a fejlődést, amit csapatként elértünk” – mondta Magnussen, aki elképzelhetőnek tartja, hogy csapattársa távozása javíthat az ő maradási esélyein.
Végre van tartalék karosszériája a Williamsnek
https://formula.hu/parc-ferme/37854
Alaposan rányomta a bélyegét a Williamsnél a 2024-es F1-es szezonkezdetre, hogy a karosszériagyártási folyamatok téli átalakítása miatt az első futamokat tartalékváz nélkül kellett teljesíteniük, ami leginkább akkor ütközött ki, amikor az Ausztrál Nagydíjon Alexander Albon balesete után nem tudták az autót a helyszínen megszerelni, s a thai-brit a csapattárs Logan Sargeant karosszériájával folytatta a hétvégét, míg az amerikai így nem tudott rajthoz állni. Az évad hatodik állomásán, a hétvégi Miami Nagydíjon azonban végre változik a helyzet: „Amit megerősíthetek, hogy az idény eleji nagy baleseteink ellenére a harmadik autó itt van és készen áll. Remélem, a dobozban marad a következő 18 futamra!” – mondta el James Vowles csapatfőnök, utalva arra, hogy reméli, a további balesetek elkerülik őket.
Vowles azt is felsorolta, milyen károk érték őket az eddigi balesetek során: „Elveszítettünk három padlólemezt, három hátsó szárnyat, és három váltó is teljesen tönkrement. Általában egy egész szezonban veszítünk el ennyit, nem két verseny alatt. F1-es csapatként igyekszünk nem túl sokat gyártani belőlük, hiszen az idény során folyamatosan változtatunk rajtuk. Már van is egy új futóművünk, két hét múlva pedig új padlólemez érkezik. Ha elveszítünk hármat, az azt jelenti, hogy hárommal vagy néggyel többet kell gyártanunk belőlük, és ez hátrányba hoz minket” – magyarázta a Williams-vezér. Vowles hozzátette: most, hogy a készletekkel egyenesbe jöttek, fókuszálhatnak a teljesítményjavulást eredményező fejlesztésekre – már csak azért is, mert úgy érzi, eddig nem tudták kihozni a bennük rejlő potenciált.
Sargeant viccnek érzi sanghaji büntetését
https://formula.hu/parc-ferme/37853
Még mindig nem tért teljesen napirendre az F1-es Kínai Nagydíjon kapott büntetése fölött Logan Sargeant. A Williams pilótáját azok után sújtották tíz másodperces időbüntetéssel és két büntetőponttal, hogy a biztonsági autós fázis során megelőzte a bokszból épp kihajtó és az SC-vonalhoz csak pillanatokkal előbb odaérő Nico Hülkenberget. Az amerikai már Sanghajban is elmondta, hogy nem lehetett rendesen látni a két autó helyzetét, és azt sem érti, hogy miért nem szóltak neki, hogy illegális volt az előzése, hiszen akkor visszaadta volna a pozícióját a Haasnak.
Sargeant a Miami Nagydíj sajtótájékoztatóján is kifakadt a büntetése miatt: „Rendkívül frusztráló volt. Azt gondolom, egy dolog a büntetés, de hogy még büntetőpontokat is kapjak azért, ami történt, az egy vicc. Úgy vélem, sokkal rosszabb dolgok is történtek a hétvége során, amelyekért csak megrovást adtak. Az időmérőn volt, aki lelassított előlem, kis híján nagy baleset lett belőle, mégsem történt semmi. De aztán egyszerre szeltem át a vonalat, mint valaki más, és még csak nem is lehetett jól látni, arra egyből jött a két büntetőpont. Szerintem ez nem jó irány, amerre haladunk” – fogalmazott a hazai nagydíjára készülő versenyző. A büntetőpontok kérdésében amúgy egyetértett Sargeanttal Sergio Perez is, aki maga is nyolcnál jár már az elmúlt 12 hónapos időtartam során: a mexikói szerint felül kellene vizsgálni, hogy pontosan milyen kihágásokért osztanak ki belőlük.
Áradások miatt elhalasztják a MotoGP Kazah Nagydíját
https://formula.hu/parc-ferme/37852
A tavalyi homologizációs és logisztikai hiányosságok miatt lefújt eseményt követően 2024-re ismét bekerült a MotoGP versenynaptárába a Kazah Nagydíj, és úgy tűnt, most tényleg vendégül is láthatja a mezőnyt az új Sokol International Racetrack. Pénteken azonban jött a fordulat: a FIM és a Dorna közös közleményben jelentette be, hogy nem tudják megrendezni az eredeti, június közepi időpontban a kazah futamot, így későbbi 2024-es dátumra halasztják azt.
Mint a közleményből kiderül, „példátlan időjárási körülmények” áradásokhoz vezettek Közép-Ázsiában, amely miatt Kazahsztánban vészhelyzet lépett életbe, és a lakosság nagy részét át is kellett költöztetni. „Nem lenne felelősségteljes a MotoGP részéről, ha további terhet rónánk a hatóságokra és a szolgáltatásokra, miközben tízezreknek igyekeznek segítséget nyújtani országszerte” – fogalmaznak.
Bár a hivatalos kommunikáció halasztásról szól és későbbi 2024-es időpontot emleget, a valóságban ez igen nehezen lesz kivitelezhető, hiszen főleg a szezon második fele elképesztően sűrű a MotoGP versenynaptárában (júniusban viszont így közel négyhetes kihagyás lesz az Olasz Nagydíj és a Holland TT között). Legfeljebb a nyári szünet heteiben vagy augusztusban a Brit és az Osztrák Nagydíjak között lehetne reálisan bepótolni a Kazah GP-t, minden más esetben több mint három versenyhétvége követné egymást a menetrendben (hacsak persze nem opció egy másik forduló arrébb tolása is), ezek a júliusi-augusztusi időpontok viszont nem sokkal későbbiek, mint a most lemondott június közepi dátum. Ha egyébként végül törölnék a versenyt, akkor is hiába szerepel hivatalosan a Balaton Park Circuit tartalékhelyszínként a naptárban, Carmelo Ezpeleta Dorna-elnök már korábban elmondta: a balatonfőkajári pálya még nem alkalmas a MotoGP fogadására, így idén biztosan nem ugrik be.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Nem érzi kínosnak az amszterdami bulisérülését Norris
https://formula.hu/parc-ferme/37851
Mi is beszámoltunk róla néhány napja, hogy a közösségi médiában terjedtek fotók arról, hogy kisebb sérülést szenvedett bulizás közben Lando Norris, aki a Kínai és Miami Nagydíjak közötti szünetben Amszterdamban lazított a világhírű DJ, Martin Garrix társaságban. A képek tanúsága szerint a McLaren pilótája az orrát vágta meg egy törött üvegdarabbal – a Miami GP médianapján pedig (ahol már csak egy kis tapasszal az orrán jelent meg) elárulta a brit, hogy ennyi az egész történet, nincs semmi komoly sérülése:
„Sok barátom van, szóval jó hétvége volt, de már másnap reggel egyből repültem Miamiba. Csak egy kis törött üveg okozta, és nyilvánvalóan sokkal rosszabbul néz ki, mint amilyen, és mindenki azt gondolta, hogy borzalmas, de csak egy kis vágásról van szó. Bárcsak menőbb sztori lenne, de ha eltölthetek néhány napot a barátaimmal, akkor azt ki akarom élvezni. Az emberek nagyobb feneket kerítettek ennek az ügynek, mint amilyen valójában volt. Csak egy kis vágás, de nem érzem kínosnak, nem próbálom meg eltakarni.”
Norris azt is megjegyezte, hogy azért fújták fel az ügyet, mert felismerték és elterjedtek róla a fotók az interneten: szerinte különösképp a Drive to Survive miatti népszerűségnövekedés óta ismerik fel többen az F1-es pilótákat olyanok is, akik nem feltétlenül autósport-rajongók. „Azt kívánom-e, hogy kevesebben lássanak? Igen, de ez is része ennek, és nincs miért panaszkodnom. Olykor amikor elmész vacsorázni vagy a családoddal vagy, azt kívánod, bárcsak kevésbé ismernének fel, mindig úgy érzed, hogy valaki néz. De biztos vagyok benne, hogy a még híresebb embereknek ez még rosszabb, és abban is biztos vagyok, hogy sokan azt kívánják, bárcsak a Formula-1-ben versenyezhetnének, szóval ennek is vannak előnyei és hátrányai” – mondta el a fiatal pilóta.
fotó: DPPI
Élőben is leleplezték a „kék” Ferrarit az F1-es Miami Nagydíjon – fotók!
https://formula.hu/parc-ferme/37850
Szerdán még csak virtuálisan mutatta be a Ferrari, hogy milyen egyedi dizájnnal készültek az idei első amerikai Formula-1-es futamra: az új névadó, a HP logójának megjelenése mellett feltűnt az autón – konkrétan az első és hátsó szárnyon, a halón, valamint az oldaldobozon – a Scuderia hagyományaihoz nagyon is hozzátartozó kék szín. Csütörtökön aztán Miamiban ténylegesen is leleplezték a bokszutcában a különleges festést – íme, néhány fotó a csapattól minderről:
A szombati sprintbe és vasárnapi futamba is beleszólhat az eső
https://formula.hu/parc-ferme/37849
Esély van arra, hogy először befolyásolja eső a Miami Nagydíjat – a helyszínen tartott első két verseny végig száraz pályán zajlott. A legfrissebb előrejelzés szerint azonban a sprint és a nagydíj rajtja előtt is lehullhat kisebb mennyiségű csapadék, írta a RaceFans.net.
Az eső legkisebb valószínűsége pénteken lesz, szombat délelőtt viszont, a helyi idő szerint 12 órakor kezdődő sprintet megelőzően várható egy kisebb zápor. Elképzelhető, hogy a sprint rajtja még vizes pályán zajlik, a magas hőmérséklet miatt – mindhárom nap 28-29 Celsius-fokos csúcshőmérséklettel – azonban hamar felszárad az aszfalt. A sprint és a későbbi időmérő alatt nem várható csapadék-utánpótlás.
Vasárnap kora délután szintén kilátásban van csekély eső, azaz a 16 órakor kezdődő futam előtt – a forgatókönyv nagyon hasonló a szombatihoz, a pálya a rajt idején még nedves lehet, de várhatóan gyorsan felszárad.
Egy napja a Formula1.com előrejelzése még csak 20 százalék esélyt jósolt szombatra és vasárnapra, így ne éljük bele magunkat, hogy a Kínai Nagydíj után, amely során a pénteki sprintidőmérőn esett, újabb nedves versenyhétvégét látunk, az előrejelzés még bőven változhat a folytatásban.
Fotó: ATP
Miamiban már a safety car is fenntartható üzemanyagot kap
https://formula.hu/parc-ferme/37848
Kis lépés a 2030-as karbonsemlegesség felé vezető úton a hétvégi floridai verseny: a Miami Nagydíjtól fogva 40 százalékos fenntartható üzemanyagot használ a biztonsági és orvosi autó, azaz helyszíntől függően a Mercedes-AMG GT Black Series és GT 63 S, valamint Aston Martin Vantage és DBX707 páros.
A Formula-1-es autók jelenleg E10 üzemanyagot használnak (10 százalékban újrahasznosított etanollal), 2026-ban azonban az új erőforrásokkal együtt már 100 százalékos fenntartható üzemanyagot vezetnek be. Ezen a téren az F2 és az F3 egy lépéssel előrébb jár, 55 %-os fenntartható üzemanyaggal a 2023-as szezon óta.
Az F1 közleménye az arányok kedvéért azért hozzáteszi, a sportág karbonlábnyomának mindössze egy százalékát teszi ki a versenypályán elégetett üzemanyag – de annál jelentősebb lesz várhatóan az F1-es technológia közvetett hatása a szélesebb autóiparra.
Fotó: ATP
Verstappen sorozatban hetedszer?
https://formula.hu/parc-ferme/37843
Az elmúlt években számtalan írás született a Formula.hu-n, hogy éppen milyen rekordot döntött meg Max Verstappen – nos, ahogy tudjuk, a történelmet mindig a győztesek írják, Verstappen pedig határozottan győztes típus.
A holland versenyző 26 éves korában már 58 futamgyőzelemnél, 102 dobogós helyezésnél és három világbajnoki címnél jár, jelen állás szerint pedig úgy tűnik, az idei szezonban sem fenyegeti veszély újabb bajnoki elsőségét.
Las Vegas 2023-as debütálásával a tavalyi szezontól kezdődőn már három F1-es versenyhétvégét rendeznek az USA-ban, Verstappen pedig a Föld ezen részén is megállíthatatlan. A 2021-es Amerikai Nagydíjtól kezdődően Max Verstappen valamennyi futamot megnyert az USA-ban, a hétvégi Miami Nagydíjon tehát sorozatban hetedik győzelmét szerezheti az Amerikai Egyesült Államokban.
Senna utolsó F1-es McLarenjét fogja vezetni Imolában Vettel
https://formula.hu/parc-ferme/37847
Szerdán volt kereken 30 éve, hogy Ayrton Senna életét veszítette az 1994-es San Marinó-i Nagydíjon – a Formula Podcast fekete hétvégéről készült évfordulós adása itt hallgatható meg –, megemlékezések sora várható viszont néhány hét múlva is, amikor Miamit követően a tragédia helyszínére, Imolába látogat az F1-es mezőny. Sebastian Vettel az Instagramon közzétett videóban például be is jelentette, hogy a brazil ikon 1993-as McLarenjét fogja vezetni az Emilia-romagnai Nagydíj versenynapján:
„Ayrton Senna nemcsak egy versenyző volt, akit nagyra értékelek azért, mert ő volt az egyik legjobb valaha, hanem egy roppant együttérző ember is. 30 év telt el a balesete óta, és szeretnék tisztelegni Ayrton előtt. Ott leszek Imolában a nagydíjon, hogy vezessem az autóját, az MP4/8-ast. Remélem, találkozunk május 19-én, vasárnap” – fogalmazott a videóban a visszavonult négyszeres világbajnok.
Vettel közismerten rajong a Formula-1 történelméért, több egykori versenyautó is a birtokában van, így az említett 1993-as MP4/8-as is, amely Senna utolsó autója volt a McLarennél, mielőtt 1994-re átigazolt a Williamshez, és amellyel a háromszoros világbajnok legenda öt győzelmet aratva vb-ezüstérmes lett abban a szezonban. Vettel már a tavalyi Goodwood Sebesség Fesztiválon is vezette a szóban forgó autót (a fotó is ekkor készült) – ahogy Nigel Mansell 1992-es Williamsét is –, méghozzá a környezettudatosság jegyében karbonsemleges üzemanyagot használva.
Megújult festést villantott az RB is: FOTÓK
https://formula.hu/parc-ferme/37846
Miamira átalakította autója dizájnát a Visa Cash App RB csapata, hogy tetszik ez a színezés?
Jos Verstappen: Szétesés fenyegeti a Red Bullt
https://formula.hu/parc-ferme/37845
Jos Verstappen máris megszólalt Adrian Newey Red Bulltól való távozásával kapcsolatban.
A Red Bull ma délelőtt hivatalosan is megerősítette, hogy Adrian Newey 2025 első negyedévében távozik a Red Bulltól. Nos, Max Verstappen édesapja egyáltalán nincs elragadtatva a fejlemények hallatán.
„Szétesés fenyegeti a Red Bullt. Már a szezon elején is ettől tartottam” – mondta Jos Verstappen a De Telegraaf megkeresésére.
„A csapaton belüli harmónia szempontjából fontos, hogy a kulcsemberek a helyükön maradjanak, azonban most nem ez a helyzet.”
„Newey távozik, a szezon korábbi szakaszában pedig úgy tűnt, hogy Markót elküldik. A jövő szempontjából ez nem megfelelő” – tette hozzá Max Verstappen édesapja.
Újabb részletek a madridi F1-es pályáról
https://formula.hu/parc-ferme/37844
A spanyol Marca újabb részleteket közölt az F1-ben 2026-tól debütáló madridi pályáról.
A legfrissebb információk szerint a szervezők arra számítanak, hogy májusban elfogadásra kerülnek a pálya tervei, júniusban pedig a városon kívüli területeken már megkezdődik az építkezés. A pálya építési munkálatainak tervezett befejezési dátuma 2026. május 31-e.
A spanyol sportnapilap arról ír, hogy az 5,47 km hosszú pályán négy előzési zóna áll majd a versenyzők rendelkezésére, a célegyenes pedig 700 méter hosszúságú lesz. Azt már korábban tudni lehetett, hogy a tervek szerint egy 30%-os döntött kanyar is lesz a pályán, ám az FIA-tól függően ezen kanyar dőlésszöge még változhat.
A pálya egyébként az Adolfo Suárez Madrid-Barajas repülőtér közvetlen közelségében épül, amely Madrid belvárosától is kevesebb mint 20 km-re fekszik. A szervezők különös hangsúlyt fektetnek a pálya fenntarthatóságára, ezért egy napelempark kiépítését is tervezik, mely teljesen fedezné a nagydíj villamosenergia-igényét.
„Az F1 nem egyemberes show” – az Audi Newey megszerzéséről
https://formula.hu/parc-ferme/37842
Teljes gőzzel készül a 2026-os Formula-1-es beszállásra az Audi, amely a Sauber (jelenlegi nevén Stake) partnereként fog megérkezni a száguldó cirkuszba. A csapat folyamatosan áll össze, már az egyik versenyzőjüket is bejelentették Nico Hülkenberg leigazolásával. De vajon szóba jöhet-e egy igazi nagyágyú megszerzése mérnöki fronton? Az utóbbi hetekben ugyanis a híresztelések szerint egyre biztosabb, hogy Adrian Newey távozni fog a Red Bulltól, márpedig az energiaitalosokkal, valamint korábban a Williamsszel és a McLarennel elért vb-címei alapján nem kérdés, hogy az F1 történetének egyik legjelentősebb autótervezőjéről van szó. Andreas Seidl, a Sauber/Audi vezérigazgatója meg is kapta azt a kérdést az Auto Motor und Sport által készített interjúban, hogy leigazolnák-e Newey-t vagy egy hozzá hasonló kaliberű szakembert:
„Világos, hogy van egy-két név a Formula-1-es cirkuszban, akit szeretnél a csapatodban tudni. Olyasvalaki, aki nemcsak tudást hoz a közösbe, hanem figyelmet is generál a hírneve révén. Ugyanakkor a Formula-1 nem egyemberes show. Fontos számunkra, hogy erős csapatot rakjunk össze a megfelelő hozzáállással és azzal a céllal, hogy közösen érjünk el valamit. Ezért figyelünk arra, amikor betöltjük a kulcspozíciókat, hogy az alkalmazottak megfeleljenek ennek a kultúrának. Mi is eléggé vonzók vagyunk a top emberek számára, és biztos vagyok benne, hogy a megfelelő emberekkel fogunk kezdeni” – fogalmazott Seidl.
„Nem csak egy opcióm van” – Marquez a 2025-ös gyári ülésről
https://formula.hu/parc-ferme/37841
Marc Marquez tavaly év végén 11 szezon után hagyta el a küszködő Hondát, hogy idén immár a Gresini Racingnél egy egyéves specifikációjú Ducatival versenyezzen. A nyolcszoros világbajnok pedig szemlátomást egyre jobban felveszi a ritmust: két hete Austinban a győzelemért harcolva, az élen bukott, ugyanez volt igaz a Spanyol Nagydíj sprintjén szombaton, míg legutóbb vasárnap kőkemény küzdelemben lett második Francesco Bagnaia mögött. Marquez így egyre inkább képbe kerülhet a Ducatinál a második 2025-ös gyári ülés kapcsán, hiszen míg a címvédő Bagnaia már hosszabbított velük, az még nem dőlt el, hogy mellette ki fog versenyezni: a helyet jelenleg birtokló Enea Bastianini, a Pramackal a vb-t vezető Jorge Martin, valamint Marquez is esélyes.
Amikor minderről megkérdezték a 31 éves spanyolt a jerezi futam után, így reflektált: „A fontos az, hogy jönnek az eredmények. Eddig a tempó megvolt, de eredmények nélkül. Meglátjuk, ezt meg tudjuk-e erősíteni Le Mans-ban. Mindig mondtam: minél gyorsabb vagy a pályán, annál több lehetőséged van. A lényeg, hogy ’a terv’ jól halad, és amikor vannak eredmények, a gyártók felveszik velem a kapcsolatot, és már voltak is egyeztetések. Mentálisan teljesen tiszta, hogy mit akarok” – idézi a Motorsport.com Marquezt, aki arra a kérdésre, hogy rajta múlik-e a Ducati gyári ülése, így felelt: „Nos, ez összességében mindentől függ, de a legfontosabb, hogy számomra minden világos, és nem csak egy opcióm van.”
A Ducatin kívül amúgy Marquezt legtöbbször a KTM-mel hozták szóba, ám ott Brad Bindernek 2026-ig szerződése van, az eddig látott teljesítménye alapján pedig gyakorlatilag borítékolható, hogy a Gas Gas Techn3-nél újonc Pedro Acostáé lesz a másik gyári motor jövőre. Aprilia-pletykák szintén felröppentek az utóbbi hetekben Marquez kapcsán, a Hondához való visszatérés azonban a japánok további szenvedése, a Yamahához való igazolás pedig ugyanezen ok mellett a Valentino Rossival történt korábbi konfliktusok miatt tűnik szinte elképzelhetetlennek. Persze az sem kizárt, hogy továbbra is szatellit Ducatin láthatjuk majd – mindezt pedig az is befolyásolhatja, hogy a híreszteléseknek megfelelően a Yamaha át tudja-e esetleg csábítani magához a három partnercsapat (VR46, Gresini és Pramac) egyikét.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Megérkezett a netflixes Senna-sorozat kedvcsináló előzetese – videó
https://formula.hu/parc-ferme/37840
Majdnem napra pontosan 30 évvel Ayrton Senna halálos balesetét követően tette közzé a Netflix az első kedvcsináló trailert a háromszoros F1-es világbajnok karrierjét feldolgozó fikciós minisorozatról. A Senna címre hallgató széria hat epizódból fog állni, a főszereplőt a 30 éves brazil színész, Gabriel Leone játssza. A premier dátuma egyelőre nem ismert, csak annyi, hogy még 2024-ben érkezik a streamingplatformra a sorozat – íme az említett előzetes:
Itt tart a Honda 2026-os F1-es motorprojektje
https://formula.hu/parc-ferme/37839
Jól áll a 2026-os motor fejlesztésével a Honda, erről számolt be a HRC, vagy a sportprogram vezetője, Koji Watanabe a Motorsportnak. A gyártók nagy erőkkel dolgoznak az új szabályok szerint épülő erőforrásokon, a Red Bullról hallani olyan pletykákat, hogy le van maradva a tervekhez képest, az Audiról pedig Andreas Seidl mondta ki a projekt vezetőjeként, hogy nyilvánvalóan hátrányból indulnak, de véleménye szerint hamarosan ledolgozzák ezt a lemaradást.
A Honda viszont saját bevallása szerint az előre meghatározott tervei szerint halad, pontosan azt csinálja, amit előzetesen eltervezett. Watanabe úgy fogalmazott, hogy jelenleg inkább az elektromos motorra fókuszálnak, arra helyezik a nagyobb hangsúlyt, a belsőégésű erőforrást pedig úgy tesztelik, hogy még nem V6-os rendszerben áll, hanem egyetlen külön hengeren dolgoznak. A szakember végül megismételte: minden pontosan úgy zajlik, ahogy annak zajlania kell, tartják az ütemtervet.
A Honda 2026-tól az Aston Martin kizárólagos partnereként tér vissza hivatalosan is az F1-be.
„Nehéz megmondani, hogy Lewis túl van-e a zeniten”
https://formula.hu/parc-ferme/37838
Arról kérdezték Otmar Szafnauert, az Alpine-tól tavaly távozó korábbi F1-es csapatfőnököt, hogy vajon Lewis Hamilton túl van-e már a zenitjén – a szakember ezt így nem fogalmazta meg, de azt sem rejtette véka alá, hogy a hétszeres világbajnok volt már dominánsabb formában.
„Én imádom Lewist, csodálatos munkát végzett, de már egy másik korszakát éli a karrierjének. Ha az a kérdés, hogy ki tudná legyőzni Max Verstappent azonos autóban (mert ez is felmerült kérdésként – a szerk.), akkor én Landót mondanám, aztán meglátjuk, hogy mi történik. Nem mondom, hogy Lando legyőzné Maxot, de az a kérdés, hogy ki lehet rá képes” – idézi Szafnauer szavait a Racingnews365.com.
„Ami Lewist és a zenitjét illeti: ezt nehéz megmondani, ugyanolyan autók kellenének hozzá. Azt viszont most is becsülöm Lewisban, hogy szuper keményen dolgozik, és nagyszerű versenyző. Az nem is számít, hogy hova kvalifikál, mert például a Kínai Nagydíjon is panaszkodott arra, hogy nem tudja utolérni az Alpine-t, ami a köridők alapján igaz is volt. De végül mégis a pontszerzők között végzett, valahogy megoldotta. Nagyszerű versenyző, sosem adja fel, és nagyon tiszteletteljes a versenypályán” – mondta.
fotó: Ollé Iván