Jön az F1-es Magyar Nagydíj időmérője – szombati program
https://formula.hu/parc-ferme/38199
Ma már tétre megy a játék a Hungaroringen, hiszen a 12:30-kor kezdődő utolsó szabadedzést követően 16 órakor jön a vasárnapi rajtsorrendet meghatározó kvalifikáció a Formula-1-esek számára. Az F2 és az F3 eközben már a sprintversenyét teljesíti, de megrendezik a Formula-E londoni fináléjának első futamát is, valamint lesz többek között WRC és Superbike is szombaton – itt a napi menü (a hétvége teljes menetrendje ide kattintva érhető el):
07:20-19:15 | WRC, 9-16. szakasz | (Rally.tv, online, előfizetés után élő) |
09:50 | Formula-3, Sprintfutam | (tv: M4 Sport, élő) |
10:55-11:45 | Formula-E, 2. szabadedzés | |
11:00-11:15 | Superbike-vb, Superpole | (tv: Aréna4, élő) |
12:30-13:30 | Formula-1, 3. szabadedzés | (tv: M4 Sport, élő) |
12:45 | Supersport 300-as vb, 1. futam | (tv: Aréna4, élő) |
13:20-14:45 | Formula-E, 1. időmérő | |
14:00 | Superbike-vb, 1. futam | (tv: Aréna4, élő) |
14:15 | Formula-2, Sprintfutam | (tv: M4 Sport, élő) |
15:00-15:30 | TCR World Tour, 1. szabadedzés | |
15:15 | Supersport-vb, 1. futam | (tv: Aréna4, élő) |
16:00 | Formula-1, Időmérő | (tv: M4 Sport, élő) |
16:30-17:30 | IndyCar, 2. edzés | |
17:30-18:00 | TCR World Tour, 2. szabadedzés | |
18:00 | Formula-E, 1. futam | (tv: Eurosport 2, élő) |
20:00-20:35 | TCR World Tour, Időmérő | (tv: Sport1, élő) |
20:45-22:15 | IndyCar, Időmérő | |
21:30 | NASCAR Xfinity Series, Futam | (tv: Match4, élő) |
Fotó: Hungaroring Média
Jön az F1-es Magyar Nagydíj időmérője – itt a szombati menetrend
https://formula.hu/parc-ferme/36124
Délután 16 órakor kezdődik a 38. Formula-1-es Magyar Nagydíj kvalifikációját, de előtte rendeznek Formula-2-es és Formula-3-as sprintfutamokat is a Hungaroringen – miközben az IndyCar, a WRC és a WRX mezőnye is versenyez. Mutatjuk a szombati programot:
Szombat (július 22.) | ||
07:09- | WRC, 9-17. szakasz | (WRC+, előfizetés után élő) |
09:50 | Formula-3, Sprintfutam | (tv: M4 Sport, élő) |
10:00-17:00 | WRX, Edzés és előfutamok | |
11:20-11:50 | Porsche Szuperkupa, Időmérő | |
12:30-13:30 | Formula-1, 3. szabadedzés | (tv: M4 Sport, élő) |
14:15 | Formula-2, Sprintfutam | (tv: M4 Sport, élő) |
15:30-16:30 | IndyCar, 1. időmérő | (tv: Aréna4, élő) |
16:00-17:00 | Formula-1, Időmérő | (tv: M4 Sport, élő) |
18:00 | NASCAR Truck Series, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
21:00 | IndyCar, 1. futam | (tv: Aréna4, élő) |
23:30 | NASCAR Xfinity Series, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
fotó: DPPI
Helyszíni: Felkavart péntek és az F1-es Magyar Nagydíj jövője
https://formula.hu/parc-ferme/36128
Szeszélyes időjárás és felkavart sorrend jellemezte a 38. Formula-1-es Magyar Nagydíj első edzésnapját, amelyen Mészáros Sándor, a Formula.hu tudósítója többek között a hungaroringi futam jövőjéről is beszélgetett Stefano Domenicali F1-vezérrel. Sanyi helyszíni videós bejelentkezése IDE vagy a képre kattintva nézhető meg:
Ezért késik a McLaren Hungaroringre szánt F1-es fejlesztése
https://formula.hu/parc-ferme/36127
A McLaren már jóval korábban beharangozta, hogy a nyári szünet előtt „gyakorlatilag az összes elemében” átalakítja az autója karosszériáját és aerodinamikáját: a fejlesztési csomag akkorának ígérkezett, hogy három futamra elosztva tervezték bevetni őket. Az első 50 százalékot kapta meg Spielbergben Lando Norris, majd újabb 25 százalék érkezett Silverstone-ban a brit autójára, míg Oscar Piastri rendre egy lépéssel a csapattárs mögött járt. A tervek szerint az F1-es Magyar Nagydíjon vált volna teljessé az újítási csomag, ám mint az az istállók kötelezően leadott fejlesztési listájából kiderült, a wokingiak nem készültek újításokkal a Hungaroringre.
Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke pénteken a Formula.hu jelenlétében magyarázta el a késés okát és az új ütemezést is: „Először is azt kell elmondani, hogy itt megkapta Oscar is az első szárnyat. Ez a Brit Nagydíjon még nem volt lehetséges az alkatrészek limitált száma miatt” – mutatott rá Stella. „Aztán ami a további fejlesztéseket illeti, rájöttünk, hogy tervezési és gyártási szempontból kicsit több időre van szükségünk, hogy a teljes csomag meglegyen. Úgyhogy majd a következő futamokon érkezik néhány új elem, és mindenekelőtt a nyári szünetet követően.”
fotó: DPPI
Doohan idén először pole-ban az F2-ben, williamses rajtelsőség az F3-ban a Hungaroringen
https://formula.hu/parc-ferme/36126
A két F1-es szabadedzés között rendezték a Formula-3-asok és a Formula-2-esek időmérőjét a Hungaroringen. Előbb az F3-asok gurultak pályára, még vizes, de már száradó pályán. A trükkös körülmények elsősorban Oliver Greyen fogtak ki, hibájával piros zászlós megszakítást is kiváltott a pilóta. A leggyorsabbnak a Williams akadémiáját erősítő Zak O’Sullivan bizonyult, ő szerezte meg a pole-t, megelőzve premás csapattársát, Dino Beganovicot, valamint a Tridentnél szereplő Leonardo Fornarolit. Őket az előző, silverstone-i forduló két győztese, Franco Colapinto és Oliver Goethe követte a sorban. A bajnokságot magabiztosan vezető Gabriel Bortoleto csak kilencedikként zárt, de így is sokkal jobban járt, mint az összetettben második Pepe Martí, aki mindössze a 13. időt futotta, így ő mindkét versenyt ebből a pozícióból kezdi majd meg.
A Formula-2-ben már végig száraz volt a pálya – bár néhányan jelentettek esőcseppeket –, de így is történt egy autótörés és megszakítás Roman Stanek hibájának köszönhetően. A pole-pozíciót az idei szezon során először Jack Doohan zsebelte be, 52 ezreddel megelőzve Victor Martints-t és 91 ezreddel a bajnokságban élen álló Frederik Vestit. Utóbbit szorosan követi fő üldözője, Theo Pourchaire, majd jött Enzo Fittipaldi és a pontversenyben harmadik és negyedik Ayumu Iwasa és Oliver Bearman. A tizedik hely és ezzel a fordított rajtrácsos elsőség Kush Mainié lett.
A program mindkét kategória esetében a sprintversennyel folytatódik szombat délelőtt, illetve délután.
Óriási tűz, porig égtek Loebék autói a WRX helyszínén – videó
https://formula.hu/parc-ferme/36125
Hatalmas tűz ütött ki a Ralikrossz-világbajnokság hétvégi versenyének helyszínén, a Lydden Hill-i versenypályán: a hírek szerint a Special ONE Racing csapatánál csaptak fel a lángok, amelyek martalékává váltak az alakulat kamionjai, valamint a két Lancia Delta Evo-E RX, amelyekkel Sebastien Loeb és Guerlain Chicherit versenyeztek volna. A WRX közleménye szerint személyi sérülés szerencsére nem történt a tűzesetben.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A hétvége első nagy balesete: mexikói F3-as tört a hátsó egyenesben
https://formula.hu/parc-ferme/36123
A Magyar Nagydíj hétvégéjének legelső szabadedzését a Formula-3-asoknak tartották: öt perc volt már csak vissza a tréningből, mikor Rafael Villagomez alól a 10-es kanyarból kigyorsítva kicsúszott a Van Amersfoort hátulja. Az irányítását vesztett autó megforgott a kanyart követő rövidebb egyenesben, eközben pedig elkerülhetetlenül sodródott a jobboldali fal felé, amelyet orrával talált el.
A nagy becsapódás során Villagomez autójáról leszakadt az első és hátsó szárny, a roncs a pálya közepén állt meg. A 21 éves versenyző sértetlenül sétált el a baleset helyszínéről – szabadedzést már nem indították újra.
„A legjobb időmérős specialista, akivel valaha dolgoztam” – dupla elismerés Hülkenbergnek
https://formula.hu/parc-ferme/36122
Nem egy, hanem két Formula-1-es szakember is Nico Hülkenberg kvalifikációs kvalitásait méltatta. Előbb Beat Zehnder, az Alfa Romeo veterán csapatmenedzsere nyilatkozta a Formel1.de-nek, hogy időmérő tekintetében a német volt a legjobb, akivel együtt dolgozott a Saubernél – ami azért nagy szó, mert Zehnder csapattal töltött 30 éve alatt Kimi Raikkönen, Felipe Massa, Robert Kubica vagy épp Charles Leclerc is megfordult a hinwili gárdánál.
Erre az interjúra visszautalva dicsérte Hülkenberget aktuális főnöke, Günther Steiner is a Magyar Nagydíj sajtónapján: „Abszolút így van! Néha a semmiből tud összerakni egy nagyszerű kört. Beat régebb óta van a sportban, mint én, ezért tisztelem a véleményét. Mindenesetre ő egy nagyon jó időmérős specialista, ahogy ebben az évben is láttuk. Háromszor bejutott már a Q3-ba, egyértelmű, hogy nagyon jó az időmérőn. A világ egyik legjobbja, vagy az egyik legjobb valaha? Ezt nem tudom megmondani.”
Hülkenberg idei kvalifikációs mérlege valóban bravúros, Kanadában második lett az időmérőn, Ausztriában negyedik a sprintrajtrácsot meghatározó szétlövésen – az összes Q3-ba jutására még Steiner sem emlékszik, a sprintszétlövéseket is számolva hatszor ment tovább a harmadik fázisba. Más kérdés, hogy a VF-23 gyenge gumikezelése és versenytempója miatt a jó rajthelyeket legtöbbször pontszerzésre sem sikerül fordítani.
Fotó: Haas F1 Team
Helyszíni: Teltház Ricciardo sajtótájékoztatóján, Baumgartner 20
https://formula.hu/parc-ferme/36121
Mészáros Sándor és Gobodics Tamás képviselik a Formula.hu-t a Hungaroringen. Csütörtökön Ricciardóról, Alonsóról és Baumgartner Zsoltról szállították a híreket – a videó a képre vagy ide kattintva érhető el:
„Sosem játszottam Barbie- és Ken-babákkal” – Hülkenberg új frizurája nem fogadás volt
https://formula.hu/parc-ferme/36120
Felkapta a fejét a Magyar Nagydíj paddockja Nico Hülkenbergre, mikor a német versenyző belépett a pálya területére, a csütörtöki napon a megszokottnál sűrűbben kattogtak a fényképezőgépek a Haas versenyzőjére irányítva. Felmerült a gyanú, hogy a rövidesen már HülKENbergként emlegetett pilóta az éppen ma bemutatott Barbie filmből merített inspirációt, ő azonban állította, az egybeesés véletlen.
„Csodálatos, mire képes a festett haj, igaz? Nem, nem fogadás volt. Kijött ez a Barbie-film, és úgy gondoltam, jót tesz az extra PR a szezon ezen szakaszában... De nem, igazából nem így történt. Nem tudtam a filmről és nem igazán játszottam Barbie- és Ken-babákkal sem gyerekkoromban. Véletlen egybeesés, és úgy néz ki, elég rossz időzítés” – mondta a sajtótájékoztatón HülKENberg, akinek magyarázatát vagy elhisszük, vagy sem.
Fotó: DPPI
Hamilton: Így csinálja a Red Bull…
https://formula.hu/parc-ferme/36119
A brit és magyar versenyek közti nagy hírről, Nyck de Vries leváltásáról és Daniel Ricciardóról kérdezték végig a mezőnyt a csütörtöki sajtónapon a Hungaroringen. Lewis Hamilton cinikus választ adott arra, hogy igazságtalan volt-e a holland elküldése: „Bizony. Így csinálja a Red Bull. Így működik a Red Bull.”
A kapcsolódási pont, hogy Hamilton és De Vries éveket töltöttek egy csapatban, mivel utóbbi a Mercedes tartalékpilótája volt egészen az AlphaTauritól kapott, rövidre vágott lehetőségig. Bár együttérez vele, Hamilton Ricciardo visszatérésével is szimpatizál.
„Tehetséges fiatalember és egy kedves srác egyben, szerintem a jövő még mindig fényes számára, és biztosan sok remek lehetősége lesz” – mondta el a Formula.hu részvételével zajló sajtótájékoztatón. „Nem igazán lep meg, hiszen még a versenyzői eligazításokon is részt vett, ami nagyon ritka egy tartalékpilóta részéről. Nem lep meg, hogy újra köztünk van, de egyértelműen meglepett a döntés, ami szegény Nycket érintette.”
Fotó: DPPI
Nem nagyon akarózott válaszolni a fejlesztéses kérdésre Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/36118
„Mi újság a fejlesztésekkel?” – kapott meg egy olyan kérdést a Magyar Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján Max Verstappen, amely izgalmasnak ígérkezett, hiszen a Red Bull csomagot hozott a Hungaroringre, a tartalmában megújult oldaldobozzal. A holland azonban nem vitte túlzásba a válaszadást.
„Jól néznek ki. Tényleg, az autót is gyorsabbá teszik, de ezek még szépek is” – mondta. Amikor pedig arról faggatták, mégis hol lesz gyorsabb az RB19, így felelt röviden: „A kanyarokban… főleg.”
A sajtótájékoztatót vezető Tom Clarkson becsületesen megpróbálkozott még egy kérdéssel: a riválisoknak aggódniuk kell? „Mindenki igyekszik javítani az autóján, ezt próbáljuk mi is” – felelte erre Verstappen, ezen túlmenően pedig a sajtó inkább nem forszírozta tovább a témát.
Verstappen már a múltkor, a silverstone-i verseny után sem akarta segíteni az újságírókat, akik szintén a fejlesztési csomaggal megcélzott területekre lettek volna kíváncsiak. „A légellenálláson, az alacsony sebességen, a közepes sebességen, a magas sebességen… A DRS-hatáson, a gumihasználaton, ezeken mind dolgozunk. A fékteljesítményen is. Tényleg, nem viccelek!” – mondta akkor a kétszeres világbajnok, igazából a legsablonosabb választ adva: a csapat mindenhol javulni akar.
Fotó: Red Bull Content Pool
Itt az F1-es Red Bull új oldaldoboza – fotó
https://formula.hu/parc-ferme/36117
Ahogy azt sajtóhírekből már tudni lehetett, a 2023-as F1-es szezont eddig uraló Red Bull egy jelentősebb fejlesztéssel készült a Magyar Nagydíjra, amely elsősorban az oldaldoboz formáját érinti. Csütörtökön lencsevégre is kapták a hungaroringi bokszutcában az RB19-es újítását: mint az Albert Fabrega fotóján is látható, elsősorban a légbeömlő alakja változott meg, hosszúkásabbá vált az előző verzióhoz képest. Sajtóhírek szerint egyébként a fejlesztés körönként két tizedmásodpercet hozhat a konyhára az energiaitalosoknak.
La entrada de los pontones del Red Bull...
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 20, 2023
Red Bull sidepods inlet...#f1 #HungarianGP pic.twitter.com/tyr6LmImWl
Hiába a sztrájk, mégis folytatódik az F1-es film forgatása a Hungaroringen
https://formula.hu/parc-ferme/36116
A Brit Nagydíjon kezdték meg a pályán zajló forgatásokat a Brad Pitt nevével fémjelzett F1-es tematikájú film kapcsán, ám úgy tűnt, hogy a hollywoodi színészek részben a forgatókönyvírókkal szolidarító sztrájkja okán máris leállnak a munkálatok és az eredeti tervekkel szemben mégsem utazik a stáb a Hungaroringre.
Ám csütörtökön a Magyar Nagydíj paddockjában egyértelművé vált, hogy a sztrájk ellenére is folytatódik az Apex GP projektcímre hallgató alkotás forgatása: a bokszutcában például ugyanúgy felépítették az azonos nevű fiktív csapat garázsát. Ugyanis úgy hírlik, hogy bár Pitt és a többi sztár valóban nem forgat most a sztrájk miatt, de nélkülük is tudnak hasznos mozgóképanyagot forgatni a Hungaroringen: az információk szerint a mogyoródi aszfaltcsíkra is kigördül majd a hétvége során az átalakított F2-es versenygép, emellett többek között a bokszkiállásokról és a rajtrácson zajló eseményekről készülhetnek felvételek a hétvégén.
Ezért nem első számú juniorját ültette De Vries helyére a Red Bull
https://formula.hu/parc-ferme/36115
Múlt kedden vált hivatalossá, hogy Daniel Ricciardo veszi át Nyck de Vries helyét az AlphaTaurinál már az F1-es Magyar Nagydíjtól kezdődően. Felmerülhetett a kérdés, hogy a Red Bull miért az ausztrál mellett döntött, s nem a juniorpilótáik rangsorában legelöl álló Liam Lawsont ültette az AT04-esbe. Maga a Super Formulában szereplő versenyző megértette az energiaitalosok döntését, most pedig Christian Horner adott magyarázatot minderre az F1 Nation podcast adásában:
„Liam nagyszerű munkát végez Japánban. Úgy éreztük, hogy talán igazságtalan lenne bedobni őt egy olyan helyzetbe, ahol egyből egy ilyen autóba ültetjük” – fogalmazott a Red Bull F1-es főnöke. „Szóval szerintem logikus volt, hogy amennyiben jól megy neki a teszt, Daniel ülhessen az autóba. A teszt hetedik körére már meg is erősítette ezt.”
Arról mi is írtunk, hogy Ricciardo gyors bevetése mögött olyan indokok is állhattak, hogy a Red Bull minél hamarabb ki akarja őt próbálni élesben, hogy lássa, hogy esetleg később Sergio Perez utódjaként is szóba jöhet a nagycsapatnál.
Az első fotók: Ricciardo megérkezett a Hungaroringre
https://formula.hu/parc-ferme/36114
Daniel Ricciardo bő féléves kihagyás után áll rajthoz ismét a Formula-1-ben, miután bejelentették, hogy már a Magyar Nagydíjtól ő veszi át Nyck de Vries helyét az AlphaTaurinál. A többszörös futamgyőztes ausztrál csütörtök délelőtt meg is érkezett a pályára – íme, az első képek a visszatérő Ricciardóról:
fotó: DPPI
Máris érdeklődnek De Vries után az F1-es kirúgását követően?
https://formula.hu/parc-ferme/36113
Múlt kedden jelentették be, hogy azonnali hatállyal, azaz már a most hétvégi Formula-1-es Magyar Nagydíjtól kezdődően lecserélik Nyck de Vriest Daniel Ricciardóra az AlphaTaurinál. A holland F1-es karrierje így tíz futam után félbe is szakadt, az elküldött versenyző pedig csak a minap szólalt meg először a bejelentés óta, ám a jövőjéről nem ejtett szót a posztban.
Sajtóhírek szerint azonban máris van érdeklődés De Vries szolgálataira, még ha nem is F1-es berkekből: a The Race úgy tudja, a pilóta korábbi sikereinek helyszínéről, a Formula-E-ből érkezhet megkeresés, méghozzá a Nissan oldaláról. A Nissan állítólag ugyanis nem tartja meg a Rómában épp idei első dobogóját szerző Norman Natót, s a Maseratit erősítő Edoardo Mortara mellett De Vries lehet az egyik kiszemelt. „Érdeklődést jelent olyan tekintetben, hogy ő az egyik elérhető versenyző a következő szezonra. Világbajnokként is érdekes, de nem tudom megerősíteni, mit csinálunk” – kommentálta az értesülést a Nissan csapatvezetője, Tomasso Volpe. De Vries a 2020/2021-es idényben lett világbajnok az elektromos formulaautós szériában.
Az időmérőre fejlesztett az Aston, ez sokat érhet a Hungaroringen
https://formula.hu/parc-ferme/36112
A Magyar Nagydíj hagyományosan olyan verseny, ahol nagyon sokat számít az egykörös tempó, mert nehéz előzni a mogyoródi aszfaltcsíkon, így fontos, hogy minél gyorsabb legyen valaki szombaton. Az Aston Martin autójának egyébként is feküdhet a sok lassú kanyar, de a csapat ezúttal a fejlesztéseket is abba az irányba vitte, hogy eredményes lehessen a Hungaroringen.
„Történelmileg ez a csapat mindig is inkább a versenytempóra koncentrált. A gumikezelés, az autó beállításainak felfogása, ezekben a dolgokban mindig is inkább a futamokra koncentráltunk. De a jó időmérő is fontos, és egyes pályákon fontosabbak, mint máshol. Most ezt próbáltuk meg jobb egyensúlyba hozni” – árulta el Tom McCullough teljesítményért felelős igazgató az Aston fejlesztéseivel kapcsolatban.
Mint mondta, a kvalifikációs tempóra határozottan figyeltek az elmúlt időszak frissítéseinél, és bár a szezon második felére visszavágták a szélcsatornás és CFD-s fejlesztési idejüket a jó kontstruktőri helyezés miatt, de erre felkészültek, mert már az első egy-két futam után tudták, hogy ez valószínűleg bekövetkezik majd.
Képzelt szezon a Red Bull nélkül: Alonso öt győzelemnél jár(na)
https://formula.hu/parc-ferme/36111
Amit lent láthatunk, nem több, mint játék a számokkal, annak viszont érdekes lehet: hogyan nézne ki a 2023-as világbajnokság állása, ha egyszerűen eltüntetjük a két Red Bullt a képletből? Sainz-pole, Norris-győzelem, Stroll-dobogó, Sargeant-pont – és persze a Mission 33 ötszörösen teljesítve.
A pole-t félkövér, a leggyorsabb kört dőlt betű jelöli, az utóbbiért járó pont a táblázatban a helyezésért járó ponthoz hozzáadva szerepel.
Francia Nagydíj: Nizza riválist kapott – vagy partnert?
https://formula.hu/parc-ferme/36110
A Francia Nagydíj utoljára 2022-ben szerepelt az F1 versenynaptárában, s bár a Paul Ricard versenypálya nagyon szívesen fogadná ismét a királykategória mezőnyét, az elmúlt időben egyre erősebb jelöltnek tűnik Nizza, ahol utcai pályát alakítanának ki, s a hírek szerint Macron elnök maga is támogatja a projektet.
A L’Equipe beszámolója szerint viszont a Francia Nagydíjat az 1990-es és a 2000-es években vendégül látó, s a sportágtól 2008-ban búcsúzó Magny-Cours is szívesen visszakerülne a körforgásba, s Nevers város polgármestere, Denis Thuriot találkozik is a francia sportminiszterrel ennek érdekében a nyár végén. A polgármester ráadásul azt is elárulta, hogy nyitott lenne egy olyan megoldásra, hogy két francia helyszín váltakozva rendezi meg az ország futamát, ami a szervezők válláról is sok terhet levenne.
A Ferrari a legértékesebb F1-es csapat, óriásit nyert mindenki az utóbbi években
https://formula.hu/parc-ferme/36109
A Forbes szedte össze saját adatai alapján, hogy mennyit is érnek jelenleg az F1-es csapatok: a növekedés egészen brutális az utóbbi időszakban, 2019-hez képest ugyanis az istállók átlagos értéke közel megnégyszereződött (!), négy évvel ezelőtt még 500 millió dollár volt ez az érték, most pedig 1,8 milliárd. Ez részben a bevezetett költségsapkának köszönhető, amely miatt még egy, a mezőny végén helyet foglaló istállónak is csak körülbelül 50 milliónyi szponzorpénzt kell összekalapoznia a versenyzésből származó bevételek mellé ahhoz, hogy ezt a költséglimitet elérje.
Maga a lista annyiban meglepő, hogy a Red Bull hátránya jelentős a két fő riválisához képest: íme a Forbes összesítése.
1. | Ferrari | 3,9 milliárd dollár |
2. | Mercedes | 3,8 milliárd dollár |
3. | Red Bull Racing | 2,6 milliárd dollár |
4. | McLaren | 2,2 milliárd dollár |
5. | Alpine | 1,4 milliárd dollár |
6. | Aston Martin | 1,3 milliárd dollár |
7. | AlphaTauri | 1,1 milliárd dollár |
8. | Alfa Romeo | 0,9 milliárd dollár |
9. | Haas | 0,78 milliárd dollár |
10. | Williams | 0,725 milliárd dollár |