Hill Perezről: „Katasztrófa a Red Bullnak”
https://formula.hu/parc-ferme/38084
Christian Horner szerint „sok önbizalmat adhat” Sergio Pereznek a Spanyol Nagydíj, amelyen a szimulációk szerint elérhető maximumot, a nyolcadik helyet szerezte meg a futamgyőztes Max Verstappen csapattársa: Imola óta, ahol szintén nyolcadik lett, első pontjait gyűjtötte a mexikói. Az 1996-os világbajnok, Damon Hill kevésbé kedvezően ítéli meg Perez utóbbi teljesítményét.
„Övé a legjobb Formula-1-es autó, ha eltekintünk a McLarentől, de nem képes tartani Max Verstappen tempóját. Értem ezen azt, hogy általában négy-öt rajtpozíció választja el Verstappent és Perezt” – mondta a Sky Sports adásában Hill, aki még szépített is: Barcelonában hat, Monacóban és Imolában tíz, Montrealban tizenöt rajthely volt a különbség a két Red Bull között.
„Ez katasztrófa a Red Bullnak, már ha a legtöbb elérhető pontot akarják megszerezni, és akkor ne is beszéljünk arról, hogy esetleg Verstappen hátát védje. Közelében sincs a sebességénének.”
Fotó: Red Bull Content Pool
Ricciardónak mennie kell, Piastri helye szinte biztos 2023-ra
https://formula.hu/parc-ferme/32526
Valósággal felrobbant a pilótapiac, a monacói paddockban a csapatok felének jövő évi felállásáról izgalmasabbnál izgalmasabb pletykák hangoztak el, sőt mi több egyes változások szinte már biztosnak is tekinthetőek. A helyszínen tartózkodó Mészáros Sándor kollégánk mindenről beszámol nektek a Formula Podcast pusmorgás-rovatában, méghozzá a szokottnál jóval hosszabban 01:17:43-tól.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Győri zeneiskolában adták elő az F1 főcímdalát
https://formula.hu/parc-ferme/32524
A YouTube-on közzétett videó leírása szerint a győri Liszt Ferenc Zeneiskola jubileumi koncertjén csendült fel a Bryan Tyler által jegyzett és a közvetítésekben is sokszor hallott zene a LAS-SAB-BAN ütőegyüttes előadásában:
Főnöke szerint Vettel még nem készül visszavonulni
https://formula.hu/parc-ferme/32523
Egyre többször merül fel az Aston Martin gyenge szezonkezdete alapján, hogy Sebastian Vettel számára az idei lehet az utolsó szezon a Formula-1-ben – már csak azért is, mert a német szemlátomást egyre több időt fordít egyéb területekre. Mike Krack csapatvezető ugyanakkor úgy érzi, a négyszeres világbajnok olyan jeleket mutat, amely alapján nem fontolgatja a visszavonulást:
„Amikor látjuk a megbeszéléseken vagy a telefonon keresztül, ahogy hozzááll a dolgokhoz… senki sem vezet így, ha nem is akar vezetni” – idézi Krack szavait a grandprix.com. „Senki sem viselkedik így, ha nem akar versenyezni. Az első körtől kezdve kiemelkedő teljesítményt nyújtott. Ha egy olyan pilótád van, mint Sebastian, meg kell próbálnod megtartani őt. Ez a hihetetlen vezetési képesség, a tapasztalat és egy rendkívül pozitív személyiség keveréke, amely segíthet nekünk a fejlődésben.”
A sajtóban már az is felröppent pletykaként, hogy Vettel távozása esetén a honfitárs Mick Schumacher vehetné át a helyét az Astonnál, Krack azonban erről csak annyit mondott, hogy elsőként jelenlegi versenyzőjükkel igyekeznek megállapodni. A Formula Podcastban elhangzott pusmorgás szerint egyébként Daniel Ricciardo is bekopogtatott az istállóhoz:
A kulisszák mögött: Így ünnepelte a monacói győzelmet Perez
https://formula.hu/parc-ferme/32522
A Red Bull ismét bő húszperces videót vágott össze a Monacói Nagydíj háttérben zajló eseményeiről: természetesen az elmaradhatatlan, medencébe ugrálós ünnepléssel együtt.
Közel 30 fokban kellett elforgatni Marquez felkarcsontját a negyedik műtét során
https://formula.hu/parc-ferme/32521
Csütörtökön sor került az Egyesült Államokban Marc Marquez néhány napja bejelentett negyedik karműtétjére, amelyre a nem megfelelően gyógyuló csont miatt volt szükség. A Repsol Honda rövid közleménye szerint a beavatkozás sikeres volt: „Csütörtökön megoperáltuk Marc Marquez jobb felkarcsontját. Az operáció nagyjából három óráig tartott. A beavatkozás összetettsége ellenére kielégítő volt a végeredmény” – mondta el a műtétet végző Dr. Joaquin Sanchez Sotelo.
Az orvos elmondta, hogy az operáció során eltávolították a 2020 decemberében behelyezett csavarokat, valamint elforgatták a jobb felkarcsontot, hogy végre jó szögben gyógyulhasson: ez az elforgatás a doktor elmondása szerint 30 fokban történt, s az új pozícióban rögzítették a csontot. A közlemény szerint Marquez néhány napig még az USA-ban marad, majd utána utazik haza Spanyolországba. A rehabilitációs idő hosszáról egyelőre még nincs információ.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Itt a Monacói Nagydíj legóból
https://formula.hu/parc-ferme/32518
Elkészült a Monacói Nagydíj összefoglalója a The Moving Bricks jóvoltából, akik szokásukhoz - és nevükhöz - híven legóból alkották újra a múlt hétvégi versenyt. Akár a futam, úgy a videó is maratoni hosszúságúra sikerült.
Rossit szerződtette a McLaren IndyCar-csapata
https://formula.hu/parc-ferme/32520
Három autóra és egy nagy névvel bővül az Arrow McLaren SP 2023-ban: a 2016-os Indy 500-győztes és 2018-as bajnoki ezüstérmes Alexander Rossi csatlakozik az istállóhoz, miután többéves szerződést írt alá. Pato O’Ward helye biztos az alakulatban, az viszont kérdéses, hogy a 30 éves Rossi a harmadik autóba ül, vagy Felix Rosenqvist helyét veszi át.
A Formula-1-ben öt nagydíj erejéig megforduló Rossi IndyCar-bemutatkozása óta, az elmúlt hét szezonban az Andretti színeiben versenyzett. Szerdán erősítették meg, hogy az amerikai elhagyja az istállót, a helyére pedig Kyle Kirkwood, az Indy Lights 2021-es bajnoka érkezik.
Fotó: IndyCar
Együtt nevettek a ferrarisok és a Red Bull-osok a humorista újabb videóján
https://formula.hu/parc-ferme/32517
Conor Moore ismert brit humorista, neve már talán a magyar F1-rajongóknak is ismerős lehet, hiszen korábban is készített már egy-két paródiát, melyeken a pilótákat és a száguldó cirkusz fontosabb karaktereit utánozza - meglepő hitelességgel. Most újabb videót készített a humorista, amelyet meg is tekinthettek alább, ahogyan a Ferrari és a Red Bull pilótáinak reakcióját is, akik együtt nevettek az újabb videón.
@maxv1stappen So spot on YT Conor Moore #maxverstappen #carlozsainz #f1 #formula1 ♬ original sound - Maxv1stappen
Két év kimaradás után megtartják az Autósport Játékokat
https://formula.hu/parc-ferme/32516
Az FIA új kezdeményezésként 2019-ben először rendezte meg az Autósport Játékokat, az autóversenyzés olimpiáját Vallelungában. A folytatás a következő két évben a koronavírus miatt elmaradt, de a hiátust követően 2022-ben végre megtartják a játékok második, az elsőnél sokkal nagyobb szabású kiadását.
A csütörtöki bejelentés értelmében a helyszín a 2020-as terveknek megfelelően Marseille és a Paul Ricard pálya lesz. Október 26-án a városban tartják a nyitóünnepséget, majd a következő négy napban következnek a versenyek a 2019-es hat helyett nem kevesebb, mint 17 kategóriában, beleértve a különböző egyéni és váltó, junior és senior értékeléseket. A Paul Ricardon rendezik a pályaautós (endurance, GT, túraautó és F4), szlalom és gokartos versenyeket, továbbá az aszfaltcsík lesz az e-sport házigazdája is, de továbbá helyszín lesz Saint Baume régiója a ralinak, valamint Veynois autókrosszpályája.
Az első Autósport Játékokon 192-en versenyeztek, a második kiadásra azonban az FIA ambiciózusan több mint ezer amatőr és profi résztvevőt vár.
Ilyen egy onboard kör a legendás Man-szigeti pályán – videó
https://formula.hu/parc-ferme/32515
A héten rendezik az idei Man-szigeti TT, amelyet a világ legismertebb utcai motorversenyeként tartanak számon – s az egyik legveszélyesebbként is, amit alátámaszt a szerda esti halálos baleset is. Az alábbi videóban a versenyt már több ízben is megnyerő John McGuinesszel teljesíthetünk egy kört, amelyből még jobban átjön az őrült tempó:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Bevállalnák a kétévenkénti rendezést a Francia Nagydíj szervezői
https://formula.hu/parc-ferme/32514
Ha a koronavírus-járvány miatti törléseket figyelmen kívül hagyjuk, az utóbbi években egyre több versenyből állt egy Formula-1-es szezon: tavaly és idén is 22 futamos az évad. Ez a szám pedig tovább fog nőni, hiszen 2023-ban érkezik Las Vegas, a tervek szerint visszatér Kína, valamint Katar is állandó helyszínné válik – és akkor még nem beszéltünk arról, hogy az F1 szeretne Afrikában is nagydíjat rendezni a közeljövőben. Ez azt is jelenti, hogy mivel a csapatok megállapodása szerint legfeljebb 24 fordulóból állhat a szezon, egyes jelenlegi pályák veszélybe kerülhetnek.
A hírek szerint a legnagyobb veszélyben a Francia Nagydíjnak otthont adó Le Castellet van, amely a MotorsportWeek.com értesülései szerint úgy akarja megőrizni a versenynaptárban a helyét, hogy elfogadja, hogy csak kétévenként rendezhet futamot. A szervezők állítólag elfogadták ezt a lehetőséget, már csak az a kérdés, melyik másik helyszínnel rendezhetnek felváltva versenyt: a Paul Ricard pálya mellett Spa-Francorchamps-nak és Monacónak is az idei évad végén jár le a szerződése az F1-gyel.
Miért cserélt sisakfestést Hamilton a futam közben?
https://formula.hu/parc-ferme/32513
Sokaknak feltűnt, hogy Lewis Hamilton a Monacóra tervezett speciális dizájnú sisakkal vágott neki a vasárnapi versenynek, a piros zászlós megszakítás után viszont már az idei év legtöbb helyszínén használt sárga festésű bukó volt rajta. A téma előkerült a Mercedes szokásos nagydíj utáni elemző videójában is, ahol Andrew Shovlin rántotta le a leplet a titokról:
„A futam rajtjánál tapasztalt sötét és vizes körülmények között átlátszó sisakrostéllyal mennek, amivel a legjobban láthatnak a vízpermetben. Amikor száraz lesz a verseny és a Nap is alacsonyabban van – a futamnak majdnem este 6-kor volt vége –, akkor a színezett plexire váltott, mert azzal jobban lát, jobb kontrasztot biztosít és nem is ver a szemébe a Nap” – magyarázta a szakember, akinek szavai alapján tehát a különleges fehér dizájnt csak egy sisakhoz készítették el Hamiltonék, a változó körülmények között pedig egyszerűbb volt egy az egyben egy másik bukót elővenni.
fotók: DPPI
Fizetésemeléssel is jár Perez szerződéshosszabbítása
https://formula.hu/parc-ferme/32512
Néhány nappal a Monacói Nagydíjon aratott győzelme után jelentette be a Red Bull, hogy további két évre aláírtak Sergio Perezzel, így 2024 végéig ő marad Max Verstappen csapattársa. A RacingNews365.com szaklap értesülései szerint már a szezonnyitó környékén megkezdődtek az egyeztetések minderről a felek között, csupán az utolsó simítások maradtak a legutóbbi versenyhétvége idejére.
Mindenesetre a portál úgy tudja, Perez új szerződése egyúttal fizetésemelést is jelent a mexikói számára. A háromszoros nagydíjgyőztes állítólag évi 10 millió dollárt fog keresni a Red Bullnál, ami az eddigi 8 milliós keresetéhez képest 2 milliós növekedést jelent.
Egyetlen dobogóra a Red Bull-os rekordtól Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/32511
Monacói pódiuma már a 65. alkalom volt, hogy Max Verstappen az első háromban végzett a Red Bull versenyzőjeként – márpedig éppen ugyanennyi dobogós eredményt szerzett Sebastian Vettel is az energiaitalos csapat színeiben. Azaz elég még egy pódium, és Verstappen egyeduralkodóvá válik e tekintetben a csapat történetében, alig 24 évesen.
A Red Bull-lal szerzett győzelmek tekintetében már egészen más a helyzet, Vettel felé billen a mérleg: a német 38-szor nyert a Milton Keynes-i csapat színeiben, míg Verstappen 24 elsőségnél tart. Az említett eredményeket mindkét versenyző azonos időtartamon belül, hat év alatt halmozta fel.
Fotó: Red Bull
Ezért versenyzett trágár felirattal a sisakján Ricciardo
https://formula.hu/parc-ferme/32510
Az ausztrál fejvédőjének hátsó részén az FEA rövidítés díszelgett a Monacói Nagydíjon – a három betű által takart üzenetet magyarra finoman úgy lehetne átültetni: „csessze meg mindenki”. A 2022-ben szenvedő, Monte-Carlóban csupán 13. helyen végző Daniel Ricciardót megkérdezték, kinek címezte ezt a jókívánságot.
„A 2018-as szezonban is a sisakomra tettem. Szeretek rövidítéseket használni, hogy felspannoljam magam. Igazság szerint nem vonatkozott senkire, egyszerűen pár éve szoktam mondogatni, és boldog leszek tőle. Úgy gondolom, ha a sisakomra teszem, akkor fontos szerepe van, kapcsolóként működik. Ez az egyik utolsó dolog, amit látok, mielőtt felkerül a sisak. Arra emlékeztet, hogy a zónába kerüljek” – idézi Ricciardo magyarázatát az Autosport.
Sainz még a Pirelli-teszten is kavicságyban kötött ki
https://formula.hu/parc-ferme/32509
Tovább folytatódik a spanyol idei balesetszériája. A Melbourne-ben, Imolában és Barcelonában is kavicságyba csúszó versenyző kedden a Ferrari és Pirelli közös tesztjén vezetett a csapat hazai pályáján, Fioranóban. A fellocsolt aszfalton a gumicég esőabroncsát tesztelte, de végül – sokadik alkalommal 2022-ben – kicsúszott. A szerdai nap folyamán egyébként már Charles Leclerc vezette az F1-75-öt.
Honestly, I’m not making this up
— EM11 - #FormulaFrauds (@EngineMode11) June 1, 2022
But Sainz has found the Gravel on a Pirelli tyre testpic.twitter.com/gT5SnCLCdA
Több eddig nem látott csata került a monacói onboard videós válogatásba – videó
https://formula.hu/parc-ferme/32507
A Monacói Nagydíjak adásrendezőjével számos probléma felmerült az utóbbi években, s ha megtekintjük az F1 által készített belső kamerás gyűjtést, az alapján ismét sok akcióról lemaradtunk a közvetítésben. Mick Schumacher például a balesete előtt már Alexander Albonnal is összeért, Lance Stroll a Rascasse-ban vetődött be Yuki Tsunoda mellé – de persze a legemlékezetesebb momentumok, mint Guanyu Zhou mentése vagy Lewis Hamilton és Esteban Ocon koccanása, ugyancsak ott vannak az összeállításban, amely IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Távozik az FIA-tól a sportért felelős főtitkár és az F1-es ügyvezető igazgató
https://formula.hu/parc-ferme/32508
Szerda délután közleményben jelentette be a Nemzetközi Automobil Szövetség, hogy távozik a kötelékeikből Peter Bayer, aki 2017 óta töltötte be az FIA sportért felelős részlegének főtitkári posztját. Ebben a pozícióban ő felügyelte az összes versenytevékenységet, kezdve a gokarttól egészen a Formula-1-ig. A tavalyi esztendő során aztán az F1 ügyvezető igazgatója is lett a szövetségnél, ebben a szerepkörben ő vezényelte le a botrányos-vitatott Abu Dhabi Nagydíjon történtekkel kapcsolatos vizsgálatot is.
Az FIA azt is elárulta, hogy átmenetileg az a Shaila-Ann Rao veszi át Bayer szerepköreit, aki korábban két évig a szövetség jogi igazgatója volt, s nemrég tért vissza hozzájuk.
Hamilton állítja: nem kritizálta az FIA-t
https://formula.hu/parc-ferme/32506
Mi is megírtuk, hogy Lewis Hamilton értetlenkedését fejezte ki annak kapcsán, hogy miért nem startolt el az eredetileg kiírt időpontban a vasárnapi F1-es Monacói Nagydíj. A brit arról beszélt, hogy pusztán az eső nem elég indok a halasztásra – egyébként mint később kiderült, áramkimaradás is nehezítette a versenyirányítás dolgát. A Mercedes hétszeres világbajnoka Instagram-sztoriban finomította az álláspontját:
„Szóval a média azt állítja, hogy kritizáltam az FIA-t a legutóbbi verseny miatt, de ez teljes marhaság” – írta Hamilton. „Úgy gondoltam, nagyszerű munkát végeztek a hétvégén. Talán elkezdhettük volna a versenyt az eredeti időpontban, de nem sokkal utána le kellett volna állítaniuk. Akkor versenyeztünk, amikor biztonságos volt, és ez a legfontosabb. Kérlek, ne használjatok arra, hogy negatív narratívát kreáltok.”