DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 9. szerda

Most értek véget Wolff és a Mercedes mézeshetei?

Ha igen, akkor ezek elég hosszúnak bizonyuló mézeshetek voltak… Az 1996-os F1-es világbajnok Damon Hill mindenesetre ennek a véleményének adott hangot a Kínai Nagydíjon, azzal együtt, hogy szerinte Lewis Hamilton attól a pillanattól kezdve, hogy először beleült az újgenerációs autóba, tudhatta, hogy komoly baj van a csillagosoknál.

wolff-2024

Hill szerint Wolff a múlt évtized első számú sikersorozatáért nagyon sokat köszönhet az alapokat lerakó Ross Brawnnak, most viszont rá vár a feladat, hogy visszavezesse a siker útjára az alakulatot: „Totónak hosszú mézeshetek jutottak, egy fantasztikusan sikeres időszak a csapatnál, amibe ő belekerült. Ross Brawn sokat tett az alapozásért. Most viszont nehéz neki, az igazi munka akkor kezdődik, amikor elrontasz valamit, amikor valami nem megy jól.”

„Ezt elég nehéz feldolgozni. Ez az ő dolga, ő a főnök, neki kell kiderítenie, mi siklott félre, és ki nem mondja meg neki, hogy mi nem megy jól a csapaton belül” – mondta Hill, akivel az F1-es pilótaként nem sok vizet zavaró, szakértőként viszont kimondottan népszerű Karun Chandhok is egyetértett azt illetően, hogy Wolffnak meg kell találnia, miért nem tudja a csapat kellőképpen kihasználni a rendelkezésére álló erőforrásokat.

russell-melbourne

Domenicali: A 2023-as szezon csak a végén fog eldőlni

Az utolsó körig tartó 2021-es vb-harc után a 2022-es év bajnoki címei hamar gazdára találtak: egyéniben már négy, konstruktőriben három nagydíjjal a szezon vége előtt behozhatatlanná vált az első helyezett. A sportág elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali 2023-ban újra szoros harcot vár:

„Ebben az esetben a Red Bull és Max Verstappen hihetetlen munkát végzett, és talán egy másik csapat nem ragadta meg a megfelelő lehetőséget. De a pályán kerék a kerék elleni versenyzést láttunk, éppen azt, amit vártunk. Teljességgel biztos vagyok benne, hogy a következő évben a harc a pályán a versenynaptár végéig zajlani” – idézi a RaceFans.net Domenicalit – azaz az F1-vezér nem számít arra, hogy a Red Bull megismétli domináns szériáját 2023-ban.

DJ és rendezvényszervező lett Nyikita Mazepin

Az év elején történtek miatt a Haas csapata eltávolította az Uralkali logóit az autóiról, a szponzor távozásával pedig Nyikita Mazepinnek sem volt maradása. Az orosz versenyző ráadásul csak semleges színekben, esetleg egy másik nemzet zászlaja alatt folytathatta volna pályafutását, ám erre nem volt hajlandó, a napokban pedig az is kiderült, mivel foglalkozik jelenleg. Az F1i.com hírei szerint a 23 éves pilóta rendezvényszervezéssel foglalkozó vállalkozást nyitott The Ninety Nine néven, valamint DJ-nek állt, amiről Instagram-oldalán is beszámolt a követőinek.  

„Idén egy időre búcsút kellett mondanom a Formula-1-nek, Ha meg akarok nyílni valami más felé, akkor pedig fontos, hogy megbirkózzak a kudarcokkal és a bajokkal. Amikor az önkifejezés egyik módja lezárul, akkor egy másikat kell keresni. Most először állok Önök elé ebben a szerepben. Király dolog, amikor egy új oldaladat fedezheted fel. és fejlődési lehetőségeket találhatsz a saját projektjeidben” – Írta közösségi oldalán.

Ezzel a Red Bull-festésű Citroennel indul a belga ralifutamon Jos Verstappen

Max Verstappen édesapja, Jos idén debütált a ralisportban: eddig négy belga és egy holland bajnoki futamon, plusz két kisebb holland versenyen állt rajthoz, az Ypres Rali pedig a belga értékelés mellett WRC-eseménynek is számított. Az eredményei eddig nem túl meggyőzőek, hiszen a bajnokság 16. helyén áll jelenleg, egyszer ért célba, akkor hatodik lett. Most péntek-szombaton rendezik a Rally du Condroz-Huyt, a legendás belga futamot, ahol Verstappen szintén rajthoz áll majd: ugyanúgy a csúcskategóriásnak számító Citroen C3 Rally2-t nyüstöli, méghozzá egy erősen Red Bull-színekben pompázó dizájnnal. Ezt mutatta meg a Citroen Racing:

 

Giancarlo Fisichella ismét együléses autóval fog versenyezni

Újra együléses gépben próbál szerencsét az egykori Formula-1-es pilóta. A háromszoros nagydíjgyőztes versenyző ezúttal a tavaly hosszú idő után újraindult Tasman Series-ben próbál szerencsét. A versenysorozatot hagyományosan ausztrál és új-zélandi pályákon rendezik, melyet korábban 1964 és 1975 között tizenkét alkalommal írtak ki, 2021-ben pedig ismét újjáéledt. Az idei szezonból az első három futamot magában foglaló forduló már lement, Nathan Herne sikereit hozva, Fisichella pedig a következő alkalommal Adalaide utcáin szerepelhet vendégpilótaként. Az olasz a BRM istállójához írt alá, a terep pedig nem teljesen ismeretlen a számára, hiszen két éve is elindult volna az Albert Park-ban rendezett eseményen, amit sajnos a világjárvány miatt végül törölni kellett.

„Izgatottan várom, hogy visszatérjek Ausztráliába, hogy végre versenyezhessek az S5000-ben. A 2020-as Ausztrál Nagydíj sajnálatos törlése után olyan, mintha befejezetlen ügyeink lennének, amelyeket el kell intéznünk. A Formula-1-es pályafutásom szó szerint néhány héttel az utolsó Adelaide-ben rendezett futam után kezdődött, így még soha nem vezettem ezen a pályán, amely most a GP-pálya kissé rövidebb változata lesz, és már nagyon várom. Arra számítok, hogy az S5000-es autó gyors lesz ott is. Az is izgalmas, hogy a BRM csapattal versenyezhetek, amelynek nagyszerű múltja van az ausztráliai versenyeken - és amelyiknél a barátom, Rubens Barrichello is indulhatott korábban” – idézte Fisichellát a Motorsport.

Akár a McLaren tartalékversenyzője is lehet Ricciardo?

Továbbra sem dőlt el, mi vár Daniel Ricciardóra 2023-ban: az ausztrál egyelőre csak annyit árult el, hogy a rajtrácson biztosan nem láthatjuk jövőre, viszont azt tervezi, hogy 2024-ben már újra a Formula-1-es mezőny tagja lesz. A híresztelések szerint addig is tartalékpilótaként tűnhet fel: eddig főként a Mercedesszel és a Red Bull-lal hozták szóba ilyen téren – sőt, érdekesség, hogy előbbi főnöke, Toto Wolff is utóbbi lehetőségről beszélt nemrég.

Elméleti síkon azonban azt sem lehet kizárni, hogy Ricciardo ebben a minőségében maradhat a McLarennél: jelenleg a wokingiaknál az Alpine-nal kötött szerződés értelmében Oscar Piastri az egyik tartalék, ám éppen ő foglalja el rutinosabb honfitársa ülését 2023-ban. A Motorsport spanyol kiadása neki is szegezte a kérdést Andreas Seidl csapatvezetőnek, hogy elképzelhető, hogy Ricciardo harmadik pilótaként fog szerepelni náluk: „Még nem beszéltünk erről. Általában télen szoktunk erről egyeztetni, hiszen mint tudható, vannak más csapatokkal megállapodásaink közös tartalékversenyzőkről. De abszolút nincsenek rossz érzésük Daniel és köztünk, szóval elképzelhető.”

ricciardo-mclaren-2022-f1-dppi

fotó: DPPI

Egy új szélcsatorna lehetett Dietrich Mateschitz egyik utolsó kívánsága

Új szélcsatorna építésén dolgozik a Red Bull istállója a The-Race hírei szerint. Ezt a csapatfőnök Christian Horner is megerősítette, aki elárulta, ez a nemrégiben elhunyt alapító, Dietrich Mateschitz utolsó terveinek egyike volt. „Ez volt az egyik kötelezettség, amit Dietrich vállalat az üzlet felé. hogy beruházunk egy új szélcsatornába. Amint bevezették az erre vonatkozó szabályokat, a mi berendezésünk hatékonysága nem volt elegendő, ezért egy nagyobb befektetésre volt szükségünk. Így hát ez az utat választottuk, persze elég bátrak is lehettünk volna ahhoz, hogy ellépjünk a szélcsatornáktól. Ahogy fejlődik a világ, a szimuláció egyre nagyobb szerepet játszik” – mondta a csapatvezető.

Új nevet kap az IndyCar nevelőszériája

Fiatalosabb és modernebb elnevezést használnak mostantól az amerikai formaautós széria utánpótlásában. Az eddig Indy Lights néven ismert bajnokságot Indy NXT-re keresztelték át, ami kissé meglepő lehet, ugyanakkor az 1986-os indulástól számítva ez már a tizenkettedik név. A tulajdonos Penske Entertainment célja ezzel egyértelműen a sorozat fellendítése és a fiatalok megszólítása, mivel az utóbbi években már a létszámmal is gondok voltak. A következő idény számukra március 5-én, St. Petersburg utcáin indul.  

Horner: Valahányszor beszéltünk Norrisszal, másnap aláírt a McLarenhez

Lando Norris nemrég elhintette, hogy mielőtt 2025 végéig elkötelezte volna magát a McLarenhez, a Red Bull-lal is folytatott egyeztetéseket. A fiatal pilóta azóta a Sky Sports F1-nek nyilatkozva pontosított: elmondása szerint ezek nem formális tárgyalások voltak, hanem csak laza beszélgetések, amelyek szerinte abszolút bevett szokásnak számítanak a Formula-1-es paddockban a versenyzők részéről. A brit azt is hangsúlyozta, hogy akárhányszor a jövőjéről gondolkodott, első körben mindig a McLarennel egyeztetett, mivel remekül érzi magát a wokingi alakulatnál.

Most megszólalt a másik fél, a Red Bullt irányító Christian Horner is, aki nem tagadta, hogy Norrisszal is beszéltek – csakhogy a pilóta rendre rövidesen hosszabbított a McLarennel: „Beszéltünk néhány alkalommal Landóval az évek során. De valahányszor beszéltünk, másnap mindig aláírt a McLarenhez. Hosszú távú szerződés köti hozzájuk, és úgy tűnik, még sokáig velük fog versenyezni” – fogalmazott Horner.

horner-norris-rb-f1

Gyászol a magyar ralitársadalom

Elhunyt Berta József - erősítette meg a csütörtöki hírt Oláh Gyárfás, az MNASZ elnöke. Berta a Rali2-es bajnokság oszlopos tagjaként versenyzett éveken keresztül, 2020-ban az 5-ös kategória bajnoki címét is elnyerte. Tíz éves korában került kapcsolatba a ralival, mikor is édesapja elvitte őt egy Salgó Ralira, az első versenyén 1997-ben indult Egerben egy Ladával. Navigátorként, és pilótaként is szép sikereket ért el. Részvétünk a gyászoló családnak, nyugodjon békében!

 

A TCR Europe bajnokával erősít az Audi a WTCR zárófutamaira

Plusz két Audit láthatunk majd a Túraautó-világkupa bahreini és dzsiddai versenyein: az egyikben a TCR Európa-kupa nemrég megkoronázott bajnokát, Franco Girolami fog ülni, míg a másikat a szintén a TCR Europe-ban szereplő Viktor Davidovski vezeti majd. Girolami a WTCR-ben a bajnoki címért harcoló Nestor testvére – bár egy mezőnyben fognak szerepelni, viszont különböző márkák színeiben, hiszen utóbbi Hondával versenyez. A két Audit a Comtoyou Racing a Lestrup Racing Team segítségével fogja versenyeztetni.

Ezzel már három plusz autót jelentettek be a szezon végén jelenlegi formájában megszűnő WTCR utolsó két állomására, hiszen a Hyundai már korábban közzétette, hogy egy harmadik versenygépet is benevez Nicky Catsburg számára. Így a Lynk & Co kiszállásával megcsappant létszám jelen állás szerint 15-re nő majd Bahreinben és Szaúd-Arábiában.

franco-girolami-audi-wtcr

Az F1 és az AWS tovább dolgozik a szurkolói élmények javításán

Meghosszabbította partneri megállapodását a Formula-1 és az Amazon Web Services. A felek 2018-ban kezdtek el együtt dolgozni, kapcsolatuk pedig a jövőben is folytatódik, a szerdán tett hivatalos bejelentés szerint. Közös közleményükben igyekeztek egyértelművé tenni, hogy tovább dolgoznak a jövő szurkolói élményének megteremtésén.

„2018 óta az AWS és a Formula-1 kéz a kézben dolgozik azon, hogy betekintést nyújtson minden rajongónak. Együtt sikeresen biztosítottuk azt a sebességet, skálázhatóságot és megbízhatóságot, amelyre a sportágnak szüksége van, hogy a szakértői elemzéseket és meglátásokat eljuttassuk minden érdekelt félhez. Az AWS globális eléréssel, partneri közösséggel, valamint a felhőszolgáltatások széleskörű és mélységű kínálatával rendelkezik, melyek segítenek a rajongókkal való kapcsolattartásban. Alig várjuk ennek a nagyhatású partnerségnek a következő fejezetét, amely központi szerepet játszik az F1 rajongói élményében és növekedési stratégiájában az elkövetkező években” – árulta el Brandon Snow, a Formula-1 kereskedelmi ügyvezető igazgatója. A közleményből az is kiderült, hogy a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon új grafika is debütál majd, amelyen azt láthatjuk, hogy az egyes pilóták a pálya mely szektoraiban nyújtják a legjobb teljesítményt a riválisaikhoz képest.

Formula-E: Bejelentette jövő évi párosát a Maserati

Hivatalosan is megerősítették, hogy a következő szezonban Edoardo Mortara és Maximilian Günther erősítik majd a Maserati alakulatát, amely újonnan csatlakozik az elektromos szériához. Az olasz márka a Venturi helyét veszi át a rajtrácson, és két tapasztalt versenyzővel vághatnak majd neki az idénynek. „A Maseratihoz való csatlakozás egy kiváltság. Félig olaszként nagy öröm, hogy itt lehetek, alig várom, hogy elkezdhessem a versenyzést Mexikóban” – árulta el a bejelentés után Mortara, akinek újdonsült csapattársa szintén pozitívan várja, hogy január 14-én egy új korszak induljon el a bajnokságban, ahol Gen3-as autó is bemutatkozik. „A Maserati egy nagy és híres márka, így biztosan megpróbáljuk a nevet oda juttatni, ahová való, vagyis a csúcsra. Nagyon keményen fogunk nyomulni az új Gen3-as autóval, ami nyilvánvalóan nagyon izgalmas és rengeteg kihívást tartogat” – tette hozzá Günther, aki a Nissantól érkezett az istállóhoz.

500 dollárnál indulnak a jegyárak a Las Vegas-i Nagydíjra

A mai napon indult meg a jegyek értékesítése a Las Vegas-i Nagydíjra, mely 2023-tól válik az F1-es naptár részévé. A versenyhétvégére egyelőre csak háromnapos belépőket árulnak, és csak azok vásárolhatnak, akik erre már korábban jelezték szándékukat, mivel az általános értékesítés majd november 5-től indul. A RaceFans hírei alapján a szervezők fenntartják a jogot arra, hogy a kínálat még változhat a jövőben, most azonban a legolcsóbb álló belépő három napra 500 dollárba, vagyis átszámítva durván 204 ezer forintba kerül. Ez egyébként az MSG Sphere szurkolói zónába biztosít belépő jogot, az ottani lelátókra viszont már 2000 dolláros jegyeket kínálnak, míg az ennél is jobb helyekért 2500 és 10 000 dollár közötti összegeket kell kiadni jelenleg.

Jutta Kleinschmidt kihagyja az Extreme-E idei utolsó fordulóját

Biztosan nem tér vissza az Extreme-E sorozatának záróeseményére Jutta Kleinschmidt, aki a néhány hete Chilében tartott fordulón sérült meg. A 60 esztendős versenyző, aki a Dakar-rali első női győztesének mondhatja magát, legutóbb a Copper X Prix második edzésén kemény ütést szenvedett el az egyik landolásnál, és bár a körét még befejezte, később kórházba szállították. Az eset miatt a helyét a tartalékpilóta, Klara Andersson vette át Nasser Al-Attiyah mellett, a páros pedig a szezon első dobogóját érte el az ABT Cupra XE csapata számára. A Racer beszámolója szerint Kleinschmidt kénytelen lesz kihagyni a szezonzárót Uruguayban, így ott is Andersson ugrik be helyette. „Folyamatosan kapcsolatban vagyunk Juttával, és őszintén kívánunk neki további jó felépülést. Egyúttal örülünk, hogy a chilei erős debütálása után sikerült Klárát is a csapatban tartanunk a szezonzáróra. A dobogós helyezés után egyértelmű a célunk: szeretnénk magasan zárni az Extreme E-ben töltött második szezonunkat, amelyben voltak hullámvölgyek” – mondta Thomas Biermaier, az ABT vezérigazgatója. Az utolsó fordulót november 26 és 27 között rendezik. 

A Senna–Prost párost is felülmúlhatja a Red Bull idén

A Mexikóvárosi Nagydíjon Max Verstappen felállította az egy szezonban elért legtöbb győzelem (14) és pont (416) új rekordját, de egyéb statisztikai finomságok is kapcsolódnak a múlt hétvégi versenyhez:

- Verstappen újabb győzelmével Hollandia felkerült a győztes országok örökranglistájának top 10-ébe: 34 győzelemmel – amelyek mindegyikét Verstappen érte el – megelőzte az USA-t és Spanyolországot (33-33 győzelem).

- A Red Bull RB18 túlszárnyalt egy legendás autót, a McLaren MP4/4-et: a konstrukció 16. alkalommal győzött idén, míg Ayrton Senna és Alain Prost annak idején 15 győzelmet szerzett 1988-ban (igaz, akkor csupán 16 nagydíjból). Az MP4/4 egy rekordot még tart, a zsinórban elért legtöbb győzelmet 11-gyel (nem csupán egy szezonon belül, hanem szezonok közt is): ha a Red Bull valamelyik versenyzője megnyeri az év utolsó két versenyét, beállítják ezt a csúcsot. Az egy évben elért legtöbb győzelem azonban biztosan nem fog megdőlni: a Mercedes 19-szer nyert 2016-ban.

Melegen tartanak egy ülést Raikkönen számára a NASCAR-ban

A visszavonulását megszakító finn egyetlen versenyre ugrott be a NASCAR Cup Seriesbe: a Trackhouse csapat Chevrolet-jával nyolcadik helyen is haladt Watkins Glenben, de egy újraindításnál balesetet szenvedett és a csuklója is megsérült. Arra, hogy versenyezni fog-e a jövőben a szériában, Raikkönen szokásos tömörségével annyit mondott, „majd meglátjuk”, a csapat vezetője azonban visszavárja a finnt, és fenntartja számára a 91-es autó ülését.

„Az az alapfeltevésem, hogy ez gyakorlatilag az ő ülése, egészen addig, amíg ő nem mondja, hogy ez másképp van. A szezon után egyeztetni fogunk, és év végén már lesz egy elképzelésünk a Projekt91 folytatásáról” – idézi a Motorsport.com Justin Markst, aki bízik abban, hogy Raikkönen 2023-ban is szerepelni fog náluk.

Mérnöki díjat nyert a Mercedes F1-es motorrészlege

A Mercedes F1-es motorfejlesztésért felelős részlege nyerte a Sir James Dewar után elnevezett Dewar díjat, amit a brit autógyártásban elért innovációkért szoktak kiosztani - nem évente, hanem amikor egy arra érdemes teljesítményt találnak. A csapat ezúttal azzal érdemelte ezt ki, hogy az utcai sportkocsiba, a Mercedes-AMG One-ba átültette az F1-es autók technológiáját: egy 1,6 literes V6-os motort elektromos motorokkal összesen 1048 lóreősre egészítettek ki, éppen úgy, ahogy az az F1-es autókban is történik. A hypercar-projekt lényege már eleve az is volt, hogy az F1-ben 2014 óta használt hibridrendszereket utcai autókba tudják helyezni. A Mercedes részlege most harmadszor nyerte el ezt az elismerést, először 2009-ben, másodszor pedig 2014-ben kapta meg a díjat.

mercedes-amg-one-1

Világbajnoki matek: csak egy forgatókönyv esetén tehet csodát Quartararo Bagnaia ellen

A hétvégén rendezik a MotoGP idényzáró Valenciai Nagydíját, amelyen eldől a királykategória 2022-es világbajnoki címe. A különbségnek köszönhetően azonban csak matematikai esélye maradt Fabio Quartararónak a címvédésre, hiszen 23 ponttal vezet előtte Francesco Bagnaia. Mivel a ducatis több győzelemmel rendelkezik, ezért a Yamaha motorosának 24 egységgel kellene többet szereznie az éllovasnál ahhoz, hogy visszafordítsa a javára az állást.

Ez pedig egyetlen módon lehetséges: ha Quartararo nyer, Bagnaia pedig legfeljebb az egy pontot érő 15. pozícióban ér célba. Bármely más esetben az olasz a világbajnok: azaz nem kell számolgatni sem akkor, ha Bagnaia az első tizennégyben van, sem akkor, ha francia üldözője nem nyer Spanyolországban.

Bagnaia gyenge szereplésére vagy akár nullázására amúgy még csak-csak lenne esély, elvégre idén öt (!) alkalommal is bukott, ami példátlan lenne egy világbajnok esetében, viszont Quartararo legutóbb a Német Nagydíjon tudott nyerni, azóta pedig csak erősebbnek tűnik a többi ducatis, valamint akár a Suzukik és Marc Marquez is, akiket mind le kellene győznie Valenciában.

Nyitott amúgy a vb-cím sorsa még a Moto2-ben is a valenciai finálé előtt, s ott még reális a kérdés, hogy ki lesz a bajnok, hiszen Augusto Fernandez csak 9,5 ponttal vezet Ai Ogura előtt. Fernandez egy dobogós helyezéssel biztosan világbajnok, ha viszont japán kihívója nyerné a futamot, a negyedik hely például már nem is lenne elegendő a spanyol számára – azaz a középső kategória világbajnoki hajrája még igazán izgalmasnak ígérkezik a hétvégén.

bagnaia-quartararo-motogp

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Kukázhatják a pilóták aggályait kiváltó 2023-as szabályváltozást

Egy ideje már tervben van, hogy megszabadulnak a gumimelegítő paplanoktól a Formula-1-ben: ezt a 2024-es szezontól tervezik bevezetni, ám már egy előző lépcsőnek szánták, hogy jövőre 70 helyett 50 fokosra melegítik az abroncsokat. Csakhogy ez komoly kritikákat váltott ki a versenyzők oldaláról azt követően, hogy az USA Nagydíj második edzésén kipróbálhatták az újítást a 2023-as prototípus abroncsokkal együtt: Max Verstappen például azt vetítette előre, hogy rengeteg balesethez fog vezetni az újítás a túl hideg gumik miatt.

A Pirelli erre reagálva a Mexikóvárosi GP pénteki tréningjén kipróbálta azt, hogy ugyan maradtak 70 fokon a paplanok, ám az eddigi három helyett csak két óráig melegítették az abroncsokat. Mario Isola, a gumigyártó motorsportfőnöke pedig elmondta: arra jutottak, hogy az üzemeltetési idő egyórás lerövidítésével még több energiát is spórolnak meg, mintha három órán 50 fokon melegítenék az abroncsokat – ezzel pedig két legyet üthetnek egy csapásra, hiszen a pilóták aggályait is csillapíthatják. Isola szerint a versenyzők, valamint az FIA és az F1 vezetői is pozitívan reagáltak az új ötletre.

A Pirelli számára a következő lépés amúgy az öt keverék véglegesítése lesz, hogy azokat az Abu Dhabi Nagydíjat követő teszten már ki is próbálhassa a mezőny. Ami pedig a későbbieket illeti: a paplanok 2024-es betiltása továbbra is terítéken van, és elképzelhető, hogy emiatt a gumigyártó is új konstrukciókkal fog készülni, különben a csapatoknak kell reagálniuk arra, hogy jelentősen másképp kell majd megmelegíteniük az abroncsokat az etapok elején.

pirelli-f1-gumik-paplanok-dppi

fotó: DPPI

Januárban már tényleg bemutatkozik a Bajnokok Tornáján Valtteri Bottas

A Race of Champions szervezői bejelentették, hogy Valtteri Bottas is elindult a január 28-29-én sorra kerülő eseményen, amelyet az idei évhez hasonlóan jeges pályán fognak rendezni. A finn F1-es pilóta már az előző kiírásban is szerepelt volna, ám az utolsó pillanatban kénytelen volt lemondani a részvételt, mert más kötelezettsége volt. „Nehéz volt nézni, mennyire jól érzik magukat a többiek az autóikban a svédországi jégen és havon” – ismerte el Bottas.

Az Alfa Romeót erősítő versenyző a kétszeres világbajnok Mika Hakkinennel alkot majd egy párt Finnország csapatában a Nemzetek Kupájában. Rajtuk kívül olyan nevek szereplése biztos már, mint Sebastian Vettel, Johan Kristoffersson, Jamie Chadwick és Oliver Solberg.