DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 5. szombat
Motor

Sajtó: Marquez a Gresini Ducatihoz igazol a Hondától

Egyre erősebben terjed a pletyka a MotoGP-paddockban, hogy a nyolcszoros világbajnok a szerződése ellenére távozhat az idény végén a Repsoltól.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Egybehangzó sajtóértesülések szerint – előbb a spanyol AS, majd a SpeedWeek.com is erről számolt be – szenzációs bejelentés várható rövidesen a MotoGP-ben Marc Marquez jövőjével kapcsolatban. Ugyanis hiába rendelkezik 2024 végéig érvényes kontraktussal a Repsol Hondánál a nyolcszoros világbajnok, a paddockban terjedő pletykák szerint mégis elhagyja az istállót az idény végén, s átigazol a Gresini Ducatihoz.

Marquez csapat- és motorváltásáról azóta cikkeznek, hogy a Honda történelmi mélypontra került a MotoGP-ben, s különösen azok után erősödtek fel ezek a hangok, amikor a Sachsenringen összesen ötször bukott a 30 éves versenyző. Marquez mostanáig rendre hangsúlyozta, hogy hűséges a HRC-hez, de legutóbb a spanyol DAZN kamerái előtt már elismerte, hogy felvették vele mások is a kapcsolatot:

motogp-marc-marquez-honda-2



„Természetesen voltak hívások. Hogy kitől voltak és vissza lettek-utasítva vagy sem, azt a gyártókra való tisztelettel nem árulom el” – fogalmazott a repsolos, aki hozzátette: „Igen, tudom, hol fogok versenyezni 2024-ben. A mai helyzetet illetően szerződésem van 2024-re a Hondával, de már minden motorra felrakták a nevem – valaki csak eltalálja, nem igaz?”

Marquez természetesen a csütörtöki misanói sajtóbeszélgetésén sem kerülhette ki a jövőjét firtató kérdéseket, de csupán azt ismételte el kétszer is, hogy „szerződéssel rendelkezik 2024-re a Hondával” – ami nyilvánvalóan nem ugyanazt jelenti, mint hogy biztosan náluk is fog versenyezni a következő idényben.

Mindenesetre az említett lapok úgy tudják, hogy az idősebb Marquez közel áll ahhoz, hogy megállapodjon a Gresini Racinggel, amely néhány hete hosszabbított a Ducatival, valamint a spanyol öccsével, Alex Marquezzel is, így ha valóban létrejön az átigazolás, akkor a 2020-as jerezi szezonnyitó után ismét egy csapatot alkothat a testvérpár. A spanyol a haloványan szereplő Fabio di Giannantonio helyére érkezne.

Érdekesség, hogy Marqueznek a Gresininél nem a legfrissebb verziójú Ducati jutna, hanem az idei, GP23-as Desmosedici, mivel a bolognai márka csak négy gyári versenygépet tud biztosítani 2024-ben, s ezek a saját csapatuk mellett a Pramacot illetik meg. Adódik persze a kérdés, hogy ez esetben Marquez miért nem a Pramacnál Johann Zarco LCR Hondához igazolása révén megüresedő ülést foglalja el, de a hírek szerint az a motor a Yamahától elküldött Franco Morbidellié lesz.

motogp-marc-marquez-honda-1

Marquez 11 szezon és hat MotoGP-cím után távozhat a Repsol Hondától

 

Persze fontos hangsúlyozni, hogy mindez egyelőre még csak találgatás és sajtóértesülés, mindenesetre ha Marquez valóban átigazol a Ducati szatellit alakulatához, az a MotoGP elmúlt időszakának legnagyobb szenzációja lenne.

 

Mi a helyzet a KTM-dilemmával?

A MotoGP-s pilótapiac másik legérdekesebb kérdése Marquez potenciális átigazolása mellett továbbra is az, hogyan oldja fel a KTM azt a helyzetet, hogy öt versenyzőjük – a gyári istállónál szereplő Brad Binder és Jack Miller, a Gas Gas Tech3-t erősítő Pol Espargaro és Augusto Fernandez, valamint a Moto2-ben a vb-cím felé robogó Pedro Acosta – lenne négy motorra, a Dorna pedig nem engedélyezi nekik plusz versenygépek indítását.

A legújabb vad pletykák szerint a KTM Millernek dupla fizetéssel járó ajánlatot tett, amelyben tesztversenyzővé minősítenék vissza az ausztrált, aki viszont tíz szabadkártyás indulási lehetőséget kapna. A teória már ott megbukik, hogy a jelenlegi szabályok szerint az engedményekkel nem rendelkező gyártóknak évi három szabadkártyás rajthoz állás engedélyezett, de csütörtökön maga Miller is baromságnak nevezte ezeket az értesüléseket. Azaz a KTM-dilemma megoldása is tovább várat magára…

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: