DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 13. vasárnap

Különleges trófea: Nyakba akaszthatják díjukat a sanghaji dobogósok

Különleges trófeával készültek a négy év kihagyás után visszatérő Kínai Nagydíj illetékesei: a Formula-1 hőskorának babérkoszorúját idézi a kerek trófea, de helyi vonatkozása is van, a tökéletesség keresését szimbolizálja.

A díj szűk talapzatán megáll, viszont a babérkoszorúkhoz hasonlóan nyakba is akasztható – várhatóan így fogják átadni a sanghaji futamgyőztesnek. Extraként a trófea világítani is tud: erről egy szenzor gondoskodik, amely érzékeli, ha a pilóták a magasba emelik vagy a nyakukba akasztják.

A Kínai Nagydíjat szponzoráló Lenovo megbízásából a Pininfarina tervezte – nem ez az első rendhagyó trófeájuk, a 2023-as Japán Nagydíj csókra aktiválódó és nemzeti színekben világító serlegét is ők tervezték.

Hülkenberg is autóba ült a Magyar Nagydíj utáni gumiteszten – videó

Nem minden csapat pakolt össze egyből a vasárnapi verseny után, az Aston Martin ugyanis kedden és szerdán a Pirelli 2023-as prototípus abroncsait tesztelte a Hungaroringen. Az első nap során Lance Stroll ült az autóban, szerdán pedig az istálló tartalékversenyzője, Nico Hülkenberg. A csapat közlése szerint összesen 267 kört tettek meg a két nap során. Íme, egy összefoglaló videó minderről az Astontól:

Valentino Rossi sikeresen teljesítette első 24 órás versenyét

Karrierje során először állt rajthoz egy egésznapos viadalon a MotoGP kilencszeres világbajnoka. Az olasz versenyző az idei szezonban a GT World Challenge Europe mezőnyében szerepel a Team WRT Audijával, Frederic Vervisch és Nico Müller mellett. Legutóbb a Spa-Francorchampsban rendezett 24 órás futamon álltak rajthoz, ahol elég küzdelmes versenyük volt. Az egység a 25. helyről rajtolva néhány óra leforgása alatt a negyedik helyig küzdötte fel magát, a folytatásban viszont több problémájuk is akadt, egy ízben Rossi került a sóderágyba, egyszer pedig Müller hibázott, amikor a #32-es testvérautónak ütközött. A javítások után még visszatértek, végül a 17.helyen zártak, a motorversenyzéstől tavaly visszavonult legenda pedig boldogan értékelt a leintés után. „Milyen fantasztikus élmény volt ez az első 24 órás verseny! Ez olyasmi, amit nem érthetsz meg, ha még nem csináltad korábban. Kemény volt, különösen az utolsó 8 óra, de minden percét élveztem. Elég gyors voltam, szóval boldog vagyok. Elkövettem néhány hibát, volt némi balszerencsénk is, de nagyon hálás dolog a végén célba érni és elérni egy jó eredményt” – idézte Rossi szavait a Crash.

Rágalmazásért perelheti csapatát Alex Palou

Újabb fordulat állt be az IndyCar címvédője körüli botrányban. Néhány héttel ezelőtt a Chip Ganassi Racing hivatalosan is bejelentette, hogy Alex Palou továbbra is a kötelékükben marad, ám a pilóta ezt gyorsan cáfolta, mint kiderült azért, mert a McLarenhez írt alá. Az eset ezzel még nem ért véget, miután a spanyol versenyző jelenlegi csapata úgy döntött jogi útra lép, erre pedig már a pilóta ügyvédje is reagált, leszögezve, hogy csalódtak a CGR-ben. A legfrissebb hírek szerint Palou jogi csapata azt szeretné, ha ezt az ügyet már a szövetségi hatáskörű dél-indianai kerületi bíróságon tárgyalnák tovább, főként, hogy az alperesek akár rágalmazásért is perelhetnek. Az Indianapolis News 8, értesülései alapján a Ganassinál állítólag szeretnének minél hamarabb pontot tenni az ügy végére, és még augusztusban lefolytatni a tárgyalásokat, ám ha szövetségi ügy lesz a dologból, akkor ez akár el is húzódhat.  

Hét különböző versenyző nyerte a MotoGP legutóbbi hét Brit Nagydíját

Ritkaságnak számító sorozat rajzolódott ki az elmúlt években Silverstone-ban a MotoGP-ben: 2013 óta senki nem tudta kétszer megnyerni a Brit GP-t. Akkor Jorge Lorenzo az előző évi sikere után duplázott, azóta viszont sorban Marc Marquez, Valentino Rossi, Maverick Vinales, Andrea Dovizioso, Alex Rins és Fabio Quartararo diadalmaskodott a pályán (2018-ban az eső és a nem megfelelő vízelvezetés miatt törölni kellett a versenyeket, 2020-ban pedig a koronavírus-járvány miatt került ki a naptárból) – azaz a legutóbbi hét futamot hét különböző motoros nyerte. A széria megszakítására a vb-éllovas Quartararónak lehet a legjobb esélye a hétvégi nagydíjon még úgy is, hogy az Aleix Espargaróval történt asseni ütközés miatt hosszúkörös büntetést kell majd letöltenie, de akár a suzukis Rins és az Apriliával épp a legutóbb először dobogóra álló Vinales is odaérhet.

motogp-silverstone-dppi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Twitter-posztban reagált a Williams bejelentésére Albon

A Williams ma közleményt adott ki arról, hogy Alex Albon vezeti a csapat egyik autóját 2023-ban, miután többéves szerződést írtak alá. Az érintett pilóta is kommentálta a hírt – éppen úgy megfogalmazva a posztot, ahogyan Oscar Piastri szövegezte meg hatalmas visszhangot kiváltó bejegyzését az Alpine tegnapi bejelentéséről:

„Értesültem róla, hogy a hozzájárulásommal a Williams Racing kiadott egy sajtóközleményt ma délután arról, hogy velük versenyzek jövőre. Ez az állítás igaz, szerződést írtam alá a Williamsszel 2023-ra, és a versenyzőjük leszek a következő évben” – írta a mókamester Albon.

Piastri eredeti posztja, amely mém lett a közösség médiában, és Albonhoz hasonlóan rengetegen költötték át, így hangzott: „Értesültem róla, hogy az Alpine ma délután bejelentette, hogy náluk fogok versenyezni jövőre. Ez az állítás nem igaz, nem írtam alá semmilyen szerződést az Alpine-nal 2023-ra, és nem is leszek a versenyzőjük a következő szezonban.”

1955 óta fennálló rekordot döntött meg Hamilton a Hungaroringen

Mind a tíz ujjukat megnyalhatták a statisztikakedvelők az F1-es Magyar Nagydíj után, hiszen nem akármilyen rekordot döntött meg Lewis Hamilton. Azzal, hogy a hétszeres világbajnok négy kör végén is az első helyen haladt át a célvonalon, már 487 kört teljesített az élen a Hungaroringen. Ezzel pedig immár ő az egy helyszínen világbajnoki futamon legtöbb körön át vezető pilóta az autósport történetében. Az eddigi csúcs Bill Vukovich nevéhez fűződött: az amerikai pilóta 485 kört teljesített az első pozícióban az indianapolisi pályán, és mivel az ötvenes években az Indy 500 is a Formula-1-es világbajnokság része volt, a legendás verseny kétszeres győztesének teljesítménye is vb-szinten történt. Vukovich egyébként 1955-ben is vezetett az Indy 500-on, amikor halálos balesetet szenvedett, az említett rekordot azóta tartotta ő.

hamilton-podium-hun-dppi

A Mercedes még fejleszteni fog, mert nyerni akar

A korábbiakhoz képest bombaformában zárta az F1-es szezon nyári szünet előtti részét a Mercedes, így érthetően bizakodva várja a folytatást az istálló. Erről beszélt Andrew Shovlin is, aki elárulta: a motiváció abszolút megvan a folytatáshoz.

„Van még nálunk tartalék, próbálunk további teljesítményt találni Spára, amivel csökkenthetjük a hátrányunkat, most már nem kell túl sokat ledolgozni. Viszont továbbra is folytatni fogjuk az autónk fejlesztését. Izgatottak vagyunk egyébként, mert az utóbbi futamok voltak számunkra a legjobbak egész évben, reméljük, hogy meg tudjuk tenni azt az extra lépést, mert egyértelmű, hogy futamokat akarunk nyerni a közeljövőben, keményen dolgozunk ezért” – mondta a Mercedes futamértékelőjében a caspat pályaszéli mérnökigazgatója.

-00122031_351

fotó: dppi

Megjöttek a Magyar Nagydíj legjobb belsőkamerás felvételei

A Formula-1 szokásos válogatása ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf2_22

Rászorulók kapták meg a megmaradt ételt a Hungaroringről

Facebook-oldalán jelentette be a Hungaroring, hogy a múlt hétvégi megmaradt tartós élelmiszereket, gyümölcsöket, zöldségeket a rászoruló családok részére juttatták el külföldi megkeresés után. A szervezők és a Budapest Bike Maffia kétfurgonnyi élelmiszert gyűjtött össze és indított útnak hétfőn délelőtt, a hátrányos helyzetű családok pedig rendkívül nagy örömmel fogadták az adományt.


Fotó: Hungaroring

MiniDrivers: A Ferrari bohócot csinált magából

Leginkább a két alpine-os csatája és a Ferrari stratégiai baklövései viszik a hátukon a Magyar Nagydíjról készült epizódot, de Kimi Raikkönen unott stílusát már lassan kezdi érteni Charles Leclerc...

Az Alpine szerint jogilag helyes, amit a közleményükben írtak

Izgalmasra sikerült a kedd este az Alpine háza táján: még délután beszélt az újságírókkal Otmar Szafnauer Fernando Alonso távozása és Oscar Piastri esetleges bejelentése kapcsán, de a szavaiból már akkor is úgy tűnt, hogy nem teljesen biztos a dolgában az istálló. Pár órával később aztán bejelentette a gárda, hogy 2023-ban Piastri lesz Esteban Ocon csapattársa, de a versenyző nem szólt hozzá a dologhoz, ami gyanakvást keltett és ez végül be is igazolódott: még az este folyamán jött Piastri reakciója, aki nemcsak azt jelentette ki, hogy a tudta és beleegyezése nélkül született meg a közlemény, de azt is, hogy nem fog az Alpine-nál versenyezni 2023-ban.

Az Alpine erre válaszul egyetlen mondatot közölt: „Úgy hisszük, hogy jogilag helyes, ami a közleményünk megjelent, de nincs további mondanivalónk” – közölte a csapat szóvivője. A közleményben az szerepel, hogy az eddigi tartalékpilótai szerepkörből versenyzővé léptetik elő és Fernando Alonso ülését kapja meg. Kiemelték azt is, hogy anyagi és szakmai segítséget nyújtottak neki idén és az utóbbi négy évben, de azt is, hogy már az utánpótlás-sikereit is az Alpine segítségével és támogatásával érte el.

„Szerződésünk van vele 2023 végéig, s ha élünk az opcióval, akkor 2024-re is. Úgyhogy nem tudom, mit csinált a McLarennel, de ez nem is az én hatásköröm” – mondta kedden Szafnauer.

pias

fotó: dppi

Az Aston pilótái léptek eddig a legtöbbet előre

Az F1 egy érdekes eredményt hozó listát hozott le, amelyen azt látjuk, hogy a rajthelyükhöz képest kik nyerték a legtöbb pozíciót. A vonatkozó rangsor élén a két Aston Martin-pilóta áll, de a Mercedesek is felfértek a listára.

A szezon eddigi leggyorsabb kerékcseréjét teljesítette a Red Bull a Hungaroringen

Egyre inkább kezdi visszaszerezni a bokszkiállásoknál a korábbi években látott dominanciáját a Red Bull, amely a Magyar Nagydíjon az első és a harmadik leggyorsabb kerékcserét is jegyezte. Sergio Perez autóján ráadásul 2,19 másodperc alatt cseréltek abroncsokat, ami az egész idény leggyorsabb szervizelése volt. A Red Bull így már öt elsőségnél jár a tekintetben 2022-ben, maga mögött hagyva a négyet számláló McLarent (amely egyébként beékelődött közéjük a második helyre vasárnap). Íme, a hungaroringi futam három leggyorsabb kerékcseréje videón is:

Újra részt vett a Magyar Nagydíjon a lábát elveszítő sportbíró

László Attila néhány évvel ezelőtt a DTM hungaroringi fordulóján szenvedett balesetet a bokszutcában, amely után amputálni kellett a lábát. A sportbíró a hétvégén azonban újra szolgálatot teljesített a mogyoródi pályán a Formula-1-es Magyar Nagydíjon. „Hatalmas élmény volt újra részese lenni a Formula 1 Magyar Nagydíjnak. Köszönöm, hogy egy ilyen remek csapat tagja lehetek!” – írta a Facebookon néhány fotó kíséretében, amelyek tanúsága szerint többek között Billy Mongerrel is találkozott, akinek szintén amputálni kellett a lábait egy doningtoni F4-es baleset következtében.

Debütál az F1-ben a Williams juniorja

A Williams akadémia fiatalja, Logan Sargeant Austinban, az USA Nagydíjon ülhet be először a csapat F1-es autójába. Az amerikai pilóta stílusosan otthon, saját közönsége előtt debütálhat a királykategóriában: a szabályokat követve megkapja az első szabadedzésre Nicholas Latifi FW44-esét. Sargeant tavaly újoncként két futamot is nyert az F2-ben, idén pedig jelenleg a tabella harmadik helyén állva várja a folytatást. 

sar

fotó: dppi

Neki mondott külön köszönetet Verstappen

„Nem engedhetsz meg magadnak sok hibát (a stratégia terén). Természetesen nagyon nehéz mindig a megfelelő oldalon állni, de szerintem sok jó lány, és srác van a csapatban. Ma azt hiszem, Hannah, a stratégánk őrülten nyugodt volt” – mondta el a Magyar Nagydíjon szerzett győzelem után Max Verstappen, a boksztaktika fontosságát kiemelve.

A hölgy, akit megnevezett, Hannah Schmitz, a Red Bull vezető stratégiai mérnöke, aki 13 éve dolgozik a Red Bullnál, és 2011 óta tölti be a kulcsfontosságú pozíciót. Ez a poszt hatalmas nyomással jár, hiszen az ő feladata kimondani az utolsó szót azt illetően, melyik a helyes stratégia – minden pillanatban higgadtnak kell maradnia. Schmitz azon kevesek egyike, akik nőként álltak már Formula-1-es dobogón a csapatot képviselve: a 2019-es Brazil Nagydíjon küldték fel a konstruktőri trófeáért, egy versenyen, ahol szintén kulcsfontosságú volt a stratégia a győzelem megszerzésében.

Katar helyett Portimaóban rendezik a MotoGP 2023-as szezonnyitóját

Azt már korábban bejelentették, hogy hosszú idő után nem Katar ad majd otthont a pályán zajló munkálatok miatt a gyorsaságimotoros-világbajnokság idénynyitójának. Most az is eldőlt, hogy ha a koronavírus-járvány miatt átrajzolt 2020-as évadot nem nézzük, akkor 2006 óta először Európában fog indulni a szezon: méghozzá Portimaóban, a Portugál Nagydíjjal. A dátum is ismert: a március 24-26-i hétvégén rendezik a 2023-as esztendő első MotoGP-fordulóját.

A teljes versenynaptárt később teszik közzé. Mindenesetre olyan szempontból érdekes választás Portugália – amely egyébként először ad otthont majd nyitánynak –, hogy ha a Katart leszámítva szokásos lesz a menetrend, akkor ezt követően áprilisban látogatna az amerikai kontinensre a mezőny, hogy aztán újra visszatérjen Európába, valamint az is kérdés, hogy az Indonéz GP marad-e ugyanúgy külön a többi távol-keleti versenytől, mint idén.

motogp-portimao-dppi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Tizenhárom év után szakít az Audival a partnercsapata, BMW-re váltanak

A következő szezontól külön utakra lép az Audi és partnere, a belga WRT istálló, amely 2010-es indulása óta a német gyártó GT3-as versenygépeit használta. Az együttműködés győzelmeket szerzett a nürburgringi 24 óráson, a spái 24 óráson, a bathursti 12 óráson, a makaói GT Világkupán, és 30 GT3-as bajnoki címig jutott. Emellett a WRT a WTCR-ben és DTM-ben is szerepelt az Audival. A csapat szintén részt vett az LMP2-ben, azzal a céllal, hogy az LMH/LMDh kategóriába lépjen fel – meg is állapodtak erről az Audival, de a márka év elején meghatározatlan időre felfüggesztette a projektet.

A hírek szerint a WRT új partnere a BMW lesz a GT3-ban – és a csapat kaphatja a bajorok LMDh-projektjét 2024-től a WEC-ben. A kora délutáni órákban aztán jött is a megerősítés ez utóbbiról, azaz a WRT fogja indítani az új BMW M Hybrid V8-ast két év múlva az Endurance-világbajnokságon.

Schumacher: Veszélyben lehet Binotto állása

A korábbi F1-es pilóta, Ralf Schumacher kimondta, amit sokan gondolnak: reálisan nézve veszélybe kell kerülnie Mattia Binotto állásának a Ferrarinál. A Scuderia annyi baklövést követett el eddig idén, hogy szinte mindegy, hogy mennyire gyors az autó, saját magát lövi lábon a csapat és tálcán kínálja a vb-címet a Red Bullnak, ez pedig a vezető felelőssége.

„Két embernél látom azt, hogy veszélyben van a munkája, Daniel Ricciardo és Mattia Binotto. Amikor valaki olyan ajándékot kap, hogy a vb-címért mehet a Ferrarival és ilyen óvatlanul, könnyelműen eldobja azt, akkor nehézzé kell válnia a helyzetének. Szóval veszélyt érzek nála a nyári szünetben, túl sok apróság megy rossz irányba és túl sok a technikai hiba” – fejtette ki az F1 ügyeletes megmondóembere a Sky Germanynek.

binotto_4

fotó: dppi

13 feljelentést tett, 26 helyszíni bírságot szabott ki a rendőrség a Magyar Nagydíjon

Az idei magyar Formula-1-es versenyhétvége biztosításában közel 1200 rendőr vett részt: a gyalogos és autós járőrök mellett motoros, lovas, és kutyás rendőrök, valamint bűnügyesek is szolgálatban voltak, a közlekedés irányítását pedig egy helikopter segítette.

A Police.hu beszámolója szerint rendkívüli esemény nem történt, de az egyenruhások többször intézkedtek. Közigazgatási bírságot egy alkalommal szabtak ki, szabálysértési feljelentést 13 esetben kezdeményeztek a rendőrök. Négy nap alatt 61 embert igazoltattak, 11-et előállítottak, biztonsági intézkedés öt alkalommal történt, helyszíni bírságot 26 esetben szemben szabtak ki.

Fotó: Ollé Iván