DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 27. péntek

Kikerültek a TCR World Tour naptárából az ausztrál fordulók

Még december közepén tették közzé az idei szezonra már FIA-státuszt kapó TCR Világsorozat 2024-es versenynaptárát, amelyet jelentősen átalakítottak az első kiíráshoz képest, viszont a fix pontot a makaói évadzárót megelőző dupla ausztrál forduló jelentette a Sydney Motorsport Parkban és Bathurstben. Nos, a TCR Australia szervezői viszont most bejelentették, hogy a World Tour és az egész TCR-kategória promótere, a WSC jelezte feléjük, hogy szállítási és logisztikai nehézségek miatt mégsem lesz a Világsorozat állomása a szóban forgó két ausztrál futam. A TCR Australia versenyeit ettől függetlenül persze megrendezik – igaz, a sydney-i állomást két héttel előbbre hozták november elejéről október közepére.

A TCR World Tour egyelőre azzal kapcsolatban nem kommunikált, hogy pótolják-e és ha igen, hol és mikor az így kieső Világsorozat-futamokat. Mindenesetre nem ez az első változás a túraautózás nemzetközi menetrendjében idén, hiszen néhány hete a TCR Világdöntőt is elhalasztották, ami inkább gyakorlatilag törlésnek fogható fel.

tcr-bathurst

Az utolsó kör végén rendelte bokszba Sargeantet a Williams – videó

Furcsa véget ért Logan Sargeant számára a vasárnapi F1-es Mexikóvárosi Nagydíj: a 12. helyen haladt az újonc pilóta a futam végén, csapata azonban a rádión arra kérte az amerikait, hogy az utolsó kör végén hajtson be a bokszba. Mint kiderült, az üzemanyagpumpával adódtak problémái a Williamsnek a verseny során, és az erőforrás kímélése miatt döntöttek úgy, hogy ne a kockás zászló intse le Sargeantet – igaz, mivel a táv több mint 90 százalékát teljesítette, így is értékelték a 16. pozícióban. A videóból kiderül, hogy Sargeant nem örült, és még a legvégén is visszakérdezett a mérnökétől, hogy biztosan a bokszba hívják-e:

Nemcsak az időmérőn, a bokszban is a leggyorsabb volt a Ferrari Mexikóban – videó

Bár a győzelmet nem sikerült behúznia az első rajtsor kisajátítása után a Ferrarinak vasárnap, a bokszmunkájuk így is kiemelkedő volt: Carlos Sainz 2,35 másodperces kerékcseréje a futam leggyorsabbja volt Mexikóban. Ezzel két századdal múlták felül az AlphaTaurit és héttel a Red Bullt – miközben persze a McLaren Katarban felállított 1,8 szekundumos világrekordjától eléggé messze voltak. Mindenesetre a Ferrari idén hatodszor bizonyult a leggyorsabbnak a bokszban, ezzel elléptek a McLarentől (5) és közelítettek az éllovas Red Bullra (8). Videón a Sainz-kerékcsere:

Az egyik legerősebb csapattal lép fel az F2-be a Williams juniorja

Zak O’Sullivan a fiatal pilótageneráció egyik legígéretesebb reménysége: a Williams akadémiáját erősítő brit a második szezonját futotta idén a Formula-3-ban, ahol összetettben a második helyen végzett a bajnok Gabriel Bortoleto mögött, ráadásul ő szerezte a legtöbb győzelmet, szám szerint négyet. Magától értetődő volt, hogy 2024-ben már az F1 előszobájának számító Formula-2-ben versenyezzen: a mai bejelentés értelmében ráadásul a Williams patronáltja az F2-ben jelenleg az egyéni és csapatértékelést is vezető ART Grand Prix színeiben fog debütálni.

O’Sullivan érthető módon örült a hírnek: „A csapat egyértelműen megmutatta, hogy mindennel rendelkezik ahhoz, hogy győzzön, úgyhogy alig várom, hogy kezdjünk. Az ART már most éreztette, hogy üdvözölnek. A 2024-es egy érdekes év lesz, és készen állok a kihívásra” – fogalmazott a 18 éves versenyző.

osullivan-williams

„Imádják az élcsapatokat” – Tsunoda beszólt a stewardoknak

Az AlphaTauri jó úton járt afelé, hogy mindkét versenyzőjük erős pontszerző helyen érjen célba a Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíjon, ám míg Daniel Ricciardo be is hozta az autót a hetedik pozícióban, Yuki Tsunoda egy ütközés miatt kicsúszott a top 10-ből. A japán az 1-es kanyarban próbálkozott kívülről Oscar Piastri ellen, ám akárcsak Sergio Perez a startot követően, ő is túl hamar kezdett el kanyarodni, aminek összeérés lett a vége.

Tsunoda ettől kiforgott, a rádióban pedig a tőle megszokott módon dühöngött – s ezt a hevességet a leintés után is megtartotta, ugyanis szerinte a McLaren ausztrálját kellett volna büntetni az incidensért, de nem lepődött meg rajta, hogy ez nem történt meg: „Imádják az élcsapatokat, szóval ez van” – utalt a felügyelőkre a pilóta. „Az autó tempója pontosan olyan jó volt, mint amire számítottunk. Jó teljesítményt mutattunk szombaton, szóval kár érte, hogy így ért véget.”

f1-tsunoda-alphatauri_1

Verstappen: Checo hagyhatott volna több helyet, de...

Max Verstappent is megkérdezték Sergio Perez mexikói, első kanyarban elkövetett hibájáról, és a világbajnok is nagyjából ugyanazt mondta el, mint csapatfőnöke, Christian Horner: Perez túlvállalta azt a helyzetet, de a hazai közönség előtt érthető volt tőle ez a hozzáállás.

„Megértem, mert ez a hazai futama. A dobogóra akart állni, szóval teljesen megértem, hogy miért próbált meg kívülről megelőzni mindenkit és átvenni a vezetést. A videót megnézve szerintem hagyhatott volna egy kicsit több helyet, de ha bejön, akkor csodálatos lett volna. Szerintem ez inlább arról szólt, hogy izgatott volna a dobogóra állás miatt és ezúttal nem jött be a manőver” – mondta Verstappen.

„Akkor egyébként én nem sokat láttam belőle, egyszer láttam, hogy egy autó a levegőben van, de csak Charles-ra koncentráltam, és nem láttam, hogy mi történik a másik oldalon. Csak utána láttam videón.”

SI202310290555_resize

Leclerc: Sajnálom, ami történt, nekünk szerencsénk volt

Közösségi médiás posztjában Charles Leclerc elismételte, amit már a Mexikóvárosi Nagydíj leintése után, a közönség füttykoncertjére reagálva elmondott.

„Az első dobogón Mexikóban. Sajnálom, ami az első körben Checóval történt. Nekünk szerencsénk volt, hogy be tudtuk fejezni a versenyt azzal a sérüléssel. Találkozunk jövőre” – üzent békülő szándékkal a mexikói közönségnek Leclerc, akinek eddigi legjobbja Mexikóban negyedik hely volt, még 2019-ből. A monacóit Perez is megvédte: versenybaleset történt, hangsúlyozta szintén egy posztban a hazai hős.

„Nyomorult érzés volt az utolsó 15 kör” – Russell még a hatodik helynek is örült

George Russell a negyedik Carlos Sainzt is szorongatta a Mexikóvárosi Nagydíjon, a végén azonban örülhetett, hogy nem előzte meg Daniel Ricciardo – elmagyarázta, hogyan tették tönkre a fékek és közvetve a gumik versenyének hajráját.

„Ezen a futamon megint a gumik diktáltak. Az autó nagyon erősnek tűnt Carlos mögött, csak nem tudtam előzni. Aztán vissza kellett vennem, mert a fékek túlhevültek, mint sok más pilótának is. De amint visszavettem, teljesen elveszett a gumik hőmérséklete, és nem tudtam többet visszahozni. Mintha jégen vezettem volna az utolsó 15 körben. Nyomorult érzés volt, nagyon szerencsés vagyok, hogy egyáltalán hatodikként célba értem” – nyilatkozta Mexikóvárosban Russell.

„Ez a hétvége a gumikról szólt, mindenki számára. A szombati is teljes meglepetés volt a csapatoknak, jó vagy rossz értelemben. Remélem, Brazíliában nem lesz ilyen fokú az érzékenység” – mondta a versenyző, aki az amerikai hétvégéken jelentősen elmaradt csapattársától, így megy tovább egyetlen F1-es győzelme helyszínére, a Sao Pauló-i Nagydíjra.

Verekedés tört ki a lelátón az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj alatt – videó

A közösségi médiában kezdett el terjedni egy felvétel, amelyen az látható, hogy egy szurkoló rátámad és verekedni kezd két ferraris rajongóval a vasárnapi Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíj során. A vélhetően Sergio Perez rajt utáni kiesése miatt dühöngő rajongót az F1 szóvivője szerint „eltávolították és egy életre eltiltották” – közölték a Crash.net szakportállal.

Bottast megbüntették Stroll kiforgatásáért

Nem maradtunk utólagos büntetés nélkül az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon. Valtteri Bottas és Lance Stroll a 13. helyért csatázott néhány körrel a futam leintését megelőzően, amikor a kanadai bevetődött az Alfa Romeo mellé a 13-as kanyarban. A 14-esben azonban összeért a két autó, Stroll pedig kiforgott, és bár folytatni tudta akkor még a versenyt, nem sokkal később kiállni kényszerült az incidens során elszenvedett sérülések miatt.

A felügyelők vizsgálták az ütközést, és bár mindkét pilóta versenybalesetnek titulálta a történteket, a stewardok úgy ítélték meg, „túlnyomórészt” Bottas volt a felelős a balesetért. Emiatt a finnt öt másodperces büntetéssel sújtották, ezzel a 14. helyről hátracsúszott a 15. pozícióba – így éppen csapattársával, Guanyu Zhouval cseréltek helyet a módosult végeredményben, az utolsó két célba érő helyen.

NASCAR: Byron szenvedve, Blaney győzelemmel jutott be a fináléba

Miközben korábbi futamgyőzelmeik révén Kyle Larson és Christopher Bell már biztos résztvevői voltak a bajnoki döntőnek, a legjobb nyolc többi tagja még izgulhatott a NASCAR Cup Series idei utolsó előtti futamát megelőzően. A Martinsville Speedwayen ugyanis további két hely volt még kiadó, jó néhányan viszont csak egy futamgyőzelemmel érhették volna el a továbbjutást. Egy darabig úgy tűnt, hogy ezért két pilóta, Denny Hamlin és Ryan Blaney vívhatnak meg, hiszen előbbi az első, utóbbi pedig a második szakaszt zárta az élen.

A Joe Gibbs Racing pilótája 156 kört töltött az élen az 500 körös viadalon, míg a 12-es autót kormányzó Blaney 145-öt, de rajtuk kívül dicséretet érdemel még Aric Almirola és Chase Elliott is, akik 66, illetőleg 83 kört tettek meg vezető pozícióban. Elliott számára sok más versenyzőhöz hasonlóan egy győzelemre lett volna szükség rájátszásban maradáshoz, igaz ő egyéniben nem volt érdekelt, az általa vezetett 9-es autó viszont még versenyben volt a tulajdonosi versenyben.

Csapata megpróbálkozott egy kockázatosabb stratégiával, így az utolsó etapban ellentétben a többséggel, nem jöttek ki a pitbe, ám ez nem jött be, a gumik már kezdtek elfogyni a végére, ráadásul Elliott autójából az üzemanyag is kifogyott volna a folyamatos zöld zászló alatti körözés során, így kénytelen volt kiállni és visszaesett a 17. helyre. Volt azonban ennél nagyobb dráma is a Hendrick Motorsportsnál. A szezon során kiváló formában lévő William Byron ugyanis az egész futam alatt küzdött a versenygépével, dolgát pedig az autóban lévő hőség sem könnyítette meg.

A 24-es pilótája szinte végig a középmezőnyben volt, így nagyon hajtania kellett a hajrában, hogy a pontok alapján megtartsa a még éppen továbbjutást jelentő negyedik helyet, de a leintéshez közeledve már egyre rosszabbul volt. Byron a futam után elismerte, néha már homályosan látott, de végül a 13. helyen ért célba, így 8 pontot megtartott előnyéből Hamlinnel szemben, akinek a harmadik hely is kevés volt. A futamgyőzelmet végül Blaney szerezte meg, aki 23 körrel a vége előtt előzte meg Almirolát, sikerével pedig biztosította helyét a bajnoki döntőben.

A szezonzáróra november 5-én kerül sor a Phoenix Racewayen, ahol tehát eldől, hogy Larson, Bell, Byron vagy Blaney foglalhatja el a NASCAR királykategóriájának trónját 2023-ban.

Horner Ricciardóról: Rendkívüli teljesítmény, visszatért a régi Daniel!

Elismerően beszélt Daniel Ricciardo mexikói teljesítményéről Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke: úgy fogalmazott, hogy az ausztrál most tényleg régi önmagát hozta az időmérőn elért negyedik, és a futamon megszerzett hetedik helyével.

„Jó volt látni, hogy Daniel ilyen remekül teljesített, és teljes mértékben beigazolja, hogy miért hoztuk őt vissza az AlphaTaurihoz. Szerintem kiemelkedő volt egész hétvégén, és egy Mercedesszel harcolt egy AlphaTauriban – sőt, ha nem lett volna a piros zászló, még előrébb végezhetett volna. Remek teljesítmény volt, és egyértelműen a régi Danielt láttuk ezen a hétvégén” – mondta Horner.

„Rendkívüli volt a teljesítménye, visszatért a régi önmaga, látható, hogy nyugodt, hogy magabiztos, és hogy nagyon motiváltan érkezett meg erre a hétvégére a trükkös austini visszatérése után. Remek munkát végzett.”

f1-ricciardo-alphatauri-mexico_1

Mercedes: Végre nem egy „lehetett volna”

Ezúttal bőven volt oka elégedettségre a tegnap még a gumimelegítésen kesergő Toto Wolffnak: a Mercedes hétszeres világbajnoka, Lewis Hamilton a hatodik helyről indulva erős versenyt futott, mindkét Ferrarit legyűrte és másodikként ért célba. Az osztrák csapatfőnök így aztán boldogan nyilatkozhatott:

„Azért mosolygunk, mert erős volt az autónk. Amint Lewis szabad levegőbe került, nagy lett a különbség a közepeseken, jók voltak a köridők, és meglett a leggyorsabb kör is. Volt pár olyan hétvégénk, ahol azt mondtuk, hogy valami lehetett volna, de nem sikerült” – mondta Wolff, aki briliánsnak nevezte Hamilton teljesítményét, de azt is hozzátette, hogy azért nem minden fenékig tejfel…

„A teljesítményünk hullámzó, néha nem igazán tudjuk, hogy jók-e az abroncsok. Csak pár fok különbség az aszfalthőmérsékletben, és már ki is estél az optimális tartományból.”

hamilton-mexico-2

A csapat óvatossága is közrejátszott Norris Q1-es kiesésében

Csalódást keltő időmérőt teljesített Mexikóvárosban Lando Norris: a brit már a Q1-ben búcsúzott és mindössze a 17. rajtkockából indulhat a futamon. A Fernando Alonso megforgása által okozott sárga zászlón és önhibáján kívül egy harmadik dolog is közrejátszott a McLaren pilótájának korai kiesésében. A brit ugyanis első, a közepes gumikon futott körét nem fejezte be, hanem kihajtott a bokszba, saját meglepetésére is.

„Nem voltunk biztosak abban, hogy minden rendben van az üzemanyagrendszerrel, úgyhogy azt meg kellett vizsgálnunk” – idézi Andrea Stella csapatfőnököt a RacingNews365.

„Úgy döntöttünk, hogy kihívjuk az autót, szánunk egy kis időt a rendszer ellenőrzésére és aztán készek leszünk az utolsó, lágyakon futott próbálkozásra, úgyis az lett volna a döntő kör. Inkább körültekintőek akartunk lenni és kihívni az autót, nehogy ne tudjuk megfutni az utolsó próbálkozásunkat a lágyakon a probléma miatt” – mondta Stella.

 

Csak egyetlen ember számított a Ferrari pole-jára

A Mexikóvárosi Nagydíjon óriási meglepetésre szerzett pole-pozíciót a Ferrari Charles Leclerc révén, sőt Carlos Sainznak köszönhetően az egész első rajtsort kisajátította a Scuderia. A versenyzők maguk is megdöbbentek a váratlanul erős produkción, talán csak egyetlen ember volt, aki nem lepődött meg: a Ferrari csapatfőnöke, Frederic Vasseur.

Erről a csapat egyik vezető mérnöke, Jock Clear beszélt a sajtó képviselőinek, köztük a Formula.hu tudósítójának: „Szerintem a világon mindenki meglepődött Fredet kivéve. Valahogyan, valamiért Fred úgy gondolta, hogy a pole-ban leszünk. Előtte egyenesen bolondnak neveztem volna őt emiatt, de nem, igaza volt. Ez mutatja, micsoda tapasztalata van.”

leclerc-mexico

Elfogyott a Red Bulltól hozott tudás, ezért esett vissza az Aston Martin?

Ezzel az elmélettel állt elő a korábbi futamgyőztes, Ralf Schumacher. Az Aston Martin mérnöki gárdájában több Red Bulltól átcsábított szakember szolgál, elsősorban a technikai igazgató, Dan Fallows, aki 2022-ben csatlakozott a silverstone-i istállóhoz – az azévi autóra még nem volt nagy hatása, az AMR23 tervezését azonban az alapoktól kezdve felügyelte. Ennek köszönhető Schumacher szerint az Aston Martin bravúros szezonkezdete, azóta viszont elfogytak a Red Bulltól áthozott titkok és trükkök.

„Remélem, hogy ismét formába jönnek, de mi van, ha az történt, hogy Dan Fallows sok tudást hozott át a Red Bulltól az idei autóra, most viszont a bőségszaru egyszerűen kiürült, hiszen már nem lát rá korábbi csapata fejlesztéseire? Bármiről is legyen szó, ez is lehet a stagnálás oka” – vázolta az F1-Insidernek Schumacher.

Az Aston Martin gyengélkedése egy másik kockázattal is jár, mutatott rá Schumacher: Alonso korábbi istállóinál is példás csapattagként kezdte, de amikor elfogyott a türelme… „Meddig marad Fernando Alonso csendben? Ismerjük az ambícióját, ami könnyen rosszkedvvé csaphat át, ha a dolgok nem neki kedvezően alakulnak. Mert tudja mindenki, hogy ez nem az ő hibája.”

Fotó: Aston Martin F1 Team

Így csatázott Martin, Binder és Bagnaia az év MotoGP-futamán – videók

Elképesztő izgalmat és küzdelmet hozott a Thaiföldi GP, különösen annak utolsó negyede az éllovas trió között. A beszámoló és a végeredmény itt olvasható, de videón is hozzuk a legfontosabb momentumokat – így például Brad Binder első próbálkozását és Jorge Martin azonnali visszatámadását:

 

Öt körrel a vége előtt a KTM-es már sikerrel járt, átvette a vezetést:

 

Martin azonban nem hagyta magát, az utolsó előtti körben visszaelőzte a dél-afrikait:

 

Mindeközben Francesco Bagnaia az utolsó körre fordulva kis híján a külső íven előzte meg mindkettejüket egy őrült manőverrel:

 

A befutónál pedig Binder már nem tudott mit kezdeni Martinnal, a Pramac spanyolja karrierje egyik legkeményebb és legfontosabb győzelmét aratta:

 

Dráma pedig a leintés utánra is maradt, ugyanis Bindertől elvettek egy pozíciót utolsó körös pályaelhagyás miatt, így Bagnaia örökölte meg tőle az ezüstérmet, s így csak 13 pontra olvadt az olasz előnye Martin előtt – képen a pályaelhagyás:

binder-track-limits

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Nem lett bajnok Lawson Japánban: ezüstérem a Super Formulában

Míg Mexikóvárosban Daniel Ricciardo negyedik rajtkockát szerzett az AlphaTaurival, a nemrég ugyanebben az autóban ülő Liam Lawson Suzukában, a Super Formula szezonzáróján indult – a bajnokság második helyén állt, nyolc pontra az éllovas Ritomo Miyatához képest, a dupla fordulón azonban még 46 pontot osztottak ki.

Bajnoki kilátásai azonban érvágást szenvedtek az első futamon, ahol a 130R-ben történt félelmetes baleset miatt megszakították a futamot: Lawson így csak hatodik lett, ezzel 12 pontra visszacsúszott Miyata mögé, a bajnokságban pedig a futamgyőztes Tomoki Nojirival – a bajnoki címvédővel, csapattársával a Mugennél – szemben is pozíciót veszített.

Lawson a vasárnapi pole-pozícióval és az érte járó három ponttal vágott vissza, igaz, a rajtnál helyezést veszített Kakunoshin Ohtához képest, akit nem tudott visszaelőzni a végéig – Ohta a bajnokságért harcoló hármason kívül egyedüliként nyert a szezonban futamot. Miyatát azonban maga mögött tartotta Lawson, de ez már nem változtatott a bajnokság kimenetelén: Ritomo Miyata lett a Super Formula 2023-as bajnoka, három győzelmével Lawson végül a hétvége kezdetével megegyező nyolcpontos hátrányban másodikként zárta az értékelést: legalább az ezüstérem meglett számára, fél ponttal megelőzte a kétszeres bajnok csapattársat, Noijirit.

A 2023-as szezon forgatókönyve nagyon hasonló ahhoz, ami 2017-ben történt: abban az évben Formula-1-es ülés híján szintén a Super Formulában versenyzett a Red Bull juniorprogram első számú növendéke, Pierre Gasly, aki a szezon vége felé több beugrási lehetőséget kapott a királykategóriában. Japánban azonban ő sem lett bajnok, másodikként zárta az értékelést.

Fotó: Red Bull Content Pool

Csodák a magaslaton, Ferrari első sor Mexikóban – Mexikóvárosi Nagydíj, szombat

A magaslaton bármi megtörténhet, tartja a mondás: a Ferrari a semmiből szerzett első sort. Kínos Perez-eredmény a szurkolók előtt, elcsíptük Ricciardót, aki elmondta nekünk, titka a bajusz. Mészáros Sándor helyszíni bejelentkezése a Mexikóvárosi Nagydíj szombati napján - itt tekinthető meg.

Albonnak nem a paddockkal, a távozással volt gondja

Az elmúlt évben tapasztalt problémák nyomán idénre korlátozták a paddockba bocsátható emberek számát Mexikóban: a tömeg nem csupán nehezítette a versenyzők mozgását a garázsok és a hospitality egységek között, de egy-két komolyabb probléma is adódott, Pierre Gasly táskájába például belenyúltak. Amikor a sajtó képviselői arról kérdezték Alexander Albont, szerinte megfelelő intézkedések születtek-e, a brit-thai versenyző úgy válaszolt, hogy szerinte a paddockban eddig sem volt probléma:

albon-mexico

„Úgy hiszem, hogy a sportágunkat a lehető leghozzáférhetőbbé kell tennünk, szóval nem látok gondot azzal, ha emberek vannak a paddockban, persze tudom, hogy vannak határok. De őszintén szólva, ezzel eddig sem volt baj szerintem” – mondta Albon, aki máshol érzett gondot:

„Számomra inkább a kijutás volt problémás, amikor kihajtasz a paddockból, és majdnem áthajtasz az emberek lábain, mert mindannyian az autód ablakához nyomulnak. Ez egy kicsit bajosabb.”

Wolff szerint a kivezető körökön múlott minden

A két Mercedes a hétvége bizonyos pillanataiban biztató formát mutatott, mégis csak a 3., illetve a 4. sorból rajtolhat majd Hamilton és Russell az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon. Toto Wolff csapatfőnök így értékelt az időmérő után: „Láthatjuk, hogy nagyon kicsik a különbségek, a Ferrarik a semmiből jöttek. Leginkább azon múlik, hogy jók legyenek a kivezető körök. Két-három tized ide vagy oda, és máris lesz egy jó köridőd.”

„Szinte kiszámíthatatlan” – folytatta Wolff. „A gumik nagyon sérülékenyek, és akik beletalálnak, egyszerűen gyorsak lesznek. A Ferrarik hatalmasat ugrottak előre a Q2 és a Q3 között, mindkettejüknek fantasztikus volt az első szektora, mert jól összerakták a kivezető köröket. Talán egy egészen kicsit lassúak voltunk, kicsit hidegek maradtak a gumik, ezért nem lettek jók a köridők. De kicsi különbségekről beszélünk, csak két tizedről.”

hamilton-mexico