DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 20. szombat

Ma ünnepli 38. születésnapját Nick Heidfeld, az F1 történetének legsikeresebb győzelem nélküli pilótája

A két képen első és utolsó F1-es dobogója után látható - a kettő közt szinte pontosan egy évtized telt el... Isten éltessen, Quick Nick!

heidfeld_2001_pod

heidfeld_2011_pod

 

Schumacher vagy Hamilton? Az első kétszáz futamuk összehasonlítása

A szerzett pontok alapján mérték össze egy közös idővonalon Michael Schumacher és Lewis Hamilton első kétszát Formula-1-es futamát. Fontos, minden szezont a 2019-es pontozással számoltak:

„A nevem George Russell, nyolcéves vagyok, és a célom, hogy F1-es pilóta legyek”

Érdekes iskolai feladatot ásott elő a Williams pilótája (valószínűleg informatika órára kellett Wordben gyakorolniuk mindenféle formázást, elnézve a keretet meg a képbeszúrásokat), amelyből kiderül, hogy már nyolcévesen is a Formula-1-ről álmodott. A kis George „életvidám” arckifejezéséért pedig bónuszpont!

 

Ez volt Alonso 10 legjobb F1-es pillanata

320 km/órával kívülről megelőzni Michael Schumachert, pontot szerezni erősen sérült autóval Baku utcáin, futamot nyerni mindenkinél fiatalabban - ez csak három abból a tíz mozzanatból, ami az F1 szerint Fernando Alonso kiválóságát tükrözi. A száguldó cirkusz az alábbi videóval hajt fejet a kétszeres világbajnok előtt.

Amikor még a Mercedes is egy Ferrarit posztol: Gilles Villeneuve-re emlékezik ma a Formula-1

Már 38 év eltelt az autósport történetének egyik fekete napja, a zolderi tragédia óta: 1982-ban május 8-án veszítette életét a Belga Nagydíj időmérő edzésénén a hatszoros futamgyőztes, világbajnoki második helyezett Gilles Villeneuve, a közönségkedvenc, akit máig a sportág egyik legnagyobb tehetségeként tartanak számon.

A sportág más szereplőihez hasonlóan a Mercedes is tisztelgett a kanadai örökségének. Mivel Villeneuve egyetlen mclarenes futamot leszámítva teljes pályafutását a Ferrarinál töltötte, szokatlan látvány fogad minket a brackley-i csapat Twitterén, egy vörös autó, Villeneuve 27-ese virtuóz pillanat közben.

„Ma Gilles Villeneuve-re emlékezünk. Figyelemreméltó tehetség és valódi versenyző volt. Egy férfi, aki megtestesítette az F1 úttörő szerepét és túlságosan korán vették el a sporttól” – olvasható a leírásban.

A fotó, amelyre órákat várt Rossi utódja

Fabio Quartararo nemrég már elmesélte, hogyan várt órákat a Yamaha vendéglátóegysége előtt még 2007 körül azért, hogy csinálhasson egy közös képet példaképével, Valentino Rossival. Most pedig a francia meg is osztotta a szóban forgó képet az Instagramján: „Ma reggel a régi fotóimat nézegettem, de amikor ezt meglátom, mindig elámulok. Arról álmodoztam órákat várva a hospitality előtt, hogy készíthetek egy fotót a példaképemmel, most pedig vele versenyzem. Szerintem már vagy háromszor posztoltam ezt a képet, de nem számít. Ezt nevezem én ÁLOMNAK!” – írta Quartararo, aki nemcsak hogy együtt versenyez Rossival, hanem jövőre az ő helyét veszi át a Yamaha gyári csapatánál.

 

Mint a mellékelt ábra mutatja, Raikkönenéknél is véget értek a kijárási korlátozások

A Raikkönen família továbbra is Finnországban tölti az idejét, ahol apa és fia ellátogattak Vantaa gokartpályájára egy kis edzésre, Kimihez és Robinhoz pedig a finn sportautós ász, Toni Vilander is csatlakozott.

 

Robin Raikkönen egyébként a napokban nemcsak az aszfalton, hanem a terepen való vezetést is kipróbálta ezzel a mini buggyval.

rai1

rai2

Hat perc erejéig bújjunk egy WRC-szerelő bőrébe

Ezt csinálja egy szerelő a rali-vb-n:

Szim-ház az egész világ, avagy mivel játszanak az autóversenyzők?

Ezt a legkevésbé sem egyszerű kérdést válaszoltuk meg a magazinunk legújabb számában publikált e-sport-körképben! Sorravesszük a 15 legfontosabb virtuális bajnokságot, és segítünk eligazodni a különböző platformok között, na meg abban, hogy az internetet elárasztó online versenyek közül melyiken találkozhatunk Leclerc-rel, Verstappennel, valamint az F1 és az egyéb bajnokságok más sztárjával. 

A bárki számára térítésmentesen elérhető digitális magazinunkban ezt és temérdek egyéb témát is megtaláltok: 

Az Autósport és Formula Magazin 2020. májusi száma online megtekintéséhez kattints ide!

szim

Az IndyCar-szezonnyitó egy hónappal megelőzi az F1-et

Egyértelmű tendencia kezd kibontakozni a globális autósportban: a versenysorozatok sorban döntenek az újraindítás mellett nézők nélküli versenyekkel és megfelelő óvintézkedések mellett, annak ellenére, hogy a koronavírus továbbra is jelentős fenyegetés világszerte.

A Formula-1 július 5-re, a NASCAR május 17-re jelölti ki a szezonnyitó, illetve folytatás időpontját. A másik nagy amerikai széria, az IndyCar is bejelentette: június 6-án, a Texas Motor Speedwayn az egynapos Genesys 300 futammal kezdetét veszi a 2020-as szezon, melynek eredeti nyitányát St. Petersburgben az utolsó pillanatokban fújták le.

A texasi futamon természetesen számos egészségügyi óvintézkedés lesz érvényben: nézők nem léphetnek be, limitálják a személyzet létszámát, védőfelszerelést biztosítanak mindenkinek és követik a résztvevők egészségi állapotát, valamint a közösségi távolságtartásra is szabályokat dolgoznak ki. A június 6-i szezonrajt egyébként nem újdonság abból a szempontból, hogy az IndyCar áprilisban módosított versenynaptárában már szerepelt: most azonban zöld utat kapott a texasi futam. A további fordulók szintén ennek a menetrendnek megfelelően alakulnak.

Ennél durvább virtuális őskáosz még nem volt, és nem is lesz

Az SRO E-sports egy virtuális GT-versenyeket lebonyolító szervezet, és bár nem derült ki, hogy kiknek és hogyan sikerült összehozni az alábbi videón látható, az 1998-as spái F1-es rajtot is fényévekkel felülmúló "roncstelepet", de aligha egy hivatalos versenyen történt ez a jeles alakítás.

Ahogy az Intercontinental GT Challenge Twitter-fiókjának felelőse frappánsan megjegyezte: "Ki hívta meg Pagenaud-t?" 

84%-ot zuhantak az F1 bevételei, a csapatok semmit nem kaptak az első negyedévben

A Liberty Media közzétette a Formula-1 2020-as első negyedévének üzleti mérlegét, amely - köszönhetően a koronavírus-járvány miatt a gazdasági életben és a sportban látható recessziónak - igencsak lehangoló képet fest. A Formula-1 Csoport az év első három hónapja során 39 millió dolláros bevételre tett szert a tavalyi év ugyanezen időszakában jegyzett 246 millió dollárral szemben, ami 84%-os visszaesést jelent. Pedig ez még csak a januártól március végéig tartó időszakot jelenti, amelybe a máig törölt vagy halasztott tíz F1-es futamból csak kettő, az Ausztrál és a Bahreini Nagydíj esett bele. Bele kell azonban még számolni egy felesleges melbourne-i szállítmányozás költségeit is a kiadásokba, hiszen az F1 versenyzés nélkül utazott el és vissza a naptár Európából nézve legtávolabbi pontjára. 

Az F1 legfőbb veszteségei a rendezési jogdíjak, a televíziós közvetítési jogdíjak valamint a szponzorációs pénzek nagy részének hiányából fakadtak ebben a három hónapban, és mivel az év második negyedévében sem számol egyetlen futammal sem a sport (éppen ezután, július első hétvégéjén jönne az Osztrák Nagydíj), a visszaesés a továbbiakban még nagyobb lehet.

A károk mérséklésének jegyében az F1-nek sikerült csökkentenie saját működési költségeit (52 millió dollárról 43 millió dollárra az első negyedévben), és az is kiderült, hogy ebben az időszakban a csapatoknak sem utaltak az őket illető pénzekből, hiszen a bevett gyakorlat szerint az istállók az F1-től érkező bevételeket részletekben, a nagydíjak időpontjaihoz kötődően kapják meg, most pedig egyetlen nagydíj sem volt. Áprilisban bejelentette ugyan a Liberty, hogy 1,4 milliárd dolláros segélyt nyújt a csapatoknak, ez viszont várhatóan majd a következő negyedév kimutatásaiban lesz megtalálható.

chase-carey

Aki lemaradt róla, most visszanézheti az 1982-es Monacói Nagydíjat

Az F1 szerda este "közvetítette" az 1982-es Monacói Nagydíjat, ez pedig most a Youtube-on vissza is nézhető - ahogy a futam rövid videós összefoglalója is. A videók a Youtube-ra átkattintva indulnak!

Hogyan írnák körül a pilóták egy ötévesnek, hogy mi is az az F1?

Ez volt a témája a Formula-1 YouTube-csatornájára felkerült összeállításnak: a legtöbben persze a sebességet és a gyors autókat emelték ki, de volt, aki inkább az élményt próbálta körülírni, míg Valtteri Bottas az aerodinamika összetettségét is karcolgatta. (A videó átkattintás után tekinthető meg!)

 

Ilyen egy kör Barcelonában a hamarosan érkező F1 2020-szal

Júliusban jön az új F1-es játék, de egy kis ízelítőt már kaptunk belőle:

Most már szinte hivatalos, hogy hol és mikor rajtol a MotoGP-szezon

A minap mi is beszámoltunk róla, hogy a tervek szerint dupla jerezi fordulóval kezdődhet meg a királykategória (és folytatódhat a Moto2 és a Moto3) 2020-as idénye. Nos, ma reggel egy elektronikus megbeszélésen vett részt Andalúzia regionális kormányának alelnöke, Jerez polgármestere és a Dornát irányító Carmelo Ezpeleta, amelyen döntés született arról, hogy ajánlatot nyújtanak be a spanyol kormány felé egy július 19-i és 26-i MotoGP-, valamint augusztus 2-i Superbike-világbajnoki futam rendezése kapcsán.

Ha a spanyol kormány megadja a zöld jelzést, úgy ez a két jerezi futam lehet az első két verseny a MotoGP naptárában. Az F1 kapcsán a minap feszegetett elnevezési problémát is megoldanák a szervezők: a MotoGP-kategória idénynyitójának számító első futam az eredeti kiírásnak megfelelő Spanyol Nagydíj név alatt futna, míg a második verseny az Andalúziai Nagydíj megnevezést kapná.

Ezpeleta egyébként néhány napja a további tervekről is beszélt, ezekről itt írtunk részletesebben. Teljes naptár május vége felé várható.

jerez-motogp

Jön a hármas döntő: Dovizioso vs. Marquez vs. Rossi

Lezajlott Facebookon rendezett MotoGP-játékunk második köre, ezáltal kialakult a hármas döntő mezőnye is: Andrea Dovizioso Maverick Vinalest, Marc Marquez Alex Rinst, Valentino Rossi pedig jövő évi yamahás utódját, Fabio Quartararót „búcsúztatta”. Mondhatjuk, hogy papírforma eredmények, elvégre Dovizioso az utóbbi három vb-ezüstérmese, Marquez a jelenlegi dominátor, míg Rossi kilenc vb-címével igazi élő legendának számít.

Pénteken kora délutántól jön viszont a finálé, amely ezúttal egészen vasárnap estig fog tartani, s amely során eldől, olvasóink kit tartanak a MotoGP-mezőny legjobbjának. Figyeljétek Facebook-oldalunkat a szavazásért, már csak azért is, mert azok között, akik velünk játszanak, nyereményeket is kisorsolunk (részletek IDE KATTINTVA)!

marquez-dovi-rossi-dppi

Norris megválaszolta a legfőbb eldöntendő kérdést: Hamilton vagy Schumacher?

Megszokhattuk az elmúlt 15 évben, hogy Michael Schumachert Ayrton Sennával, Alain Prosttal és Juan Manuel Fangióval hasonlítgatja össze a közvélemény, amikor minden idők legjobb F1-es pilótáját próbálja megnevezni. Lassan azonban új valóság köszöntött ránk, mert belopózott ebbe a képbe Lewis Hamilton is, az egyetlen ember, akinek legfőbb sikerességi mutatói (győzelmek, pole-ok, dobogók, bajnoki címek) Schumacheréihez mérhetők.

Lando Norris számára a végére hagyták ezt a monumentális döntést az alábbi kérdezz-felelekben, de előtte még egy csomó más érdekességre is válaszolt.

Minden sport mestere, Kimi Raikkönen

Mosolyogva frizbizik, ki lehet ő? Ennyi alapján nem sokan tippelnénk arra, hogy Kimi Raikkönenről van szó.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

A master of all sports.

Alonso az F1-ben nem, máshol azonban indítana csapatot

A távoli jövőben új vizekre evezhet Fernando Alonso saját versencsapata. Az FA Racing Team jelenleg e-sportban és a Formula Renault Európa-kupában képviselteti magát, a spanyol szerint azonban ez a jövőben megváltozhat. Az F1 környezetét a költségek miatt túl stresszesnek és kockázatosnak tartja, endurance-kategóriában azonban el tudja képzeli saját alakulatát.

"Talán a Patrick Dempsey-ére hajazó GT-csapat [szóba jöhet]. Ez kevesebben emberrel jár, és az autó is megvásárolható a gyártótól. Rövid távon nincs tervben, de ki tudja?" - reagálta a Le Mans-i 24 órás oldalának adott interjúban. Ugyanitt elárulta, tetszenek neki a WEC-ben debütáló hiperautók, ezért szívesen visszatérne a világbajnokságba.

alonso-portre-dakar1

Fotó: DPPI

Luca di Montezemolo az FIA elnökjelöltjei között lehet

Jean Todt után ismét a Ferrari F1-es csapatának egyik korábbi kulcsembere válhat az FIA elnökévé, ha hihetünk a sajtóértesüléseknek. Olasz lapok arról számoltak be, hogy a vörösök egykori elnöke is bekerült azok közé, akik közül valaki leválthatja a 2021 végén leköszönő Todtot. A listán olyan nevek szerepelnek még, mint a David Richards (a Motorsport UK és a Prodrive elnöke), Alejandro Agag (az FE nagyfőnöke) és Mohammed bin Sulayem (az FIA jelenlegi alelnöke). A lapok forrásként egy, a Formula-1 világában közismert személyiségre hivatkoznak.

A 72 éves Montezemolót 2004-ben választották a Fiat és a Ferrari elnökévé. Tisztségéről 2014-ben mondott le.

montezemolo-2014

Fotó: DPPI