DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 13. vasárnap

Marquez és Verstappen is ott volt a Honda ünnepén

Max Verstappen is részt vett Motegiben az úgynevezett Honda Thanks Dayen, vagyis a "Köszönet Napon", ahol összegyűlnek a legnagyobb sztárok, akik a Honda kötelékében versenyeztek, hogy év végén egy hatalmas motorsport-show-val köszönjék meg a japán közönség támogatását. A Red Bull háromszoros világbajnoka mellett jelen volt Marc Marquez is, akinek ez volt egyik utolsó hondás kötelezettsége, mielőtt a Gresini Ducati szerelését ölti magára 2024-től.

A két világbajnok mellett természetesen tiszteletét tette Sergio Perez, Daniel Ricciardo és Yuki Tsunoda is, emellett pedig egy gokartversenyen is összemérhették tudásukat a versenyzők. Emellett a helyi kedvenc Tsunoda kipróbálhatta a Brabham Honda BT16-ot - amit az 1965-ös és 66-os szezonban használtak -, míg a kétszeres Super Formula bajnok Tomoki Nojiri is megtett pár kört Verstappen 2021-es világbajnok autójával, az RB16B-vel.

Képek és videók az ünnepségről:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Honda Racing Global (@hondaracingglobal) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Honda Racing Global (@hondaracingglobal) által megosztott bejegyzés

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Scuderia AlphaTauri (@alphataurif1) által megosztott bejegyzés

Videó: A 2022-es F1-es szezon eddigi legszebb előzései

A rajongók minden futam után megszavazhatták az általuk legnagyszerűbbnek ítélt manővereket – ezekből készített most összeállítást az F1 YouTube-csatornája, főszerepben többek között Leclerc-rel és Verstappennel, valamint a dupla előzéseket bemutató Hamiltonnal és Ricciardóval. A videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

f1-elozesek-video

Marko: Gasly szerződésében nincs kilépési záradék

Miután Fernando Alonso úgy határozott, hogy az Aston Martin csapatánál folytatja pályafutását, az Alpine pedig nem tudott megegyezni Oscar Piastrival, így felmerültek olyan pletykák, melyek szerint Pierre Gasly érkezhetne a francia alakulathoz. Erről nemrégiben Helmut Markót is megkérdezték, aki elég egyértelműen rövidre zárta ezt a témát. „Gasly esetében nincs semmilyen kilépési záradék. A nyári szünet előtt sem volt, és a nyári szünet után sem lesz” – árulta el a szakember a német Sport1 számára. Hogy az Alpine alakulata milyen irányba indulhat el, azt nem tudni, miután elég nagy zűrzavar alakult ki a csapat és ausztrál tehetségük körül.

A Nordschleife akár a DTM naptárába is bekerülhet

Bár a gumibotrány miatt a futamok idén elmaradtak, néhány éve már a WTCR mezőnye is látványos versenyeket fut a legendás pályán, melyet a hírek szerint hamarosan akár a DTM mezőnye is birtokba vehet. A Motorsport információi szerint a Német Túraautó-bajnokság szervezői komolyan fontolgatják, hogy Nordschleifére is ellátogassanak, és ez már a jövő évi naptár tervezésénél is fő szempont lehet. A széria első embere, Gerhard Berger korábban tett egy olyan kijelentést, amivel már utalt erre: „Szeretnénk megcsinálni, de szükségem van a Nürburgring GmbH támogatására. Ezt most újra meg kellene oldani. Persze, ha leülsz és tisztán rendezed a dolgokat, már nem is marad annyi probléma. Egyszerűen imádnám, ha egy DTM autóval hajtanék végig a Nürburgring nagy körén” – mondta Berger, akinek több gondja is lehet az ötlettel, miután a sorozatnak számos kihívással kellene szembenéznie a logisztikától kezdve, egészen a televíziós közvetítésig.

A Ferrari párosa került a GQ Magazin címlapjára

Sok nagy híresség szerepelt már az 1931-ben alapított tekintélyes amerikai nemzetközi havi férfimagazin címlapján, melyben általában a sport is szóba kerül, ezúttal pedig Charles Leclerc és Carlos Sainz kerültek előtérbe, miután a maranellóiak versenyzőiről is készült egy anyag a legújabb lapszámba. Ehhez a pilótákat egy különleges fotózásra hívták, utóbbiról pedig a minap néhány képet a Twitteren is közzétettek.

NASCAR: Kimi Raikkönen már túl van az üléspróbán

A NASCAR Cup Series alapszakaszából mindössze három futam maradt hátra, ezek közül pedig az egyiket jövő hétvégén a Watking Glen International pályán rendezik, ahol Kimi Raikkönen is bemutatkozhat a sorozatban. Az egykori F1-es pilóta a Trackhouse Racing PROJECT91 programja által indulhat majd, melynek lényege, hogy a csapat nemzetközileg is elismert pilótákat ültessen az autójába. A finn versenyző már megérkezett az Egyesült Államokba, elsőként pedig az üléspróbán esett át. Az erről készült fotókon a jégember egy fehér, egyelőre szponzoroktól és mindenféle dizájntól mentes ruhában látható, de az egyik képen feltűnik a legújabb sisakfestése is, melyet a versenyen is láthatnak majd a rajongók.

Horner: Abu Dhabi jóvátétel volt a korábbiakért

Hiába telt már el csaknem nyolc hónap, továbbra is újra meg újra előkerül témaként a 2021-es szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj, amelyen Max Verstappen drámai-vitatott körülmények között happolta el a vb-címet Lewis Hamilton elöl. Nemrég a Mercedes pilótája nyílt meg azzal kapcsolatban, miként érezte magát az események után, most pedig Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke mondta el ismét, hogy szerinte nemcsak azt az egy futamot, hanem a teljes idényt kell figyelembe venni:

„Mindig szeretek inkább előrenézni, úgyhogy Abu Dhabi már elég régen volt” – nyilatkozta Horner a Sky Sports F1-nek. „Mindig lapozni kell. Megértem, hogy Lewis- vagy Mercedes-szurkolóként valaki sértve érzi magát a történtek miatt. Ha viszont Max-rajongó vagy, akkor az egy jóvátétel a szezon korábbi részében történtekért. Mindig is megosztó lesz ez a sport. A tavalyi év nemcsak Abu Dhabiról szólt, hanem összesen 22 versenyről. Hogy szerintem Max megérdemelte-e a világbajnoki címet? Abszolút. Sosem fogok túlságosan leragadni Abu Dhabinál.”

horner-verstappen-dppi-abudhabi-2021

fotó: DPPI

Így festene a világbajnoki tabella az átlaghelyezések alapján

Érdekes kimutatást osztott meg a Formula-1 hivatalos Instagram-csatornája, amelyen az alapján rakták sorba a versenyzőket, hogy átlagosan hányadik helyen értek célba a futamokon. Bár ez nincs kihangsúlyozva, a kieséseket nem számolták bele, különben Max Verstappen mutatója is rosszabb lenne. Az aligha meglepő, hogy a vb-éllovas holland vezeti itt is a ranglistát, az viszont már érdekesebb, hogy az összetettben második Charles Leclerc-t Sergio Perez, valamint saját csapattársa, Carlos Sainz is megelőzi. Csapaton belül a legnagyobb különbség a McLarennél és az AlphaTaurinál mutatkozik.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

De Vries: Jórészt nem rajtam múlik, kapok-e F1-es lehetőséget

Nyck de Vriest az elmúlt években többször is szóba hozták a Formula-1-gyel, ami nem is meglepő, hiszen korábban megnyerte a Formula-2-t, jelenleg pedig a Formula-E regnáló világbajnoka. Idén kétszer is lehetőséget kapott szabadedzésen – egyszer a Williams, egyszer a Mercedes színeiben –, de Toto Wolff Mercedes-főnök az utóbbi szereplése kapcsán elismerte, hogy lehet, hogy el kell engedniük a hollandot, ha nem találnak neki érdekes F1-es projektet (a Formula-E-ben pedig a csapatot átvevő McLaren már jelezte, hogy sem őt, sem Stoffel Vandoorne-t nem akarja megtartani).

Amikor magát De Vriest kérdezték arról, lát-e esélyt az F1-es szereplésre, így felelt: „Szerintem összességében a Formula-1 egy rendkívül dinamikus üzlet, ahol minden nagyon gyorsan változik. Az egyetlen dolog, amit tehetek, hogy elvégzem a munkám, minden mást igazából nem én irányítok. Úgyhogy csak erre koncentrálok, aztán majd az idő eldönti, hol kötök ki” – idézi a pilótát a RacingNews365.com szaklap. A 27 éves versenyző arra a felvetésre, hogy a kora miatt bezárult-e már előtte az F1-es ajtó, így felelt:

„A karrierem korai szakaszától kezdve az a hozzáállásom, hogy csak úgy folytathatom sikeresen a pályafutásom, ha teljesítek a pályán és a legjobbamat nyújtom – ez az egyetlen, amit tehetek. Nyilván láthattunk olyat, mint például Brendon Hartley esetében, aki azok után jutott az F1-be, hogy már megjárta az Endurance-vb-t, szóval sosem tudhatjuk, mit hoz a jövő. De realistának és őszintének kell lennie, és az egyetlen, amit irányítani tudok, hogy miképp teljesítek a pályán.”

devries-f1-mercedes-2022-dppi

fotó: DPPI

Az Alpine szerint minden megvan Oconban a vezérszerephez

A 2023-as szezonban már nem Fernando Alonso lesz Esteban Ocon csapattársa az Alpine-nál, s egyelőre még erősen kérdéses az Oscar Piastri körül kialakult helyzet kapcsán, hogy ki fogja pótolni az Aston Martinhoz igazoló spanyolt. Akárki is ülhet be a franciák másik autójába – az egyik esélyes egyébként a McLarentől várhatóan épp fiatal honfitársa által kitúrandó Daniel Ricciardo –, Otmar Szafnauer szerint Oconban megvan minden ahhoz, hogy vezérpilótává lépjen elő náluk:

„Esteban egy szupertehetség” – idézi a csapatfőnököt a Motorsport.com. „Dolgoztam vele a Force Indiánál, s akkor Sergio Perez volt a csapattársa. És ugyanolyan gyors volt, mint Sergio, keményen harcolt vele, és ha visszaemlékszünk, mindig együtt álltak a rajtrácson. Olykor még össze is ütköztek a futamokon! És láthatjuk, Sergio mire képes.”

„Ugyanez igaz Fernandóval, bár neki megvan az a képessége, hogy gyorsan kihozza a köridőt az autóból. Három-négy kör után már 99,9 százaléknál jár, a maradék egy tized később jön meg, míg Estebannak kicsit több időbe telik, míg kihozza a maximumot az autóból. De végül szombaton és vasárnap is mindig ott van a szeren. Meg kell tanulnia kicsit hamarabb eljutni oda, de dolgozunk ezen. Aztán képes-e vezetni a csapatot? Egyértelmű, hogy egyre jobb lesz. Van már egy győzelme, idén pedig szép pontokat szerzett nekünk. És még többet fog tanulni, mire elérkezünk a következő évhez.”

ocon-2022-hun-f1-dppi

Ezek voltak az idei szezon eddigi legjobb csatái

A Formula-1 készített válogatást a 2022-es szezon eddigi legszebb kerék a kerék elleni küzdelmeiből. A videó ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf5_7

Coulthard szerint Leclerc most olyanokat hibázik, amilyeneket korábban Verstappen

Charles Leclerc hibáiról és önkritikus hozzáállásáról kérdezte David Coulthardot a Channel4. Az expilóta szerint a monacói még nem áll készen arra, hogy a Ferrari vb-esélyeivel járó terheket hibátlanul cipelje, de amint megugorja ezt a lécet, bármire képes lehet.

„Nem lepődtem meg a franciaországi hozzáállásán a hibája után, mert a teljes, Formula-1-ben töltött idejére ez jellemző. Emlékezzünk vissza a 2019-es Azerbajdzsáni Nagydíjra, amikor falba tette a Ferrarit és azonnal elkezdte magát ostorozni, hogy 'hülye vagyok, hülye vagyok'. Nem hülye ő, hanem egy rendkívül gyors versenyző. Viszont még mindig tart nála az érési folyamat az F1-ben lévő legnagyobb nyomás alatt, amit a Ferrari jelent. Az több, mint egy gyártó, az egy ország, egy világszintű rajongótábor. Amint ezeket az apró hibákat kiküszöböli, akkor lesz az igazi és emlékezzünk rá, hogy Max Verstappen is ilyen hibákat vétett korábban” – mondta Coulthard.

lec12

fotó: dppi

Mindössze egy hely kiadó a NASCAR Cup Series rájátszásában

Továbbra is elképesztően fordulatos a NASCAR királykategóriájának idei szezonja, melynek alapszakaszában szokatlanul idő előtt elkelhet minden hely a rájátszásban. A kieséses szakaszba egy futamgyőzelemmel automatikusan be lehet kerülni, ez alól pedig csak az jelent kivételt, ha 16-nál többen nyernek, vagy ha nincs ennyi győztes. Jelenleg 15-nél járunk, mivel legutóbb Kevin Harvick diadalmaskodott a Michigan International Speedwayen. A pole-pozíciót meglepetésre Bubba Wallace szerezte meg, aki az egész hétvégén nagyszerű tempóra volt képes, de az első két szakaszt is Toyotával induló pilóta nyerte. Először Christopher Bell, majd féltávnál Denny Hamlin látta meg elsőként a zöld kockás zászlót. Bár ismét történt pár látványos baleset, a végjáték viszonylag lazára sikerült, miután Harvick jelentős előnyt autózott ki Wallace előtt, így majdnem két év után nyert, és valószínűleg bebiztosította helyét a folytatásban. Mivel még három futam hátra van az alapszakaszból, így akár az sem elképzelhetetlen, hogy őrült módon 16 felé emelkedik a győztesek száma. Az elkövetkezendő három hétvégén sorrendben Richmond, Watkins Glen, és Daytona következik a mezőny számára.

Napokon belül meglesznek a 2023-as szabálymódosítások

Az FIA elnöke, Mohammed ben Sulayem tweetelte ki, hogy a napokban elfogadhatják a delfinezés megfékezésének érdekében bevezetésre kerülő változtatásokat a 2023-as F1-es szezonra vonatkozóan. Ben Sulayem szerint mind a tíz csapatfőnökkel és mind a húsz pilótával átbeszélték a helyzetet, a Motorsport Világtanács mostani ülésén pedig be is terjesztik a javaslatot. Az FIA már a következő fordulótól, Spától életbe léptet egy direktívát erre a szezonra vonatkozóan, 2023-ra viszont módosítanak is a szabályokon, amelyeket már nagyon várnak az érintettek: Toto Wolff, Mattia Binotto és Christian Horner is beszélt arról nemrég, hogy a jövő évi erőviszonyokat is meghatározhatja ez a lépés.

-00122027_027

fotó: dppi

Vettel és Hamilton barátok maradnak

Lewis Hamilton reagált úgy Sebastian Vettel visszavonulására a Hungaroringen, hogy nemcsak versenytársak, hanem barátok is lettek az évek során. Erre reagált a négyszeres világbajnok német:

„Az emlékeket, az érzelmeket, a pillanatokat és azokat az embereket viszem magammal, akiket megismertem. Lewis nyilvánvalóan az egyik központi figurája az utóbbi éveknek és az egyik barátom, akit szereztem, ez pedig így is marad. Sokkal nehezebb lenne visszavonulni, ha az azzal járna, hogy ezt mind elveszítjük ezekkel az emberekkel együtt. Nyilván nem fogom őket olyan gyakran látni és kicsit más lesz az egész, de a barátságok és a kapcsolatok megmaradnak” – idézi Vettel szavait a RacingNews365.com.

bi_1

fotó: dppi

A szingapúri F1-es pálya is bekerült az új Call of Dutyba

Némi meglepetésre a szingapúri Formula-1-es pálya is bekerült a választható helyszínek közé az új Call of Duty videójátékba. A pályával kapcsolatban elvileg nem lesznek F1-es márkajelzések, de az információk szerint a paddock-komplexum, a bokszutca és több részlet is elérhető lesz a helyszínen. Íme egy erről szóló videó:

 

Borulás, baleset, félelmetes ugratók és iszonyatos tempó: ez volt az idei Finn Rali – videó

Ott Tanak mestermunkája és sokszor 100%-on felüli kockázatvállalása adta a hétvégi finn WRC-futam gerincét, de Oliver Solberg például az első kanyarban törte össze a Hyundait (majd üvöltött, végül a könnyeivel küszködve adott interjút) – a hétvége sok szép és látványos jelenete megtekinthető a Dirtfish videójában, ami ezen a linken, vagy a képre kattintva indul!

pf2_23

 

Solberg jelenete pedig itt:

pf3_18

Ezek voltak az idei legnagyobb csaták Verstappen és Leclerc között – eddig

Úgy kezdődött az idény, hogy Max Verstappen és Charles Leclerc szenzációs küzdelméről szólhat majd 2022 – aztán nem így történt, az F1 mindenesetre a nyári szünetben összeszedte a két klasszis eddigi legszebb pengeváltásait. A videó ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf1_28

 

Mégis találtak törést Aleix Espargaro lábában

Aleix Espargaro a MotoGP Brit Nagydíjának negyedik szabadedzésén mutatott be egy nagy tempójú highside bukást, amely után alig egy órával csodával határos módon a hatodik helyen végzett az időmérőn – pedig a baleset helyszínéről még hordágyon vitték el. Bár vasárnap is voltak fájdalmai, a futamon is rajthoz állt, s ott kilencedik lett, egyetlen hellyel a vb-éllovas Fabio Quartararo mögött befutva.

Hétfőn aztán az Aprilia rövid közleményben tudatta, hogy az újabb orvosi vizsgálatok mégis állapítottak meg törést a spanyolnál: a jobb lábának sarokcsontja tört el. Az orvosok emiatt egyhetes szigorú pihentetést írtak elő Espargarónak, amely során mankót fog használni. Műtétet nem igényel a sérülés a közlemény szerint, amely szerint a cél, hogy az összetettben 22 pontos hátránnyal második versenyző a lehető legjobb fizikai állapotban érkezzen meg a jövő hétvégi Osztrák Nagydíjra.

aleix-espargaro-motogp-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Így reagált Michelisz a Hyundai csapatutasítására

Az Anneau du Rhin pályán rendezett WTCR-hétvége második versenyén sokáig a harmadik helyen haladt Michelisz Norbert, ám amikor felzárkózott mögé BRC-s csapattársa, Mikel Azcona, arra kérték, hogy adja át a dobogós pozíciót a világkupa összetettjét vezető spanyolnak. Idén már nem először került sor elengedésre a Hyundainál, de emlékezhetünk rá, hogy 2019-ben, amikor Michelisz harcolt a bajnoki címért, őt is többször elengedtek a márkatársak. Éppen ezért a magyar versenyző nem is volt bosszús a történtek miatt, a közösségi oldalain a következőt írta: „Egy csapat tagjának lenni az egyik legjobb dolog a világon. És ha ezt érzed, akkor nem olyan nehéz csapatjátékosnak lenni. 4. és 4. hely ma, szuper hétvége volt!” – összegezte az elzászi hétvégét Norbi. A kommentek között maga Azcona is köszönetet mondott neki.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Norbert Michelisz (@nmichelisz) által megosztott bejegyzés

November közepén, utolsó előtti futamként rendezhetik a Las Vegas-i Nagydíjat

Néhány hónapja jelentette be a Liberty Media és a Formula-1, hogy a 2023-as szezontól kezdődően Las Vegas is versenyt rendez, így Austinnal és Miamival együtt már három fordulót fognak tartani az Egyesült Államokban. A Motorsport.com most egy március végi keltezésű szándéknyilatkozatról szóló levél alapján arról írt, hogy egyfelől a Las Vegasszal kötött szerződés 2027-ig, azaz öt évre szól, valamint az is kiderül belőle, hogy az első futam időpontja 2023. november 18. lenne. Ez egy szombati nap, méghozzá a hálaadás hete előtti szombaté, de ebben nincs meglepetés, hiszen már az eredeti bejelentésben is szerepelt, hogy nem vasárnap, hanem helyi idő szerint szombat este rendeznék a nagydíjat, hogy az amerikaik főműsoridőben, az európaiak pedig már vasárnap reggel nézhessék.

A lap szerint ez amúgy azt jelenti, hogy Las Vegas az egy héttel későbbi, évadzárónak szánt Abu Dhabi Nagydíjjal alkothat párt, mivel az F1 vezetése szeretné november utolsó hétvégéjén befejezni a szezont. A teljes 2023-as versenynaptárt egyébként várhatóan október elején tehetik közzé Stefano Domenicali szerint.

vegas-f1