DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 19. kedd

Marko szerint egy terület van, ahol Verstappen még fejlődhet

Elképesztő magasságokba jutott idén Max Verstappen, aki rekordokat döntögetve, a 22 futamból 19-et megnyerve húzta be harmadik F1-es világbajnoki címét. Így nem meglepő, hogy amikor arról kérdezték a Red Bull tanácsadóját a Sky Germany adásában, szerinte miben fejlődött a 2023-as szezonban a holland, így felelt: „Minden területen. Megvan benne a mindent elsöprő akarat a győzelemre, minden helyzetben a határokat feszegeti, és teszi mindezt hidegvérrel és könnyedén. Eléggé döntő előrelépést tett a gumikezelés tekintetében is: úgy tud a határon vezetni, hogy közben nem terheli szét a gumikat. Tudja, milyen messzire mehet el. Még nem láttuk a csúcsot tőle.”

Azért persze megkérdezték Markót, hogy mi az a terület, ahol még esetleg fejlődhet Verstappen. A szakember említett is egyet, de aztán gyorsan újra dicsérni kezdte a pilótát: „Kicsit türelmetlenné válik, amikor az autó nem pont a tetszésének megfelelő. A futamon magabiztosan vezet, és már nem megy bele csatákba, ha nem szükséges. Még gyorsabbá válik, miközben figyel a technikára is, ami pedig szintén előnyt jelent neki.”

f1-marko-verstappen-redbull

Mick Schumacher elmondta, miért bízik a Mercedes ülésében

Mivel a tavalyi évet a Mercedesnél töltötte teszt- és tartalékversenyzőként, Mick Schumachernek bőven volt lehetősége megismerni az egyetlen pilótát, aki számszakilag felülmúlta édesapját, a legendás Michaelt. Azonban ez a versenyző úgy döntött, hogy elhagyja a csapatot, mellyel a történelem legsikeresebb pilótája lett, s a Ferrarinál folytatja karrierjét, ami Schumachert igencsak meglepte: „Ahogy mindenki mást is a motorsportban” – mondta a fiatal német a Gazzettának. „Az a fontos, hogy ott legyél, ahol boldog vagy, ez mindenkire igaz, még Lewisra is.”

mick-schumacher

Amikor Schumachert arról kérdezték, hogy jó hír-e számára Hamilton átigazolása – pontosabban az, hogy ezzel felszabadul a Mercedes egyik ülése –, a német versenyző határozott igennel felelt: „Ez számomra is jó hír, hiszen azon fiatal versenyzők közé tartozom, akik már elég sok tapasztalattal rendelkeznek, ezért úgy gondolom, hogy még akár az F1-ben is történhet velem valami jó.”

Végül pedig azt is megerősítette, hogy beindulóban lévő endurance-karrierje ellenére továbbra is az F1-be vágyik vissza: „Természetesen. A szerelmem még mindig a Formula–1. És mindig is az lesz, ez nem is kétséges.”

mick-mercedes-3

Bearman nem is emlékszik, mit mondott neki Hamilton

Minden idők legfiatalabb Ferrari-versenyzőjeként mutatkozott be Dzsiddában a műtétre kényszerülő Carlos Sainz helyén a 18 esztendős Oliver Bearman, aki érett versenyzésével sokak figyelmét felkeltette. A brit ifjonc számos elismerést begyűjtött, köztük Sebastian Vetteltől, a leintés után pedig Lewis Hamilton lépett oda hozzá, amitől úgy megilletődött, hogy nem is nagyon emlékszik, mi hangzott el:

bearman-szaud-2

„Nem igazán emlékszem, hogy mit mondott. Kezet rázott velem, és megölelt, ami egy nagyszerű pillanat volt. Úgy nőttem fel, hogy ezeket a srácokat figyeltem, és megtiszteltetés volt velük egy pályán versenyezni. Igazán büszke voltam rá abban a pillanatban, hogy Lewis, a sportágunk egyik legnagyobbja, elismerésben részesített” – idézi Bearmant a Times.

A fiatal brit egyébként azt is felidézte, hogy amikor 6-7 éves korában az F1 2012 játékban versenyzőt kellett választania, természetesen az akkor még „csak” egyszeres világbajnok volt az egyik választása: „Mindig Jenson Buttont vagy Lewis Hamiltont választottam. Ők voltak a hazai hősök.”

bearman-dzsidda

Szombaton WEC, vasárnap Formula–E? Megtagadták a lehetőséget!

A 11 Formula–E csapat vezetője szavazáson döntött arról, hogy megkerülhető-e az a szabály, amely megakadályozza, hogy bizonyos versenyzők részt vegyenek a májusi berlini hétvége vasárnapi futamán. Minderre azért volt szükség, mert május második hétvégéjén dupla fordulót tartanak Németországban, melyek közül az első egybeesik a WEC hatórás spái versenyével. Hét versenyző szerepel párhuzamosan mindkét bajnokságban, s ők elméletileg a szombati endurance-világbajnoki futam után átutazhattak volna Berlinbe, s így csak egy E-Prix-t kellett volna kihagyniuk.

toyota-katar

A szabályok értelmében azonban a dupla forduló egyetlen eseménynek számít annak ellenére, hogy két futamot rendeznek, így a csapatok – a vis maiort, például egy sérülést leszámítva – nem cserélhetnek pilótát a két verseny között. Ennek feloldásába kellett volna mind a 11 csapatnak beleegyeznie, azonban azon hét istálló közül, akik nem alkalmaznak WEC-pilótát, legalább egy nemet mondott erre.

Az érintettek között szerepel az Envision mindkét versenyzője, Sebastien Buemi és Robin Frijns, a DS Penske mindkét pilótája, Jean-Eric Vergne és Stoffel Vandoorne, a Mahindra párosa, Nyck de Vries és Edoardo Mortara, valamint az Abt versenyzője, Nico Muller. Vergne és Vandoorne már közölte, hogy ütközés esetén a Formula–E-t részesítik előnyben, Buemi, De Vries, Frijns és Muller viszont a sejtések szerint a WEC-t választja majd.

muller-fe

Az Audi érkezése a reménysugár a Sauber számára

A jelenlegi szabályok 2022-es bevezetésekor az akkor még Alfa Romeo néven futó Sauber istálló remek formát mutatott, de azóta folyamatosan visszább esnek az erősorrendben, és jelenleg az F1 egyik leggyengébb csapataként várják 2026-ot, amikor immár az Audi gyári alakulataként üzemelnek majd. Ez utóbi történet legalább szépen halad előre, hiszen a német gyártó 100 százalékra növelte tulajdonrészét a hinwili istállóban, ami a csapat egyik vezető mérnöke, Xevi Pujolar szerint biztató ugyan, de a jelenlegi problémákat nem oldja meg.

zhou-bahrein-2024

„Az biztos, hogy ez biztató a jövőre nézve, de emellett a mára is gondolnunk kell, nem? Úgy fogalmaznék, hogy ez fontos a költségvetési lehetőségek szempontjából, és hogy mit tudunk felépíteni a következő másfél-két évben, mielőtt az Audi teljesen megérkezik, és mi leszünk az Audi. Most kell mindent megtennünk, amit csak tudunk, hogy felépítsük a csapatot, hogy készen álljon akkorra, amikor igazán számít majd” – mondta Pujolar, s azt is hangsúlyozta, hogy pozitív energiákat ad a fényes jövő ígérete:

„De addig is versenyképesek akarunk maradni, és minden egyes versenyen a pontokért akarunk küzdeni. Azt kell mondjam, hogy még az összes problémánk ellenére is ez ad nekünk energiát, és pozitív marad a gondolkodásunk, hogy ami jön, az majd jobb lesz, és van fény az alagút végén, és biztosíthatjuk a sikerességet. Hiszen ez az, amit tenni akarunk. Sikeresek akarunk lenni.”

audi-f1

Schumacher: Hamilton nem olyan jó, mint Verstappen

Az elmúlt másfél hónapban az F1-es paddockban boldog-boldogtalan véleményt nyilvánított Lewis Hamilton Ferrarihoz szerződését illetően, s aligha meglepő, hogy a sportág egyik nagy megmondóemberének, Ralf Schumachernek is akadt mondandója a királykategória történetének egyik legnagyobb átigazolásáról.

hamilton-2024

A többszörös futamgyőztes versenyző úgy véli, hogy a két fél közül inkább Hamilton számára lehet előnyös a szerződés: „Szakértelmet és a meglátásokat hoz magával, de úgy gondolom, hogy a Ferrari már így is jó úton halad. Hamilton nem sokat fog tudni hozzátenni” – vélekedett Schumacher a Formel1.de-nek, majd hozzátette: „Biztos vagyok benne, hogy Vasseur nem fizetne ennyi pénzt a semmiért. Mindent fel fog ajánlani és meg fog adni Hamiltonnak, hogy biztosan teljesíteni tudjon.”

Schumacher ezenfelül a Hamilton vagy Verstappen kérdésben is határozott állást foglalt: „Hamilton természetesen hétszeres világbajnok és fantasztikus pilóta. De nem hiszem, hogy olyan kvalitásokkal rendelkezik, mint Verstappen, és szerintem nem is olyan kiegyensúlyozott, mint Verstappen. Nem tudja mindenáron kihozni magából azt a plusz tizedet.”

verstappen-2024-teszt

Az FIA nem erősítheti meg, hogy érkezett-e panasz Hornerrel szemben

Miután a brit sajtóban megjelent, hogy a Christian Horner Red Bull csapatfőnökkel szembeni vádak középpontjában álló nő panaszt tett az FIA etikai bizottságánál, a szövetség közleményt adott ki a kialakult helyzettel kapcsolatban:

„Az FIA-nál a vizsgálatokat és panaszokat a megfelelőségért felelős tisztviselő, illetve adott esetben az Etikai Bizottság fogadja és kezeli. Mindkét szerv autonóm módon működik, szigorú titoktartást garantálva a folyamat során. Ennek következtében és általánosságban elmondható, hogy nem tudjuk megerősíteni egyetlen konkrét panasz beérkezését sem, és nem valószínű, hogy további kommentárokkal tudunk szolgálni a panaszokkal kapcsolatban, amelyeket bármelyik féltől kapunk.”

Azaz: ha a szóban forgó hölgy valóban panaszt tett, a szövetség hivatalosan ezt nem erősítheti meg.

horner-2024-3

A WTR Andretti győzött Sebringben

A daytonai 24 órás után Sebringben folytatódott az IMSA sportautó-bajnokság 2024-es szezonja. A győzelem a 12 órás verseny a hajrában dőlt el: a Wayne Taylorék és az Andretti által közösen futtatott #40-es rajtszámú Acurában Louis Deletraz mindössze hat perccel a leintés előtt előzte meg Sebastien Bourdais-t a #01-es Cadillac volánjánál, s végül kevesebb mint egy másodperc előnnyel ért célba. A szoros befutó abból is fakadt, hogy a hajrában háromszor is egészpályás sárgával kellett megszakítani a körözést.

Ezzel megszakadt a Cadillac nagy sorozata, akik 2021 óta sorozatban háromszor győztek Sebringben, míg a Wayne Taylor Racing hét év után tudta újra megnyerni a legendás félnapost – Deletraz partnerei Jordan Taylor és Colton Herta voltak. A pole-ból rajtoló #31-es Whelen Cadillac szenvedte el a nap legnagyobb balesetét, miután Pipo Derani az élen haladva összeért Miguel Molina Ferrarijával, s a gumifalba csapódva átfordult, és gyakorlatilag ráesett a korlátra. A kétszeres bajnok brazil szerencsére sértetlenül megúszta az incidenst.

A bajnokság élén jelenleg pontegyenlőséggel áll a most harmadikként záró daytonai győztes Cameron, Campbell, Nasr trióval induló #7-es Penske Porsche, illetve a mostani győztes WTR Andretti-egység. Az LMP2-es mezőny élén az Era Motorsport #18-as autója végzett, a GTD Pro győztese a Vasser Sullivan Racing #14-es Lexusa lett, míg a GTD kategóriában a Winwad Racing #57-es Mercedesét intették le elsőként.

wtr-andretti

A határokat feszegetik az új szaúdi versenypálya tervezése során

A Formula.hu-n korábban már beszámoltunk a szaúdiak újonnan épülő versenypályájáról, melynek tervezését a Tilke család, illetve Alex Wurz, korábbi F1-es és WEC versenyző irányítja.

Wurz nemrég az új pálya tervezési folyamatairól beszélt: „A határokat feszegetjük, olyan megoldásokat alkalmazunk, amelyek korábban még nem léteztek. Nagyszerű érzés, hogy részese lehetek ennek a projektnek, mely során 25 évnyi versenyzői tapasztalatomat is kamatoztatni tudom.”

„Nem tudom megszámolni, hogy hány kört tettem meg szimulátorban a Qiddiya pályán. Nem akarunk semmit benne hagyni a tervezési fázisban” – tette hozzá Wurz. 

De Vriest is lenyűgözte Bearman teljesítménye

Nyck de Vries és Oliver Bearman rendkívül hasonló körülmények között debütáltak az F1-ben, mindkettejük beugróként, egy vakbélgyulladással küzdő versenyző helyett mutatkozhatott be a királykategóriában, ráadásul mindketten az adott versenyhétvége harmadik szabadedzése előtt kapták a ’behívót’.

A hasonlóságok itt még nem érnek véget, hiszen de Vries és Bearman is világbajnoki pontokat szerzett a beugrása során.

De Vriest Bearman első F1-es versenyén nyújtott teljesítményéről kérdezték: „Oliver fenomenális munkát végzett. Lenyűgöző, amit a dzsiddai pályán, 18 évesen bemutatott. Elképesztő volt, különösképpen, hogy mindezt a Ferrari színeiben tette.”

De Vries parádés beugrása után egyébként 2023-ban versenyzői ülést kapott az AlphaTauritól (jelenleg Visa Cash App RB), de mint tudjuk, a faenzai istálló 12 fordulót követően megvált tőle. A már 29 éves holland jelenleg a Formula E-ben és a WEC-ben teljesít szolgálatot.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Ollie Bearman (@olliebearman) által megosztott bejegyzés

Briatore: Leclerc meg fogja izzasztani Hamiltont

Az egykoron többek között Michael Schumacherrel is együtt dolgozó, Fernando Alonsóval pedig a mai napig szoros munkakapcsolatot ápoló egykori csapatfőnök, Flavio Briatore az F1 nagy családjának azon tagjai közé tartozik, akik örömmel nyilvánítanak véleményt szinte bármilyen kérdésben. A veterán olasz szakember ezúttal Lewis Hamilton Ferrarihoz szerződéséről mondott sommás véleményt, melyben a hétszeres világbajnok leendő csapattársát, Charles Leclerc-t is méltatta:

hamilton-2023-launch_1

„Ha Hamilton most a Ferrariban lenne, ugyanolyan teljesítményt nyújtana, mint Leclerc, aki szerintem nagyon gyors és alulértékelt versenyző. Hamilton meg fog szenvedni azzal, hogy 2025-ben Leclerc előtt maradjon. Amikor a Hamilton-féle versenyzők olyan autóban ülnek, ami nem elég versenyképes, akkor nem tudnak eleget hozzátenni a teljesítményhez” – mondta a 73 éves olasz, aki úgy véli, hogy a versenyzők önmagukban csak annyit tudnak elérni, hogy az erősorrend második helyén tartják a maranellóiakat:

„Bízom a Ferrariban, hogy a második erő maradnak, de sokat kell fejleszteniük az autójukon, hiszen egyébként nincs e világon olyan versenyző, aki ezt a lemaradást kompenzálni tudná.”

hamilton-ferrari_1

Formula-E: Massa is ott lesz Brazíliában

A hétvégén Sao Paulóban folytatódnak az elektromos sorozat küzdelmei. A bajnokságot a legutóbb győzelmet arató Nick Cassidy vezeti a Jaguarral, őt Pascal Wehrlein (Porsche) és Jean-Eric Vergne (DS Penske) követi a tabellán. A helyszín miatt több brazil expilóta – többek között Rubens Barrichello és Emerson Fittipaldi – is ott lesz a helyszínen, azonban a legérdekesebb visszatérő Felipe Massa lehet.

Massa részvétele az FIA által világbajnokságnak elismert elektromos széria futamán azért hathat meglepetésként, mert a korábbi Ferrari-versenyző (aki később a Formula-E-ben is megfordult) éppen a héten került a sajtó célkeresztjébe, miután pert indított az FIA, a FOM, és Bernie Ecclestone ellen a 2008-as Szingapúri Nagydíj miatt. Ugyan Massa a sorozat és a helyszín miatt lesz Sao Paulóban, várhatóan felmerülnek majd kérdések az ügy kapcsán.

Leclerc: Továbbra is el kell mennünk Szaúd-Arábiába és a hasonló helyekre

Az F1 idén már negyedszer látogatott el Szaúd-Arábiába, s a dzsiddai futam kapcsán továbbra is felmerülnek bizonyos aggályok, ugyanis az országot számos bírálat éri többek között az emberi jogok megsértése, a halálbüntetés gyakori alkalmazása, a nők és az LMBTQ közösség diszkriminációja és a tüntetések betiltása miatt. Természetesen a versenyzők figyelmét sem kerülhetik el ezek a hangok, s némelyikük, így például Charles Leclerc reagált is e felvetésekre.

dzsidda

A monacói versenyző szerint kényes kérdés, hogy érdemes-e ilyen országokba látogatnia a sportágnak, de mindenképpen látja a pozitívumokat, hiszen a sport is hozzájárulhat a pozitív irányú változásokhoz: „Ahogy mindig is mondtuk, szerintem sportként a sport értékeit kell elhoznunk ezekbe az országokba, hogy nyitottabbá tegyük az emberek gondolkodását. De mindezzel együtt nyilvánvalóan nagyon kényes pillanatban vagyunk.”

„Úgy gondolom, hogy a jó értékek megosztására kell összpontosítanunk, és ezt illetően még rengeteg munka vár ránk, ahogy azt jelenleg is látjuk” – folytatta Leclerc. „De ezzel együtt szerintem mi, ez a húsz versenyző, jó értékeket és tiszteletet mutatunk, és továbbra is el kell mennünk ezekbe az országokba, hogy az emberek gondolkodása nyitottabb legyen, és hogy jobb jövő elé nézzenek, valamint hogy arra inspiráljuk a fiatalokat, hogy kövessék az álmaikat. És ez szerintem mindenképpen jó dolog.”

leclerc-2024-teszt

„Mindig csodát várunk tőle” – Jose Mourinho Alonsónak szurkol

Jose Mourinho, a korábbi BL-győztes futballedző is a helyszínen követte végig a Szaúd-arábiai Nagydíjat, és a Porto, a Chelsea, az Inter, a Real Madrid, a Manchester United, a Tottenham és a Roma korábbi trénere elárulta, hogy Fernando Alonsónak szurkol az F1-es mezőnyben.

„A pilóta, akit legjobban kedvelek: Fernando Alonso. Beszéltem vele, mondta, hogy nehéz nyerni. De bármi is a helyzet, mindig azt várjuk Fernandótól, hogy valami csodát teszt. Nem számít, hogy egy olyan csapatban van, amivel nehéz győzni, akkor is valami különlegeset várunk tőle” – mondta a portugál futballedző.

f1-alonso-astonmartin-mourinho

 

Sebringi 12 órás, Formula–E, NASCAR – a hétvége menetrendje

Bár sem F1-es, sem MotoGP-futamot nem rendeznek március középső hétvégéjén, az autó-motorsportok rajongói így sem maradnak néznivaló nélkül. Egyfelől Sao Paolo utcáin folytatódik a Formula-E szezonja; másfelől az amerikai sportautó-bajnokság, azaz az IMSA második fordulóját, a Sebringi 12 órást is most rendezik – ahol számos a WEC-ben is szereplő gyártók láthatunk versenyezni az itt GTP-nek hívott csúcskategóriában –; harmadrészt pedig természetesen a NASCAR mezőnye sem pihen vasárnap, hiszen a Bristol Motor Speedwayen csapnak össze a versenyzők. Mutatjuk a programot és a közvetítéseket:

Péntek (március 15.)  
17:50-18:55 IMSA, Időmérő (IMSA.tv, online élő)
20:25-21:15 Formula-E, 1. szabadedzés  
     
Szombat (március 16.)  
11:25-12:15 Formula-E, 2. szabadedzés  
13:40-15:05 Formula-E, Időmérő  
14:40-02:40 IMSA, Sebringi 12 órás futam (IMSA.tv, online élő)
18:00 Formula-E, Futam (tv: Eurosport 1, élő)
     
Vasárnap (március 17.)  
01:00 NASCAR Truck Series, Futam (tv: Aréna4, élő)
20:30 NASCAR Cup Series, Futam (tv: Aréna4, élő)

imsa-sebring

Kiderült, milyen F1-es gumikkal készül a Pirelli a Távol-Keletre és Miamira

Bár még előtte az Ausztrál Nagydíj vár a Formula-1-es mezőnyre – ahol a három legpuhább keverék lesz használatban –, a Pirelli ismertette a gumikiosztását az ezt követő három fordulóra. Az április eleji Japán Nagydíjon a C1-es, a C2-es és a C3-as, azaz a spektrum három legkeményebb abroncsa áll majd a csapatok rendelkezésére, hiszen mint a gyártó közleménye rámutat: Suzuka a gumigyilkos pályák közé tartozik.

A Kínai és a Miami Nagydíjra viszont egyaránt a C2–C3–C4 felhozatalt viszi a Pirelli, ami megegyezik a múlt hétvégi dzsiddai kiosztással. Mint írják, Sanghaj 2019 után tér vissza az F1-es naptárba, így az ismeretlen lesz, hogyan lépnek interakcióba a 2022-ben bevezetett szabályrendszer szerint épült autók a pályával és az aszfalttal. Miami kapcsán pedig úgy fogalmaznak, hogy bár a gumikkal kíméletesen bánik az első amerikai forduló aszfaltja, a várható hőség viszont így is komoly megterhelést jelent az abroncsoknak.

f1-pirelli

„Nagy dolog lenne, ha Acosta és Marquez is nálunk versenyezne” – KTM

A Brad Binder, Jack Miller duóval vágott neki a KTM gyári alakulata a MotoGP 2024-es idényének, ám míg előbbi ülése nemcsak a 2026-ig szóló szerződése, hanem a teljesítménye – Katarban a sprinten és a futamon is második lett – miatt is stabilnak tűnik, addig az ausztrálról ugyanez nem mondható el. Miller ugyanis rendre elmarad Bindertől, a futamokon rendszerint hátrafelé lépdel, ráadásul nem kiegyensúlyozott, amit a katari bukása is bizonyít. A KTM-nek viszont ott van házon belül Pedro Acosta, aki a Gas Gas Tech3 színeiben debütál idén a királykategóriában, s a szezonnyitón mutatott parádéja után még jobb esélyekkel rendelkezik a gyári ülésre 2025-re.

Ugyanakkor a KTM vezetősége korábban többször is jelezte, hogy Marc Marquez is érdekelné őket, ráadásul a közös szponzor, a Red Bull révén a kapocs is adott. A nyolcszoros világbajnok idén igazolt át a Repsol Hondától a Gresini Ducatihoz, s a 2023-as Desmosedici nyergében negyedik hellyel nyitott. Marqueznek az erős szereplése okán esélye van arra, hogy jövőre feljebb lépjen a ducatis ranglétrán belül, éppen ezért bár Francesco Guidotti, a Red Bull KTM csapatmenedzsere álmodna egy Marquez–Acosta párosról, ezt nem érzi reálisnak (már csak Binder jelenléte miatt sem):

„Már előnyből indulunk a döntéseket illetően, hiszen itt van nekünk Pedro. Ami Marcot illeti, nem titkolom, hogy szeretném őt is!” – mondta nevetve Guidotti a Sky Sports Italiának. „Nagy dolog lenne, ha mindkettejüket magunknál tudhatnánk. De nagyon jól ment a Ducatival, és furcsa lenne számomra, ha három éven belül a harmadik motorra váltana a kora miatt. Úgy vélem, azzal a motorral fogja kijátszani a kártyáit, amivel most rendelkezik.”

motogp-acosta-marquez

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Vetteltől is kapott sok szerencsét kívánó üzenetet Bearman

A múlt hétvégi Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíj egyik legnagyobb sztorija kétségkívül Oliver Bearman beugrása volt a vakbélműtét miatt kórházba került Carlos Sainz helyén: a Ferrari 18 éves újonc reménysége az előkelő hetedik helyen hozta be az autót. Mint azt utólag az ifjú brit elárulta, sokaktól kapott gratulációt, valamint többen már a verseny előtt is sok sikert kívántak neki – többek között a négyszeres F1-es világbajnok Sebastian Vettel is, akinek a rajongója volt aktív karrierje során:

„Sok gratulációt kaptam, és egyúttal sok szerencsét kívánó üzenetet is még a verseny előtt. A kedvencem Sebastian Vetteltől jött. Óriási rajongója vagyok a kezdetek óta, amíg vissza nem vonult, mindig neki szurkoltam. Úgyhogy igazán különleges volt, hogy üzenetet kaptam tőle. Tudni azt, hogy ő is figyel, némileg nyomást helyezett rám, de jófajta nyomást.”

Bearman azt is elárulta, hogy az F1-vezér Stefano Domenicali is üzent neki, de Lewis Hamilton gesztusa is sokat jelentett számára: „Egy nagyon kedves üzenetet küldött nekem a futam után, amitől boldog voltam. Lewistól pedig kaptam egy ölelést a verseny után. Jó érzés volt, hogy így elismerte a versenyemet, büszke pillanat volt számomra.”

f1-bearman-ferrari-dzsidda-1_1

„Sargeantnek jó eredményeket kell szállítania”

Logan Sargeant számára kiemelten fontos, hogy jó eredményeket érjen el a 2024-es szezonban, hiszen már nem újonc versenyző többé – emelte ki James Vowles, a Williams csapatfőnöke.

Sargeant egy huszadik és egy tizennegyedik helyet tudhat magáénak az idei szezonban, a folytatásban azonban erősebb eredményekre lesz szüksége, ha meg akarja tartani az ülését. 

„Logan számára fontos, hogy jó eredményeket érjen el. Azt várjuk tőle, hogy folyamatosan egyre jobb teljesítményt mutasson. Az viszont nem áll fenn, hogy ha három verseny után nem teljesít, akkor valami történni fog. Egyáltalán nem ez a helyzet” – mondta James Vowles.

„Az eddig megszerzett tapasztalataira kell építenie, illetve hibák nélkül kell folyamatosan egyre jobbnak lennie” – tette hozzá a 44 éves csapatvezető.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Logan Sargeant (@logansargeant) által megosztott bejegyzés

Jövőre újra Ausztráliáé lehet az F1-es szezonnyitó – de mi lesz utána?

1996 és 2019 között csupán két alkalommal nem Melbourne-ben rendezték a Formula-1-es évadnyitót, Bahrein 2021 óta ragadta magához állandó jelleggel ezt a pozíciót. Viszont ahogy azt Lewis Hamilton ferraris átigazolásakor az Ausztrál Nagydíj szervezői egy gyorsan törölt posztban már elkottyintották, 2025-ben ismét az Albert Parkban indulhat az évad. Mint a RacingNews365.com a cikkében rámutat: jövőre a Ramadán – amely iszlám böjti hónap miatt idén szombaton rendezték a Bahreini és a Szaúd-arábiai Nagydíjakat – már március 1-jén indul, így ha elé akarnák bezsúfolni Szahírt és Dzsiddát, akkor már februárban el kellene kezdeni a szezont, ami főleg annak fényében nem lenne örvendetes, hogy az idei kiírás december 8-án ér véget. Így az F1 illetékesei kihasználják az ausztrálokkal kötött szerződés egyik kitételét, miszerint a 2035-ig tartó megállapodás részeként háromszor ők rendezik az első fordulót.

Ami viszont kérdés az RN365 cikke szerint, hogy mi lesz a versenynaptár további menete a melbourne-i nyitány után. Bahrein és Dzsidda biztosan átkerül áprilisra, a Ramadán utánra, de az állítólag még a levegőben lóg, hogy az Ausztrál Nagydíj és a két arab állomás közé beszorítsák-e a Japán és a Kínai Nagydíjat. Ha igen, úgy a márciusi hűvös időjárás okozhat problémát Suzukában és Sanghajban, ahol ebben az időszakban 13-15 fokos maximumok jellemzők. Ha viszont nem, s a melbourne-i futammal március második felében rajtolna a szezon, ahonnan egyből Bahreinbe utazna a mezőny, akkor kérdés, hogy hova tudná máshova bezsúfolni az F1 a két ázsiai állomást – jóllehet, az idei menetrendben például szerepel egy közel egy hónapos őszi szünet, ahol alkalomadtán elférhetne Japán és Kína, csak azt a pihenőt épp a csapatok egyébként extrém leterheltségének enyhítése céljából iktatták be idén.

f1-australia-start

fotó: DPPI

Sajtó: Nem változik Newey feladatköre a Red Bullnál

Néhány napja mi is írtunk az Auto Motor und Sport azon értesüléséről, hogy kikerülhet a Red Bull F1-es projektjéből Adrian Newey. A német portál ezt részben a Christian Horner körüli belső feszültség egy újabb folyományának tudta be, részben pedig a költségsapka megkötéseivel indokolják. Newey vezető technikai igazgatóként már most sem csak a Formula-1-es autón dolgozik, hanem más projekteken is, így például az RB17 kódjelű hypercaron: az AMuS arról írt, hogy teljes mértékben ezen dolgozna a jövőben a 65 éves szakember.

A Motorsport.com szaklap most azonban arról számolt be, hogy ezek az értesülések nem fedik a valóságot, nem változik Newey feladatköre az energiaitalosoknál. A pletykát erősítette az, hogy Bahrein és Dzsidda után várhatóan a több csapatnál is világbajnok F1-es autókat tervező szakember nem lesz jelen az Ausztrál Nagydíjon, de az idézett portál úgy tudja: ez eredetileg is így volt tervben, a Japán Nagydíjtól viszont visszatér a Red Bull garázsába.

f1-newey-redbull