DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 28. szombat

Tripla BoP-változtatással sújtják Le Mans-i győzelme után a Ferrarit

Történelmi sikert aratott néhány hete a Le Mans-i 24 óráson a Ferrari, legyőzve a Toyotát. A legendás viadal előtt azonban kisebb balhét váltott ki az, hogy a szervezők hozzányúltak a Balance of Performance teljesítmény-kiegyenlítő rendszer értékeihez, s ez a változtatás főként az első három WEC-futamot megnyerő Toyotát sújtotta. Most viszont a Ferrari kapja a nagyobb nehezítést (szó szerint is): a hétvégi monzai 6 órás versenyre ugyanis 5 kg-val megnövelték a 499P-k tömegét, miközben a Toyota súlya változatlan marad. És ez még nem minden: a Ferrarik teljesítményét 12 kW-tal csökkentik Monzára, míg a Toyotáét csak 5 kW-tal – ezzel 10 kW-ra nő a két gyártó gépe között a különbség. A vörös autóknak ráadásul az egy etap során felhasználható energia mennyiségét is csökkentették 8 megajoule-lal 893 megajoule-ra.

A legjelentősebb változtatás amúgy a Le Mans-ban dobogós Cadillacnél történik, csak náluk kedvezőbb irányba: 14 kilogrammal lesznek ugyanis könnyebbek – még ha ez 15 kW-os teljesítménycsökkentéssel is párosul. A Porsche 1 kg-mal lesz nehezebb Olaszországban és 2 kW-tal csökkentették a teljesítményét; a Peugeot-nál 4 kg-os súlynövekedés és 4 kW-os teljesítménynövekedés szerepel a BoP-táblázatban; a Vanwall 8 kW-os emelést kapott; a Glickenhausnál pedig minden maradt változatlan.

A szervezők amúgy a világbajnoki évad hátralévő két futamára, Fujira és Bahreinre is közzétették a Balance of Performance-táblázatot, több ponton Monzához képest is változó adatokkal. A Toyota például újra 514 kW-os teljesítménnyel számolhat a hazai versenyén és az évadzárón, ami 2 kW-tal még annál is több, mint amit Le Mans-ig használhattak, míg a Ferrari 12 és 11 kg-val lesz nehezebb Japánban és Szahírban, mint volt a 24 óráson, miközben 4 kW-tal fogják vissza a teljesítményüket. Az FIA közlése szerint a különböző értékekkel az eddig nyert adatok alapján igyekeznek kiegyensúlyozni a különböző karakterisztikájú pályákból adódó különbségeket.

wec-ferrari-lemans

„Norris túl sokat hibázik” – Schumacher szerint olyan, mint Leclerc

Karcos véleményt fogalmazott meg Lando Norrisszal kapcsolatban Ralf Schumacher a Sao Pauló-i Nagydíj után:

„Lando Norris vált már az első számú üldözővé, de még mindig túl sok hibát követ el, főleg az időmérőkön. Egy kicsit Charles Leclerc-re emlékeztet, azonban ő remek munkát  végez a futamon, az ő problémája az, hogy túl sokat akar az időmérőkön. Aztán elfékezi és túl sokat hibázik” – írta Schumacher a Sky Germanyn.

f1-norris-mclaren_5

Emailt küldött a Mercedes gyárába a „padlón lévő” James Allison

Frusztrált emailt küldött a Mercedes alkalmazottainak James Allison – a technikai igazgató szerint „padlóra kerültek” az interlagosi mélyütéssel, erről beszélt az F1 Nation podcastnek.

„Most írtam egy emailt a gyárba, hogy mennyire kiütve, padlóra küldte érzem magam. Úgy jöttünk ide, hogy nyilván túl sok lett volna a tavalyi győzelem megismétlését várni, mert ahhoz a csillagoknak pont úgy kellene állniuk, de azért azt gondoltuk, hogy harcolhatunk a dobogóért” – mondta Allison.

„Legvadabb álmaimban sem gondoltam, hogy ilyen hétvégénk lesz. Egyrészt ez azért valahol biztató, mert biztos, hogy valamit elrontottunk és meg fogjuk találni, hogy mi volt az, és egy kis szerencsével pár hét múlva elfelejthetjük” – tette hozzá a technikai igazgató.

f1-mercedes-brazília

Mick Schumachert nem érdekli a Formula-E

Mick Schumacher tavaly év végén szorult ki az F1-es mezőnyből, miután a Haas elküldte, és bár a Mercedes leigazolta teszt- és tartalékversenyzőnek, rövid távon nemigen van esélye arra, hogy visszatérjen a rajtrácsra. Idén egyáltalán nem is versenyzett a német, 2024-re azonban egyre valószínűbbnek tűnik, hogy az Alpine endurance-világbajnoki projektjében köthet ki: már tesztelte is a franciák LMDh-autóját nemrég.

Persze formulaautós múlttal felmerülhetne a Formula-E is, ahogy több ex-F1-es is az elektromos széria felé vette az irányt. Schumacher azonban nem érdeklődik a Formula-E iránt – méghozzá pont amiatt, mert elektromos: „Hogy teljesen őszinte legyek: nem” – felelte az e-formula.news erre irányuló kérdésére. „Szeretem a belső égésű motorokat, szeretem a benzin illatát. Sajnos a Formula-E nem a megfelelő sorozat számomra jelenleg. De ki tudja, mit hoz a jövő. Ha ilyeneket vezethetünk majd annak idején, akkor nyilván némileg módosítanom kell az elvárásaimat. De imádom a régivágású versenyautókat: a V10-es és V8-as erőforrásokat, amelyeknek van illata, van hangja, és így tovább. Ez az, ami igazán érdekel.”

f1-mick-schumacher-mercedes_2

Verstappen versenymérnöke elárulta, mitől tart a legjobban

Nyolc éve Gianpiero Lambiase Max Verstappen versenymérnöke a Red Bull F1-es alakulatánál. A holland pilóta és „GP” között a rádiózások során számos élesebb szóváltást hallhattunk az utóbbi években, s még idén is, amikor a háromszoros világbajnok kiemelkedett a mezőnyből, ám a Red Bull vezetősége és maga Verstappen is mindig jelezte, hogy valójában nagyon is jó a kapcsolat versenyző és mérnöke között.

Lambiase azért a Red Bull saját podcastjában, a Talking Bullsban viccesen megjegyezte, hogy bele sem mer gondolni, mit fog kapni Verstappentől, amikor már nem lesz ilyen győzelmi szériában: „A legnagyobb félelmem jelenleg az, hogy komolyabb versenyre késztetnek minket és nem nyerünk meg minden futamot. Hiszen látható, hogyan bánik velem most, amikor minden versenyt megnyer! Nagyon nem várom ezt” – fogalmazott a mérnök. Azt Lambiase és Verstappen is elmondta, hogy a versenyhétvégéken kívül ritkán töltenek el közösen időt, elvégre nyolc éve dolgoznak együtt minden futamon, így a szabadidejüket inkább a családjukkal és a barátaikkal töltik.

f1-verstappen-lambiase-redbull

Közel a kerékcserebajnoki cím is a Red Bullnak – videó

Az elmúlt futamokon a Ferrari és a McLaren diktálta a tempót a bokszutcában – utóbbi Katarban 1,8 másodperces világrekordot is felállított –, az F1-es Sao Pauló-i Nagydíjon azonban újra a Red Bull végezte el a leggyorsabb kerékcserét: Max Verstappen szervizelésével 2,22 másodperc alatt végeztek. Ez már az idei kilencedik elsősége volt a bikáknak ezen a téren, vagyis ebben már nem érhetik utol őket. Ráadásul mivel a harmadik leggyorsabb bokszkiállását is ők jegyezték Sergio Perezzel és 2,27 szekundummal (a McLaren fért be közéjük Oscar Piastri 2,25 másodperces cseréjével), már 85 pont az előnyük a Scuderiával szemben – és miután a pontrendszer megegyezik a Formula-1-es világbajnoki összetettben használttal, már csak 86 egység gyűjthető Las Vegasban és Abu Dhabiban, azaz a Red Bull karnyújtásnyira van attól, hogy itt is megvédje a címét.

Mikor dönthet az F1 az Andretti érkezéséről?

A Nemzetközi Automobil Szövetség már néhány hete bejelentette, hogy az Andretti Global kapott egyedüliként zöld jelzést a részükről a jelentkező csapatok közül arra, hogy csatlakozzanak a Formula-1-es mezőnyhöz. A neheze azonban még csak most jön az amerikai istálló számára, hiszen innentől a kereskedelmi jogokat birtokló FOM-mal kell megállapodnia – úgy, hogy Stefano Domenicaliék a jelenlegi csapatokkal együtt a kezdetektől fogva ellenzik a létszámbővítést.

Domenicali ráadásul arról sem adott ki információt egy részvényeseknek tartott múlt heti értekezleten, hogy mikorra várható döntés Andrettiék kapcsán: „Van egy folyamat, ami éppen zajlik, szóval mint mindig, most sem kell semmiféle előrejelzést adnunk erről. Az FIA betöltötte a megfelelő szerepét azzal, hogy lefolytatták az első értékelést. Jelenleg zajlik a mi értékelésünk folyamata a kereskedelmi és marketingoldalról. Amint véget ér ez a folyamat, természetesen mindenkit megfelelően tájékoztatni fogunk. Mindenekelőtt természetesen az FIA-val osztjuk meg ezt az információt” – idézi az F1 vezérigazgatóját a RaceFans.net portál.

michael-andretti-1

Horner: Kit érdekel egy sprintbajnokság?

Keményen odaszólt a sprintet érintő tervezett változtatásoknak a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner, aki pilótájához hasonlóan nem nagy rajongója a formátumnak, ő ugyanakkor látja azt, hogy van igény a rajongók részéről a még több versenyre.

"Nem tudom, hogy jó ötlet-e ez a sprintbajnokság, mert úgy őszintén: kit érdekelne? Szerintem ettől tudnánk jobbat. Látom, hogy a nézők felől van igény, hiszen a szombati versenyre is rengetegen látogattak ki. De hogyan kellene kinéznie ennek? Fordított rajtrács, bajnoki sorrend szerint rajtoljanak, vagy két nagydíj legyen egy hétvégén? Én nem tudom a választ, de abban biztos vagyok, hogy azon, ahogy most kinéz a sprint, változtatnunk kell."


Fotó: Red Bull Content Pool

Elképesztő összeget fizethet Verstappen a 2024-es nevezésért

Már az idei szezont megelőzően is szóvá tette Max Verstappen, hogy abszurdnak tartja az FIA által kiszabott szuperlicenszének díját, ami 2023-ban a következőképp alakult: egységesen 10.400 euró fejenként, plusz 2100 euró minden, a 2022-es szezonban megszerzett pont után. A hollandnak így 963.800 eurót kellett befizetnie az FIA felé azért, hogy indulhasson a 2023-as szezonban is, a Speedcafe értesülései szerint pedig az infláció miatt tovább emelik a 2024-es szuperlicenszek megváltásának díját.

Ami azért is fájhat még inkább a már háromszoros világbajnoknak, mert két versennyel a szezon vége előtt idén már 524 pontot gyűjtött, ami már most 70 ponttal több, mint amennyit tavaly összesen szerzett. Ez azt jelenti, hogy átléi az egymillió eurós összeget Verstappen 2024-es nevezési díja, ami még az idei számokkal szorozva is 1.110.800 euró, ami forintba átszámolva több mint 420 milliót jelent és erre ugye még rátesz majd egy lapáttal az infláció is, na még a maradék két versenyen szerzett pontok is...


Fotó: Red Bull Content Pool

 

Alonso odaszúrt Lando Norrisnak a képe alatt

A múlt hétvégi Sao Pauló-i Nagydíjat Max Verstappen nyerte meg, ami szezonbeli 17. sikere volt, mellette Lando Norris és - a Sergio Perezt nagy csatában legyőző - Fernando Alonso állhatott még fel a pódiumra. Az eredményhirdetést követően Norris feltöltött egy szelfit, képaláírása pedig a következő volt: "Két világbajnok és én". Fernando Alonso nem volt rest odaszúrni a fiatal McLaren-pilótának: "Három világbajnok. Ne feledd, hogy te is megnyerted már a vb-t az Alonso Karttal."

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lando Norris (@landonorris) által megosztott bejegyzés

 

Mégis a Ducati gyári csapatában köthet ki 2024-ben Jorge Martin a MotoGP-ben?

Mindössze 13 pont választja el egymástól a MotoGP világbajnoki összetettjében a címvédő Francesco Bagnaiát és a Pramac Ducatinál szereplő Jorge Martint három fordulóval az évad vége előtt. Martin a MotoGP-érában az első versenyző lehet, aki szatellit csapat versenyzőjeként ér fel a csúcsra: legutóbb ez 2001-ben még az 500 köbcentis kategóriában jött össze Valentino Rossinak, aki azonban komoly gyári támogatással rendelkezett a Honda irányából (ahogy egyébként Martinnál és a teljes Pramac Racingnél is hasonló a helyzet a Ducati részéről).

Éppen ezért felmerült, hogy a remek szezon után nem léptetné-e elő Martint a gyári csapatához a Ducati. Tavaly Enea Bastianinit választották helyette a bolognaiak, ám az olasz 2023-as idényét sérülések hátráltatták, de a visszatérése óta is elmarad a teljesítménye a várakozásoktól a tavalyi vb-bronzérem után. Bár eddig a Ducati számos alkalommal leszögezte, hogy Bastianini helye biztosított a gyári alakulatnál 2024-re is, nemrég a spanyol AS lap arról számolt be, hogy a vörösök mégis megfontolhatják a kérdéskört – főleg abban az esetben, ha Martin tényleg világbajnok lesz.

Egy ducatis forrás a Motorsport.com lapnak arról beszélt, hogy egyelőre nem egyeztettek erről a feltevésről. A pramacos motoros ügynöke, Alberto Valera pedig azt mondta, hogy nem siettetik a dolgot: „Jorge szándéka, hogy 2025-re és 2026-ra bebiztosítsa magának azt a vörös motort. Ha bekerül a gyári csapathoz 2024-ben, az a nagyszerű szezonjának lenne a következménye. De ez a Ducati kezében van, övék a döntés, és mostanáig nem mondtak nekünk semmit” – fogalmazott. Alighanem a világbajnokság kimenetelének szerepe lehet majd az esetleges döntésben, hiszen ha Martin nyer, valóban logikus lehet előléptetni az első számú gárdához – még ha Bastianinivel nem is lenne feltétlenül fair a visszafokozás (még ha technikai feltételek tekintetében gyakorlatilag nincs is különbség a két ülés között).

motogp-martin-bagnaia-ducati

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Több mint hét évtizedes F1-es rekordot döntött meg Verstappen

Újabb komoly mérföldkőhöz ért Max Verstappen 2023-as dominanciája a Formula-1-ben. A Sao Pauló-i Nagydíjon aratott diadala már a 17. győzelme volt a szezonban, amely természetesen új csúcs, a saját rekordját növelte még tovább a holland (aki már a tavalyi 15 elsőségével átvette a vezetést az egy idényen belüli győzelmek tekintetében).

Viszont most egy egészen elképesztő korszakos rekordot is átadott a múltnak. A 22 futamos idényben gyűjtött (legalább) 17 diadalával ugyanis eldőlt, hogy Verstappen legrosszabb esetben is 77,3 százalékos győzelmi mutatóval zárja az évadot, amely jobb, mint Alberto Ascari 1952 óta fennálló 75 százalékos csúcsa. Az olasz Ferrari-versenyző az F1 harmadik szezonjában nyolc forduló alatt gyűjtött hat elsőséget – igaz, akkoriban még az Indy 500 is a versenynaptár részének számított, ahova Ascari F1-es kollégáival együtt nem utazott át. Ascari 75 százalékos rekordját olyan pilóták sem tudták felülmúlni legdominánsabb szezonjaikban, mint Michael Schumacher vagy Lewis Hamilton – igaz, előbbi egy ízben 72 százalékig eljutott. Most Verstappen akár 86 százalékot (!) is elérhet, amennyiben a hátralévő Las Vegas-i és Abu Dhabi Nagydíjakat is megnyeri.

f1-verstappen-redbull-interlagos-gyozelem

Ezért nem tudta levadászni Hamiltont Tsunoda

Ha meglepő teljesítményt akarunk kiemelni a vasárnapi Formula-1-es Sao Pauló-i Nagydíjról, akkor egyértelműen azt emelhetjük ki, hogy az AlphaTauri gyorsabbnak tűnt a Mercedesnél. Yuki Tsunoda a verseny középső fázisában határozottan közelített Lewis Hamiltonékra, ezért úgy tűnt, a hajrában akár el is kaphatja a hétszeres F1-es világbajnokot (akinek csapattársa, George Russell idő közben kiállni kényszerült). Végül azonban messze volt ettől a kilencedikként célba érő és ezzel két pontot szerző japán:

„Egyértelműen többet érhettem volna. Sajnálom a csapatot. A végén több okból kifolyólag sem tudtam maximumon nyomni. De a tizenötödik helyről indulva a kilencedik hely is jó, szóval szép munka a csapattól” – mondta el a RaceFans.net portál által idézett Tsunoda. Mint azt később az AlphaTauri megerősítette, potenciális kuplungproblémát észleltek az autójával, ezért az utolsó etapban óvatosabb felváltásokra kérték őt. Arra a kérdésre, hogy utolérhette-e volna az előtte haladókat, Tsunoda így felelt: „Pierre-t nem tudom, de Lewist elég nagy eséllyel.”

f1-tsunoda-alphatauri-brazil

Majdnem leszaladt a pályáról Verstappen, annyira belefeledkezett Alonsóék csatájába

Kétségkívül az utolsó etapban látott Fernando Alonso és Sergio Perez közötti csatáról marad igazán emlékezetes a vasárnapi F1-es Sao Pauló-i Nagydíj. A mexikói hosszas üldözés után az utolsó előtti kör elején tudott elmenni a spanyol mellett, az Aston Martin versenyzője azonban az utolsó körben visszaszerezte a harmadik pozíciót, amelyet aztán a befutónál 53 ezredmásodperces előnnyel meg is tartott a Red Bull-ossal szemben.

Kettejük párharca pedig nemcsak a nézőket, hanem a futamot ismételten megnyerő Max Verstappent is lebilincselte az autóban ülve – olyannyira, hogy majdnem ráfázott: „Az utolsó néhány körben néztem. Majdnem le is szaladtam a pályáról, miközben néztem, ahogy csatáznak az egyenesben. A 4-es kanyarban majdnem kimentem egyenesen, mert annyira a kivetítőket néztem. Nagyon közel voltak egymáshoz, az utolsó két körben pedig folyamatosan változott a helyzet.

f1-verstappen-alonso-redbull

Célfotó: Ennyi döntött Alonso javára Perezzel szemben

Fantasztikus csatát hozott a Sao Pauló-i Nagydíj utolsó két köre Fernando Alonso és Sergio Perez között. A mexikói hosszú körökön keresztül üldözte a spanyolt a harmadik helyért, aki fantasztikusan védekezett a Red Bull-ossal szemben, mígnem Perez az utolsóelőtti körben megelőzte Alonsót a célegyenesben. Bár Alonso visszatámadt, ekkor úgy tűnt, hogy elúszik a dobogó az Aston Martin versenyzője számára, de az utolsó kör kezdetén vissza tudta előzni ellenfelét, aki a befutóig üldözte. A két verenyző között végül 53 ezredmásodperc döntött Fernando Alono javára, ami az F1 fotóján látszik, mennyire csekély különbség.

Videón a befutó

 

Ez volt minden idők legkínosabb rajtrácsinterjúja?

Lehet szeretni, lehet nem szeretni, de tény, hogy Martin Brundle rajtrácssétái, mely során különböző érdekes és kevéssé érdekes embereket szólít meg, legendás státuszba emelkedtek az elmúlt években, és bizony jó néhány igen kínos beszélgetésre is sor került e keretek között – de annyira kellemetlen talán egy sem volt, mint az interlagosi rajtrácson lezajlott párbeszéd Machine Gun Kelly amerikai rapperrel…

MB: Jó hogy látlak, üdv a rajtrácson!
MGK: Fogalmam sincs, mit mondott, de köszönöm!
MB: Azt mondtam, hogy üdv a rajtrácson!
MGK: Köszönöm, köszönöm, megtiszteltetés itt lenni.
MB:
Mondd el, hogy áll most a karriered!
MGK: Mi? Mit mondasz? (közben elvonta a figyelmét a pipacsembléma Brundle ingjén)
MB:
Mondd el, hogy áll most a karriered! Mi történik mostanában veled?
MGK: Ó, a karrierem? Nem gondolok a karrieremre. Nem foglalkozom vele.
MB: Sok szerencsét hozzá, bármit is csinálsz! És mit gondolsz az F1-es bizniszről?
MGK: Remek biznisz! Hangos! Az életed kockáztatod, és ez izgalmas. Nemrég Lewis Hamilton a szomszéd stúdióban volt, és ez klassz volt. És te mit gondolsz az én bizniszemről?
MB: Szeretjük! Valahogy mindig komoly szinergia volt a versenyzés és a zene között…

Machine Gun Kelly ezt követően megpróbálta rávenni Brundle-t egy léggitározásra, de az egykori F1-es pilóta ebbe nem ment bele, s a rögtönzött interjú végre véget ért. „Valami azt súgja nekem, hogy nem küld majd karácsonyi ajándékot nekem” – mormolta Brundle a versenyzőről, aki a futam felénél elhagyta az interlagosi pályát. Talán mégsem annyira „remek biznisz” szerinte.

mgk

Formula1.5 – Alonso visszatámad, Norris a bajnoki dobogón

Játék a számokkal: hogyan nézne ki a 2023-as világbajnokság, ha egyszerűen eltüntetnénk a két Red Bullt a képletből?

alonso-interlagos-podium

A pole-pozíciós Charles Leclerc már a felvezető körben kiesett, így Lando Norris könnyedén szerezte meg idei ötödik futamgyőzelmét, aminek, valamint idei első sprintsikerének köszönhetően átugrotta Sainzot, és már a bajnoki dobogón jár, s még mindig van matematikai esélye a bajnoki címre. Az első helyet Mexikóvárosban elbukó Alonso hat pontot hozott az éllovas Hamiltonon.

pf-bliga20

A pole-t félkövér, a leggyorsabb kört dőlt betű jelöli, az utóbbiért járó pont a táblázatban a helyezésért járó ponthoz hozzáadva szerepel.

A McLaren rámutatott arra, hogy mi a gond a Haas austini kérelmével

Nem ért egyet a Haas felülvizsgálati kérelmével Andrea Stella, a McLaren csapatfőnöke.

A kérdéses ügyről, annak kényes helyzetéről itt írtunk bővebben FormulaPlusz rovatunkban, a Haas utólag szeretné módosíttatja az USA Nagydíj végeredményét a pályahatárok vélelmezett megsértése miatt – ám Stella szerint ebben az ügyben utólag nem szabad más döntéseket hozni, hiszen ha ott, élőben figyelmeztetést kaptak volna arról, hogy ez vagy az szabálytalan, akkor ahhoz igazították volna a vezetési stílust, és ha büntetést kaptak volna, akkor arra is tudtak volna reagálni.

„A futam során sok dologgal vagyunk elfoglalva, és csak arra tudunk figyelni, hogy milyen információt kapunk a versenyigazgatótól a köridők törlésével kapcsolatban. Ez a hivatalos visszacsatolás, ez számít, és ehhez igazítjuk a pilóta vezetését, a tempóját, mindent. Értelmetlen az egész, mert ha ott olyan információt kapunk (hogy szabálytalan a pályaelhagyás), akkor alkalmazkodtunk volna hozzá. Ebben nem lehet utólag eljárni, mert az számít, hogy mit csinálunk élőben. Szerintem a Haasnak joga van ehhez, de nekünk azon kell dolgozni, hogy masszívabb szabályunk legyen a pályaelhagyásra, és stabilabban betarthassuk azt. Viszont amint egy futamnak vége van, már a következőre kell figyelni” – összegezte a véleményét Stella.

GP2316_182509_67A8547_resize

NASCAR: Chastain nyert, de a bajnoki címet Ryan Blaney kaparintotta meg

Ismételten a Phoenix Raceway adott otthont a Cup Series bajnoki döntőjének, ahol Kyle Larson a második, míg William Byron, Christopher Bell és Ryan Blaney első bajnoki címéért szállt harcba. A négy pilóta azonos esélyekkel várhatta a futamot, így tehát közöttük kizárólag az döntött, hogy melyikük végez előbb az idei utolsó megmérettetésen.

A pole-ból Byron indulhatott, mellőle Martin Truex Jr., míg a többi bajnokesélyes közül Larson a negyedik, Bell és Blaney viszont csak a 13. és a 15. pozícióból várhatta a rajtot. Az első szakaszt Byron nyerte, aki elég sokáig dominálta az etapot, igaz a vége felé a visszavonuló Kevin Harvick rendesen megszorongatta a 24-es autó pilótáját, aki a második szakaszt is az élen kezdte meg. Eközben Larson, Blaney és Bell is a legjobb ötben voltak, az izgalmak viszont csak a 100. körtől érkeztek meg, miután Byron elveszítette a vezetést, a másik három bajnokesélyes pedig szoros csatát vívott egymással. Ebből Blaney jött ki jobban, majd a 107. körben már Byron mellett is elment.

Ezzel nagyjából egyszerre Bell versenyének is vége lett, miután fékhiba miatt a falba tette a versenygépét, Byron számára viszont ez segített, mivel a sárga zászló alatti kiállásokat követően már ismét ő állt a legjobban, ez pedig így is maradt a szakasz végéig, amit Chris Buescher nyert meg. Az utolsó etap kezdetére tehát három bajnokesélyes maradt versenyben, a vezetést viszont Ross Chastain kaparintotta meg, aki mögött Byron autózott egy darabig, de Blaney ismételten rákapcsolt, így amellett, hogy maga mögött hagyta közvetlen riválisait, a Team Penske pilótája a versenyben vezető ellen is óriásit harcolt.

Ebből több kontakt is keletkezett és már Truex Jr. is megérkezett rájuk, de jött a következő sárga Kyle Busch hibáját követően. Emiatt az utolsó kerékcserékre is sor került, ami Larsonnak kedvezett, öröme azonban nem tarthatott sokáig. Miután megkapták a zöldet, Chastain hamar lelépett, majd Blaney ellen következett egy mindent eldöntő csata, amit végül elveszített. Mindez azt jelentette, hogy Ryan Blaney számára elég volt hazahozni az autót a futamot megnyerő Chastain mögött, így megnyerte a NASCAR királykategóriájának idei szezonját. A harmadik helyet Larson, a negyediket pedig a gumikkal a végén már komolyan küzdő Byron szerezte meg Buescher előtt, míg mögöttük Truex Jr., Harvick, Denny Hamlin, Michel McDowell és Bubba Wallace zártak még a legjobb tízben.

Videó: jön az első F1-es Las Vegas-i Nagydíj!

Az F1 felvezető videója a 2023-as szezon talán legnagyobb dobásához: jön a szombat éjszakai futam, a Las Vegas-i Nagydíj!

Leclerc: Verstappen két-három kör után úgy is elmegy mellettem

A második rajtkockát szerezte meg a vasárnapi futamra Charles Leclerc, így ő jelentheti majd a legnagyobb veszélt a pole-ból induló Max Verstappenre a rajtnál. A monacói pilóta és csapata feláldozta a sprintet a vasárnapi verseny érdekében, így csak használt lágy abroncsokon köröztek szombaton, hogy a mai futamon új gumikkal indulhassanak. Mindamellett, hogy Leclerc is ezt tartja a megfelelő stratégiának, tisztában van vele, hogy így sem lesz sok esélye maga mögött tartani Verstappent, ha esetleg a rajtnál elé tudna kerülni.

"Megnéztem Max utolsó körét és az enyémet a sprint után. Kilenc tizeddel, vagy egy másodperccel volt gyosabb nálam. Őszintén szólva, ha le is rajtolom, akkor sem tudnám sokáig feltartóztatni, legfeljebb két-három körbe telne számára, hogy újfent előttem legyen" - mondta a sprintet követően a monacói, aki ismét kiemelte, hogy nem is Verstappennel kell foglalkozniuk, hanem a Mercedest kell elkapniuk, hogy megszerezzék a konstruktőri ezüstöt év végén.


Fotó: F1