DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 27. péntek

Tripla BoP-változtatással sújtják Le Mans-i győzelme után a Ferrarit

Történelmi sikert aratott néhány hete a Le Mans-i 24 óráson a Ferrari, legyőzve a Toyotát. A legendás viadal előtt azonban kisebb balhét váltott ki az, hogy a szervezők hozzányúltak a Balance of Performance teljesítmény-kiegyenlítő rendszer értékeihez, s ez a változtatás főként az első három WEC-futamot megnyerő Toyotát sújtotta. Most viszont a Ferrari kapja a nagyobb nehezítést (szó szerint is): a hétvégi monzai 6 órás versenyre ugyanis 5 kg-val megnövelték a 499P-k tömegét, miközben a Toyota súlya változatlan marad. És ez még nem minden: a Ferrarik teljesítményét 12 kW-tal csökkentik Monzára, míg a Toyotáét csak 5 kW-tal – ezzel 10 kW-ra nő a két gyártó gépe között a különbség. A vörös autóknak ráadásul az egy etap során felhasználható energia mennyiségét is csökkentették 8 megajoule-lal 893 megajoule-ra.

A legjelentősebb változtatás amúgy a Le Mans-ban dobogós Cadillacnél történik, csak náluk kedvezőbb irányba: 14 kilogrammal lesznek ugyanis könnyebbek – még ha ez 15 kW-os teljesítménycsökkentéssel is párosul. A Porsche 1 kg-mal lesz nehezebb Olaszországban és 2 kW-tal csökkentették a teljesítményét; a Peugeot-nál 4 kg-os súlynövekedés és 4 kW-os teljesítménynövekedés szerepel a BoP-táblázatban; a Vanwall 8 kW-os emelést kapott; a Glickenhausnál pedig minden maradt változatlan.

A szervezők amúgy a világbajnoki évad hátralévő két futamára, Fujira és Bahreinre is közzétették a Balance of Performance-táblázatot, több ponton Monzához képest is változó adatokkal. A Toyota például újra 514 kW-os teljesítménnyel számolhat a hazai versenyén és az évadzárón, ami 2 kW-tal még annál is több, mint amit Le Mans-ig használhattak, míg a Ferrari 12 és 11 kg-val lesz nehezebb Japánban és Szahírban, mint volt a 24 óráson, miközben 4 kW-tal fogják vissza a teljesítményüket. Az FIA közlése szerint a különböző értékekkel az eddig nyert adatok alapján igyekeznek kiegyensúlyozni a különböző karakterisztikájú pályákból adódó különbségeket.

wec-ferrari-lemans

A nap képe: Verstappen, Perez, az RB19-es és a Red Bull összes 2023-as F1-es trófeája

Szerdán a Red Bull csapata, beleértve a két versenyzőt, Max Verstappent és Sergio Perezt, valamint a csapatfőnök Christian Hornert, az alakulat Milton Keynes-i bázisán ünnepelték meg azt, hogy megvédték egyéniben és konstruktőriben is a Formula-1-es világbajnoki címüket, sőt a pilóták értékelésében az istálló fennállása során először elhozták az első két pozíciót. A Red Bull emellett egy fotót is készített a két pilótáról, a 22 futamból 21-et megnyerő RB19-esről és az összes idei trófeájukról – döbbenetes látvány így együtt az összes serleg:

f1-redbull-trofeak

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

„Michael rengeteg dolgot jobbá tett az F1-ben” – Alonso

Néhány hét múlva lesz a tizedik évfordulója Michael Schumacher borzalmas síbalesetének, amely során súlyos sérüléseket szenvedett, s amely óta csak apró információmorzsák látnak napvilágot a hétszeres F1-es világbajnok állapotával kapcsolatban. Hazájában, Németországban december 14-én jelenik meg egy ötrészes sorozat a pilóta kapcsán, amely a „Being Michael Schumacher” címet viseli (szabad fordításban „Michael Schumachernek lenni”), s amelyben többek között két világbajnok riválisa is méltatja a legendát versenyzőt:

„Egy teljes mértékben nagyszerű versenyző. Megnyerte a versenyt, amelyiken Ayrton meghalt. Megnyert mindent!” – fogalmazott a Schumacher rekordjait jórészt megdöntő, szintén hét vb-címig jutó Lewis Hamilton, míg a 2006-ban a német ellen konkrét világbajnoki párharcot is vívó és megnyerő Fernando Alonso így nyilatkozott egykori riválisáról:

„Többet veszítettem ellene, mint amennyit nyertem! Hihetetlen versenyző, inspirációt jelentett a generációm összes versenyzőjének, amikor gokartoztunk vagy a juniorszériákban versenyeztünk, hogy láthattuk, ahogy Michael dominálta a sportot. Valóban megváltoztatta a versenyzéshez való hozzáállást, a fizikai felkészülést, az eltökéltséget, a munkamorált a versenyhétvégéken a mérnökökkel. Rengeteg dolog vált jobbá a sportban Michaelnek köszönhetően.”

f1-alonso-schumacher-2006

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

„El tudom képzelni, hogyan érzett a Mercedes” – Jos Verstappen 2021 Abu Dhabiról

A minap volt a kétéves évfordulója a 2021-es F1-es szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjnak, ahol Max Verstappen az utolsó körben bemutatott előzéssel happolta el a világbajnoki címet Lewis Hamilton elől. Tette mindezt ellentmondásos körülmények között, miután Michael Masi akkori versenyigazgató úgy vezényelte le a biztonsági autós fázist követő újraindítást, hogy csupán a két bajnokaspiráns közötti lekörözöttek vehették vissza a körüket, és nem is az erről szóló üzenetet követő kör végén, hanem rögtön kijött a bokszba a safety car. A Mercedes azóta is emlegeti az így elbukott vb-elsőséget, és még Verstappen édesapja, a korábban az F1-ben szintén megforduló Jos is együttérez a riválissal:

„Végső soron el tudom képzelni, hogyan érzett a Mercedes, de nekünk ehhez nem volt közünk… Nem mi hoztuk azokat a döntéseket” – nyilatkozta idősebb Verstappen a PlanetF1.com oldalnak. „Az F1-es rajongók számára és persze Max apjaként beszélve, nem is alakulhatott volna jobban. Rendkívül izgalmas volt az utolsó pillanatig. Természetesen számunkra jó volt a végkimenetel. El tudom képzelni, hogy Lewis és Toto számára kevésbé. De ez van, el kell fogadni.”

f1-jos-max-verstappen-2021

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

Megnevezte a McLaren csapatfőnöke, szerinte ki a három legjobb F1-es pilóta

Főleg azt követően, hogy a McLaren a szezonközi fejlesztései révén a legtöbb helyszínen a Red Bull legközelebbi üldözőjévé vált a 2023-as Formula-1-es szezonban, sokan emelték ki azt, hogy Lando Norris és Oscar Piastri révén rendkívül erős pilótapárosa van a wokingiaknak. A csapatfőnöki pozícióba az év elején kinevezett Andrea Stella is csak dicsérni tudta a két versenyzőjét, amikor a DAZN interjújában arra kérték, nevezze meg a mezőny három legjobbját:

„Oscar tehetséges és hadd mondjam, hogy intelligens. Nagyon komoly az agyi kapacitása. Nagyon érdekes tulajdonságai vannak. Azt mondanám, hogy rendkívül nyugodt. Lando pedig már most is a mezőny egyik legjobb pilótája. Nagyon gyors, nagyon jó a versenyeken, jó a gumikezelése… Ha Landóról van szó, úgy vélem, hogy amennyiben a csapat és én jó autót adunk neki, képes lenne a bajnokságért harcolni.”

„Ha arról beszélünk, ki a legteljesebb versenyző, egyértelműen Fernando Alonsóra gondolok. Alapvetően nincs gyengesége, szerintem ez teszi őt egyedivé. Nem sok mindenben a legjobb, de mindenben rendkívül erős. Oscarban is látom a mentális erőt, egyértelműen hasonlít ebben Fernandóra, ő is tud matematikai számításokat végezni vezetés közben. Másrészt viszont Landót a versenyzői fejlődése fogja teljessé tenni. Ő is emlékeztet kicsit Fernandóra. A top 3 versenyzőm azonos autóban Max Verstappen, Lando Norris és Fernando Alonso lenne.”

f1-stella-norris-piastri-mclaren

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

Három év után távozik az Alpine-tól Davide Brivio

Újabb változások az Alpine F1-es szervezeténél: három szezon után közös megegyezéssel elválnak az alakulat és Davide Brivio útjai. Brivio mindenekelőtt a MotoGP-ben ért el komoly sikereket a Yamaha és a Suzuki menedzsereként, a Formula-1-be a 2020-as Joan Mirrel elért vb-cím után tette át a székhelyét. Eleinte az Alpine sportigazgatói posztját töltötte be, azóta pedig a „versenyzést kibővítő projektek” igazgatójaként ténykedett, többek között felügyelve a juniornevelő Alpine Academy programot. Az Alpine Academy irányítását egyébként Julian Rouse viszi tovább.

Mind az Alpine ideiglenes F1-es csapatvezetője, Bruno Famin, mind maga Brivio utalást tett a csapat közleményében elhangzó nyilatkozatában, hogy a szakember más kihívásokra vágyik a jövőben. Ez a néhány héttel korábbi sajtóhírek szerint újra a MotoGP-t jelentheti Brivio számára, hiszen a pletykák arról szólnak, hogy ő válthatja az Alpine-hoz hasonlóan idén jelentős átszervezésen áteső, a küszködésük miatt Marc Marquezt is elveszítő Repsol Honda csapatfőnöki posztját Alberto Puigtól – ezt azonban egyelőre nem erősítették meg a felek.

f1-brivio-alpine

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

Al-Attiyah csatlakozik Loebhöz a Dacia Dakar-programjában

Néhány hónapja már beszámoltunk róla, hogy a Dacia rajthoz áll a 2025-ös Dakar Ralin, s ehhez megszerezték a sport egyik legendáját, a kilencszeres ralivilágbajnok és a Dakaron is számos szakaszgyőzelmet szerző Sebastien Loeböt. Most pedig egy másik extraklasszist is leigazolt a román gyártó: Nasser Al-Attiyah ugyancsak a Dacia színeiben áll rajthoz a bő egy év múlva esedékes 2025-ös versenyen. Al-Attiyah nemrég váltott egyébként csapatot, hiszen az előző évek sikerei után a 2024-es kiíráson már nem a Toyota, hanem a Prodrive versenyzője lesz, azaz a néhány hét múlva kezdődő versenyen szintén Loeb márkatársaként láthatjuk majd szerepelni a legendás tereprali-viadalon.

dakar-alattiyah-dacia

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

Feketébe borulnak a Toyota WRC- és WEC-autói

Szakít a hagyományos fehér-szürke-piros színezéssel a Toyota két világbajnoki szériában is: a Rali-világbajnokságon használt GR Yaris Rally1-es autó, valamint a WEC-ben indított GR010-es Hypercar-gép egyaránt matt fekete fényezést kap 2024-ben.

wrc-toyota-fekete

wec-toyota-fekete

Egykori botrányos Ferrarijába ült vissza Alain Prost a hétvégén

A Dubai Autodrome-on az elmúlt hétvégén a hetvenes évek hangulatát idéző motorsportprogramot szerveztek, ahol előkerült Alain Prost 1991-es Ferrarija is, ami mögött igazán botrányos történet áll. A csapat áttervezte az előző szezonben használt 642-est, azonban nemhogy vezethetőbb nem lett ettől a 643-as, de még sokkal megbízhatatlanabbá is vált. A csapat konkrétan csak a Spanyol Nagydíjon ért célba abban az évben mindkét autójával, győzniük nem sikerült, Prost pedig úgy fogalmazott, hogy még egy tratktort is könnyebb vezetni, mint ezt. A Ferrari vezetőségének persze ez nem tetszett, s a Japán Nagydíjat követően búcsút intettek Prostnak, helyére pedig Gianni Morbidellit ültették. Mivel a franciát szerződése arra kötelezte, hogy 1992-re nem szerződhet máshová, kénytelen volt kiülni a következő szezont. Nos, ezt az autót vezethette a hétvégén ismét a francia világbajnok, a Gulf Historicon.

 

Japánban folytatja az idei Formula-2-es bajnok

2023 F2-es bajnoka, Theo Pourchaire a Super Formulában folytatja pályafutását, miután a Sauber Akadémia növendékének nem jutott hely a Formula-1-es csapatban. A francia pilóta a Team Impul versenyzője lesz a 2024-es szezonban.


Fotó: FIA

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

Ricciardo koncerten lepte meg az ausztrál közönséget, shoey lett a vége

Váratlan sztárvendége volt az amerikai country zenész, Zach Bryan melbourne-i koncertjén, ugyanis az egyik szám előtt az AlphaTauri Formula-1-es pilótája, Daniel Ricciardo lépett fel a színpadra. Bryannel közösen előadtak eg számot, majd az énekes egy shoey-val búcsúztatta az ausztrált.

 

@charlie.moerenhout Witnessed Zach’s First shoey on Australian soil #zachbryan #melbourne #australia #aussie #shoey #countrymusic #fyp #foryoupage #viral ♬ original sound - Charlotte

Évkönyvek, falinaptár: tökéletes karácsonyi ajándékok F1-es és autósport-rajongóknak!

Nem tudod, mivel ajándékozd meg autósportőrült rokonodat vagy barátodat az ünnepekre? Van több ajánlatunk is! Ahogy az elmúlt években, idén is elkészítettük szerkesztőségünk két évösszefoglaló kiadványát: az F1-es szezon minden lépését bemutató és összegző Száguldás és Cirkusz 2023-ban megtalálható az idény teljes összefoglalója, a szakma által összeállított toplista és az év legfontosabb sztorijai is; a több mint ötven motorsportos széria évét összefoglaló Autósport Évkönyv 2023-ban pedig a rengeteg összefoglaló, beszámoló és értékelés mellett idén is megtalálható az esztendő legjobb hazai és nemzetközi versenyzőinek aktuális rangsora. Ha pedig mindez nem lenne elég, megjelent 2024-es F1-es falinaptárunk is, amelynek lapjain mind a tíz csapat autóiról láthatók fotók, valamint szokás szerint feltüntettük a jövő évi nagydíjak időpontjait is.

Az említett termékeinkért és további ajánlatokért látogass el a Formula.hu webshopjába IDE vagy a képre kattintva:

konyvek-naptar-2023

Christian Horner tanácsot adott Toto Wolffnak

Toto Wolff helyzetéről beszélt a Red Bull F1-es csapatfőnöke, Christian Horner: a brit szerint kollégájának biztosan nehéz lehet most feldolgozni azt, hogy a hosszú éveken át tartó sikerszéria után újra vissza kell küzdeniük magukat a vb-harcba. Horner maga is átélt hasonlót: sorozatban négy vb-cím után zsinórban hét szezonon keresztül ízlelhette meg a vereség ízét.

„Ez nagy kihívás. Egy sikeres csapathoz érkezett meg az F1-be, majd hosszú ideig volt sikeres maga is, hét-nyolc évig sorozatban. Majd hirtelen jelentős változás az, ami most történik, szerintem a Mercedes csak egy futamot nyert két év alatt. Ez fájdalmat okoz, az emberek pedig elkezdenek megkérdőjelezni dolgokat a szervezeten belül, elkezdik lógatni az orrukat” – mondta a Sky-nak Horner.

„Vezetőként motiválni kell őket, fel kell őket rázni, és ez egy teljesen más kihívás, mint a mezőny élén lenni. Itt az önbizalom megtartásától és fenntartásáról van szó, és arról, hogy az emberek higgyenek magukban.”

wolff-horner-2023

Verstappen nem értékelte a holland himnusszal való poénkodást

Elterjedt vicc manapság, hogy az F1-szurkolóknak elvonási tüneteik vannak a holland himnusz megvonása miatt: csak idén 19 alkalommal csendült fel a nagydíjak után Max Verstappen tiszteletére, ráadásul ebből 17 az utolsó 18 versenyhétvége során történt.

Ezért nem meglepő, hogy egy online streamben is előkerült a holland himnusz: Verstappen a barátaival játszott, azt streamelték, az F1-es bajnok nyert, majd a háttérből az egyik résztvevő elkezdte bejátszani a jól ismert dallamot. Verstappen viszont nem értékelte a poént, és a „Ne már, állítsd meg ezt a sz*rt” felkiáltással reagált, ami jól hallható volt az élő közvetítésben…

SI202308270807_resize

Lehűtötte a kedélyeket az FIA az F1-es Madridi Nagydíj kapcsán

Mint arról Mészáros Sándor utazó tudósítónk is beszélt az Abu Dhabi Nagydíjat követő Formula Podcastban, illetve a napokban több más sajtótermék is beszámolt róla, a küszöbön lehet a bejelentés, hogy 2026-tól egy új utcai helyszínen – amely annak a komplexumnak a környezetében lenne kialakítva, ahol idén az F1 hivatalos kiállítását is tartották – rendezhetnek futamot Madridban. Most azonban az FIA szenátusának az elnöke Carmelo Sanz de Barros – aki egyúttal a Spanyol Automobil Szövetségnek is a feje – lehűtötte a kedélyeket, szerinte ugyanis még nagyon fontos és kezdeti lépések is hiányoznak a projekt megvalósulásához:

„A spanyol szövetségnél indul a folyamat, mert amikor egy új versenyt akarnak rendezni az országban, hozzájuk kell menni” – idézi szavait a Motorsport.com. „Szóval megkapta-e a spanyol szövetség mostanáig, hogy elemezze és tanulmányozza ezt a projektet? Nem, nem látták eddig, ezt a konkrét lépést még nem tették meg. Aztán ha a spanyol szövetség érvényesnek találja a projektet, hova küldik tovább? Az FIA-nak, mivel nekik kell homologizálniuk. Ha egy félig városi pályáról beszélünk, először homologizálni és hitelesíteni kell. Szóval ha a spanyol szövetség még nem kapott semmit, ezért nem is küldhettek semmit az FIA-nak, így ők nem is kaptak még semmit. Szóval az FIA-n belül még senki sem dolgozik azon a projekten, amiről a sajtóban szó esett a napokban.”

Carmelo Sanz de Barros hozzátette: a madridi tervek kiszivárgása mögött politikai manőverezések is állhatnak, főleg a Barcelonával való szembenállás miatt (amelynek a futamát kitúrhatná az F1-es naptárból a fővárosban rendezendő verseny). „Remélem, nem ez a helyzet, mert szeretnék egy versenyt Madridban. De ez az egyetlen projekt, amiről hallottam az F1 madridi érkezése kapcsán? Nem, legalább még két másik van.”

madrid-1

Verstappen elárulta, mi volt az RB19-es gyenge pontja

Max Verstappen és a Red Bull minden idők (egyik) legdominánsabb F1-es szezonját produkálták: a csapat 22-ből 21 versenyt megnyert, ebből 19 győzelemmel vette ki a részét a holland pilóta. Ennek ellenére a háromszoros világbajnok úgy érzi, volt azért gyenge pontja az RB19-esnek is: „Ismerjük az autónk gyengeségeit. Ezeken próbálunk meg dolgozni, emellett az erősségeinket még erősebbé tenni” – idézi a RacingNews365.com Verstappent, aki elsősorban a lassú kanyarokat emelte ki gyengeségként, amely a városi helyszíneken – így például Szingapúrban, ahol egyedüliként nem diadalmaskodtak 2023-ban – jobban kidomborodott:

„Nézzük csak meg a szingapúri hétvégénket. Úgy gondolom, összességében az utcai pályákon kicsit jobban szenvedünk, beleértve Vegast is. Az alacsony tempójú kanyarok egyértelműen nem számítanak az autónk erősségének, ahogy a huplik és a kerékvetők sem. Úgyhogy ez nyilvánvalóan egy nagy terület, ahol fejlődhetünk.”

f1-verstappen-szingapur-redbull

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

Brown hajlandó támogatni az Andretti F1-es projektjét, ha…

Bár az FIA már hetekkel ezelőtt zöld jelzést adott a General Motorsszal összefogó Andretti Globalnak, továbbra is erősen kérdéses, hogy az amerikaiak érkezhetnek-e tizenegyedik csapatként a Formula-1-be, hiszen ehhez a kereskedelmi jogokat birtokló FOM-mal is meg kell állapodniuk. Márpedig Stefano Domenicaliék nem igazán támogatják a létszámbővítést, és ebben partnerként számíthatnak a jelenlegi istállókra – bár nekik egyébként ebbe hivatalosan nincs beleszólási joguk. Éppen ezért némileg a fősodorból kilógónak számít Zak Brown McLaren-vezérigazgató interjújra a Track Limits podcast adásában, amelyben arról beszélt, hogy látja, milyen előnyt jelentenének Andrettiék az F1-nek:

„A mellettük szóló érv, hogy segíthetik növelni a tortát. Ez a torta jelenthet mindenekelőtt rajongókat, televíziós bevételeket, növelheti az elérésünket egy bizonyos piacon, ami segíthet több szponzort becsábítani, növelheti az izgalmakat a versenypályán. A hátulütő az, hogy ha nem növekszik a torta mérete, akkor ugyanazt kell több részre osztani, és szerintem a csapatok többsége ezt az álláspontot képviseli” – fogalmazott Brown, aki hozzátette: valójában a csapatoknak nincs is pontos képük arról, mi szerepel konkrétan Andrettiék ajánlatában.

„A véleményem az, hogy amennyiben hozzáadnak a sporthoz – legyen szó több rajongó, több tv-s bevétel, több szponzor bevonzásáról vagy bármiről –, és ezzel növelik a tortát, akkor inkább veszem ki egy nagyobb torta egytizenegyedét, mint egy kisebbnek a tizedét. De végső soron a csapatoknak ebben nincs szavazata, szóval az F1-re és az FIA-ra kell bíznunk magunkat, hogy eldöntsék, vajon hozzáadott értéknek érzik-e őket. Szerintem mindenkinek van véleménye, de nem mindenkit tájékoztattak arról, mi is valójában az ajánlat.”

f1-zak-brown-mclaren

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

Ricciardo elárulta, mit érez az Achillesz-sarkának az F1-es visszatérése óta

Daniel Ricciardo a Magyar Nagydíjon tért vissza a Formula-1-es mezőnybe az AlphaTauri színeiben, azóta a sérülése miatt összesen hét versenyhétvégén vett részt csupán. Bár ezeken csak 4-3-ra kapott ki a csapattárs Yuki Tsunodától az időmérőkön, mégis a kvalifikációkat érzi a gyenge pontjának egyelőre az ausztrál:

„Ha megnézem Brazíliát és Abu Dhabit, az időmérő volt bizonyos tekintetben az Achilles-sarkam. És ezért vállalom a felelősséget, talán nem raktam össze a legjobb köröket. Nyilván Brazíliában körhátrányba kerültünk, de valójában a tempónk alapján bőven a pontszerzők között lehettünk volna. Természetesen ezek csak ’mi lett volna, ha’ helyzetek, de a tempó megvolt, szóval igazából az egykörös tempót kell orvosolnunk. Ott volt Mexikó és még néhány másik verseny, amelyek bizakodásra adnak okot ilyen tekintetben” – utalt a mexikóvárosi negyedik rajthelyére a RaceFans.net által idézett Ricciardo.

f1-ricciardo-alphatauri-3

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

Alonsónak már az is megtiszteltetés, hogy Newey munkássága idején versenyez az F1-ben

Adrian Newey minden idők egyik legsikeresebb Formula-1-es tervezője, világbajnoki autók sora fűződik a nevéhez a Williamsnél, a McLarennél és jelenleg a Red Bullnál. Korábban Newey elmondta, hogy karrierjében egyedül azt bánja, hogy soha nem dolgozott együtt Lewis Hamiltonnal vagy Fernando Alonsóval. Amikor utóbbit szembesítették a szakember ezen nyilatkozatával, a spanyol arról beszélt, hogy már az is megtiszteltetés neki, hogy olyan mezőnyben szerepelhet, ahol ott vannak Newey autói:

„Ő a sport legendája. Néhányszor nagyon közel kerültünk ahhoz, hogy együtt dolgozzunk, és beszéltünk erről” – idézi Alonsót a Motorsport.com portál. „Emlékszem, amikor néhány éve kiadott egy könyvet Spanyolországban, az a megtiszteltetés ért, hogy én írtam hozzá az előszót. Szerintem ő egy hihetetlen ember, akivel szerencsém volt ugyanabban a környezetben dolgozni. Még ha soha nem is dolgoztunk együtt, örülök, hogy ebben az időszakban élek és versenyzek, amikor Adrian Newey tervez Formula-1-es autókat. Bárcsak egy nap együtt dolgozhattam volna vele… Vezetem majd otthon a Valkyrie-t, és talán már attól érzek majd valami boldogságot, hogy abba beleülhetek” – utalt a 42 éves pilóta az Aston Martin projektjére, amelyet eleinte Newey vezetett.

f1-newey-alonso-podium

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

Kiss Norbert is átvette az ötödik Eb-címért járó FIA-trófeáját

A péntek esti nagy gála után, amelyen a világbajnoki sorozat legjobbjait jutalmazták, szombaton is folytatódott az FIA díjátadóinak sora Bakuban: ezúttal a nemzeti és regionális szériák győztesei kapták meg az elismerésüket. Köztük volt természetesen a kamionos Európa-bajnokságot zsinórban harmadszor, összességében pedig már ötödször megnyerő Kiss Norbert is:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Goodyear FIA ETRC (@fia_etrc_official) által megosztott bejegyzés

 

Megjelent a Száguldás és cirkusz F1-es szezonösszefoglaló album és falinaptárunk, amelyek webshopunkban most nagy kedvezménnyel megvásárolhatóak!

Évkönyvek, falinaptár: tökéletes karácsonyi ajándékok F1-es és autósport-rajongóknak!

Nem tudod, mivel ajándékozd meg autósportőrült rokonodat vagy barátodat az ünnepekre? Van több ajánlatunk is! Ahogy az elmúlt években, idén is elkészítettük szerkesztőségünk két évösszefoglaló kiadványát: az F1-es szezon minden lépését bemutató és összegző Száguldás és Cirkusz 2023-ban megtalálható az idény teljes összefoglalója, a szakma által összeállított toplista és az év legfontosabb sztorijai is; a több mint ötven motorsportos széria évét összefoglaló Autósport Évkönyv 2023-ban pedig a rengeteg összefoglaló, beszámoló és értékelés mellett idén is megtalálható az esztendő legjobb hazai és nemzetközi versenyzőinek aktuális rangsora. Ha pedig mindez nem lenne elég, megjelent 2024-es F1-es falinaptárunk is, amelynek lapjain mind a tíz csapat autóiról láthatók fotók, valamint szokás szerint feltüntettük a jövő évi nagydíjak időpontjait is.

Az említett termékeinkért és további ajánlatokért látogass el a Formula.hu webshopjába IDE vagy a képre kattintva:

konyvek-naptar-2023