DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 20. vasárnap

A közleményből tudta meg Villeneuve, hogy kirakták a Le Mans-i csapatból – otthagyja a WEC-et

Néhány napja mi is beszámoltunk róla, hogy a Vanwall Racing Team ByKolles úgy döntött, a jövő hétvégi Le Mans-i 24 óráson Jacques Villeneuve helyett Tristan Vautier lesz Esteban Guerrieri és Tom Dillmann mellett a harmadik pilótájuk. Az 52 éves kanadai számára incidensekkel telt az Endurance-világbajnoki idény eddigi része, a csapat a közleményben viszont elsősorban a születendő kislányával és a kevés felkészülési kilométerrel indokolta a döntést. Most maga Villeneuve is reagált minderre: az 1997-es F1-es világbajnok állítása szerint ő is a közleményből értesült a dologról, a körülmények miatt pedig úgy döntött, hogy a többi idei futamon sem áll rajthoz már a WEC-ben.

„Mélyen elszomorít, hogy a Valwall Racing Team ByKolles május 25-i nyilvános közleményéből tudtam meg, hogy helyettesíteni fognak a soron következő Le Mans-i 24 óráson” – fogalmazott Villeneuve. „Mostanában nem érkezett felém hivatalos kommunikáció a csapat részéről, ami még meglepőbb annak fényében, hogy továbbra is érvényes szerződésem van a Le Mans-i 24 óráson való részvételről. A közlemény kiadásának időpontja furcsa módon egybeesett azzal, amikor megérkeztem a kórházba a kislányunk születésére, ami május 26-ra volt kiírva. ByKolles pontosan tudott erről a családi eseményről, ezért nem tudtam reagálni erre a hirtelen bejelentésre. Versenyző családként mindig sikeresen kiegyensúlyoztuk a családi életünket a versenyzői karrierünkkel, és a versenyzés mindig prominens helyet foglalt el nálunk.”

„Valójában alapos és jól szervezett volt a felkészülésem a Le Mans-i 24 órásra. Jelentős időt és energiát fektettem abba, hogy fizikailag és mentálisan is csúcsformában legyek erre az általam nagyon várt kihívásra. Miután megnyertem az Indy 500-at, az IndyCart és az F1-es világbajnokságot, a Le Mans-i 24 órás különleges jelentőséggel bír számomra. Emiatt mélységesen elkeserít, hogy igazságtalanul és önkényesen megtagadták a részvételem lehetőségét. Ilyen körülmények között úgy döntöttem, nem veszek részt a WEC-szezon további részében a ByKolles színeiben. Ehelyett a figyelmemet és az energiámat arra irányítom, hogy felkészüljek egy sikeresebb és professzionálisan kielégítő 2024-es idényre.”

wec-villeneuve

fotó: DPPI

Jövőre is 17 versenyből áll az IndyCar szezonja, egy új pályával

Kiadta 2023-as versenynaptárát a tengerentúli széria: a szezon március 5. és szeptember 10. között tart, szinte az ideivel teljesen megegyező menetrenddel, mindössze egyetlen cserével az augusztusi indianapolisi verseny és Nashville között. Egy fontos különbség mégis lesz a helyszíneket illetően: a detroiti verseny vadonatúj pályára kerül, Belle Island helyét a belvárosban létrehozott vonalvezetés veszi át.

Zhou ismét különleges sisakfestéssel versenyez

A kínai pilóta az Olasz Nagydíjon is speciális fejvédővel állt rajthoz, amelyen a pizza szerepelt. Az Alfa Romeo versenyzője, aki megtarthatja ülését a jövő szezonban is, most egy korábbi Twitter-bejegyzésére utal vissza, melyet még Ausztráliában írt arról, hogy milyen sok olyan bolt van a szigetországban, ahol "bubble tea", azaz magyarul buborékos vagy gyöngyös tea kapható. Így a szingapúri futamon Zhou sisakján az Ázsiában kifejezetten népszerű ital fog dominálni.

 

Meghosszabbította együttműködését a Mercedes és szponzora

A Mercedes a közösségi oldalain jelentette be, hogy több évvel meghosszabbítja szerződését a csapat számára kenőanyagokat és üzemanyagot szállító és előállító Petronasszal. A felek együttműködése egyébként is csak 2026-ban járt volna le, így partnerségük a következő kontraktus végével már a húsz évet is meghaladja majd. A malajziai vállalat 2010 óta az istálló partnere, ezzel a szerződéshosszabbítással pedig Toto Wolff szerint már inkább családtagként tekinthetnek egymásra.

Magnussen triplázhat Szingapúrban

A dán versenyző várhatóan nem a pole pozícióért vagy a győzelemért fog küzdeni az ázsiai pályán, azonban ha úgy alakul, sorozatban harmadjára szerezheti meg a leggyorsabb kört a miniállam utcáin. Magnussen 2018-ban és 2019-ben (kép) is bezsebelte a címet a Haas volánja mögött, a koronavírus okán elmaradt futamok miatt pedig az sem zavarhatja meg ezt a sorozatot, hogy az elmúlt évben nem volt a mezőny tagja. Ha a dán sikeresen eléri ezt a mérföldkövet, azzal a legtöbb leggyorsabb körrel rendelkező pilóta lehet a Szingapúri Nagydíj történetében. Jelenleg holtversenyben áll Fernando Alonsóval, Lewis Hamiltonnal és Daniel Ricciardóval, akik szintén harmadjára szerezhetik meg a címet.

Érdekesség, hogy az utolsó Haas-pilóta által szerzett leggyorsabb kört Nikita Mazepin futotta meg, melyet hivatalosan nem kapott meg az orosz versenyző. Azt ugyanis a 2021-es, rövidre zárt Belga Nagydíj azon körében szerezte meg, mely a piros zászlós megszakítás miatt már nem számított a verseny részének, ezáltal Mazepin leggyorsabb köre nem került be a történelemkönyvekbe.

Teljes NASCAR-szezont szeretne futni Jacques Villeneuve

Az idény korábbi szakaszában rajthoz állt a Daytona500-on Jacques Villeneuve, 1997 Formula-1-es világbajnoka pedig úgy készül, hogy jövőre teljes szezont teljesít a NASCAR Cup Seriesben. A most 51 esztendős kanadai 1995-ben megnyerte az Indy500-at és az IndyCar bajnoka lett, most pedig sok-sok év kihagyás után újra érzi magában a tüzet.

„Egyértelműen folytatni akarom a NASCAR-ban és még egy teljes szezont is teljesíteni akarok! Jelenleg elfoglalt vagyok a Canal+ tv-s közvetítéseivel, ezek sok időt elvesznek, emiatt nem ülök eleget versenyautóban. A terv mégis egy teljes NASCAR-szezon. Mindig szerettem ezt a sorozatot és az oválon való versenyzést is” – mondta Villeneuve a RacingNews365.comnak.

-00122028_340

fotó: dppi 

Carlos Sainz a Ferrari kollekcióját népszerűsítette a Milánói divathéten

Szeptember 26-án zárult le az idei Milánói divathét, ami a 2023-as tavaszi és nyári trendekről igyekezett képet adni az érdeklődők számára, a bemutatók között pedig az ismert divatmárkák mellett a Ferrari is képviseltette magát. A maranellóiak ugyanis saját kollekcióval álltak elő, amit egy igazán impozáns műsorral prezentáltak, a modellek még Charles Leclerc és Carlos Sainz versenyruházatában is végig sétáltak a kifutón. Az eseményen a spanyol pilóta is jelen volt, ahová az egyik frissen bemutatott ruhadarabban ment el. A képen látható pulóver egyébként limitált szériás darab, amit 550 euróért, vagyis durván 220 000 forintért szerezhetnek be a rajongók fekete és fehér színekben. A Ferrari a „Laza álmodozók” nevet adta legújabb termékcsaládjának, amely a hivatalos leírás szerint a szenvedély és az önkifejezés egy formáját testesíti meg.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Scuderia Ferrari (@scuderiaferrari) által megosztott bejegyzés

Alonso és Webber taxizására emlékezett vissza az F1

Különleges jelenetet elevenítettek fel a Formula-1 közösségi oldalain. Miután a Szingapúri Nagydíjat utoljára 2019-ben tudták megrendezni, így a sportág hivatalos felületein az elmúlt napokban több emlékezetes momentumot emeltek ki a rajongóknak, legutóbb például azt, amikor Mark Webbert Fernando Alonso vitte vissza a bokszutcáig. A 2013-as futam végén az ausztrál a dobogóért harcolt, de egy technikai hiba miatt végül kigyulladt az autója, így az utolsó előtti körben feladta a küzdelmeket, a levezetőkörön azonban segítségére volt a kétszeres világbajnok, akit a másodikként intett le a kockás zászló.

Aki még ehhez hasonló tartalmakra kíváncsi, annak érdemes csatlakozni a Formula Retro nevű Facebook-csoportunkhoz.  

Domenicali ajtója nyitva áll a német szervezők előtt

Voltak idők, amikor a Német Nagydíj szinte kirobbanthatatlannak tűnt a versenynaptárból, Michael Schumacher legnagyobb sikereinek idejében például két versenyt is tartottak az országban, és az emberek is megőrültek a Formula-1-ért. Ez a fajta érdeklődés idővel fokozatosan csökkenni kezdett, noha Sebastian Vettel és Nico Rosberg révén még voltak német bajnokai a sportágnak, futamuk azonban már nincsen. Időnként persze felröppennek pletykák a visszatéréssel kapcsolatban, de előfordul, hogy az F1 vezérigazgatója is megszólal a témában. Stefano Domenicali a napokban a Der Spiegelnek nyilatkozott erről. „Ha valaki szorgalmazza a német versenyt, akkor az én vagyok, viszont nem látok olyan németországi képviselőt, aki leülne velünk, és konstruktív javaslatot tenne. Tudjuk persze, hogy Európában más az értéke egy futamnak, mint a világ más részein. Ha valaki például egy Picassót szeretne, akkor arra nagyon sok pénzt kell rá költenie. Az ajtóm nyitva áll minden beszélgetés előtt” – jegyezte meg a szakember.

Verstappen már hétvégén megdöntheti Hamilton egyéni csúcsát

A holland versenyző egészen mostanáig dominálta a 2022-es F1-es idényt, így akár már Szingapúrban újra világbajnok lehet, miután 116 egységgel vezeti az egyéni összetett állását, ám nem ez az egyetlen siker, amit elérhet Ázsiában. Amennyiben a Red Bull első számú pilótája megnyeri a Szingapúri Nagydíjat, úgy megelőzheti tavalyi nagy ellenfelét, Lewis Hamiltont, mégpedig az egy szezon alatt elért győzelmek számában.

A britek hétszeres világbajnokának eddigi maximális futamgyőzelmi statisztikája egy évre szólóan 11 győzelem volt. Ezt négyszer is sikerült elérnie: 2014-ben, 2018-ban, 2019-ben és 2020-ban. Max Verstappen esetleges hétvégi sikerével idei 12. diadalát érné el, így Hamilton ebben a csúcsteljesítményben a Red Bull-os mögé kerülne a számok törvénye alapján.

Verstappennek azonban ahhoz, hogy egyeduralkodó legyen ebben a mutatóban, nem elég megelőznie a 44-es számú versenyzőt, szüksége lesz még további kettő győzelemre 2022-ben. A jelenlegi abszolút rekord a szezonbeli sikerek számát tekintve 13, melyet két német klasszis is elért: Michael Schumacher és Sebastian Vettel. Előbbinek ez 2004-ben, utóbbinak pedig 2013-ban sikerült.

Megint szaunában meztelenkedett Bottas – videó

A Drive to Survive korábbi évadjának egyik „emlékezetes” jelenete volt, amikor Valtteri Bottas pucér fenekét is megpillanthattuk az ő mindennapjaiba bepillantást engedő epizódban, amelyben a szaunába is elkísérte az akkor még a Mercedest erősítő pilótát. Erre a momentumra játszott rá néhány hónapja az ominózus patakos képpel is a versenyző.

Most újra megidézte a legendás jelenetet Bottas: az Instagramra feltöltött videóban meztelenül ül egy forró szaunában. „Egyeseknek szingapúri felkészülés, számunkra mindennapos finn rutin” – mondja a videó tanúsága szerint 100 fokra hevített szaunában ülve az Alfa Romeo pilótája, utalva arra, hogy neki emiatt aligha jelent majd extra kihívást a hétvégi nagydíjon várható extrém hőség.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Valtteri Bottas (@valtteribottas) által megosztott bejegyzés

Albon szerint a Williams az infrastruktúrára költött az autó helyett

Ahogyan az várható volt, az idén bemutatkozó új aerodinamikai szabályoknak köszönhetően megváltozott a korábbi erősorrend, ám a Williams akárcsak tavaly, úgy a 2022-es esztendő kezdetén is a mezőny végén tartózkodott. A grove-i alakulat azonban az idény második felére előrébb lépett, amit Alexander Albon, valamint a Monzában beugró Nyck de Vries teljesítménye is jól mutatott Olaszországban és Zandvoortban egyaránt. A brit-thai versenyző szerint ez főként azért történt így, mert a csapat máshová helyezte a hangsúlyt az év elején. „A csapat kicsit többet fektetett az infrastruktúrába és hasonló dolgokba, mint magába az autóba, ami nem volt túl élvezetes. Viszont nagyon jól optimalizáltuk az autót a stratégiával, a kvalifikáción, és a trükkös körülmények között is pontot szerezhetünk” – árulta el a Give Me Sportsnak.

Bejelentette a MotoGP: jövőre Kazahsztán is versenyt rendez

Néhány hónapja már felröppent pletykaként annak lehetősége, hogy Kazahsztán is csatlakozhat a MotoGP körforgásába, a SpeedWeek.com által megszellőztetett versenynaptár-tervezetben pedig valóban helyet is kapott az ország. A MotoGP pedig ma hivatalosan is megerősítette mindezt: a rövid közlemény alapján ötéves szerződést írtak alá a 2023-as idénytől kezdődően a legnagyobb várostól, Almatytól nem messze fekvő vadonatúj pályával, a Sokol International Racetrackkel. A közlemény kiemeli: Kazahsztán lesz a 30. ország, ahova ellátogat a gyorsaságimotoros-vb a története során, a Sokol International Racetrack pedig a 74. pálya, amelyen versenyezni fog a mezőny.

A bejelentés után alighanem rövidesen várható az is, hogy a teljes 2023-as versenynaptárt nyilvánosságra hozza a FIM és a Dorna, amely vélhetően rekordot jelentő 21 fordulóból fog majd állni.

kazah-sokol-motogp

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Speciális festést kap a McLaren két nagydíjra

Nem a megszokott színekben szerepel a McLaren a Szingapúri és Japán Nagydíjon: az autó fényezésébe rózsaszín minták és futurisztikus motívumok keverednek. A karosszérián a szokásosnál nagyobb teret kap a csapat kriptovaluta-szponzora, az OKX, amely az Ázsiába való, két év kihagyás utáni visszatérést ünnepli.

„Neonrózsaszín díszítőelemek és dinamikus, cyberpunk-inspirált motorillusztrációk” – olvasható a McLaren oldalán a „Jövő Mód” elnevezésű kampányt hirdető speciális festés leírása. A magyarázat szerint a dizájn a régió új technológiáit, valamint a Szingapúr és japán nagyvárosok által inspirált jövőt szimbolizálja. Az autó mellett a versenyzők overallja is megújul, de egyelőre csak előbbiről kaptunk képeket.

Daruvala újabb lehetőséget kap a McLarentől

A wokingi istálló hétfő este a Twitteren jelentette be, hogy a Red Bull kötelékébe tartozó Jehan Daruvala ismét vezetheti a csapat 2021-es autóját, az MCL35M-et. Az indiai pilóta ezúttal a franciaországi Paul Ricard versenypályán róhatja majd a köröket, miután korábban már Silverstone-ban, valamint Portimaóban is tesztlehetőséget kapott a McLarentől. Daruvala egyike azon négy versenyzőnek, akiket a patinás istálló kiválasztott idei átfogó tesztprogramjába. Az indiai mellett három IndyCar-menő, Alex Palou, Colton Herta és Pato O’Ward is kipróbálhatta már a gárda 2021-es modelljét, amivel Daniel Ricciardo és Lando Norris kettős győzelmet aratott az Olasz Nagydíjon. A 23 éves Daruvala idén immár harmadik szezonját tölti az F2-ben, az idényzáró Abu Dhabi hétvégét megelőzően pedig az egyéni összetett ötödik helyén tanyázik csupán egy győzelemmel a zsebében, amelyet éppen a legutóbbi monzai hétvége főversenyén aratott.

Korábbi MotoGP-s futamgyőztes ugrik be a sérült Mir helyére Thaiföldön

Joan Mir még az Osztrák Nagydíj első körében bukott hatalmasat és szenvedett bokasérülést, s bár Aragonban megkísérelte a visszatérést, akkor végül a szabadedzések után visszalépett. Azóta a 2020-as világbajnok kihagyta a japán fordulót is, most pedig kiderült, hogy az előttünk álló Thaiföldi Nagydíjon sem láthatjuk a spanyolt a rajtrácson. A helyén azonban nem Kazuki Watanabe vagy Takuya Tsuda fog feltűnni, hanem a MotoGP-ből tavaly év végén távozott Danilo Petrucci.

A több nagydíjon is győztes olaszt már Misanóra is felültette volna motorjára a Suzuki, akkor azonban Petrucci még a MotoAmericára koncentrált. A hétvégén viszont ott véget ért a szezon – Petrucci végül összetett ezüstérmesként zárt Jake Gagne mögött –, így immár nincs akadálya a MotoGP-s vendégszereplésnek. Az olasz köszönetet mondott a Suzukinak lehetőségért, valamint a Ducatinak és jelenlegi csapatának azért, hogy lehetővé teszik számára a beugrást. „Izgatott vagyok, hogy én lehetek az egyik olyan motoros a történelemben, aki MotoGP-motorról egy Dakar-gépre, onnan egy Superbike-masinára, majd egy újabb gyári MotoGP-vasra pattant át!” – foglalta össze a versenyző az elmúlt egy évét a Suzuki közleményében.

petrucci-motoamerica-2-insta

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Carlos Sainz is keményen készül Szingapúrra

Nem aprózta el az edzésmunkát a Szingapúri Nagydíjat megelőzően a Ferrari spanyol pilótája sem. Nemrégiben George Russell tett közzé egy videót arról, milyen megterhelő tréninggel készül a következő futamra, most pedig Sainz mutatott be néhány fotót erről Twitter-oldalán. Mint az ismert ezen a helyszínen általában a szokásosnál is nagyobb igénybevételnek vannak kitéve a pilóták, a pálya karakterisztikájából fakadó kihívások mellett a magas hőmérséklettel és a jelentős páratartalommal is meg kell küzdeniük. Idén ezt a szélsőséges időjárás is tetézheti, miután az előrejelzések alapján zivatarok várhatók a hétvége során.

Quartararo: Régóta nem élvezem a motorozást a versenyeken

Bár továbbra is Fabio Quartararo vezeti a MotoGP világbajnoki összetettjét, sőt a Japán Nagydíjon még növelte is az előnyét, hiszen noha csak nyolcadik lett, két fő üldözője, Aleix Espargaro és Francesco Bagnaia egyaránt nullázott, a francia régóta hangoztatja, hogy komolyan küszködik a Yamahával. A címvédő szerint az időmérőkön folyamatosan a határon kell mennie, a futamokon pedig bolyban haladva képtelenség előzni az M1-essel, főleg a Ducatik ellen.

A Motegiben rendezett futam után is úgy fogalmazott, hogy frusztráló volt a versenye, és azt is elismerte, hogy a fenti nehézségek miatt nem is élvezi a versenyzést: „Régóta nem élvezem a motorozást a versenyeken. Ha nem sikerül az első sorból indulnod, búcsút is inthetsz az esélyeidnek” – idézi Quartararót a Motorsport.com szaklap. Tény, hogy a Sachsenringen aratott győzelme óta a yamahás mindössze egyszer, Ausztriában fért fel a dobogóra, de négy fordulóval a vége előtt így is őrzi a vb-vezetést, 18 ponttal megelőzve ducatis riválisát.

quartararo-motegi-dppi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Onboard: ilyen egy nyirádi verseny egy SuperCarban

Ahogy arról beszámoltunk, Benyó Máté remek formában kezdett a Peugeot 208-cal a nyirádi ralikrosszhétvégén, de végül Kárai Tamás örülhetett. Benyó (megnyert) Q2-jét azonban most megnézhetjük belülről DuEn videóján:

NASCAR: Hatalmas balesetek után Tyler Reddick győzött Texasban

Tovább folytatódott egy hihetetlen sorozat a NASCAR királykategóriájában, miután zsinórban negyedszer nyert olyan pilóta a rájátszásban, akinek már nincs esélye a bajnoki címre. Ezúttal Tyler Reddicknek jött ki a lépés, aki ugyan korábban kvalifikálta magát a playoffba, ám a legjobb 16 között elveszítette esélyét a végső sikerre. Bár a Richard Childress Racing versenyzője a negyedik helyről indulhatott, a futam első felében nem tudott az élmezőnyben maradni, viszont rengeteg váratlan esemény kavarta meg a dolgokat. A fő problémát a defektek okozták, ugyanakkor az első szakasz még viszonylag nyugalomban telt el Kyle Larson sikerét hozva, a folytatás azonban kétszer is ijesztő jeleneteket hozott. A legnagyobb becsapódás Cody Ware nevéhez fűződik, aki a 167. körben ütközött falnak a 4-es kanyarban, majd a pit road irányába csúszott, ahol szintén találkozott a betonnal. Az esetet követően a 26 éves versenyző csak segítséggel szállt ki az autójából, végül a mentő szállította el a bokájában érzett fájdalmak miatt.

Kicsivel később Chase Elliott drámájának lehettek szemtanúi a rajongók, miután a 2020-as bajnok is a falnak csapódott, ezek után pedig kigyulladt az autója, de szerencsére sértetlenül hagyta el a versenygépét. A mozgalmas második etapot végül Ryan Blaney zárta az élen, a folytatást pedig elmosta az eső, így némi szünet következett, de ez csak a vihar előtti csend volt a harmadik szakaszra, ahol a leglátványosabb momentum Denny Hamlin és William Byron csatájához fűződött. Előbbi majdnem a falra kente ellenfelét, de fiatal vetélytársat sem kellett félteni, aki egy sárga zászlós periódus alatt a fűre tette a Joe Gibbs Racing veteránját. A hajrára ezzel együtt ők is a legjobb tízben maradtak, a futamgyőzelemért azonban Joey Logano és a remek stratégiával rendelkező Reddick küzdhettek meg, a csata pedig utóbbi versenyző sikerét hozta.

A Cup Series küzdelmei október 2-án folytatódnak a legendás Talladega Superspeedwayen.

Extreme-E: Büntetés fosztotta meg a győzelemtől a McLarent, a szezonzárón dől el a bajnoki cím

Chilébe látogatott a mögöttünk hagyott hétvégén az Extreme-E mezőnye, ahova úgy érkezett meg a Rosberg X Racing, hogy akár már be is biztosíthatták volna az év végi elsőséget. Ez azonban nem jött össze, műszaki problémák miatt ugyanis Nico Rosberg Johan Kristofferssonnal és Mikaela Ahlin-Kottulinskyvel felálló csapata nem tudott rajthoz állni a döntőben. Ahol pedig egy büntetés döntött az elsőségről: bár a McLaren duója ért célba elsőként, megbüntették őket, így a Lewis Hamilton által alapított X44 párosa, Sebastien Loeb és Cristina Gutierrez diadalmaskodott – és ezzel életben is tartották a bajnoki esélyeiket a november végi szezonzáróra. A chilei hétvége legfontosabb eseményeinek videós összefoglalója az alábbiakban nézhető meg: