DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 9. szerda

„Bocsánatot kérek, elfogadhatatlan a hibám” – Perez

Az időmérőn elkövetett kapitális hibája miatt nem tudott pontot szerezni Monacóban Sergio Perez, és mivel Max Verstappen nyert, így a mexikói vb-hadjárata jelentős pofont kapott: hatalmas hátrányba került csapattársával szemben. Perez a futam után elnézést kért a Red Bulltól.

„Megfizettük az időmérőn elkövetett hibám árát. Ez most nagyon sokba került, és bocsánatot kell kérnem az egész csapattól, mert egy ilyen hiba elfogadhatatlan. Tovább kell lépnem, tanulnom kell belőle, de nem fér bele még egy nullázás a bajnokságban. A futam egy nagy katyvasz volt, forgalomba került, rosszkor jöttem a bokszba az eső megérkezésénél, hibáztam, minden megtörtént. Egy katyvasz volt” – mondta önkritikusan Perez.

f1-monaco-redbull-perez

fotó: dppi

Megérkezett az Extreme-E jövő évi versenynaptára

A harmadik szezonjára készül a különleges versenysorozat, mely a mai napon hivatalosan is bejelentette 2023-as naptárát. A kalendárium szerint az idény március közepe felé indulhat el Szaúd-Arábiában, majd következik Skócia és Szardínia. Ezek a dolgok már biztosak, az utolsó két forduló körül viszont vannak kérdőjelek. Szeptember 16-17 között vagy az Egyesült Államokba vagy pedig Brazíliába látogatnak el, zárásként pedig Chilébe utaznak a résztvevők, de az időpontot egyelőre még homály fedi. Az idei bajnokság november végén Uruguayban zárul.

Vettel: Kimi volt a legtehetségesebb, akivel valaha találkoztam

Sebastian Vettel 2015-től kezdve négy szezonon keresztül volt Kimi Raikkönen csapattársa a Ferrarinál, a versenyzők pedig köztudottan jó kapcsolatot ápoltak egymással a pályán kívül is. A német versenyző most a Beyond the Grid podcastben beszélt arról, hogy szerinte miért is volt igazán kivételes a finnek 2007-es világbajnoka. „Szerintem Kimi valójában a legnagyobb természetes tehetség, akivel valaha is találkoztam, legalábbis a nyers tempót tekintve. Ez nyilvánvalóan megmutatkozik az autóban, de bármilyen más formában is. Ha lenne egy olyan szabály, hogy minden nap autót kell váltani, 10 nap után mindenkit lekörözne, mert ő egy született tehetség, nem kell idő, hogy alkalmazkodjon az autóhoz, ahhoz, amit a versenygép megkövetel. Ha adsz neki egy kormányt, tudja, mit kell vele csinálni. Néha úgy érzi az ember, hogy ez nem fair, először hozzá kell szoknia, és képet kell kapnia a pályáról vagy a körülményekről, de neki ez rögtön sikerül” – mondta Vettel.

Rossi: Kicsit későn hagytam abba, de nem érdekel!

Valentino Rossi egy éve, a 2021-es szezon végén, 26 világbajnoki évad után hagyott fel a motorversenyzéssel és a MotoGP-vel. A pályáktól azonban nem távolodott el, csupán négy kerékre váltott, hiszen GT-autókkal versenyez: idén egy Audival szerepelt a GT World Challenge Europe futamain, jövőre pedig BMW-vel teszi meg ugyanezt – ennek kapcsán pedig pletykaként rebesgetik, hogy jó szereplés esetén a bajorok LMDh-projektjében is részt vehet, megvalósítva a Le Mans-i 24 óráson való szereplésről szőtt álmait.

Mindenesetre felmerült a kérdés a Valenciai GP-n tett látogatása során, hogy nem hiányzik-e neki a MotoGP, ahol két és fél évtizedig szerepelt: „Egyfelől nem, rendben van a dolog. A pályafutásom nagyon hosszú volt és a végéig próbálkoztam. Kicsit későn hagytam abba, de nem érdekel! Vannak persze pillanatok, amikor hiányzik, de ez természetes” – idézi a Crash.net Rossit, aki hozzátette: az autóversenyzés segít neki, hogy ne érezze a motorozás hiányát, hiszen hasonló érzések töltik el a volánnál, mint a nyeregben is, valamint azt is megjegyezte, hogy a versenyek kisebb számát sem bánja.

rossi-motogp

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Schumacher vagy Magnussen ismeri jobban a himnuszokat?

A Haas idei párosa egy játékban vett részt, ahol meg kellett mondaniuk, éppen melyik ország himnuszát hallják. Vajon melyiküknek ment jobban?

 

A Formula-3 legjobb csapatánál folytatja a Williams tehetsége

Zak O’Sullivan a 2022-es esztendő elején csatlakozott a Williams versenyzői akadémiájához, miután előző évben elnyerte a BRDC fiatal pilótáknak kiírt díját. A brit a Formula-3-ban szerepelt idén, ahol a Carlin színeiben két dobogós helyezést és egy pole-t gyűjtött, összetettben pedig a 11. helyen zárt. Jövőre viszont ennél jóval komolyabb eredményeket is célba vehet a 17 éves pilóta, a Williams ugyanis bejelentette, hogy 2023-ban már a Premát fogja erősíteni a reménységük az F3-ban – márpedig a Prema számít az utánpótlás-sorozat legjobb csapatának: idén is megnyerték az istállók pontversenyét (igaz, az egyéni bajnokot az ART adta Victor Martins személyében).

zak-osullivan-prema-f3-williams

Ricciardo elbúcsúzott a McLarentől

44., egyben utolsó mclarenes versenyére készül Daniel Ricciardo, aki jövőre nem is lesz a mezőny tagja. Az ausztrál pilóta két szezon után távozik a McLarentől, ahol legnagyobb sikere egyértelműen a 2021-es monzai győzelme volt. Ricciardo utoljára tett látogatást Wokingban, a csapat központjában, ahol el is búcsúzott mindenkitől.

 

A 10 legjobb onboard Brazíliából

A képre kattintva megtekinthetitek a 10 legjobb fedélzeti kamerás felvételt a Sao Pauló-i Nagydíjról.

Videó: A 2022-es sprintek legjobb pillanatai

Egy videóba gyűjtötte össze az F1 a YouTube-on az imolai, a spielbergi és a Sao Pauló-i sprintek legmlékezetesebb momentumait. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

MiniDrivers: a régi "szép" időket idézte a Red Bull-belharc

Már csak egy verseny van hátra az idei szezonból, a Mercedes pedig végre megszerezte idei első futamgyőzelmét. Nézzük, hogyan látták a Sao Pauló-i GP-t Miniék!

Veszélyben lehet Binotto helye – a McLarentől vagy az Alfa Romeótól érkezhet az utód?

Hiába kezdte jól a 2022-es idényt a Ferrari, a különböző műszaki, stratégiai és vezetői hibák miatt hamar ellógott tőlük a Red Bull, amely év közben a fejlesztések terén is jobbnak bizonyult a vörösöknél. Az eredmények elmaradása okán időről időre felmerül, hogy inoghat a „kispad” Mattia Binotto csapatvezető alatt, s a Scuderia belsős ügyeivel rendre képben lévő újságíró, Leo Turrini szerint most is újra felröppentek az ezzel kapcsolatos pletykák. Turrini ugyanakkor megjegyzi, hogy szerinte hiba lenne Binotto lecserélése, mert ha csak a változtatás kedvéért nyúlnak bele a vezetőség összetételébe, az még önmagában nem garantálja a sikereket.

A bennfentes újságíró az utódok kapcsán úgy fogalmazott, hogy „sok az önjelölt”. A különböző sajtóértesülések több nevet is bedobtak a kalapba: egyfelől Laurent Mekiest említették, aki jelenleg a Ferrari sportigazgatójaként dolgozik, de felmerült a McLarent irányító Andreas Seidl, valamint az Alfa Romeo csapatfőnöke, Frederic Vasseur is a pletykákban. Utóbbi kapcsán ma a Gazzetta dello Sport számolt be arról, hogy januártól Vasseur veheti át a Ferrari irányítását.

binotto-dppi-f1-2022

fotó: DPPI

Megint a Red Bull volt a leggyorsabb a bokszban, de az idei rekordtól elmaradtak – videó

Egyértelműen a Red Bull viszi idén a prímet a bokszban, a Sao Pauló-i Nagydíj már a tizedik alkalom volt a 2022-es szezon során, hogy náluk láthattuk a leggyorsabb kerékcserét. Az energiaitalosok szerelői 2,04 másodperc alatt végeztek Sergio Perez autóján a művelettel – igaz, ez hat századdal elmaradt a McLaren Daniel Ricciardóval bemutatott mexikói 1,98 szekundumos produkciójától, amely a rekordnak számít a jelenlegi 18 colos abroncsokkal. A videóban a három leggyorsabb interlagosi kerékcsere:

Button: A Red Bull saját magát sodorta ebbe a helyzetbe

A hétvégi Sao Pauló-i Nagydíj után az egyik fő beszédtémát a Red Bullon belüli helyzet szolgáltatja, miután Max Verstappen a csapat többszöri kérése ellenére sem adta át a pozícióját a világbajnoki második helyért küzdő Sergio Pereznek. A holland arra utalt már a rádióban, hogy korábban elmondta az okait, hogy miért nem fogja ezt megtenni, később az interjúi során pedig arra utalt, hogy konkrét dolog miatt nem tett szívességet a csapattársának (ami állítólag az idei monacói időmérőhöz kapcsolódik). Az ügyről a Sky F1 Any Driven Monday című podcastjában Jenson Button is kifejtette a véleményét, aki szerint a csapatnak is van felelőssége abban, ami történt:

„Ha ezt már korábban megbeszélték, ahogy azt Max mondja, miért kérték tőle ezt a versenyen? Úgy tűnik, nem beszélték át ezt alaposan a hétvége vagy a futam előtt. És ez a nagyobb probléma: úgy fest, a Red Bull saját magát sodorta ebbe a helyzetbe, ami egyértelműen negatív reklám” – vélekedett a 2009-es világbajnok. „Nagy kár érte, mert tökéletes lezárása lehetett volna a versenynek. A korábbi incidense Lewisszal bárkinek is a hibája volt, nem akarunk olyat látni. De ha az a vége a futamnak, hogy ’hé, Checo, itt van néhány pont, hogy második legyél, és 1-2-ben zárjuk a bajnokságot’, az nagyszerű, de most nem erről a sztoriról beszélünk.”

Button megjegyezte: annak idején Sebastian Vettel is hasonlóan kegyetlen volt a Red Bullnál, ő sem igazán segítette Mark Webbert, miközben az ausztrál olykor megtette ezt a német irányába. A brit expilóta szerint hiába volt domináns éve Verstappennek, elképzelhető, hogy az interlagosi momentum fog leginkább megragadni az emberek emlékezetében.

verstappen-perez-dppi-brazil

fotó: DPPI

Russell öröme, dráma a Red Bullnál: hallgassunk bele a hétvége legjobb F1-es rádiózásaiba

A Formula-1 szokásos válogatása a hétvége legjobb rádióüzeneteiről ezen a linken vagy a képre kattintva meghallgatható!

pf1_32

Norris szerint nem volt esélyük a pontszerzésre

Bár a hétvége bíztatóan indult Lando Norris és a McLaren számára, végül csalódottan távozhattak Brazíliából, miután a wokingiak mindkét pilótája feladni kényszerült a Sao Pauló-i Nagydíjat. Daniel Ricciardo egy ütközés után esett ki, míg Norris egy elektronikai gond miatt állt ki. A brit versenyző szerint egyébként sem volt rendben a tempójuk, így hiába tartózkodott a legjobb tíz között, úgy látja, nem volt reális esélyük a pontszerzők között maradni. „Egyszerűen csak nagyon lassúak voltunk, ilyen egyszerű. Igazából kétlem, hogy a verseny végén pontokat szerezhettünk volna. Talán a 10. helyen végeztünk volna, esetleg, de a futamot sem tudtuk befejezni, szóval kár ezért” – idézte őt a Racefans.

Jövőre szintet lép a Ferrari tehetsége

Idén a Formula-3 pontversenyének harmadik helyén zárt Oliver Bearman, aki a maranellóiak juniorprogramjának tagja, 2023-ban viszont már a Formula-2-ben taposhatja a gázt. A 2005-ben született brit versenyző kategóriát vált, csapatot viszont nem, jövőre is a Prema istállójánál bizonyíthatja rátermettségét a Ferrari közleménye szerint. „Nagyon boldog vagyok, hogy a Premánál maradhatok az F2-ben is. Az F3-as szezon nagyon jól sikerült, és a csapat egész évben segített a fejlődésemben. A következő hetekben a lehető legkeményebben fogok dolgozni a felkészülésemen a Ferrari Driver Academy segítségével. Tudom, hogy 2023 nagy kihívás lesz, de mindannyian nagyon motiváltak vagyunk. Alig várom, hogy pályára léphessek az Abu Dhabiban rendezett teszten, hogy elkezdhessek tapasztalatot gyűjteni a bahreini nyitófutamon való debütálásom előtt” – árulta el Bearman.

Wolff nagyra értékeli Schumachert

Sejtelmesen beszélt Mick Schumacherről a Mercedes csapatfőnöke. Günther Steiner már Brazíliában megerősítette, hogy döntést hoztak Kevin Magnussen csapattársáról, a hírek pedig arról szólnak, hogy már szerdán bejelenthetik Nico Hülkenberg érkezését. Amennyiben ez így lesz, akkor a fiatal versenyzőnek nem maradna hely, ám a pletykák szerint előfordulhat, hogy a német márkánál kaphat lehetőséget tartalékpilótaként. „Nem titkolom, hogy a Schumacher család a Mercedeshez tartozik, és hogy nagyon nagyra értékeljük Micket” – árulta el a Bildnek Wolff a Sao Pauló-i Nagydíjat követően. Mint az ismert Schumacher édesapja 2010-ben a Mercedesnél tért vissza a sportágba, és náluk is fejezte be pályafutását 2012 végén.

Russell először, a Mercedes 11 éve folyamatosan – a brit győzelme számokban

George Russell 24 évesen, 8 hónaposan és 29 naposan aratta első győzelmét a Formula-1-ben, amikor megnyerte a vasárnapi Sao Pauló-i Nagydíjat. A brit pilóta ezzel feltette a koronát idei szezonjára, mely során az eddigi 21 futamból 18 alkalommal a legjobb 5 között végzett, a Brazíliában aratott győzelmével együtt pedig nyolcszor a dobogóra is felállhatott. Érdekesség, hogy Russell számára 81 versenyhétvége kellett ahhoz, hogy megkaparintsa a hőn áhított első sikert, ami megegyezik azzal a futammennyiséggel, amelyre elődjének, Valtteri Bottasnak volt szüksége ugyanehhez a mérföldkőhöz.

A Mercedes számára pedig egy sorozat folytatását jelenti az interlagosi aszfaltcsíkon aratott hatodik diadal, mivel ezzel a német csapat a 2012-es Kínai Nagydíj óta minden évben nyert legalább egy versenyt a száguldó cirkuszban, mely széria ezzel 11 éve tart. Ennek köszönhetően felértek a dobogóra, ugyanis a legtöbb egymást követő évben szerzett futamgyőzelmek konstruktőri rangsorában a Lotus (1960-1970) mellett állnak a harmadik helyen a McLaren (1981-1993) és a Ferrari (1994-2013) mögött. 

Russell csapattársa, Lewis Hamilton pedig ugyanezen rangsor versenyzői első helyéért hajthat Abu Dhabiban, hiszen a brit karrierjének kezdete óta (2007) minden évben legalább egyszer a pódium tetején ünnepelhetett valamelyik verseny végén, azonban erre ebben a szezonban még nem volt alkalma. Bár kilencszer az első háromban végzett Hamilton, de ebből ötször második, négyszer pedig harmadik lett. A 37 éves versenyző tizenhatodik egymást követő szezonjában igyekszik futamot nyerni, jelenleg a rangsort holtversenyben vezeti a sportág másik hétszeres világbajnokával, Michael Schumacherrel, aki 1992 és 2006 között tudott minden évben legalább egyszer elsőként végezni.

Pénzbírságot szabtak ki az Alfa Romeóra egy szokatlan bokszutcai szabálysértés miatt

Már a Sao Pauló-i Nagydíj közben jelezte a versenyirányítás, hogy az Alfa Romeo Racinget mint csapatot fogják vizsgálni a futamot követően egy bokszutcai kihágás miatt. A leintést követően kiderült, hogy az alakulat egyik tagja, aki nem vesz részt a kerékcserék folyamatában, a bokszutcai munkazónába tévedt, s ezzel olyan helyen tartózkodott, amely veszélyes volt a szintén a bokszba érkező Haas autója miatt. A felügyelők meghallgatták az Alfa képviselőjét és több szögből visszanézték az esetet, s végül 1000 eurós bírságot szabtak ki az istállóra a történtek miatt.

alfa-romeo-brazil-f1

Ezt posztolta Russell első F1-es győzelme után

„A családomnak, barátaimnak, csapattársaimnak és mindenkinek, aki velem volt ezen az úton: köszönöm nektek, a szívem mélyéről. Nem tudom szavakba önteni, mennyit jelent a támogatásotok, és mennyire közös erőfeszítés volt eljutni idáig. Ez a győzelem annyira a tiétek, amennyire az enyém. Közösen értük el. Büszke vagyok mindannyiatokra. F1 GYŐZTESEK! EZ AZ!” – írta a vasárnapi ünneplést megörökítő fotók mellé Russell.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

George Russell (@georgerussell63) által megosztott bejegyzés

Miniék sprintje máris megérkezett

A szombati sprintfutam összefoglalója már el is készült a MiniDriverstől, a futam kifigurázása pedig szokás szerint kedden várható.