Hivatalosan is megerősítették, amiről már korábban beszámolhattunk: az abroncsokat illető biztonsági aggályok miatt a pénteki tapasztalatok alapján rendkívüli szabálymódosításra kényszerültek az illetékesek az F1-es Katari Nagydíjon.
A döntés értelmében a versenyen legföljebb 18 körön át lehet használni egy új szett Pirellit, s ha valaki ezt túllépi, azonnali kizárásra juthat. A használt abroncsok esetében a korábbi használat is beleszámít a limitbe. Ez azt is jelenti, hogy mivel a verseny 57 körös lesz, kötelező lesz legalább három kerékcserét teljesíteni – bár mint a közlemény kiemeli, ez nincs előírva, ha a teljes versenytávot teljesíti a mezőny, a 18 körös szabály ezt is jelenti.
A közlemény arra is kitér, hogy a pénteki problémákat követően a sprintet szerették volna arra használni, hogy felmérjék az abroncsok biztonsági állapotát, ám a három safety car-fázis ezt nem tette lehetővé, így kénytelenek voltak a korábbi adatokra hagyatkozni.
Annak ellenére viszont, hogy szombat este csak tizenegynéhány kört teljesítettek versenytempóban, egyes abroncsokon már megkezdődött a leválás folyamata, melyet a legvalószínűbb feltételezés szerint a gumi és az 50 mm-es „piramis” kerékvetők nagy frekvenciájú érintkezése okoz.
Az ügyről szóló tegnapi cikkünk itt, a Pirelli reakciója itt, a versenyzők véleményeit összegző írásunk pedig itt olvasható.