DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő

A nap cukisága: Kelly Piquet kislánya zavarta meg szimulátorozás közben Verstappent – videó

Szimulátorversenyzéssel üti el az időt a többhetes F1-es szünetben Max Verstappen, szerda este azonban nem tudta mindezt zavartalanul megtenni. Ugyanis mint az a közösségi médiában terjedő videón látszik, párja, Kelly Piquet Danyiil Kvjattal közös kislánya, Penelope többször is megpróbálta magára irányítani a számítógép helyett a Red Bull-pilóta figyelmét. Verstappen később ott is hagyta a streamet, hogy inkább a kislánnyal játsszon.

@formula1b He is such a girl dad, and YES I know he isn’t her biological dad! But the way Max treats her is wonderful. #f1 #formula1 #formule1 #f1edit #maxverstappen #verstappen #supermax #maxverstappenedit #f1wags #kellypiquet original sound

 

Nem ez volt egyébként az egyetlen „malőr” a holland számára, a verseny előtti pillanatokban ugyanis a monitor kábelét sikerült kihúznia a kétszeres F1-es világbajnoknak:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Team Redline (@teamredlinesim) által megosztott bejegyzés

Kimi Raikkönen lenne a megoldás a fehérorosz belpolitikai válságra?

Az egy dolog, hogy Mugellóban visszatértek az F1-es lelátókra a rajongók, és velük együk az utóbbi évek talán leghíresebb transzparense is, amely arra utal, hogy a szurkolói elnökként szeretnék látni Kimi Raikkönent. Ez az üzenet azonban egy jóval váratlanabb helyen is feltűnt az elmúlt napokban: Fehéroroszországban, ahol a lakosság hetek óta az utcán tüntet az egyre több jel szerint elcsalt választások miatt - a fotót egy követő osztotta meg az F1 hivatalos Twitter-profilja által megosztott "Kimi for President" kép alatt.

A megmozdulások szimbóluma a tradicionális fehérorosz zászló piros-fehér színe, amihez illeszkedik egy a háttérben látható, korábbi szponzorlogót tartalmazó piros F1-es sapka is, de a legérdekesebb, hogy egy Raikkönent elnöknek követelő tábla is feltűnik a tömegben. "Mert ő tudja, hogy mit csinál" - olvasható alatta a 2012-es Abu Dhabi Nagydíjat megidéző indoklás.

A finn versenyző egyelőre nem nyilatkozott annak kapcsán, hogy eleget téve a "nép" kérésének szándékában áll-e elindulni a következő fehérorosz választásokon.

 

 

„A fűnyíróversenyeink is segítettek” – egy emberként örültek „játszópajtásai” Albon első pódiumának

Alexander Albon első F1-es dobogóját szerezte a vasárnapi Toszkán Nagydíjon, három kortársa, akikkel a koronavírus-járvány idején remekül szórakoztak a szimulátoros-virtuális világban – azaz Charles Leclerc, Lando Norris és George Russell – pedig egyaránt gratuláltak neki ehhez a közösségi médiában.

Leclerc: „Nagyon örülök Alexeee Aleeebonónak! A karantén alatti fűnyíró- és kamionversenyeink egyértelműen segítettek ebben a dobogóban!”

Norris: „Annyira örülök Alex Albonnak! Rohadtul itt volt már az ideje!” #hős

Russell: „Nagyszerű ott látni Alexet, ahova tartozik. Csak idő kérdése volt mindig is!”

Három a thai-brit igazság, harmadik alkalomra összejött a dobogó Albonnak

Türelmesnek kellett lennie a Red Bullnál tavaly ősszel előléptetett Alex Albonnak, aki Mugellóban került harmadik alkalommal a dobogó közelébe. Felállni viszont most először tudott rá, ugyanis kétszer Lewis Hamilton fosztotta meg ettől a lehetőségtől. Az F1 egy rövid videóval idézte fel a három szituációt.

Visszanézhető az AFM szeptemberi adása

A Spíler TV-n sugárzott adás tartalmából:

- Gyászban a magyar autósport: a Miskolc Ralin elhunyt Tóth Zsolt.

- Bemutatkozik az új magyar versenycsapat, a Révész Truck Racing Team.

- A Slovakia Ringen folytatódott a gyorsasági bajnokság.

- Párhuzamosan versenyez raliban és ralikrosszban Csucsu.

- Magyar bajnoki forduló Máriapócson.

- Lewis Hamilton találkozása világbajnoki autóival.

Rettegés, fintorgás, nyalakodás és persze sok-sok nevetés: „Mi van a dobozban?” játékkal szórakoztak a McLaren pilótái

A wokingiak pilótái, Carlos Sainz és Lando Norris kipróbálták a népszerű játékot: aki ismeri ezt a műfajt, tudja, hogy olykor igen undorító dolgok, esetleg élő állatok is bekerülhetnek a repertoárba, és szemmel láthatóan Norrisék is ettől tartották. Itt a legdurvább viszont csupán egy nyers hal volt – addig is viszont igencsak jól szórakoztak egymáson a fiatal versenyzők:

 

Tassit félperces büntetéssel sújtották a második verseny után (videó!)

A zolderi nyitány első futamán WTCR-es karrierje első dobogós helyezését szerző Tassi Attila több incidensben is érintett volt a második viadal során. A rajtnál Thed Björkkel és egy gumibálával ért össze, amely miatt visszaesett a mezőny végére, ahol pedig Jack Young Renault Megane-ját találta el hátulról, aminek köszönhetően utóbbi a sóderágyban találta magát. Ez utóbbi megmozdulásért a felügyelők végül elmeszelték a Münnich Honda pilótáját: utólag 30 másodperces hozzáírtak az idejéhez, így a 16. helyett a 20. hely lett az övé – igaz, előbbi sem ért pontot. Egyébként nemcsak Tassit, hanem csapattársát, Tiago Monteirót is elmeszelték hasonló esetért, a portugál viszont csak 10 másodperces szankciót kapott. Tassi és Young ütközése 1:18-nál látható az alábbi videóban:

 

Női győzelem a TCR Europe-ban, Nagy Dániel a dobogón

Nemcsak a WTCR, hanem a TCR Európa-kupa is Zolderben versenyzett a hétvégén, s a vasárnapi második futamon a széria történetében először női győztest ünnepelhettek Michelle Halder sikere révén. A mezőny egyetlen magyar tagja, a BRC Hyundait erősítő Nagy Dániel eközben szombaton egy tizedik helyet szerzett, vasárnap viszont begyűjtötte idei első dobogós helyezését, miután harmadikként ért célba. Dani ezzel két forduló után az ötödik helyen áll a tabellán, hátránya 47 pont az éllovas Daniel Llyod mögött.

tcr-zolder-dobogo

Videó: Így bemutatózott Mick Schumacher édesapja 2004-es Ferrarijával

A maranellóiak 1000. F1-es nagydíja körüli ünnepség része volt, hogy legeredményesebb versenyzőjük, a velük öt vb-címet szerző Michael Schumacher egyik legdominánsabb autójával, a 2004-es Ferrarival tehetett meg néhány kör a német legenda Formula-2-ben vitézkedő fia a mugellói vasárnapon, tette mindezt az édesapja legendás csillagos-vörös sisakjára hajazó bukóban – a Ferrari- és Schumacher-rajongók garantáltan libabőrözni fognak az alábbi videóktól:

 

Összesen 12 versenyzőt figyelmeztettek az újraindításnál történt tömegbaleset miatt

Kevin Magnussen, Nicholas Latifi, Antonio Giovinazzi és Carlos Sainz csattant össze a Toszkán Nagydíj első biztonsági autós fázisát követő újraindításánál. Közülük előbbi kettőt, valamint Danyiil Kvjatot rendelte magához a felügyelőség az incidens tisztázása érdekében. Végül többórás várakozás és a videofelvételek megtekintése után az az ítélet született, hogy összesen 12 pilótát – név szerint az említett ötös mellett még Alexander Albont, Lance Strollt, Daniel Ricciardót, Sergio Perezt, Lando Norrist, Esteban Ocont és George Russellt – részesítettek figyelmeztetésben a történtek miatt.

A felügyelők az indoklásban kiemelték: senki sem volt elsődlegesen hibáztatható a tömegbalesetért, amelyben szerepet játszott a célvonal utolsó kanyartól való távolsága is, s amelynek fő kiváltó oka az volt, hogy többen kiszámíthatatlanul használták a gáz- és fékpedált annak reményében, hogy előnyhöz juthatnak az újraindítás során.

f1-crash-mugello-dppi

Lemaradtál a mugellói őrületről? Mutatjuk a lényeget!

Megérkezett az első F1-es Toszkán Nagydíj hivatalos összefoglalója, amelyet átkattintás után lehet megtekinteni:

 

Zúzás a rajtnál és az újraindításnál: videókon a mugellói tömegbalesetek

Az első rajtnál és az újraindításnál is több autó összeütközött az F1-es Toszkán Nagydíjon: kiesett már Max Verstappen, Pierre Gasly, Carlos Sainz, Antonio Giovinazzi és Kevin Magnussen is. Mutatjuk mindezt mozgóképen:

Hyundai-főnök: Ha nem akarják, hogy itt legyünk, nem fogunk zavarni!

Még csak az első hétvége zajlik a WTCR 2020-as idényében, máris előjöttek a kritikus hangok részben a BoP, részben az új ECU-szabályok kapcsán a Hyundai részéről. Az előző két idényben bajnokságot nyerő koreai márka pocsékul teljesít Zolderben, az időmérőn csupán Michelisz Norbert jutott túl a Q1-en közülük.

Andrea Adamo, a Hyundai motorsportfőnöke a TouringCarTimes.com szaklapnak adott interjújában kifakadt, hogy több márka – név szerint az Audi, az Alfa Romeo és a Renault – mentesült a Magneti Marelli standard vezérlő-elektronikájának használata alól némi ballasztsúly fejében, miután azzal érveltek, hogy nem volt idejük integrálni a rendszert az autójukba. Adamo szerint nem fair, hogy nem egyformán vonatkoznak mindenkire a szabályok, ahogy az sem tetszik neki, hogy a Hyundaiok motorteljesítményét 97,5-ről 95 százalékra csökkentették a legújabb BoP-táblázatban.

„Ennek megfelelően teljesítjük a szezont, de a versenyzők nem boldogok, ez egyértelmű” – mondta Adamo, majd a jövőre rátérve a távozás lehetőségét is megpendítette: „Ha nem akarják, hogy itt legyen a Hyundai, mert tavaly jó munkát végeztünk és nyertünk, akkor nincs probléma, nem fogunk tovább zavarni!”

hyundai-wtcr-zolder

Elsőkörös dráma után Oscar Piastri a Formula-3 idei bajnoka

Úgy vágott neki a Formula-3 mezőnye a vasárnap délelőtti futamnak Mugellóban, hogy hárman voltak még esélyesek a bajnoki címre, hiszen ez volt a sorozat szezonzárója - hármójuk közül azonban Theo Pourchaire azért csak a surranópályán jöhetett volna be az élre, az igazi esélyes az ötödik helyről rajtoló Logan Sargeant, valamint a tizenegyedik pozícióból induló Oscar Piastri volt. Sokáig azonban nem kellett várnunk arra, hogy drámát lássunk: a bajnoki címre így talán fő esélyesként pályázó Sargeant ugyanis már az első körben bajba került, satuba fogták többen is és kicsúszott a kavicságyba - így ki is esett a versenyből.

Piastri feljött a hetedik helyre, Pourchaire a nyolcadikra, de innentől Piastrinak kilencpontos fórja volt riválisával szemben, vagyis neki igazából csak be kellett jönnie a célba ahhoz, hogy bajnok legyen. A baleset után biztonsági autós fázis következett, az újraindítást viszont Piastri elrontotta, visszaesett a kilencedik helyre, Pourchaire pedig már a hatodik volt az első körben, így mégis beindulhattak a számolgatások, hogy mi is kell neki ahhoz, hogy ő legyen a bajnok...

Piastrit aztán hamarosan megelőzte a mezőnyben leggyorsabbnak bizonyuló csapatársa, Frederik Vesti, miközben Pourchaire előbb saját csapattársát, majd Enzp Fittipaldit is lenyomta, feljött a negyedik helyre - ráadásul másik csapattársa ment előtte harmadikként, a futam felénél már tetőre hágtak az izgalmak. Fernandez aztán el is engedte Pourchaire-t, de közben Piastri is előzött egyet, így egyetlen pont volt a virtuális előnye - az utolsó körökre az maradt a kérdés, hogy Pourchaire megelőzi-e a második helyen, másfél másodperccel előtte haladó Beckmannt.

Ez viszont nem sikerült, így teljesen mindegy volt, hogy Piastri mit csinál hátrébb: Vesti azért még elengedte, sőt,  Piastri az utolsó körben, az utolsó métereken Fernandezt is megelőzte, így a Prema ausztrál pilótája megszerezte a Formula-3 2020-as bajnoki címét Pourchaire, valamint Sargeant előtt. A futamot egyébként óriási előnnyel, domináns teljesítménnyel a pole-ból rajtoló Red Bull-fiatal, Liam Lawson nyerte meg.

piastri

fotó: dppi

Öt év szünet után, oválpályán tér vissza a versenyzéshez Mark Webber

A kilencszeres F1-es futamgyőztes és 2015-ös WEC-bajnok Mark Webber 2016 végén visszavonult a versenyzéstől, most azonban kiderült, az ausztrál öt év kihagyás után 2021-ben egy újan alakuló versenysorozatban visszatér a pályákra. Webbert egy amerikai kezdeményezés, a Superstar Racing Experience tudta magához édesgetni, amely a jövő év nyarától kezdődően rövid oválokon fog megmérettetéseket rendezni: a terv szerint az első szezon hat versenyt és 12 fős mezőnyt tartalmaz majd. 

A szervezők pedig - ahogy a sorozat neve is sugallja - tényleg nem a zöldfülű újoncokra, hanem a szupersztárokra koncentráltak a mezőny összeállításakor, hiszen a 44 esztendős Webber mellett az IndyCar és a NASCAR olyan rutinos alakjai iratkoztak már fel a résztvevők közé, mint Helio Castroneves, Tony Kanaan, Tony Stewart, Paul Tracy és a már 65 éves afroamerikai versenyző, Willy T. Ribbs.

De jó látni: végre rajongók lézengenek a lelátón Mugellóban és Misanóban!

Egyelőre nagyon limitált számban, de a post-covid érában ezen a hétvégén lehetett először nézőtéri jegyet vásárolni a Formula-1 és a MotoGP versenyhétvégéjére is. Két szomszédos pálya, az egymástól 105 kilométerre lévő Mugello és Misano vállalkozott elsőként erre, méghozzá azon az észak-olaszországi területen, amely tavasszal még a járvány fő európai gócpontjának számított. Ha valami, hát ez tényleg szép szimbóluma annak, hogy az élet lassacskán igyekszik visszamozdulni a régi kerékvágás felé.

Jelenleg még tényleg kiváltságnak számít, ha valaki bejuthatott az F1 vagy a MotoGP lelátójára, ráadásul a maszkot, a lázmérőpisztolyt és a távolságtartásra figyelmeztető táblákat a pálya területén sem kerülhetik el, de mégis melengető látvány, ahogy a nézők és a versenyzők egymásnak örülnek ezen a hétvégén azok után, hogy ilyen régóta nem látták egymást.

Itt egy videó a nézők megváltozott pálya körüli életéről Misanóból, néhány fotó Mugellóból, és egy rövid mozgókép arról, ahogy az F2 főfutamát megnyerő Nyikita Mazepin boldogan felfigyel a lelátó talán egyetlen orosz zászlójára.

 

 

Eht3BipXsAY3iLn

EhuS2K5X0AE_Tue

Ehn_k_QWkAEl1JR

Ne maradj le semmiről: itt a motorsporttól hemzsegő vasárnapi program

Rengeteg mindent nézhetünk ma, íme a menetrend:

09:20 - 09:40 MotoGP, Warm up 

10:05 MotoE, Futam (tv: Aréna4, élő)

10:30 WTCR, 1. futam (tv: Eurosport 1 és Sport1, élő)

10:30Formula-3, 2. futam (tv: M4 Sport, élő)

10:45 - 11:05 DTM, 2. időmérő 

11:00 Moto3, Futam (tv: Aréna4, élő)

11:55 Formula-2, 2. futam (tv: M4 Sport, élő)

12:20 Moto2, Futam (tv: Aréna4, élő)

13:30 DTM, 2. futam 

14:00 MotoGP, Futam (tv: Aréna4, élő)

14:15 WTCR, 2. futam (tv: Eurosport 2 és Sport1, élő)

15:10 Formula-1, Futam (tv: M4 Sport, élő)

15:20 TCR Europe, 2. futam 

16:15 - 16:45 IndyCar, 2. időmérő 

18:55 IndyCar, 2. futam

namiez

fotó: dppi

Hogyan próbálhatják ki a fordított rajtrácsot – és hogyan ne tegyék?!

Milyen is lenne az ismét felmerülő fordított rajtrács? Hogyan lehetne megoldani és hogyan ne próbálják ki semmiképpen? Erről is beszélgettünk a Formula Podcastben - a kérdéses rész 02:16-tól hallható! Ha beszélgetni szeretnétek a podcastről, vagy akár konkrétan erről az adásról, akkor azt a Formula Podcast Facebook-csoportban megtehetitek!

 

 

 

Hamilton csak a Mercedesszel több pole-t szerzett, mint Schumacher az egész karrierjében

Nem is az a legfélelmetesebb, hogy a brit már 95. rajtelsőségét szerezte mugellói szombati sikerével, hanem hogy ez már a Mercedes színeiben is a 69. volt számára, azaz jelenlegi csapatával 2013 óta több pole-t szerinzett, mint a pole-örökranglista második helyén 68-cal álló Michael Schumacher...

Az alábbi videóban megnézhetjük, hogyan érte ezt el Mugellóban - nem is rossz ahhoz képest, hogy elmondása szerint rendesen küszködött a pálya határainak kiismerésével.

Giovinazzi kenterbe veri Raikkönent az olasz kajákkal – kivéve, ha fagyiról van szó

Nem kicsit lejtett Antonio Giovinazzi felé a pálya a játékban, amelyben az Alfa Romeo pilótáinak olasz ételeket kellett felismerniük. Nem elég, hogy Giovinazzi nemzeti ételeiről van szó, a pilóta kedvtelésből maga is szívesen főz, így gondolkodás nélkül dobálta egymás után az olasz megnevezéseket, miközben Kimi Raikkönen csak a kenyérig és a paradicsomig jutott. A fagyit azért a finn is felismerte, abban pedig egyetértett a két versenyző, hogy az ananászos pizza nem minősül pizzának. A héten egyébként kiderült, hogy a világ egyik legnagyobb vitájában ebbe a táborba tartozik Nicholas Latifi is.

WTCR: Michelisz 12. a szenvedő Hyundaijal, a Zengő a sor végén

Megkezdődött a WTCR idei szezonja a belgiumi Zolderben, ahol az Audi és a Lynk&Co uralma alá hajtotta a mezőnyt. A vasárnapi két futam sorrendjét meghatározó időmérő edzésen az audis Nathanael Berthon szerezte meg a pole-pozíciót, mellőle Yann Ehrlacher indulhat a második helyről. A második sort két újonc, Gilles Magnus és Santiago Urrutia szerezte meg. Tassi Attila a top tízbe jutva a hetedik helyen végzett.

A tavalyi teljesítményét figyelembe véve a Hyundai idén -2,5%-os teljesítménykorlátozást kapott, ami meglátszott a dél-koreai autók teljesítményén. A címvédő Michelisz Norbert a márka legjobbjaként a 12. pozícióban zárt.

A három autósra bővült Zengő Motorsport egyelőre még csak ismerkedik az új Cuprákkal, amiket két nappal ezelőtt kaptak kézhez. Ez meglátszik a csapat három pilótájának időeredményein: Mikel Azcona a 21., Boldizs bence a 22., Kismarty-Lechner Gábor a 22. pozícióból várja a holnapi rajtot.

 

Az időmérő végeredménye:

Q3 Versenyző Autó Idő Hátrány
1 N.Berthon Audi 1:35.486  
2 Yann Ehrlacher Lynk & Co 1:35.517 0.031
3 Gilles Magnus Audi 1:35.527 0.041
4 Santiago Urrutia Lynk & Co 1:35.880 0.394
5 Yvan Muller Lynk & Co 1:36.069 0.583
Q2        
6 Tom Coronel Audi 1:35.907 0.427
7 Attila Tassi Honda 1:35.941 0.461
8 Thed Björk Lynk & Co 1:35.993 0.513
9 Jean-Karl Vernay Alfa Romeo 1:36.065 0.585
10 Néstor Girolami Honda 1:36.119 0.639
11 E.Guerrieri Honda 1:36.301 0.821
12 N.Michelisz Hyundai 1:36.606 1.126
Q1        
13 Dylan O'Keeffe Renault 1:36.877 1.050
14 Nicky Catsburg Hyundai 1:37.025 1.198
15 G.Tarquini Hyundai 1:37.054 1.227
16 Jack Young Renault 1:37.062 1.235
17 Luca Engstler Hyundai 1:37.172 1.345
18 Tiago Monteiro Honda 1:37.192 1.365
19 Bence Boldizs Cupra 1:37.353 1.526
20 Mikel Azcona Cupra 1:37.410 1.583
G.K.-Lechner Cupra    
Luca Filippi Alfa Romeo    

 

michelisz-20201

Fotó: DPPI