„A kib*szott bokszba bevezető körön történt!” – Steiner Schumacher 700 ezer dolláros autótöréséről
https://formula.hu/parc-ferme/35244
Rövidesen megjelenik a Haas Formula-1-es csapatfőnökének, Günther Steinernek az új könyve, amely angolul a Surviving to Drive (szabad fordításban: Túlélni a vezetésért) címet viseli, utalva és játszva a Netflix dokumentumfilm-sorozatának címével. Ebben a 2022-es évad nehézségeit és örömeit részletezi a tőle megszokott stílusban Steiner, aki a The Times szemléje szerint igencsak kifakadva írt Mick Schumacher suzukai szabadedzés végén történt autótöréséről:
„A kib*szott bokszba bevezető körön történt! A bevezető körön! Persze, nagyon vizes volt a pálya, de senki más nem írt le úgy autót, hogy visszafelé tartott a bokszba. Öt perc után elveszítettünk egy autót, most pedig egy újat kell építenünk. Nem lehet olyan versenyzőm, akinél nem vagyok biztos benne, hogy biztonságosan körbe tudja vinni az autót egy lassú körön. Ez egyszerűen kib*szott nevetséges. Hány embert tudnánk foglalkoztatni 700 ezer dollárból? És most elő kell kerítenem ezt a pénzt” – írta Steiner. A Haas-vezér szerint egyébként összesen 2 millió dollárba kerültek a csapatnak tavaly Schumacher balesetei, ez is közrejátszott abban, hogy az idény végén nem volt maradása az amerikai istállónál a németnek.

fotó: DPPI
Kerek, és minden pilótának egy lesz belőle a Hungaroringen - mi az?
https://formula.hu/parc-ferme/15265
Közepes keverékű gumiszett! A Pirelli közzétette, hogy a csapatok és versenyzők milyen összeállításban választották ki maguknak a 13 lehetséges gumiszettet a Magyar Nagydíj hétvégéjére, és egyértelműen látszik, hogy a fehér oldalfalú közepesből mindenki csak azért kért egyet, mert kötelező. Ahogy az minden pályán trendnek számít, a leglágyabb keverék bizonyul a legnépszerűbbnek - a Haas párosa az, akiknek leginkább a kemény felé tolódik a választása.

Mi a közös a kutyában, az esernyőben és a kedvenc szendvicsedben?
https://formula.hu/parc-ferme/15264
Az, hogy a szabályzat szerint egyiket se szabad a nézőknek bevinniük a Hungaroring területére a Magyar Nagydíj hétvégéjén. A jegyeket árusító Ostermann Kft. tette közzé a tiltott elemek listáját, miután rengeteg kérdést kaptak a látogatóktól ezzel kapcsolatban. Tartsátok észben ezeket!

Adta magát a helyzet: Alonsót beültették Bottas és Raikkönen közé
https://formula.hu/parc-ferme/15262
A 2015-ös interlagosi időmérőn műszaki hiba miatt kieső, és a pálya szélén napozni kezdő Fernando Alonsót számtalan képre rámaszkírozták már, de annál jobban még egyetlen helyre sem illett, mint a Lewis Hamilton által megváratkoztatott, unottan oldalra bámuló Valtteri Bottas és Kimi Raikkönen közé a Brit Nagydíj sajtótájékoztatójának kezdete előtt.

Stroll már megint tesztelt, de most nem annyira titokban
https://formula.hu/parc-ferme/15263
Ezen a héten kedden és szerdán a Pirelli gumitesztet tart a silverstone-i pályán, ezúttal a Haas és a Williams segédlete mellett. Idén egyébként minden csapat részt vesz legalább egy napon ezeken a zárt kapu mögött zajló teszteken, ahol a Pirelli a 2018-as abroncstípusokat igyekszik kikísérletezni az idei autók használatával. Kedden a Haasnál Antonio Giovinazzi, a Williamsnél pedig Lance Stroll volt munkában, akik együttesen 225 környi tapasztalatot gyűjtöttek a gumicég számára.

Amikor Hamilton egy női mellet dedikál
https://formula.hu/parc-ferme/15261
A Brit Nagydíj megnyerését és a kötelező sajtómegjelenéseit követően Lewis Hamilton még órákat töltött el hazai szurkolói körében. Ezt foglalja össze az alábbi videó, amelynek végén az egyik hölgy igencsak szokatlan helyre kér autogrammot a brittől, aki viszont hezitálás nélkül eleget tesz ennek az óhajnak!
Óha, Sebastien Ogier a Red Bull F1-es autóját tesztelte
https://formula.hu/parc-ferme/15260
A Red Bull egyébként is hagyományosan szeret lehetőséget adnia a Szebasztiánoknak (Vettel, Buemi, Bourdais, sőt, majdnem Loeb is versenyzett már náluk), nemrég pedig a WRC négyszeres bajnokát, Sebastien Ogier-t is beültették egy teszt erejéig. A francia a spielbergi pályán vezette a csapat 2011-es, bajnoki címet nyert autóját, az RB7-est David Coulthard mentorálása mellett, az alábbi videóban pedig tapasztalatairól beszél.
Szavazz: Mi legyen a Force India új neve?
https://formula.hu/parc-ferme/15259
Rövidesen átkeresztelik a Force Indiát, Vijay Mallya csapatfőnök – aki az istálló nevében is eltávolodik szülőhazájától, ahova bírósági ügye miatt nem teheti be a lábát – pedig nemrég a lehetőségeket is felsorolta. Neked melyik tetszik a legjobban?
Menj Toro Rosso-órával a Magyar Nagydíjra!
https://formula.hu/parc-ferme/15255
Az Autósport és Formula Magazin júliusi számával nem akármilyen nyereményekre pályázhatnak olvasóink. Egy a Toro Rosso nevével fémjelzett Casio Edifice karórát, valamint az F1-es Magyar Nagydíjra szóló két hétvégi belépőjegyet sorsolunk ki azok között, akik regisztrálják újságvásárlásukat vagy előfizetésüket honlapunkon. Ehhez ezt az aloldalt kell felkeresni, ahol a játék részletei is megtalálhatók.

DTM-es ász és orosz fiatal teszteli a Force Indiát Magyarországon
https://formula.hu/parc-ferme/15258
A csapat bejelentette, kik vezetik autóját a kétnapos hungaroringi teszten: egyikük az F3-ban szereplő orosz Nikita Mazepin, aki évek óta a csapat keretének tagja, habár még csak 18 éves, a másik izgalmasabb kiválasztott pedig a DTM-ben szereplő, pontverseny második helyén álló Lucas Auer. Őt szponzorazonosság segítette a teszthez: Mercedese a német szériában ugyanabban a rózsaszínben pompázik, mint a Force Indiák. Neves nagybátyja, Gerhard Berger szerint Auer hamarosan a Formula-1-ben köthet ki, ennek első lépése lehet az augusztusi teszt.
A pilóták nem vezetnek egész nap, kedden és szerdán is egymás váltják délben.

Pierre Gasly szó szerint berobbant a Formula-E-be: a célvonalon csapódott a falba
https://formula.hu/parc-ferme/15256
A WEC miatt távol lévő Sebastien Buemi helyére ugrott be a Red Bull francia reménysége a Formula-E címvédő csapatához, a Renault-e.damshez, New Yorkban pedig a visszafogottabb első futamot követően a másodikon már végig erős pontszerző helyen haladt. A leintéshez közeledve a Mahindra párosát is utolérte, és Nick Heidfeldet a dobogóért támadta. Kívülről sikerült is a német elé kerülnie az utolsó kanyarban, elfordulni azonban már nem tudott, így méterekkel a kockás zászló előtt csapódott neki a falnak. A befutó így is szoros lett a két pilóta között, Heidfeld 36 ezreddel érte el előbb a célvonalat Gaslynál.
Crazy finish as @PierreGASLY catches the Mahindra team-mates at the flag (and the wall) #NYCePrix pic.twitter.com/mIfIrKAhhg
— FIA Formula E (@FIAformulaE) July 16, 2017
Csuklósérüléssel esett ki az élről a Selyemút Ralin Sebastien Loeb
https://formula.hu/parc-ferme/15257
A kilencszeres világbajnok ralilegenda, aki a Peugeot-val a ralikrossz-vb-n és tereprali versenyeken szerepel, egyórás előnnyel első győzelme felé robogott utóbbi szakágban az ázsiai Selyemút Rali kínai szakaszán, mikor egy víznyelőbe hajtott, és összetörte a DKR Maxit. Loeb és navigátora, Daniel Elena másfél órán át javították az autót, és további 80 kilométert tettek meg.
A csapat szervizkamionja visszajuttatta a sérült autót a táborba, az orvosi vizsgálat azonban súlyos csuklóficamot állapított meg, amely lehetetlenné teszi a hatékony vezetést. Loeb 2017-es versenye így véget ért.
A Peugeot így is vezet, Cyril Despres került az élre, míg Stephane Peterhansel a 11. helyen jár korábbi bukása után. Ők a korábbi Peugeot-t vezetik, miután az újat egyedül Loeb kapta meg.


Nincs másik két csapattárs, akik ilyen jól el tudnak hülyülni egymással a verseny után
https://formula.hu/parc-ferme/15254
Sőt, azt is nehéz elképzelni, hogy csapattársak egyáltalán ugyanabban a járműben hagyják el a pályát, ám Daniel Ricciardo és Max Verstappen kétszer is közös bejelentkezést tettek a Brit Nagydíj után, amelyben nem csak visszatekintettek a versenyükre, de még ugratták is egymást gazdagon. Már csak nézni is élmény (Ricciardo bandzsalítását ne hagyjátok ki!), de kiemelünk néhány beszólást:
Verstappen: Akarod te kezdeni? Úgyis szeretsz beszélni.
***
Verstappen: Negyedik lettem, nagyon elégedett vagyok.
Ricciardo: Neked is volt ma Hammertime?
Verstappen: Nem, Verstappen-time volt!
***
Verstappen: Élveztem a csatát Sebbel, dodzsemeztünk egy kicsit, ami azt hiszem, Németországban is népszerű.
Ricciardo: Szerinted Seb jövőre meg fog hívni téged a születésnapjára?
Verstappen: Nem hiszem! De nem gond, utána majd találkozunk a szaunában.
***
Ricciardo: Úgy vélem, Budapesten esélyünk lehet a kettős dobogóra is.
Verstappen: Cipőzéssel!
A Red Bull megmondja: Miért nem jár napszemüveg Vettelnek is?
https://formula.hu/parc-ferme/15253
A Red Bull vicces Twitter-oldala, a Red Bull Spy a Brit Nagydíj után is előszedte a hétvége legfélreérthetőbb képeit, és saját értelmezésében próbálta elmagyarázni, mi is történhet rajtuk.

Te nem kapsz napszemüveget. Napszemüveget csak azok a versenyzők kapnak, akik az első sorból indulnak.

Igen, a Copse kanyar idén már padlógázos. Ijesztő.

Sebet és Kimit elvakította az a csillogó fény, ami Lewis mögött ragyog.

Noha már többször megpróbálták betiltani, még mindig a motorhome-ok közötti gördeszkázás tartja őrületben az F1-es paddockot.

Vijay most kapta meg a számlát a 2017-es Mercedes-motorokért.

Ehhez a felirathoz pedig nem kell fordítás!
A sablonszöveg mögött: ez jár valójában a versenyzők fejében
https://formula.hu/parc-ferme/15252
A Formula-E-ben remeklő Felix Rosenqvist osztotta meg ezt az ismeretlen forrásból származó szöveget, amely viccesen írja le, mi járhat egy versenycsapat tagjainak fejében egy-egy sikeres, közepes és szörnyű teljesítményt követően:
A versenyző gondolatai az ellenfele időmérős helyezéséről:
pole - Ez a srác gokartban mindig rosszabb volt nálam, most is csak az őrületesen jó autója segíti.
10. hely - Ilyen erős csapattal sokkal jobban kellene szerepelnie. Micsoda pancser!
20. hely - Nem is tudtam, hogy ez a srác is ebben a bajnokságban versenyez.
A versenyző gondolatai a saját időmérős helyezéséről:
pole - Én vagyok az új Ayrton Senna, és valószínűleg jelenleg a világ legfontosabb embere is.
10. hely - Szétgürcölöm magam, de ez a rohadt autó így is csak a 10. helyre képes.
20. hely - Ezzel a szemeteszsákkal engem már nem fogtok látni a következő versenyen. (Amint kiugrik az autóból, első dolga kiírni egy kifogást a közösségi oldalára.)
A mérnök gondolatai a saját versenyzőjének időmérős helyezéséről:
pole - Az autó legmegbízhatatlanabb eleme, vagyis a versenyző semmit nem baltázott el, és kihozta a technikában lévő potenciált. Helyes.
10. hely - Az autó nagyon jó, de ez a majom képtelen működésre fogni az új gumikat.
20. hely - (Kávézgat, közben korai repülőjegyet foglal hazafelé vasárnapra. Üzen a feleségének: „Hamarosan véget ér egy újabb hosszú hétvége...”)
What ACTUALLY goes on inside the head of drivers and engineers during race weekends pic.twitter.com/Mpuo5zh2Rf
— Felix Rosenqvist (@FRosenqvist) July 8, 2017
Martin Brundle-t a hányinger kerülgette a Mercedes kettős győzelme közben
https://formula.hu/parc-ferme/15251
Az egykori brit versenyző maga fogalmazott így, de természetesen nem a brackley-iek sikere váltotta ki rosszullétét. A Sky Sports kommentátoraként ténykedő Brundle éppen a hétvégi Brit Nagydíj kommentátori feladataira készült, amikor alig fél órával a rajt előtt rosszul lett és a silverstone-i pálya orvosi központjába vitték. Az 58 éves szakértő még a délután folyamán rendbe jött, és mint kiderült, valamilyen gyomorvírus döntötte le a lábáról. Helyére a brit közvetítés kommentátorfülkéjében Paul di Resta ugrott be. A rosszullét azért is szerencsétlen pillanatban érkezett Brundle számára, mert éppen évfordulót ünnepelt: 20 évvel ezelőtt ejtette meg ugyanis első interjúkkal összekötött sétáját egy F1-es rajtrácson, ezen szokása pedig azóta már hagyománnyá vált. Tulajdonképpen éppen egy erre megemlékező összeállítás futott a Sky-on, amikor Brundle-t kórházba kellett vinni, Ross Brawn pedig egy mikrofont ábrázoló szobrocskát szeretett volna átadni neki ennek elismeréséül, de ezt is el kellett halasztani. A kommentátor utólag már vicces üzenetben kért elnézést a Mercedestől amiatt, hogy miközben a kettős győzelmet ünnepelték, ő éppen hányt a motorhome-jukban.
Martin Brundle egyébként nem először lett rosszul az F1-es hétvége hajtása során az utóbbi időben: tavaly Monacóban egy kisebb szívrohamot élt át, miután elkészítette az interjúkat a verseny dobogósaival.
Apologies @MercedesAMGF1 As you crafted a glorious one-two yesterday I was vomiting in your hospitality unit. Other guests looked happier
— Martin Brundle (@MBrundleF1) July 17, 2017
Itt a válasz: Kimi vagy Mika volt a McLaren gyorsabb finnje?
https://formula.hu/parc-ferme/15250
Ezt a kérdést tették fel Alex Wurznak, aki hosszú éveken át a McLaren tesztpilótájaként ténykedett, így Hakkinen és Raikkönen képességeit, stílusát is nagyon jól ismerte.
Az osztrák így összegzett: "Kimit mondanám, de nem az első évében, hanem a másodiktól kezdve, amikor már otthonosabban érezte magát, és az autó is jobban megfelelt a vezetési stílusának. Igazán rajta volt a szeren, és könnyedén meg is kellett volna nyernie a bajnokságot abban az évben, ha nem lettek volna motorgondjaink. De hogy őszinte legyek, ez nem pusztán a motorgyártó hibája volt, hanem az autó tervezőin is, akik nagyon alacsonyra akarták helyezni az erőforrást, szóval ebben az egész csapat benne volt."
"Mika gyorsasága elképesztő volt, de olykor akadt egy-egy kanyar, amiben két tizedet is benne hagyott. Amikor felhívtuk a figyelmét, hogy egy hajtűben két tizedet veszít, kihajtott, és behozta ezt a lemaradást inkább egy gyors kanyarban, a problémás résszel viszont továbbra sem foglalkozott, mivel tudta, hogy ígyis-úgyis ő fog nyerni. És végül szerzett is két bajnoki címet a csapattal."
Who was McLaren’s fastest Finn? Mika or Kimi? Austrian #F1 star @alex_wurz gave us his unique insight on both. pic.twitter.com/kvo7hUFhP6
— McLaren (@McLarenF1) July 8, 2017
Új helyre kell menned, ha személyesen akarsz F1-es jegyet venni – Egy kis képes segítség, hogy megtaláld!
https://formula.hu/parc-ferme/15249
Az F1-es belépők továbbra is az Ostermann Forma-1 Kft.-nél vásárolhatók, azonban már új helyen, a Deák Ferenc utca 3-5. alatt.
Mielőtt azonban elindulnátok, nem árt tudni, hogy a legtöbb jegytípus már elfogyott a Magyar Nagydíjra. Itt összegeztük, mi kapható még.

Tegnap távozott a Williamstől, ma Ross Brawn csapatához csatlakozott
https://formula.hu/parc-ferme/15248
Steve Nielsen, a Williams csapatmenedzsere hazai versenyén, a Brit Nagydíjon búcsúzott el a csapattól: ez volt utolsó versenye a 40. születésnapját ünneplő istállónál. Három évtizedes karrierje során a Lotus, Tyrrell, Benetton, Renault, Honda, Arrows és Caterham csapatoknál is szolgált. Helyére mától Dave Redding csatlakozott.
Egy nappal később, hétfőn bejelentették, hogy Nielsen Ross Brawn F1-es csoportjához csatlakozik: ennek a társaságnak, melynek korábban igazolt három tagja is rendkívül tapasztalt, feladata a sportág irányvonalát meghatározni, különös tekintettel a 2021-es motorszabályokra. Nielsen egyik szerepeként a Liberty Media képviselője lesz a csapatokkal és FIA-val közös találkozókon.
We said an emotional farewell to Sporting Manager, Steve Neilsen, who had his last race with the team today.
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) 2017. július 16.
All the best, Steve! #F1 pic.twitter.com/sFcJ9JzsvA
Csak a leintés után mondták meg a fiatal WTCC-snek, hogy nyert
https://formula.hu/parc-ferme/15246
Yann Ehrlacher nem mindennapi körülmények között szerezte meg első győzelmét a túraautó-világbajnokságon: a vezető Tom Chilton 5 másodperces időbüntetést kapott, mert sportszerűtlenül előzött, épp a franciával szemben. A szankciót csak két körrel leintés előtt közölte a versenyirányítás, de mint a videóból kiderül, a mögötte haladó Ehrlacher egészen a leintésig nem tudott róla. A csapat talán attól óvta meg a 21 éves Lada-pilótát, hogy elizgulja a befutót, hiszen Mehdi Bennani a nyomában loholt. A sportra jellemző igazi szívderítő pillanat Ehrlacher reakciója, mikor megtudja, valójában ő győzött.
Az ezt követő nyitóversenyen pedig a magyar siker miatt örülhettünk, hiszen Catsburg defektje után Michelisz Norbert szerezte meg a győzelmet:
Két éve versenyez az égi pályákon Jules Bianchi
https://formula.hu/parc-ferme/15247
Az idő kérlelhetetlenül száguld: A világ egy nappal később ébredt a szomorú hírre, hogy 2015. július 17-én Jules Bianchi, aki kilenc hónappal korábban, suzukai balesete következtében esett kómába, elhunyt szülővárosában, Nizzában. Szívszorító videó Bianchi versenyzői karrierjének legígéretesebb pillanataiból: