„A kib*szott bokszba bevezető körön történt!” – Steiner Schumacher 700 ezer dolláros autótöréséről
https://formula.hu/parc-ferme/35244
Rövidesen megjelenik a Haas Formula-1-es csapatfőnökének, Günther Steinernek az új könyve, amely angolul a Surviving to Drive (szabad fordításban: Túlélni a vezetésért) címet viseli, utalva és játszva a Netflix dokumentumfilm-sorozatának címével. Ebben a 2022-es évad nehézségeit és örömeit részletezi a tőle megszokott stílusban Steiner, aki a The Times szemléje szerint igencsak kifakadva írt Mick Schumacher suzukai szabadedzés végén történt autótöréséről:
„A kib*szott bokszba bevezető körön történt! A bevezető körön! Persze, nagyon vizes volt a pálya, de senki más nem írt le úgy autót, hogy visszafelé tartott a bokszba. Öt perc után elveszítettünk egy autót, most pedig egy újat kell építenünk. Nem lehet olyan versenyzőm, akinél nem vagyok biztos benne, hogy biztonságosan körbe tudja vinni az autót egy lassú körön. Ez egyszerűen kib*szott nevetséges. Hány embert tudnánk foglalkoztatni 700 ezer dollárból? És most elő kell kerítenem ezt a pénzt” – írta Steiner. A Haas-vezér szerint egyébként összesen 2 millió dollárba kerültek a csapatnak tavaly Schumacher balesetei, ez is közrejátszott abban, hogy az idény végén nem volt maradása az amerikai istállónál a németnek.

fotó: DPPI
A WRC minden szépsége a Linkin Park zenei aláfestésével
https://formula.hu/parc-ferme/15285
Mi a hozzánk illő módon búcsúzunk az együttes elhunyt énekesétől, Chester Benningtontól.
Ezek voltak – és lesznek – a legvadabb F1-es autók
https://formula.hu/parc-ferme/15284
Amikor Schumacher már júliusban világbajnok lett
https://formula.hu/parc-ferme/15282
Éppen 15 éve történt, a 2002-es Francia Nagydíjon: Michael Schumacher megszerezte szezonja nyolcadik futamgyőzelmét, és bár még hét verseny hátravolt, pontelőnyével (96 egysége Montoya 36 pontjával szemben).
Szívszorító posztot tett közzé a Formula-2 élmenője
https://formula.hu/parc-ferme/15281
„Egy hónap olyan volt, mintha tíz év lett volna. Örökké hiányozni fogsz. Azért fogok küzdeni, hogy te legyél a legboldogabb apa ott fent” – írta Twitterre az alábbi fotó társaságában Charles Leclerc.
A 19 éves pilóta – Jules Bianchi keresztfia – egy hónapja édesapját is elveszítette. Az F2 bajnoki címének fő esélyese néhány nappal később azerbajdzsáni győzelmét neki ajánlotta. A tragédiák ellenére Leclerc lépésről lépésre közelebb küzdi magát a Formula-1-hez, a hungaroringi teszten a Ferrarit fogja vezetni.
1 month that feels like 10 years. I'll forever miss you. I'll push to make you the proudest father from up there pic.twitter.com/QcbNzCRPjh
— Charles Leclerc (@Charles_Leclerc) 2017. július 20.
Játék: Nyerj F1-es karórát és jegyeket a Magyar Nagydíjra!
https://formula.hu/parc-ferme/15280
Az Autósport és Formula Magazin júliusi számával nem akármilyen nyereményekre pályázhatnak olvasóink. Egy a Toro Rosso nevével fémjelzett Casio Edifice karórát, valamint az F1-es Magyar Nagydíjra szóló két hétvégi belépőjegyet sorsolunk ki azok között, akik regisztrálják újságvásárlásukat vagy előfizetésüket honlapunkon. Ehhez ezt az aloldalt kell felkeresni, ahol a játék részletei is megtalálhatók.
Figyelem: A játékban már csak július 24-ig lehet részt venni!

Ez micsoda verseny: Őrült motorozás Erdély hegyeiben
https://formula.hu/parc-ferme/15278
Akit kicsit is lázba hoznak a motorok, ámulni fog az alábbi videón: ezzel népszerűsítik a jövő heti, négynapos, Nagyszeben körül zajló Red Bull Romaniacs versenyt, amelyet a világ legkeményebb enduro ralijának tartanak. A videó tökéletesen átadja, miért.
Start hydrating! @RedBullRomaniac begins soon! July 25 - 29, 2017 https://t.co/gSAxA7chfY pic.twitter.com/OyPaGMicyr
— Red Bull Motorsports (@redbullmotors) 2017. július 20.
Egy szintén hangulatos összefoglaló a tavalyi versenyről:
„Nahát, ez Maldonado, haha!” – A Mercedes-versenyzők is teljesítették a pilótakvízt!
https://formula.hu/parc-ferme/15279
A Red Bull után egy újabb élcsapat, a Mercedes párosa is sorra került a Grill the Grid játékban: a kérdések kétségtelenül nem voltak túl nehezek, Hamiltonék pedig szépen megállták helyüket. (Ráadásul az is kiderült, hogy Valtteri Bottas magyarul mondja Budapestet!)
Hoppácska! Egy ember a pályán – Így reagáltak három ország kommentárai az életveszélyes silverstone-i jelenetre
https://formula.hu/parc-ferme/15277
Már 14 éve történt, hogy egy skót szoknyás fanatikus (valójában ír expap) berohant a silverstone-i pályára a Brit Nagydíj közben: így közvetítették le az eseményeket élő adásban angolul, németül és persze magyarul.
A Retro rovatban két évvel ezelőtt már alaposabban foglalkoztunk a versennyel.
Button: könnyebb versenyzőnek lenni, mint dolgozni
https://formula.hu/parc-ferme/15276
A szabadságát töltő Jenson Button az előző hétvégén a megszokottól egészen eltérő szerepben tűnt fel Silverstone-ban, viszont legalább teljesíthette azt, ami hosszú F1-es karrierje során egyszer sem sikerült neki: első alkalommal mehetett fel a dobogóemelvényre hazai pályáján. Érdekes tapasztalatról számolt be:
"Szóval a múlt héten nézőként voltam jelent a Brit Nagydíjon. Illetve bocsánat, a McLaren-Honda nagyköveteként, és a Channel 4 szakértőjeként, ráadásul én készítettem a dobogós interjúkat is. Tudatosult bennem, hogy a versenyzői lét sokkal kevésbé fárasztó, mintha az embernek igazi munkája lenne!"
Intő jel: ilyen veszéllyel járhat, ha valaki verseny közben integet
https://formula.hu/parc-ferme/15275
Az eset helye és végkimenetele sem ismert, csupán a WTF1 osztotta meg az alábbi videót, amely viszont mindennél jobban prezentálja, miért nem bölcs dolog egy rivális irányába hadonászni a versenyautóban ülve...
Wait for it...
— WTF1 (@wtf1official) July 19, 2017
: Juan Manuel Casella pic.twitter.com/um51vTuRla
Nézd meg Michelisz Norbert ünneplését az összes létező szemszögből
https://formula.hu/parc-ferme/15274
Hiszen 360°-os kamerával is felvették a díjátadót követő pillanatokat Termasban.
Ilyen lenne az F1, ha mi is halón keresztül néznénk
https://formula.hu/parc-ferme/15273
Az FIA szerdai döntése, miszerint 2018-tól kötelezővé teszik a legvitatottabb fejvédőelem, a halo használatát a Formula-1-ben, némi viccelődésre is okot adott. Így látnánk a Formula-1-et, ha mi is a halón keresztül néznénk, mint ahogy a pilóták a pályákat fogják a jövő évtől kezdve.
Az utolsó kép azonban már nem vicc, hanem nagyon is komoly, hátborzongató és elgondolkodtató tény.






Nyomatékosan: Ne zavarj, ha F1-et nézek!
https://formula.hu/parc-ferme/15272
Vigyázat! Ne zavarj, amíg F1-et nézek! Súlyos sérülésekkel járhat! – így szól a baljóslatú, ugyanakkor humoros felirat a Fomula.hu webshop rajongói bögréjén és pólóján. Testhezálló ajándék autósportőrült ismerősöknek, vagy dísztárgyként a polcra helyezve minden alkalommal emlékeztethetjük vele a lakótársakat, mikor nem érdemes közelíteni felénk.
Játék: F1-es karóra és jegyek a Magyar Nagydíjra
https://formula.hu/parc-ferme/15271
Az Autósport és Formula Magazin júliusi számával nem akármilyen nyereményekre pályázhatnak olvasóink. Egy a Toro Rosso nevével fémjelzett Casio Edifice karórát, valamint az F1-es Magyar Nagydíjra szóló két hétvégi belépőjegyet sorsolunk ki azok között, akik regisztrálják újságvásárlásukat vagy előfizetésüket honlapunkon. Ehhez ezt az aloldalt kell felkeresni, ahol a játék részletei is megtalálhatók.

Ezzel a reklámmal csábítják a rajongókat az F1-re az USA-ban
https://formula.hu/parc-ferme/15269
Az USA Nagydíjnak otthon adó Circuit of The Americas humoros módon igyekszik a szupersztárok (Justin Timberlake és Stevie Wonder) koncertjével megspékelt versenyhétvégére érdeklődőket csalogatni – a 2015-ös nagydíjon okulva visszafizetési garanciával arra az esetre, ha az eső elmosná a rendezvényt.
Megemlékezés: a McLaren is sajátjaként tekint Gilles Villeneuve-re
https://formula.hu/parc-ferme/15268
Az 1982-ben elhunyt Gilles Villeneuve a Ferrari korszakalkotó versenyzőjeként vonult be a köztudatba, ami evidens is, hiszen 67 F1-es nagydíjából 66-on a Scuderia színeiben állt rajthoz. Az az egyetlen másik viszont éppen a legelső volt, amikor is a McLaren adta meg számára a debütálási lehetőséget. Ennek immár 40 éve, hiszen az 1977-es Brit Nagydíjon történt, és erről a napról emlékezik most meg a wokingi istálló, valamint a népszerű kanadai sztár fia, Jacques Villeneuve.
#ICYMI: from rookie racer to Canadian #F1 legend. The story of Gilles Villeneuve: https://t.co/V8u7tSyYDa pic.twitter.com/logK5p0g2J
— McLaren (@McLarenF1) July 17, 2017
A drón legyorsulja a versenyautót, aztán viszont lezuhan
https://formula.hu/parc-ferme/15267
A Formula-E New York-i fordulóján a verseny után is maradt szórakozás a közönség számára. Egy kísérleti csatát szerveztek egy FE-autó és egy drón között, amely a pálya egy 650 méteres szakaszán zajlott. A megmérettetés két győzelemig tartott, és bár a drón gyorsabb volt az első versenyen, végül mégis a versenyautónak ítélték a győzelmet, miután a repülő jármű az első futam céljába érkezve lezuhant és darabokra tört.
Ezek voltak az idők: amikor a Renault 4-es dobogós lett a Dakaron
https://formula.hu/parc-ferme/15266
Nehéz elképzelni, hogy az 1960-70-es évek egyik legnépszerűbb autótípusa, a zömök és szűkös Renault 4-es hosszútávú autóversenyen vegyen részt, ráadásul még eredményes is legyen, ám a Párizs-Dakar Rali első kiírásain pontosan ez történt. A Renault nem átallotta elindítani egy ilyen modelljét az első, 1979-es sivatagi túrán, amely gyorsasági szakaszainak össztávja több mint 3000 kilométer volt. A csodaautó pedig teljesített is, a testvérpár Claude és Bernard Marreau az autós mezőnyben a második helyen ért célba, és 1980-ban nyomatékosították ezt még egy harmadik pozícióval. A Renault 4-es azért lassan már kezdett kimenni a divatból a világ fejlettebb részében, így a Marreau fivérek is a tágasabb, versenyzésre jóval alkalmasabb Renault 20-ra váltottak, amivel 1982-ben már meg is nyerték a Dakart.



