Az F1-es Stratégiai Csoport szerdai találkozójának napirendi pontjai között szerepelt az extra fejvédelem kérdése is. Két opció merült fel megoldásként: a pályán Silverstone-ban tesztelt pajzs, valamint a korábban talonba tett halo. A csapatok egyiket sem támogatták, az FIA azonban közölte: 2018-ban fel kell kerülni az autókra fejvédelemnek, ez pedig a halo lesz.
Az Autosport lap információi szerint tíz Formula-1-es csapatból kilenc a halo ellen szavazott, az FIA azonban leszögezte, az eszköz bekerül a jövő évi technikai szabályzatba biztonsági okokból – ezzel az indoklással nincs szükség a csapatok beleegyezésére. A szabálymódosításhoz szükséges a Motorsport Világtanács jóváhagyása is, de ez inkább formalitás, elektronikus úton is megoldható.
Sebastian Vettel, aki a Brit Nagydíjon elsőként próbálta ki a pajzsot, számos hiányosságot vázolt fel: a megoldás még sok fejlesztést igényelne, valószínűleg ezért döntött úgy az FIA, hogy az előrehaladottabb szakaszban levő halót kelljen integrálni az autókba. A glóriaszerű eszközt 2016 során számos alkalommal tesztelték, de végül félretették, így került a képbe egy újabb ötlet, a pajzs. Az FIA eredetileg már idén bevezette volna a fejvédelmet, ami jelentős részben az istállók miatt hiúsult meg – a mostani határozott lépéssel alighanem annak vették elejét, hogy ismét csúszás történjen a mezőny tagjai miatt.
A Stratégai Csoport hagyományosan hat csapat – Mercedes, Ferrari, Red Bull, McLaren, Williams, Force India – valamint az F1 tulajdonosa és az FIA képviselőinek részvételével ül össze, a hírek szerint azonban Ross Brawn meghívta a többi istállót is a genfi találkozóra.