A pajzs a harmadik különböző fejvédő megoldás, amelyet kipróbáltak a Formula-1-ben: a halo és a hasonló aeroscreen egyaránt megbukott, és az új, szélvédőhöz hasonló kialakítás első próbája sem aratott osztatlan sikert. Sebastian Vettel Ferrarijára szerelték fel az első silverstone-i szabadedzésen, aki egyetlen kört tett meg vele, majd számos problémára rávilágított.
„Arról nem beszélek, mik szólnak mellette, nyilván tudom, mire való” – kezdte Vettel a gpupdate.net szerint, majd átváltott a javítandó pontokra. „Az ellenérvek: kipróbáltam délelőtt, de kissé elszédültem tőle… Az előre kilátás sem túl jó. Valószínűleg a görbülete miatt van, torzított képet kapsz. Ráadásul az egyenesben elég nagy légleáramlás ér, ami a sisakot előre nyomja.”
„Terveztük, hogy megyünk még vele, de nem tetszett, ezért levetettem” – árulta el Vettel, a pénteki nap negyedik leggyorsabbja, hogy miért csak egy kört futott az eszközzel, amely ügyében alapos felülvizsgálat vár. Ahogy a korábbi fejvédők esetében, ezúttal is kérdést jelent, mennyire egyszerű elhagyni vészhelyzet esetén az autót: „Nem segít. A beszállás ebben az esetben nem számít, a kiszállás azonban más, ahhoz hozzá kell szoknunk. De nem gondolom, hogy ez jelentős probléma lenne.”
A finomítást a szeptemberi Olasz Nagydíjig kell elvégeznie a pajzson dolgozó szakembereknek, a következő pályateszt időpontja erre a versenyre lett kijelölve. Az FIA eltökélt, hogy már a 2018-as szezonban bevezesse a fejvédelmet, melynek szükségességéről Jules Bianchi balesete hatására döntöttek.