DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 17. vasárnap
F1

Bottas pályacsúccsal kezdett Silverstone-ban

Egy óra alatt megdőlt az eddigi silverstone-i körrekord, tényleg borzalmasan gyors a mezőny - a Red Bull egyelőre előzi a Ferrarit és a McLarenek is jónak tűnnek.

A Brit Nagydíj első szabadedzését rögtön a leginkább várt esemény nyitotta: Sebastian Vettel Ferrarijára felkerült a pajzs, az a fejvédő eszközt, amelyet valószínűleg be fognak vezetni a következő évek során. Vettel meg is tette a szükséges köröket a pajzzsal, de elég sokáig tartottak a tapogatózó körök, komoly tempóra senki nem vállalkozott.

Eltelt szűk fél óra, mire Kimi Raikkönen révén megszületett az első mért kör, ez viszont rögtön robbanásszerűen gyorsra sikerült - a hétvége második érdemi köre rögtön másfél másodpercre volt a tavalyi csúcstól! A Mercedesek ezen is hamar faragtak, rögtön bejöttek 1:30 alá, nagyon közel került az 1:29,2, ami a jelenlegi vonalvezetés rekordja - közben Jolyon Palmernek mással kellett foglalkoznia, ismét műszaki hiba adódott a Renault-nál.

M72358



Még mielőtt átléptük volna az egy órát, meg is dőlt a silverstone-i körrekord, Bottas 1:29,106-tal állított fel új csúcsot, méghozzá a lágy abroncsokon, az élmezőnyből a szuperlágyakat ekkor még csak a két Ferrari húzta elő. Nagyon érződött, hogy milyen elképesztő tempóra képesek az idei autók, mintha éppen Silverstone-ra tervezték volna őket. Lance Stroll ezt kevésbé érezhette, mert a Williamsnél padlólemezt kellett cserélni, de az edzés végén azért visszatérhetett és összességében a körszámokat tekintve nem maradt el jelentősen a többiektől. 

Jól szerepelt viszont a Red Bull, Verstappen és Ricciardo a két Ferrari előtt volt a szuperlágy gumikon, illetve a McLarenek is várakozáson felül teljesítettek, Alonso és Vandoorne is befért a legjobb tízbe. A Scuderia hátránya azért meglepően jelentősnek tűnik, hiszen mindketten egy másodpercen kívül voltak a Mercedesekhez képest úgy, hogy ők használták a lágyabb keveréket, sőt, Verstappenhez képest is jó hat tized volt Raikkönen lemaradása, míg Vettel még csapattársától is bőven kikapott - erre azért valamelyest lehetett számítani, kettejük közül a finn sokkal inkább kedveli ezt a pályát.

Nem sikerült jól a gyakorlás a Renault-nak, míg a Haasnál Antonio Giovinazzi foglalta el Kevin Magnussen helyét és végül tizenhetedikként zárt - igaz, Grosjeannak sem ment sokkal jobban, a múlt héthez képest nagyon mást mutatott most az amerikai istálló.

Az első szabadedzés végeredménye:

 f12

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: