A rajtnál a második kockában álló Rosenqvist lőtt ki a legjobban, így át is vette a vezetést a pole-ból induló Birdtől. Az újonc Gasly tartotta a negyedik helyét az előreugró Heidfeld mögött, Vergne autója azonban megsérült az első kanyarok tolakodásai miatt, ezért a versenyirányítás szárnycsere miatt bokszkiállásra szólította fel, így a Techeetah franciája hamar kénytelen volt változtatni célkitűzésein.
Az első körökben a pályán megálló Mitch Evans miatt lépett érvénybe virtuális biztonsági autó, majd a mezőny sűrűjében, az alsóbb pontszerző helyeken kiélezett csata kezdődött több autó között, mialatt di Grassi igyekezett ismét minél több pontot hozni a hétvégétől távolmaradó riválisán, a bajnokságot vezető Buemin.
A 11. körben az élen is helycsere történt, a Rosenqvistre végig tapadó Bird ugyanis a hajtűben vissza tudta venni a vezetést a svédtől, ám a szombati futamgyőztes ezt követően sem tudta leszakítani magáról a két Mahindrát.
Amikor a táv feléhez közeledve Alex Lynn alatt megállt a másik DS Virgin és a brit nem is tudta újraindítani autóját, újabb teljes pályás sárga zászló lépett életbe. A Mahindránál gyorsan reagáltak, és ki is hívták autócserére mindkét pilótájukat. Sokan mások is így tettek, Bird viszont elment egy újabb körre, ami azzal a veszéllyel fenyegetett, hogy ha időközben feloldják a sárga jelzést, a brit sokat fog veszíteni saját bokszkiállása alatt a már versenytempóban haladó riválisaival szemben.
Lynn autóját már elvitték az útból, de a zöld jelzés csak nem akart megérkezni: a következő körben Bird is a bokszba látogatott, és a sárgazászlós szakasz csak azt követően ért véget, hogy a brit visszaállt az élre a két Mahindra elé. Egyértelmű jele volt ez annak, hogy a versenyigazgató szándékosan várta meg Birdöt a lassú zóna feloldásával, nem akarva, hogy ez döntse el a győzelemért folyó csatát. Persze arról még lehetne vitatkozni, hogy így nyúlt-e bele a verseny „természetes” folyásába, vagy azzal nyúlt volna bele, ha azonnal megadja a zöld jelzést, amint erre lehetőség van.
Rosenqvisték ezt követően már nem is tudtak a DS Virgin közelében maradni. A svéd egy idő után láthatóan szándékosan adta át a második helyet Heidfeldnek, aki viszont szintén nem volt képes felzárkózni, így a leintéshez közeledve visszacserélte pozícióját a két autó.
A dobogósok sorrendje a végére változatlan maradt, Birdnek tehát dupláznia sikerült egy hétvégén, hasonlóan Nico Prost tavalyi londoni alakításához. A Mahindra másodszor végzett az első háromban mindkét autójával, az utolsó kanyarokra azonban még igyekeznie kellett Rosenqvistnek és Heidfeldnek: Gasly meglehetősen rámenős stílusban érkezett meg rájuk, a Heidfelddel való hirtelen csata hevében pedig szinte a kockás zászló elérésének pillanatában csapta a falhoz az autóját - végül a német 36 ezreddel ért be előtte.
Lucas di Grassi ötödikként befutva megfelezte lemaradását Buemi mögött a tabellán, a svájci tehát még azzal együtt is megőrzött tíz pontot az előnyéből, hogy a hétvégén a nürburgringi 6 óráson versenyzett a Formula-E New York-i fordulója helyett.
Két hét múlva jön a szezonzáró, amelynek ismét egy új helyszín, Montreal utcai pályája ad otthont. Kanadában ismét két futamot rendeznek majd, így még számos változó formálhatja Buemi és di Grassi bajnoki csatáját.
A második New York ePrix végeredménye: