Először bőgtek fel autók verseny keretein belül a New York ePrix-n, az izgalmakra pedig sem a nézőknek, sem a résztvevőnek nem lehetett panasza. Az élete első Formula-E hétvégéjét teljesítő Alex Lynn kicsit tétován indult el az első rajtkockából, ezért a mellőle startoló Daniel Abtnak sikerült átugrania őt.
Ahogyan rendeződni próbált a mezőny, a Sebastien Buemi hiányát minél jobban kihasználni akaró Lucas di Grassi eltalálta Jerome d’Ambrosio autójának hátsó szárnyát az egyik hajtűben, lebontva ezzel a Faraday Future-autót, aki viszont Nelson Piquet-nek hajtott neki - a belgának kötelező szervizre meg kellett látogatnia csapatát.
Sam Bird közben egyre türelmetlenebbé vált csapattársa, Lynn mögött - miután sikerült megelőznie, egyből Daniel Abt után vetette magát, és át is vette a vezetést! Lynn ezt követően egy csúszott hátrafelé, előbb Nick Heidfeld, majd Jean-Eric Vergne is felülmúlta őt. A német nem örülhetett sokáig a dobogós pozíciónak, francia riválisa ugyanis elorozta tőle azt.
Az autócserék után Bird megőrizte az első helyet, ám Vergne újabb pozíciót fogott Abt ellenében - ezután egy időre bebetonozódott a top 3 sorrendje. Hátrébb Lucas di Grassi üldözte a 4-5. helyen haladó Mahindra párost, ám Felix Rosenqvist megroppant a nyomás alatt, és falnak csúszott - a Berlinben győzni tudó svédnél hiába cseréltek hátsó szárnyat, már nem ért oda a pontszerzők közé.
Néhány perc múlva a másik fehér-vörös autó is lelassult - Heidfeld ugyanott ütötte meg jobb hátsó felfüggesztését, ahol csapattársa! Mivel sérült gépével nem tudott visszatérni a bokszba, a versenybíróság pályára küldte a safety cart. A BMW két körrel a leintés előtt engedte el a mezőnyt, de még ekkor is történt változás!
A harmadik helyen haladó Daniel Abt hibázott, és szintén hátraesett a mezőnyben, így a Faraday Future kettős dobogóval zárta az első New York ePrix-t, Vergne-nyel és Stephan Sarrazinnel a megingathatatlanul autózó Sam Bird mögött - a versenyt a helyszínen követő Virgin-vezér Richard Bransonnak joggal érhetett fülig a szája a leintés után.
A Buemi távollétében autózó di Grassi negyedik helyet szerzett, húsz pontra megközelítve a svájcit - az őt helyettesítő Pierre Gasly szerény időmérős teljesítményét pontszerzéssel feledtette, és hetedik lett, sőt, megelőzte csapattársát, Nicolas Prostot is.
Az első verseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő/Hátrány | Kör |
1 | Sam Bird | DS Virgin | 52:29.275 | 43 |
2 | Jean-Éric Vergne | Renault | 1.354 | 43 |
3 | Stephane Sarrazin | Renault | 4.392 | 43 |
4 | Lucas di Grassi | ABT Schaeffler | 6.155 | 43 |
5 | Loic Duval | Penske | 8.428 | 43 |
6 | Oliver Turvey | NEXTEV TCR | 8.952 | 43 |
7 | Pierre Gasly | Renault | 9.321 | 43 |
8 | Nicolas Prost | Renault | 10.036 | 43 |
9 | Robin Frijns | Andretti | 11.019 | 43 |
10 | Adam Carroll | Jaguar | 12.073 | 43 |
11 | Nelson Piquet Jr. | NEXTEV TCR | 12.977 | 43 |
12 | Antonio Felix da Costa | Andretti | 13.341 | 43 |
13 | Tom Dillmann | Venturi | 16.337 | 43 |
14 | Daniel Abt | ABT Schaeffler | 1 kör | 42 |
15 | Felix Rosenqvist | Mahindra | 1 kör | 42 |
- | Nick Heidfeld | Mahindra | kiesett | 35 |
- | Maro Engel | Venturi | kiesett | 30 |
- | Alex Lynn | DS Virgin | kiesett | 23 |
- | Jerome d'Ambrosio | Penske | kiesett | 22 |
- | Mitch Evans | Jaguar | kiesett | 18 |