DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 23. kedd

„A kib*szott bokszba bevezető körön történt!” – Steiner Schumacher 700 ezer dolláros autótöréséről

Rövidesen megjelenik a Haas Formula-1-es csapatfőnökének, Günther Steinernek az új könyve, amely angolul a Surviving to Drive (szabad fordításban: Túlélni a vezetésért) címet viseli, utalva és játszva a Netflix dokumentumfilm-sorozatának címével. Ebben a 2022-es évad nehézségeit és örömeit részletezi a tőle megszokott stílusban Steiner, aki a The Times szemléje szerint igencsak kifakadva írt Mick Schumacher suzukai szabadedzés végén történt autótöréséről:

„A kib*szott bokszba bevezető körön történt! A bevezető körön! Persze, nagyon vizes volt a pálya, de senki más nem írt le úgy autót, hogy visszafelé tartott a bokszba. Öt perc után elveszítettünk egy autót, most pedig egy újat kell építenünk. Nem lehet olyan versenyzőm, akinél nem vagyok biztos benne, hogy biztonságosan körbe tudja vinni az autót egy lassú körön. Ez egyszerűen kib*szott nevetséges. Hány embert tudnánk foglalkoztatni 700 ezer dollárból? És most elő kell kerítenem ezt a pénzt” – írta Steiner. A Haas-vezér szerint egyébként összesen 2 millió dollárba kerültek a csapatnak tavaly Schumacher balesetei, ez is közrejátszott abban, hogy az idény végén nem volt maradása az amerikai istállónál a németnek.

f1-schumacher-suzuka-crash-2022

fotó: DPPI

Jön a Renault Megane is versenyezni a TCR-be

Egy újabb igencsak ismerős utcai modell készül belépni az autóversenyzés világába: a svájci székhelyű Vukovic Motorsport felfedte az első képeket és néhány technikai adatot a Megane harci díszbe öltöztetett változatáról, amely 2018-ban a TCR már jelenleg is rendkívül színes nemzetközi sorozatában szállhat majd harcba a Seat, a Honda, az Alfa Romeo, a Volkswagen és az Audi ellen. Az autó négyhengeres, 1,8-as motorja 350 lóerős, egy tekintetben pedig kifejezetten különutasnak számít a TCR többi autójához képest, hiszen míg a jelenlegi mezőny tagjai egyöntetűen a Sadev által gyártott váltókat használják, a Renault-nak egy francia cég, a 3MO lesz a beszállítója.

DJsJIUpWsAEV2Z_

Photo-R2-09-2017-4-Mid-1024x683

Photo-R2-09-2017-3-Mid-1024x683

Photo-R2-09-2017-1-Mid-1024x683

Ilyen arcot vág a német kancellár, amikor bajnok autóversenyzővel találkozik

A frankfurti Nemzetközi Autókiállítás nemcsak a gyártókat és az érdeklődőket hozza össze, hanem teljesen eltérő területen mozgó közismert személyiségeket is. A frissen a Roborace ügyvezető igazgatójává kinevezett Lucas di Grassi is jelen van az eseményen, egyik pillanatban pedig nem más, mint Angela Merkel német kancellár jött vele szembe a kiállítócsarnokban. A kézfogásuk pillanatáról készült képről nehéz megállapítani, hogy a politikushölgyet vagy a Formula-E friss bajnokát nyűgözte-e le jobban a találkozás.

DJrtGEoVwAE--aI

 

De nemcsak ismerkedett di Grassi, hanem a jövő autózásának szerelmeseként beült az Audi Aicon névre hallgató tanulmányautójába is, amely elektromos hajtású és önvezető - egészen földöntúli látvány fogadja így a beltérben helyet foglaló utast. 

DJsvAa2WsAA3aLl

DJsvAa4W0AAJ-6M

Bottas újra bizonyította, hogy a finneket elsősorban nem kifinomult humoruk miatt szeretjük

A Mercedes szerdán bejelentette szerződéshosszabbítását Valtteri Bottasszal, a finn pedig az alábbi videóban reagált a fejleményekre, bejelentkezését viszont faarccal, az alábbi mondatokkal kezdte: 

„Nagyon örülök, hogy lett munkám a következő évre, mert már ott tartottam, hogy jelentkezek szerelőnek a Mercedesnél. Szóval boldog vagyok, hogy ezt megerősítették. Ha, nem is, csak viccelek” - tette hozzá végül a finn arra az esetre, ha valaki nem értette volna a tréfát. Bottas egyébként rajtok előtti lélegzési szokásaival kapcsolatban is egy hasonló kaliberű poént sütött el egy szerdai médiaeseménye.

A Ferrariról érdemes példát venni, de van, amiben fejlődhetnének

„Hat szék. Hat” – posztolta az alábbi képet az F1-es újságíró, Will Buxton baljósan Szingapúrban, a Ferrari egyik sajtóeseményéről.

 

Nem sokkal később sírva nevető hangulatjellel a következő képet osztotta meg a nyilvánossággal:

 

Debütál Le Mans-ban jövőre Alonso?

A Szingapúri Nagydíj sajtótájékoztatóján jövőjéről nyilatkozó Fernando Alonso arról beszélt, hogy amennyiben a Formula-1-ben marad, nem fogja kihagyni legközelebb a Monacói Nagydíjat az Indy 500 kedvéért – ugyanakkor sejtelmes utalást tett arra, hogy a vágyott tripla korona egy harmadik versenyt is magában foglal, a Le Mans-i 24 órást, amelynek időpontja nem ütközik az F1-gyel.

„Három versenye van a tripla koronának, az Indy 500 és Monaco üti egymást, de még mindig marad egy másik, ahol részt lehet venni. Ha folytatom az F1-ben, mert azt hiszem, győzhetek, akkor könnyebb lesz döntenem, hiszen Monacóban leszek, mivel nem akarok pontokat veszíteni. A prioritás az F1, és az, hogy itt győzzek, a tripla koronába azonban három verseny tartozik, nem csupán Indy, így sok-sok lehetőségem lesz egy fantasztikus 2018-as évre.”

 

Néha mosoly, néha döbbenet: így változott a hölgy arckifejezése a versenyautóban

Az ugratóknál jött a döbbenet:

Csoda történt: nem büntetik meg Vandoorne-t

A Honda hivatalosan bejelentette, hogy egyetlen elemet sem kell cserélni Stoffel Vandoorne autójában, így a belga pilóta nem kap büntetést a Szingapúri Nagydíjon. Vandoorne McLarenjében az MGU-K hibásodott meg Monzában és kérdéses volt, hogy mi lesz a sorsa, ám úgy fest, hogy minden rendben. A belga már a hetedik elemet fogyasztja ebből az egységből.

Fernando Alonso már Monzában bevállalt némi extra büntetést, így ő sem számíthat most problémára, így az a furcsa helyzet alakult ki, hogy talán egyik McLaren-Hondát sem sorolják hátrébb a rajtrácson. 

ufvLRt8nd0q9ubMTnmlQMvdeuGMWDrI7__O3I9100_resize

Új cápauszonnyal támad a Force India Szingapúrban

Új aerodinamikai elemet vet be az előttünk álló hétvégén a Force India. Az istálló egy egészen egyedi cápauszonnyal érkezett meg, több, mint harminc kis szárnyat helyezett fel az elemre. Ezen felül a T-szárnyat is módosították, mindezt azért, hogy az autó hátulja minél stabilabbá váljon. Fotókon az újítás:

 

Vége az egyik legtöbbször látott szingapúri trükknek

A szingapúri F1-es pályán rendszeresen vágták át a pilóták a kettes kanyart, amellyel komoly előnyhöz lehetett jutni eddig, ám az FIA világossá tette, hogy ezen a hétvégén erről már szó sem lehet. Minden csapatot tájékoztattak arról, hogy aki nem fér el a pályán az érintett résznél, annak meg kell kerülnie egy terelő elemet, amit kihelyeznek - aki így tesz, a hármas kanyar kijáratánál térhet vissza a pályára.

Ezen felül több részt is leaszfaltoztak, az egyes-kettes kanyar mellett az ötös kanyar utáni száz métert, a 12-es és 13-as kanyar közötti részt, valamit a 15-16-17-es kanyarnál is ez történt. A bokszutca falát is arrébb helyezték, valamivel távolabb került a boksztól.

szingapúr1

 

Amikor Heikki Kovalainen másodállást vállalt

A finn versenyző 2010-ben nem várta meg a mentést Szingapúrban, hanem saját maga oltotta el lángoló autóját:

Íme a jel, hogy milyen F1-es bejelentések lesznek hétvégén

Mutatjuk a csütörtöki és pénteki sajtótájékoztatók beosztását - a csütörtöki még hagyján, a pénteki viszont igazán érdekesnek tűnik a pletykák tükrében. Egymás mellett fog ülni a McLaren és a Renault képviselője, majd szintén leül egymás mellé a Honda, a Toro Rosso és a Red Bull küldöttje...

pf8

Az újítás, amitől az F1 már nem lesz ugyanolyan, mint régen

2018-tól a Formula-1-ben és a Formula-2-ben is bevezetik az ellentmondásos fejvédő elemet. Az Autósport és Formula Magazin legfrissebb számában összegyűjtöttünk mindent, amit a halo múltjáról, jelenéről és jövőjéről tudni érdemes.

ky693n63anpu8jsyk0om_lg

Ha Szingapúr, akkor Kubica: így kell előzni ezen a pályán

A 2010-es futamról hoztunk egy videót:

Alonsótól Massán át Vettelig: a Szingapúri Nagydíj történetének legnagyobb pillanatai

A videó átkattintás után indul:

A Toro Rosso pilótáival végignézették, ahogy egy robot táncol

Az alábbi videó bevonulhatna a mindenkori legfurcsább, legfeszengősebb sajtóesemények közé, amelyeken F1-es pilótáknak részt kellett venniük. Carlos Sainz és Danyiil Kvjat egyik első állomása Szingapúrban egy olyan rendezvény volt, amelyen egy robottal kellett eltölteniük az időt, pontosabban azt nézhették végig, ahogy a robot szórakoztatja magát. A beszélni, táncolni, a környezetére reagálni tudó mesterséges intelligenciát Acronisnak hívják - érdekesség, hogy Szingapúrban tavaly Nico Rosbergnek is egy ugyanilyen kinézetű robotnál volt jelenése, azt NAO-nak nevezték.

Alább megnézhető a Toro Rosso-pilóták különös kalandja Acronisszal. A videóban az események 14 perc és 30 másodperc elteltével kezdenek a lehetőségekhez mérten felpörögni, akkor lép színre a robot. 

A saját szemünkkel is megnéztük a 10 évvel ezutáni F1-es Renault-t

Lapunk is ott van a jelenleg is zajló Frankfurt Motor Show-n, ahol a rengeteg érdekesség között a Renault 2027-es F1-es vízióját is közszemlére bocsátották. Az életre hívott jövőképpel még áprilisban állt elő a francia gyártó, akkor itt írtunk arról részletesebben, hogy hogyan képzelik el tíz év múlva a Formula-1-es autók működését.

21743161_10154949156017066_3295202515079371309_n

Nemrég még bajnok lett, ma már ügyvezető igazgatóvá vált Lucas di Grassi

A 33 éves Sao Pauló-i pilóta a szívügyeként tekinti jövő autózási és autóversenyzési technológiáit: ő volt az elsők egyike, aki a 2014-ben útjára induló elektromos bajnokság, a Formula-E mögé állt, majd pedig a sorozat vezetői által megálmodott önjáró versenysorozat, a Roborace fejlesztési munkálataiban is igyekezett segíteni. Időközben olyan mélyen beleásta magát a folyamatba, hogy a külvilág meglepetésére most a Roborace ügyvezető igazgatójává nevezték ki, így az eddig ezt a tisztséget betöltő Denis Sverdlov tanácsadói szerepkörbe lép vissza.

"Olyan területekre akarunk eljutni a Roborace által, amelyekre a hagyományos motorsport nem juthat el, teljes mértékben a jövő közúton használatos önvezető technológiájára fókuszálva. Immár az egész iparág egyetért abban, hogy a jövő közlekedése az automata járművekre épül majd" - mondta di Grassi a kiadott közleményben. "Ám ugyanígy hiszem azt is, hogy a motorsport a versenyzőről szól, annak eldöntéséről, hogy ki a legügyesebb ember a volán mögött. Úgy szeretném fejleszteni a Roborace sorozatát, hogy az kiegészítse, ne pedig helyettesítse a tradicionális motorsportot."

Azt egyelőre nem tudni biztosan, hogy ez a kinevezés érinti-e majd di Grassi autóversenyzői karrierjét, ám idáig bejelentés hiányában is biztosra vehető volt, hogy a pilóta a negyedik szezonra is az Audi Sport Abt csapatánál marad, ahol ráadásul a Formula-E drámai júliusi fináléját követően immár bajnoki címvédőként szerepelne.  

Bemutatjuk a ralikrossz-világbajnokság legfurcsább figuráját

A ralikrosszban számos csodabogarat találunk, Knapick – ez a becenév szerepel autóján és gyakran a nevezési listákon is –, azonban túltesz valamennyin. Ugyanis a francia Herve Lemonnier, aki öt világbajnoki hétvégén szerepel idén Citroen DS3-mal, januárban töltötte be a 70-et, és több mint fél évszázada versenyez. Lelkesedését cseppet sem csorbítja, hogy számos riválisának nagyapja lehetne. Alább egy néhány éves videó arról, hogyan űzi a volánművészetet.

 

Két nagy bajnokságban is biztosra veszik, hogy hozzájuk csatlakozik az idei Le Mans-győztes

Miután a Porsche bejelentette, hogy az idei szezon végén távozik a WEC LMP1-es kategóriájából, állás nélkül maradó pilótáik elkezdtek új lehetőségek után nézni más élvonalbeli sorozatoknál. Az egyik tehetség, aki kár lenne, ha emiatt kerülne ki a körforgásból, a 27 éves Brandon Hartley, aki idén Timo Bernhard és Earl Bamber oldalán első alkalommal nyerte meg a Le Mans-i 24 órást, és a trió egészséges előnnyel vezeti is a WEC tabelláját. 

Hartley sem hagyja azonban a jövőjének alakítását az utolsó pillanatra, máris elkezdett szimatolni más területeken. Mint kiderült, az új-zélandi a napokban egy Formula-E-autót tesztelt a Venturival Dél-Franciaországban, és hajlik afelé, hogy le is szerződjön a monacói csapattal a decemberben startoló negyedik szezonra, így a valószínűleg a csapatnál maradó Maro Engel istállótársa lenne.

Ezzel szinte egyidőben viszont az Egyesült Államokból olyan sajtóértesülések érkeznek, amelyek szinte biztosra veszik, hogy Hartley jövőre az IndyCarban fog versenyezni a várhatóan kétautósra szűkülő Ganassi csapatánál, ahol a négyszeres bajnok Scott Dixon mellett egy teljes új-zélandi felállást alkotnának. Bárhogy is alakul, az kijelenthető, hogy a Red Bull nevelőprogramjából 2010-ben kidobott, majd pár évig még elveszettnek tűnő Hartley idénre az egyik legkeresettebb huszonévessé vált az autósportok csúcskategóriáinak csapatai között. 

brandon-hartley

Lefestették az F1-es mezőnyt - néhány furcsasággal

Rohan az idő: idén már a 10. Szingapúri Nagydíjat rendezik, ennek apropóján pedig a pálya szervezői némi ünnepléssel, megemlékezéssel készülnek a hétvégi verenyre. Ennek része például a pálya mellett elhelyezett alábbi festmény, amely a 2017-es mezőny húsz pilótáját ábrázolja különféle, rájuk jellemző pózokban vagy élethelyzetekben. Van azért néhány olyan részlet, ami nem teljesen világos: Miért ábrándozik Fernando Alonso a NASCAR-ról, miért tart serleget a kezében Jolyon Palmer, és miért lett Felipe Massából angyal?  

DJljvHzXoAA6fRe

DJmpdeRUEAIEjBh

DJlv9dwVwAIexNT