Rejtély, hogy az 5,5 milliós lakosságú Finnország hogyan termel ki évtizedek óta számos olyan tehetséget, akik az autósportok élvonalának különféle kategóriáiban is képesek a csúcsra jutni. Az Autósport és Formula Magazin hasábjain többükről is szó esik: Kimi Raikkönenről, aki újabb szerződéshosszabbítást érdemelt ki a Ferrarinál; Valtteri Bottasról, aki idén gyorsan bizonyította, hogy képes lehet átvenni az F1 ügyeletes finn sztárjának szerepét a következő évtizedre, és a Rali-világbajnokságba berobbanó fiatal reménységekről, akik az elmúlt 15 év francia uralmának megtörésére készülnek, hogy újra Finnország fő vadászterületévé tegyék a WRC világát.
Amióta bejelentették, hogy 2018-tól minden Formula-1-es autóra felkerül a pilóták számára fokozott fejvédelmet biztosító halo, a rajongókban és a mezőny tagjaiban is érezhető némi nyugtalanság emiatt. A vélemények általában két ellentétes végletet képviselnek: egyesek már az F1 halálát vizionálják, mások szerint viszont a glória ugyanúgy csak eleinte hat majd szokatlannak, mint ahogy évtizedekkel ezelőtt az első légterelő használatát is sokan kétkedve nézték. Az AFM megadja a válaszokat a mindenkit foglalkoztató kérdésekre, és bemutatja a hamarosan több formulaautós sorozatban is debütáló fejvédelem előnyeit és hátrányait.
Napjainkban egy Formula-1-es élcsapatnak már nem csak jól felépített utánpótlásprogrammal kell rendelkeznie, de célszerű, ha egy középmezőnybeli istállóval is szoros partnerséget ápol, ezzel lehetővé téve, hogy fiatal neveltjeik ott ejthessék meg a debütálásukat, ha elérkezik a megfelelő idő. A Red Bullnak és a Mercedesnek megvannak ehhez a szükséges csatornái, ám a Ferrarinál még az elmúlt években is az ideális „B csapat” keresése zajlott. Miután kiderült, hogy a Haas nem szívesen válna a Ferrari-újoncok játszóterévé, az olaszok újraélesztették halálán lévő kapcsolatukat a Sauberrel. A magazin körbejárja, milyen lépéseknek volt köszönhető, hogy a svájci istálló a zsákutcának tűnő Honda-szerződést visszavonva ismét a felemelkedés útjára lépjen, és az is kiderül, hogy kik lehetnek esélyesek a 2018-as versenyzői ülésekre.
További témák a lapból:
- Belga és Olasz Nagydíj versenyriport
- Babonák és győzelmi rituálék az autósportban
- Interjú: Romain Grosean nem csak az F1-ről
- Mick Schumacher apja F1-es autóját vezette
- Derek Warwick emlékei a Hungaroringről
- Pirelli: 110 éves sikertörténet a sportban
- Angolról magyarra: Ricciardo különös élete
- Morva Monster-mánia: MotoGP a színfalak mögül
- Óriások fesztiválja: Kamion-Eb Mogyoródon
- Al-Attiyah Magyarországon is nyert
- Budapest Rali: Miért nem rendezték meg?
- HTC Vive: Beszippant a virtuális valóság
- Bemutatkozik a Mercedes-Maybach 6
- Két lány és egy autó: Andi, Regi és a Lada
A legfrissebb AFM a MotoGP, a rali-vb és a többi népszerű hazai és nemzetközi autósport-széria híreivel és háttéranyagaival megvásárolható az újságosoknál vagy előfizethető a formula.hu weboldalán.