DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 23. kedd

„A kib*szott bokszba bevezető körön történt!” – Steiner Schumacher 700 ezer dolláros autótöréséről

Rövidesen megjelenik a Haas Formula-1-es csapatfőnökének, Günther Steinernek az új könyve, amely angolul a Surviving to Drive (szabad fordításban: Túlélni a vezetésért) címet viseli, utalva és játszva a Netflix dokumentumfilm-sorozatának címével. Ebben a 2022-es évad nehézségeit és örömeit részletezi a tőle megszokott stílusban Steiner, aki a The Times szemléje szerint igencsak kifakadva írt Mick Schumacher suzukai szabadedzés végén történt autótöréséről:

„A kib*szott bokszba bevezető körön történt! A bevezető körön! Persze, nagyon vizes volt a pálya, de senki más nem írt le úgy autót, hogy visszafelé tartott a bokszba. Öt perc után elveszítettünk egy autót, most pedig egy újat kell építenünk. Nem lehet olyan versenyzőm, akinél nem vagyok biztos benne, hogy biztonságosan körbe tudja vinni az autót egy lassú körön. Ez egyszerűen kib*szott nevetséges. Hány embert tudnánk foglalkoztatni 700 ezer dollárból? És most elő kell kerítenem ezt a pénzt” – írta Steiner. A Haas-vezér szerint egyébként összesen 2 millió dollárba kerültek a csapatnak tavaly Schumacher balesetei, ez is közrejátszott abban, hogy az idény végén nem volt maradása az amerikai istállónál a németnek.

f1-schumacher-suzuka-crash-2022

fotó: DPPI

Danica Patrick távozik a Haas NASCAR-csapatától

Nem teljesen váratlan, de mégis nagy port kavaró hír, hogy a NASCAR Sprint Cup hölgyversenyzője a szezon végén távozik a Stewart-Haas Racingtől, jövőbeli sorsa pedig egyelőre kérdéses.

„Közösen szereztünk egy pole-t a Daytona 500-on, hét top10-es eredményt, és egész idő alatt jól éreztük magunkat" - idézi fel közleményében a csapatához kötődő kellemes emlékeit Patrick. "A versenyzőjükként töltött időm azonban véget ér az új 2018-as szponzori megállapodások miatt. A támogatók létfontosságú szerepet töltenek be a sportunkban, és ebből a szempontból nagyon szerencsés voltam a karrierem során, ám az idei szezon néhány akadályt görgetett elénk.”

A most 35 éves versenyzőhölgy idén hatodik éve szerepel a NASCAR élvonalában azt követően, hogy 2011 végén távozott az IndyCarból. Egy 2012-es részleges szezon után 2013-ban csatlakozott a Stewart-Haas Racinghez, ahol az említett daytonai pole-lal, majd a versenyen egy 8. hellyel debütált, azóta pedig egyetlen futamot sem hagyott ki. 

DJjF5w2W0AAwApC

Másodhegedűsnek hitték, bajnokesélyes lett

Valtteri Bottas csendben, de gyorsan ráérzett a ritmusra a Mercedesnél, és akár még a kétesélyesnek tűnő bajnoki csatába is beleszólhat. A finnek új futamgyőzteséről szóló elemzésünket is megtaláljátok az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

iupmc93qc3kvbg3ladve_lg

A csapattulajdonos saját szigetét is elsöpörte az Irma hurrikán

A világhírű üzletembert, Richard Bransont az autósport kedvelői is ismerhetik, hiszen a Virgin alapítójának korábban a Formula-1-ben, jelenleg pedig a Formula-E-ben van saját csapata. A 67 éves Bransonnak számos tulajdona mellett rendelkezik egy saját szigettel is, stílszerűen a Brit Virgin-szigetek között, a 30 hektáron elterülő Necker-sziget ugyanis kizárólag az ő tulajdona. 

Branson azonban kedden megrázó képeket tett közzé a Neckerről és a környék többi szigetéről, amelyek a térségben tomboló Irma hurrikán útjába estek, a szélvész pedig hatalmas pusztításokat végzett ezen a területen is. Az üzletember maga is a szigeten tartózkodott a katasztrófa idején, de betonból készült borospincéjébe rejtőzve épségben átvészelte az ítéletidőt. A sziget épületeiről és növényzetéről azonban ez már nem mondható el, és a környéken is sok ember földönfutóvá vált. Branson sem azért tette közzé az alábbi képeket, hogy önmagát sajnáltassa, hanem hogy a Virgin segélyvonalán keresztül adományokat gyűjtsön, és mihamarabb eljuttassa azokat a térségben élő károsultaknak, illetve a természeti és épített környezet helyrehozására fordíthassa.

DJba32_W4AA859t

DJh6UWiUQAAmRRS

DJh0MS8XgAA5bfW

Hogy mennyire hasonlít egy Corvette a női testhez? Ennyire...

Valóban fel lehet fedezni némi hasonlóságot...

pf5

Nem csak a Mercedes tartott autóbemutatót, de a Renault is - Hülkenberggel a fedélzeten

Ahogy arról beszámoltunk már, a Mercedes egy csúcsautót mutatott be - a Renault pedig az új Megane-t. Lewis Hamilton előbbire, Nico Hülkenberg utóbira volt hivatalos...

 

A német pilóta egyébként új, különleges sisakfestésébe is betekintést engedett:

 

Lil preview to my special edition #singaporegp Lid's !!! #blackisback #black #mean #singapore

Nico Hülkenberg (@hulkhulkenberg) által megosztott bejegyzés,

Újra elsőzik a Formula-E: Jaguar márkakupa lesz a világszéria betétsorozata

A Jaguar I-PACE eTrophy lesz a világ első szériaalapú elektromos bajnoksága, amely a Formula-E állandó betétsorozataként fog feltűnni. A 2018/2019-es szezonban induló egyenautós sorozat az összes FE-hétvégén versenyezni fog. 30 perces futamokon vesz részt a 20 fős mezőny, amelyben VIP-autó is szerepet kap. A technikai felkészítést a Formula-E-csapatot is működtető Jaguar Racing végzi majd.

Többen is otthagyták az elesett motorost a Nordschleifén

Ismét beengedték a turistákat a rettegett versenypályára, de a baleset természetesen mindig benne van a pakliban. Az elesett és a pálya mellett fekvő motoros mellett azonban csak lassítottak a többiek:

A rajtok mestere: Alonso szingapúri startjai belülről

A spanyol általában ugyanoda igyekszik helyezkedni:

Hamilton bemutatta a Mercedes új szörnyetegét: F1-es technológia az utakon

A német gyártó bemutatta a Project One névre hallgató csúcsautóját. Az autóban F1-es hibrid technológia dolgozik és a hivatalos tájékoztatás szerint ezer lóerőnél is többre képes, az utakon pedig elérheti a 350 km/h-s sebességet is.

"Az új Project One Hyper Car a Mercedes-Benztől. A 2015-ös F1-es motorom van benne" - írta róla közösségi oldalán Lewis Hamilton.

 

 

The new Project One Hyper Car from Mercedes Benz. This has the engine from my 2015 F1 car #superdope @mercedesamgf1

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés,

A Mercedes pedig egy bemutató videót is posztolt:

A Verstappen-varázslat egyik első állomása: Szingapúr

A holland 2015-ben egy kör hátrányból állt fel egy biztonsági autós fázisnak (is) köszönhetően és végül nyolcadikként zárt - azt pedig már akkor sem tűrte, hogy a csapat meg akarta cserélni a sorrendet. Íme:

Michelisz szabad kezet adott Bári Dávidnak

Az Autósport és Formula Magazin vendége Bári Dávid, a M1RA TCR-csapatának vezetője volt:

Amikor azt hiszed, elbírsz egy BMW-vel - de tévedsz

Ti ezeket a pályákat látnátok szívesen újra az F1-ben

Legutóbbi szavazásunkban arra voltunk kíváncsiak, mely versenyhelyszín visszatérésének örülnétek legjobban. Messze a legtöbb szavazatot 42 %-kal Imola kapta, ahol utoljára 2006-ban tartottak San Marinó-i Nagydíjat, de 20 % voksolt a Nürburgringre és 15 % Isztambulra, melyek kiemelkednek a többi közül.

Először kellett agyagból japán fejet formáznia az Indy 500 szobrászának

Az Indy 500 győztesének feje mindig felkerül a Borg-Warner Trófeára, a kicsinyítés előtt viszont először életnagyságú méretben alkotják meg. Takuma Sato már pózolhat is önmagával. Mennyire hasonlít?

DI-nWJeXgAAg6HM

EasyCapture4

DI96B1yUQAAy9Jy

Marquez kifakadt a bukásainál éljenző rajongókra

A motoros világbajnokság két legsikeresebb nemzetének ebben az évszázadban az olasz és a spanyol számít, így érthető, hogy a két ország versenyzői és rajongói között is létezik valamilyen fokú szembenállás és rivalizálás. Már a Valentino Rossival meglévő viszályai miatt is borítékolható, hogy Marc Marquez sohasem lesz népszerű vendég az olaszországi versenyeken, ám az elhivatott szurkolótáborok olykor ezt az ellenszenvet más módon nyilvánítják ki, ami mindenki számára kellemetlen. Marquez Misanóban az utolsó kör kezdetén vette át a vezetést az olasz Danilo Petruccitól, és bár a dobogó tetején a felé áradó füttyszó már nem lepte meg, valami más nagyon is mélyen érintette. 

"Őszintén szólva elszomorít ez az egész. A díjátadónál még megértem [a fütyülést], azt viszont már nem tudom megérteni, hogy a lelátók akkor is örömujjongásban törnek ki, amikor elesünk. Egy-egy baleset előtt 300 km/órás tempóval haladunk, a határokat feszegetjük és az életünket tesszük kockára, hiszen bármikor megsérülhetünk. Remélem, hogy a jövőben legalább az én rajongóim nem fognak így viselkedni más versenyzőkkel, mert egyáltalán nem jó érzés" - fogalmazott hétvégi győzelmét követően a címvédő.

Szinte hihetetlen, de ilyen is van: kiszállt egy gyártó a Formula-E-ből

Az autósportok feromon parfümmel körbefújt mágnese, a Formula-E a csendes elektromotorok meg a holtszezon ellenére is hangos volt az elmúlt hónapokban, méghozzá amiatt, mert lassan minden valamirevaló autógyártó, legyen nagyvállalat vagy az elektromos hajtásra specializálódott cég, ez a sorozat felé vonzódik. Ebben a nagy forgatagban már-már üdítőnek hat, hogy az egyik gyártó nem be-, hanem kivonulását erősítette meg. A harmadik szezonra a Dragon Racinggel lépett partnerségre az amerikai székhelyű, viszonylag új Faraday Future, amely elektromos hajtású és más jövőbe mutató technológiákkal kísérletezik utcai autóin. 

Az együttműködés azonban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, a Faraday Future Dragon Racing szezonjából az autók ellentétes színe maradt a legemlékezetesebb. Jerome d'Ambrosio és Loic Duval közös erőfeszítése is csak egy konstruktőri 8. helyet ért, noha az előző két szezonban a 2. és a 4. pozíciót csípte el az év végén a Dragon. A Faraday Future a negyedik szezontól már nem lesz a csapat partnere, amely így ismét önállóan, d'Ambrosióval és a nemrég bejelentett Neel Janival harcol majd a helyezésekért. Nagy veszteség viszont ezzel nem éri a csapatot, hiszen a motort az előző szezonban is önmaguk gyártották, az amerikaiakkal csak ennél felszínesebb technikai partnerségben álltak.

maxresdefault

Bugattival döntött 400 km/h-s rekordot Juan Pablo Montoya

A hétszeres F1-es futamgyőztes segédkezett a francia autógyár rekorddöntésében: egy 700 millió forint értékű Bugatti Chironnal 0-ról 400 km/h-ra gyorsított, majd ismét állóhelyzetre fékezett. A 8 literes, 1500 lóerős, biturbós motorral felszerelt autóval mindezt rekordot jelentő 41,96 másodperc alatt – 3,1 kilométeres egyenes távon – sikerült abszolválnia, melyből a gyorsítás 32,6 másodpercet tett ki.

A Bugatti egy másik rekordkísérletre is készül: megdönteni a 431,072 km/h-s sebességcsúcsot, melyet a Veyron 2010-ben állított fel. A pilóta személyéről még nem döntöttek, de Montoya szívesen vállalkozik arra a kihívásra is. 

Ennyire lepusztult mára a Caterham egykori gyára

A leafieldi alakulat a 2014-es szezon utolsó futamaihoz érkezve ment csődbe, és minden próbálkozás ellenére a megmentése már nem is sikerült a következő szezonra, így immár harmadik éve, hogy nincs az F1-es mezőnyben a pontszerzésig öt év alatt sem eljutó kiscsapat. Az istálló gyára felkeltette a figyelmét egy elhagyatott helyeket felderítő csapatnak, akik levideózták a jelenlegi állapotokat. Úgy tűnik, nem sokan nyúltak hozzá a helyhez a Caterham megszűnése óta.

Billy Monger toronymagasan vezeti a szavazást az Év pillanatáért

A kimagasló sportteljesítményeket minden évben díjazó Laureus weboldalán már lehet szavazni a 2017-es év legmeghatóbb sportpillanatára. A hat jelölt közé bekerült - és jelenleg az összes leadott szavazat több mint felével rendelkezik - Billy Monger autóversenyző is, aki áprilisi F4-es balesetének következményeként mindkét lábát elveszítette, de csupán pár hónappal később már elkezdett dolgozni a versenyzésbe való visszatérésen. Ezen az oldalon lehet szavazni, valamint megnézni a többi jelölt kisfilmjét is, köztük a fiatalon elhunyt kislány szívét megkapó kerékpárossal, a 101 évesen is atletizáló indiai hölggyel, a félpályáról is folyamatosan kosarat dobó kisfiúval, na meg a Dortmund futballcsapata elleni merényletet követő példátlan rajongói összefogással.