DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 23. kedd

„A kib*szott bokszba bevezető körön történt!” – Steiner Schumacher 700 ezer dolláros autótöréséről

Rövidesen megjelenik a Haas Formula-1-es csapatfőnökének, Günther Steinernek az új könyve, amely angolul a Surviving to Drive (szabad fordításban: Túlélni a vezetésért) címet viseli, utalva és játszva a Netflix dokumentumfilm-sorozatának címével. Ebben a 2022-es évad nehézségeit és örömeit részletezi a tőle megszokott stílusban Steiner, aki a The Times szemléje szerint igencsak kifakadva írt Mick Schumacher suzukai szabadedzés végén történt autótöréséről:

„A kib*szott bokszba bevezető körön történt! A bevezető körön! Persze, nagyon vizes volt a pálya, de senki más nem írt le úgy autót, hogy visszafelé tartott a bokszba. Öt perc után elveszítettünk egy autót, most pedig egy újat kell építenünk. Nem lehet olyan versenyzőm, akinél nem vagyok biztos benne, hogy biztonságosan körbe tudja vinni az autót egy lassú körön. Ez egyszerűen kib*szott nevetséges. Hány embert tudnánk foglalkoztatni 700 ezer dollárból? És most elő kell kerítenem ezt a pénzt” – írta Steiner. A Haas-vezér szerint egyébként összesen 2 millió dollárba kerültek a csapatnak tavaly Schumacher balesetei, ez is közrejátszott abban, hogy az idény végén nem volt maradása az amerikai istállónál a németnek.

f1-schumacher-suzuka-crash-2022

fotó: DPPI

Nagy Norbi pole-pozíciót szerzett Zolderben

A Túraautó Európa-kupa mezőnye Belgiumban randevúzik a hétvégén, s a Zengő Motorsport is képviselteti magát két versenyzővel. Közülük a Vila Realban alaposan összetört SEAT helyett új autót kapó Nagy Norbert a pole-ba kvalifikálta magát az első vasárnapi futamra, míg György Anett a kilencedik helyen zárta az időmérőt – íme, előbbi versenyző videós értékelő nyilatkozata:

 

Íme, Vettel újabb elképesztő szingapúri pole-köre

A Ferrari négyszeres világbajnoka néhány éve már előrukkolt egy parádés körrel a távol-keleti helyszínen, most pedig ismét nagyot ment az időmérőn (a videó a „Megtekintés Youtube-on” feliratra kattintva indul!).

 

Ezt csak azért, mert még sohasem hallottátok Niki Laudát énekelni

A Mercedes csapatelnöke Szingapúrból, énekelve köszönti születésnapjukon nyolcéves ikergyermekeit, Maxet és Miát, ha már bokros teendői miatt nem tud otthon lenni az családdal.

Amikor Inter van az F1-es bokszutcában, de nem az esőgumi az

Hanem az Internazionale milanói futballcsapat játékosai! A Pirelli most közzétett videója felfedi, hogy a helyi csapatban játszó Borja Valero és Dalbert Henrique az Olasz Nagydíj hétvégéjének meghívott vendégei voltak, és lehetőségük volt alaposan körbenézni a bokszban és a paddockban, így még "névrokonukkal", a viharos hétvége során az autókra is felkerülő intermediate gumikkal is megismerkedhettek.

Tűzgolyóvá vált a motor a Superbike-vb edzésén

A Superbike-világbajnokság a hétvégén Portimaóban vendégeskedik, ott történt az alább látható incidens: az összetettben második helyen álló Tom Sykest dobta le magáról a Kawasaki, amely ezt követően lánggolyóvá válva csúszott tovább. A brit sajnos nem úszta meg sérülés nélkül a balesetet: a bal kezének kisujja tört el, így nem tudja folytatni a hétvégét – pedig akár Troy Corser 43 pole-pozíciót számláló rekordját is beállíthatta volna.

 

Hatalmas balesettel ért véget a Supercars versenye

A Sandown International Raceway pályán rendezett kvalifikációs futam utolsó előtti körében történt az incidens, amely miatt aztán le is állították a versenyt: Todd Hazelwood és Jono Webb ütközött össze, előbbi autója pedig a falnak csapódva többször is megpördült a levegőben. Szerencsére a pilóta épségben szállt ki a roncsból – íme, felvételen az eset:

 

A Porsche megint leiskolázta a Toyotát a WEC időmérőjén

Ezen a hétvégén Austinban versenyez a Hosszútávú-világbajnokság mezőnye, és amikor éppen nem iskolabusz zavarja meg a betéteseményként funkcionáló F4 versenyét, akkor a sportautóké a terep. Az időmérő hozta az elmúlt futamokon látott sormintát a négy LMP1-es autó között, ezúttal Neel Jani és Nick Tandy átlagerdménye érdemelt pole-t Porschénál, mögöttük a márka másik autója, és az 1,6, illetve 2,3 másodperces lemaradást felhalmozó két Toyota végzett. Az LMP2-eseknél Lapierre, Menezes és Negrao Alpine-ja volt a leggyorsabb, a GT Próban Bird és Rigon Ferrarija, a GT amatőrben pedig Lamy, Dalla Lana és Lauda Aston Martinja.

EasyCapture1_4

Egy másik amerikai pályán meg felelőtlen hölgyek okoztak piros zászlót

Az austini iskolabusz szintjét azért nem üti meg a bénázási skálán, viszont hasonlóan veszélyes cselekedet volt, amit a képen látható két nő művelt Sonomában, ahol az IndyCar szezonzárója zajlik a hétvégén. A második szabadedzés ideje alatt egyszerűen átsétáltak a védőkerítés kapuján, hogy akadálytalanul, a képbe belerondító rácsok nélkül készítsenek pár fotót az elhaladó autókról. Sajnos sok autó már nem száguldott el előttük, hiszen biztonsági okokból azonnal jött is a piros zászló, míg ki nem tessékelték őket a veszélyes helyről. 

Képek forrása: USARacing

21740429_1119996794799749_1506731198730669303_n

21728180_1119996798133082_4258060598074609073_n

Elképesztő: iskolabusz hajtott a pályára verseny közben

És nem is akárhol, hanem az Egyesült Államokban, annak is az egyik legmodernebb versenyhelyszínén, az F1 által is használt COTA-n történt mindez. Ezen a hétvégén Austinban rendezik a WEC 6 órás versenyét, betéteseményként pedig az amerikai F4-es bajnokság csatlakozott a hétvége menetrendjéhez. Az eset az F4-esek második versenyén történt: a 6. körben egyszer csak nemes egyszerűséggel megjelent a pályán egy jellegzetes sárga iskolabusz. Az utasokat nem szállító jármű csak néhány másodpercig tartózkodott a nyomvonalon, mielőtt biztonságosabb helyre kanyarodott volna, de a versenyirányítás persze azon nyomban piros zászlóval leállította a futamot. Szerencsére nem történt baj, az adott szakaszra érkező versenyzők is azonnal lelassítottak, majd később folytatódhatott is a verseny. Egy ideig mindenki tanácstalan volt azt illetően, hogy honnan került elő a busz, de hamarosan kiderült, hogy ez az a jármű, amellyel a leintést követően összegyűjtik a pálya területén dolgozó versenybírókat. Valamilyen okból azonban idő előtt bebocsátást nyert a sofőr, akinek először nem is tűnt fel, hogy korán érkezett...

Csatlakozik ebbe a szűk társaságba a McLaren?

Öt csapatnak sikerült eddig Renault-erőforrással nyernie: Wokingban számos motort használtak már, de a franciák termékét még sohasem.

Családapa és szakács F1-es overallban

Romain Grosjean az a fajta pilóta, akivel nemcsak a Formula-1-ről lehet elbeszélgetni, erről pedig meg is bizonyosodhattunk, amikor exkluzív interjút készítettünk vele a Hungaroringen. A francia pilóta beavat minket élete eddig kevésbé ismert részleteibe is, amit elolvashattok az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

u6amnmhe1x3lg7xufxkm_lg

Ez történt a két pénteki szabadedzésen Szingapúrban

Összefoglaló a Formula-1 hivatalos YouTube-csatornája jóvoltából – épp ezért csak átkattintás után tekinthető meg.

Monteiro hazautazott, de továbbra is kórházban marad

A WTCC bajnoki éllovasa szerdán szenvedett balesetet a Honda barcelonai tesztjén, melyet követően kórházba szállították. A gyártó pénteken frissítést adott ki a versenyző állapotáról: Tiago Monteirót Spanyolországból hazájába, Portugáliába szállították, ott lábadozik tovább egy helyi kórházban, mielőtt néhány nap múlva hazatérhet.

A közlemény további tájékoztatást ígér a kellő időben, de feltételezhető, hogy Monteiro teljesen felépül a kínai világbajnoki fordulóig, amelyig még egy hónap hátravan.

Tíz éve hunyt el a ralisport egyik legnagyobb alakja - félelmetes belsőkamerás felvétellel emlékezünk meg róla

Pontosan tíz éve, 2007. szeptember 15-én, helikopter-balesetben hunyt el Colin McRae, a ralisport egyik legnagyobb legendája, 1995 világbajnoka. A skót versenyzőt a mai napig a valaha volt egyik leggyorsabb és mindenképpen a legőrültebb pilótaként tartják számon. Ezt támasztja alá ez az elképesztő belsőkamerás felvétel is, még 2001-ből - mi ezzel emlékezünk meg róla:

Őskövületek árasztották el Barcelonát, de akkor már legalább Guinness-rekordot döntöttek

Születésének 60. évfordulóját ünnepli az előző évszázad közepén igen népszerű Seat 600-as utcai modell, de a spanyol gyártó még ennyi év távlatából is nyomot akart hagyni a történelem lapjain, így rekordkísérlet céljából felvonulást hívott össze a barcelonai versenypályán a 600-as tulajdonosai számára. A rekorddöntés sikerrel járt, egyszerre 787 modell körözött a jól ismert vonalvezetésen, ezzel a Seat 600 lett az az autótípus, amelyből a legtöbb gyűlt össze egyidőben ugyanazon a helyen. 

Még a provokáló Ricciardo sem tudta újabb káromkodásra késztetni Magnussent

Kevin Magnussen Nico Hülkenberg felé intézett, nem túl elegáns szavai egy időre biztosan kitörölhetetlenné váltak a Formula-1 követőinek emlékezetéből, a hungaroringi futam után elhagzott mondatot a szingapúri sajtótájékoztatón is megidézték a versenyzők. A feléjük intézett egyik kérdés azt firtatta, hogy a jelen lévő három pilóta szeretne-e majd valamikor belekóstolni a divatiparba és mondjuk saját pólót kiadni, mire Magnussen előhozakodott azzal, hogy neki erre már nincs is szüksége, hiszen egy bizonyos interjúban elhangzott mondata máris felkerültek a rajongói holmikra, és minden hétvégén találkozik velük a lelátókon.

"Mi volt az az idézet?" - kérdezi nevetve, egyáltalán nem gyanútlanul Daniel Ricciardo.

"Már nem is emlékszem!" - felelte Magnussen, miközben a mellette álló FIA sajtófőnök, és a sajtótájékoztatót vezető James Allen is hevesen tiltakoztak a szavak kiejtése ellen.

"Nem emlékszel? Egészen biztos?" - folytatta Ricciardo.

"Miért, te igen?" - kérdezett vissza a dán. "Mindenesetre olyan pólókat én nem fogok csináltatni, de valami más még szóba jöhet." 

Ricciardo és Verstappen szerszámosládával mentek gyümölcsöt enni

Amikor így állnak hozzá, akkor már sejthetjük, hogy nem sok jó fog kisülni belőle. A Red Bull pilótái legújabb különös kalandjukban a Délkelet-Ázsiában őshonos gyümölcsöt, a tüskés héjjal rendelkező duriánt próbálták először felnyitni, majd pedig megkóstolni. Egyik lépés sem ment valami könnyen, amihez nagyban hozzájárulhatott az a tény, hogy a duriánt a világ legbüdösebb gyümölcseként tartják számon. Verstappen reakciója alapján pedig talán a legrosszabb ízű is, a hollandot ugyanis a hányinger kerülgette az első ízlelés után...

Amikor nem tudod elnyomni a rossz beidegződést egy pályaautóban

Mads Ostberg raliversenyző egy Porsche Carrerával pályaautózik - csak éppen egy szűk kanyarban elkezdi keresni a kéziféket...

 

Egyik F1-es csapatfőnök sem foglalkozik annyit a rajongókkal, mint Christian Horner

A Red Bull csapatfőnöke nem először bizonyítja, hogy az istálló irányítása mellett a közönség kiszolgálásához is ért, hiszen bizonyos szempontból ő is ugyanúgy a csapat arca és nagy érdeklődés övezi, mint Daniel Ricciardót vagy Max Verstappent. Horner most maga állt be a kamera elé és mutatta be a Red Bull szingapúri garázsát. Azért Maurizio Arrivabenét vagy Günther Steinert nehéz lenne elképzelni ebben a szerepben.

Végre saját nevelőcsapata lehet a Ferrarinak

A Haas nem hajlott rá, hogy a rutintalan pilóták játszótere legyen, így a maranellóiak újraélesztették elhalóban lévő kapcsolatukat a Sauberrel, ahol a következő Ferrari-pilóták nevelkedhetnek. Olvassátok el erről szóló cikkünket az Autósport és Formula Magazin legújabb számában

wf7gs3fbl2r5wfl8e5a9_lg