DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 24. szerda

„A kib*szott bokszba bevezető körön történt!” – Steiner Schumacher 700 ezer dolláros autótöréséről

Rövidesen megjelenik a Haas Formula-1-es csapatfőnökének, Günther Steinernek az új könyve, amely angolul a Surviving to Drive (szabad fordításban: Túlélni a vezetésért) címet viseli, utalva és játszva a Netflix dokumentumfilm-sorozatának címével. Ebben a 2022-es évad nehézségeit és örömeit részletezi a tőle megszokott stílusban Steiner, aki a The Times szemléje szerint igencsak kifakadva írt Mick Schumacher suzukai szabadedzés végén történt autótöréséről:

„A kib*szott bokszba bevezető körön történt! A bevezető körön! Persze, nagyon vizes volt a pálya, de senki más nem írt le úgy autót, hogy visszafelé tartott a bokszba. Öt perc után elveszítettünk egy autót, most pedig egy újat kell építenünk. Nem lehet olyan versenyzőm, akinél nem vagyok biztos benne, hogy biztonságosan körbe tudja vinni az autót egy lassú körön. Ez egyszerűen kib*szott nevetséges. Hány embert tudnánk foglalkoztatni 700 ezer dollárból? És most elő kell kerítenem ezt a pénzt” – írta Steiner. A Haas-vezér szerint egyébként összesen 2 millió dollárba kerültek a csapatnak tavaly Schumacher balesetei, ez is közrejátszott abban, hogy az idény végén nem volt maradása az amerikai istállónál a németnek.

f1-schumacher-suzuka-crash-2022

fotó: DPPI

Itt a bizonyítéka, hogy Sainz tényleg padlóig nyomta a gázt Szingapúrban

A negyedik hellyel F1-es karrierje eddigi legjobb eredményét elérő Carlos Sainz az alábbi képet tette közzé Twitteren a verseny után a következő kommentárral: "Igen, ez a gázpedál. Jól ráéreztem ma, és néha keményen nyomtam."

A lenti kép pedig Sainz és versenymérnöke, a befutónál emlékezeteset kiáltó Marco Matassa éjjeli ünneplésén készült, akik néhány pohár italtól sem riadtak vissza. A spanyol versenyző egyik első dolga az autóból kiszállva az volt, hogy megkérje a csapatot, ütemezzék későbbre a hazafelé tartó repülőjáratát, hiszen buli következik! 

DJ8VLY7UEAEBF9S

DJ9FxviWAAcujxY

Alonso szerelőjéből kitört az őszinteség

Napjainkban a McLaren egyik alkalmazottjának élete sem leányálom, de különösen frusztráló lehet azoknak, akik közvetlenül a versenyautók körül, azok felkészítésével és javításával foglalkoznak, hiszen elég gyakran kell meghibásodások miatt túlórázniuk. Fernando Alonso autójának egyik szerelője, Giuseppe Marciante egyetlen mondatban foglalta össze a véleményét Twitteren, miután a Szingapúri Nagydíj első kanyarjában pilótája a rajtbaleset vétlen áldozatává vált, így kiesett a csapat idei legígéretesebbnek tűnő futamáról.

"Már nagyon unom úgy nézni a versenyeket, hogy közben a sérült autóm itt hever előttem."

CcPjdssWAAUUN71

alonso-szingapúr

Közlekedési tábla okozott súlyos balesetet a magyar ralin

A hétvégén rendezett, Lyukóbánya és Parasznya közötti ralisprint-futam tragikus véget ért a Kisubi és Mida Moya neve alatt rajthoz állt autó számára, miután a páros balesetet szenvedett. A navigátor Mida Bélát alhasi tájékon felsértette egy közlekedési táblát tartó oszlop, és mentőhelikopterrel kellett kórházba szállítani. A hírek szerint a sérültet jelenleg altatás alatt tartják, de nincs életveszélyben.

kisubi_is_a_city_in_uganda_2

kisubi_is_a_city_in_uganda_3

kisubi_is_a_city_in_uganda_1_1

Sporttörténelem: először nyert nő világbajnoki motorversenyt

A Superbike-világbajnokság a hétvégén Portimaóban vendégeskedett, ahol a harmadik számú kategória, a Supersport 300 versenyét a spanyol Ana Carrasco nyerte, méghozzá egy elképesztően szoros befutóban legyorsulva riválisait, hiszen a második helyezett Alfonso Coppolára 53, a harmadikként végző Marc Garciára pedig 62 ezredmásodpercet vert.

A 20 éves spanyol hölgy ezzel olyan hőstettet vitt véghez, amit a motorversenyzés történetében még senki, hiszen első nőként nyert világbajnoki rangú motorversenyt. Erre eddig sem a Superbike, sem a MotoGP különféle kategóriáiban nem volt még példa.

DJ8WyaTW4AE-9sx

DJ8-0kbW0AAWgMr

Kiss Norbert is nyert Zolderben, de a hétvége fiatal csapattársáról szólt

A Kamion Európa-bajnokság belgiumi hétvégéjét a Tankpool24 Racing magyar versenyzője kezdte a legjobban, aki megnyerte az első futamot, és a hétvége további részében még egy 2., egy 3. és egy 5. helyet tett ehhez hozzá, így a tabellán egy pozíciót előrelépve most harmadikként rangsorolják Adam Lacko és Jochen Hahn mögött. Zolder azonban a Tankpool24 másik versenyzője, a 25 éves André Kursim számára maradt igazán különleges, hiszen karrierje első és második Európa-bajnoki futamgyőzelmét is megszerezte a német pilóta.

unnamed

Nagy Norbert nem tudta győzelemre váltani a pole-t, elképesztően szoros lett az ETCC tabellája

A szezon utolsó előtti versenyhétvégéjét teljesítette az ETCC a belgiumi Zolderben, amely után szorosabbá vált a pontverseny, hiszen a tabella élén álló Petr Fulin kevesebb egységet tudott gyűjteni, mint legközelebbi üldözői. A Zengő Motorsport versenyzője, Nagy Norbert megszerezte a pole-t, de az első futamon ketten is átugrották, így a dobogó alsó fokára állhatott fel, majd a második futamon még egy negyedik helyezést gyűjtött. A csapat másik pilótája, György Anett először zárt egy hétvégét kettős pontszerzéssel, miután egy 7. és egy 8. helyet szerzett.

Az október 8-án Mostban rendezendő szezonzáró előtt így fest a bajnoki pontverseny élmezőnye: Petr Fulin 63 pont, Christjohannes Schreiber 57, Nagy Nobert 56, Igor Stefanovski 55.

nagy

F1-es pilóták az alsógatyáikról, babafésűről és felemás cipőkről

Nemcsak a múltban, de még napjainkban is számos olyan autóversenyzőt találunk, akik sajátos szokásuk vagy rituáléjuk elvégzése nélkül sohasem ülnek be munkaeszközükbe. Ezekről az igen furcsa babonákról is olvashattok az Autósport és Formula Magazin legújabb számában

nqxvseloiazfye0tynpe_lg

Bottas röhögőgörcsöt kap, miután Ricciardo szellent a sajtóteremben

Felhőtlen (de nem gáztalan) hangulat uralkodott a Szingapúri Nagydíj vasárnapi sajtótájékoztatóján a három dobogós pilóta között, amely során Valtteri Bottas finn embertől ritkán látható nevetésrohamban tört ki. Mindennek kiváltója Daniel Ricciardo volt, aki először illedelmesen megkérdezte, hogy szellenthet-e egyet, majd a többiek válaszát meg sem várva belerondított a levegőbe. Bottasnak éppen ekkor kellett volna belekezdenie finn nyelvű összegzésébe, ami a zavaró körülmény miatt nem igazán sikerült elsőre.

Na, most hogy állnak azok a golyók? Magnussen oda fért be, ahova nem lehetett

Kevin Magnussen Felipe Massa elleni előzésénél valószínűleg többen is elejtették az éppen kezükben lévő dolgokat. A brazil talán szükségtelenül húzta rá az autót a Haasra, lévén az abroncsok közötti különbség miatt esélytelen volt a védekezésre, ám a két autó átvészelte a nagy sebesség melletti ütközést, Magnussen pedig behúzta a hasát, hogy ne kenődjön a falnak a másik oldalon. 

Alonso ismét zseniálisan foglalta össze a futamát

Egy ígéretesnek tűnő futamon már az első kanyarban utolérte a baj, miután elsodorta őt Kimi Raikkönen és Max Verstappen balesete, majd autójának súlyos sérülése miatt pár kör után kénytelen is volt kiállni a versenyből a spanyol. Emlékként az alábbi képet őrizte meg arról, amikor éppen a levegőben repül McLarenjével a baleset nyomán. "Singapore Airlines" - írta Alonso kommentárként a képhez, utalva arra, hogy saját balszerencséjével milyen jól illeszkedik a nemzeti légitársaság háttérben látható reklámtáblájához.

Bumm saka-laka - Sainzék ünneplése bevonul az örök klasszikusok közé

Carlos Sainz F1-es karrierje eddigi legjobb eredményét érte el, amikor a lehetőségeit maximalizálva a 4. helyen ért célba a Toro Rossóval a Szingapúri Nagydíjon. Nem csoda, hogy ő maga az autójából, versenymérnöke, Marco Matassa pedig a bőréből ugrott ki majdnem a leintést követően.

Így döntött a versenyfelügyelőség a rajtbalesetet illetően – szerintetek ki volt a hibás?

Már a futam alatt érkezett a hír, hogy a felügyelők vizsgálják a Sebastian Vettel, Max Verstappen, Kimi Raikkönen között történt rajtbalesetet. Végül arra jutottak az illetékesek, hogy egyik versenyző sem hibáztatható elsődlegesen az incidensért, ezért egyiküket sem büntették.

Mi azonban kíváncsiak vagyunk a ti véleményetekre is: szerintetek ki volt a hunyó a hármas ütközésnél?

 

A Ferrari egy alternatív valóságban nézte a versenyt

"Verstappen kiütötte Kimit, aki aztán nekiment Sebnek" - írták le a Ferrari Twitter-oldalán a rajt utáni pillanatok alakulását, hogy aztán a közösségi médiában több újságíró és rajongó is elkezdje kifigurázni a csapatot az "elferdített tények" közlése miatt. A csapat mindenesetre jóval a tervezett előtt elkezdhetett pakolni, hiszen mindkét autójuk kiesett az első körben, amire már időtlen idők óta nem volt példa az F1-ben. Max Verstappen szerint Sebastian Vettel volt a hibás, a német azonban közös törekvés eredményének titulálta a hármas kiesést.

EasyCapture1_5

Látva az üzenet által generált felhajtást, a Ferrari pár órával később (és percekkel az FIA ítélete után) az alábbi megjegyzést fűzte hozzá a fenti szöveghez: "Amit tweeteltünk, az az események tárgyilagos leírása volt. Szükségtelen ezen spekulálni."

EasyCapture2_2

DJ7kbfbW0AIeAuy

DJ7VBH5X0AAseXI

A versenyzői parádé még nappal zajlott Szingapúrban, klasszikus autókkal

Pokoli eső Szingapúrban néhány órával a nagydíj előtt

A pályára megérkező csapatok egymással versenyeztek azon, ki tud elrettentőbb videót készíteni az esőről – a képzeletbeli fődíj talán a McLarennek jár, amely ezúttal is a maximumra törekedett, mint a külsőségekben általában.

Helyszíni beszámolók szerint az eső azóta elállt, az időjárás-jelentések pedig arról szólnak, hogy az esetenként kialakuló zivatarok helyi idő szerint 18 óra után megszűnnek. A futam 20 órakor (nálunk 14-kor) rajtol, a trópusi éghajlaton pedig a lehullott csapadék nagyon gyorsan felszárad, így már a futam is teljesen száraz pályán kezdődhet. 

Olykor még a legjobb autóversenyzőknek is szükségük van egy még jobb sofőrre

Kiss Norbert a hétvégén Zolderben versenyez a Kamion-Eb mezőnyében – szombaton már egy győzelmet és egy második helyet is begyűjtött –, a közösségi oldalára feltöltött fotó tanúsága szerint azonban az odaúton nem ő, hanem a párja vezetett.

kissnorbi-zolder-auto-1

IndyCar: Kulcsfontosságú pole használt gumin, pályarekorddal

Josef Newgarden csak egy késői, friss gumis nekifutással tudott bejutni az időmérő második szakaszába, a „final sixbe” Sonomában, ahol így használt abroncson kellett próbálkoznia. Ennek ellenére 1:15,520-szal új pályacsúcsot futott, 0,7 másodperccel legyőzve az eddigi mércét. A 2015-ös milwaukee-i verseny után mindössze karrierje második pole-ját szerezte a szezonzárón. Newgarden a bajnokságban 3 ponttal áll Scott Dixon előtt, aki a 6. helyre kvalifikált.

A finálén kiosztott dupla pontok miatt azonban nem csupán a két rivális lehet bajnok: még Castroneves, Pagenaud, Power, Rossi, sőt Rahal is diadalmaskodhatnak éjszaka, a 0:43-kor kezdődő versenyen.

  Versenyző Csapat Autó Köridő Hátrány
1 Josef Newgarden Team Penske Dallara/Chevrolet 1:15.5205 -
2 Will Power Team Penske Dallara/Chevrolet 1:15.5556 0.0351
3 Simon Pagenaud Team Penske Dallara/Chevrolet 1:15.6356 0.1151
4 Helio Castroneves Team Penske Dallara/Chevrolet 1:15.8032 0.2827
5 Takuma Sato Andretti Autosport Dallara/Honda 1:16.2208 0.7003
6 Scott Dixon Chip Ganassi Racing Dallara/Honda 1:16.3978 0.8773
7 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Dallara/Honda 1:16.1815 0.6610
8 Alexander Rossi Andretti Herta Dallara/Honda 1:16.1934 0.6729
9 Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Dallara/Honda 1:16.1968 0.6763
10 Sebastien Bourdais Dale Coyne Racing Dallara/Honda 1:16.5811 1.0606
11 Marco Andretti Andretti Autosport Dallara/Honda 1:16.8221 1.3016
12 Tony Kanaan Chip Ganassi Racing Dallara/Honda 1:16.9718 1.4513
13 Conor Daly AJ Foyt Enterprises Dallara/Chevrolet 1:17.1016 1.5811
14 Max Chilton Chip Ganassi Racing Dallara/Honda 1:16.7581 1.2376
15 Charlie Kimball Chip Ganassi Racing Dallara/Honda 1:17.1417 1.6212
16 James Hinchcliffe Schmidt Peterson Dallara/Honda 1:16.9539 1.4334
17 Spencer Pigot Ed Carpenter Racing Dallara/Chevrolet 1:17.2662 1.7457
18 Ed Jones Dale Coyne Racing Dallara/Honda 1:17.0231 1.5026
19 Jack Harvey Schmidt Peterson Dallara/Honda 1:17.2722 1.7517
20 J.R. Hildebrand Ed Carpenter Racing Dallara/Chevrolet 1:17.1602 1.6397
21 Zachary Claman Rahal Letterman Lanigan Dallara/Honda 1:17.2814 1.7609
22 Carlos Munoz AJ Foyt Enterprises Dallara/Chevrolet 1:17.2507 1.7302

Nem csak F1-es futam lesz vasárnap – hoztuk a mai autósport-programot!

A Szingapúri Nagydíj mellett lesz még ETCC és Kamion-Eb Zolderből, ralikrossz-világbajnoki döntő és késő éjjel pedig következik az IndyCar sonomai szezonzárója – íme, a teljes vasárnapi menü:

12:05-12:30 Kamion-Eb, időmérő és superpole

13:05-13:35 ETCC, első futam 

14:00-16:00 F1, Szingapúr, futam (M4 Sport)

14:10-14:40 ETCC, második futam

15:05-15:35 Kamion-Eb, harmadik futam

17:30-18:00 Kamion-Eb, negyedik futam

19:30-21:40 WRX, elődöntő és döntő (Spíler TV)

21:00- Monster Energy NASCAR Cup Series, futam

00:43-03:00 IndyCar Series, Sonoma, futam (DigiSport 1)

Az F1-es autók egyik fő alkotóeleme, amely már 110 éve is bejárta a fél világot

Az 1907-ben rendezett, Párizs és Peking között zajló autóverseny volt az első alkalom, hogy a Pirelli egy sportesemény keretén belül megmérettette magát a rivális gumigyártókkal, azóta pedig egyre többet és többet hallatnak magukról. Az olasz cég számos kisebb-nagyobb versenysorozatot látott már el abroncsaival az elmúlt évszázad során, részletes történetüket pedig elolvashatjátok az Autósport és Formula Magazin legújabb számában.

qjxrp4ynjaqh47jwh6xn_lg

Ez történt a szingapúri időmérőn

Hoztuk a hivatalos összefoglalót (a videó a „Megtekintés Youtube-on” feliratra kattintva indul!):