Mintha átok ülne a spanyolon. A helyzetéhez képest kedvező pozícióból, a nyolcadik helyről rajtolhatott 2005 és 2006 világbajnoka egy olyan pályán, mely több szempontból is ideális idei versenyautójának. Kiváló rajttal és jó helyzetfelismerő képességgel a start utáni első féktávon akár harmadik helyen is fordulhatott volna Alonso, ám a körülötte történő Raikkönen-Verstappen-Vettel baleset őt is magával sodorta. Egy 360 fokos megforgást követően még körökön keresztül versenyben maradt a 14-es számú autó, ám a sérülései végül túl súlyosnak bizonyultak, így ismét kénytelen volt feladni a versenyt.
A spanyol úgy nyilatkozott, a rajtját és a hármas balesetet tekintve egy biztos dobogó úszott el számára. „Az autó bal oldala teljesen megsemmisült, szinte csoda, hogy egy ekkora ütközés után egyáltalán folytatni tudtam” – meséli. „Kár, hogy végül fel kellett adnom, mert nagy reményekkel indultunk neki a hétvégének. Akár vezethettem is volna a versenyt, mivel Hamilton előtt voltam az első kanyarban [valójában mögötte volt - a szerk.].”
Alonso frusztráltan azt is bevallotta, különösen fájdalmas kiesés ez azt figyelembe véve, milyen jól indult a versenyhétvégéjük. „Mikor büntetések miatt az utolsó helyről rajtolunk, szinte senki sem esik ki. Most garantált volt a dobogó, talán a futamgyőzelem is. Fájó, de ha a rajt utáni első kanyarban kívül vagy, elég egyetlen autónak szélesen fordulnia, eltalál téged. Ilyen szoros szituációban általában történik valami. Malajziában majd újra próbálkozunk” – zárta beletörődve.