Jól szórakoztak a pilóták a sajtókonferencián
https://formula.hu/parc-ferme/33721
Egy-egy plexifallal választották el egymástól a pilótákat Suzukában a versenyhétvégét megelőző szokásos csütörtöki sajtóeseményen. A második csoportban Max Verstappen, Daniel Ricciardo, George Russell, Guanyu Zhou, és Charles Leclerc voltak jelen, akik elég jól eljátszottak a mellettük lévő eszközökkel. A videó gyakorlatilag magáért beszél.
Press conference shenanigans with Maxiel #JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/rFqyBSjS7S
— Formula 1 (@F1) October 6, 2022
Bottas nem bírta ki, válaszolt egy twitteres kommentre
https://formula.hu/parc-ferme/26759
A Twitteren kapott egy olyan kommentet Valtteri Bottas, mely szerint senki se hiheti, hogy a finn majd nyerhet - úgyis csak azért van ott, hogy Hamiltont segítse és azt tegye, amit a Mercedes mond neki. Bottas pedig nem hagyta mindezt válasz nélkül: odaírta, hogy nem érdekli, miben hisz az érintett személy, ő hiszi, hogy nyerhet és ha neki is olyan lenne a mentalitása, mint a twitterezőnek, akkor soha nem lenne esélye, de ő nem fogja feladni.

Barrichello Raikkönennek: Igyunk egyet a közös emlékekre!
https://formula.hu/parc-ferme/26760
Szocsiban Kimi Raikkönen 322. alkalommal rajtolt el F1-es versenyen, ezzel beérte Rubens Barrichello nagydíjrészvételi rekordját. A brazil 2011-ben szállt ki a királykategóriából, így egymással is sokat csatáztak ok ketten, emiatt a 48 éves exversenyző nem is mulasztotta el, hogy küldjön egy üzenetet a rekordját utolérő Raikkönennek.
"Üdv a 322-esek klubjában! Bevallom, azt gondoltam, hogy soha senki nem fog tudni a közelébe érni ennek a számnak, de gratulálok ehhez a hosszú utazáshoz, megérdemelten jutottál el eddig. Igazából úgy tudom, hogy a szám az én esetemben 326, de akárhogy is, azt is túl fogod szárnyalni. Aztán egyszer talán majd lesz alkalmunk meginni egy pohár bort, hogy megemlékezzünk a közös dobogóinkra. Alonso is közelít, szóval ne hagyd abba!" - mondja Barrichello az alábbi videóban.
Bonyolult téma ez a számháború az F1-ben, mert különböző módok vannak a futamrészvétel számontartására. A Barrichello által említett 326-os szám a nagydíjrészvételeit jelenti, a futamon elrajtolni azonban ő is ugyanúgy 322 alkalommal tudott, mint Raikkönen. Az Alonso jelentette veszélyre pedig nem véletlenül hívta fel a figyelmet a brazil: ő is 311-nél járt már, amikor 2018 végén kiszállt, jövőre azonban visszatér a Renault-val, egész pontosan az Alpine-nal. Raikkönen 329-cel fejezheti be az idei évet, onnantól pedig ha a spanyol csak egyetlen szezonnal is többet tölt az F1-ben, mint a finn, jó eséllyel átszáll majd rá a rekord.

Stroll kiakad Leclerc-re, Hamilton nem érti a büntetést, Gasly Saubernek nevezi az Alfát - így szólt a rádió Szocsiban
https://formula.hu/parc-ferme/26761
Megérkezett a versenyhétvégék utáni szokásos összefoglaló az F1-től.
A Red Bull csendben az év leggyorsabb kiállását hozta össze Oroszországban
https://formula.hu/parc-ferme/26763
Bravúros formában voltak a Red Bull Racing szerelői az Orosz Nagydíjon. A csapat leggyorsabb kiállása a szezon során 1,90 másodperc volt korábban, Szocsiban azonban ezt kétszer is felülmúlták: előbb Alex Albonnak cseréltek 1,89 másodperc alatt kereket a legelső körben, majd a 25. körben jött Max Verstappen, 1,86 másodperc alatt kerültek le a használt abroncsok és fel az újak – ez a 2020-as szezon leggyorsabb kiállása, ráadásul a csapat 2019-ben elért rekordjához, 1,82-höz is nagyon közel van.
A Red Bull gyorsaságát szemlélteti, hogy egyetlen rivális csapat sem ment 2,00 alá, a második leggyorsabb Williams pontosan két másodperc alatt szervizelte George Russellt autóját.
Nagyobb, de jobban kezelhető a Hyundai legújabb TCR-gépe
https://formula.hu/parc-ferme/26762
Három hónap tesztidőszakot követően a Hyundai Kínában, a pekingi autószalonon bemutatta legújabb TCR-specifikációjú versenygépét, a Hyundai Elantra N TCR-t. Ez a márka harmadik modellje a túraautós szabályrendszernek megfelelően: elődjei az i30 N TCR és Veloster N TCR (utóbbinak elektromos verziója is van).

Az autót, melyről nyáron már kiszivárgott néhány kémfotó, ügyfelek vásárolhatják meg, akik már az év vége előtt kézhez vehetik. A fejlesztőpilóta a kétszeres világbajnok Gabriele Tarquini volt, aki így jellemezte a modellt:
„Sok kicsi változás történt, amit az ügyfélcsapatok és versenyzők méltányolni fognak, például az előző autókhoz képest javult a kormányrendszer. Az Elantra N TCR egyértelműen nagyobb, a kormányzásnak köszönhetően azonban nem fog feltűnni a különbség. Még mindig az autó tesztelésének korai időszakában járunk, ezért sok a lehetőség, hogy tovább pofozgassuk a karosszériát és erős csomagot alkossunk az ügyfeleinknek a versenyzésre” – mondta az olasz. Talán érthető, hogy arról nem esett szó, ezt a modellt használja-e a Hyundai a WTCR-ben a jövőben, hiszen az elmúlt hétvégén a márka visszalépett a versenyzéstől a Nürburgringen, demonstrálva, mennyire elégedetlen az őt érő bánásmóddal a szériában.



Nyolc éve ezen a napon: Rosberg még örült, hogy ki lesz a csapattársa
https://formula.hu/parc-ferme/26758
2012. szeptember 28-án írt alá a Mercedeshez Lewis Hamilton - nyolc éve ezen a napon Nico Rosberg még azt posztolta, hogy milyen jó lesz Hamiltonnal egy csapatban versenyezni, micsoda kihívás lesz ez...
Őrült időjárás, többórás piros zászló és BMW-győzelem – ez volt az idei nürburgringi 24 órás
https://formula.hu/parc-ferme/26757
Egy héttel Le Mans után került sor a másik legendás egynapos viadalra a Nordschleifén, amelynek időjárása idén sem hazudtolta meg magát: éjszaka több órára félbe is kellett szakítani a körözést az eső miatt. A győzelmet végül tízéves ínség után a BMW szerezte meg a Nicky Catsburg, Nick Yelloly, Alexander Sims trió révén – az alábbi videóban megnézhetitek a verseny legfontosabb pillanatait:
Kettős pontszerzéssel távozott Monzából Nagy Dániel
https://formula.hu/parc-ferme/26756
A legendás olasz aszfaltcsíkon vendégeskedett a hétvégén a TCR Európa-kupa mezőnye és annak egyedüli magyar indulója, Nagy Dániel. A BRC Racinget erősítő pilóta az időmérőn a 11. helyet érte el, ahonnan indulva a szombati futamon végül a hatodik helyet kaparintotta meg, míg vasárnap ugyan visszaesett a 19. pozícióba, onnan viszont egészen a 13. helyig tudott visszakapaszkodni. Nagy Dani az így megszerzett pontok révén a bajnokság hetedik helyén áll. A futamokat – amelyeket lentebb visszanézhettek – egyébként Julien Briché és Pepe Oriola nyerték.
Videó: Az Orosz Nagydíj legjobb pillanatai hét percben
https://formula.hu/parc-ferme/26754
A pályán és azon kívül is zajlottak az események Szocsiban. Ezekről készült el a szokásos összefoglaló, ami átkattintás után indul el.
Mennyi a realitása a Raikkönen–Schumacher párosnak?
https://formula.hu/parc-ferme/26755
Bár legutóbbi podcastadásunkat főként a Le Mans-i 24 órás autóversenynek szenteltük, természetesen nem mentünk el szó nélkül a legfrissebb F1-es pusmorgások, így az Alfa Romeo jövő évi felállását érintő pletykák mellett sem. A vonatkozó részt 1:06:27-től hallhatjátok:
Aki pedig nem akar lemaradni a podcasttal kapcsolatos fejleményekről, az csatlakozzon a Formula Podcast Facebook-csoportunkhoz!
Tényleg korán hozták Hamiltont? Itt az Orosz Nagydíj bokszkiállás-térképe
https://formula.hu/parc-ferme/26750
A Pirelli grafikája arról, hogy ki mikor milyen gumival ment Szocsiban - Lewis Hamilton szerint őt túl korán hozta ki a Mercedes...

Hamilton hozzáállásától Serena Williams álla is leesett
https://formula.hu/parc-ferme/26745
Még a sportvilág csúcsán teljesítő atlétákat is meg tudja lepni Lewis Hamilton elszántsága. A huszonháromszoros Grand Slam-győztes Serena Williams elmondása szerint Lewis Hamilton egy óriási bajnok, hozzáállására és edzésprogramjára pedig nincsenek szavak. A teniszezőnő a hatszoros világbajnokról barátjaként beszélt, a pilóta újabb potenciális rekorddöntéséről nyilatkozva pedig elárulta, számára ő a generációja legnagyobb autóversenyzője, így biztos benne, hogy megdönti Michael Schumacher 91 futamgyőzelmet számláló csúcsát. Leginkább azt becsüli benne, hogy százszázalékban felvállalja önmagát.
"He has such a champion's mindset"
— Formula 1 (@F1) September 27, 2020
23-time Grand Slam champion @serenawilliams pays tribute to her friend @LewisHamilton ahead of what could be a momentous day #RussianGP #F1 pic.twitter.com/AkWWDGxmGu
A Ducatira várva – így fest jelenleg a MotoGP 2021-es rajtrácsa
https://formula.hu/parc-ferme/26746
Valentino Rossi petronasos szerződésével a kirakós újabb lényeges eleme került a helyére a MotoGP jövő évi felállását illetően. Egyre fogynak a szabad helyek, s az Aprilia második motorját leszámítva tulajdonképpen már csak a ducatis alakulatok bejelentésére várunk (ők egyébként épp azért halasztották el ezt, hogy szabad legyen a terep Rossiék számára).
Persze a kép náluk is kezd kirajzolódni: Jack Miller mellé várhatóan Francesco Bagnaia kerül a gyári csapatnál, bár némi esélye erre még Johann Zarcónak is lehet. A francia viszont valószínűleg a Pramacnál fog szerepelni a Moto2-ből érkező Jorge Martin mellett, míg az Esponsoramánál lehetőséget kap a szintén újonc Enea Bastianini, akinek oldalán vagy a szerződéssel rendelkező Tito Rabat, vagy az ő távozása esetén Rossi féltestvére, Luca Marini fog szerepelni.
Ami pedig az Apriliát illeti: ők kivárnak az Andrea Iannone doppingügyével kapcsolatos októberi tárgyalásig, ha viszont az olaszt ott sem mentik fel, vélhetően vagy Cal Crutchlow, vagy esetleg Andrea Dovizioso kerülhet Aleix Espargaro mellé. Hivatalosan egyébként még az LCR-nél sem erősítették meg Takaaki Nakagami maradását, de ez valószínűleg csak formalitás.
A MotoGP 2021-es felállása jelenleg:
Repsol Honda: Marc Marquez, Pol Espargaro
Ducati Corse: Jack Miller, Francesco Bagnaia/(Johann Zarco)
Monster Yamaha: Maverick Vinales, Fabio Quartararo
Suzuki Ecstar: Alex Rins, Joan Mir
Red Bull KTM: Brad Binder, Miguel Oliveira
Aprilia Gresini: Aleix Espargaro, Cal Crutchlow/Andrea Dovizioso/Andrea Iannone (?)
Petronas Yamaha: Franco Morbidelli, Valentino Rossi
Pramac Ducati: Jorge Martin, Johann Zarco/(Francesco Bagnaia)
LCR Honda: Alex Marquez, Takaaki Nakagami
Tech3 KTM: Danilo Petrucci, Iker Lecuona
Esponsorama Ducati: Enea Bastianini, Tito Rabat/Luca Marini

Az FIA meggondolta magát, Hamilton mégsem kap büntetőpontokat
https://formula.hu/parc-ferme/26753
Egy váratlan fordulat nyomán Lewis Hamilton mégsem kap büntetőpontokat a ma délutáni szabálytalanságaiért - közölte a Racefans. Ahogy azt mi is kitárgyaltuk, a britet azért szankcionálta a versenyigazgatóság, mert szabálytalan helyen rajtgyakorlatozott, és megállt a bokszutca gyors sávjában. A pilóta eredetileg összesen tíz másodpercnyi hátrasorolást és két büntetőpontot kapott volna, ám az FIA úgy döntött, utóbbit 25 000 eurós pénzbüntetésre módosítja. A magyarázat szerint a csapaton is múlt a helyzet, ugyanis Hamilton a rajtgyakorlat előtt rákérdezett, hogy szabályos helyen próbálkozik-e, és igenlő választ kapott.
Az esetről készült felvétel itt megtekinthető.

Fotó: DPPI
Albont és Ricciardót is büntetőpontokkal jutalmazták, Grosjean megúszta
https://formula.hu/parc-ferme/26752
Keménykezűen osztogatta a megrovásokat a versenyigazgatóság az Orosz Nagydíjon. Daniel Ricciardót és Alex Albont is elővették, amiért szabálytalanul tértek vissza a pályára a kettes kanyarban. Büntetésük öt másodperc és egy büntetőpont fejenként - írta a Racefans.
A pálya ominózus kanyarja és az arra vonatkozó utasítások többek számára fejfájást okoztak a versenyen. Carlos Sainz az első körben ott ütközött falnak, később Ricciardo és Albon azokat hagyta figyelmen kívül, Romain Grosjean pedig minden próbálkozása ellenére sem tudta kikerülni a pályaelhagyáskor kötelezően megkerülendő terelőelemeket, így egy alkalommal telibe találta azokat. Utóbi pilótát azonban azért nem büntették, mert "mindent megtett azért, hogy betartsa a versenyirányítás utasításait" - közölte az FIA.
Ricciardo jelenleg három, Albon pedig öt büntetőponttal rendelkezik.
A moment to forget for Carlos Sainz - as an error of judgement ends his race just seconds into the opening lap #RussianGP #F1 pic.twitter.com/OxZcdsvoWC
— Formula 1 (@F1) September 27, 2020
Az üzenet, amiért Hamilton büntetést kapott
https://formula.hu/parc-ferme/26751
Hamilton megkérdezi, hogy mehet-e arrébb rajtot próbálni, a csapat pedig azt válaszolja, hogy persze - majd kicsivel később szól, hogy oké, kaptunk tíz másodperc büntetést...
A look back at the time penalties incurred by polesitter Lewis Hamilton before lights out - which ended up changing the complexion of the Russian Grand Prix#RussianGP #F1 pic.twitter.com/3EZ43De2UB
— Formula 1 (@F1) September 27, 2020
Fotók: nagyon összetörte autóját a 2018-as magyar bajnok
https://formula.hu/parc-ferme/26749
Hadik András és Kertész Krisztián egy hatalmas bukást szenvedett el a hétvégi Rali3-as versenyen, ahol ők csak tesztjelleggel indultak el a hamarosan következő Vértes Ralira készülve. Íme fotókon az, ami az R5-ös Fordból maradt (Tóth István fotói):
Ha az első szabadedzések számítanának, Bottas 45 ponttal vezetné a vb-t
https://formula.hu/parc-ferme/26743
Az Alternative F1 számolta ki, hogy mi lenne akkor, ha az első szabadedzésekre osztanának pontokat - Bottas örülne neki...
What if FP1 was the championship? @ValtteriBottas would be leading by 45 pts, @LandoNorris drops a massive 10 places & @RGrosjean would have 8 pts.@McLarenF1 drop to 7th, @ScuderiaFerrari jump @RenaultF1Team & @HaasF1Team jump @alfaromeoracing pic.twitter.com/IGiMCZUJ57
— Alternative F1 (@AlternativeF11) September 26, 2020
Öthelyes rajtbüntetést kap Albon és Latifi
https://formula.hu/parc-ferme/26748
Sebességváltó cseréje miatt Alex Albont és Nicholas Latifit is öt pozícióval hátrébb sorolják az Orosz Nagydíjon. A büntetéssel Albon veszít többet, aki a tizedikről a tizenötödik pozícióra csúszik vissza. Latifi egyetlen pozíciót veszítve az utolsó helyre kerül. A futam 13:10-kor rajtol.

Fotó: DPPI
Horrorbaleset a Formula-2 oroszországi futamán
https://formula.hu/parc-ferme/26747
Vérfagyasztó pillanatok zajlottak le az F2 ma délelőtti sprintfutamán Szocsiban. Jack Aitken és Luca Ghiotto a versenynaptár leghosszabb, 750 méteres kanyarjában padlógázzal haladt egymás mellett, amikor a két autó összeért egymással, és borzasztó erővel a gumifalnak csapódott. Ghiotto autója az ütközést követően kigyulladt, de a pilóták az ütközés ereje ellenére másodpercek alatt, saját erőből hagyták el a helyszínt. A versenyt azonnal megállították.

