DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő

Jól szórakoztak a pilóták a sajtókonferencián

Egy-egy plexifallal választották el egymástól a pilótákat Suzukában a versenyhétvégét megelőző szokásos csütörtöki sajtóeseményen. A második csoportban Max Verstappen, Daniel Ricciardo, George Russell, Guanyu Zhou, és Charles Leclerc voltak jelen, akik elég jól eljátszottak a mellettük lévő eszközökkel. A videó gyakorlatilag magáért beszél.

Ki hány futam után vezette a vb-t az F1 történetében?

Újabb érdekes statisztikai összeállítást készített a Racing Statistics YouTube-csatornája: ezúttal aszerint állították sorba a Formula-1-es pilótákat, hogy hány futam után álltak a világbajnoki összetett élén. Az élmezőny aligha meglepő, de azért találunk néhány váratlan név-helyezés kombinációt is:

 

Ricciardónak még a tükre igazgatására is maradt kapacitása Szocsiban

A Renault ausztráljának az F1-es Orosz Nagydíjon gyűlt meg a baja a visszapillantójával:

 

Csatlakozzatok Formula Girls csoportunkhoz!

A tapasztalatok alapján nagy népszerűségnek örvend Nap Lánya rovatunk, illetve az időnként közzétett lányos-autós galériáinkat is kedvelik olvasóink. Aki hasonló tartalmakat szeretne látni, annak bizony megéri csatlakozni Formula Girls csoportunkhoz - várunk mindenkit ezen a linken!

nl

Hamilton a korrupt rendszerről posztolt

"Az emberek szelleme nagyobb, mint a korrupt rendszer" - írta alábbi posztjában Lewis Hamilton. Hogy itt még mindig az oroszországi büntetésére utal-e...

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

The spirit of the people is greater than the corrupted system.

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés,

Videó: Így hajtották meg Mick Schumacherék a 2018-as Ferrarit Fioranóban

Készülvén a szabadedzéseken való debütálásukra, a Ferrari három akadémistája, Mick Schumacher, Callum Ilott és Robert Svarcman szerdán beülhetett az SF71H-ba a maranellóiak saját tesztpályáján – természetesen mozgóképes felvételek is készültek minderről:

Lassan nem marad verseny a Kamion-Eb naptárában

Úgy látszik, még mindig nem ért véget az az időszak, amikor autóversenyek esnek a koronavírus-járvány áldozatául. Most például a Kamion-Eb szervezői voltak kénytelenek bejelenteni, hogy elmarad az eredetileg szeptember végére kiírt, de már korábban novemberre halasztott Le Mans-i fordulójuk – az ok természetesen a pandémia körüli bizonytalanság.

Mivel néhány napja a jaramai és zolderi hétvégéket is lefújta az ETRC, így az a helyzet állt elő, hogy jelen állás szerint mindössze három fordulóból fog állni a 2020-as szezon: a mosti (csehországi) nyitányt még augusztus végén lefutották, ezután október közepén érkeznek hozzánk a Hungaroringre a WTCR-rel együtt, az évad pedig november közepén Misanóban zárul. Ez a három állomás pedig a minimum, amelyet teljesíteni kell ahhoz, hogy Európa-bajnoki címet oszthassanak, amelyért a Révész Truck Racing Team színeiben induló kétszeres bajnok Kiss Norbert is harcban van (pillanatnyilag négypontos hátránnyal a második az összetettben).

kamion-eb-most

Amikor egy elefánt állta el a másnapos Vettel útját

Érdekes történetet osztott meg Sebastian Vettel, amikor indiai rajongók arról kérdezték, hogy mennyire szerette az F1-es pályájukat, ahol 2011 és 2013 között versenyzett a mezőny. Mivel a német mindhárom ottani nagydíjat megnyerte, természetesen szerette, viszont a legemlékezetesebb a 2013-as futam volt, amelyen bebiztosította a Red Bull-lal a negyedik vb-címét. Utána történt az, hogy másnap reggel az ünneplés után a repülőtér felé tartva egy elefántot látott meg az úton: „Azt mondtam a sofőrömnek, hogy ’kérlek, mondd, hogy nem vagyok annyira részeg, hogy egy elefántot látok az úton!’ Mondta, hogy nem-nem, tényleg egy elefánt van az úton.”.

Eddigi karrierje legjobb pillanataival köszönti Verstappent az F1

Csaták a Mercedesekkel, parádés előzések, emlékezetes rádiózások – hiába még csak 23 éves Max Verstappen, máris számos momentum fűződik a nevéhez, ezekből szemezgetett születésnapja alkalmából az F1:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

From us to you, Max Here are some of your best moments from your brilliant career so far #F1 #Formula1 #Motorsports @maxverstappen1 @redbullracing

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

 

A nap képe: A kis Verstappen találkozik a nagy Schumacherrel

Max Verstappen 23. születésnapja alkalmából ásta elő az alábbi fotót a WTF1. A kétezres évek elején járunk.

EjJ6DpeWoAU7DCT

A Mercedes 107 éve veretlen az Orosz Nagydíjon

De akár azt is mondhatjuk, hogy az idők kezdete óta, hiszen az 1913-as és az 1914-es szentpétervári Benz-győzelmek után a modernkori Orosz Nagydíjakat is uralják eddig.

Ez és további érdekességek a hétvégi F1-es futam statisztikai összefoglalójában.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Raikkönen rekordbeállítása és egyéb nyalánkságok az Orosz Nagydíj statisztikai összegzőjében. #Russiangp #f1 #kimiraikkonen #sebastianvettel

Formula.hu (@formula.hu) által megosztott bejegyzés,

Kemény bukások, még keményebb előzések - lassított felvételen a Katalán Nagydíj leglátványosabb pillanatai

Lenyűgöző összeállítás készült a MotoGP legutóbbi versenyéről.

Pontosan mekkora mínuszban van a Ferrari tavalyhoz képest?

Az idei F1-es szezon egyik állandó beszédtémája a Ferrari történelmi mélységekhez közelítő teljesítménye. Hétvégéről hétvégére látjuk, mennyire szenved a csapat, számokkal azonban csak ritkán kerül kifejezésre az istálló visszaesése. Mivel tíz futam már lezajlott a 2020-as idényből, és egy ekkora merítés nagyjából reális képet ad a csapatok teljesítményéről, érdemes összevetni a gárda tavaly és idén megszerzett pontmennyiségét. 2019-ben a júliusi Brit Nagydíj volt az év tizedik versenyhétvégéje, ezt követően Sebastian Vettel négy, Charles Leclerc öt dobogós helyezésének köszönhetően az alakulat 243 ponttal rendelkezett. Ehhez képest idén 74 pont áll a legendás istálló neve mellett, ami óriási, 169 egységnyi különbséget jelent. 

Érdekes módon tavalyhoz képest a Mercedes is kevesebb pontot szerzett - 366 a 407-tel szemben -, de náluk csak 41 egységnyi a különbség. Ebből kiindulva azt gondolhatnánk, hogy a sok elszalasztott pontot biztosan a Red Bull markolta fel, de nem ez a helyzet. Az energiaitalosok 2019-hez képest mindössze egyetlen ponttal állnak jobban, a  többire a középcsapatok csaptak le: a Racing Point 85, a Renault 60, a McLaren 46, az Alpha Tauri 40 pontos plusznál tart. Egyedül a Williams stagnált, ők idén is nullán állnak.

ferrari-pit-hungp2020

Fotó: DPPI

Hamilton és Leclerc az F1 legjobb reklámértékkel bíró versenyzői

Egy érdekes összevetést készített a Sports Pro Media, ami arra volt kíváncsi, 2020 őszén kik bírnak a legjobb reklámértékkel a sportvilágban. Több, mint hatezer sportoló Instagram-fiókját vizsgálták egy éven keresztül, monitorozva a követők számát, annak növekedését és a tartalom milyenségét. Az adatok kielemzését követően arra jutottak, hogy marketingszempontból jelenleg két labdarúgó, Lionel Messi és Christiano Ronaldo, valamint egy kosaras, Lebron James tartozik a világ három legértékesebb embere közé. Az első ötvenben két Formula-1-es pilóta is feltűnik: Lewis Hamilton a 21., Charles Leclerc a 37. helyen.

Az ezen a linken végiggörgethető listát a focisták uralják, de feltűnnek rajta többek között teniszezők, kritettjátékosok, bokszolók és ketrecharcosok is.

ham-insta2

Sainz és Stroll a falban, a Twitch-trió csatája – az Orosz GP legjobb onboard videói

Megérkezett a szokásos belső kamerás válogatás Szocsiból (a videó átkattintás után nézhető meg!):

 

A Porsche, a Maserati vagy a BMW elképzelt F1-es festése tetszik a legjobban?

A Sean Bull Design nem kevesebb, mint húsz koncepciórajzot alkotott egy képzeletbeli 2021-es F1-es mezőnyről. 

EjAHgySXcAEpTXO

EjAHntaWoAIE9AR

Győzelem két ezredmásodperccel, Aitken és Ghiotto hátborzongató balesete, Schumacher trükkje - az F2 legjei Oroszországból

Megérkeztek a Formula-2 toplistás jelenetei Szocsiból. (A videó átkattintás után indul el.)

Videó: Mattia Binotto alatt lerobbant az Alfa?

A videón a leírás szerint Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke látható, ahogy a lerobbant utcai autója mellett ácsorog...

Elárasztják a Ferrari-juniorok az F1-et, Mick Schumacher is tesztelhet

A szezon végéig három Ferrari-akadémista, Mick Schumacher, Callum Ilott és Robert Schwartzman is kipróbálhatja magát az F1-ben. A Formula-2 aktuális első, második és ötödik helyezettje a Ferrari motorpartnereinél, a Haasnal vagy az Alfa Romeónál ülhetnek autóba egy-egy szabadedzésre.

A sort Schumacher és Ilott kezdi. Mindketten a jövő hétvégi Eifel Nagydíj pénteki első gyakorlásán kapnak lehetőséget - a német az Alfa Romeónál, a brit a Haasnál. Schwartzmannak a szezonzáróig kell várnia a sorára, ő ABu Dhabiban kap majd lehetőséget. Ezzel azonban nincs vége a pilóták próbájának: holnap Fioranóban mindhárman beülhetnek a Ferrari 2018-as autójába, az SF71H-ba. Bár erről nem esett szó, de magától értetődő, hogy a Ferrari arra kíváncsi, melyik pilóta érett meg az előléptetésre.

mickschumacher-20201

Fotó: DPPI

 

Ti kitaláltátok volna ezt a rejtvényt, ha nem tudjátok, hogy F1-es?

Persze így, hogy egy autósportos oldalon mutatjuk meg, jóval könnyebb belőni a tematikát, de vajon ha egy F1-es rajongó a Quiznight e hétfő esti fordulójában találkozott vele először, ahol a sorjázó kérdések bármilyen tematikából érkezhetnek, egyből beugrott-e neki, hogy mit ábrázolnak a térkép fekete pontjai, zöld és sötétszürke országai?

Megfejtés a kép alatt.

Clipboard01

 

A 2020-as F1-es naptár idei pályáit a fekete pontok, fogadóországait zöld szín jelölik, míg az idei menetrendben nem szereplő korábbi F1-es házigazdákat sötétszürke különbözteti meg a világosszürkéktől. 

Szavazás: Kik minden idők legjobb F1-es versenyzői?

Nyitunk egy gigaszavazást, amelyben a kérdést aligha kell részletezni: szerintetek kik a legjobb F1-es versenyzők, akiket valaha is hátán hordozott a versenypálya?

A 100 opció közül mindenki 10 nevet jelölhet ki a szavazat leadásakor. Hajrá!