DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 25. péntek

Russell a bokszutcából rajtol Szingapúrban

A Mercedes ifjú britje a 11. rajthelyet lesz kénytelen feladni Szingapúrban, miután a Mercedes úgy döntött, hogy egy teljesen új erőforrással vágnak neki a versenynek Russell esetében. A 63-as rajtszámú autóba új belsőégésű motor, turbófeltöltő, MGU-H, MGU-K, akkumulátor és és központi elektronika is került a kvalifikációt követően. Mivel a csere nem került jóváhagyásra az FIA technikai delegáltja által, ezért a szokásos mezőny végi start helyett Russell a bokszutcából lesz kénytelen a mezőny után eredni.

Ezt kapták karácsonyra az F1-esek – egymástól!

Szokás szerint idén is megszervezte az F1 a pilótáinak a „Titkos Télapó” játékot. Emlékszünk még az osztálykarácsonyokra, amikor ki-ki húzott valakit, és azt megajándékozta? Épp ezt csinálták a mezőny tagjai is. Voltak, akik igencsak kreatív meglepetéssel készültek, ám azt már sok esetben nehéz volt kitalálni, vajon kitől is származik a csomag.

A videó a képre kattintva indul is.

Ezek voltak a legnagyobb mentések 2021-ben a MotoGP-ben

Ha látványos mentésekről van szó, természetesen nem készülhet összeállítás Marc Marquez nélkül, de a spanyol csak a harmadik helyet szerezte meg a MotoGP idei listáján, amelynek élén egy misanói Moto2-es megmozdulás zárt:

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Vajon mi történik az éjszakai műszak alatt egy F1-es gyárban?

A munka soha nem áll meg egy F1-es csapatnál, amint azt a Mercedes által közzétett videó is bizonyítja. A dolgozók éjt nappallá téve, keményen végzik munkájukat, amíg a többiek úton vannak, a kulisszák mögé azonban ritkán engednek betekintést. A Mercedes most csodás „karácsonyi ajándékkal” lepett meg bennünket: megmutatták, mi történik az éjszakai órákban a főhadiszálláson. A videó a személyzet különböző tagjait mutatja, amint munkába állnak, miközben mi még éppen a legédesebb álmunkat alusszuk.

Ki lett a legtöbbször a Nap versenyzője 2021-ben?

A mögöttünk hagyott szezon során is minden nagydíjon megszavaztatták a nézőket arról, hogy szerintük ki volt a Nap versenyzője. Mint az az alábbi képen is látszik, Sergio Perez volt a király ebből a szempontból, aki négy alkalommal gyűjtötte be a díjat, megelőzve a háromszor élen végző Max Verstappent és Lando Norrist. Két-két futamot „húzott be” Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Sebastian Vettel és Charles Leclerc, míg rajtuk kívül Carlos Sainz, Daniel Ricciardo és Kimi Raikkönen lett egyszer-egyszer a Nap versenyzője.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Szigorodik a versenyre való kvalifikáció feltétele a MotoGP-ben

Több kisebb-nagyobb szabályváltoztatást is bejelentettek a gyorsaságimotoros-vb-n a 2021-es esztendő végén. Az egyik legfontosabb, hogy 2022-től kezdődően az eddigi 107 százalék helyett 105 százalékos határt vezetnek be a futamra kvalifikálás szempontjából: csak az állhat rajthoz a versenyen, aki valamelyik szabadedzésen vagy időmérős etapban az élen végző köridejének 105 százalékán belüli eredményt ért el. A sportszabályzat változtatása érinti a korhatárlimiteket, erről már korábban is írtunk.

A technikai szabályzatban újítás, hogy immár nem elég tervrajzon benyújtani a homologizációhoz a motorok burkolatát, hanem vagy egy mintadarabot, vagy egy 3D-s CAD-modellt kell a technikai delegált részére bocsátani. Változik némileg a féktárcsák mérete, valamint új előírás, hogy a versenyzők bukósisakja csak a biztonságot szolgáló elemeket tartalmazhat, kizárólag aerodinamikai célzatú részeket nem (ezt a technikai igazgató hatásköre megítélni). Fontos módosítás még, hogy szigorítanak a sérülés, különösen az agyrázkódással járó balesetek utáni visszatérést megelőző vizsgálatokon. Emellett azt is bejelentették, hogy mostantól az olyan kihágások megállapítására, mint például a rajtnál való kiugrások vagy pályaelhagyások, egy új pozíciót vezetnek be, amely szabad fordításban a „tények bírói” nevet kapta – az ő döntéseikkel kapcsolatban nem is lehet fellebbezni.

motogp-start-2021-dppi_2

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Így kívánnak boldog karácsonyt az F1-es pilóták

Még Abu Dhabiban készítették el az alábbi összeállítást, amelyben a versenyzők jókívánságait láthatjuk – alább pedig a Formula-1 karácsonyi üdvözlőlapját is láthatjuk, sok-sok apró érdekes részlettel:

Videón a szezon tíz legszebb előzése

Az F1 a YouTube-on gyűjtötte össze a 2021-es szezon tíz legszebb előzését. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Rosbergéknél angyallá változtak a gyerekek

Nico Rosberg és családja tetőtől talpig zöldbe öltöztek karácsonyra, akár azt is hihetnénk, hogy a Szent Patrik napi parádéra készülnek. Két lánya, Naila és Alaia arcát viszont kitakarták, hogy egy angyal arca nézzen vissza ránk róluk, ami meglehetősen különös, Rosbergéknél viszont már bevett szokás, hogy így őrizzék a gyerekek inkognitóját - de talán sokunk tekintetét nem is ez fogta meg elsőre...

 

Mikor volt a leghosszabb szünet két szezon között?

Még 85 nap van hátra a 2022. március 20-i Bahreini Nagydíjig, ami elhozza számunkra az új szabályok hajnalát, összesen pedig 98 napnyi szünetet kell kibekkelnünk az idei szezon utolsó és a következő első versenye közt. Persze ez mind semmi ahhoz képest, amit 2019 és 2020 között kellett átélnünk, amikor is 217 napig maradtunk F1 nélkül a koronavírus miatt, de még ez sem a leghosszabb szünet két szezon között. Ugyanis az első év, vagyis 1950 befejezése után 266 napon keresztül maradt Formula-1 nélkül a világ az 1950-es Olasz és az 1951-es Svájci Nagydíj között. Így már nem is tűnik olyan soknak az a 85 nap, igaz?

Megajándékozta egymást Verstappen és Perez

Az F1 újdonsült világbajnoka Max Verstappen és Sergio Perez - akinek komoly szerepe volt abban, hogy életben tartsa a a holland reményeit az utolsó futamon - megajándékozták egymást karácsony alkalmából. Hogy mivel? Azt nézzétek meg! Annyit azért elárulunk, hogy Verstappennek most már lesz mivel kémkednie.

Videó: ez volt Vettel 132 idei előzése

A négyszeres világbajnok lett a 2021-es F1-es szezon előzéskirálya, 132 alkalommal utasította maga mögé riválisait - most mind a 132 manővert megnézhetjük ezen a linken, vagy a képre kattintva!

pf12

A Raikkönen család a tengerparton fekve kívánt boldog karácsonyt

A Jégember Instagramján az alábbi kép jelent meg a pilótáról, feleségéről és két gyermekéről:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Kimi Räikkönen (@kimimatiasraikkonen) által megosztott bejegyzés

 

Sainz csak egy gyors Ferrarit akar, a többit majd megoldja

Carlos Sainzot az olasz Sky Sports kérdezte egy gokarteseményen arról, hogy hogyan látja a mostani helyzetét és hogy mit tervez 2022-re. A spanyol egyértelmű választ adott:

"Nyilván fontos, hogy legyőzzük az egyetlen olyan pilótát, aki azonos autóban ül (ő most legyőzte Charles Leclerc-t), de nem hiszem, hogy ez bármin is változtatna a csapaton belüli helyzetemen, státuszomon. Ami pedig a jövőt illeti: Max Verstappen és Lewis Hamilton sem legyőzhetetlen. Én csak egy olyan Ferrarit szeretnék, ami gyors, mint egy rakéta, a többit majd én megoldom."

asa

fotó: dppi

Megérkezett a szezon animációs paródiája

Akárcsak a szezon felénél, a 2021-es évad végeztével is elhozta a mára már megszokottá vált animációs bolondságát az F1, melyben a szöveget a kontextusból kiragadva értelmezik újra egy-egy vicces animáció képében. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Kellemes ünnepeket kíván a Formula.hu csapata!

Békés karácsonyt és sikerekben gazdag új évet kívánunk minden kedves olvasónknak!

Ezzel a videóval foglalja össze 2021-es szezonját a Ferrari

Két fiatal versenyző, öt dobogós helyezés, de a fókuszban a tanulás és a következő szezonra való összpontosítás: erről szólt a Scuderia idei éve, amelyből az alábbi videóba ragadtak ki pillanatokat.

A kék zászlók bajnokságában Mazepin dominált

Az alábbi lista megmutatja, hogy az egyes versenyzők hány kék zászlót kaptak a 2021-es szezon során (az F1ally Twitter-felhasználó adatai alapján). A sorrend eleje tükrözi a mezőny végének erőviszonyait: a két Haas messze az élen, de csapaton belül Nyikita Mazepin 234 kék zászlóval jócskán felülmúlta a 166 kék zászlót kapó Mick Schumachert. Mögöttük a két Williams és Antonio Giovinazzi Alfa Romeója, vannak azonban meglepetések is a listán, Esteban Ocon szokatlanul elöl, a hatodik helyen áll.

Két versenyzőnek egyáltalán nem lengették a kék zászlót: ez is mutatja, Max Verstappen és Lewis Hamilton mennyire kiemelkedtek a 2021-es mezőnyből.

Így került fel Ricciardóra az Alonso-tetkó - videó

A pilóták egymásnak adott karácsonyi ajándékai között kapta Daniel Ricciardo az Abu Dhabiban már bemutatott Alonso-tetoválást. Először azt hitte, hogy Valtteri Bottastól kapott bort azzal, hogy "alkoholt érzek, az emberek jól ismernek", illetve "szerintem ez Valtteri Bottasé, mert ő szereti a vöröset", de aztán megtalálta a tetoválást...

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Eggyel kevesebb versenyből áll a DTM 2022-es naptárja

Az októberben kiadott DTM-versenynaptár kilenc fordulót tartalmazott, ám volt egy kérdőjeles helyszín is: a június 3-5-i időpont mellett a „bejelentésre vár” megjegyzés állt. A valóságban ez a forduló Hollandiát, Assent takarta, amely még tárgyalásban állt a versenyrendezésről. A holland promóter a Covidra hivatkozva kedvezőbb feltételeket kért, de nem sikerült kölcsönösen elfogadható megoldásra jutni, így a meglevő szerződést felbontották. Assen az elmúlt három évben rendezett DTM-versenyt.

A versenynaptárban így négy német helyszín mellett Portugália, Olaszország, Belgium és Ausztria szerepel, a szezon április végétől október elejéig tart.

A DTM 2022-es versenynaptára:

1. Portimao, Portugália

április 29. – május 1.

2. Lausitzring, Németország

május 20-22.

3. Imola, Olaszország

június 17-19.

4. Norisring, Németország

július 1-3.

5. Nürburgring, Németország

augusztus 26-28.

6. Spa-Francorchamps, Belgium

szeptember 9-11.

7. Red Bull Ring, Ausztria

szeptember 23-25.

8. Hockenheim, Németország

október 7-9.

A Mercedes már be is indította jövő évi autóját

A csapatok gőzerővel dolgoznak 2022-es projektjükön, az élen pedig a közösségi média tanúsága szerint a Mercedes jár. Az elmúlt években szokássá vált, hogy a csapatok rövid videót vagy legalább hanganyagot tesznek közzé új versenygépük motorjának első beindításáról. A Mercedesnél már sor is került erre a műveletre karácsonyt megelőzően: Toto Wolff, a csapatfőnök videóhívás formájában volt jelen az eseményen. Íme a W13 első beindítása:

A Haas is elért egy jelentős mérföldkőhöz 2022-es modelljével: szintén a közösségi médiában jelentették, hogy a VF-22 átesett a kötelező törésteszten, ezzel megkapta a szükséges homologizációt. Ez pozitív hír a csapattól, amely idén nagyon későn készült el autójával, csupán a bahreini teszt kezdetén végeztek az összeszerelési folyamattal.