Az Alpine egy különleges képpel ünnepelte Alonso új rekordját
https://formula.hu/parc-ferme/32624
Azzal, hogy elindult Bakuban Fernando Alonso történelmet írt, mivel múlt vasárnap volt 21 éve, 3 hónapja és 1 napja annak, hogy megkezdődött a spanyol pilóta pályafutása, ezzel pedig övé lett minden idők leghosszabb F1-es pályafutása. A kétszeres világbajnok Michael Schumachertől vette át ezt a titulust, csapata hivatalos Instagram-oldalán pedig egy különleges kép jelent meg, melyen két korszakot mostak össze. Látható az akkor még Renault néven futó enstone-i csapattal való ünneplése a 2005-ös Kínai Nagydíjon, egy idei fotó, néhány Alpine ruhás csapattag, továbbá a csapat által lógatott táblán a rekorddal kapcsolatos legfontosabb infók olvashatók. Alonso karrierjével kapcsolatban a kép sarkában további adatok találhatók, így azt is megtudhattuk, hogy eddig összesen 18427 kört tett meg, 341 futamon indult, 221 alkalommal volt pontszerző, 98 dobogót, és 32 győzelmet szerzett.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Magyarok a top 3-ban a Rotax világdöntő edzésein
https://formula.hu/parc-ferme/37092
December 5-én, vagyis kedden tartották a második edzésnapot Bahreinben, ahol a Rotax Max Championship Grand Finals zajlik, egészen december 9-ig. Ahogyan arról az előző nap beszámolójában említést tettünk, Magyarországról összesen kilenc versenyző vesz részt a gokartsport egik legrangosabb eseményén.
A MiniMax kategóriában Fally Márkó a második leggyorsabb volt a villanyfényes ötödik edzésen, míg Krepcsik Áron a délutáni gyakorláson az ötödik helyet szerezte meg a Senior géposztályban. Szabó Bende folytatta erős szereplését a DD2-esek közt, ahol újfent a harmadik lett a magyar gokartos.
Fotó: ROTAX Karting
Karácsonyi ajándékot keresel egy F1-rajongónak? Van egy ötletünk!
https://formula.hu/parc-ferme/37091
Már kapható Száguldás és cirkusz 2023 című F1-es évösszefoglaló kötetünk a Líra könyvesboltjaiban és természetesen a Formula webshopjában is.
A 192 oldalas kiadvány exkluzív előszavát Carlos Sainz, köszöntőjét pedig Franz Tost írta, és a teljes évadot felgöngyölítjük benne: az egyes futamok eseményei mellett a szakma által összeállított toplista, az FIA elnökével, Mohammed ben Sulayemmel készített exkluzív interjú, és az év legfontosabb, legemlékezetesebb sztorijainak gyűjteménye is helyet kapott a könyvben.
A Száguldás és cirkusz 2023 mellé melegen ajánljuk a több mint 50 autósportos széria évét összefoglaló Autósport évkönyv 2023-at, és ha igazán teljessé akarod tenni az ajándékcsomagot, akkor nem hagyod ki belőle a 2024-es F1-es versenyidőpontokat is tartalmazó A3-as méretű, lapozható falinaptárunkat sem.
Keresd ajánlatainkat a webshopunkban ezen a linken!
Hamilton támogatja a fordított rajtrácsos F1-es sprinteket
https://formula.hu/parc-ferme/37090
Sok versenyző nem kedveli az F1-es sprinteket, Lewis Hamilton viszont összességében megdicsérte a formátumot, és a sokak által hajmeresztő ötletnek tartott fordított rajtrácstól sem idegenkedik: ugyanakkor hiába sprint, ő mégis hosszabbra hagyná a versenytávot.
„A szombat nem a legjobb nap (a sprintformátumban), de azt szeretem, hogy egy szabadedzés után rögtön jön az időmérő. Szerintem tanulhatunk, és nekem tetszik, hogy más formátumot használunk, nem a megszokott három szabadedzés – időmérő – futam lebonyolítást. Ami a fordított rajtrácsot illeti, nekem az volt a legjobb sprintfutamom, amikor az utolsó helyről rajtoltak 2021-ben, Brazíliában, szóval én támogatom a fordított rajtrácsot, kivéve, ha emiatt mindenki utolsó akar majd lenni! Viszont szerintem egy kicsit lehetnének hosszabbak a sprintek, mert most 19 körüli a táv, vagy ilyesmi” – idézte Hamilton szavait a Racingnews365.com.
„Helytelennek éreztük Sainz büntetését” – mondja az F1-es Las Vegas-i Nagydíj egyik stewardja
https://formula.hu/parc-ferme/37089
Helytelennek minősítette a Carlos Sainznak kiszabott Las Vegas-i büntetést Derek Warwick: a korábbi versenyző stewardként dolgozott a helyszínen és részt kellett vennie a döntési folyamatban. Elárulta, hogy ők sem érezték helyénvalónak az ítéletet, hogy büntetéssel sújtják a Ferrari versenyzőjét amiatt, mert a csatornafedél összetörte az autóját, de mint mondta, a leírt szabályoktól nem térhetnek el, ők csak végrehajtók, nekik azt kell betartani, amit a szabálykönyv kimond.
„Ez nehéz munka a stewardok számára, olyan, mint mondjuk a fociban a játékvezető, és pártatlannak kell lennünk. Ragaszkodtunk kell a szabályokhoz akkor is, ha néha még nekünk is fáj, amilyen döntést meg kell hoznunk. Az a büntetés, amit Sainznak kellett adnunk Vegasban, az helytelennek érződött, helytelen is volt, keményen dolgoztunk azért, hogy ne kelljen megtörténnie, de ez szerepelt a szabályokban” – mondta Warwick a Reutersnek.
Meglepetést ígér új F1-es csapatneve kapcsán a Sauber
https://formula.hu/parc-ferme/37088
Miután az Alfa Romeo a szezon végén szakított a Sauberrel – sőt, immár az is eldőlt, hogy biztosan nem láthatjuk az olasz márka nevét jövőre a Formula-1-ben –, értelemszerűen új név alatt indul majd 2024-ben a hinwili istálló. A legvalószínűbb forgatókönyvnek az tűnik, hogy az alakulat ismét felveszi a Sauber identitást arra a bizonyos tekintetben átmeneti két szezonra, mielőtt 2026-ban az Audi érkezésével a németek gyári csapatává alakulnának át. Alessandro Alunni Bravi csapatvezető azonban az Autosport díjátadóján már nem először célzott arra, hogy tartogatnak meglepetést ilyen téren – sőt, az már mindenképp eltér a megszokottól, hogy nem Svájcban (vagy esetleg Ausztriában vagy Németországban), hanem Nagy-Britanniában tartják jövő év elején az autójuk bemutatóját:
„December 10-én, amint az FIA közzéteszi a nevezési listát, természetesen bejelentjük az új csapatnevet. Úgy gondolom, meglepetés lesz, és alig várjuk, hogy elkezdjük az együttműködést az új partnereinkkel. Úgy vélem, igazán friss hozzáállásunk lesz a kommunikációs marketing terén, és az autónkat is itt, az Egyesült Királyságban fogjuk bemutatni” – fogalmazott Alessandro Alunni Bravi, hozzátéve, hogy az F1-ben természetesen a csapatnév függ a kereskedelmi megállapodásoktól, de ennél több részletet nem akart elárulni. Nem ők lesznek egyébként az egyetlen névváltó istálló, hiszen az AlphaTauri ugyancsak új identitást kap: ők a pletykák szerint Racing Bulls néven folytatják.
Madrid 2026-tól utcai F1-es futamot rendez?
https://formula.hu/parc-ferme/37087
Hosszú ideje pletykálják, hogy a közeljövőben Madrid Formula-1-es versenynek adhat otthont, s mint arról utazó tudósítónk, Mészáros Sándor jóvoltából a Formula Podcast legutóbbi futamértékelő adásában a pusmorgások között is szó esett róla (az adást lentebb hallgathatjátok meg), meg is születhetett erről a megállapodás. Most a spanyol Okdiaro lap arról ír, hogy napokon belül be is jelenthetik, hogy 2026-ban rendezhetik az első F1-es versenyt Madridban egy városi, de félig állandó versenypályán, amelyen egy ideje már zajlanak a munkálatok, s amely annak a létesítménynek a közelében lehet, amely az előző hónapokban az első hivatalos F1-es kiállításnak is otthont adott (februártól ez a kiállítás Bécsben lesz megtekinthető).
Mivel a Circuit de Catalunya-Barcelona pályának 2026-ig van érvényes szerződése a Formula-1-gyel, a lap szerint abban a szezonban két fordulót rendezhetnek Spanyolországban. Hosszabb távon viszont nehezen elképzelhető, hogy két spanyol verseny is a naptárban szerepeljen, így a Madridi Nagydíj kiszoríthatja a menetrendből a katalán helyszínt.
Mazepin visszatért és egyből győzött
https://formula.hu/parc-ferme/37085
Majdnem egy évet hagyott ki Nyikita Mazepin, most azonban visszatért az autóvesenyzéshez, és rögtön egy győzelemmel startolt. Az orosz pilóta, akit a háborús helyzet után ebrudaltak ki a Haastól még a 2022-es szezon kezdete előtt, az Ázsiai Le Mans Szériában állt rajthoz Louis Deletraz és Ahmad Al Harthy társaságában a 99 Racing színeiben, Mazepin pedig azután ízlelhette meg ismét a sikert, hogy 2019-ben két alkalommal nyert a Formula-2-ben. A négyórás futamot a korábban a Malajziai Nagydíjnak is otthont adó sepangi pályán rendezték, s mivel az eső megzavarta a versenyt, azt tíz perccel korábban intették le.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Megkezdődött az RMC Grand Finals Bahreinben
https://formula.hu/parc-ferme/37086
Összesen kilenc magyar versenyző száll harcba 2023-ban a Rotax Max Championship Grand Finals elnevezésű világdöntőn, ahol a Rotax égisze alatt versenyző nemzeti és nemzetközi sorozatok győztesei jutottak ki, egész éves teljesítményük jutalmaként. Az idei világdöntőt Szahírban, az F1-es pálya szomszédságában rendezik, Magyarországot pedig a következő kilenc versenyző képviseli: Rózsa Dominik #24, Fally Márkó #140, Lukjanov Deniel #143, Lipovics Patrik #259, Juráncsik Balázs #333, Krepcsik Áron #351, Szabó Bende #416, Vida Benedek #418 és Deák Dominik #615.
Az E20 Senior kategóriában Deak Dominik ígéretesen kezdett, hiszen az első edzésnapon a negyedik leggyorsabb volt, Szabó Bende pedig a harmadik volt a DD2 toplistáján, noha ezredre ugyanolyan köridőt futott, mint a második helyen értékelt finn ellenfele. Az RMC Grand Finals egészen december 9-éig tart, amikor is eldől, hogy ki az idei év legjobbja a világon az egyes kategóriákban. Hajrá, magyarok!
Fotó: RMC Hungary
„Érdekesnek néz ki a jövő évi F1-es autónk” – Bottas
https://formula.hu/parc-ferme/37084
Felejthető idényt produkált az Alfa Romeo 2023-ban a Formula-1-ben: vezérpilótájuk, Valtteri Bottas szerint is „sajnos” a szezonnyitón mutatott teljesítmény jelentette a csúcsot, és az egyetlen pozitívum, hogy nem zártak utolsóként a konstruktőri világbajnoki értékelésben. A jövőre az Alfa Romeo kiszállása után vélhetően a Sauber nevet visszakapó istálló 2024-es autója kapcsán viszont igencsak izgatottan nyilatkozott a rutinos finn:
„Örülök, hogy véget ért” – mondta a szezonról Bottas, akit a Motorsport.com idézett. „Jövőre pedig mindenki újra a nulláról indul. Nagyon-nagyon sok változás volt a csapatban az utóbbi időben, és itt pozitív változásokra gondolok. Emellett a jövő évi autó koncepciója is érdekesnek néz ki. Úgyhogy ilyen tekintetben vannak reményeim.”
„A fő, hogy új autóra van szükségünk, és másnak kell lennie. Ezt mondanám az idei év fő tanulságának, egyértelműen elértük a végét a mostani autó fejlesztésének, már nem tudtunk semmi jelentőset találni. Úgyhogy az egész koncepciónak másmilyennek kell lennie, ezt tanultuk meg. Az alapján, amit láttam, boldog vagyok, mert vannak különbségek, és erre van szükségünk. Persze sok a kérdőjel, hiszen az elején járunk, de legalább látjuk a fejlődést, és az utóbbi néhány hét igen produktív volt a gyárban.”
„Ostobaság lenne egyetlen tesztnap után a vb-címről beszélni” – véli a MotoGP sztárújonca
https://formula.hu/parc-ferme/37083
Alighanem Marc Marquez óta a legnagyobb hírveréssel megérkező újonc a MotoGP-ben jövőre debütáló Pedro Acosta, akinek az eredményei fel is jogosítják erre, hiszen a honfitárs óta ő az első, aki a legkisebb és a középső géposztályban is világbajnokságot nyert – előbbiben ráadásul rögtön első idényében! –, mielőtt megérkezik a királykategóriába. Acosta a KTM szatellit csapatánál, a Gas Gas név alatt futó motorokat indító Tech3-nél fog bemutatkozni, pontosabban a múlt heti valenciai teszten már be is mutatkozott, ahol 1,2 másodperces hátránnyal 18. lett.
Jól mutatja, mekkora várakozás övezi a csupán 19 éves motorost, hogy a nap végi sajtóbeszélgetésen az első kérdés, amit megkapott, úgy hangzott, hogy hány idényt kell várni arra, hogy vb-esélyessé váljon: „Remélem, nem túl sokat” – felelte nevetve a The Race által idézett Acosta, aki komolyra fordítva a szót így folytatta: „Nem… nem fogunk a bajnokságról beszélni, mivel ostobaság lenne egyetlen tesztnap után. Nem tudom… Tény, hogy nem magamról, hanem a motorról fogok beszélni: rendkívül versenyképes lesz. De nem tudhatom a jövő évet vagy az azt követőt. De még túl korai lenne ez. El nem tudjátok képzelni, hányan dolgoznak a motoron. A motor nagyon hamar igen gyors lesz” – fogalmazott a spanyol, hozzátéve, hogy a KTM egyáltalán nem helyezett rá nyomást és senki mással nem vetették össze a teljesítményét, és minden támogatást megadnak neki a sikeres debütáláshoz 2024-ben.
Norris miatt vonakodik Sainzcal hosszabbítani a Ferrari?
https://formula.hu/parc-ferme/37082
Miközben sajtóértesülések szerint Charles Leclerc újabb öt évre szóló, anyagi juttatások szempontjából is gigaszerződést írhat alá rövidesen a Ferrarival, ugyancsak a Gazzetta dello Sport információi szerint Carlos Sainz hosszabbítása nem annyira egyértelmű a vörösöknél – igaz, John Elkann elnök néhány napja mindkét versenyzőjük maradásáról beszélt. Sainz kontraktusa Leclerc-éhez hasonlóan 2024 végén jár le, s bár számos alkalommal szóba hozták őt a Saubert partnereként 2026-ban érkező Audival, a spanyol ezeket a pletykákat rendre cáfolta.
Az olasz lap úgy tudja, hogy az idei Szingapúri Nagydíj győztese legalább két évre, azaz 2026 végéig szeretne aláírni a maranellóiakkal. Csakhogy a Gazzetta szerint a Ferrari ezt vonakodik teljesíteni: ők csak egyetlen évet ajánlanának a pilótának, hogy nyitva hagyhassák az opcióikat a 2026-os szezont illetően. A szakoldal konkrétan Lando Norrist nevezi meg mint a Scuderia kiszemeltje, akinek a McLarennél valóban 2025 végéig tart a szerződése, azaz elvileg 2026-ra megszerezhető lenne a vörösök számára is, aminek a gondolatával állítólag szemeznek is Maranellóban. Persze fontos hangsúlyozni, hogy akárcsak Leclerc említett elképesztő szerződése, ezek is csak sajtóértesülések.
Marquez és Verstappen is ott volt a Honda ünnepén
https://formula.hu/parc-ferme/37081
Max Verstappen is részt vett Motegiben az úgynevezett Honda Thanks Dayen, vagyis a "Köszönet Napon", ahol összegyűlnek a legnagyobb sztárok, akik a Honda kötelékében versenyeztek, hogy év végén egy hatalmas motorsport-show-val köszönjék meg a japán közönség támogatását. A Red Bull háromszoros világbajnoka mellett jelen volt Marc Marquez is, akinek ez volt egyik utolsó hondás kötelezettsége, mielőtt a Gresini Ducati szerelését ölti magára 2024-től.
A két világbajnok mellett természetesen tiszteletét tette Sergio Perez, Daniel Ricciardo és Yuki Tsunoda is, emellett pedig egy gokartversenyen is összemérhették tudásukat a versenyzők. Emellett a helyi kedvenc Tsunoda kipróbálhatta a Brabham Honda BT16-ot - amit az 1965-ös és 66-os szezonban használtak -, míg a kétszeres Super Formula bajnok Tomoki Nojiri is megtett pár kört Verstappen 2021-es világbajnok autójával, az RB16B-vel.
Képek és videók az ünnepségről:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Igaza volt az F1-nek, rekordbevételt hoztak Vegasba
https://formula.hu/parc-ferme/37080
Az MGM Resorts üzleti vezérigazgatója arról számolt be, hogy az F1-es nagydíj hétvégéjén sohasem látott bevételt produkált a szállodaláncuk. A Las Vegas-i Nagydíj egyébként is az év egyik legjobb futama volt, amit természetesen Max Verstappen nyert.
"Ez volt a legnagyobb bevételt generáló hétvége a vállalat történetében" - mondta Jonathan Halkyard, majd hozzátette: "a második helyre csúszott ezzel vissza a 2019-es CES", vagyis a Szórakoztató Elektronikai Kiállítás.
Fotó: Mercedes
„Az eredeti Barbie és Ken” – Lawson barátnőjével pihen
https://formula.hu/parc-ferme/37079
Daniel Ricciardo még a nyári szünetet követő Holland Nagydíj egyik szabadedzésén törte el a csuklóját, ezt követően Liam Lawson helyettesítette az ausztrál pilótát az AlphaTaurinál. A Red Bull 22 éves tehetsége öt versenyen – és egy sprinten vett részt – amiken két ponttal járult hozzá a csapat sikereihez, a közvéleményt pedig váratlanul érte pozitív szereplése. Az új-zélandi pilóta most Kaliforniában piheni ki a hosszú szezon fáradalmait, barátnője társaságában. "Bár Új-Zélandon szebb partok vannak, de veled minden part a legszebb" - írta Lawson a kép alá, ahol a rajongók közül többen is az eredeti Barbie-ként és Kenként utaltak rájuk.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Tost álompárosa: Vettel és Verstappen – na de melyikük nyerne?
https://formula.hu/parc-ferme/37078
Az AlphaTauri idén nyugdíjba vonuló csapatfőnöke megannyi tehetséges pilótát "kinevelt" a nagycsapat számára, közéjük tartozik a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel és – az egyelőre – háromszoros győztes Max Verstappen.
A 18 éven át csapatfőnökként dolgozó osztrák szerint Vettel legyőzné Verstappent azonos körülmények közt: "Az én álompárosom Vettel és Verstappen lenne, mivel mindketten elkötelezettek az F1 iránt és pokolian gyorsak. Ha egy körön nézzük a tempójukat, akkor valószínűleg az időmérőkön Max teljesítene jobban, de a futamokon már inkább Sebastian győzelmére fogadnék" - idézi a Crash Franz Tostot.
Fotó: Red Bull Content Pool
Hatalmas meglepetésbulit szervezett felesége a születésnapos Hornernek
https://formula.hu/parc-ferme/37077
November 16-án töltötte be 50. életévét a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner, azonban a Formula-1-es szezon közben nehezen találtak volna időt arra, hogy ezt megünnepeljék, most azonban, hogy véget ért a 2023-as versenyszezon, felesége egy nem akármilyen meglepetésbulival kedveskedett párjának. Geri Halliwell ugyanis egy olyan vacsorát szervezett meg a Red Bull csapatfőnökének, amelyen Rod Stewart és Bernie Ecclestone is jelen volt, olyan más hírességek mellett, mint a Take That énekese, Gary Barlow.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Meddig tartanak a versenyzők szerződései?
https://formula.hu/parc-ferme/37076
A csapatok közül utolsóként a Williams is bejelentette 2024-es felállását, ezzel az összes versenyző helye biztosított a következő szezonra. Ami viszont az ezt követő időszakot illeti, nos, ott nagyon más a helyzet, hiszen jelen állás szerint számos pilóta sorsa tisztázatlan 2024-et követően. Az alábbiakban látható, kinek meddig van élő szerződése aktuális csapatával:
Red Bull
Max Verstappen (2028)
Sergio Perez (2024)
Ferrari
Charles Leclerc (2024)
Carlos Sainz (2024)
Mercedes
George Russell (2025)
Lewis Hamilton (2025)
Alpine
Esteban Ocon (2024)
Pierre Gasly (2024)
McLaren
Lando Norris (2025)
Oscar Piastri (2026)
Alfa Romeo
Valtteri Bottas (2025)
Zhou Guanyu (2024)
Aston Martin
Fernando Alonso (2024)
Lance Stroll (?)
Haas
Nico Hülkenberg (2024)
Kevin Magnussen (2024)
AlphaTauri
Yuki Tsunoda (2024)
Daniel Ricciardo (2024)
Williams
Alex Albon (2024)
Logan Sargeant (2024)
Nem jött össze Vettel hypercaros tesztje
https://formula.hu/parc-ferme/37075
Az év során többször szó esett arról, hogy Sebastian Vettel a JOTA versenyzője lehet a WEC 2024-es szezonjában, ám a MotorsportMagazin.com beszámolói szerint úgy tűnik, hogy végül ez nem fog megvalósulni. A csapatfőnök, Dieter Gass beszélt is a négyszeres F1-es bajnok meghiúsult hypercaros tesztjéről:
„Felvettük a kapcsolatot, de több okból kifolyólag, például, mert az autó külföldön van, harminc nappal előbb be kell jelenteni, illetve Sebastian személyes tervei miatt sem kerülhetett sor a tesztre a mi Porschénkkal” – mondta Gass, de hozzátette, hogy az ajtó nyitva áll Vettel előtt: „Továbbra is érdekel minket az együttműködés és a tárgyalások folytatása, akár a 2025-ös szezont illetően is.”
Sebastian Vettel szintén megerősítette, hogy voltak egyeztetések, de azt is aláhúzta, hogy nincs semmilyen konkrétum, és nem biztos benne, hogy ezt akarja csinálni – ahogy azt is, hogy a fenntarthatóság kérdése továbbra is kulcsfontosságú a számára.
Perez: A francnak sincs már kedve év végén tesztelni
https://formula.hu/parc-ferme/37074
Az egész mezőnyből az egyik legtöbb, összesen 117 kört tett meg a 2023-as szezon utolsó tesztnapján Sergio Perez, aki ezt követően beszélt ezeknek az eseményeknek a sajátos hangulatáról: „Így a végén a francnak sincs már kedve ezt csinálni, de rengeteget tanulunk belőle, és nagyon produktív is, ezért fontos rászánni az időt” – mondta a mexikói, majd így folytatta:
„Szóval, sok eredményes teszt, hasznos információk a jövő évre, mindent egybevetve ez egy jó módja a szezon befejezésének. Nagyon fontos, hogy egy ilyen napot együtt tudunk tölteni a csapattal, mert hazaviszünk némi házi feladatot, amin dolgozhatunk. A csapat idén dominánsan szerepelt, de nekem elég nehéz évem volt, és biztos vagyok benne, hogy jövőre is nagyszerű autónk lesz” – mondta a mexikói, aki abban bízik, hogy az egyensúly terén jobb lesz a következő szezon a számára.
Hamiltonnak a Hungaroring és a COTA volt a csúcs
https://formula.hu/parc-ferme/37073
Az Abu Dhabi Nagydíjat követően Lewis Hamilton megtörten úgy nyilatkozott, hogy semmit nem visz magával az idei szezonból, legföljebb annyit, hogy „túlélte” 2023-at. Később viszont már sikerült pozitívumokat kiemelnie, még hanem is sokat – a Magyar és az USA Nagydíj hétvégéjét…
„Azt hiszem, a pole-pozíció megszerzése Budapesten, nem gondoltuk, hogy ez lehetséges lesz, amikor idén először vezettem az autót” – emelte ki a szezonja legpozitívabb élményét a hétszeres világbajnok, míg a másik a texasi forduló volt: „Az Austinban látott fejlődés, és az a tény, hogy ha van még néhány kör, akkor talán lőtávolban lettünk volna a győzelemért.”
„Egyre élvezetesebb lett vezetni, az autót” – folytatta Hamilton. „Az, hogy végre nem hátrafelé, hanem előrefelé haladtunk, pozitív volt. De ez alapvetően még mindig nem egy győztes autó, és ezen kell változtatnunk jövőre.”