Az Alpine egy különleges képpel ünnepelte Alonso új rekordját
https://formula.hu/parc-ferme/32624
Azzal, hogy elindult Bakuban Fernando Alonso történelmet írt, mivel múlt vasárnap volt 21 éve, 3 hónapja és 1 napja annak, hogy megkezdődött a spanyol pilóta pályafutása, ezzel pedig övé lett minden idők leghosszabb F1-es pályafutása. A kétszeres világbajnok Michael Schumachertől vette át ezt a titulust, csapata hivatalos Instagram-oldalán pedig egy különleges kép jelent meg, melyen két korszakot mostak össze. Látható az akkor még Renault néven futó enstone-i csapattal való ünneplése a 2005-ös Kínai Nagydíjon, egy idei fotó, néhány Alpine ruhás csapattag, továbbá a csapat által lógatott táblán a rekorddal kapcsolatos legfontosabb infók olvashatók. Alonso karrierjével kapcsolatban a kép sarkában további adatok találhatók, így azt is megtudhattuk, hogy eddig összesen 18427 kört tett meg, 341 futamon indult, 221 alkalommal volt pontszerző, 98 dobogót, és 32 győzelmet szerzett.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Mit vár 2024-ben De Vriestől a Toyota?
https://formula.hu/parc-ferme/37113
2024-ben a Toyota hypercar-csapatának tagja lesz Nyck de Vries, aki a #7-es autóban váltja majd Jose Maria Lopezt, akit a gyártó a GT-projektre helyezett át. Az F1-ből távozó hollandról az FIA-gálán a bajnok #8-as autó stábját kérdezték meg:
„Szerintem ő ismeri az enduranca-versenyzést, versenyzett az LMP2-ben és velünk is sokat tesztelt már. Maga a versenyhétvége viszont nem könnyű, amikor egy óra alatt kell felkészülni, meg kell osztani az autót a többiekkel, szóval ez elég egyedi, és idő kell, amíg hozzászokik az ember. De jó csapattársai vannak, és maga a csapat is tapasztalt, úgyhogy felkészült lesz, és nem hiszem, hogy gondjai adódnak – de szem előtt kell tartani, hogy ez endurance, hosszúak a futamok, és célba kell érni” – válaszolta erre Sebastien Buemi.
„Én is voltam pár éve hasonló helyzetben, szerintem Nyck jól felkészült, és a csapat, valamint a csapattársak miatt hamar felveheti a ritmust. Tesztelt már, biztos, hogy meglesz a tempója” – tette hozzá Brendon Hartley, aki korábban szintén az F1-ből érkezett ide.
2024-ben újra olimpikon lesz Nasszer Al-Attiyah
https://formula.hu/parc-ferme/37112
A katari versenyző már az 53. életévét tölti majd be idén december 21-én, éppen nemrég igazolt el a Toyota gyári csapatától és váltott a Prodrive Hunterre, hogy januárban zsinórban harmadik, összességében hatodik Dakarját próbálja megnyerni, és hogy zsinórban harmadszor legyen a tereprali világbajnoka. Emellett azonban más feladatai is lesznek: a párizsi olimpián ismét részt vehet majd agyaggalamb-lövészként.
Al-Attiyah korábban hatszor volt már olimpikon, 1996-tól 2016-ig minden ötkarikás játékon ott volt, és 2012-ben, Londoban olimpiai bronzérmes lett ebben a sportágban. 2024-ben újra megpróbálja: mint mondta, nagyon szereti az agyaggalamb-lövészetet és sokat segít neki az autóversenyzésben is.
fotó: FIA
Két Toyota-pilóta is balesetet szenvedett, ki kellett hagyniuk az FIA-gálát
https://formula.hu/parc-ferme/37111
A WRC-ezüstérmes Elfyn Evans, illetve a WEC világbajnok formációjának tagja, Brendon Hartley is balesetet szenvedett az elmúlt napokban: a Toyota mindkét pilótájának ki kellett hagynia emiatt a mai FIA-díjátadót.
Evans kerékpárral szenvedett balesetet és megsérültek a bordái, emiatt pedig az orvosok azt tanácsolták, hogy ne üljön repülőre, így nem tudott elutazni Bakuba, a gála helyszínére. Sok ideje egyébként nincs arra, hogy felépüljön a sérüléséből, ugyanis bő egy hónap múlva kezdődik a szezon Monte-Carlóban, és ő maradt a Toyota egyetlen vb-esélyes versenyzőej 2024-re.
Míg Hartley ugyan bejelentkezett videón, de elmondta, hogy egy baleset következtében eltörte egy csontját a lábában, így Monacóban lábadozik, de az első tesztre felépül, nem lesz probléma.
Éjszakai futamnak szeretné az F1 a Madridi Nagydíjat?
https://formula.hu/parc-ferme/37110
Mint az a Formula Podcast legutóbbi futamértékelő adásában is elhangzott és később más sajtóértesülések is beszámoltak róla, közel állhatnak a felek a megállapodáshoz arról, hogy 2026-tól Formula-1-es nagydíjat rendezzenek Madridban. Az utcai helyszín révén abban a szezonban két spanyol forduló lehet, mivel a Circuit de Catalunya-Barcelona versenypályának 2026-ig érvényes a szerződése, hosszabb távon viszont gyaníthatóan a katalán állomás helyét veheti át a Madridi Nagydíjat az F1-es versenynaptárban.
A Motorsport.com értesülései szerint ráadásul az F1 azt szeretné elérni, hogy esti – sőt, akár éjféli! – versenyt rendezzenek a spanyol főváros utcáin. Ezzel Madrid lehetne az első európai helyszín, ahol villanyfényben versenyeznek a száguldó cirkusz szereplői. A lap ugyanakkor úgy tudja, hogy maguk a madridi szervezők inkább ragaszkodnának a megszokott nappali időponthoz.
Több magyar gokartos is a legjobb tízből rajtolhat a Rotax Grand Finals elődöntőin
https://formula.hu/parc-ferme/37109
Ahogy telik az idő, természetesen egyre nagyobb a tét a Rotax világdöntőn, ahol a gokartosok már túl is vannak az időmérős selejtező futamokon, így megszülettek a rajtpozíciók az elődöntőkre. MicroMaxban Rózsa Dominikot csak 35.-ként értékeltk, miután öt másodperces büntetést kapott a második selejtező futamon, emiatt csak a 22. helyről vághat majd neki a pénteki elődöntőnek. A MiniMaxban indulóknak már most is óriási a tét, hiszen itt összesen 72 versenyző indult el, ami miatt két részre lett osztva a mezőny. A három selejtező futamot követően Fally Márkó a 14., Deniel Lukjanov pedig a 20. helyet szerezte meg összesítésben. Mindketten a második elődöntőbe lettek beosztva, ahol a 7., illetve a 10. pozícióból indulhatnak majd, s mindkét elődöntő első 18 helyezettje kerül be a szombati fináléba.
A Junior géposztályban Lipovics Patrik a 29. helyet szerezte meg összesítésben, ő az A jelű elődöntőt a 17. helyről kezdheti majd meg. A Seniorok között Krepcsik Áron számára még a végső győzelem sincs elérhetetlen messzeségben, hiszen az egyik selejtező futamon az 5. helyet szerezte meg, míg a két másikon 7. lett, összességében pedig a 8. legtöbb pontot gyűjtötte a három futamon, így a B elődöntőben a 4. pozícióból rajtolhat, míg Juráncsik Balázs a 17.-ről.
A DD2-es kategóriában Szabó Bende fogott ki hatalmas napot csütörtökön, aki a 4. és 8. helyen zárta aznap a két selejtező futamot, így az A csoport 6. helyét szerezte meg, míg Vida Benedek a B csoport 19. helyéről küzdhet meg a döntőbe jutásért pénteken este. Az E20 Senior géposztályban pedig Deák Dominik a 9. helyet szerezte meg összesítésben.
Fotó: ROTAX Karting
F1 23: Verstappen, Alonso, Hamilton, Ferrarik
https://formula.hu/parc-ferme/37108
Megérkezett az utolsó frissítés az F1 23 című játék versenyzői pontszámaihoz: természetesen Max Verstappen zárt az élen, mögötte következik Fernando Alonso, Lewis Hamilton, majd a Ferrari két versenyzője. Rajtuk kívül Norris, Perez, Russell, Albon és Gasly került be az első tízbe.
A frissítés (és egyúttal a szezon) legnagyobb előrelépője Oscar Piastri volt, aki a harmadik leggyengébb pontszámmal kezdte az „évet” júniusban, a két újabb egységgel viszont immár Esteban Ocont is beérte a 11. helyen, míg a legtöbbet, szintén két pontot Logan Sargeant veszítette, aki ezzel idén első és egyetlen versenyzőként 70 alá esett.
Az F1 23 decemberi pontszámai:
Max Verstappen | 96 |
Fernando Alonso | 93 |
Lewis Hamilton | 92 |
Charles Leclerc | 90 |
Carlos Sainz | 90 |
Lando Norris | 88 |
Sergio Perez | 87 |
George Russell | 87 |
Alexander Albon | 86 |
Pierre Gasly | 86 |
Esteban Ocon | 85 |
Oscar Piastri | 85 |
Daniel Ricciardo | 84 |
Yuki Tsunoda | 83 |
Valtteri Bottas | 81 |
Guanyu Zhou | 81 |
Nico Hülkenberg | 80 |
Lance Stroll | 80 |
Kevin Magnussen | 78 |
Logan Sargeant | 69 |
Zárja ki! – Horner adott egy tanácsot Pereznek
https://formula.hu/parc-ferme/37107
A 2024-es F1-es szezon egyik visszatérő témája volt Sergio Perez gyengélkedése: a mexikói versenyző egy erősebb szezonkezdés után májustól folyamatosan súlyos vereségeket szenvedett Max Verstappentől, így rengeteg szó esett róla mind a sajtóban, mind a paddockban, hogy rövidesen, akár már 2023 során véget érhet számára a Red Bull-os kaland – 2024 végén pedig le is jár a szerződése, s egyelőre nem sok jel mutat a hosszabbítás irányába.
Christian Horner csapatfőnök, aki úgy tűnik, hogy „még nem mondott le” versenyzőjéről, egy podcastben elmondta, szerinte milyen változásra lenne szükség a mexikói részéről: „Max csapattársának lenni a paddock legnehezebb feladata. Nézzük csak meg például a japán futamot, ahol Max első köre rögtön két másodperccel gyorsabb volt, mint a többieké. Ránézel az adatokra, és azt kérdezed magadtól: Már megint hogy csinálja ezt?”
„Checo problémája az, hogy folyton Maxhoz hasonlítja magát” – fejtette ki a brit csapatfőnök. „Ki kell Maxot zárnia a fejéből, ezt kell tennie. Koncentráljon magára, legyen önmaga legjobb változata. Ahogy a szezon első szakaszában láttuk, ez elegendő.”
Sargeant szerint a teljesítménye „nem volt mindig olyan rossz”
https://formula.hu/parc-ferme/37106
A szezon közben kiakolbólított Nyck de Vries, a „családi csapatnál” szenvedő Lance Stroll, valamint a világbajnok által gyakorlatilag megsemmisített Sergio Perez mellett Logan Sargeant nyújtott kimondottan gyenge teljesítményt a 2023-as F1-es szezonban, ennek ellenére a mezőnyből utolsóként az amerikai versenyző szerződését is meghosszabbította csapata.
Bár Sargeant csak egyetlen pontot szerzett idén (azt is két kizárásnak köszönhetően), a Williamsnek így is sikerült megszereznie a konstruktőri bajnokság 7. helyét, ami elmondása szerint nagyon sokat jelent a számára. „Mindent tőlem telhetőt megtettem, hogy megtartsuk ezt a helyet, de Alex egész évben fenomenális munkát végzett, így ezt elsősorban neki köszönhetjük. Szerintem idén kiemelkedően teljesített, az autónkkal nem mindig volt könnyű pontokat szerezni, de Alex mindig rátett egy kicsit, hogy biztosítsa a pontszerzést.”
Amikor pedig a saját teljesítményéről kérdezték, Sargeant így nyilatkozott: „Szerintem nem volt mindig olyan rossz volt, mint amilyennek látszott, különösen a nyári szünet óta. Büszke vagyok rá, hogy végigküzdöttem az évet. Jó volt látni az év során elért fejlődést, remélhetőleg a jövőben többet tudok majd hozzátenni.”
Gendersemleges lett az F2 és az F3 szabályzata
https://formula.hu/parc-ferme/37105
Az FIA módosította a Formula–2 és a Formula–3 szabálykönyvét, hogy a versenyzőkre utaló kifejezéseket gendersemlegesen írja le. Eddig az F1, az F2 és az F3 sportszabályzata hímnemű nyelvezetet és névmásokat használt (azaz he, his, him stb.), amit nemcsak azért kritizáltak, mert nők is részt vehetnek a bajnokságban, hanem azért is, mert potenciális jogi kiskapukat teremt, mintha bizonyos szabályok kizárólag a férfi versenyzőkre vonatkoznának.
Az F2 és az F3 sportszabályzatának frissített, 2024-es kiadásában a korábban használt kifejezések helyett semleges megfogalmazások szerepelnek, így például a he helyett the driver (azaz: a versenyző) jelenik meg számos helyen. Ugyanez a változtatás az F1 sportszabályzatában még nem történt meg, de a jövőben itt is várható egy hasonló módosítás.
Az idei FIA F3-as szezonban egy hölgyversenyző indult, Sophia Floersch személyében, míg a Formula–2-ben utoljára a tavalyi idény utolsó négy fordulójában szerepelt női pilóta Tatiana Calderon személyében.
Piastri: „Egy hétvégén öt percet látom a barátaimat”
https://formula.hu/parc-ferme/37103
Az F1-es pilóták barátnői és feleségei közül jó néhányan párjukkal együtt élvezik a reflektorfényt, ám Oscar Piastri kedvese nem tartozik közéjük. A fiatal ausztrál versenyző egy podcastben elmondta, hogy ez egy tudatos döntés a részükről: „Magánügyként kezeljük a kapcsolatunkat, még ha nem is titkolózunk, mint mások, de igen, megtartjuk magunknak, és igyekszünk távol maradni a reflektorfénytől. Idén jó néhány versenyre eljött, ami nagyon jó volt” – mondta Piastri, majd így folytatta:
„Mindannyian egy fizioterapeutával vagy egy trénerrel utazunk, és gyakran viccelődünk azzal, hogy többet látjuk őket, mint a barátnőnket vagy a partnerünket vagy bárki mást, ami igaz is! Az elmúlt három évben az edzőmmel, Kimmel jól éreztük magunkat. A barátnőm, Lily is eljött néhány versenyre, ami remek, ahogy a szüleim is, ám ők még mindig Ausztráliában élnek, így nem a legkönnyebb számukra, hogy minden futamra elutazzanak.”
Piastri arról is szót ejtett, hogy örül, ha a magánélete fontos szereplői ellátogatnak a nagydíjakra, de túl sokat nem tud velük foglalkozni: „Félreértés ne essék, a versenyhétvégék nagyon szórakoztatóak, de ez a munkám, ez a hivatásom, így komolyan kell vennem. A barátaimat is elvittem néhány versenyre, de úgy öt percig láttam őket egy hétvégén…”
A nap fotója: egy képen a 2023-as FIA világbajnokságokat nyerő autók
https://formula.hu/parc-ferme/37102
Péntek este rendezik Bakuban az FIA év végi díjkiosztó gáláját, amely előtt a hagyományoknak megfelelően összegyűjtötték egy csoportképre az összes világbajnoki széria adott évi győztes konstrukcióját. Balról jobbra haladva láthatjuk a Tereprali-vb-n diadalmaskodó Toyotát, az F1-es Red Bullt, a WRX-es Volkswagent, a WRC-s Toyotát, a Formula-E-ben csak a csapatok között diadalmaskodó Envision–Jaguart (egyéniben Jake Dennis az Andretti–Porschével lett világbajnok), valamint a WEC-ben arató Toyotát – azaz a hat világbajnoki sorozat felében a Toyota bizonyult a legjobbnak 2023-ban.
„Minden nyitott 2025-től kezdődően” – Horner a Red Bull második F1-es üléséről
https://formula.hu/parc-ferme/37101
Hiába végzett a vb-összetett második helyén Sergio Perez és kap emiatt méltatást rendszeresen a Red Bull vezetőségétől, a halovány és több hibát is felvonultató 2023-as produkciója kapcsán rendre felmerül, hogy nem biztos a helye a mexikóinak a szerződése 2024 végi lejárta után. Sokan ráadásul az AlphaTauri színeiben idén menet közben az F1-es mezőnybe visszatérő Daniel Ricciardót gondolják az utódjának.
Christian Horner a minap a Sky Sports F1-nek nyilatkozott a Red Bull második ülésének sorsa kapcsán: „Csapatként a lehető legversenyképesebb párossal akarsz kiállni. A megfelelő dinamikát szeretnéd a csapatodban. Max és Checo egy elképesztően sikeres páros. Checo a velünk töltött három éve alatt sorban negyedik, harmadik és második helyen végzett – jó úton halad! Danielt jól ismerjük, remek, hogy újra a Red Bull kötelékeiben tudhatjuk őt. Természetesen minden nyitott 2025-től kezdődően. Szóval nem vagyunk rossz helyzetben azzal, hogy vannak belső és egyúttal külső opcióink is” – utalt arra a csapatvezető, hogy a saját versenyzőiken kívül is nézelődhetnek Max Verstappen leendő társa után (a pletykák során rendre Lando Norris neve merül fel a legtöbbször).
Megkezdődtek az időmérők a Rotax világdöntőn – magyarok a top 10-ben
https://formula.hu/parc-ferme/37100
Megkezdődött az érdemi része a bahreini Rotax Grand Finalsnek, ahol az utolsó szabadedzés mellett megtartották az első időmérőket és selejtező futamokat. A MicroMax kategóriában Rózsa Dominik a 19. helyet szerezte meg a kvalifikáción, majd a selejtező futamon három pozíciót javítva a 16. helyen végzett. A MiniMax kategóriában vitézkedő Fally Márkó és Deniel Lukjanov a két részre osztott hatalmas mezőnyben az 5. és a 26. helyről rajtoltak, a versenyt pedig a 9. és a 15. pozícióban zárták.
A Juniorok között Lipovics Patrik a 19. helyen fejezte be a selejtező futamot, a Senior kategóriában pedig Krepcsik Áron a legjobb magyar eredményt elérve, a hetedik helyrőn indulva tartotta meg pozícióját, míg Juráncsik Balázs a kategória másik selejtezőjében végzett a 15. helyen. A DD2-ben is két indulónk volt, itt Szabó Bende a 13., Vida Benedek 25. lett az időmérőn, a selejtező futamjukon pedig mindketten a 14. pozícióban végeztek, míg az E20 Senior géposztályban Deák Dominik a 10. helyről indulva végzett a 8. helyen.
Fotó: ROTAX Karting
Még az F1-esek pulzusára is negatív hatással van a rengeteg utazás
https://formula.hu/parc-ferme/37099
Nem elég, hogy a versenyek darabszámát illetően is egyre bővül a Formula-1-es versenynaptár – már idén is 24 futamot rendeztek volna, s jövőre is ez a terv –, a nagydíjak között sokszor óriási a távolság földrajzilag. Nem is kell messzire visszamennünk, hiszen a szezon végén Las Vegasból Abu Dhabiba utazott a száguldó cirkusz, ami kereken 12 órás időzónaugrásnak felel meg. George Russell már korábban is beszélt arról, hogy szerinte ennek köze van ahhoz, hogy az idény végére sokan lebetegedtek a csapattagok közül, most pedig azt is elárulta, hogy még a pulzusszámokat illetően is kimutatható, hogy megviseli a szervezetüket a sok utazás:
„Az időzónák közötti ugrálás miatt az éjszakai alvás közbeni átlagpulzusom 25 százalékkal magasabb, mint ha állandó helyszínen lennék” – magyarázta a Mercedes F1-es pilótája a RacingNews365.com szaklap hasábjain. „Nyáron két hetet töltöttem egy helyen, ami a leghosszabb az elmúlt három évben, s a pulzusom a valaha volt legalacsonyabb volt. Télen is valamelyest stabilizálódik egy alacsony szinten. Aztán amint indulnak az utazások, ez megnövekszik. De egyértelműen kevesebbet alszom, kevesebbet töltődik fel, ami mind természetesen, ha ugrálsz mindenfelé. Szóval ezt nemcsak így érezzük, hanem az adatok is alátámasztják.”
Verstappent sem érdekelné az F1 vezetőjeként a versenyzők véleménye
https://formula.hu/parc-ferme/37097
Max Verstappen a pályán a győzelmi sorozatával, azon kívül pedig főként kritikus nyilatkozataival hívta fel magára a figyelmet a 2023-as Formula-1-es szezonban. A háromszoros világbajnok többek között szót emelt a sprintek, a folyamatosan bővülő versenynaptár és a megszaporodó showelemek miatt is. A Red Bull holland pilótája a RacingNews365.com portál hasábjain arról beszélt, hogy bár megérti az F1 álláspontját, ő csak őszintén akar véleményt formálni – bár a sportág vezetői helyében őt sem érdekelné, mit mondanak a pilóták:
„Az én fizetésem nem nőtt attól, hogy a sport növekedett. Teljes mértékben megértem az F1 álláspontját, és ezt két szemszögből lehet nézni: a sport és az üzlet oldaláról. Természetesen megértem az ő szempontjukat is, de én csak a teljesítmény tekintetében hangoztattam a véleményemet. Nem vagyunk részvényesek, úgyhogy én csak versenyzem úgy, ahogy ők azt eldöntik. Ugyanezt tenném, ha én lennék a tulajdonos: nem hallgatnék a versenyzőkre, ez az én sportom, és azt csinálnék, amit csak akarnék. De ha kérdeznek, akkor őszintén akarok és igyekszem válaszolni.”
Visszaengedik a belsőégésű motorokat a WRX-be – egy csavarral
https://formula.hu/parc-ferme/37098
A kizárólag elektromos szabályrendszer két szezonja után újabb radikális technológiai változás jön a Ralikrossz-világbajnokságon: 2024-ben visszatérnek a belsőégésű motorral hajtott RX1 versenyautók (azaz Supercarok) a rajtrácsra, azzal a feltétellel, hogy fenntartható üzemanyaggal kell működniük. Az elektromos RX1e modellekkel közösen alkotják a világbajnokság mezőnyét – az új szabályrendszer a „technológiák csatája” szlogent kapta.
Az előzményekkel bővebb cikkünkben foglalkoztunk korábban: 2023-ban komoly krízisbe került a WRX, a Lydden Hill-i tűzeset során fény derült arra, hogy az RX1e versenygépek nem biztonságosak, ezért az év során már nem is versenyeztek többet. Az FIA és széria friss bejelentése megerősíti, hogy az elektromos technológiának van jövője – erre utalt már az egy nappal korábbi hír is, a vb-n korábban már szereplő litván ESmotorsport ugyanis új modellel, a Skoda Fabia RX1e-vel száll be.
Egy fontos tényező a létszám: a következő szezonban 16 autóban maximalizálták a mezőnyt, egyszeri indulóknak biztosított lehetőséggel. Ez előrelépés lenne az elmúlt két szezon szűkös, nyolc-tízfős létszámához képest.
A közlemény alapján újra változik a formátum is, megszűnik a SuperPole, valamennyi futamot előre meghatározott rajtsorrendben indítják, hogy a pályaállapot változásának szerepét csökkentsék. A megérthetőség érdekében nem az időeredmény, hanem a pozíció számít a futamokon, továbbá bajnoki pontokat osztanak minden futam és elődöntő végén a döntőhöz hasonlóan a több akció érdekében. A széria gumibeszállítója a Hoosier lesz a Cooper helyett.
Az F1 helyett a Formula-E-ben tér vissza a világbajnoki porondra a Bridgestone
https://formula.hu/parc-ferme/37096
A Motorsport Világtanács idei utolsó ülésén nem csak az F1-gyel kapcsolatos döntések születtek. Határoztak például arról is, hogy kik legyenek a Formula-E 2026/2027-es szezonjában debütáló negyedik generációs autóinál bizonyos komponensek beszállítói. A legfontosabb kétségkívül az, hogy a Bridgestone váltja majd a Hankookot az elektromos széria gumigyártójaként. A japán márka az év korábbi szakaszában az F1-be is megpróbált visszatérni, ám ott a Pirelli nyerte a tendert, viszont a Formula-E-s szerepvállalással a gyártó így is bő másfél évtized után tér vissza egy FIA világbajnokságba (2010 végén távoztak a Formula-1-ből). Ami a többi beszállítót illeti: karosszériával továbbra is a Spark Racing Technology látja majd el a csapatokat, az akkumulátorokat a Podium AT fogja gyártani, míg az első hajtásláncot a Marelli szállítja majd.
A Hankook egyébként egyúttal vigasztalódhat is, hiszen bár a Formula-E-ből néhány év múlva kiszorítja őt a Bridgestone, cserébe viszont szintén egy mai döntést követően 2025-től a koreai márka váltja a Pirellit a WRC hivatalos egyedüli gumibeszállítójaként. A Rali-vb kapcsán pedig a másik fontos szerdai bejelentés, hogy változhat a versenyek pontkiosztása az izgalmak növelése érdekében: állítólag a vasárnap begyűjthető világbajnoki egységek számát növelnék.
Jean Todt valamiben egyetért Massával 2008-at illetően
https://formula.hu/parc-ferme/37094
Az ún. „Massa-ügy” azzal kezdődött, hogy Bernie Ecclestone az év elején úgy nyilatkozott, hogy ő és az FIA akkori elnöke, Max Mosley tudtak a 2008-as szingapúri versenymanipulációról, de úgy döntöttek, hogy a sport integritásának védelme érdekében nem lépnek az ügyben. Így aztán Massa összeverbuvált egy csapat ügyvédet, hogy igazságot követeljen.
Akkori csapatfőnöke, Jean Todt most megszólalt az üggyel kapcsolatban. Bár nem szeretett volna belefolyni az ügymenetbe, de egyvalamit azért elismert: van, amiben egyetért Felipe Massával.
"Nem szeretnék belefolyni a vitába, de nagyon nehéz volt feldolgoznia a történteket" - idézi a La Stampa Jean Todtot. "Talán felléphettünk volna keményebben is, mikor napvilágot látott az igazság, de afelől semmi kétség, hogy a Szingapúri Nagydíjat manipulálták, és törölni kellett volna a végeredményét."
Videó: Mi is ez a kirobbanó Wolff-ügy?
https://formula.hu/parc-ferme/37095
YouTube-csatornákon egy rövid videóban foglaltuk össze a helyzetet: iratkozzatok fel a Formulára a hasonló tartalmakért és állandó műsorainkért!
Hamilton is kiáll Wolffék mellett
https://formula.hu/parc-ferme/37093
Kedd este robbant a bomba: ahogy mi is beszámoltunk róla, az FIA rövid közleményt adott ki azzal kapcsolatban, hogy vizsgálatot indít a BusinessF1 cikke után. A hírek szerint Toto Wolff, a Mercedes F1-es csapatfőnöke olyan információt ejtett el egy csapatfőnöki megbeszélésen, amivel a kollégái nem voltak tisztában, és egyértelmű, hogy a FOM köreiből származott az értesülés, ami azért problémás, mert Wolff felesége, Susie az F1 Academy igazgatójaként a FOM alkalmazottja.
Állítólag a csapatfőnökök küzül többen is jelezték a dolgot az FIA felé, a szövetség pedig vizsgálatot indít összeférhetetlenség miatt, hiszen Wolff és a felesége között bizalmas információk cserélődhetnek ki, Wolff a FOM belső köreiből szerezhet olyan értesüléseket, amelyeket a többi csapatfőnök nem kaphat meg, Susie Wolff révén pedig a FOM felé is szivároghatnak olyan információk a csapatfőnöki megbeszélésekről, amelyeknek nem szabadna onnan kijutniuk.
Ebben a cikkünkben összefoglaltuk, hogy mit lehet tudni az eddigi történésekről, most pedig Lewis Hamilton reagált a különböző közösségi médiás felületein a Wolfféket ért vádakra. Megosztotta Susie Wolff közleményét, alá pedig egy tapsolós emojit helyezett ki, ezzel csatlakozva csapatfőnöke feleségének szavaihoz.