DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek

Mégsem azt mondta Steiner, és csak ölelgette volna a paddockot?

„Tavaly két pontért az egész paddockot megd*gtam volna” – hozta le a komplett F1-es sajtó Günther Steiner szavait arról, mekkorát fordult a világ egy év alatt, amikor is 2022-ben egy kilencedik helyezés már csalódásnak számít a csapatnál. Ha valaki a csapatfőnökök közül, az olasz nem kerüli a trágárságot, de ez a kijelentés még tőle is erősnek tűnt – utólag kiderült, állítólag nem is ezt mondta.

A WTF1.com „oknyomozó” cikke előkereste az eredeti hanganyagot, állítva, Steiner igazából azt mondta: „Tavaly két pont miatt az egész paddockot megöleltem volna.” A csapatfőnök akcentusa miatt az angol „would have f**ed” és „would have hugged” kifejezés cseng össze. Az eredeti interjú folytatásában is megmagyarázzak a riporterek, Steiner valójában ölelkezésről beszélt. Mindenki meghallgathatja (0:14-től) és eldöntheti, mit hall ki a Haas-főnök szavaiból…

18 büntetőpont két hétvége alatt: eltiltották az Alpine akadémistáját

Max Verstappen még csak közelít az automatikus egyversenyes eltiltás felé azzal, hogy az elmúlt 12 hónapban 11 büntetőpontot gyűjtött össze az F1-ben, a Formula-3-ban azonban egy versenyző bő egy hét leforgása alatt összeszedte ennek a mennyiségnek a másfélszeresét! Az Alpine versenyzői akadémiáját erősítő Nicola Lacorte ugyanis egészen elképesztő ámokfutást produkált Monacóban és Barcelonában, összesítésben bezsebelt 18 büntetőpontja révén pedig ki kell hagynia az F3 soron következő spielbergi fordulóját.

A konkrét lista sem akármilyen a 18 éves olasz esetén: Monacóban két büntetőpontot kapott ütközés okozása és ötöt (!) fekete zászló, azaz kizárás figyelmen kívül hagyása miatt, ehhez gyűjtött még Spanyolországban további négyet ütközésért, kétszer is (!) hármat-hármat biztonsági autós fázis alatti gyorshajtásért, valamint még egyet egy további baleset okozásáért.

f3-lacorte

fotó: DPPI

Döntést hozott az FIA: maradnak a titán kopólemezek, de…

Mint arról mi is írtunk, a múlt hétvégi F1-es Spanyol Nagydíj péntekjén tesztelte az FIA az acélból készült kopólemezeket, amelyekkel a tavaly Kínában, idén pedig Japánban látott fűgyulladásoknak akarja elejét venni. A feltevés ugyanis az, hogy a titán kopóblokkokról lepattanó szikrák járultak hozzá a tüzekhez, acél kopólemez esetén azonban kisebb és gyorsabban kihűlő szikrák keletkeznének. Ennek kipróbálása okán múlt pénteken minden csapat egyik autójának aljára ilyen alkatrészt szereltek fel.

Most az FIA rövid kommünikében közölte, mire jutottak a teszt során. A Formula.hu részére is eljuttatott közlemény úgy fogalmaz, hogy a szezon további részében is maradnak a titánból készült kopólemezek, de arra kérik a csapatokat, hogy minden versenyen rendelkezzenek rozsdamentes acélból készült alkatrésszel is, mivel kötelezővé tehetik azok használatát, ha újból fűgyulladásra kerül sor. Hozzátették, hogy az acél kopóblokkokat további helyszíneken fogják még tesztelni majd.

f1-szikra-padlo

Ikonikus amerikai divatmárkát hoz vissza az F1-be első szponzoraként a Cadillac

Folyamatosan zajlanak a háttérben a munkálatok a Cadillac F1 Teamnél, amelyről márciusban derült ki, hogy hivatalosan is elfogadta a nevezésüket az FIA és a FOM 2026-tól, hogy megérkezzenek a mezőnybe tizenegyedik csapatként. Most pedig újabb mérföldkőhöz érkeztek azzal, hogy bejelentették az első nagy szponzori megállapodásukat, méghozzá a Tommy Hilfigerrel, amellyel többéves szerződést kötöttek. Ennek értelmében amellett, hogy a csapat ruházatát a divatcég adja és saját kollekciókat adnak ki, a logójuk is feltűnik majd az új istálló autóin.

Aligha véletlen a választás, hiszen a Tommy Hilfiger révén még inkább hangsúlyozhatja a Cadillac, hogy egy teljesen amerikai projektről van szó: „Egy amerikai csapat vagyunk, amely minden idők egyik legikonikusabb amerikai márkáját fogja képviselni” – fogalmazott Graeme Lowdon csapatfőnök, míg Tommy Hilfiger annyit tett hozzá ehhez, hogy „Két ikon, egy vízió, az amerikai autósport merész új korszaka”. A Tommy Hilfiger számára amúgy nem ismeretlen az F1, a kilencvenes években a Lotusnak, majd a Ferrarinak is volt szponzora, legutóbb pedig a Mercedesszel működtek együtt a tavalyi idény végéig.

f1-cadillac

„Nem is beszéltünk Piquet-vel” – Briatore még mindig tagadja a Crashgate-et

Flavio Briatore továbbra is állítja: nem ő kérte meg anno Nelson Piquet Jr.-t a 2008-as Szingapúri Nagydíj előtt, hogy csapja szándékosan falnak az autóját, hogy a bokszkiállását éppen előtte teljesítő renault-s csapattárs, Fernando Alonso jól jöjjön ki a safety caros periódusból (amely alatt Felipe Massa elrántotta a tankolócsövet a bokszutcában, ami miatt másfél éve kvázi a 2008-as vb-címért perel az egykori ferraris). A spanyol annak idején megnyerte a futamot, de Piquet csak egy évvel később állt elő azzal, hogy a csapatfőnök Briatore utasítására idézte elő a saját balesetét. Briatorét és a technikai igazgató Pat Symondst eltiltotta az FIA – előbbit örökre, utóbbit öt évre –, ám ezt a döntést később felülírták.

A jelenleg Oliver Oakes távozása után az Alpine csapatvezetői teendőit ellátó Briatore a Corriere olasz lapnak adott friss interjújában épp erre hivatkozva tagadta ismét, amit ifjabb Piquet állított róla: „Ő és én soha nem beszéltünk, sőt a francia bíróság hatályon kívül is helyezte az FIA által kiszabott eltiltást, és még szimbolikus kártérítést is megítéltek nekem” – fogalmazott Briatore, aki azt is elmondta, hogy azóta sem beszélt a brazil pilótával: „Nem, nem érdekel. Akkor sem igazán beszéltem vele sokat, amikor nálam versenyzett.”

Briatore megjegyezte: „vicces”, hogy ugyanaz az FIA-elnök, nevezetesen Max Mosley tiltotta el a Crashgate-ként elhíresült incidens után, aki 1994-ben az ő értelmezése szerint keresztbe akart tenni neki, Michael Schumachernek és a Benettonnak. Hozzátette: az eltiltását követő távozásakor már eleve belefáradt az F1-be.

f1-briatore-piquet

fotó: DPPI

Montoya: Hamiltonnak mérnökcserére van szüksége

Juan Pablo Montoya szerint Lewis Hamiltonnak ideje lenne keményebben fellépnie, és akár a versenymérnöke lecserélését is kérnie, ha új lendületet akar a Ferrarinál. A kolumbiai exversenyző nem kertelt: szerinte Hamiltonnak érdemes lenne elgondolkodnia azon, hogy változtat a közvetlen stábján.

„Sokszor hallani olyasmit a rádióban, hogy ‘A csapattársad meg tudja csinálni’ – ez a gond” – mondta Montoya. „Egy idő után Lewist ez fel fogja idegesíteni, és akár mérnökcserét is kérhet.”

Hamilton idén kezdett el együtt dolgozni a Ferrarinál Riccardo Adamival, aki korábban Sebastian Vettel és Carlos Sainz mérnöke is volt. A váltás különösen éles kontraszt, hiszen a brit korábban a Mercedesnél Peter Bonningtonnal kiváló és rendkívül sikeres kapcsolatot ápolt.

Montoya szerint Adami hozzáállása nem az elvárt szintet hozza: „A mérnök, aki nem válaszol a rádióra… ennél profibbnak kell lenni. Ez nem egészséges se Lewisnak, se a csapatnak.”

„Ha én lennék a Ferrari helyében, meghúznám a fülét, és azt mondanám: ‘Még egy ilyen húzás, és mehetsz az irodába papírokat tologatni!’” – tette hozzá.

Le Mans-t is kihagyná a Stroll helyetti beugrásért az Aston F1-es tartalékosa

Kész lenne akár a Le Mans-i 24 óráson való rajthoz állást is beáldozni Felipe Drugovich, ha a sors úgy hozza, hogy a jövő hétvégi F1-es Kanadai Nagydíjon helyettesíteni kell valakinek Lance Strollt. Az Aston Martin szombat este adott ki közleményt arról, hogy pilótájuk hetek óta kéz- és csuklófájdalmakkal küzd, amelyek valószínűleg a 2023-as kerékpárbalesetére vezethetők vissza és ami miatt nem tudott rajthoz állni a vasárnapi Spanyol Nagydíjon.

Mivel egyelőre nem tudni, meddig tarthat Stroll rehabilitációja – bár pletykák annak kapcsán is vannak, hogy más állhat a háttérben, mivel sajtóértesülések szerint a garázsban dühöngött a versenyző a szombati Q2-es kiesése után –, így felmerülhet, hogy Montrealban sem tud indulni. Az Aston Martin hivatalosan két tartalékversenyzővel rendelkezik Drugovich és Stoffel Vandoorne személyében, ám elvileg mindketten a Le Mans-i 24 óráson versenyeznének ugyanazon a hétvégén, így akár a Mercedes-partnerség révén Valtteri Bottas kölcsönkérése is szóba jöhet.

Drugovich ugyanakkor a Bandnek nyilatkozva arról beszélt, hogy kész akár lemondani a Le Mans-i szereplésről az F1 kedvéért: „Pillanatnyilag még azt sem tudom, pontosan hogyan fognak alakulni innentől kezdve a dolgok. Először is, a legjobbakat kell kívánnunk Lance-nak. Ami Le Mans-t illeti: mindig is a Formula-1 volt a prioritásom, szóval ezt kell fenntartanom addig” – mondta a brazil. Drugovich évek óta az Aston tartalékjaként figyeli a partvonalon kívülről az F1-es történéseket, Stroll említett két évvel korábbi incidense után sem adatott meg neki a debütálás a kanadai visszatérése miatt. Le Mans-ban a #311-es Whelen Cadillac színeiben versenyezne Jack Aitken és Frederik Vesti oldalán.

f1-drugovich-aston

Formula1.5 – Hadjar előretört, Sainz már a harmadik

Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2025-ös szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből a négy nagycsapatot.

Persze ez alapvetően nem más, mint játék a számokkal, de annyiban mégis tanulságos, hogy a középmezőny és az alsóház küzdelmeiről valamelyest árnyaltabb képet nyújt, ha kisebb a nagycsapatok esetenként botladozásának köszönhető kiugró eredmények torzító ereje.

Az európai triplán Isack Hadjar szerezte a legtöbb pontot, miután mindhárom dobogós helyezésből begyűjtött egyet-egyet, és mivel az utóbbi két versenyen a listavezető Albonnak csak egy negyedik hely és egy kiesés jutott, előnye 23 pontra olvadt az üldözővel szemben. A pocsék kezdés után Carlos Sainz felzárkózott a harmadik helyre, de szorosan követi őt a Monacóban remeklő Ocon, valamint a Barcelonában pole-t és dobogót jegyző Gasly.

hadjar-happy

A csapatok között óriási a Williams előnye, köszönhetően annak is, hogy miközben Hadjar parádézik, és a nagydíjakon sorozatban öt dobogónál jár, addig a másik Racing Bulls két versenyzője összeadva is alig múlja felül az év elején botladozó és igen peches Fernando Alonsót – aki mostanra megelőzte a Barcelonát kihagyó csapattársát az összetettben, de ez is csak a nyolcadik helyre elég.

pf-bliga-9

Az F2 éllovasa könnyezve idézte fel az őt érő támadásokat

Alex Dunne nehéz időszakot él át a monacói Formula–2-es futamon történt baleset óta. A McLaren juniorja a barcelonai sprintversenyén fantasztikus teljesítménnyel a 19. helyről jött fel másodiknak, ám az örömét beárnyékolta a közösségi médiában kapott heves kritika. A Rodin pilóta őszintén beszélt az újságíróknak az átélt érzelmeiről:

„Monaco után rengeteg üzenetet kaptam. Általában nem olvasom az ilyesmit és nem foglalkozom velük, de a verseny után egy órával letöröltem az összes közösségimédia-alkalmazást a telefonomról, mert életemben nem kaptam még ennyire durva üzeneteket” – mondta az ír versenyző, aki alig tudta visszatartani a könnyeit, amikor arról kérdezték, hogyan élte meg a támadások hullámát:

„Sok üzenet tényleg nagyon-nagyon rossz volt, és őszintén szólva, elég felkavaró is. De nem, szerintem… elnézést…” – mondta könnyeit törölgetve. Ekkor a riportertársak megszakították a beszélgetést, hogy időt adjanak neki megnyugodni.

dunne-barcelona-f2

IndyCar: Kirkwood nyert, Palout falba rakták a balesetekkel tűzdelt detroiti futamon (videó!)

Kyle Kirkwood ismét bebizonyította, hogy ő az utcák királya az IndyCarban: Long Beach után idei második győzelmét aratta az Indy 500-at követő első versenyen Detroitban. Ezzel továbbra is az Andretti pilótája az egyetlen, aki futamot tudott nyerni 2025-ben Alex Palou mellett. Kirkwood mellé Santino Ferrucci és Colton Herta állhatott még fel a dobogóra, miután egy kései piros zászlós megszakítást követően mindketten megelőzték Will Powert.

A piros zászlók akkor kerültek elő, amikor Louis Foster felfüggesztése eltört és emiatt beleszáguldott hátulról Felix Rosenqvistbe, így mindketten nagy tempóval a falba csapódtak. Balesetekből ezen kívül sem volt hiány Detroit utcáin, ütközött például Scott McLaughlin és Callum Ilott is, de a legfontosabb kétségkívül az volt, amikor Palounak ment neki hátulról David Malukas, így megszakadt a Ganassi spanyoljának szinte hibátlan idei sorozata és kiesett. Persze a bajnoki tabellán így is tetemes maradt a fórja: 90 ponttal vezet a vasárnap hetedik Pato O’Ward előtt, aki csak 12 és 16 ponttal előzi Kirkwoodot és Christian Lundgaard-t.

A verseny videós összefoglalója:

A futam végeredménye:

1. Kyle Kirkwood Andretti  
2. Santino Ferrucci A. J. Foyt Enterprises 3.5931
3. Colton Herta Andretti 4.9427
4. Will Power Team Penske 5.4488
5. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing 6.2189
6. Marcus Armstrong Meyer Shank Racing 8.5237
7. Patricio O'Ward Arrow McLaren 9.1683
8. Christian Lundgaard Arrow McLaren 9.7823
9. Josef Newgarden Team Penske 18.7691
10. Alexander Rossi Ed Carpenter Racing 19.4492
11. Scott Dixon Chip Ganassi Racing 19.9431
12. Scott McLaughlin Team Penske 20.4172
13. Marcus Ericsson Andretti 20.7988
14. David Malukas A. J. Foyt Enterprises 21.5169
15. Sting Ray Robb Juncos Hollinger Racing 22.1711
16. Robert Shwartzman Prema 29.0575
17. Conor Daly Juncos Hollinger Racing 33.6641
18. Jacob Abel Dale Coyne Racing 48.9180
19. Nolan Siegel Arrow McLaren 2 kör /43.4463
20. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing 3 kör /39.3127
21. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing Kiesett
22. Louis Foster Rahal Letterman Lanigan Racing Kiesett
23. Devlin Defrancesco Rahal Letterman Lanigan Racing Kiesett
24. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing Kiesett
25. Alex Palou Chip Ganassi Racing Kiesett
26. Callum Ilott Prema Kiesett
27. Rinus VeeKay Dale Coyne Racing Kiesett

Leclerc megúszta a büntetést Barcelonában

Charles Leclerc nem kapott büntetést azt követően, hogy az F1-es Spanyol Nagydíj biztonsági autós újraindítását követően összekoccant Max Verstappennel, miközben a célegyenesben megelőzte a hollandot. A monacói a futam után elmondta, hogy szándékosan kerülte az ideális ívet, hogy szélárnyékot foghasson az előtte haladó autóról. Ennek következtében került egymás mellé a két versenyző, ahol enyhe koccanás történt.

A felügyelők az eset vizsgálata után így fogalmaztak: „Az 1-es autó (Verstappen) elveszítette a tapadást a 14-es kanyarban, ezért védekeznie kellett a 16-os autó (Leclerc) ellen. Leclerc megkezdte az előzést a célegyenesben, mindkét autó kissé egymás felé mozdult a pálya közepén, és ennek következtében kisebb ütközés történt.”

Hozzátették: „Mindkét pilóta úgy vélte, hogy az ütközés elkerülhető lett volna, és akár súlyosabb balesethez is vezethetett volna, de egyikük sem volt teljes mértékben vagy túlnyomórészt hibás. Ezért nem tettünk további lépéseket.”

verstappen-leclerc-barcelona

BMW: Szándékosan maradunk távol az F1-től

A BMW továbbra sem tervezi, hogy visszatérjen a Formula–1-be, ahol legutóbb a Sauber partenerként versenyzett 2009-ig. A német gyártó motorsport-vezetője, Frank van Meel egy a Comói-tó mellett tartott autós eseményen részletezte az álláspontjuk hátterét. „Nem hagyjuk figyelmen kívül az F1-et, egyszerűen szándékosan nem veszünk részt benn. Számunkra a hosszútávú világbajnokság (WEC) volt a megfelelő irány” – mondta Van Meel.

A német gyártó tért vissza a Le Mans-i Hypercar-kategóriába, és már két dobogót is szereztek. Van Meel szerint a WEC-ben használt autók közelebb állnak a sorozatgyártású modellekhez, így valós technikai tapasztalatokat tudnak hasznosítani: „A WEC-ben tanulhatunk és átültethetünk dolgokat a szériagyártásba. A Formula–1-ben ez szinte lehetetlen, túl nagy a távolság” – magyarázta.

Arra is rámutatott, hogy azok a gyártók, akik az F1-re fókuszálnak, előnyben részesítik a marketingszempontokat, és bár elismerte, hogy a marketing szerepe a motorsportban mindenhol jelentős, a BMW számára ennél többről van szó: „Természetesen marketingre is használjuk, de nem csak arra. Számunkra fontos, hogy legyen köze a valósághoz, azokhoz az autókhoz, amelyeket az emberek megvásárolhatnak.”

bmw20-lemans

„Bronzban reménykedtem!” – Verstappen máris megkapta a platina licenszet az FIA-tól

Néhány héttel a „titkos”, Franz Hermann álnéven teljesített nürburgringi GT3-as tesztje után Max Verstappen Barcelonában elárulta: beadta az endurance-versenyzéshez szükséges licenszkérelmét az FIA-hoz, amit már meg is kapott. „Azért adtam be, mert valamikor úgyis meg kellett volna csinálnom, szóval jobb túl lenni rajta. Nagyon egyszerű a dolog, csak egy űrlap, amit kitöltesz, fizetsz, és egy hét múlva választ kapsz” – árulta el a négyszeres F1-es világbajnok, aki nem meglepő módon egyből a legmagasabb, azaz platina besorolást kapta: „Valójában reménykedtem a bronz licenszben! Talán fellebbezek a platina ellen, hogy legalább ezüstöt kapjak, de nem számítok erre” – viccelődött a 27 éves pilóta.

A sportautózásban, az endurance-versenyzésben minden pilótának besorolással kell rendelkeznie ahhoz, hogy rajthoz állhasson: azzal, hogy Verstappen rendelkezik most már ilyen FIA-licensszel, az elméleti akadálya elhárult annak, hogy például a WEC vagy az IMSA fordulóin, így akár a Le Mans-i vagy a Daytonai 24 óráson induljon – sőt, ugyanez igaz akár az olyan nagy GT-versenyekre, mint a spái 24 órás. A Nordschleife és a nürburgringi 24 órás kicsit más eset, a Zöld Pokolban való versenyzéshez még egy külön licensz és engedély szükséges, még egy Verstappen-kaliberű pilótának is.

Helmut Marko, a Red Bull F1-es sportszakmai tanácsadója amúgy elmondta: jelenleg az F1-en van a fő fókusz Verstappennél, és persze az endurance-futamok többsége ütközik a száguldó cirkusz menetrendjével, de ha esetleg ősszel adódna a lehetőség és a hollandnak kedve lenne GT-futamokon indulni, az energiaitalosoktól megkapja erre az engedélyt.

f1-verstappen-redbull-2

Tsunoda csak a bokszból rajtol az F1-es Spanyol Nagydíjon

Az utolsó helyre kvalifikálta magát szombaton Yuki Tsunoda Barcelonában, ezek után pedig nem meglepő, hogy a Red Bull úgy döntött, hozzányúl az autójához. Az FIA közlése szerint másik specifikációjúra cserélték a hátsó szárnyat, emellett a beállításokon is módosítottak – mindez pedig a parc fermé-szabály megszegését jelenti, ami azt jelenti, hogy Tsunoda csak a bokszutcából startolhat az F1-es Spanyol Nagydíjon.

Ezzel egyébként nem egy 20., hanem egy 19. rajthelyet adott fel a Red Bull, hiszen Lance Stroll csuklófájdalmak miatt visszalépett a futamtól – a teljes rajtsorrend ide kattintva található.

f1-tsunoda-redbull_1

Formula-E: Szárazon a DS Penske, esőben Cassidy tarolt Sanghajban

Maximilian Günther és Nick Cassidy győzelmeit hozta a Formula-E sanghaji dupla fordulója a hétvégén. A szombati első futamon még száraz pályán rendezték az F1-ből is ismert pályán (bár nem a teljes nyomvonalat használta az elektromos világbajnokság), Günther vezetésével pedig a DS Penske aratott váratlan kettős diadalt, miután Jean-Eric Vergne a kaotikus utolsó körben kapaszkodott fel a második helyre. A dobogót Taylor Barnard tette teljessé a McLarennel.

Vasárnapra aztán szakadó eső érkezett meg Kínába, a csuromvizes pályán pedig Cassidy előbb a pole-t zsebelte be a piros zászlós időmérőn, majd fölényesen megnyerte a futamot is. Mellé a Porsche gyári duója, Pascal Wehrlein és Antonio Felix da Costa állhatott még fel a pódiumra. A szombati győztes Günther műszaki hiba miatt kiesett, ami pedig a világbajnoki összetettet toronymagasan vezető Oliver Rowlandet illeti: a Nissan pilótája előbb egy ötödik helyet, majd idei második nullázását könyvelhette el, de így is tetemesnek mondható 68 pontos fórral vezet Wehrlein előtt úgy, hogy már csak öt futam van hátra az idényből.

A szombati futam végeredménye:

1. Maximilian Günther DS Penske  
2. Jean-Éric Vergne DS Penske 7.016
3. Taylor Barnard McLaren 7.488
4. Dan Ticktum Cupra Kiro 7.866
5. Oliver Rowland Nissan 8.140
6. Norman Nato Nissan 8.242
7. Sam Bird McLaren 8.458
8. Nyck de Vries Mahindra 8.875
9. Sébastien Buemi Envision 9.369
10. Robin Frijns Envision 9.677
11. Stoffel Vandoorne Maserati 10.972
12. Pascal Wehrlein Porsche 11.326
13. Antonio Felix da Costa Porsche 11.873
14. David Beckmann Cupra Kiro 12.123
15. Nico Mueller Andretti 13.343
16. Jake Hughes Maserati 13.695
17. Jake Dennis Andretti 13.810
18. Lucas di Grassi Lola 16.559
19. Zane Maloney Lola 19.327
20. Mitch Evans Jaguar 43.437
21. Nick Cassidy Jaguar 50.858
  Edoardo Mortara Mahindra Kiesett

 

A vasárnapi futam végeredménye:

1. Nick Cassidy Jaguar  
2. Pascal Wehrlein Porsche 7.126
3. Antonio Felix da Costa Porsche 19.444
4. Jake Hughes Maserati 21.034
5. Jean-Éric Vergne DS Penske 27.705
6. Nico Mueller Andretti 40.675
7. Stoffel Vandoorne Maserati 42.242
8. Robin Frijns Envision 47.642
9. Lucas di Grassi Lola 52.170
10. Taylor Barnard McLaren 52.965
11. Zane Maloney Lola 58.578
12. Nyck de Vries Mahindra 1'00.357
13. Oliver Rowland Nissan 1'01.595
14. Mitch Evans Jaguar 1'03.205
15. Sam Bird McLaren 1'04.363
16. Dan Ticktum Cupra Kiro 1'05.259
17. Jake Dennis Andretti 1'07.093
18. Sébastien Buemi Envision 1'07.892
19. Edoardo Mortara Mahindra 1'09.668
20. David Beckmann Cupra Kiro 1'11.727
21. Norman Nato Nissan 1'12.814
  Maximilian Günther DS Penske Kiesett

fe-gunther-sanghaj

„Yuki nem egy palacsinta” – Verstappen

Miközben Max Verstappen a harmadik helyre kvalifikálta magát az F1-es Spanyol Nagydíjra, a csapattárs Yuki Tsunoda utolsó lett a másik Red Bullban. A japán elismerte, hogy egyszerűen nem érti, miért volt ennyire lassú, úgy érezte, nem hibázott a körén. Tsunodát a Racing Bullsszal Q3-ba jutó Isack Hadjar is megvédte, de Verstappen is kiállt mellette a holland médiának nyilatkozva:

„Nem egy palacsinta, nem igaz?” – kezdte egy elsőre furcsának ható kifejezéssel Verstappen, a holland szlengben viszont szokták ezt a szót használni arra, ha valaki reménytelen vagy teljesen inkompetens. „Amikor a Racing Bullsban szerepelt, mindig jónak tűnt Hadjarral és Lawsonnal összevetve. De ez van.”

„Nyilván hosszú ideje megy már ez. Talán ez egy jel is” – utalt arra a négyszeres F1-es világbajnok, hogy évek óta nehezen boldogulnak a Red Bull-lal a csapattársai. Amikor rákérdeztek, milyen jelre céloz, Verstappen csak ennyit felelt: „Ezt magatok is meg tudjátok válaszolni.”

A holland később hozzátette, hogy összességében egész évben hátrányban vannak eddig a McLarennel szemben, és azt is elmondta, mi a fő gond az RB21-essel, ami Tsunoda életét is megnehezítheti: „Ha nincs elég tapadásod, akkor annyi. Az egyensúly jó volt, de egyszerűen csak nincs elég tapadásunk, szóval nem sok mindent tudtunk tenni.”

f1-tsunoda-verstappen-redbull-barcelona

PSG-lázban égnek a francia F1-esek

A Formula–1 három francia versenyzője a Paris Saint-Germain sikerére számít a ma esti Bajnokok Ligája-döntőn, ahol az ellenfél az olasz Inter lesz. Esteban Ocon, Pierre Gasly és Isack Hadjar bizakodva tekintenek a párizsiak történelmi győzelmére.

„Nézni fogom – nagyon idegörlő lesz. A PSG játszik, szóval ez lehet az első BL-győzelmünk” – mondta Ocon, aki 1–0-s végeredményben bízik.

Pierre Gasly és Isack Hadjar egyaránt 3–2-es párizsi sikert tippeltek. „Biztos voltam benne, hogy megkapom ezt a kérdést. Nagyon izgatott vagyok” – mosolygott Gasly.

Hadjar hozzátette: „Nézni fogom Pierre-rel – még találnunk kell egy helyet.”

A három versenyző reméli, hogy szombat este a PSG végre elhódítja a klub történetének első BL-trófeáját.

Briatore: A versenyzők fizetését is be kellene venni a költségsapkába

Flavio Briatore szerint a Formula–1 költségei az elmúlt években „drámaian megnőttek”, ezért támogatja a költségsapka fenntartását – ám szerinte a versenyzők fizetését is bele kellene számítani a keretbe.

„A költségsapka nagyon jó ötlet volt. Szerintem maradnia kell. Ugyanakkor azt gondolom, hogy a versenyzők fizetését is bele kellene számítani. Jelenleg ez nincs így, és közben rengeteget költünk.”

„A versenyek ugyanolyanok, a küzdelem ugyanolyan. A legjobb pilóta nyer – ahogy mindig. Ami megváltozott, az a költségek: a kiadások sokkal nagyobbak lettek, miközben a show nem lett jobb. A különbség az, hogy ma sokkal többet fizetünk mindenért.”

Briatore úgy látja, hogy a szabályozás következő logikus lépése a fizetések bevonása lehet, hogy fenntarthatóbbá váljon a sportág gazdasági működése.

Rosberg: A Ferrari a legrosszabb autó itt, szegény Lewis Hamilton

Vezethetetlennek nevezte a hétszeres világbajnok a Ferrarit a Spanyol Nagydíj pénteki szabadedzései során: Hamilton elismerte, a monacói tempót követően sokkal jobb kezdésben bízott Barcelonában. A tévés szakértőként dolgozó 2016-os világbajnok, Nico Rosberg még drasztikusabban fogalmazott: egyenesen a legrosszabb autónak nevezte a Ferrarit a barcelonai edzéseken látott mozgása alapján.

„Jöjjön a legrosszabb autó, ami, ahogy a pályán is mondtam már, a Ferrari. Ó, egek, szegény Lewis Hamilton. Ezzel az autóval nem lehet bírni, a legnagyobb az alulkormányzottsága, és a legnagyobbat tör ki a túlkormányzottság miatt is” – mondta egykori csapattársa kapcsán a Sky Sports adásában értékelő Rosberg a felvételeket elemezve.

„Az ötös kanyarban itt jön Lewis, nagy az alulkormányzottság, aztán jön ez a kormánymozdulat. Jön a hetes kanyar, már a bejáraton is nagyon mozog a hátulja, Lewisnak teljesen nyitnia kell a kormányon újra, hogy ne dobja el. Nagyon sajnálom őt most.”

Hamilton csapattársa, Charles Leclerc három tizeddel gyorsabb köridővel jóval erősebb napot zárt, nyilatkozata bizakodó, valamint Fred Vasseur csapatfőnök is úgy fogalmazott, a brit rádiózása extrém volt pénteken – ezek alapján nem annyira rossz a Ferrari helyzete, mint ahogyan Hamilton és Russell lefestette.

Fotó: Scuderia Ferrari

Még keresi új F1-es csapatfőnökét az Alpine, de Briatore gyors döntést ígér

Néhány héttel ezelőtt jelentette be az Alpine, hogy a tavaly nyáron kinevezett Oliver Oakes lemondott a Formula-1-es csapatfőnöki posztról. Azóta a pozíciót átmenetileg a vezérigazgatói tanácsadó, Flavio Briatore tölti be, aki ebben a minőségében ritka sajtótájékoztatós szereplései egyikén vett részt pénteken a Spanyol Nagydíj helyszínén. Természetesen nem is kerülhette a kérdést, hogy hogyan áll a helyzet az új állandó csapatvezető kinevezésével:

„Keressük” – felelte Briatore. „Egyelőre semmi sem változott. Őszintén sajnálom Ollie-t, mert nagyon jó kapcsolatom volt vele. Jó csapatfőnök volt. Mindenki tudja, hogy személyes okokból távozott és mondott le. Keresünk, nem akarunk hibázni. Kész vagyok időt szánni rá. De abban a pillanatban, hogy eldöntjük, mi legyen az új csapatmenedzser, fogalmazzunk így, el fogjuk mondani nektek.”

Arra a kérdésre, hogy milyen kvalitásokat keres az új csapatfőnökben, előbb a Red Bullt irányító Christian Horner vetette közbe, hogy „olcsó legyen”, majd miután Briatore ezt elhessegette, így felelt: „Keresünk valakit… sok ember, aki el tudja végezni ezt a fajta munkát. De olyasvalakit keresünk, aki jó, aki érti a dolgokat, és aki része akar lenni a csapatnak. Ismerek néhány embert, aki részese akar lenni ennek az új kalandnak az Alpine-nál. Gyorsan fogunk dönteni.”

f1-briatore-barcelona-alpine-1

fotó: DPPI

„Rosszabb az olaszom, mint Flavio angolja” – Horner rövidre zárta a Ferrari-pletykákat

Az elmúlt hetekben német lapok arról cikkeztek, hogy a Ferrari megkörnyékezhette Christian Hornert. John Elkann, a maranellóiak elnöke állítólag kifejezetten jó véleménnyel van a Red Bullt két évtizede irányító F1-es csapatfőnökről, s a pletykák szerint nem egyszer próbálkozott már az átcsábításával. A téma előkerült a Spanyol Nagydíj pénteki csapatvezetői sajtótájékoztatóján is, ahol Horner a Crash.net kérdésére válaszolva kategorikusan cáfolta a váltás lehetőségét:

„Nézzétek, mindig hízelgő, ha más csapatokkal hozzák szóba az embert, de 100 százalékig elkötelezett vagyok a Red Bull mellett. Mindig is így volt, és határozottan így lesz hosszú távon is. Rengeteg a spekuláció, mint mindig ebben a bizniszben arról, hogy ide vagy oda mehetnek az emberek. És szerintem a csapatban pontosan tudják, mi a helyzet. Az olaszom rosszabb, mint Flavio angolja, szóval hogy a bánatba működhetne ez?” – tette hozzá humorosan a sajtótájékoztatón az Alpine vezetőjeként szintén részt vevő Briatoréra célozva.

f1-horner-briatore-redbull